abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:25:44 #276
3542 Gia
User under construction
pi_137996928
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:16 schreef Globali het volgende:

Ik heb het niet over de mensen die hier geboren zijn. Wel over mensen die na 5 jaar Nederlander kunnen worden.
De vader van Mohammed, die hier geboren is.
Die is op een bepaald moment genaturaliseerd en mocht zijn Marokkaanse nationaliteit houden.
Jouw ex mocht niet haar Thaise nationaliteit houden.
pi_137996930
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:22 schreef Globali het volgende:

[..]

Hoezo niet? De een mag iets wel en de ander niet.
Hoezo, "mag iets"? Voor de Nederlandse wet mag iemand met alleen een Nederlands paspoort exact evenveel als iemand met een Nederlands en een Marokkaans paspoort. Dat je met een dubbele nationaliteit in Marokko meer mag dan ik, doet daar niets aan af, daar hebben wij als Nederland immers niks over te zeggen. Dus, geen rechtsongelijkheid.
pi_137996943
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:22 schreef Globali het volgende:

[..]

Op zich is die dubbele nationaliteit ook geen probleem. Het maakt mensen niet anders. Wat Wilders doet is iets zeggen dat hij helemaal niet waar kan maken. Zeker niet op gemeentelijk niveau. De man is duidelijk de weg kwijt.
Dat is het sterke aan zijn retoriek. Die wordt in Amerika ook gebruikt. Zeg dingen waarvan je WEET dat ze niet waargemaakt kunnen worden. Je plannen worden getorpedeerd, en ga vervolgens klagen over dat "ze" tegen je zijn. Dit maakt je sterker.

Zolang je dingen eist die niet waargemaakt kunnen worden, kun je nooit verantwoordelijkheid nemen voor het falen van je voorstellen. Je kunt het altijd op anderen afschuiven, dingen die buiten je macht liggen. Zoals de grondwet. Of de rechterlijke macht.
pi_137996971
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hoezo, "mag iets"? Voor de Nederlandse wet mag iemand met alleen een Nederlands paspoort exact evenveel als iemand met een Nederlands en een Marokkaans paspoort. Dat je met een dubbele nationaliteit in Marokko meer mag dan ik, doet daar niets aan af, daar hebben wij als Nederland immers niks over te zeggen. Dus, geen rechtsongelijkheid.
Zeker wel. Kijk alleen al naar rechten als het gaat om onroerend goed. In het andere land dan. Dat is nu een probleem voor mijn ex. Niet voor bijv. een Turk.
pi_137997000
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:26 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is het sterke aan zijn retoriek. Die wordt in Amerika ook gebruikt. Zeg dingen waarvan je WEET dat ze niet waargemaakt kunnen worden. Je plannen worden getorpedeerd, en ga vervolgens klagen over dat "ze" tegen je zijn. Dit maakt je sterker.

Zolang je dingen eist die niet waargemaakt kunnen worden, kun je nooit verantwoordelijkheid nemen voor het falen van je voorstellen. Je kunt het altijd op anderen afschuiven, dingen die buiten je macht liggen. Zoals de grondwet. Of de rechterlijke macht.
Het enge is dat de PVV kiezer het blijkbaar niet ziet. Daarom is het wel goed dat men groot is in twee steden. Dan kun je nu al gaan zien dat men weinig kan.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:29:50 #281
3542 Gia
User under construction
pi_137997023
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:17 schreef Fides het volgende:

Mwah, je hebt dan geen stemrecht bijvoorbeeld (en hoe zit het eigenlijk met bepaalde rechten met betrekking tot AOW/enzo?) en ik vermoed dat een verblijfsvergunning makkelijker gecanceld kan worden.
AOW is niet afhankelijk van nationalteit, maar hoe lang je tussen je 15de en 65ste in Nederland woont.
pi_137997027
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:27 schreef Globali het volgende:

[..]

Zeker wel. Kijk alleen al naar rechten als het gaat om onroerend goed. In het andere land dan. Dat is nu een probleem voor mijn ex. Niet voor bijv. een Turk.
Juist, in dat andere land. Daar kunnen wij als Nederland nou eenmaal niet zo heel veel aan doen, wel? Ik zou ook niet weten waarom ik als Nederlander in Marokko dezelfde rechten zou moeten hebben als een Marokkaan in Marokko. Ik ben immers geen Marokkaan.

In Nederland hebben we te maken met de Nederlandse wet, en voor die wet zijn alle Nederlanders gelijk. Ook Nederlanders die ook Marokkaan zijn.
pi_137997049
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:28 schreef Globali het volgende:

[..]

Het enge is dat de PVV kiezer het blijkbaar niet ziet. Daarom is het wel goed dat men groot is in twee steden. Dan kun je nu al gaan zien dat men weinig kan.
Wilders gaat het straks afschuiven op dat de grondwet niet eerlijk is en hem weerhoudt van het roepen van alles wat hij wil roepen. De grondwet is namelijk een in beton gegoten ding waar je heerlijk tegenaan kunt trappen. Vervolgens zal de achterban een grondwetswijziging eisen. Die komt er nooit, maar op die manier kun je wel doorgaan met onvrede zaaien.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:31:53 #284
3542 Gia
User under construction
pi_137997072
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:23 schreef Fides het volgende:

Als je de CBS gegevens pakt zal je zien dat de Turken met name in de jaren 1970-1980 hierheen kwamen, en de Marokkanen kwamen pas in grote getale (we hebben er over een paar duizend per jaar) vanaf 1975, en in dit nam pas weer af in de jaren '90. En diegene die hierheen kwamen zouden dus al overgrootouders moeten zijn wil jou stelling kloppen.
Degenen die door Nederland als gastarbeiders hierheen zijn gekomen. Dat was vóór 1973.
Die daarna kwamen waren gelukszoekers.
pi_137997097
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:29 schreef DonJames het volgende:

[..]

Juist, in dat andere land. Daar kunnen wij als Nederland nou eenmaal niet zo heel veel aan doen, wel? Ik zou ook niet weten waarom ik als Nederlander in Marokko dezelfde rechten zou moeten hebben als een Marokkaan in Marokko. Ik ben immers geen Marokkaan.

In Nederland hebben we te maken met de Nederlandse wet, en voor die wet zijn alle Nederlanders gelijk. Ook Nederlanders die ook Marokkaan zijn.
Daarom gaat het ook niet direct over ons. Wel dat mijn ex niet dezelfde rechten heeft (dubbele nationaliteit) als bijv. een Turk. Laat haar gewoon ook Thai blijven dan. En natuurlijk gelden Nederlandse wetten ook voor haar. Het is wel vreemd dat bepaalde mensen waar zij de integratiecursus mee deed in het andere land wel 100% eigenaar kunnen zijn van onroerend goed en zij niet.
pi_137997127
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wilders gaat het straks afschuiven op dat de grondwet niet eerlijk is en hem weerhoudt van het roepen van alles wat hij wil roepen. De grondwet is namelijk een in beton gegoten ding waar je heerlijk tegenaan kunt trappen. Vervolgens zal de achterban een grondwetswijziging eisen. Die komt er nooit, maar op die manier kun je wel doorgaan met onvrede zaaien.
Dat denk ik ook. Het zit op het niveau van iedereen een basisinkomen beloven van 3000 p/m. "wij willen wel".
pi_137997162
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:32 schreef Globali het volgende:

[..]

Daarom gaat het ook niet direct over ons. Wel dat mijn ex niet dezelfde rechten heeft (dubbele nationaliteit) als bijv. een Turk. Laat haar gewoon ook Thai blijven dan. En natuurlijk gelden Nederlandse wetten ook voor haar. Het is wel vreemd dat bepaalde mensen waar zij de integratiecursus mee deed in het andere land wel 100% eigenaar kunnen zijn van onroerend goed en zij niet.
Helemaal eens hoor, ik vind dat je gewoon een dubbele nationaliteit moet kunnen hebben. Als je al 20 jaar in Nederland woont moet je Nederlander kunnen worden. Maar dat zou niet uit moeten sluiten dat wanneer je in Thailand bent geboren en opgegroeid, je OOK een Thai kan zijn.
pi_137997210
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:35 schreef DonJames het volgende:

[..]

Helemaal eens hoor, ik vind dat je gewoon een dubbele nationaliteit moet kunnen hebben. Als je al 20 jaar in Nederland woont moet je Nederlander kunnen worden. Maar dat zou niet uit moeten sluiten dat wanneer je in Thailand bent geboren en opgegroeid, je OOK een Thai kan zijn.
Precies. Ik zie het hele probleem dan ook niet. Al zou je drie nationaliteiten hebben. Iets anders is dan nog (als Nederlander al lang wonend in het buitenland) recht hebben op bepaalde financiele steun. Dat geldt niet voor elk land trouwens.
pi_137997269
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Een nationaliteit is een verzameling rechten plichten tegenover een staat, er is dus wel degelijk rechtsongelijkheid bij een dubbele nationaliteit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:39:43 #290
3542 Gia
User under construction
pi_137997280
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:35 schreef DonJames het volgende:
Waarom moet je daarvoor in Thailand geboren zijn?
Waarom mogen haar kinderen dan niet ook de Thaise nationaliteit hebben?
pi_137997343
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zou moeten kunnen als je inderdaad mensen gelijke rechten geeft. En dat maakt zeker uit. Als bijv. onroerend goed verdeelt moet worden mocht zij overlijden.
pi_137997409
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Een nationaliteit is een verzameling rechten plichten tegenover een staat, er is dus wel degelijk rechtsongelijkheid bij een dubbele nationaliteit.
Nee. Dat een Marokkaan die rechten en plichten heeft tegenover Marokko heb ik als Nederlander helemaal niets mee te maken. In Nederland.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:46:05 #293
3542 Gia
User under construction
pi_137997454
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:41 schreef Globali het volgende:

Dat zou moeten kunnen als je inderdaad mensen gelijke rechten geeft. En dat maakt zeker uit. Als bijv. onroerend goed verdeelt moet worden mocht zij overlijden.
Precies. Zelfs tweede generatie Spanjaarden mogen geen dubbele nationaliteit hebben.
Willen ze Spanjaard blijven, dan krijgen ze een verblijfsvergunning.

Ik vind dat kinderen bij de geboorte de nationaliteit van de ouders moeten krijgen (uitgaande van 1 nationaliteit). En dat ze op hun 18de mogen naturaliseren, als ze Nederlander willen worden.
Daar kies je dan voir en dan ben je voor de wet uitsluitend Nederlander.
Dit kan in België ook, waarom hier niet?
pi_137997495
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat je in Nederland bij naturalisatie afstand doet van je andere nationaliteit. Tenzij het onmogelijk wordt gemaakt door nationale regels van het andere land. Dan kan je wel afstand doen, maar daar trekt het andere land vervolgens niets van aan. Een nationaliteit heb je of die heb je niet. Het is geen recht hebben op.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:47:29 #295
3542 Gia
User under construction
pi_137997496
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:44 schreef DonJames het volgende:

Nee. Dat een Marokkaan die rechten en plichten heeft tegenover Marokko heb ik als Nederlander helemaal niets mee te maken. In Nederland.
De rechtsongelijkheid geldt ook niet voor Nederlanders, maar voor Spanjaarden, Portugezen, enz
pi_137997520
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies. Zelfs tweede generatie Spanjaarden mogen geen dubbele nationaliteit hebben.
Willen ze Spanjaard blijven, dan krijgen ze een verblijfsvergunning.

Ik vind dat kinderen bij de geboorte de nationaliteit van de ouders moeten krijgen (uitgaande van 1 nationaliteit). En dat ze op hun 18de mogen naturaliseren, als ze Nederlander willen worden.
Daar kies je dan voir en dan ben je voor de wet uitsluitend Nederlander.
Dit kan in België ook, waarom hier niet?
Ik weet niet hoe het in Belggie werkt. In ek geval makkelijker. Mijn broer heeft daar zijn europese huis omdat het te moeilijk is zijn Afrikaanse vrouw voor lange tijd in Nederland te laten wonen. Maar ook daar geldt gewoon dat een Marokkaan wel Belg kan worden maar zijn Marokkaanse nationaliteit niet kan opgeven.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:48:54 #297
3542 Gia
User under construction
pi_137997537
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:47 schreef nikk het volgende:

Omdat je bij naturalisatie afstand doet van je andere nationaliteit. Tenzij het onmogelijk wordt gemaakt door nationale regels van het andere land. Dan kan je wel afstand doen, maar daar trekt het andere land vervolgens niets van aan. Een nationaliteit heb je of die heb je niet. Het is geen recht hebben op.
Dan zou het goed zijn als Nederland die andere nationaliteit niet erkent, niet registreert en geboortes niet doorgeeft aan de autoriteit van dat land.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:49:38 #298
3542 Gia
User under construction
pi_137997550
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:48 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het in Belggie werkt. In ek geval makkelijker. Mijn broer heeft daar zijn europese huis omdat het te moeilijk is zijn Afrikaanse vrouw voor lange tijd in Nederland te laten wonen. Maar ook daar geldt gewoon dat een Marokkaan wel Belg kan worden maar zijn Marokkaanse nationaliteit niet kan opgeven.
Zij erkennen dat niet.
pi_137997594
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:47 schreef Gia het volgende:

[..]

De rechtsongelijkheid geldt ook niet voor Nederlanders, maar voor Spanjaarden, Portugezen, enz
Dat verschil in het aantal rechten is een gevolg van het verschil tussen de Spaanse en de Marokkaanse wetgeving. Wij kunnen die plaatselijke wetgeving niet veranderen, wel? Verder hebben ze hier exact dezelfde (Nederlandse) rechten.
pi_137997715
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan zou het goed zijn als Nederland die andere nationaliteit niet erkend, niet registreert en geboortes niet doorgeeft aan de autoriteit van dat land.
Fijn, maar daar trekt het andere land niets van aan. En wat wordt doorgegeven? We geven niets door, we registreren het alleen. Want die nationaliteit heb je nu eenmaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')