Maar familie en vrienden kan je vaak ook weer beter vertrouwen dat info eerlijk is. Je kunt inderdaad besluiten dat druk uitoefenen om geld terug te krijgen dan te veel impact op persoon (of gezin) zou zetten en alsnog schenken. Het is ten slotte geld wat je kan missen. In zo'n situatie zou je zelfs twintig jaar later er nog op terug kunnen komen als het tij gekeerd is.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:35 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat zou ik nooit doen, er komt gegarandeerd mot van. Familie/vrienden en geld moet je liefst zo gescheiden mogelijk houden. Een onbekende waaraan je geld uitleent kan je onder druk zetten, dat doe je bij je broer niet.
Uiteraard, daar twijfel ik niet aan. Maar 999 van de 1000 familieruzies beginnen met geld, dat is helaas een feit. Hoe goed je het ook afdekt.quote:Op woensdag 2 april 2014 08:54 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
1. Het gaat om geld dat ik kan missen.
2. Het gaat op basis van contracten.
3. Het gaat om kortlopende leningen die bijna afgelopen zijn.
4. De onderliggende business cases waren goed.
Kortom, lage risico's.
Niet alle leningen met vrienden / familie eindigen in ruzie. Bij het grootste deel gaat het gewoon goed.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:41 schreef Tha_Duck het volgende:
Uiteraard, daar twijfel ik niet aan. Maar 999 van de 1000 familieruzies beginnen met geld, dat is helaas een feit. Hoe goed je het ook afdekt.
Maar als het bij jouw wel goed gaat, dan is dat alleen maar bewonderenswaardig!
Volgens mij is het andersom, het begint met ergernis gevolgd door wantrouwen en komt het geldargument er pas bij om het concreter/tastbaarder te kunnen maken. Maar dit wordt off topic.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:41 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Maar 999 van de 1000 familieruzies beginnen met geld, dat is helaas een feit. Hoe goed je het ook afdekt.
Deze heb ik ook aan meegedaan. Ik heb ze iets meer verdeeld de verschillende projecten. Maar in principe maakt het niet zoveel uit. Al krijg je alles op 1 dag. Als het maar komt, da's 't belangrijkstequote:Op woensdag 2 april 2014 19:04 schreef AQuila360 het volgende:
Caterware loopt ook vanaf vandaag dat is wel mooi want heb zoals al eerder gezegd 80% van de terugbetalingen in de 2de helft van de maand dus deze komt mooi vroeg dan.Nu even snel weer onder m'n grens komen en dan pas weer verder kijken.-edit- incentive mailtje ook gekregen, weer een heel andere toon dan die van QuickBoats.
Preciesquote:Op woensdag 2 april 2014 19:55 schreef crowd_funder het volgende:
Maar ik begrijp wel wat je bedoeld. Staat wel leuk als je elke week of om de paar dagen wat ontvangt op je rekening
Mail kwam inderdaad binnen om 09:20quote:Op donderdag 3 april 2014 09:16 schreef Tha_Duck het volgende:
Komt zo weer een mail aan als het goed is
Broodjes, Leeuwarden, 113k op 60 maanden en 9 procent.
Ik laat het gaan, al is het verhaal wel netjes en het meisje heeft een lief koppie
Die (onzin) zie je overal inderdaad. Enige zinnige van biologisch eten is wat mij betreft dierenwelzijn (je moet goed voor dieren zorgen vind ik), de rest vind ik onzin. Maar je ziet het wel steeds meer en vaker.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:49 schreef Scooper het volgende:
In eerste instantie denk je nee, te risicovol. Maar als je het verhaal leest en het promofilmpje op hun website bekijkt dan gun je het ze toch ook wel weer van harte.
Zakelijk gezien zou het eerste gevoel leidend moeten zijn, lastig hoor!
Ik merk het overigens in mijn omgeving wel dat steeds meer mensen 'bewust' eten. Hele maaltijden met alleen fruit en konijnenvoer enzo, je kent het wel. Is dat in jullie omgeving ook of is dat bij mij een toevalstreffer?
Dat dus. Zelfde met de opstart van doorsnee horeca zoals restaurants en café's. Ik heb wel wat in de horeca lopen:quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:14 schreef k_man het volgende:
Mode vind ik ook te riskant. Ik heb nooit van dit merk gehoord en het is een lastige markt. Modemerken komen en gaan in rap tempo, met een paar vaste waarden. Wat vandaag hip is, is morgen hopeloos achterhaald
Ik ga nergens blind in mee, maar bij A(+) en een goede rente (vanaf 8%) lees ik wel verder. Hier ga ik niet in investeren omdat ik al redelijk aan mijn limiet zit wat ik wil investeren via crowdfunding (hoofdreden), het een jong bedrijf is, ik niks met de sector heb, het wel erg rooskleurig opgeschreven is en als het inderdaad goed zal gaan met het bedrijf ze een tweede lening af gaan sluiten.quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:15 schreef Scooper het volgende:
Cookie Culture, één of ander modebedrijf. 250K gevraagd over 48 maanden met 8%. Graydon A-rating.
Die Graydon rating komt doordat ze 444K eigen vermogen hebben.
Ze geven aan dat ze over 2013 115K omzet hebben gedraaid. In het worst-case scenario verwachten ze in 2014 300K en in 2016 1000K. Dat klinkt wel héél zonnig voor een worst-case scenario en wat mij betreft dus ook niet echt serieus te nemen. Jammer dat er niet meer onderbouwing is.
Gaan jullie blind mee op zo'n A-project?
Stamppotten geniaal ja!quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat dus. Zelfde met de opstart van doorsnee horeca zoals restaurants en café's. Ik heb wel wat in de horeca lopen:
Rotterdamsche kookpot -> 'Normaal' eten + bezorging voor goede prijzen. Stamppot enzoNaar mijn mening een gat in de markt. Echt iets wat ik in mijn buurt mis, en hoor mijn collega's er ook over klagen. Weer van dat hotelvoedsel... Of als je geen zin hebt om te koken altijd weer pizza, friet of shoarma...
Canal Residence Hotel Amsterdam -> Gezien looptijd, eigen vermogen geinvesteerd in project en afloscapaciteit zeer hoge zekerheid.
O'Casey's Irish Pub: Bestaat al > 20 jaar, goede locatie, bekendheid, Irish pubs zijn altijd druk en gezellig![]()
Ben in het begin ook wat te hard van stapel gelopen ja, zowel in totaal bedrag als bedrag per project.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:02 schreef BliepTuut het volgende:
Ik durf die mode ook niet aan, plus net als zovelen: ik zit aan mijn tax.
Eerst was ik meer van plan te investeren, maar ik vind het allemaal toch wat minder rock-solid dan ik eerst dacht, dus ik ga mezelf inperken. Bovendien: 4 of 5 jaar is wel echt heel erg lang... Dus voorlopig neem ik alleen de aller-aller-tofste zooi aan, mocht die voorbij komen. Maar AAA/1 met 7% en 60 maanden ga ik gewoon laten schieten, voorlopig (tenzij het voor de ontwikkeling van haaien met lasers op hun hoofd is, daar wil ik wel aan mee doen).
Welkom!quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:25 schreef Emi13 het volgende:
Ik heb net voor het eerst geďnvesteerd; zat al een tijdje hier mee te lezen en leek me wel boeiend om eens te kijken hoe het is om zelf te investeren. Was van het verhaal wel gecharmeerd; ik denk dat het wel rijmt op de trend van bewust en gezond.
Ben nieuw; mocht µ meelezen; ik ontvang ook graag bericht bij nieuwe projecten (kan nog niet PMen); thanks!
Post nog een paar keer en stuur dan je mailadresquote:Op zaterdag 5 april 2014 19:25 schreef Emi13 het volgende:
Ik heb net voor het eerst geďnvesteerd; zat al een tijdje hier mee te lezen en leek me wel boeiend om eens te kijken hoe het is om zelf te investeren. Was van het verhaal wel gecharmeerd; ik denk dat het wel rijmt op de trend van bewust en gezond.
Ben nieuw; mocht µ meelezen; ik ontvang ook graag bericht bij nieuwe projecten (kan nog niet PMen); thanks!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |