abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138017128
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 20:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En met de rest van het sociale vangnet. Het wordt allemaal steeds strenger en harder onder het mom van 'fraudebestrijding' en dergelijke. Maar neem één ding van me aan: de mensen die overal onderuit komen doen dat nog steeds en worden niet getroffen door deze idioterie. Het 'gewone gepeupel' heeft hier het meest onder te lijden.
Fraude bestaat zeker. Erger is dat mensen die meer kunnen en willen betalen er geen moeite mee hebben. Maak o.a. ziektekosten gewoon inkomsten afhankelijk. Niemand die ik ken die er een probleem mee heeft.
pi_138017494
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:12 schreef Lastpost het volgende:
Lees ik nu ondertussen al dat je hier in Nederland niet eens meer buiten kunt spelen? :')
Lekker belangrijk als kinderen van ouders in de bijstand niet óp een sport kunnen waar flinke contributies voor zijn, praktisch overal wel schoolpleintjes, grasvelden of sportverenigingen in de buurt waar je gewoon kunt honkballen, voetballen, basketballen etc. en dat kost maar een paar euro in de aanschaf.

Las ook al dat het gebrek aan een PC etc. ervoor zorgt dat het kind een achterstand opbouwt tov andere kinderen. Nog even en een dure zonvakantie moet ook maar inbegrepen zijn omdat ze zich anders achtergesteld voelen.
Meen jij dat nou echt? Je gunt een kind geen voetbalclub en een computer voor zijn huiswerk omdat hun ouders helaas te stom/lui zijn om een baan te vinden?

Mijn dochter zit in groep 5 en moet nu een werkstuk maken op de computer en mijn zoon zoekt regelmatig iets op Wiki.
.
pi_138018210
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 19:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Je snapt dat al die dingen als melk, snickers, cola en pinda's niks met eerste levensbehoeften van doen hebben he? 5 euro voor een poverty maaltijd met kip? What the fuck kook jij dan :D Zelfs met een scharrelkip ben je nog geen 5 euro kwijt voor een degelijke maaltijd :P
Nee maar ik eet geen brood, dus dan eet ik gewoon pinda's, eieren en havermout. Bij andere mensen kun je dat vervangen voor brood + beleg.

En een maaltijd, halve kilo gehakt of kipfilet is al 3 euro. Dan heb je nog iets nodig als rijst of aardappels of pasta, groente en een saus of iets dergelijks. Zit je al snel aan 5 euro.
pi_138018265
Met (wat) minder tevreden zijn.

Zou voor veel mensen best goed zijn.
pi_138018871
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

Is het eerlijk dat iemand die 100.000 euro verdient net zoveel zorgpremie betaalt als iemand op bijstandsniveau ? Dat is net zo goed oneerlijk.
Ik vind dat goudeerlijk, ze krijgen er immers beide hetzelfde produkt van een private aanbieder voor terug. Voor een brood bij de bakker betaalt ook iedereen dezelfde prijs.

Het zou eens afgelopen moeten zijn met die inkomensafhankelijke flauwekul. De enige aangewezen methode voor differentiatie en inkomenspolitiek is naar mijn idee de belastingdienst. Instrumenten zat met ons progressief stelsel en toeslagensysteem.
-
pi_138018877
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 20:57 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Nee maar ik eet geen brood, dus dan eet ik gewoon pinda's, eieren en havermout. Bij andere mensen kun je dat vervangen voor brood + beleg.

En een maaltijd, halve kilo gehakt of kipfilet is al 3 euro. Dan heb je nog iets nodig als rijst of aardappels of pasta, groente en een saus of iets dergelijks. Zit je al snel aan 5 euro.
Helemaal niet nodig elke dag. Vlees.
pi_138018918
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:13 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ik vind dat goudeerlijk, ze krijgen er immers beide hetzelfde produkt van een private aanbieder voor terug. Voor een brood bij de bakker betaalt ook iedereen dezelfde prijs.

Het zou eens afgelopen moeten zijn met die inkomensafhankelijke flauwekul. De enige aangewezen methode voor differentiatie en inkomenspolitiek is naar mijn idee de belastingdienst. Instrumenten zat met ons progressief stelsel en toeslagensysteem.
Raar is dat ik die mensen ken en dat zij het zelf prima vinden.
pi_138018920
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 20:32 schreef Globali het volgende:

[..]

Fraude bestaat zeker. Erger is dat mensen die meer kunnen en willen betalen er geen moeite mee hebben. Maak o.a. ziektekosten gewoon inkomsten afhankelijk. Niemand die ik ken die er een probleem mee heeft.
Dat zegt meer over jouw kennissenkring, als ik me de storm erover zo herinner. ;)
NWS / "Zorgpremie (deels) inkomensafhankelijk"
pi_138019040
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:13 schreef poemojn het volgende:

[..]

Dat zegt meer over jouw kennissenkring, als ik me de storm erover zo herinner. ;)
Het maakt bepaalde mensen echt niet uit. Welke storm? Men betaalde vroeger al veel.
pi_138019393
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:16 schreef Globali het volgende:

[..]

Het maakt bepaalde mensen echt niet uit. Welke storm? Men betaalde vroeger al veel.
zie vorige link. En hier kun je zien wat je anders nu had moeten betalen. http://zorgpremieberekenen.com/
pi_138019624
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:23 schreef poemojn het volgende:

[..]

zie vorige link. En hier kun je zien wat je anders nu had moeten betalen. http://zorgpremieberekenen.com/
Ik geloof bedragen wel. Veel mensen die meer verdienen willen daar echt wel voor betalen. Mee eens? Of niet?
pi_138019699
Niet.
pi_138019875
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:28 schreef poemojn het volgende:
Niet.
Dan ga je om met aso mensen. ;)
pi_138019914
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:13 schreef Globali het volgende:

[..]

Helemaal niet nodig elke dag. Vlees.
Mee eens.
pi_138020002
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:32 schreef Globali het volgende:

[..]

Dan ga je om met aso mensen. ;)
middenklasse. Gewone gezinnen die ineens ¤450 per maand aan basisverzekering hadden moeten betalen. En zich daardoor zelf geen aanvullende verzekering meer konden veroorloven.
De grens lag bij ¤68.000 hè.
pi_138020346
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:35 schreef poemojn het volgende:

[..]

middenklasse. Gewone gezinnen die ineens ¤450 per maand aan basisverzekering hadden moeten betalen. En zich daardoor zelf geen aanvullende verzekering meer konden veroorloven.
De grens lag bij ¤68.000 hè.
Begrijp ik. Ik heb het over mensen die het echt niet uitmaakt. Die gingen van 500 pp naar 100. Toch ook wat raar?
pi_138020500
Er was ook een inkomensafhankelijk deel bij de premie hè. Al zie je dat nu niet meer op je loonstrookje. Hun premie daalde wel maar minder dan je nu aangeeft.

/edit 300 per maand inkomensafhankelijke premie http://www.belastingdiens(...)en_en_aanslaggrenzen
pi_138020676
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:45 schreef poemojn het volgende:
Er was ook een inkomensafhankelijk deel bij de premie hè. Al zie je dat nu niet meer op je loonstrookje. Hun premie daalde wel maar minder dan je nu aangeeft.
Mensen gingen van zeg 500 terug naar zeg dan 200. Terwijl het totaal niets uitmaakt. Dat weet ik omdat ik 1 van die mensen was. Ik vond het raar
pi_138021359
Dan zijn er daar waarschijnlijk te weinig van. :)
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:12:39 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138021752
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 18:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En waarom kunnen kinderen dat niet op school leren en hebben ze dus een pc nodig thuis?
Kinderen moeten tegenwoordig hun spreekbeurt al met powerpointpresentatie houden, op de lagere school...
Nee geen grapje, zelfs in gebieden waar de SGP de grootste partij is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138022275
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 20:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Neem zoiets simpels als even snel iets googelen omdat je er meer van wil weten. In het lesmateriaal van tegenwoordig worden kinderen daarin juist gestimuleerd, de informatie bij elkaar zoeken op het internet. Het zijn vaardigheden die je in onze huidige maatschappij nodig hebt en het onderwijs springt daarop in om die vaardigheden aan te leren. Voor de rest ga je voorbij aan het feit dat het nog steeds kinderen zijn in de groei, wanneer gaan die buiten spelen? Juist, 's middags na school, voor het avondeten, net zoals jij in de tijd dat zo'n PC nog geen vast onderdeel van het lesprogramma was.
Besparing en cijfers wil je hebben, goed. Wat voor achterstand een kind zonder PC precies oploopt is natuurlijk gokken, dus hoeveel die ergens in de toekomst gaat kosten ook. Als je in die paar uur op school, onder meer door de afleiding van anderen in combinatie met hele lange dagen, niet kan opsteken wat je nodig hebt is dat niet bevorderlijk voor je kans op werk. Helaas geen concrete cijfers dus, alleen een somber perspectief voor de toekomst.
Er is dus geen achterstand, alleen afleiding thuis. Noted.

quote:
Voor wat het nu al kost om die leerlingen op school te houden .. even rekenen.
Al googelend leer ik dat er in 2012 volgens het CBS 197.000 kinderen tussen de 0 en 18 opgroeien in een bijstandsgezin. Dus pakweg een derde daarvan is tussen de 12 en 18 en zit op het VO.
Laten we zeggen dat die allemaal een computer hebben gekregen van 400 euro, dat is 65.667*400=26.266.800 euro.
Prima, laten we die cijfers even aanhouden.

quote:
Als je ze op school houdt kan dat natuurlijk niet zonder toezicht. Laten we zeggen dat je per 25 kinderen (of moet ik pubers zeggen) 1 toezichthouder nodig hebt.
Waarom zou je die toezichthouders nodig moeten hebben? Er is al buitenschoolse opvang plus leraren zijn standaard tot 5 uur aan het werk en aanwezig op school. Je hoeft dus geen extra toezichthouders in de arm te nemen.

quote:
Dat zijn er dus 2627 toezichthouders die 6 jaar lang op 200 schooldagen per jaar 3 uur lang toezicht houden op die leerlingen. Dat zijn dus 2627*1200*3=9.447.200 werkuren in totaal. Laten we zeggen dat het bruto uurloon 10 euro is, spotgoedkoop, dan nog kost dit geintje je bijna 70 miljoen meer dan gewoon die PC geven.
Nee, want je hoeft die toezichthouders niet aan te nemen. Sterker nog, aangezien computers in 4 jaar tijd (afschrijvingsperiode) op school opeens veel meer gebruikt worden (8 volledige uren ipv 4 of 6 per dag) kan je zelfs stellen dat door kinderen op school de computer te laten gebruiken je meer bespaart per computer, milieuvriendelijker te werk gaat (verkwisting van computers is niet meer aan de orde), een beter en meer adequaat opvangstelsel hebt voor kinderen en ook nog eens de optie tot extra begeleiding zonder additionele kosten, voor een fractie van de prijs die jij schetst. Als dat niet in het voordeel spreekt van mijn plan weet ik het ook niet meer. Ik kan met een conservatieve schatting zo 100 tot 150 miljoen euro besparing uitrekenen aan de hand van 10 computers per school.

quote:
Zelfs als er alleen maar spelletje op gespeeld worden is het nog goedkoper dan de oplossing die jij voorstaat, zoals bovenstaande rekensom overduidelijk aantoont.
Zie hierboven.

quote:
Natuurlijk maakt het wat uit, het zijn nog steeds kinderen in de groei, die horen net als jij vroeger in de middag een paar uur buiten te spelen voor ze 's avonds na het eten aan het huiswerk gaan.
En we hebben net nog geconcludeerd dat kinderen dat niet doen en slechts hersenloos achter de console/computer zitten...welke optie wil je precies?

quote:
Het zijn toch potverdorie geen machines die even achter elkaar door kunnen gaan alsof het niets is?
Het is heel normaal om na je schoollessen nog even je huiswerk te maken hoor? Je doet net alsof hedendaagse kinderen worden afgebeuld in de klas en hun verdiende R&R thuis moeten genieten achter een door de staat gesponsorde computer. Dat lijkt me een verkeerde voorstelling van zaken.
pi_138022298
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kinderen moeten tegenwoordig hun spreekbeurt al met powerpointpresentatie houden, op de lagere school...
Nee geen grapje, zelfs in gebieden waar de SGP de grootste partij is.
En Powerpoint staat niet op de computer op school geïnstalleerd begrijp ik?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:26:33 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138022396
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En Powerpoint staat niet op de computer op school geïnstalleerd begrijp ik?
Het voorbereiden van een spreekbeurt is huiswerk, dat moet je dus thuis doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138022445
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het voorbereiden van een spreekbeurt is huiswerk, dat moet je dus thuis doen.
Huiswerk 'moet' thuis ja? Weer wat geleerd. En ik maar denken dat bibliotheken en scholen met bibliotheken ook bedoeld waren voor huiswerk, silly me.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2014 22:27:55 ]
pi_138022535
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Huiswerk 'moet' thuis ja? Weer wat geleerd. En ik maar denken dat bibliotheken en scholen met bibliotheken ook bedoeld waren voor huiswerk, silly me.
Ja silly you, zeker omdat je bij de meeste bibliotheken moet betalen voor internet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')