abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2014 @ 07:47:05 #51
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_138031024
quote:
ik ben meer vanMasha Drokova : O+ Echt een topmeid, Het geweten van Poetin.

pi_138031892
http://www.nu.nl/buitenla(...)tairen-oekraine.html
Ik had toch meer verwacht dat de Russen -al- het materieel van de Oekrainers hadden willen innemen...wellicht is dit een poging tot verzoening? "Jullie mogen jullie spullen toch maar wel houden, kijk ons lief zijn O+ "
pi_138032012
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 03:25 schreef Khazad-dum het volgende:

[..]

:') Dat moet één van de absurdste asielclaims ooit zijn. De internationale gemeenschap erkent de annexatie van de Krim niet, dus zijn het Oekrainers. Claimen ze politieke vervolging in Oekraine, omdat ze Oekrainse soldaten geholpen hebben?
En als ze als Russen beschouwd worden dan hadden ze in Oekraine asiel moeten aanvragen, niet duizend kilometer door het land reizen om de Poolse grens te bereiken.
pi_138032051
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 09:55 schreef meth1745 het volgende:

[..]

:') Dat moet één van de absurdste asielclaims ooit zijn. De internationale gemeenschap erkent de annexatie van de Krim niet, dus zijn het Oekrainers. Claimen ze politieke vervolging in Oekraine, omdat ze Oekrainse soldaten geholpen hebben?
En als ze als Russen beschouwd worden dan hadden ze in Oekraine asiel moeten aanvragen, niet duizend kilometer door het land reizen om de Poolse grens te bereiken.
Scherp :P
Ik weet het ook niet, kan zijn dat er wellicht een verhaal achter zit...maar kan ook anders zijn.
pi_138032111
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 09:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)tairen-oekraine.html
Ik had toch meer verwacht dat de Russen -al- het materieel van de Oekrainers hadden willen innemen...wellicht is dit een poging tot verzoening? "Jullie mogen jullie spullen toch maar wel houden, kijk ons lief zijn O+ "
Ze weigerden te vertrekken zonder hun spullen, dus...
Oogt ook beter, voor beide partijen: zonder wapens zou het op een colonne krijgsgevangenen lijken; vernederend voor Oekraine, slechte publiciteit voor Rusland.

[ Bericht 4% gewijzigd door meth1745 op 22-03-2014 10:08:08 ]
pi_138032297
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 23:13 schreef SureD1 het volgende:

[..]

"Bestand" was tot en met vandaag hè. Veel activiteit in het oosten...mijn gut feeling zegt dat die ook aan de beurt komen. De commandant van belbek, die ook op de foto in de op staat, houdt nog dapper stand zag ik op het journaal (tussen de imploderende PVV door).
Nadat Rusland accoord gaat met het sturen van OVSE waarnemers naar Oekraine?
quote:
Rusland heeft vrijdag ermee ingestemd dat de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) een waarnemersmissie naar Oekraïne stuurt.
Dat heeft de Zwitserse vertegenwoordiger bij de OVSE, Thomas Greminger, gezegd na een vergadering van het daglijks bestuur. Rusland, dat vrijdag de inlijving van de Krim bezegelde, verzette zich tot nu toe tegen het sturen van waarnemers naar het Oost-Europese land.

De eerste waarnemers worden zaterdag in Oekraïne verwacht. Zij moeten onpartijdig informatie verzamelen over de veiligheidssituatie en de bescherming van de minderheden in het Oost-Europese land. De missie bestaat in het begin uit ongeveer 100 waarnemers, maar het kunnen er uiteindelijk 500 worden. Het hoofdkwartier is in de hoofdstad Kiev.
http://www.nu.nl/buitenla(...)nemers-oekraine.html
  zaterdag 22 maart 2014 @ 10:35:19 #57
192592 SureD1
------------------------------
pi_138032737
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 09:55 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Semantiek hè...daar gaat het, individuele, asielzoekers niet om natuurlijk.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 10:36:10 #58
192592 SureD1
pi_138032756
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:11 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Nadat Rusland accoord gaat met het sturen van OVSE waarnemers naar Oekraine?

[..]

http://www.nu.nl/buitenla(...)nemers-oekraine.html
Waarom zou Rusland überhaupt iets te zeggen moeten hebben over het sturen van een missie op de wens van en naar een soeverein land? De Krim mogen ze sowieso niet op, want dat is volgens de Russen nu Rusland en geen Ukraïne meer.
pi_138033213
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:36 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Waarom zou Rusland überhaupt iets te zeggen moeten hebben over het sturen van een missie op de wens van en naar een soeverein land?
Omdat Rusland als lid van de OVSE ook voor de missie moet stemmen, anders gaat ze niet door?
quote:
Nach zähem Ringen entschloss sich gestern auch der Ständige Rat der Organisation für Sicherheit und Zusammenarbeit in Europa (OSZE) eine Beobachtermission in die Ukraine zu entsenden. Mit der Konkretisierung der zunächst neun Einsatzorte außerhalb der Krim sei ein Weg gefunden worden, die nötige Einstimmigkeit in dem OSZE-Gremium herzustellen, sagte OSZE-Botschafter Thomas Greminger. Die USA, die EU und Deutschland hatten zuletzt massiv einen solchen Schritt gefordert. Anfangs werden rund 100 Experten der Mission angehören, es können aber laut Beschluss bis zu 500 Experten entsandt werden. Deutschland hatte in Aussicht gestellt, sich mit bis zu 20 Fachleuten zu beteiligen. Die ersten Beobachter werden schon heute in der Ukraine erwartet.
http://www.rp-online.de/p(...)schaft-aid-1.4122984
  zaterdag 22 maart 2014 @ 11:00:44 #60
192592 SureD1
pi_138033282
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:57 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Omdat Rusland als lid van de OVSE ook voor de missie moet stemmen, anders gaat ze niet door?
Ja dat snap ik, het besluit moet unaniem zijn, en het was al een keer of wat 56 tegen 1. Anyhow is het geen garantie dat er verder niks meer te gebeuren staat.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 11:05:55 #61
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_138033418
EuromaidanPR twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 11:02:07 Within 24hrs,the #OSCE will send 100ppl (w/ option of up to 400)to #Ukraine for a six-month monitoring mission & visit 10towns @CustosDivini reageer retweet
Als ik dit filmpje van Al Jazeera goed begrijp:

is die vergadering van de OVSE geëindigd in een instemming om waarnemers naar Oekraïne te sturen. Het westen ziet de Krim echter als onderdeel van Oekraïne en Rusland niet, dus daar is geen overeenstemming over. Waarschijnlijk zullen ze daarom wel weer tegen worden gehouden bij de grens van de Krim.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 11:32:38 #62
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_138034093
Dat weten die waarnemers toch ook. Anders hadden ze moeten aanvragen om ook in Rusland te mogen waarnemen. Dan zouden ze wel op de Krim mogen. Zou raar zijn als ze dat zelf niet bedacht hebben en dan dom bij de grens gaan roepen dat je Rusland niet in mag.
pi_138034123
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:05 schreef DeJori het volgende:
EuromaidanPR twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 11:02:07 Within 24hrs,the #OSCE will send 100ppl (w/ option of up to 400)to #Ukraine for a six-month monitoring mission & visit 10towns @CustosDivini reageer retweet
Als ik dit filmpje van Al Jazeera goed begrijp:

is die vergadering van de OVSE geëindigd in een instemming om waarnemers naar Oekraïne te sturen. Het westen ziet de Krim echter als onderdeel van Oekraïne en Rusland niet, dus daar is geen overeenstemming over. Waarschijnlijk zullen ze daarom wel weer tegen worden gehouden bij de grens van de Krim.
quote:
But it did not specifically mention Crimea, leaving it unclear whether the observers would ever be able to go there. The US said in a statement: "Crimea is Ukraine. Only one participating state pretends that it is anything other than Ukraine." But Russian Ambassador Andrey Kelin said Crimea had become part of Russia and they have no mandate there.
http://english.cntv.cn/program/newsupdate/20140322/101147.shtml
Tja, het is geen toeval dat de Krim niet vermeld wordt. De onduidelijkheid is slechts schijn, iedereen weet dat de VS en Europa niet akkoord zouden gaan met een tekst die de Krim uitsluit, en iedereen weet dat die waarnemers niet toegelaten zullen worden op de Krim. Dus men weet waar het akkoord in de praktijk over gaat. Gaan ze dan toch een poppenkast opvoeren aan de grens, en verontwaardiging veinzen als ze niet toegelaten worden? Ik vermoed van wel.

Edit: alhoewel, als het akkoord een lijst van steden bevat waar de waarnemers naartoe gaan, dan misschien niet. Dat is misschien het compromis waarmee ze Rusland's goedkeuring verkregen hebben.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 11:56:49 #64
361691 DeJori
pi_138034868
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Dat weten die waarnemers toch ook. Anders hadden ze moeten aanvragen om ook in Rusland te mogen waarnemen. Dan zouden ze wel op de Krim mogen. Zou raar zijn als ze dat zelf niet bedacht hebben en dan dom bij de grens gaan roepen dat je Rusland niet in mag.
Als de OVSE bij Rusland een aanvraag doen om de Krim op te mogen erkennen ze de Krim als onderdeel van Rusland. Dat doen ze niet, dus doen ze ook de aanvraag niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:33 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[..]

http://english.cntv.cn/program/newsupdate/20140322/101147.shtml
Tja, het is geen toeval dat de Krim niet vermeld wordt. De onduidelijkheid is slechts schijn, iedereen weet dat de VS en Europa niet akkoord zouden gaan met een tekst die de Krim uitsluit, en iedereen weet dat die waarnemers niet toegelaten zullen worden op de Krim. Dus men weet waar het akkoord in de praktijk over gaat. Gaan ze dan toch een poppenkast opvoeren aan de grens, en verontwaardiging veinzen als ze niet toegelaten worden? Ik vermoed van wel.

Edit: alhoewel, als het akkoord een lijst van steden bevat waar de waarnemers naartoe gaan, dan misschien niet. Dat is misschien het compromis waarmee ze Rusland's goedkeuring verkregen hebben.
Er lijkt me niet echt een manier om tot een akkoord te komen anders. De lijst met steden suggereert dan weer dat ze ook geen poging gaan doen om op de Krim te komen... We zullen het zien, ze vertrekken als het goed is vandaag.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:31:01 #65
361691 DeJori
pi_138036186
EuromaidanPR twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 12:26:51 Live broadcast from #Novofedorivka, #Crimea, where #Russians preparing to attack ukrainian military base http://t.co/HduJ6GjHF0 |PR #Ukraine reageer retweet
http://www.ustream.tv/search?q=krymsos08
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:07:08 #66
361691 DeJori
pi_138037360
marklowen twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 12:36:02 Stand-off here at Novofederoskoe base. Taken by Russians but Ukrainians refusing to leave one building. Stormed by Russian crowd, vandalised reageer retweet
marklowen twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 12:37:27 Ukrainian troops in building throwing smoke to stop Russians from storming further. Refusing to leave http://t.co/TWkhRBElnw reageer retweet

marklowen twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 12:39:12 Russian crowd tore Ukrainian symbols off building, pulled furniture from inside, looted what could. Ukr commander shouts "this is our base" reageer retweet
pi_138037983
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:07 schreef DeJori het volgende:
marklowen twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 12:36:02 Stand-off here at Novofederoskoe base. Taken by Russians but Ukrainians refusing to leave one building. Stormed by Russian crowd, vandalised reageer retweet
marklowen twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 12:37:27 Ukrainian troops in building throwing smoke to stop Russians from storming further. Refusing to leave http://t.co/TWkhRBElnw reageer retweet
[ afbeelding ]

marklowen twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 12:39:12 Russian crowd tore Ukrainian symbols off building, pulled furniture from inside, looted what could. Ukr commander shouts "this is our base" reageer retweet
Benieuwd hoe dit evolueert, en wat de reacties zullen zijn.
pi_138038114
marklowen twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 13:08:14 Just been ordered to leave by some pro-Russian thugs who arrived brandishing false secret service ID cards reageer retweet
marklowen twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 13:26:53 Crowd left area around building we think to allow Russian officers to negotiate with Ukrainians inside. We've moved back to entrance to base reageer retweet
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:57:37 #69
361691 DeJori
pi_138039202
marklowen twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 13:39:48 Ukrainian officer tells me no more Ukrainians inside. Completely in hands of Russians. Close to tears. Tells me #Crimea always be Ukrainian reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 13:49:00 Aggressive pro-#russians at the rally in #Donetsk now http://t.co/HoPpiVXnik @planca | PR News #Ukraine reageer retweet
SkyNewsBreak twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 13:50:58 Ukrainian commander at Belbek airforce base in #Crimea has told his forces to stand their ground despite Russian deadline to leave reageer retweet
BBCWorld twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 13:54:29 Pro-Russian protesters have stormed a Ukrainian naval base in Crimea, now in the hands of Russian military http://t.co/9Go5QshdXM reageer retweet
Druk voor een zaterdag.
pi_138040417
Heeft dat Oekraïense leger überhaupt wat successen gehad de afgelopen weken?
pi_138040662
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:29 schreef Gruisman het volgende:
Heeft dat Oekraïense leger überhaupt wat successen gehad de afgelopen weken?
Tegen wie zouden ze moeten vechten?
pi_138040742
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:37 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Tegen wie zouden ze moeten vechten?
Ik heb het niet zozeer over vechten maar het is toch redelijk knullig dat ze zelfs hun oorlogsschepen kwijt raken.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 15:08:08 #73
361691 DeJori
pi_138041861
BBCiPannell twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 14:45:56 Ukrainian troops and pro Russian self-defence forces square off at #Crimea airbase http://t.co/B8rb3wbD4G reageer retweet

BBCBreaking twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 14:11:14 Ukrainian troops at Belbek base in Crimea at battle-stations, Russian forces move in as surrender ultimatum expires http://t.co/hnncKH94li reageer retweet
Livestream hier: http://belbek62.com.ua/online-translyacii/

Ondertussen in Donetsk:

RolandOliphant twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 14:17:35 Riot police ready for trouble in Donetsk. @antonov_nsk Неплохо к штурму подготовились...#Донецк #НДП #наблюдатели http://t.co/7NPTYnJCPW reageer retweet

maxseddon twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 14:29:33 Big, angry pro-Russian crowd in Donetsk. Follow @planca for all the latest http://t.co/QPIGczN8Dc reageer retweet
  zaterdag 22 maart 2014 @ 15:10:03 #74
361691 DeJori
pi_138041910
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:39 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Ik heb het niet zozeer over vechten maar het is toch redelijk knullig dat ze zelfs hun oorlogsschepen kwijt raken.
Soms is het beter om terug te trekken dan om jezelf met een knuppel tegen een Kalasjnikov te verdedigen.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 15:18:19 #75
361691 DeJori
pi_138042211
quote:
Russians give Ukrainian forces deadline to surrender at Crimean base

BELBEK, Crimea — A tense standoff unfolded at a Ukrainian air base in Crimea on Saturday as Russian forces sought to evict the last vestiges of Ukrainian control on the contested peninsula.

At the Belbek air base, just outside Sevastopol, Ukrainian forces said a Russian official had given them a deadline to surrender their weapons and leave the base. “We have one hour to consider all our options,” said base commander Yuli Mamchur, who ordered his men to their stations.

While weighing their choices, Ukrainian troops burned documents and toasted with champagne two lieutenants who were married on what might be the base’s last day in Ukrainian hands.

But with several Russian jeeps and at least one armored personnel carrier looming on a hilltop above the base, the mood was fast turning grim. Many of the Ukrainian troops were armed only with sticks. Meanwhile, members of a pro-Russian militia loomed outside the base.

Russia on Friday welcomed Crimea with deep-booming fireworks that celebrated the territorial expansion of Russia at Ukraine’s expense. Ukraine’s leaders reiterated Saturday that they do not recognize the annexation.

The standoff at the base came as Russia said it would not allow access to Crimea for international monitors who are being dispatched to Ukraine.

The monitors will be deployed as part of an Organization for Security and Cooperation in Europe mission after Russia late Friday dropped its opposition. An initial force could be dispatched as soon as Saturday evening, and up to 400 monitors will ultimately deploy across the country, including in Ukraine’s volatile south and east. Clashes in those areas in recent weeks between pro-Russian and pro-Ukrainian demonstrators have turned deadly.

Polish Foreign Minister Radislaw Sikorski said in an interview published Saturday in the Polish newspaper Gazeta Wyborcza that he believes Russia was actively trying to undermine Ukrainian authority in eastern Ukraine, a charge Moscow has denied.

http://www.washingtonpost(...)itter_washingtonpost
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')