Dit. Je kan veel doen maar heeft te maken met je hormonen dus maximaal werk met minimaal resultaat.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:37 schreef 2Happy4U het volgende:
Neem het trouwens niet te ver, je bent nog maar 14.
Gewoon alles eten wat je tegenkomt en dan vooral focussen op 'natuurlijke dingen', dus niet voedsel uit de fabriek. Dat is zonder teveel moeite een goede richtlijn. Als je daarbij ook sport, win je ook wat spiermassa.quote:
Thanks, ik neem daar zeker even een kijkje!quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:47 schreef no1uknow het volgende:
Lees anders ook even de informatie uit de openingspost van het SPT / [Bodybuilding] #433 - Less is more, behalve met eten topic. Niet schrikken, je bent niet meteen een bodybuilder, maar daar staat hele handige en basic informatie over aankomen, eten en sporten.
De basisregel is dat je dus meer calorieen binnenkrijgt dan je nodig hebt voor je dagelijkse verbruik (door te ademen, te bewegen etc.). Dan kom je dus aan. Meer eten kan in het begin niet zo relaxt zijn, maar het went redelijk snel en je kan het rustig opbouwen. 's Morgens één extra boterham bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:48 schreef fvckcorz het volgende:
[..]
Thanks, ik neem daar zeker even een kijkje!
Dan eet je nog steeds niet genoeg. Er zijn tools op internet die je helpen bij het uitrekenen van je behoefte in aantal calorieën, hiermee kan je bepalen wat je 'onderhoud' is (het aantal wat je binnen moet krijgen om aan je dagelijkse behoefte te voldoen). Zodoende kan je ook bepalen wanneer je aankomt, dus door een aantal honderden calorieën boven je onderhoud te gaan zitten.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:51 schreef fvckcorz het volgende:
Ik moet je wel zeggen dat ik zo'n type ben die niet aankomt. Ik vreet me de hele dag vol (zowel met ongezonde dingen als gezonde dingen) maar ik kom geen grammetje aan.
Dat komt vanzelf, het gaat er ook om wat je eet natuurlijk, en meer kan dus sowieso geen kwaad. Daarbij ben je verre van volgroeid anders woog je natuurlijk geen 45 kg. Tel er maar rustig 40 kg bij op als je gespierd wilt zijn / worden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:51 schreef fvckcorz het volgende:
Ik moet je wel zeggen dat ik zo'n type ben die niet aankomt. Ik vreet me de hele dag vol (zowel met ongezonde dingen als gezonde dingen) maar ik kom geen grammetje aan.
180 met 85quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:56 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Dat komt vanzelf, het gaat er ook om wat je eet natuurlijk, en meer kan dus sowieso geen kwaad. Daarbij ben je verre van volgroeid anders woog je natuurlijk geen 45 kg. Tel er maar rustig 40 kg bij op als je gespierd wilt zijn / worden.
Kip, eieren, pindakaas, pinda's, kwark, vlees, kaas e.d. Daarbij natuurlijk complexe koolhydraten (volkorenproducten), groenten, fruit en gezonde vetten. En dan gewoon VEEL van alles.quote:
Want? Hij kotst zijn eten uit?quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:01 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
45 kilo terwijl je 1.82m bent...
[ afbeelding ]
Daar ga ik wel vanuit ja, hij heeft behoorlijk ondergewicht en dat krijg je niet zomaar.quote:
Mooi.quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:03 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Daar ga ik wel vanuit ja, hij heeft behoorlijk ondergewicht en dat krijg je niet zomaar.
Niet bizar veel, fiets wel een heel eind naar en heen school elke dag.quote:
Ga elke dag naar mcdonalds.quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:05 schreef fvckcorz het volgende:
[..]
Niet bizar veel, fiets wel een heel eind naar en heen school elke dag.
Sport paar keer per week, maar is meer 'eventjes' balletje trappen met vrienden.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Kip, eieren, pindakaas, pinda's, kwark, vlees, kaas e.d. Daarbij natuurlijk complexe koolhydraten (volkorenproducten), groenten, fruit en gezonde vetten. En dan gewoon VEEL van alles.
Som eens op wat je op een hele dag eet?
's ochtends - 2 boterhammen met pindakaas/kip.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Kip, eieren, pindakaas, pinda's, kwark, vlees, kaas e.d. Daarbij natuurlijk complexe koolhydraten (volkorenproducten), groenten, fruit en gezonde vetten. En dan gewoon VEEL van alles.
Som eens op wat je op een hele dag eet?
Nee, ik kom gewoon niet aan qquote:Op donderdag 20 maart 2014 20:03 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Daar ga ik wel vanuit ja, hij heeft behoorlijk ondergewicht en dat krijg je niet zomaar.
Als je uit de pubertijd bent zal je wel aankomen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:08 schreef fvckcorz het volgende:
[..]
[..]
's ochtends - 2 boterhammen met pindakaas/kip.
's middags - 4 boterhammen met pindakaas/kip.
na school - snack, 2 boterhammen of koekjes ofzo haha.
's avonds (avondeten) - wat de pot schaft, meestal maar 1x opscheppen, wel altijd heel gezond.
's avonds (22:00-22:30) - zelfde als na school.
Hope soquote:Op donderdag 20 maart 2014 20:11 schreef Solo14 het volgende:
[..]
Als je uit de pubertijd bent zal je wel aankomen.
Dankje, hier heb ik wat aan! Beter dan die flauwe plaatjes en nutteloze reacties haha.quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:35 schreef sturmpie het volgende:
leuk topic !.
groot en sterk worden doe je zo:
veel eten en voldoende vocht.
veel zwemmen, hardlopen, touwtje springen, fietsen, kick/thaiboxen, en oefeningen (optrekken, push-ups, buikspieren, etc.)
nog meer eten.
rusten.
en blijven trainen en eten !
de volgende stap, nadat je 20 kg bent aankomen, is krachtsport/fitness.
True, maar een man hoeft niet vet te zijn qquote:Op donderdag 20 maart 2014 20:47 schreef Life2.0 het volgende:
dan ben je echt wel chubby men, een vrouw van 85 is gewoon modder fuckign vet
boeit niet, je bent dan gewoon te zwaarquote:Op donderdag 20 maart 2014 21:07 schreef fvckcorz het volgende:
[..]
True, maar een man hoeft niet vet te zijn q
Tuurlijk is dat niet dik, helemaal niet als je flink wat spiermassa hebt.quote:
Hangt af van je vetpercentage. Ongetrainde mensen van 1.82/85kg zijn gewoon dik te noemen.quote:
En het dan gek vinden dat je niet aankomtquote:Op donderdag 20 maart 2014 20:08 schreef fvckcorz het volgende:
[..]
[..]
's ochtends - 2 boterhammen met pindakaas/kip.
's middags - 4 boterhammen met pindakaas/kip.
na school - snack, 2 boterhammen of koekjes ofzo haha.
's avonds (avondeten) - wat de pot schaft, meestal maar 1x opscheppen, wel altijd heel gezond.
's avonds (22:00-22:30) - zelfde als na school.
4 x per week naar de sportschool, geen cardio wel spieropbouwquote:Op donderdag 20 maart 2014 19:34 schreef fvckcorz het volgende:
Beste FOK!-ers,
Ik ben een 14 jarige jongen die enorm dun is!
Ik ben 1.82 lang, en ik weeg ongeveer 45 kilo, erg dus dus![]()
Graag zou ik dus wat breder willen worden, vooral mijn armen en borst ben ik niet zo blij mee.
Ik doe nu elke dag ongeveer 25 push-ups, en ik push (push) dat steeds verder.
Ook heb ik sit-ups gedaan, waardoor ik wel aanzienlijke buikspieren heb (ook niet geweldig hoor), wat niet erg moeilijk is als je zo dun bent.
Wat betreft mijn armen, ik zit met het probleem dat het onderste deel van mijn bovenarm (rond mijn elleboog) dunner is dan mijn elleboog zelf. Ik vroeg me af wat ik hier aan kan doen?
Alvast bedankt voor iedereen die de moeite neemt om dit te lezen (en hopelijk te reageren!).
Mocht je nog verdere informatie over mij nodig hebben, vraag het gerust.
Nogmaals,
Alvast bedankt!
Dan hoef je helemaal niet te zwaar te zijnquote:Op donderdag 20 maart 2014 21:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
boeit niet, je bent dan gewoon te zwaar
ik weeg 450 kilo, maar ik ben niet te zwaar want mijn vetpercentage is maar 30%quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:35 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Dan hoef je helemaal niet te zwaar te zijn
Het gaat om het vet percentage. Iemand die 4x per week sport heeft niets aan een BMI.
Overigens is je Engels erg goed zeg
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:58 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik weeg 450 kilo, maar ik ben niet te zwaar want mijn vetpercentage is maar 30%
Waarom denk je dat iemand dan per definitie te zwaar is? Graag een onderbouwing.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:58 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik weeg 450 kilo, maar ik ben niet te zwaar want mijn vetpercentage is maar 30%
kan geen 5km rennenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:04 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat iemand dan per definitie te zwaar is? Graag een onderbouwing.
Ja slecht van me, dacht serieus dat ik met een ontwetende te maken had.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:21 schreef no1uknow het volgende:
Do not feed the troll is nog nooit zo toepasselijk geweest.
Fout. Dan heeft hij gewoon een snelle stofwisseling. Dat heb ik ook, pas op latere leeftijd begon het breder worden. Niet meteen die jongen gek maken met calorieen tellen en dat soort onzin.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:53 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dan eet je nog steeds niet genoeg. Er zijn tools op internet die je helpen bij het uitrekenen van je behoefte in aantal calorieën, hiermee kan je bepalen wat je 'onderhoud' is (het aantal wat je binnen moet krijgen om aan je dagelijkse behoefte te voldoen). Zodoende kan je ook bepalen wanneer je aankomt, dus door een aantal honderden calorieën boven je onderhoud te gaan zitten.
Wil je er echt wat moeite insteken, dan moet je een week bijhouden wat je precies eet en dan vervolgens de calorieën tellen. Pas dan kan je goed bepalen of je genoeg eet enz.
Gesteld dat hij een snelle stofwisseling heeft (wat dan te maken zou hebben met zijn leeftijd en dat hij nog groeit) betekent het toch nog steeds dat hij niet genoeg kcals binnen krijgt als hij aan wilt komen?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Fout. Dan heeft hij gewoon een snelle stofwisseling. Dat heb ik ook, pas op latere leeftijd begon het breder worden. Niet meteen die jongen gek maken met calorieen tellen en dat soort onzin.
Je bent nog maar 14. geef je lichaam de tijd. Doe dagelijks wat krachttraining maar ga niet meteen te ver.
hij is nog maar 14 gast. alles in zn lijf moet nog zn weg vinden wat betreft verteren en groeien en stofwisseling. Ik werd ook pas vanaf mn 20 echt breder. ik at ook alles wat los en vast zat.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:31 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Gesteld dat hij een snelle stofwisseling heeft (wat dan te maken zou hebben met zijn leeftijd en dat hij nog groeit) betekent het toch nog steeds dat hij niet genoeg kcals binnen krijgt als hij aan wilt komen?
Je punt is?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
hij is nog maar 14 gast. alles in zn lijf moet nog zn weg vinden wat betreft verteren en groeien en stofwisseling. Ik werd ook pas vanaf mn 20 echt breder. ik at ook alles wat los en vast zat.
Ik ben nu 31 en ben 2 meter lang en 93 kg.
Snelle stofwisseling of niet, 45 kilo bij 1.82 is gewoon zwaar ondergewicht, een meisje van 1.60 weegt nog meer man. Typisch van die ecto's die dan roepen 'ik kan alles eten wat ik wil maar ik kom geen gram aan'.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
hij is nog maar 14 gast. alles in zn lijf moet nog zn weg vinden wat betreft verteren en groeien en stofwisseling. Ik werd ook pas vanaf mn 20 echt breder. ik at ook alles wat los en vast zat.
Ik ben nu 31 en ben 2 meter lang en 93 kg.
Ik ben het zondemeer met jou eens. Deze gast is 14, onzeker over zijn lichaam. Het eet afdoende en lijkt mij verder gewoon gezond. Laat hem eerst gewoon lekker uitpuberen en dan pas eventueel in de sportschool zitten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hem niet een complex en autisme aanpraten.
Precies, Ik zie TS al met een rekenmachine in de winkel staan calorien tellen omdat die vent hem dat hier allemaal verteld.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:23 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik ben het zondemeer met jou eens. Deze gast is 14, onzeker over zijn lichaam. Het eet afdoende en lijkt mij verder gewoon gezond. Laat hem eerst gewoon lekker uitpuberen en dan pas eventueel in de sportschool zitten.
Ik woog vroeger ook bijna niks, en kon vreten wat ik wou, toen rond mijn 20e begon ik opeens flink aan te komen. Het is volgens mij ook gewoon inherent aan een snelle stofwisseling.
Ja, je bent nog lang niet uitgegroeid. In de breedte groeien komt meestal pas laterquote:Op donderdag 20 maart 2014 19:43 schreef fvckcorz het volgende:
Het is zeker waar dat ik pas 14 ben, maar ik ben (volgens) mij al bijna uitgegroeid.
Ook had ik een hele vroege puberteit, ik scheer bijvoorbeeld al jaren.
Dus ik denk niet dat het vanzelf nog komt, of zit ik er naast?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |