abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2014 @ 12:24:11 #251
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_138069087
AmbFeinstein twitterde op zondag 23-03-2014 om 12:16:25 Changed circumstances, #Crimea, #Ukraine make it time to review statement not to station substantial combat forces in new #NATO members. reageer retweet
nigargoksel twitterde op zondag 23-03-2014 om 09:28:50 @PMBreedlove:Russian deficiencies identified during incursion in Georgia were adressed; Crimea incurs.executed like clockwork #BrusselsForum reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_138069281
Komende dagen-weken word het in elk geval spannend.
pi_138069325
Kan iemand een korte samenvatting geven van al die tweets? Want die twittertaal beheers ik nog niet vanwege alle afkortingen, hashtags en wat dies meer zij.
I feel kinda Locrian today
pi_138069435
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:31 schreef starla het volgende:
Kan iemand een korte samenvatting geven van al die tweets? Want die twittertaal beheers ik nog niet vanwege alle afkortingen, hashtags en wat dies meer zij.
Genoeg troepen voor een inval van nog een gebied (bij Moldavie), mogelijk aanpassen van NATO-strategie om geen grote troepenmacht in nieuwe lidstaten te parkeren. Rusland heeft op basis van de eerdere confrontatie in Georgie haar strategie geperfectioneerd om Crimea in te kunnen lijven.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 23 maart 2014 @ 12:38:46 #255
361691 DeJori
pi_138069507
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:31 schreef starla het volgende:
De SACEUR (ofwel Supreme Allied Commander Europe) heeft in een statement gezegd dat de Russen erg veel troepen paraat hebben staan op de grens met Oekraïne en dat ze zich zorgen maken over een mogelijke invasie van Transnistria. Rusland heeft zijn tactiek geperfectioneerd obv ervaring in Georgië.
Een voormalig defensiemedewerker van Obama geeft aan dat het beleid om geen troepen te stationeren in nieuwe NAVO-landen moet worden herzien (dat geeft wat mogelijkheden voor wat betreft het inzetten van troepen in de buurt van Rusland).
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zondag 23 maart 2014 @ 12:47:07 #256
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138069744
Biden repte hier eerder deze week over:

quote:
VS overweegt troepen in Baltische staten na annexatie Krim

Bewerkt door: redactie − 18/03/14, 17:57 − bron: AP, Reuters, ANP

De Europese Unie komt later deze week met een eensgezind 'antwoord' op de Russische annexatie van het Oekraïense schiereiland Krim. Dat maakten Europees president Herman Van Rompuy en de voorzitter van de Europese Commissie, José Manuel Barroso, vanmiddag bekend. De Duitse bondskanselier Merkel veroordeelde de annexatie door Rusland, vicepresident Biden van de Verenigde Staten kondigde aan dat de VS een troepenmacht in de Baltische staten overweegt.

-knip-

Biden: VS overwegen troepenmacht
De Verenigde Staten overwegen een troepenmacht in de Baltische staten te stationeren om de collectieve verdediging van de NAVO-bondgenoten tegen de agressie van Rusland te benadrukken, zei de Amerikaanse vicepresident Biden eerder vandaag in Warschau.

olgens Biden kunnen de militairen oefeningen houden op het land en op zee en deelnemen aan trainingsmissies. De vicepresident deed zijn uitspraken na een onderhoud met de Estlandse president Toomas Hendrik Ilves in Warschau.

Biden is naar Europa gereisd om de bondgenoten gerust te stellen. Met name de Baltische staten maken zich grote zorgen over de expansiedrift van Rusland. Biden zei dat de VS er ook aan werken om de bondgenootschappelijke bewaking van het luchtruim van de Baltische staten te versterken.

-knip-
Say what?
pi_138069787
EuromaidanPR twitterde op zondag 23-03-2014 om 12:43:42 7 #Russian Marines were arrested at #Donetsk oblast today http://t.co/WNSTrx4fqu @5channel | PR News #Ukraine reageer retweet
pi_138069837
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:38 schreef DeJori het volgende:

[..]

De SACEUR (ofwel Supreme Allied Commander Europe) heeft in een statement gezegd dat de Russen erg veel troepen paraat hebben staan op de grens met Oekraïne en dat ze zich zorgen maken over een mogelijke invasie van Transnistria. Rusland heeft zijn tactiek geperfectioneerd obv ervaring in Georgië.
Een voormalig defensiemedewerker van Obama geeft aan dat het beleid om geen troepen te stationeren in nieuwe NAVO-landen moet worden herzien (dat geeft wat mogelijkheden voor wat betreft het inzetten van troepen in de buurt van Rusland).
Thx, dat is iig begrijpelijke taal. ^O^
pi_138069873
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:48 schreef theNull het volgende:
EuromaidanPR twitterde op zondag 23-03-2014 om 12:43:42 7 #Russian Marines were arrested at #Donetsk oblast today http://t.co/WNSTrx4fqu @5channel | PR News #Ukraine reageer retweet
Ohoh, dat gaat niet goed aflopen, dat hadden de Oekraïense regering maar niet moeten doen...
  zondag 23 maart 2014 @ 12:53:53 #260
361691 DeJori
pi_138069966
shaunwalker7 twitterde op zondag 23-03-2014 om 12:49:03 Col. Yuli Mamchur of Belbek freed this morning apparently. Pretty sure if he were to run in May presidential elex he'd stand a good chance! reageer retweet
pi_138069968
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:51 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ohoh, dat gaat niet goed aflopen, dat hadden de Oekraïense regering maar niet moeten doen...
Ach, een beetje terug provoceren als net een deel van je land is geannexeerd is begrijpelijk. Slim is wat anders inderdaad.
  zondag 23 maart 2014 @ 12:54:44 #262
361691 DeJori
pi_138069987
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:51 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat die Russische soldaten geen fuck te zoeken hebben in Donetsk, vooral niet omdat ze van de Zwarte Zeevloot zijn.
pi_138070107
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:54 schreef DeJori het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat die Russische soldaten geen fuck te zoeken hebben in Donetsk, vooral niet omdat ze van de Zwarte Zeevloot zijn.
Kan ook, maar ja zoals we weten zijn er in Odessa en Donetsk veel pro Rusland protesten aan de gang misschien daarom :P
  zondag 23 maart 2014 @ 13:01:09 #264
361691 DeJori
pi_138070167
pi_138070307
Paul Goossens in column in De Standaard:

quote:
‘Doe dit niet, anders open je de doos van Pandora.’ Het zijn woorden van Vladimir Poetin uit 2007, toen de Europese Unie en de Verenigde Staten Kosovo bij de hand namen en naar de onafhankelijkheid gidsten. Een waarschuwing? Ongetwijfeld, maar evengoed een programma. Ondanks het onvermogen van de Veiligheidsraad en de Verenigde Naties en het ontbreken van een legaal fundament, gaf het Westen vol gas voor de secessie van Kosovo. Alsof hij de Europese Poetin was en een pak kernwapens in zijn broekzak had, formuleerde Karel De Gucht, op dat ogenblik Belgisch minister van Buitenlandse Zaken, waar het op stond: ‘Het gaat hier om een Europees dossier en daar beslissen wij over, niet Moskou.’ Redelijk onverzettelijk en recht voor de raap. Zonder veel juridische complimenten werden de Russische bezwaren van tafel geveegd en enkele maanden later riep Kosovo de eenzijdige onafhankelijkheid uit. Nog hetzelfde jaar was Poetin aan zet. Abchazië en Zuid-Ossetië stapten uit Georgië en vandaag is hij aan de slag in de Krim. Het is geen geruststellende gedachte dat er nog veel meer in de doos van Pandora zit.
[..]
. De zelfverzekerdheid en de cool waarmee Poetin de Krimcrisis dirigeerde, het was cynisch vakwerk. En toch is het fout om te veel op Poetin, zijn entourage en zijn autoritaire ego te focussen. Zo mis je het essentiële, namelijk dat Rusland een problematische geografie heeft en dat de kantoorhouder van het Kremlin er de gevangene van is. Net zoals de tsaren en de Sovjetleiders is hij de chef van een landmassa zonder natuurlijke grens in het Westen en zonder ijsvrije zeehaven. Buiten het periferische Vladivostok op meer dan 9.000 kilometer van Moskou en de kwetsbare exclave Kaliningrad is er alleen de Krim en zelfs dat is ersatz, want alleen bereikbaar via de flessenhals die Bosporus heet. Een beetje Russische chef, ongeacht of hij communist of tsaar is, krijgt van minder paranoïa en nationalistische koortsaanvallen. In België, a fortiori Vlaanderen, kunnen we ons iets voorstellen bij de Russische fixatie op diepzeehavens. Sinds de Scheldeblokkade van een half millenium geleden is alles wat met de haven van Antwerpen te maken heeft staatszaak. Met een beetje westerse empathie voor de aparte architectuur van de Russische landmassa was het in Oekraïne waarschijnlijk anders verlopen.

‘Wie de geografie van een land kent, kent de buitenlandse politiek ervan.’ Misschien is het moment daar om dat inzicht van een ervaringsdeskundige met Russische terreinkennis, Napoleon Bonaparte, af te stoffen. Na de val van de Berlijnse Muur kondigde een ambtenaar van het Amerikaans ministerie van Buitenlandse Zaken het ‘einde van de geschiedenis’ aan. Met die sensationele oneliner werd Francis Fukuyama wereldberoemd en de mini-Napoleon van het laatste decennium van de twintigste eeuw. Het geloof dat de 19de eeuw en de brute machtspolitiek nu definitief begraven waren, werd aan veel universiteiten en kanselarijen gekoesterd. Eindelijk zou de internationale politiek de ballast van geschiedenis en geografie afwerpen en zich op het verhevene kunnen concentreren. Het was de tijd van de ‘onthechte’ humanitaire interventies, regimeveranderingen en het geloof dat je het allemaal met de luchtmacht kon klaren. Die illusie werd met de oorlog in Irak van 2003 doorgeprikt. Met de nieuwe oorlog rond de Krim werd een andere illusie afgevoerd. Trivia als havens, zeeën, grenzen en geschiedenis doen er ondanks alle digitale revoluties nog altijd toe. De internationale politiek staat opnieuw met de pootjes op de grond, of erger nog in de modder. ‘De wraak van de geografie’, aldus Robert D. Kaplan.

Met de Krim begint de Europese Unie aan een nieuw hoofdstuk. De pleidooien voor meer harde macht zijn er al en het valt niet langer uit te sluiten dat we de defensiebudgetten binnenkort weer spekken. Fout natuurlijk, en dom. Het energiebeleid en het eigengereid optreden van de lidstaten moeten prioritair op de schop genomen worden. Dan pas kan de Unie haar autonomie tegenover gasdealer Rusland terugwinnen. En verder is er het nabuurschap. Rusland mag dan al een grootmacht op zijn retour zijn, door de fataliteit van de geografie zal de Unie er altijd tegenaan moeten schurken. Nog een goede reden om het Europese Ruslandbeleid niet door de ultra’s van Maidan, het State Departement of het Pentagon te laten bepalen. In dezen verschillen de Amerikaanse belangen wezenlijk van de onze. Als hij er al de ambitie zou voor hebben, kan Herman Van Rompuy het woensdag aan Obama uitleggen.
"In dezen verschillen de Amerikaanse belangen wezenlijk van de onze. "

Zou mooi zijn als iedereen in Europa dat besefte. Wij hebben er weer een land bij dat geld gaat kosten, wij moeten nu zien onafhankelijk te raken van Russische olie en gas, in de VS praat men over de bouw van LNG terminals zodat zij aan ons kunnen verdienen, onze beurzen staan lager, die van de VS hoger; nu is er sprake van het defensiebudget te verhogen, de oostelijke staten kopen nieuw wapensystemen, van de VS; en de Amerikanen krijgen er weer extra basissen bij.
Wij tappen af voor de Amerikanen (Nederland met PRISM, Duitsland en Zweden met XKeyscore, Frankrijk met Lustre, Groot Brittanië met zowat alles), maar de VS krijgt de data, zonder dat we weten wat die bevat.

[ Bericht 7% gewijzigd door meth1745 op 23-03-2014 13:31:37 ]
  zondag 23 maart 2014 @ 13:10:47 #266
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138070395
quote:
Dan blijft er weinig over van Oekraïne als Rusland vanuit het oosten via het zuiden langs de kust richting Transnistrië trekt. Dit is wel het gebied waar de meeste Russen wonen, maar Oekraïne zal dat niet zoals bij de Krim zonder slag of stoot laten gebeuren. Ik geloof nu op dit moment niet dat de Russen dit plan tot uitvoering brengen.
Say what?
pi_138070520
Overigens, als Rusland dat deel ook annexeert hebben ze wel een mooie driehoek gemaakt om langzaam uit te breiden met Rusland, Kaliningrad en Transnistrie als punten.
pi_138070632
mike_giglio twitterde op zondag 23-03-2014 om 12:06:38 Pro-Russia protest in Kharkiv, E Ukraine today. Not massive. http://t.co/F5Ym72ilWu reageer retweet
FleurdeWeerd twitterde op zondag 23-03-2014 om 10:51:50 Volledig andere sfeer op de Donetsk-demo vandaag, jonge mannen met vlaggen van Russisch blok, sommige met wapens http://t.co/V6YCKURONW reageer retweet
pi_138070748

1. Crimea
2. Transnistrie
3. Wit-Rusland zonder gevecht
4. Splitsing Oekraïne, oostelijk deel naar Rusland
5. Schermutselingen in Baltische staten
6. Polen
7. WO3

Weer Polen. :P
pi_138070766
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:07 schreef meth1745 het volgende:
Paul Goossens in column in De Standaard:
Dat is natuurlijk allemaal leuk en wel. Maar het kan toch niet zo zijn dat omdat Rusland niet de juiste landligging heeft het dan maar op basis van macht en geweld andere stukken land in gaat pikken. Het zou voor Nederland ook economisch een stuk aantrekkelijker zijn om antwerpen bij ons land te betrekken, maar ik mag toch hopen dat we deze fase voorbij zijn in de mensheid.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 23 maart 2014 @ 13:25:44 #271
361691 DeJori
pi_138070768
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:24 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]

1. Crimea
2. Transnistrie
3. Wit-Rusland zonder gevecht
4. Splitsing Oekraïne, oostelijk deel naar Rusland
5. Schermutselingen in Baltische staten
6. Polen
7. WO3

Weer Polen. :P
Ik geloof hier niets van, maar zou het gebeuren dan zou ik ook rekening houden met de annexatie van landen als Kazachstan etc. :9
pi_138070784
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:25 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik geloof hier niets van, maar zou het gebeuren dan zou ik ook rekening houden met de annexatie van landen als Kazachstan etc.
Daarmee zouden ze China wakker maken. Denk dat ze dat liever niet doen. ;)
  zondag 23 maart 2014 @ 13:42:48 #273
361691 DeJori
pi_138071291
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:26 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Daarmee zouden ze China wakker maken. Denk dat ze dat liever niet doen. ;)
Dat zou je ook zeggen van de NAVO.
pi_138071370
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:42 schreef DeJori het volgende:

[..]

Dat zou je ook zeggen van de NAVO.
Alleen zijn die een groep waarbij consensus over dit soort gevallen moeilijker is. Die zijn iets meer te testen. China is rijzende en is in mijn ogen best op zoek naar het testen van hun potentie. Echt alles op TV hier is...tanks, vliegtuigen, dat ene vliegdekschip en soldaten. Als ik door de stad fiets hier kom ik ook gewoon af en toe trucks volgeladen met militairen tegen.
pi_138071488
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Alleen zijn die een groep waarbij consensus over dit soort gevallen moeilijker is. Die zijn iets meer te testen. China is rijzende en is in mijn ogen best op zoek naar het testen van hun potentie. Echt alles op TV hier is...tanks, vliegtuigen, dat ene vliegdekschip en soldaten. Als ik door de stad fiets hier kom ik ook gewoon af en toe trucks volgeladen met militairen tegen.
Uit nieuwsgierigheid; in welke Chinese stad woon je?
pi_138071513
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:25 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk allemaal leuk en wel. Maar het kan toch niet zo zijn dat omdat Rusland niet de juiste landligging heeft het dan maar op basis van macht en geweld andere stukken land in gaat pikken. Het zou voor Nederland ook economisch een stuk aantrekkelijker zijn om antwerpen bij ons land te betrekken, maar ik mag toch hopen dat we deze fase voorbij zijn in de mensheid.
Volgens mij ligt de periode van kolonialisme inmiddels al lang achter ons, blijkbaar zijn de Russen een andere mening toegedaan...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_138071519
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:25 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat deed Kennedy toen er raketten op Cuba werden gezet? Zeeblokkade, dieptebommen droppen op een Russische onderzeeër, die nucleaire torpedo's aan boord had en ze bijna gebruikte, invasie van Cuba voorbereiden. Als de SovjetUnie toen op haar rechten had gestaan en niet toegegeven had, dan was er een kernoorlog uitgebroken. Die zeeblokade was kompleet in strijd met de internationale rechtsregels.
Het gaat niet om economische maar om militaire belangen, om veiligheid. De VS en Europa hadden ervoor kunnen zorgen dat Kiev de Russen geruststelde betreffende de basis op de Krim, maar in de plaats daarvan zat Nuland de regering op te stellen, en Europa eiste dat Timoshenko vrijgelaten werd, net degene die in 2011 nog opriep tot het verbreken van de huurovereenkomst van de Russische basis. Dat zei ze zelfs nog op 4 maart, toen Oekraine de Krim al zo goed als kwijt was...
  zondag 23 maart 2014 @ 13:49:47 #278
361691 DeJori
pi_138071522
quote:

[..]

Poetin kan altijd nog een beetje soort Molotov-Ribbentroppact met China sluiten :D

Hebben ze dat vliegdekschip niet van Oekraïne gekocht?
pi_138071592
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:49 schreef DeJori het volgende:

[..]

Poetin kan altijd nog een beetje soort Molotov-Ribbentroppact met China sluiten :D

Ik dacht Rusland. Het is in ieder geval een oud Soviet-schip. Nu heet het de Liaoning geloof ik.

quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:48 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid; in welke Chinese stad woon je?
Kleinere stad in regio Beijing. Meer detail doe ik niet aan. :P
pi_138071616
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:49 schreef DeJori het volgende:

[..]

Dan mag China waarschijnlijk Mongolië terugnemen. Het dunbevolkste land ter wereld, waar ze de slechtste luchtkwaliteit hebben.. :')

Nog geen 3 miljoen inwoners, 1.5 miljoen vierkante kilometer, en dan gaat de helft van de bevolking in één stad wonen...
  zondag 23 maart 2014 @ 13:56:12 #281
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_138071732
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:51 schreef SuperHarregarre het volgende:

:')
  zondag 23 maart 2014 @ 13:57:00 #282
361691 DeJori
pi_138071751
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:51 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik dacht Rusland. Het is in ieder geval een oud Soviet-schip. Nu heet het de Liaoning geloof ik.

[..]

Van wikipedia:
quote:
In April 1998, Ukrainian Trade Minister Roman Shpek announced the winning bid of US$20 million from Chong Lot Travel Agency Ltd., a small company based in Hong Kong.
Dus toch Oekraïne :9
pi_138071759
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:49 schreef meth1745 het volgende:
Wat deed Kennedy toen er raketten op Cuba werden gezet? Zeeblokkade, dieptebommen droppen op een Russische onderzeeër, die nucleaire torpedo's aan boord had en ze bijna gebruikte, invasie van Cuba voorbereiden. Als de SovjetUnie toen op haar rechten had gestaan en niet toegegeven had, dan was er een kernoorlog uitgebroken. Die zeeblokade was kompleet in strijd met de internationale rechtsregels.
Het gaat niet om economische maar om militaire belangen, om veiligheid. De VS en Europa hadden ervoor kunnen zorgen dat Kiev de Russen geruststelde betreffende de basis op de Krim, maar in de plaats daarvan zat Nuland de regering op te stellen, en Europa eiste dat Timoshenko vrijgelaten werd, net degene die in 2011 nog opriep tot het verbreken van de huurovereenkomst van de Russische basis. Dat zei ze zelfs nog op 4 maart, toen Oekraine de Krim al zo goed als kwijt was...
Nogmaals, het feit dat Rusland niet zulke handige grenzen heeft, betekent nog niet dat ze zomaar andere gebieden toe kunnen eigenen.
pi_138071804
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nogmaals, het feit dat Rusland niet zulke handige grenzen heeft, betekent nog niet dat ze zomaar andere gebieden toe kunnen eigenen.
Amerika zal eender wat doen om z'n veiligheid te garanderen, Rusland ook. Maakt niet uit of ze het recht hebben, ze zullen het doen. Je kan doen alsof het niet zo is, en dan krijg je dit.
Het is alsof je iemand die met een geweer dreigt gewoon negeert, omdat ie volgens de wet niet mag schieten.
pi_138071808
Het loopt allemaal erg lekker daar. Oekrainse soldaten die overstappen naar de Russen, op die manier zal er nooit een militair conflict komen.

En gelukkig maar.
pi_138071810
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:56 schreef betyar het volgende:

[..]

:')
Vind ik wel genoeg zo. :P
  zondag 23 maart 2014 @ 13:59:47 #287
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_138071834
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:58 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Vind ik wel genoeg zo. :P
Zwak en simpel geouwehoer dus.
pi_138071880
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:58 schreef meth1745 het volgende:
Amerika zal eender wat doen om z'n veiligheid te garanderen, Rusland ook. Maakt niet uit of ze het recht hebben, ze zullen het doen.
Gebieden van andere landen annexeren heeft weinig van het geranderen van veiligheid te maken. Sterker nog, het verlaagt de veiligheid omdat het de kans op conflict vergroot.
pi_138071883
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:58 schreef meth1745 het volgende:
Amerika zal eender wat doen om z'n veiligheid te garanderen, Rusland ook. Maakt niet uit of ze het recht hebben, ze zullen het doen.
Dan hoef je het er nog steeds niet mee eens te zijn.
pi_138072186
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:59 schreef betyar het volgende:

[..]

Zwak en simpel geouwehoer dus.
Zand in je kut ofzo?
  zondag 23 maart 2014 @ 14:11:01 #291
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_138072231
quote:
10s.gif Op zondag 23 maart 2014 14:09 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zand in je kut ofzo?
Nee, ik heb een maat die geregeld naar China moet en daar zijn huidige vriendin heeft zitten, van hem krijg ik andere dingen te horen. Geeft niks hoor.
pi_138072411
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 14:11 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee, ik heb een maat die geregeld naar China moet en daar zijn huidige vriendin heeft zitten, van hem krijg ik andere dingen te horen. Geeft niks hoor.
Zozo, hij gaat wel af en toe naar China. En VIA hem krijg je dan dingen te horen? Zo, zo, jij zit er dicht bovenop man. Mijn vrouw is Chinees, ik spreek Chinees en ik woon hier al een paar jaar. Denk dat ik m'n eigen ogen en oren maar geloof. Het staat jou natuurlijk vrij om vanuit je put te kijken.
  zondag 23 maart 2014 @ 14:23:05 #294
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138072618
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 14:16 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zozo, hij gaat wel af en toe naar China. En VIA hem krijg je dan dingen te horen? Zo, zo, jij zit er dicht bovenop man. Mijn vrouw is Chinees, ik spreek Chinees en ik woon hier al een paar jaar. Denk dat ik m'n eigen ogen en oren maar geloof. Het staat jou natuurlijk vrij om vanuit je put te kijken.
Misschien dat er in China ook verschilende meningen te horen zijn? Kan zo maar hoor....
pi_138072674
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 14:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Misschien dat er in China ook verschilende meningen te horen zijn? Kan zo maar hoor....
Ik heb volgens mij niks gezegd over de meningen, noch geclaimed dat ik een kenner ben. Betyar loopt gewoon te zeiken en te schermen met zijn eigen kennis via-via. Het enige dat ik heb gezegd is wat ik hier waarneem. ;)

Maar goed nu blijft het off-topic gaan.
  zondag 23 maart 2014 @ 14:47:08 #296
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138073477
quote:

[..]

Wees maar gerust...die gaan richting Tibet... *O* :r
pi_138073506
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 14:47 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wees maar gerust...die gaan richting Tibet... *O* :r
Tja, als daar maar geen referendum wordt geforceerd. :P
  zondag 23 maart 2014 @ 14:49:42 #298
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138073566
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 14:48 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Tja, als daar maar geen referendum wordt geforceerd. :P
Ik denk dat er geen hond van wakker ligt want in Tibet valt er weinig te halen.
Het is eigenlijk om te kosten dat hypocriete gedrag van de grootmachten......en de verenigde EU gaat hier ook in mee....
pi_138073608
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 14:49 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik denk dat er geen hond van wakker ligt want in Tibet valt er weinig te halen.
Het is eigenlijk om te kosten dat hypocriete gedrag van de grootmachten......en de verenigde EU gaat hier ook in mee....
Dat is de lol van dit conflict ook. Ze zijn allemaal zo hypocriet. Ook die Amerikanen die zeiken over binnenvallen van landen. :') Zij zijn wel de laatste die daar iets over moeten zeggen.
pi_138073641
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 14:01 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dan hoef je het er nog steeds niet mee eens te zijn.
Nee, maar het had kunnen vermeden worden. Daarom acht ik ook de VS en Europa verantwoordelijk.

En we zitten nu met een hoop landen die ons geld kosten, wiens burgers hier komen werken tegen half loon, die niet voldoen aan de eisen waaraan de rest voldoet, qua mensenrechten, discriminatie, corruptie, etc. Allemaal omdat men vooral snel wilde uitbreiden, democratie brengen etc..
In Armenië, Georgië, Letland, Lithouen, Oekraine zijn er de afgelopen twee jaar wetsvoorstellen ingediend om openlijke uitingen van homosexualiteit, of informatie verspreiden te verbieden.
Stel eerst eens orde op zaken voor je met iets nieuws begint. 't Begint haast op een pyramidespel te lijken, zolang er nieuwe landen bij komen gaat meeste aandacht daar naartoe, wordt er weinig gelet op de problemen in de bestaande EU landen.

Ik ben het beu dat Europa zich laat leiden door de belangen van de VS. Ik wil een sterk Europa, waar de VS niet kan doen wat ze willen, waar de UK moet kiezen, volledig meedoen of helemaal niet, waar als er afgeluisterd wordt, het door ons, door ons alleen, en alleen voor ons gedaan wordt; waar landen die steeds voor hetzelfde veroordeeld worden door het ECHR ook verplicht worden er iets aan te doen (zoals België, waar gevaarlijke geestelijk gestoorden 20 in de cel ipv psychiatrische instelling zitten), waar Berlusconi niet alle media kan controleren.. etc...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')