abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:19:28 #201
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_138035753
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat gaat over een werkloze die moet werken voor zijn uitkering (niets mis mee), misstanden (die moet je idd aanpakken) en Polen die voor minder willen werken dan een Nederlander...

Kwestie van vraag aanbod. Als veel consumenten liever meer betalen voor Nederlands werk dan minder voor Pools werk, zou het niet eens een item zijn, maar dat is het dus wel.
Dit gaat niet over consumenten maar over bedrijven.
pi_138035754
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:17 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Hou jij vooral de illusie dat ze harder werken :r
Waar haal je vandaan dat ze dat niet doen?
pi_138035770
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:19 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Dit gaat niet over consumenten maar over bedrijven.
En bedrijven overleven bij gratie van consumenten....
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:20:44 #204
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_138035801
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat ze dat niet doen?
Ervaring, ga eens een weekje bij bol.com werken. Dat vrouwvolk staat meer in een hoekje te praten dan te werken.
pi_138035830
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:20 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Ervaring, ga eens een weekje bij bol.com werken. Dat vrouwvolk staat meer in een hoekje te praten dan te werken.
En Nederlanders praten nooit tijdens het werk?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:21:37 #206
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_138035836
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

En bedrijven overleven bij gratie van consumenten....
Je weet zelf ook wel dat dat overleven onzin is. Als je Nederlanders eruit schopt die zo niks meer kunnen uitgeven graaf je je eigen graf.
pi_138035854
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:01 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Ik wil best aardbeien plukken hoor, maar ik MOET WETTELIJK het minimumloon verdienen, dat hoeven die Roemenen niet. Trouwens wel mooi dat dit over Roemenen gaat en niet over Polen, bewijst dat Polen nu ook al te duur zijn.
Klopt:
http://nos.nl/video/59181(...)meer-verwesterd.html
quote:
De Poolse werknemer is niet meer zo populair. Werkgevers in bijvoorbeeld de tuinbouw hebben liever een Roemeen in dienst, want deze mensen zijn niet te beroerd om hier en daar een uurtje langer te werken. Vanaf 1 januari mogen Roemenen en Bulgaren in Nederland werken. Een paar honderd Roemenen, die ook een Hongaars paspoort hebben, mogen hier al werken.
pi_138035874
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:21 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Je weet zelf ook wel dat dat overleven onzin is. Als je Nederlanders eruit schopt die zo niks meer kunnen uitgeven graaf je je eigen graf.
Is geen onzin. Een bedrijf kan bestaan door genoeg te verdienen om de kosten te dekken en nog wat over te houden. Dat verdienen doe je door producten en diensten te verkopen....
pi_138035908
quote:
Polen hebben zich kennelijk snel aangepast en zijn snel vernederlandst. :Y
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:24:36 #210
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_138035953
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

En Nederlanders praten nooit tijdens het werk?
Probeer dat luie gedrag niet te verdedigen, de leidinggevende weten dit zelf ook. Maar het bedrijf regelt ook de huizen voor die lui en krijgen dus minstens 500 terug per maand p.p. dus word er sowieso meer aan verdient.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:25:31 #211
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_138035987
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Is geen onzin. Een bedrijf kan bestaan door genoeg te verdienen om de kosten te dekken en nog wat over te houden. Dat verdienen doe je door producten en diensten te verkopen....
Bedrijven werden te hebberig, dit heeft met winst te maken niet met de kosten te dekken.
pi_138035993
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:24 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Probeer dat luie gedrag niet te verdedigen, de leidinggevende weten dit zelf ook. Maar het bedrijf regelt ook de huizen voor die lui en krijgen dus minstens 500 terug per maand p.p. dus word er sowieso meer aan verdient.
Wil je dat die mensen dan onder een brug slapen? Of krijg je als Pool zomaar een hypotheek van de Rabobank of zo?

Nederlanders staan ook vaak genoeg te niksen tijdens werktijd.
pi_138036004
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik verhuur appartementen aan MOE-landers. Die verdienen allemaal vrij redelijk. Binnen de grenzen van de wet qua uren verdienen ze toch allemaal wel 1.600 a 1.700 netto, sommigen zelfs een stuk meer.

Komen ingevlogen vanuit Roemenië en zijn binnen een paar dagen al aan het werk.
Invliegen als het seizoen begint en terugvliegen als het is afgelopen, en jij verhuurt aan de volgende groep. De Nederlander om wie het hier gaat en die tekort komt in de bijstand heeft een gezin met twee kinderen, die gaat van die 1600 euro zowel zijn gezin onderhouden alsook zijn part van het vierpersoonshuishouden betalen? Hou toch eens op met het 1 op 1 vergelijken van ongelijke situaties.
pleased to meet you
pi_138036032
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:25 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Bedrijven werden te hebberig, dit heeft met winst te maken niet met de kosten te dekken.
Ze staan wel aan het begin van een keten waarin ergens halverwege de AH en zo de prijzen flink proberen te drukken... Omdat de consument het liefst zo min mogelijk betaalt voor zijn/haar boodschappen.
pi_138036062
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:25 schreef moussie het volgende:

[..]

Invliegen als het seizoen begint en terugvliegen als het is afgelopen, en jij verhuurt aan de volgende groep. De Nederlander om wie het hier gaat en die tekort komt in de bijstand heeft een gezin met twee kinderen, die gaat van die 1600 euro zowel zijn gezin onderhouden alsook zijn part van het vierpersoonshuishouden betalen? Hou toch eens op met het 1 op 1 vergelijken van ongelijke situaties.
De meesten beginnen eind februari en werken dan door tot pakweg de feestdagen. Dat kan best als je 1 of 2 keer van werkgever wisselt. Dan vier je de feestdagen thuis (logisch, want dat is daar veel gezelliger dan in Nederland) en dan heb je nog de maanden januari en februari om te overbruggen.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:27:55 #216
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_138036069
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze staan wel aan het begin van een keten waarin ergens halverwege de AH en zo de prijzen flink proberen te drukken... Omdat de consument het liefst zo min mogelijk betaalt voor zijn/haar boodschappen.
Dat is oorzaak en gevolg.
pi_138036171
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:27 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Dat is oorzaak en gevolg.
Stel dat er een supermarktketen zou komen die producenten, distributiecentra en transporteurs royaal vergoed met als voorwaarde dat ze geen MOE-landers in dienst hebben, zou dat dan storm lopen daar? Je moet er dan wel rekening mee houden dat ze flink wat duurder zijn dan de AH en de Lidl.
pi_138036286
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Helemaal geen gare constructies. Niet elke Roemeen slaapt verplicht tegen 800 euro per maand op de boerderij waar hij/zij werkt. Die mensen zijn ook niet achterlijk natuurlijk.

Gemotiveerde Nederlanders worden gewoon aangenomen, maar de praktijk wijst uit dat ze dat niet zijn en als ze al de indruk wekken dat wel te zijn, ze niets uitvoeren.

Er werken overigens wel wat Nederlanders....
Zeg, vertel eens. Waarom verhuur jij eigenlijk specifiek aan MOElanders? Halen Nederlanders hun neus op voor jouw huisvesting? Of voldoe je niet aan de wetten en regels aangaande de huisvesting en de hoogte van de huur? De woningnood onder starters en studenten is tenslotte hoog genoeg om meer dan voldoende Nederlanders te kunnen krijgen.. als je je aan de wet en regelgeving houdt tenminste.

Gelijk een tweede vraag. Hoe komt het dat jij weet wat jouw huurders verdienen als jij niets met hun werkgever te maken hebt? Kom dan niet aan met: Ik vraag naar hun inkomen als zij bij mij willen huren want je zegt net dat ze "al na drie dagen werk hebben" dus hebben ze nog geen inkomen als ze bij jou komen huren.
pi_138036365
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Stel dat er een supermarktketen zou komen die producenten, distributiecentra en transporteurs royaal vergoed met als voorwaarde dat ze geen MOE-landers in dienst hebben, zou dat dan storm lopen daar? Je moet er dan wel rekening mee houden dat ze flink wat duurder zijn dan de AH en de Lidl.
waarom zijn ze duurder als die moe-landers die je noemt minimaal ¤1600 netto per maand verdienen? Dat ís al ruim boven minimumniveau.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:38:05 #220
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_138036405
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Supermarkten werken voornamelijk met minderjarigen, dus je argument gaat niet op. En je weet dondersgoed dat de hele cyclus niet is begonnen met consumenten die ineens vanuit het niks minder willen betalen.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:39:26 #221
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_138036453
En wat heeft deze discussie nog te maken met de bijstand, op het verdringen van minimumloon banen na.
pi_138036471
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:08 schreef moussie het volgende:
En hoezo stiekem? Ik wil heel openlijk beweren dat de meeste kinderen en met name pubers toezicht nodig hebben, dat ze hun huiswerk ook echt doen. Dat was al zo toen ik nog op school zat, dat was bij mijn kinderen en hun vrienden zo en dat zal over 100 jaar nog zo zijn, daarvoor zijn het pubers. Thuis horen de ouders dat te doen, ja, maar daar is het makkelijk, PC in de woonkamer en er wordt pas gegamed, televisie gekeken of whatever nadat het huiswerk af is. Het wordt al een stuk moeilijker bij een paar pubers bij elkaar, die gaan namelijk kletsen en zo. Per school zo'n 100 kinderen dumpen en van het reeds aanwezige personeel verwachten dat ze dat werk er gewoon even bij doen, helemaal gratis en voor niets, is gewoon absurd.
Heb je zelf pubers? _O-

"Ik heb mijn huiswerk al af"
"Ik heb geen huiswerk"
"Ik doe mijn huiswerk samen met die en die"
"Ik ga bij die of die huiswerk maken vanavond"
"Ik ga op mijn kamer huiswerk maken met X dmv skypen"
"Ik heb mijn tablet/laptop/pc/mobiel nodig bij het huiswerk maken want ik leer/werk beter met muziek op"

De enige manier om een echte puber daarin te controleren is er naast te gaan zitten. Wil je een onoplosbaar conflict met je puber forceren dan moet je dat vooral doen.

Overigens vragen ze hier ¤80.- per maand per dag voor huiswerkbegeleiding (niet meer dan controle dat ze het ook echt doen). Voor (werkende) minima dus onbetaalbaar. En ja, dat is gewoon op school.
pi_138036475
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zeg, vertel eens. Waarom verhuur jij eigenlijk specifiek aan MOElanders? Halen Nederlanders hun neus op voor jouw huisvesting? Of voldoe je niet aan de wetten en regels aangaande de huisvesting en de hoogte van de huur? De woningnood onder starters en studenten is tenslotte hoog genoeg om meer dan voldoende Nederlanders te kunnen krijgen.. als je je aan de wet en regelgeving houdt tenminste.

Gelijk een tweede vraag. Hoe komt het dat jij weet wat jouw huurders verdienen als jij niets met hun werkgever te maken hebt? Kom dan niet aan met: Ik vraag naar hun inkomen als zij bij mij willen huren want je zegt net dat ze "al na drie dagen werk hebben" dus hebben ze nog geen inkomen als ze bij jou komen huren.
Ik voldoe aan alle regels. Controles zijn al meerdere malen uitgevoerd en alles was prima in orde. Het punt is dat MOE-landers bij veel verhuurders gewoonweg niet aan de bak komen en toch ergens moeten wonen.

Ik spreek die mensen regelmatig. Die komen hier gewoon op de koffie of hier BBQ-en e.d. De huurprijzen zijn gewoon marktconform. Ok, ik verdien er uiteraard aan want ik ben geen filantroop, maar niet excessief. Voor vergelijkbare woningen betalen ze bij andere partijen evenveel, maar daar worden ze afgescheept met allerhande smoesjes.

Ik help ze ook met alledaagse dingen, zoals brieven die ze krijgen vertalen, helpen de goedkoopste autoverzekering te vinden, instanties en bedrijven bellen als ze wat moeten weten, etc. En ja, dat doe ik allemaal belangeloos. Ik hoef daar geen cent voor te hebben en heb verder geen enkel belang bij die bedrijven.
pi_138036512
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Supermarkten werken voornamelijk met minderjarigen, dus je argument gaat niet op. En je weet dondersgoed dat de hele cyclus niet is begonnen met consumenten die ineens vanuit het niks minder willen betalen.
Ja? Worden die spullen vervoerd door minderjarigen? Ze hebben geen MOE-landers achter de kassa zitten omdat ze geen Nederlands spreken, maar verder...

Consumenten willen altijd zo min mogelijk betalen. Bedrijven zullen altijd naar zaken zoeken om de kosten te drukken en zo interessanter te zijn voor consumenten.
pi_138036598
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

1) Dat gebeurt al en dat is prima.
Niet dus. Zie het A2 debacle. Het was de FNV die aan de bel trok en dat meerdere keren over een half jaar heen moest doen voor er geluisterd werd. En na de rechtszaak daarover... gaat het dus nog steeds door.
quote:
2) Dat is een prima idee, mits de uitkeringen verlaagd worden. Dan kun je dat daar deels mee financieren.
Onzin. De uitkeringen zijn nu al te laag om fatsoenlijk mee rond te komen. Haal het geld door minder controle en meer uitstroom.
quote:
3) Laat ze dan ook 5 middagen per week iets nuttigs doen. Dan zijn ze de hele dag onder de mensen, doen ze wat, leren ze wat, etc.
Hier zeg je dus feitelijk dat werkelozen geen mensen zijn want als zij samenkomen dan zijn ze niet 'onder de mensen'. Wat valt er te leren van nutteloos werk? En solliciteren is 'niets doen'?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')