abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:16:35 #133
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_138295321
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Neeeeeeeeeeeeeeeeee

Maar hij dacht ik die particuliere projecten niets vond maar ik had het over de termijn.

Die private projecten heb ik zeker veel vertrouwen in. Meer dan in de meeste bedrijven.

Vanwege het feit dat (in elk geval de projecten die ik heb) dat om lage bedragen gaat die ze hoe dan ook wel kunnen aflossen.
Ik vind dat een particulier niet iets moet kopen wat ie niet kan betalen. En als je als volwassene 4k moet lenen heb je volgens mij sowieso iets verkeerd gedaan. Ik heb er dus geen vertrouwen in. Maar goed, ieder zijn eigen gedachte er over :)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:18:32 #134
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_138295374
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik vind dat een particulier niet iets moet kopen wat ie niet kan betalen. En als je als volwassene 4k moet lenen heb je volgens mij sowieso iets verkeerd gedaan. Ik heb er dus geen vertrouwen in. Maar goed, ieder zijn eigen gedachte er over :)
Ligt er ook aan voor wat natuurlijk een auto of een zonnepaneel, maar veel mensen geven hun geld uit een ''domme'' dingen maar daar heb ik geen mening over als ik m'n geld maar terug krijg.

Maar iedereen zijn keuze daarin ja dat klopt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:13 schreef leolinedance het volgende:
Ik adviseer momenteel iemand die crowdfunding overweegt om zijn horeca gelegenheid te verbouwen. Ook leuk, eens aan de andere kant staan.
Dat is wel tof ja!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:47:29 #136
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_138303384
quote:
Goeie waarschuwing in elk geval, ik ga nu sowieso het bedrag weer onder m'n max laten zakken en daarna de bedragen per project ook verminderen.
pi_138303635
quote:
hmmm ik vind het wel kwalijk dat de situatie blijkbaar overduidelijk zo slecht was toen. Wat heeft de screening voor waarde als ze dit soort cases toelaten?
Ik hoop dat GVE hier inhoudelijk nog op gaat reageren, want dit beschaamt het vertrouwen wel...
pi_138308952
Daar hebben ze al op gereageerd en dat is in het vorige topic ook al genoemd.

Edit: oh wacht, dit is weer een nieuw jammerverhaal.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2014 21:25:20 ]
  zondag 30 maart 2014 @ 08:50:06 #139
412341 mesaana
crowdfunding geinteresseerde
pi_138319861
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:55 schreef nikao het volgende:

[..]

hmmm ik vind het wel kwalijk dat de situatie blijkbaar overduidelijk zo slecht was toen. Wat heeft de screening voor waarde als ze dit soort cases toelaten?
Ik hoop dat GVE hier inhoudelijk nog op gaat reageren, want dit beschaamt het vertrouwen wel...
Vraag het aan GVE!
  zondag 30 maart 2014 @ 08:54:39 #140
412341 mesaana
pi_138319884
quote:
Slecht zeg! Als het waar is.
Ik denk dat het echte verhaal het midden houdt tussen wat GVE zegt en wat dit artikel zegt.
  zondag 30 maart 2014 @ 08:55:59 #141
412341 mesaana
pi_138319892
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:13 schreef leolinedance het volgende:
Ik adviseer momenteel iemand die crowdfunding overweegt om zijn horeca gelegenheid te verbouwen. Ook leuk, eens aan de andere kant staan.
Leuk!
  zondag 30 maart 2014 @ 08:57:35 #142
412341 mesaana
pi_138319902
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:13 schreef zifnaf het volgende:

[..]

Ik heb vandaag een uitnodiging in mijn mail van GVE voor de week van de ondernemer.
Probeerde me net in te schrijven voor Utrecht maar de quota van max aantal uitgenodigden van GVE was bereikt ofzo.
GVE doet dit soort uitnodigingen wel vaker? Wat zijn de ervaringen van mensen die hier eerder al naartoe zijn gegaan?
Ik vond het leuk en interessant voor een keer, maar voor mij als ZZP'er niet echt voor herhaling vatbaar. Het is toch wel echt voor ondernemers met in ieder geval een paar personeelsleden.
  zondag 30 maart 2014 @ 08:58:09 #143
412341 mesaana
pi_138319907
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:02 schreef BartNH het volgende:

[..]

Bij doet ie nog wel iets met Open Office. Ik moet dan wel de H openklikken en daar de projecten invullen. Zo te zien gaat het mis bij rendement. Per project werkt het wel en de maandtotalen gaan ook nog wel goed. Je zou dus alleen de bovenkant moeten herschrijven.

Zelf hou ik in een (simpele) sheet bij wat er wanneer uit gaat en de terugbetalingen. Dan kan ik per project zien hoe de balans is. Met wat totalen er bij weet ik dus ook hoeveel er nog totaal uit staat. Prognoses staan er dus niet in. Minder geavanceerd maar voor mij voorlopig voldoende.

Als Excel een OO sheet opent flikkert ie alle formules weg en blijven er keiharde waarden staan. Andersom gaat meestal beter.
Ja, dat laatste kan ik onderschrijven. Ik zal eens kijken of ik het dan wel werkend krijg.
  zondag 30 maart 2014 @ 09:44:39 #144
412341 mesaana
pi_138320214
Ik heb nog eens aan GVE gevraagd over dat niet meer kunnen vinden van projecten op de GVE site.
Daar heb ik ook reactie op gehad van Martijn van Schelven.
Dit is een gedeelte van de reactie (dd 24-03-2014):

"
Dank voor je mail. Sinds een maand of 1,5 schonen we onze website met projecten die niet meer actueel zijn. We hadden op een gegeven moment 72 pagina's met projecten.
De reden waarom we projecten verwijderen van de website:

1 - project bleef zichtbaar. Als je google gebruikt op dat bedrijf bleef vrij hoog de melding van de kredietaanvraag zichtbaar. Voor veel bedrijven niet prettig.
2 - soms op verzoek van relatie, die niet direct gevonden wilde worden op basis van een kredietvraag
3 - te veel aan projecten, alle projecten met een bepaalde looptijd verwijderen we op enig moment van de website
4 - technisch wordt de website op een gegeven moment te zwaar. Veel filmpjes, bijlagen en foto's die de snelheid van de website kunnen beïnvloeden
5 - en ja, sinds recent ook de desbetreffende projecten verwijderd omdat de linkjes of screenshots opgenomen dan wel gekopieerd werden door sommige media. We hebben zelfs geconstateerd dat informatie suggestief of gewoon onjuist werd geïnterpreteerd of weergegeven. Ook voor ons een les dus. Volgend op ons gesprek van afgelopen vrijdag, zolang wij in gesprek zijn met relaties is dit simpelweg niet handig / wenselijk. "

Het gesprek waar hij op doelt is het gesprek naar aanleiding van mijn vraag of er gezien de twee recente faillissementen een default percentage prominent op de site vermeld zou kunnen worden.

Ik heb dit even laten bezinken en ik denk dat je als bedrijf dat kiest voor crowdfunding, niet moet zeuren over exposure via de site. Dat moet juist een kans zijn en anders is crowdfunding niet de manier voor jou om geld binnen te halen. Ik realiseer me dat dit kan betekenen dat er minder bedrijven voor crowdfunding kiezen.

Over de zwaarte van de website. Dat geloof ik wel. De site kan sowieso veel beter, maar ik denk dat dit ook de reden is dat je op zo weinig criteria kan zoeken op investeringen. Haal dan filmpjes en afbeeldingen naar verloop van tijd weg, of vervang ze door een link en laat de tekst staan. Haal ze pas weg als ze zijn afgerond en dan ook pas na een tijd (6 maanden-een jaar). De projecten die het niet gered hebben kunnen veel sneller weg.

Dat kopieren van de media: haal het project niet weg bij problemen, maar zet in plaats daarvan de opmerking dat mensen contact op kunnen nemen met GVE als ze meer info willen, want dit ziet er zo nogal lullig uit.

Ik vind het serieus geen probleem dat een project met de slechtste classificatie (!) failliet gaat, met de manier waarop ik spreid is dat op het totaalbedrag geen enkel probleem. Maar laat de projecten wel vindbaar blijven.

Overigens vind ik wel degelijk dat GVE in de media verder goed en inhoudelijk reageert en heb ik niet minder vertrouwen in GVE dan hiervoor. Want ik wist altijd dat er projecten uit zouden vallen (wij allemaal). Ik denk wel dat GVE dit voor het eerst mee maakt en ook een leercurve heeft. De oprichters zijn bankdirecteuren. Ik verwacht dat ze meer verstand hebben van financieren dan omgang met media en het beheren van websites.
Daarnaast reageren ze snel en duidelijk op mijn vragen. Ik ga dus niet minder investeren.
  zondag 30 maart 2014 @ 09:52:08 #145
412341 mesaana
pi_138320281
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Neeeeeeeeeeeeeeeeee

Maar hij dacht ik die particuliere projecten niets vond maar ik had het over de termijn.

Die private projecten heb ik zeker veel vertrouwen in. Meer dan in de meeste bedrijven.

Vanwege het feit dat (in elk geval de projecten die ik heb) dat om lage bedragen gaat die ze hoe dan ook wel kunnen aflossen.
Zo denk ik er ook over.
  zondag 30 maart 2014 @ 10:08:13 #146
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_138320480
Een Mesaana overload!

Wel goeie info trouwens!
  zondag 30 maart 2014 @ 14:39:50 #147
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_138326627
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:52 schreef mesaana het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over.
Jij vindt het dus normaal om als particulier een dure lening van 4k af te sluiten? Ik vind dat vreemd/verdacht.

Goede info verder!
  zondag 30 maart 2014 @ 16:16:44 #148
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_138329658
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Jij vindt het dus normaal om als particulier een dure lening van 4k af te sluiten? Ik vind dat vreemd/verdacht.

Goede info verder!
Die waren toch niet zo duur?

Een hoop mensen lenen ook voor een auto en dat is wat mij betreft niet slim maar als ze het willen doen en ook kunnen betalen dan ga je gang.
  zondag 30 maart 2014 @ 16:19:43 #149
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_138329770
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 16:16 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Die waren toch niet zo duur?

Een hoop mensen lenen ook voor een auto en dat is wat mij betreft niet slim maar als ze het willen doen en ook kunnen betalen dan ga je gang.
Ik zou toch nooit een lening tegen 6% ofzo afsluiten als ik het geld op de bank heb staan en kan missen. Als ik het geld niet zou kunnen missen zou ik sparen en het later aanschaffen.

Iedereen moet het zelf weten, maar ik vind het niet slim en help er dus ook niet aan mee.
  zondag 30 maart 2014 @ 16:23:18 #150
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_138329882
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 16:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik zou toch nooit een lening tegen 6% ofzo afsluiten als ik het geld op de bank heb staan en kan missen. Als ik het geld niet zou kunnen missen zou ik sparen en het later aanschaffen.

Ik ook maar veel mensen willen iets NU METEEN en die willen niet sparen en gaan dan maar lenen, niet mijn keuze maar het hoeft geen probleem te zijn als ze gewoon aan die termijnen kunnen voldoen, ipv van 150 per maand sparen moeten ze dan 175 per maand terug betalen. Komt ergens op hetzelfde neer alleen ben je aan het eind veel meer kwijt maar sparen ''kost'' in die zin ook geld.

Paar van dat soortje projectjes als spreiding is niet verkeerd.
  zondag 30 maart 2014 @ 17:54:29 #151
412341 mesaana
pi_138332447
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 10:08 schreef AQuila360 het volgende:
Een Mesaana overload!

Wel goeie info trouwens!
oops. :@
  zondag 30 maart 2014 @ 22:09:59 #152
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_138343283
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Goede info verder!
Waarom volgens jou dan is het normaal voor een bedrijf om 150k te lenen en voor een particulier 4k vreemd/verdacht. Bedrijven gaan vaker failliet dan dat er particulieren failliet worden verklaard.

Dan ook nog een particulier die zonnepanelen aanschaft zal toch wel aardig over zijn financiele positie hebben nagedacht, vooral daar het geen impulsaanschaf is. Vandaag kopen is zeker niet vandaag op je dak.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  zondag 30 maart 2014 @ 22:16:00 #153
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_138343622
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:09 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Waarom volgens jou dan is het normaal voor een bedrijf om 150k te lenen en voor een particulier 4k vreemd/verdacht. Bedrijven gaan vaker failliet dan dat er particulieren failliet worden verklaard.

Dan ook nog een particulier die zonnepanelen aanschaft zal toch wel aardig over zijn financiele positie hebben nagedacht, vooral daar het geen impulsaanschaf is. Vandaag kopen is zeker niet vandaag op je dak.
Ik vind dat je een bedrijf en een particulier helemaal niet kunt vergelijken. Ook is het voor bedrijven heel normaal om te lenen en voor (verstandige) particulieren niet.
  zondag 30 maart 2014 @ 23:07:31 #154
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_138346617
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik vind dat je een bedrijf en een particulier helemaal niet kunt vergelijken. Ook is het voor bedrijven heel normaal om te lenen en voor (verstandige) particulieren niet.
Voor mij is voor een particulier het lenen van geld voor kopen van een woning (hypotheek) en voor zonnepanelen (ook voor huis net als een grote verbouwing, waarde vermeerdering van) ook normaal. Voor een auto dan weer wat minder dan maar even wachten (ook al heb ik daar zelf ook wel eens voor geleend, wetende dat ik dat binnen en jaar kon aflossen) dan is 4000 euro helemaal niet zo raar. En dan uitgaande dat diegene het heeft uitgerekend dat een 4% lening bij GvE net zo duur is (min of meer) als een 6.5% lening, bij laten we zeggen ING.

Ik wil die dingen ook nog plaatsen ergens en een urban windmill, maar geen haast. Ik heb ook geld uitstaan bij GvE en dan een lening nemen bij GvE tegen 4% zou kosten neutraal kunnen (besparing energiekosten+inkomsten van GvE) dan is het toch helemaal niet raar om te lenen. Wel in kortere tijd, want 5 jaar tegen zo'n lening aankijken is ook maar niks, maar dat is een discussie die ik al met Aquila heb gevoerd.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  maandag 31 maart 2014 @ 08:25:55 #155
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_138353425
Het punt bij deze lener is dat er in dat gezin veel 'niet vaste' dus onzekere inkomsten zijn. Het lijkt mij dat je juist in zo'n situatie een buffer moet opbouwen om minimaal een paar maanden die extra inkomsten te kunnen missen. Zeg maar een gewenningsperiode naar een lager inkomen te kunnen opvangen. Zowel de inkomsten van de vrouw als zijn neveninkomsten kunnen door ziekte of willekeur zomaar wegvallen. Dan wil je dus een buffer hebben en niet een vermijdbare schuld.

Nu gaan ze dus voor vijf jaar een paar tientjes per maand betalen voor die zonne-energie. Over een half jaar lenen ze 10k voor een auto (~~100 per maand). Dan gaat de wasmachine stuk, dat is ook nog wel op te brengen. Maar als dan de bijbaan ophoudt te bestaan of het onderwijs kiest voor een andere invaller dan is er opeens wel een probleem.

In het algemeen heb ik geen moeite als particulieren lenen maar dat moet je dan wel afgewogen en verantwoord doen. Als zowel de wasmachine als de auto voortijdig vervangen moet worden zou ik daar voor kunnen lenen. Wel plannen voldoende geld te hebben maar je kan een paar keer pech hebben achter elkaar. Ook zal ik mezelf behoorlijk afknijpen om de lening maar zo snel mogelijk afbetaald te hebben.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  maandag 31 maart 2014 @ 13:55:26 #156
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_138361347
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 08:25 schreef BartNH het volgende:
Het punt bij deze lener is dat er in dat gezin veel 'niet vaste' dus onzekere inkomsten zijn. Het lijkt mij dat je juist in zo'n situatie een buffer moet opbouwen om minimaal een paar maanden die extra inkomsten te kunnen missen. Zeg maar een gewenningsperiode naar een lager inkomen te kunnen opvangen. Zowel de inkomsten van de vrouw als zijn neveninkomsten kunnen door ziekte of willekeur zomaar wegvallen. Dan wil je dus een buffer hebben en niet een vermijdbare schuld.

Nu gaan ze dus voor vijf jaar een paar tientjes per maand betalen voor die zonne-energie. Over een half jaar lenen ze 10k voor een auto (~~100 per maand). Dan gaat de wasmachine stuk, dat is ook nog wel op te brengen. Maar als dan de bijbaan ophoudt te bestaan of het onderwijs kiest voor een andere invaller dan is er opeens wel een probleem.

In het algemeen heb ik geen moeite als particulieren lenen maar dat moet je dan wel afgewogen en verantwoord doen. Als zowel de wasmachine als de auto voortijdig vervangen moet worden zou ik daar voor kunnen lenen. Wel plannen voldoende geld te hebben maar je kan een paar keer pech hebben achter elkaar. Ook zal ik mezelf behoorlijk afknijpen om de lening maar zo snel mogelijk afbetaald te hebben.
Je hebt hier wel een punt, maar ik had het ook niet specifiek over die aanvraag. Ik hoop dat ze dat leenbedrag alleen hebben bekeken vanuit het ''vaste inkomen'' en dat bijbaantje als extra zien.
pi_138361839
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:13 schreef k_man het volgende:
Nu een nieuw project met classificatie A / 1. Wel een redelijk laag rentepercentage: 6% bij 48 maanden.

Zal gezien de classificatie wel snel volzitten.
Nu weer een vergelijkbare. Rating A / 1. Rente van 6,5% bij 60 maanden. Zit ongetwijfeld ook weer heel snel vol.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2014 14:11:47 ]
pi_138370090
జ్ఞ‌ా
pi_138371067
quote:
3s.gif Op maandag 31 maart 2014 18:06 schreef µ het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6574

Ton in een paar uur binnen...
Maar wel een nette, uitgebreide, tekst en de jaarcijfers van de afgelopen paar jaar. Jammer dat het 60 maanden was.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:05:16 #160
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_138377075
Mooi project idd, en ook opzich een mooie rente voor het relatieve lage risico, misschien dat ik daar ook iets meer op kan richten.
pi_138377292
Nou, het ziet er niet onaardig uit, maar het is nog wel steeds crisis in de bouw. Als ze nu moeite hebben met grote projecten binnenhalen, vanwege het niet kunnen krijgen van een bankgarantie, vind ik dat geen heel goed teken. En de bedrijven die zich instellen op grote projecten en er dan een paar mis lopen, zijn juist de bedrijven die het niet redden.
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:11:23 #162
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_138396041
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:08 schreef k_man het volgende:
Nou, het ziet er niet onaardig uit, maar het is nog wel steeds crisis in de bouw. Als ze nu moeite hebben met grote projecten binnenhalen, vanwege het niet kunnen krijgen van een bankgarantie, vind ik dat geen heel goed teken. En de bedrijven die zich instellen op grote projecten en er dan een paar mis lopen, zijn juist de bedrijven die het niet redden.
In dit geval lijkt het aan de bank te liggen die doen nog steeds erg moeilijk over geld uitlenen.
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:33:51 #163
132191 -jos-
Money=Power
pi_138396744
Nieuw project:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6070

9% rente voor maar 3 jaar, heb maar gelijk wat geinvesteerd :)
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  dinsdag 1 april 2014 @ 15:01:53 #164
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_138399263
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:33 schreef -jos- het volgende:
Nieuw project:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6070

9% rente voor maar 3 jaar, heb maar gelijk wat geinvesteerd :)
Heb je het verhaal ook gelezen? Ik vind het redelijk blabla.
En 1,5 ton lenen met afgelopen jaar iets meer dan een ton omzet en amper eigen vermogen? :X
  dinsdag 1 april 2014 @ 15:28:24 #165
132191 -jos-
Money=Power
pi_138399885
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Heb je het verhaal ook gelezen? Ik vind het redelijk blabla.
En 1,5 ton lenen met afgelopen jaar iets meer dan een ton omzet en amper eigen vermogen? :X
Tsja, de rente i.c.m. de korte termijn is voor mij voldoende. Doe ook maar 100e per project dus ik investeer in vrijwel elk nieuw project met korte termijn nu.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')