Nee, te ''negatief''quote:
True maar dit schrikt wel heel erg af, niemand die meer postquote:Op donderdag 20 maart 2014 21:49 schreef k_man het volgende:
Ach, het doel van het topic is niet om crowd-funding te promoten.
Er zijn ook geen nieuwe projectenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:23 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
True maar dit schrikt wel heel erg af, niemand die meer post
Ik ook!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Er zijn ook geen nieuwe projecten
MIjn investeringen staan sowieso de komende maanden op een laag pitje, ik zit ruim over mijn vantevoren vastgestelde budget heen. Dus eerst even wat geld terug krijgen voordat ik weer wat ga doen
Maar die info moet gewoon op de site te zien zijn. Niet pas na expliciet naar informeren. Als indedaad 5% default gaat dan mag de gevraagde rente wel fors omhoog...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:42 schreef mesaana het volgende:
Ik heb persoonlijk gesproken met Martijn van Schelven.
...
Er zijn nu 2 projecten waarbij betalingsproblemen zijn.
Klink ik als een zak als ik denk dat jij Martijn zelf bent?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:42 schreef mesaana het volgende:
Hmm, deze titel weet ik ook niet, hoor! Klinkt alsof er een enorme uitval is van projecten. Dit is natuurlijk helemaal niet het geval.
Ik heb persoonlijk gesproken met Martijn van Schelven. Dat vond ik erg netjes en had ik eigenlijk niet verwacht. Hij zegt het ongeveer het volgende:
GVE gaat uit van een default percentage van 3-5% dit is op basis van de cijfers van Graydon en vergelijkbare buitenlandse sites. Dit percentage is nu nog (lang) niet zo hoog omdat ze nog niet zo lang bezig zijn. Maar dat risico is er wel.
Er zijn nu 2 projecten waarbij betalingsproblemen zijn. Hierbij is alleen nog niet precies vastgesteld hoe dit opgelost gaat worden. Dit wordt wel uitval, maar dat is het dus strikt gezien nog niet. Ze gaan daarbij niet in op individuele gevallen in media en op de site, maar het wordt wel met de investeerders besproken.
Mijn mening: als ze nu het uitval percentage op de site zouden gaan zetten, zou dit eigenlijk te rooskleurig zijn, want het is veel minder dan de te verwachten 3-5%
Dus tja. Voor mij veranderd er eigenlijk niet veel. Dat percentage ken ik en ik wist en weet dat er risico aan zit. Het zijn nog maar 2 projecten op de, wat, 200-250 projecten, zoiets?
Er zit overigens een project bij dat wel eens een impact op een project van mij kan hebben. Tja, hoog risico, so be it. Gelukkig is "spreiden" my middle name
De rente is vaak al meer dan 4x (!) dat van vrij opneembare spaarrekeningen. Dit zijn de risico's die bij dat extra rendement horen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:49 schreef BartNH het volgende:
[..]
Maar die info moet gewoon op de site te zien zijn. Niet pas na expliciet naar informeren. Als indedaad 5% default gaat dan mag de gevraagde rente wel fors omhoog...
Hahaha, nope, ik ben ten eerste een dame en ten tweede totaal niet gelieerd aan GeldVoorElkaar.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:01 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Klink ik als een zak als ik denk dat jij Martijn zelf bent?
Niet erg overigens.
De rentes op GvE zijn al zeer hoog voor bedrijfsleningen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:49 schreef BartNH het volgende:
[..]
Maar die info moet gewoon op de site te zien zijn. Niet pas na expliciet naar informeren. Als indedaad 5% default gaat dan mag de gevraagde rente wel fors omhoog...
Wat wordt er dan volgens jou "weggepoetst"? Dat zie ik eigenlijk niet zo. Leg dat eens uit?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:01 schreef bachu5 het volgende:
Uiteraard snappen wij allemaal dat er projecten mis gaan. Dat hoort er bij. Maar daar kun je dan wel open over communiceren, in plaats van ze weg te poetsen. Nu zijn er 2 projecten met naam genoemd en dan geeft Martijn toe dat er bij 2 projecten wat probleempjes zijn. Ik ben benieuwd of er nog meer problemen zijn en en of die ook pas worden toegegeven als het al is geklapt en wij er op Fok! over beginnen.
Dat ze nog niet weten hoe het opgelost moet worden lijkt me lulkoek: dat geld zijn de beleggers gewoon kwijt. Die projecten waardeer je op 0 en alles wat er nog uit komt is mooi meegenomen.
Helemaal mee eens! Wegpoetsen maakt het erg onzeker. 5% default is inderdaad op te vangen (zeker als het pas gedurende de looptijd mis gaat), maar het is wel fijn als een en ander te zien is op de site. Blijkt maar weer dat spreiden alles is.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:01 schreef bachu5 het volgende:
Uiteraard snappen wij allemaal dat er projecten mis gaan. Dat hoort er bij. Maar daar kun je dan wel open over communiceren, in plaats van ze weg te poetsen. Nu zijn er 2 projecten met naam genoemd en dan geeft Martijn toe dat er bij 2 projecten wat probleempjes zijn. Ik ben benieuwd of er nog meer problemen zijn en en of die ook pas worden toegegeven als het al is geklapt en wij er op Fok! over beginnen.
Dat ze nog niet weten hoe het opgelost moet worden lijkt me lulkoek: dat geld zijn de beleggers gewoon kwijt. Die projecten waardeer je op 0 en alles wat er nog uit komt is mooi meegenomen.
Ongeveer elke lener claimt dat ze het bij een bank niet of niet zo goedkoop krijgen....quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:08 schreef Kirov het volgende:
[..]
De rentes op GvE zijn al zeer hoog voor bedrijfsleningen.
Spreiden is the key inderdaad, mee eens. Dat wegpoetsen zie ik gewoon niet zo, aangezien ze het risico wel degelijk aangeven. Maar in percentages zou het handiger zijn, da's ook weer waar.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:10 schreef BartNH het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Wegpoetsen maakt het erg onzeker. 5% default is inderdaad op te vangen (zeker als het pas gedurende de looptijd mis gaat), maar het is wel fijn als een en ander te zien is op de site. Blijkt maar weer dat spreiden alles is.
Probeer maar eens iets te vinden over de 2 genoemde projecten. Dan krijg je een 404.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:09 schreef mesaana het volgende:
[..]
Wat wordt er dan volgens jou "weggepoetst"? Dat zie ik eigenlijk niet zo. Leg dat eens uit?
Ik weet ook niet zeker of ze dat geld helemaal kwijt zijn, bijv. of gedeeltelijk nog wat krijgen. Geen idee! Weet jij dat wel?
Ah, dat bedoel je, dat had ik nog niet gezien! Dat hadden ze inderdaad beter kunnen doen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:19 schreef bachu5 het volgende:
[..]
Probeer maar eens iets te vinden over de 2 genoemde projecten. Dan krijg je een 404.
Normaal gesproken is bij een faillissement de curator de enige die geld krijgt. Daarom afboeken en van de realitieit uitgaan. Alles wat terugkomt is mooi meegenomen.
ps: in je profiel staat dat je een mannetje bent.
Je hebt gelijk. Spreiden is aan de beleggers zelf. Dat mogen ze zelf weten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:17 schreef mesaana het volgende:
[..]
Spreiden is the key inderdaad, mee eens. Dat wegpoetsen zie ik gewoon niet zo, aangezien ze het risico wel degelijk aangeven. Maar in percentages zou het handiger zijn, da's ook weer waar.
De vraag is dan: welk percentage, als het er nu 2 zijn op 200 is het percentage natuurlijk wel veel lager dan wat het uiteindelijk wordt. da's dan ook weer niet juist en veel te mooi. Dus dan? Internationaal crowdfunding gemiddelde? Graydon gemiddelde? Dat laatste is dan misschien het best.
Er wordt juist heel veel gepost.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:23 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
True maar dit schrikt wel heel erg af, niemand die meer post
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |