Jij kijkt bij iedereen naar binnen? Jij vraagt aan iedereen verantwoording hoeveel hun inboedel heeft gekost? Jij weet van iedereen wanneer bepaalde apparatuur is aangeschaft?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:45 schreef destrovel het volgende:
[..]
Als iemand blijft doorgaan dat mensen in "lagere sociale klassen" meer last hebben van schulden en dús slecht kunnen rondkomen van lagere inkomen, tsja.
Ik woon zelf direct naast een wijk met veel bijstandsgezinnen, en kan me er inderdaad over verwonderen wat voor elektronica daar vaak staat.
Tijd zat, want bijstandsgerechtigden doen de hele dag niets, hebben geen gezin te onderhouden, solliciteren hoeft ook niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:54 schreef Richestorags het volgende:
Paar belangrijke conclusies:
-Gezond eten hoeft niet duur te zijn
-Hardlopen is zo goed als gratis, fietsen nog meer
-Thuis opdrukken, buikspieren en al die shit is ook gratis.
-Wandelen is ook gratis
-Tijd zat als je in de bijstand zit?
Werkende mensen hebben ook geen gezin te onderhoudenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
Tijd zat, want bijstandsgerechtigden doen de hele dag niets, hebben geen gezin te onderhouden, solliciteren hoeft ook niet.
Ja raar is dat he ? Ik zou dat echt niet weten van mijn buren.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij kijkt bij iedereen naar binnen? Jij vraagt aan iedereen verantwoording hoeveel hun inboedel heeft gekost? Jij weet van iedereen wanneer bepaalde apparatuur is aangeschaft?
Het blijft gaan over het bedrag waar men zgn niet mee kan rondkomen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
Tijd zat, want bijstandsgerechtigden doen de hele dag niets, hebben geen gezin te onderhouden, solliciteren hoeft ook niet.
Ja wat volgens sommige users komt omdat ze dure apparatuur hebben, heel ongezond leven, roken en drinken. En niet sporten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:04 schreef Globali het volgende:
[..]
Het blijft gaan over het bedrag waar men zgn niet mee kan rondkomen.
Daar kan ik niet over oordelen. Het is een fors bedrag. Dan moet het NIBUD ook niet met hele vreemde berekeningen komen trouwens.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja wat volgens sommige users komt omdat ze dure apparatuur hebben, heel ongezond leven, roken en drinken. En niet sporten.
Jij leest niet. Jij leest duidelijk wat je wil lezen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja wat volgens sommige users komt omdat ze dure apparatuur hebben, heel ongezond leven, roken en drinken. En niet sporten.
Hoezo krijg je toeslag voor zelfstandig wonen?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:43 schreef Leandra het volgende:
Ik gooi de berekeningen ook nog wel even in de herhaling:
En dan zal ik de vergelijkingen ook nog even maken zoals ze werkelijk horen, allemaal exclusief vakantiegeld:
Gezin in bijstand (twee volwassenen met of zonder kinderen) ex. vakantiegeld:
¤ 1.286 Bijstand
¤ 269 Huurtoeslag (bij huur van ¤ 550)
¤ 137 Zorgtoeslag
¤ 1.692 Totaal
Indien 2 kinderen van 5 en 7 jaar nog ¤ 141 kinderbijslag en ¤ 129 kindgebondenbudget
Mogelijk gaat het kindgebondenbudget weer van de bijstand af....
Alleenstaande in de bijstand (ex. vakantiegeld):
¤ 643 Bijstand
¤ 257 Toeslag voor zelfstandig wonend
¤ 269 Huurtoeslag (bij huur van ¤ 550)
¤ 72 Zorgtoeslag
¤ 1.241 Totaal
Voor het complete beeld ook even het verhaal aan toeslagen voor een gezin en alleenstaande met 1 inkomen uit arbeid net boven minimumloon.
¤ 1.500 bruto ---> ¤ 1.306 netto (ex vakantiegeld)
Gezin (twee volwassenen met of zonder kinderen) ex. vakantiegeld:
¤ 1.306 Loon
¤ 267 Huurtoeslag (bij huur van ¤ 550)
¤ 136 Zorgtoeslag
¤ 1.709 Totaal
Indien 2 kinderen van 5 en 7 jaar nog ¤ 141 kinderbijslag en ¤ 129 kindgebondenbudget
Alleenstaande (ex. vakantiegeld)
¤ 1.306 Loon
¤ 144 Huurtoeslag (bij huur van ¤ 550)
¤ 70 Zorgtoeslag
¤ 1.520 Totaal
Omdat je zelf je wasje moet doen en mama niet. Dat weet je tochquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:14 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Hoezo krijg je toeslag voor zelfstandig wonen?
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:45 schreef destrovel het volgende:
Ik woon zelf direct naast een wijk met veel bijstandsgezinnen, en kan me er inderdaad over verwonderen wat voor elektronica daar vaak staat.
Krijg je dan ook zelfstandig naar de wc gaan toeslagquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat je zelf je wasje moet doen en mama niet. Dat weet je toch
De inkomsten zijn ook nogal ruim berekend. Zorg- en huurtoeslag bijvoorbeeld wordt regelmatig beslag op gelegd om maar iets te noemen. Tel daar dan nog de bestuursrechtelijke boete van het CVZ bij op en je komt weer op een ander plaatje uit.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:10 schreef Globali het volgende:
[..]
Daar kan ik niet over oordelen. Het is een fors bedrag. Dan moet het NIBUD ook niet met hele vreemde berekeningen komen trouwens.
Waarom zou men ergens beslag op leggen?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De inkomsten zijn ook nogal ruim berekend. Zorg- en huurtoeslag bijvoorbeeld wordt regelmatig beslag op gelegd om maar iets te noemen. Tel daar dan nog de bestuursrechtelijke boete van het CVZ bij op en je komt weer op een ander plaatje uit.
Ja. Dat is veel. Daar kan je het prima van redden. Ik heb gisteren voor ca. 4 mensen (eet ik uiteindelijk zelf op) een thaise curry gemaakt. Dat kost mij niet meer dan 6 euro.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:16 schreef Sapstengel het volgende:
16 euro voor 4 personen is vorstelijk veel? Ik kom in mn eentje al aan 10 euro per dag. Ik heb geen idee hoe je voor vier man kan koken voor 12 euro..
Een halve kilo gehakt ben je al 3 euro aan kwijt, dan nog brood, melk, ander drinken, groente, fruit etc.
Elk ander drinken dan water is overbodig. Elke dag vlees eten is onzin. Je kan voor 4 man koken voor 3-4 euroquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:16 schreef Sapstengel het volgende:
16 euro voor 4 personen is vorstelijk veel? Ik kom in mn eentje al aan 10 euro per dag. Ik heb geen idee hoe je voor vier man kan koken voor 12 euro..
Een halve kilo gehakt ben je al 3 euro aan kwijt, dan nog brood, melk, ander drinken, groente, fruit etc.
Omdat men schulden heeft blijkbaar.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Om Obama z'n wekelijkse sigaar te bekostigen.
Omdat je je woonlasten niet kunt delen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:14 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Hoezo krijg je toeslag voor zelfstandig wonen?
Die boete kom je alleen maar op uit als je het al verprutst hebt, niet als je altijd netjes betaald hebt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De inkomsten zijn ook nogal ruim berekend. Zorg- en huurtoeslag bijvoorbeeld wordt regelmatig beslag op gelegd om maar iets te noemen. Tel daar dan nog de bestuursrechtelijke boete van het CVZ bij op en je komt weer op een ander plaatje uit.
Ja, en? Die boete brengt mensen alleen maar verder in de nesten terwijl die boete geen enkel legitiem doel dient.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die boete kom je alleen maar op uit als je het al verprutst hebt, niet als je altijd netjes betaald hebt.
Dan moet er dus geld in beslag worden genomen. Tenzij je weke knietjes hebt zoals de gemeente Rotterdam en stiekem de schuld afkoopt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |