Deze mail is dus naar diegene die haar contract heeft gemaakt enzo, van een tussenbedrijf die mensen leveren aan hotels.quote:------------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------------
Onderwerp: Werkomstandigheden XxxxXxxx Xxx Xxxx
Van: "xxxxxx" <xxxx@xxx.nl>
Datum: Vr, 21 maart, 2014 12:33 pm
Aan: xxxxxxxxx
CC: xxxxxxxxx
--------------------------------------------------------------------------
Hallo Xxxxx,
Ik mail je even omdat mijn Nederlands beter is. Maar ik heb gisteravond
van mijn vriendin Xxxx Xxxxx vernomen dat het een ramp is om bij
XxxXxx Xxx Xxxx te werken.
Ten eerste kreeg ze geen handschoenen e.d. om de toiletten schoon te
maken, sowieso moet je volgens mij voor bijna al het schoonmaakwerk
bescherming aan je handen hebben.
Daarnaast heeft ze gewerkt van 10:00 tot 17:30 en kreeg alleen om 12:00
even een kleine 10 minuten om haar broodje op te eten, daarna heeft ze aan
een stuk door moeten werken. Toen ze rond 16:00 zei dat ze moe was, zeiden
ze ja dat zijn we allemaal en moest ze gewoon doorwerken.
Als ze dorst hebben moeten ze maar uit de kraan drinken en je kan tijdens
het werk ook amper naar de wc. In de wc voor het personeel is niet eens
een wasbak, dus je kan niet je handen wassen voor en na het plassen (of
andere maandelijkse vrouwen dingen). Lekker als je net met je blote handen
andermans poep hebt moeten schoonmaken.
Ook werd poep wat niet schoon te krijgen was door een collega uit de pot
gekrabd met blote handen en het creditkaartje waarmee je de lampen aan
doet in de kamers, ook lekker hygiënisch.
Ze is erg geschrokken en kwam beduusd en helemaal kapot thuis. Vanmorgen
heeft ze zich ziek gemeld en ze ziet het eigenlijk ook niet zitten om hier
nog te blijven werken.
Ik neem aan dat de dag van gisteren wel betaald wordt, want we hebben wel
kosten gemaakt (25km naar Xxxxx moeten rijden voor het contract en zwarte
werkschoenen moeten kopen).
Ik begrijp dat sommige immigranten het wel accepteren, maar dit kan zo
echt niet hoor, dit zijn geen normale omstandigheden, en dat voor een
minimumloon. Wij hebben het geluk dat ik een goede baan heb, maar andere
mensen zijn wellicht afhankelijk van deze baan.
Vr. groet,
Xxxxx Xxxx (partner Xxxxxxxx Xxxxx)
06-XXXXXX
Lekker joviaal met je ge-'je' en ge-'jij'. Als je hier iets mee wil dan raad ik je aan een professionele brierf te schrijven en niet zo'n belerend kladje te versturen.quote:
Ach, wat is er nu? Mensen vinden je ongelijk hebbenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:36 schreef JDx het volgende:
[..]
Ok zeurders, dit is duidelijk niet de plek om dit te vragen, stelletje kinderen.
1) Schoonmaken heeft niets met de horeca aan zich te maken, dat kan overal. Feit blijft staan dat er arbo regels zijn die voor elke werkgever/nemer in acht moeten worden genomen, daarbij hoort op een volledige werkdag een bepaalde duur aan pauze. Dat is in ieder geval minimaal een half uur, en volgens mij zelfs minimaal een uur;quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:35 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat een ontzettende jankende muts !
1) Als je niet kan werken van 10.00 tot 17.30 heb je niks, nadaa 0,0 te zoeken in de horeca wereld.
2) Handschoenen voor de wc schoonmaken? Mjah voor mensen met smetvrees maar echt gevaarlijk zijn die middelen niet. Zou netjes zijn als ze geleverd worden maar verplicht is onzin.
3) Ze is een ranzige gewoonte tegengekomen, oké lullig vervang die pas voor een andere pas of een schuurspons en het is opgelost.
4)had ik al gezegd dat het een jankerd was? Dagen met 10 minuten pauze en 13 uur werken zullen ook voorkomen.
5) Ja, eigen kleding moet je vaak zelf betalen vanwege hoog personeelsverloop. Horecakleding is redelijk universeel en je kan ze zo weer gebruiken bij een andere werkgever.
Direct ziekmelden ook he![]()
, wat een vreselijke aansteller zonder enige vorm van weerbaarheid.
Wanneer je langer dan 5,5 uur per dag werkt heb je recht op een half uur pauze. De pauze('s) moeten minimaal een kwartier duren.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:46 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
1) Schoonmaken heeft niets met de horeca aan zich te maken, dat kan overal. Feit blijft staan dat er arbo regels zijn die voor elke werkgever/nemer in acht moeten worden genomen, daarbij hoort op een volledige werkdag een bepaalde duur aan pauze. Dat is in ieder geval minimaal een half uur, en volgens mij zelfs minimaal een uur;
Alleen bij hoge vervuilingsgradatie, hotellerie worden niet zulke agressieve stoffen gebruikt. handschoenen zou een werkgever absoluut moeten regelen maar je koopt er een paar voor 70ct. Dus om daar nu zo'n rel over te schoppen.quote:2) Natuurlijk handschoenen voor het schoonmaken. Zowel voor de hygiëne als voor de corrosieve/bijtende stoffen waarmee in de commerciële schoonmaak mee gewerkt wordt;
Ranzige gewoonte absoluut, maar geen overtreding arbo en zeker niet voldoende om je zomaar ziek te gaan melden op je werk.quote:3) Dit is onzin, zoiets hoort gewoon niet. Dat is een grove misstand. Wat zou jij er van vinden als mensen met half bescheten spul jouw woning schoonmaken en er van alles mee aanraken? Dit is zeker niet conform hygiëne eisen;
Sorry pop, welkom in de horeca alles onder de 12 uur per dag is ff wat langer blijven daarna spreken we van overwerken.quote:4) Op deze ridicule opmerking ga ik niet verder in;
Dank, het gaat me vooral om de verhouding.quote:5) Hier heb je dan toch een punt, maar als dit niet is vastgelegd dan heeft TS/vriendin van TS weer een punt.
Welk voordelen geniet de vriendin van TS dan in ruil voor het niet kunnen genieten van de wettelijk voorgeschreven pauze?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:52 schreef Kandijfijn het volgende:
De praktijk in veel magazijnen, fabrieken, horeca leert echter anders en 90% van de mensen accepteren dit als onderdeel van het vak in ruil voor andere voordelen die ze krijgen.
Dunnow, ik ken haar baan niet. Het feit dat ze überhaupt werk heeft met deze mentaliteit zou al een zegen voor haar moeten zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:55 schreef r_one het volgende:
Welk voordelen geniet de vriendin van TS dan in ruil voor het niet kunnen genieten van de wettelijk voorgeschreven pauze?
Nee, ik denk het niet.quote:
Ja dit. Van 10:00 tm 17:30 werken is 7.5 u, valt ook allemaal mee.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:33 schreef gianni61 het volgende:
handschoenen zouden inderdaad beschikbaar moeten zijn, maar over pauze klagen na de eerste dag en opgeven omdat je moe bent vind ik nogal slapjes
Het hotel lacht je gok ik vierkant uitquote:
Bij een toilet hoort een wasbak. Zou jij daar een hapje gaan eten, wetende dat het personeel de handen niet wast na toiletbezoek?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:17 schreef Moppert het volgende:
Ze kan haar handen toch ook ergens anders wassen
Hoe doe je dat als je hiermee op je eerste werkdag mee geconfronteerd wordt?quote:en voor 1 euro wegwerphandschoenen tot de baas ze heeft gekocht.
Dus je roeptoetert maar wat ...quote:
Ja joh, dat zal het zijnquote:Het feit dat ze überhaupt werk heeft met deze mentaliteit zou al een zegen voor haar moeten zijn.
Ze hoeft niet met haar voeten de wc-pot te boenen hoorquote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:17 schreef Moppert het volgende:
en je zeurt over schoenen en andere random crap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |