abonnement Unibet Coolblue
pi_193397087
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:05 schreef F_r het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?
Ik kan pas sinds ik kinderen heb eigenlijk tampons gebruiken een de cup nu ook. Al lek ik dat op de zwaardere dagen ook wel doorheen. Maar veel minder stress's nachts en tijdens sporten. Want cup plus maandverband red het wel een nacht
Ik ben 26. En in principe krijg ik een kleine tampon er wel in maar wel met een hoop struggles. Eruit halen is al helemaal een drama, hij blijft altijd een soort van haken aan het eind waarbij ik aan het touwtje moet trekken alsof het een wedstrijd is. Ik win dan gelukkig wel, maar toch. :D

Vrouw zijn is fijn, behalve 1x in de maand.
  zondag 31 mei 2020 @ 09:51:43 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193397330
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:30 schreef Watnleven het volgende:

[..]

Ik ben 26. En in principe krijg ik een kleine tampon er wel in maar wel met een hoop struggles. Eruit halen is al helemaal een drama, hij blijft altijd een soort van haken aan het eind waarbij ik aan het touwtje moet trekken alsof het een wedstrijd is. Ik win dan gelukkig wel, maar toch. :D

Vrouw zijn is fijn, behalve 1x in de maand.
Waarom zou je dan überhaupt een cup overwegen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193397397
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom zou je dan überhaupt een cup overwegen?
Omdat ik veel geld kwijt ben aan maandverband en tampons en ze beide absoluut niet fijn vind dus ik graag iets anders zou willen proberen. Een cup leek me gewoon fijner, praktischer en ook nog beter voor de portemonnee en het milieu.
  zondag 31 mei 2020 @ 09:59:05 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193397422
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:56 schreef Watnleven het volgende:

[..]

Omdat ik veel geld kwijt ben aan maandverband en tampons en ze beide absoluut niet fijn vind dus ik graag iets anders zou willen proberen. Een cup leek me gewoon fijner, praktischer en ook nog beter voor de portemonnee en het milieu.
Dat is ook zeker zo. Overwegen van een stap richting overwinnen van andere zaken wellicht waard. Heb je je leven lang plezier van kan ik me zo voorstellen.
Met inbrengen van een cup, maar ook vertrouwen in je lijf, intieme bedfeestjes, intieme onderzoeken indien nodig en eventueel kinderen krijgen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 9 juli 2020 @ 23:15:31 #205
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194015837
Update over mijn twijfels bij het uitvouwen van de cup: de nieuwe cup heeft alle problemen opgelost. :s) Oude was blijkbaar versleten.
Deze cup van meluna ging dus zo'n 5 jaar mee.
  donderdag 9 juli 2020 @ 23:23:39 #206
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_194016050
Hoe doen jullie dit op je werk? Je cup even uitspoelen in de wastafel? :D
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 23:24:53 #207
5428 crew  miss_sly
pi_194016074
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:23 schreef KapiteinIglo het volgende:
Hoe doen jullie dit op je werk? Je cup even uitspoelen in de wastafel? :D
Ik toevallig we, want in mijn damestoilet zit een wastafel.
Maar je kunt overdag ook volstaan met leeggooien en even afdoen met een toiletpapiertje. Of alleen leeggooien. ‘D Avonds thuis weer even afspoelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 9 juli 2020 @ 23:25:47 #208
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194016092
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:23 schreef KapiteinIglo het volgende:
Hoe doen jullie dit op je werk? Je cup even uitspoelen in de wastafel? :D
Indien beschikbaar in het hokje: ja.
Zoniet, effe afvegen met papier.

Er zijn ook dames die een flesje water meenemen, maar daar ben ik te lui voor. Op lichte dagen hoef ik niet te legen op mijn werk, dan blijft ie mooi zitten.
  donderdag 9 juli 2020 @ 23:27:54 #209
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_194016138
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik toevallig we, want in mijn damestoilet zit een wastafel.
Maar je kunt overdag ook volstaan met leeggooien en even afdoen met een toiletpapiertje. Of alleen leeggooien. ‘D Avonds thuis weer even afspoelen.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:25 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Indien beschikbaar in het hokje: ja.
Zoniet, effe afvegen met papier.

Er zijn ook dames die een flesje water meenemen, maar daar ben ik te lui voor. Op lichte dagen hoef ik niet te legen op mijn werk, dan blijft ie mooi zitten.
Ik heb het 1 keer geprobeerd zo een ding, ik vond het niks. Maar ik gebruik geen anticonceptie meer, halleluja amper migraine nog, maar daardoor is m'n menstruatie wel heftig.
Misschien goed moment om het te proberen :@
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 23:37:47 #210
5428 crew  miss_sly
pi_194016316
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:27 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]


[..]

Ik heb het 1 keer geprobeerd zo een ding, ik vond het niks. Maar ik gebruik geen anticonceptie meer, halleluja amper migraine nog, maar daardoor is m'n menstruatie wel heftig.
Misschien goed moment om het te proberen :@
Ik vond het echt heel erg fijn toen mijn menstruatie heftiger was.
Als je op je werk moet verschonen, er geen kraan is en alleen je afvegen niet fijn vindt, zou je inderdaad een flesje water mee kunnen nemen.

Het vergt echt wel even oefenen, vond ik, voor het allemaal soepel en snel gaat. Een paar cycli moest ik echt wel eens terug naar de wc om het uit te halen en opnieuw in te brengen. Na een tijdje ging het allemaal soepel en gemakkelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:27:31 #211
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194018984
Ik gebruik alleen nog beppy-tampons als ik seks verwacht. Verder altijd die cup. Prima ding.
pi_194029285
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:23 schreef KapiteinIglo het volgende:
Hoe doen jullie dit op je werk? Je cup even uitspoelen in de wastafel? :D
Ik gebruik het invalidentoilet op kantoor voor die 2 dagen dat ik moet legen op werk. Daar zit een wastafel in het wc-hokje dus hoef ik niets aan te raken bij het wassen.

Mijn Ladycup heb ik misschien te lang laten weken in een 2% waterstofperoxide-oplossing om hem weer kleurloos te krijgen. Hij lijkt wat stijver te zijn geworden en klapt nu te vroeg uit. Op de site van Lunette stond dat je je cup een paar keer achter elkaar uit kunt koken - afkoelen - weer koken om de cup weer week te krijgen, dus dat ga ik proberen.

Ik heb ook deze goedkope cup van Facelle bij de drogist gehaald, mocht mijn oude cup nu echt aan zijn einde van zijn loopbaan zijn:



[ Bericht 29% gewijzigd door Megara op 10-07-2020 22:48:07 ]
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_194999709
Heeft iemand ervaring met zo'n reinigingsunit? Dan zet je de cup daarin in de magnetron. Op zich wel iets fijner dan een pannetje misschien.
https://www.bol.com/nl/p/(...)up/9200000073970020/
https://www.bol.com/nl/p/(...).1_41.47.ProductPage
pi_194999783
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:42 schreef Chia het volgende:
Heeft iemand ervaring met zo'n reinigingsunit? Dan zet je de cup daarin in de magnetron. Op zich wel iets fijner dan een pannetje misschien.
https://www.bol.com/nl/p/(...)up/9200000073970020/
https://www.bol.com/nl/p/(...).1_41.47.ProductPage
Ik kende het nog niet en dus ook geen ervaring mee, maar als het inderdaad goed werkt, lijkt het me wel echt ideaal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194999922
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:56 schreef Watnleven het volgende:

[..]

Omdat ik veel geld kwijt ben aan maandverband en tampons en ze beide absoluut niet fijn vind dus ik graag iets anders zou willen proberen. Een cup leek me gewoon fijner, praktischer en ook nog beter voor de portemonnee en het milieu.
En? Is het gelukt met de cup?
pi_199155681
Schopje omhoog

Zijn hier dames met ervaring met spiraaltje in combinatie met het gebruik van de cup?

Iemand al de nieuwe beppie cups geprobeerd? Er zit een soort van extra randje aan. En ik ben het de eerste dag/ twee dagen erg hevig en schijnt minder snel door te lekken.
pi_199155796
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 19:51 schreef Roosgeluk het volgende:
Schopje omhoog

Zijn hier dames met ervaring met spiraaltje in combinatie met het gebruik van de cup?

Iemand al de nieuwe beppie cups geprobeerd? Er zit een soort van extra randje aan. En ik ben het de eerste dag/ twee dagen erg hevig en schijnt minder snel door te lekken.
Ik trok mijn spiraaltje eruit toen ik mijn cup verwijderde. De tandjes, wat deed dat pijn... ik geloof dat ik het vacuüm niet goed genoeg had verbroken.

Er zijn genoeg vrouwen waarbij het wel goed gaat overigens ^O^
  zondag 25 april 2021 @ 20:36:27 #218
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199156432
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 19:51 schreef Roosgeluk het volgende:
Schopje omhoog

Zijn hier dames met ervaring met spiraaltje in combinatie met het gebruik van de cup?

Iemand al de nieuwe beppie cups geprobeerd? Er zit een soort van extra randje aan. En ik ben het de eerste dag/ twee dagen erg hevig en schijnt minder snel door te lekken.
Nou, heel toevallig, ja!

Ik heb een koperspiraal, en meerdere cups geprobeerd en op afgeknapt.

Heb sinds afgelopen vrijdag die Beppy cups en die werken wel dikke prima eigenlijk. Nog niet met een net begonnen menstruatie geprobeerd, dus bij veel bloed nog geen ervaring.
Maar top, erin frotten lijkt even gedoe maar gaat prima, schiet goed op zijn plek en blijft goed zitten.
En belangrijkste issue voor mij altijd met andere dingen is nu opgelost

Super makkelijk uit te flurpen met dat lusje _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199156711
Ik had de organicup. Die trok ik gisteren kapot. Zo heel lang had ik hem nu ook nog niet. Dus op zoek naar een andere.
pi_199156957
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 19:59 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik trok mijn spiraaltje eruit toen ik mijn cup verwijderde. De tandjes, wat deed dat pijn... ik geloof dat ik het vacuüm niet goed genoeg had verbroken.

Er zijn genoeg vrouwen waarbij het wel goed gaat overigens ^O^
Je bent niet de eerste waarvan ik lees/hoor dat ze het spiraaltje er mee losgetrokken hebben. En klinkt vooral ontzettend pijnlijk.
De gyn had er nog nooit van gehoord dat dat problemen kon geven. Vandaar mijn twijffel. Had zo iets van huh ik ken er al 2.
Lees soms dat je dan eerst je vacuüm moet verbreken en dan pas trekken oid.

Maar wil geen tampon of maandverband meer sinds ik cup.

quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 20:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Nou, heel toevallig, ja!

Ik heb een koperspiraal, en meerdere cups geprobeerd en op afgeknapt.

Heb sinds afgelopen vrijdag die Beppy cups en die werken wel dikke prima eigenlijk. Nog niet met een net begonnen menstruatie geprobeerd, dus bij veel bloed nog geen ervaring.
Maar top, erin frotten lijkt even gedoe maar gaat prima, schiet goed op zijn plek en blijft goed zitten.
En belangrijkste issue voor mij altijd met andere dingen is nu opgelost

Super makkelijk uit te flurpen met dat lusje _O_
Word ik blij van om te lezen :-)
  zondag 25 april 2021 @ 21:18:07 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199156991
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 21:15 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Je bent niet de eerste waarvan ik lees/hoor dat ze het spiraaltje er mee losgetrokken hebben. En klinkt vooral ontzettend pijnlijk.
De gyn had er nog nooit van gehoord dat dat problemen kon geven. Vandaar mijn twijffel. Had zo iets van huh ik ken er al 2.
Lees soms dat je dan eerst je vacuüm moet verbreken en dan pas trekken oid.

Maar wil geen tampon of maandverband meer sinds ik cup.
[..]

Word ik blij van om te lezen :-)
Ik had met andere cups dat ze enorm vacuüm trokken, die Beppy doet dat minder. Zit prima hoor, maar niet muurvast bij eruit halen.
Zit ook een gaatje in aan de zijkant om vacuüm trekken te voorkomen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 25 april 2021 @ 21:59:25 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199157757
Ik heb ergens nog 2 verschillende merken cups liggen maar nooit vrienden mee geworden, na een paar keer proberen opgegeven.

Ik had best wel moeite met inbrengen en ik voelde ze dan ook nog zitten. Ik heb van een aantal exen begrepen dat ik nogal strak was, of kan dat er niet mee te maken hebben?

Anyway, ik ben 6 maanden geleden moeder geworden en ik verwacht binnenkort ongesteld te worden. Binnenkort maar eens zoeken waar mijn cups gebleven zijn.
Resistance is futile.
  zondag 25 april 2021 @ 22:16:43 #223
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199158111
quote:
7s.gif Op zondag 25 april 2021 21:59 schreef Seven. het volgende:
Ik heb ergens nog 2 verschillende merken cups liggen maar nooit vrienden mee geworden, na een paar keer proberen opgegeven.

Ik had best wel moeite met inbrengen en ik voelde ze dan ook nog zitten. Ik heb van een aantal exen begrepen dat ik nogal strak was, of kan dat er niet mee te maken hebben?

Anyway, ik ben 6 maanden geleden moeder geworden en ik verwacht binnenkort ongesteld te worden. Binnenkort maar eens zoeken waar mijn cups gebleven zijn.
Het hoort super makkelijk te passen. Aanspannen van spieren kan enorm uitmaken bij vrouwen in gevoel.
Tenzij anatomische afwijkingen is een vagina altijd prima flexibel en nooit te wijd of te strak, voor een cup en lul likewise trouwens.
Zou ook na krijgt van een kind niet anders moeten zijn.
Vloeien kan wat heftiger zijn nu en je baarmoedermond is wellicht wat wijder nu dan voorheen maar ook dat maakt voor cups of seks niet uit

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 25-04-2021 22:31:09 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199158207
quote:
7s.gif Op zondag 25 april 2021 21:59 schreef Seven. het volgende:
Ik heb ergens nog 2 verschillende merken cups liggen maar nooit vrienden mee geworden, na een paar keer proberen opgegeven.

Ik had best wel moeite met inbrengen en ik voelde ze dan ook nog zitten. Ik heb van een aantal exen begrepen dat ik nogal strak was, of kan dat er niet mee te maken hebben?

Anyway, ik ben 6 maanden geleden moeder geworden en ik verwacht binnenkort ongesteld te worden. Binnenkort maar eens zoeken waar mijn cups gebleven zijn.
Ik gebruik na mijn bevalling nog steeds de kleinste maat (Organicup), en dat gaat prima.
  zondag 25 april 2021 @ 22:25:20 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199158261
Thanks! Binnenkort de cupjes maar eens afstoffen :P.
Resistance is futile.
pi_199160535
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik had met andere cups dat ze enorm vacuüm trokken, die Beppy doet dat minder. Zit prima hoor, maar niet muurvast bij eruit halen.
Zit ook een gaatje in aan de zijkant om vacuüm trekken te voorkomen
Dat zit ook in beide merken die ik in huis heb. Is dat niet standaard dan?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 26 april 2021 @ 07:35:06 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199160638
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 07:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat zit ook in beide merken die ik in huis heb. Is dat niet standaard dan?
Geen idee, die anderen die ik had lagen al tijd geleden in de kieperton :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 26 april 2021 @ 07:55:54 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199160779
Ik kende de Beppy nog niet maar het lusje en de mogelijkheid tot sex maken me nieuwsgierig dus ik heb hem besteld. Ben benieuwd.
(Zwart/paarse combi gekozen, de overige spraken me niet zo aan. Met name de transparante niet. :X Bij het legen zie je genoeg hoor, maar toch.)
***
  maandag 26 april 2021 @ 07:56:47 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199160783
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 07:55 schreef BE het volgende:
Ik kende de Beppy nog niet maar het lusje en de mogelijkheid tot sex maken me nieuwsgierig dus ik heb hem besteld. Ben benieuwd.
(Zwart/paarse combi gekozen, de overige spraken me niet zo aan. Met name de transparante niet. :X Bij het legen zie je genoeg hoor, maar toch.)
Die transparante ja, whyyyyy _O- _O- _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199160884
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 22:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Het hoort super makkelijk te passen. Aanspannen van spieren kan enorm uitmaken bij vrouwen in gevoel.
Tenzij anatomische afwijkingen is een vagina altijd prima flexibel en nooit te wijd of te strak, voor een cup en lul likewise trouwens.
Zou ook na krijgt van een kind niet anders moeten zijn.
Vloeien kan wat heftiger zijn nu en je baarmoedermond is wellicht wat wijder nu dan voorheen maar ook dat maakt voor cups of seks niet uit
Maar bij de maatvoering van veel cups wordt er wel onderscheid gemaakt tussen voor/na het krijgen van een kind? Of is dat vooral een marketingding?

Of komt dat door verschillen zoals dat de ene cup heel diep ingebracht dient te worden (Beppy moet blijkbaar richting baarmoedermond en dan is het daardoor ook nog mogelijk om te seksen) en de ander juist ondiep (zoals deze)?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  maandag 26 april 2021 @ 08:22:06 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199160915
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 08:15 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Maar bij de maatvoering van veel cups wordt er wel onderscheid gemaakt tussen voor/na het krijgen van een kind? Of is dat vooral een marketingding?

Of komt dat door verschillen zoals dat de ene cup heel diep ingebracht dient te worden (Beppy moet blijkbaar richting baarmoedermond en dan is het daardoor ook nog mogelijk om te seksen) en de ander juist ondiep (zoals deze)?
Dat moet met de grootte van je baarmoedermond en mate van vloeien te maken hebben want je vagina verandert als het goed is niet door een zwangerschap of bevalling.

Die diepte ervan heb ik blijkbaar altijd bij die andere cups verkeerd gedaan dus dat weet ik niet :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199161008
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 08:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat moet met de grootte van je baarmoedermond en mate van vloeien te maken hebben want je vagina verandert als het goed is niet door een zwangerschap of bevalling.

Die diepte ervan heb ik blijkbaar altijd bij die andere cups verkeerd gedaan dus dat weet ik niet :+
Nou ja die Beppy moet dus tot de baarmoedermond en die heeft juist maar één maat. En die ene die ik linkte die ondiep moet zegt dit:
quote:
DE MAAT DIE U KIEST

– is afhankelijk van het feit of u kinderen hebt gekregen en uw leeftijd, omdat beide een invloed kunnen hebben op de stevigheid van de bekkenbodem

– is niet afhankelijk van de intensiteit van uw menstruatiebloedingen

Maat A is 3 mm groter dan maat B, een klein verschil, maar belangrijk!
Maar kan me voorstellen dat het gevoelsmatig prettig kan zijn om juist de kleine of grote maat te hebben. Terwijl dat misschien meer tussen de oren zit dan dat dat echt door een anatomisch verschil komt.

Diepte zal vast niet goed/fout zijn als de cup gewoon aangenaam zat en niet lekte.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  maandag 26 april 2021 @ 08:39:58 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199161045
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 08:36 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Nou ja die Beppy moet dus tot de baarmoedermond en die heeft juist maar één maat. En die ene die ik linkte die ondiep moet zegt dit:
[..]

Maar kan me voorstellen dat het gevoelsmatig prettig kan zijn om juist de kleine of grote maat te hebben. Terwijl dat misschien meer tussen de oren zit dan dat dat echt door een anatomisch verschil komt.

Diepte zal vast niet goed/fout zijn als de cup gewoon aangenaam zat en niet lekte.
Die zaten prima vond ik, maar blijkbaar te diep en gingen nogal vacuüm trekken. Ietssss minder plezant bij eruit zien te wurmen :')

Wat ik niet snap is idd die maatvoering, en wat hier de bekkenbodem ermee te maken zou hebben.
Maar goed, Beppy heeft idd maar één maat dus dat scheelde weer wat keuzestress :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199161659
Mijn methode om een vacuüm getrokken cup er weer uit te krijgen was om er een vinger naast te steken (zeg maar tussen cup en vaginawand) tot je de cup los voelt floepen als het ware. Dat kan wel wat zooi geven als de cup tot het randje vol zit, want met je vinger ernaast duw je de cup wat kleiner en dan kan hij overlopen. Een andere manier is om zachtjes in de cup te knijpen (dat stond in de instructie bij de cup waar ik mee begon) maar dat was bij de cup die ik had niet altijd effectief. (Ik heb een FemmeCup en dan de vorige versie van wat ze nu verkopen.)

Edit: mijn cup heeft trouwens ook die gaatjes die Molo noemt. Volgens mij helpen die juist om vacuum te kunnen vormen, maar ik moet het ff nakijken hoe dat zou moeten werken.
Ha. Beide:
quote:
Most menstrual cups have air holes near the rim but some cups have no air holes at all. The user may prefer air holes if they experience a tight seal/suction with other cups, or they might prefer a cup with no air holes if they have difficulties getting a cup to seal correctly.

Air holes have a few different purposes. The first is to help introduce air into the cup so that it can fully open. With some cups, you may actually hear the air enter it while the cup expands. Second, it helps the cup get a good seal. Pinching the base of the cup forces some of the air out and allows the cup to create a slight suction. Third, when it is time to remove the cup, the suction should be released before gently tugging down on the cup. The air holes help break this suction so that the cup may be removed without pain or discomfort


[ Bericht 28% gewijzigd door Tele6 op 26-04-2021 16:29:17 ]
  maandag 26 april 2021 @ 11:39:19 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199162639
Ja, zo doe ik het idd ook, even een vinger ernaast om het vacuüm te doorbreken. :Y
***
pi_199166372
mijn ladycup heeft ook gaatjes aan de zijkant en moet altijd of goed trekken of ff vacuem ontbreken om hem (haar? het?) er uit te krijgen.
Lady cup kent ook 2 maten. Een voor vrouwen onder de 25 die nog geen kindje hebben gebaard. En een grotere voor vrouwen boven de 25 of bevallen zijn.

Je hebt veel verschillende merken en allerlei soorten stevigheid. Of je cup goed blijft zitten, lekker zit, goed functioneert ed. hangt ook af van de sterkte/slapte van je bekkenbodemspier vs stevigheid van de cup.
Als ik mij goed herinner moet je bij zwake/slape bekkenbodemspieren een zachte cup gebruiken (zoals organicup) en bij getrainde bekkenbodemspieren juist een stevigere/stugere cup.

Maar mijn vraag over ervaringen van spiraaltje in combinatie met cuppen loopt nog steeds hoor ;-)
pi_199168029
Ik kan helaas niet veel zeggen over het gebruiken van een cup als je een spiraaltje hebt. Of nou ja, helaas... ik heb de cup geloof ik 2 keer nodig gehad en daarna werd ik niet meer ongesteld. Leuk bijeffect van zo'n Mirena O+
pi_199171049
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 09:59 schreef Tele6 het volgende:
Mijn methode om een vacuüm getrokken cup er weer uit te krijgen was om er een v. Dat kan wel wat zooi geven als de cup tot het randje vol zit, want met je vinger ernaast duw je de cup wat kleiner en dan kan hij overlopen.
Ik haal sowieso nooit een uitgevouwen cup eruit. Zo gaat ie er niet in, zo komt ie er zeker ook niet uit :X :X
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 26 april 2021 @ 22:01:57 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199171530
Bij mij gaat ie er wel dubbelgevouwen in. :Y

De beppy’s zijn binnen en ik snap nu ook het anti-klots-randje. Maar vraag me idd wel af hoe makkelijk je dat schoon houdt / krijgt...
***
pi_199171578
Dat zei ik :P
Wel dubbelgevouwen.
Niet uitgevouwen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 26 april 2021 @ 22:58:21 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199172523
Oh, nu snap ik wat je zegt. :Y
***
pi_199173198
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:17 schreef Roosgeluk het volgende:
mijn ladycup heeft ook gaatjes aan de zijkant en moet altijd of goed trekken of ff vacuem ontbreken om hem (haar? het?) er uit te krijgen.
Lady cup kent ook 2 maten. Een voor vrouwen onder de 25 die nog geen kindje hebben gebaard. En een grotere voor vrouwen boven de 25 of bevallen zijn.

Je hebt veel verschillende merken en allerlei soorten stevigheid. Of je cup goed blijft zitten, lekker zit, goed functioneert ed. hangt ook af van de sterkte/slapte van je bekkenbodemspier vs stevigheid van de cup.
Als ik mij goed herinner moet je bij zwake/slape bekkenbodemspieren een zachte cup gebruiken (zoals organicup) en bij getrainde bekkenbodemspieren juist een stevigere/stugere cup.

Maar mijn vraag over ervaringen van spiraaltje in combinatie met cuppen loopt nog steeds hoor ;-)
Ik had een koperspiraal icm cup, geen enkel probleem mee gehad (spiraal is inmiddels bij huisarts verwijderd maar heeft niets met het gebruik van de cup te maken. Zolang je idd eerst het vacuüm verbreekt, het is echt niet de bedoeling uitsluitend aan 't steeltje/bolletje/ringetje te trekken om 'm te verwijderen. Bij mij zit de cup niet heel hoog/diep maar ik voel 'm niet zitten dus zit wel goed, dus ik knijp gewoon eerst 'n beetje onderaan de cup voor ik 'm rechtop eruit haal, gaat prima en zonder geknoei ook eigenlijk.
pi_199175912
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 21:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik haal sowieso nooit een uitgevouwen cup eruit. Zo gaat ie er niet in, zo komt ie er zeker ook niet uit :X :X
Ga je hem dan eerst binnen in je nog helemaal invouwen voor je 'm eruit haalt? Dat vind ik knap :D

Ik duw 'm wel een beetje in aan de bovenkant, maar doe bepaald niet veel moeite om hem op te vouwen voor ik 'm eruit trek. Maar ik had 'm meestal dus ook erg vol zitten en dan wilde ik de cup niet te ver opvouwen want dan loopt alles er weer uit :')
pi_199176112
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ga je hem dan eerst binnen in je nog helemaal invouwen voor je 'm eruit haalt? Dat vind ik knap :D

Ik duw 'm wel een beetje in aan de bovenkant, maar doe bepaald niet veel moeite om hem op te vouwen voor ik 'm eruit trek. Maar ik had 'm meestal dus ook erg vol zitten en dan wilde ik de cup niet te ver opvouwen want dan loopt alles er weer uit :')
Niet helemaal, maar wel de rand naar binnen.
In volle glorie vind ik m niet comfortabel langs het randje floepen.

Verpest ik nu je MI van mij met 2 handen gravend in diepe grot om de cup te manipuleren?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 27 april 2021 @ 10:58:27 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199176123
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Niet helemaal, maar wel de rand naar binnen.
In volle glorie vind ik m niet comfortabel langs het randje floepen.
Ik ben daar te gevoelloos voor geloof ik :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199176137
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ben daar te gevoelloos voor geloof ik :D
Ik denk dat het net dat ene lullige minihechtinkje is hier.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:02:52 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199176176
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik denk dat het net dat ene lullige minihechtinkje is hier.
Serieus? Hrrr, dat klinkt niet fijn :{
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199176514
Alleen met de cup.
Verder geen klachten ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 11:29:00 #249
5428 crew  miss_sly
pi_199176583
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ga je hem dan eerst binnen in je nog helemaal invouwen voor je 'm eruit haalt? Dat vind ik knap :D

Ik duw 'm wel een beetje in aan de bovenkant, maar doe bepaald niet veel moeite om hem op te vouwen voor ik 'm eruit trek. Maar ik had 'm meestal dus ook erg vol zitten en dan wilde ik de cup niet te ver opvouwen want dan loopt alles er weer uit :')
Bij mij was ie ook altijd heel vol, dus ik duwde de zijkant een beetje naar binnen om het vacuum te verbreken en dan kon ik hem er zo uittrekken.
Erin ging ie altijd zoveel mogeiljk in vieren gevouwen.

Maar sinds de novasure behandeling is mijn menstruatie bijna non-existent O+ Wat een ontzettende verlichting is dat. Ik heb niet eens meer in de gaten wanneer ik ongesteld zou moeten worden, want het is niet belangrijk meer voor eventuele afspraken of activiteiten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199176669
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Niet helemaal, maar wel de rand naar binnen.
In volle glorie vind ik m niet comfortabel langs het randje floepen.

Verpest ik nu je MI van mij met 2 handen gravend in diepe grot om de cup te manipuleren?
Ik had een MI van een soort grabbeltonsituatie waarin je zonder dat je kan zien wat je doet een cup in een of andere origami aan het prutsen bent, maar dan ook nog met bloed en bonkjes en sliertjes overal. _O-
dus dat valt idd een beetje tegen nu. :{
pi_199176723
Bekijk het van de positieve kant.
Ik kan inderdaad niet zien wat ik doe. Ik heb geen kijkdoos.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199176748
Dat "randje" herken ik trouwens wel. Al heb ik er bij het inbrengen van de cup vooral wel last van gehad, want mijn cup had de neiging om op die plek alvast uit te klappen --au-- :X :')
pi_199176967
Ik had 'n tijdje terug ook al naar de beppy cup gekeken maar door jullie hier, ben ik nu ook geinfluenced en heb ik ook besteld, variant sunrise want die heeft vandaag ivm koningsdag 20% korting, toch weer mooi meegenomen :+
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 12:17:05 #254
5428 crew  miss_sly
pi_199177515
Ik heb er zelf geen meer nodig, maar die Beppy ziet er wel echt heel goed uit. Ook wel handig dat er een lusje aan zit ipv een steeltje. Ik vond het soms best lastig om daar goed grip op te krijgen. Je vinger achter zo'n lusje haken zal zeker gemakkelijker gaan. En ik heb eens een steeltje kapot getrokken :')

Onthouden voor als dochter over een paar jaar zover is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 28 april 2021 @ 09:53:59 #255
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_199189621
Ik heb de Beppy ook besteld en komt vandaag aan, :@. Moet dit weekend ongesteld worden, dus ben benieuwd. Vriendin van mij heeft hem en die is er wel tevreden mee.

Ergens heb ik nog de Mooncup maar ik kon er eigenlijk niets mee worden, :'). Hopelijk lukt deze beter. Het lijkt me ideaal voor op reis :).

Ik las dat iemand ook de Beppy tampons gebruikt? Hoe bevallen die? Ik ben daar toch wat huiverig voor, :@. Je kan daar niet zo makkelijk bij natuurlijk. En heb je dan de wet- of de dry-variant? Eigenlijk haat ik tampons (wat een naar gevoel bij het in- en uitdoen, :X ) en ik voel ze altijd snel zitten. Gebruik daarom nu een mix van wasbaar maandverband/inlegkruisjes en wegwerp, :+.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  woensdag 28 april 2021 @ 09:56:37 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199189647
Die Beppy tampons zijn prima maar niet echt bedoeld voor continu gebruik. Dat houdt het niet echt en ook beetje prijzig dan.

En ik heb er keertje eentje gehad die echt ver weg was gedoken en ik er dus niet zelf meer uit kreeg dus ik ga die niet meer gebruiken _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 28 april 2021 @ 12:26:04 #257
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_199191465
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 09:56 schreef Molo het volgende:
Die Beppy tampons zijn prima maar niet echt bedoeld voor continu gebruik. Dat houdt het niet echt en ook beetje prijzig dan.

En ik heb er keertje eentje gehad die echt ver weg was gedoken en ik er dus niet zelf meer uit kreeg dus ik ga die niet meer gebruiken _O-
Oh nee! :o En toen heeft je partner geholpen? of de huisarts? _O- En was het de wet of dry? :X

Die tampons zou ik sowieso niet dagelijks gebruiken; zijn ze veel te duur voor. Maar wellicht voor zwemmen of iets dergelijks? Nemen ze net zoveel op als een reguliere 'normaal' tampon?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_199193094
Hm, Organicup was/is hier geen succes, maar die Beppy klinkt wel interessant. (Maar hopelijk niet meer nodig, want laatste keer ongesteld stelde qua bloed niks meer voor dankzij spiraal)

alleen... seks met dat ding in....... Hoe?wat?Huh?
Of ben ik zo ondiep? :D
pi_199193102
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 09:56 schreef Molo het volgende:
Die Beppy tampons zijn prima maar niet echt bedoeld voor continu gebruik. Dat houdt het niet echt en ook beetje prijzig dan.

En ik heb er keertje eentje gehad die echt ver weg was gedoken en ik er dus niet zelf meer uit kreeg dus ik ga die niet meer gebruiken _O-
Oeps :D _O-
  woensdag 28 april 2021 @ 15:52:38 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199193760
quote:
11s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:26 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Oh nee! :o En toen heeft je partner geholpen? of de huisarts? _O- En was het de wet of dry? :X

Die tampons zou ik sowieso niet dagelijks gebruiken; zijn ze veel te duur voor. Maar wellicht voor zwemmen of iets dergelijks? Nemen ze net zoveel op als een reguliere 'normaal' tampon?
Dry was dat, maar dat maakt verder voor het 'verstoppen' niet uit.
En de ander heeft eruit gehaald idd, heel charmant allemaal :')

Nee nemen niet zelfde hoeveelheid op als gewone tampons. Nou heb ik normaal (na zwangerschap) tamponmaat superplus dus echt niet representatief voor andere vrouwen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199201721
Omdat het idee van uitkoken in een pannetje waarin ik ook eten kook mij nogal tegenstaat heb ik een sterelisatiebakje van bamboozy besteld voor in de mangetron. Ben benieuwd.
pi_199201729
quote:
7s.gif Op woensdag 28 april 2021 15:00 schreef Candaasje het volgende:
Hm, Organicup was/is hier geen succes, maar die Beppy klinkt wel interessant. (Maar hopelijk niet meer nodig, want laatste keer ongesteld stelde qua bloed niks meer voor dankzij spiraal)

alleen... seks met dat ding in....... Hoe?wat?Huh?
Of ben ik zo ondiep? :D
Dat zou met mij met de Organicup ook niet werken nee, dat steeltje lijkt me niet zo man-vriendelijk.
pi_199203845
Ik heb van mijn FemmeCup uiteindelijk het steeltje afgesneden, want het stak telkens net wel - net niet uit en dat zit natuurlijk vervelend. Alsnog kun je dan niet bepaald ermee seksen want die cup zit dus bij mij heel laag.

Ik desinfecteer m'n cup trouwens meestal door 'm een tijd in verdunde azijn te laten weken. Is waarschijnlijk niet zo schoon als uitkoken, maar ik hoef dan niet in een studentenhuis-keuken te gaan staan met m'n menstruatiecup in een pannetje.
pi_199209183
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:27 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Dat zou met mij met de Organicup ook niet werken nee, dat steeltje lijkt me niet zo man-vriendelijk.
:'( :D :'(
pi_199209188
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 11:48 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb van mijn FemmeCup uiteindelijk het steeltje afgesneden, want het stak telkens net wel - net niet uit en dat zit natuurlijk vervelend. Alsnog kun je dan niet bepaald ermee seksen want die cup zit dus bij mij heel laag.

Ik desinfecteer m'n cup trouwens meestal door 'm een tijd in verdunde azijn te laten weken. Is waarschijnlijk niet zo schoon als uitkoken, maar ik hoef dan niet in een studentenhuis-keuken te gaan staan met m'n menstruatiecup in een pannetje.
Heb je geen waterkoker in je eigen huisje? :) Dat deed ik nog wel eens.
  donderdag 29 april 2021 @ 18:04:54 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199209198
quote:
7s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:'( :D :'(
Involuntary sounding :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199209206
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Involuntary sounding :T
Er zullen er vast zijn die het wel kinky vinden :P
  donderdag 29 april 2021 @ 18:09:16 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199209255
quote:
7s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Er zullen er vast zijn die het wel kinky vinden :P
Echt voor álles is een doelgroep, dus yep, denk het ook :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199210237
Ik kreeg de beppy vandaag binnen. In een mooi doosje en tasje.
pi_199214935
Kurk werkt ook best.
pi_199215693
quote:
7s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Heb je geen waterkoker in je eigen huisje? :) Dat deed ik nog wel eens.
Inmiddels woon ik in een studio dus als ik de cup nu nog zou gebruiken, zou ik 'm gewoon kunnen uitkoken. Maar yay spiraaltje *G*
De waterkoker stond ook in de gedeelde keuken, maar ik had idd het kokende water in de waterkoker mee kunnen nemen naar m'n kamer en dan in een bakje gieten met de cup erin. :Y
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 30 april 2021 @ 08:39:47 #272
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_199215809
Gisteren Beppy voor het eerst geprobeerd. Bij de derde keer gaf ik het op en heb ik ‘m op hoop van zegen laten zitten, _O- .

Ding klapte steeds niet uit. En ik kon eigenlijk ook niet precies voorstellen hoe ver de cup nou eigenlijk zat (als in: diep genoeg)?

Heb toen wel een inlegkruisje in gehad als back-up en paar uur later toen ik weer ging checken had ik lichtelijk wat gevloeid (op inlegkruisje) De cup zelf had wel wat bloed erin maar bij lange geen volle cup.

Ik snap hier dus niks van. Dit is precies wat ik ook had bij de vorige cup: gedeeltelijk in de cup en daarnaast gewoon ‘doorgelekt’ op inlegkruisje/maandverband.

:'( wat gaat er nou steeds mis? Iemand een idee?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Moderator vrijdag 30 april 2021 @ 09:31:06 #273
5428 crew  miss_sly
pi_199216213
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 april 2021 08:39 schreef ChipsZak. het volgende:
Gisteren Beppy voor het eerst geprobeerd. Bij de derde keer gaf ik het op en heb ik ‘m op hoop van zegen laten zitten, _O- .

Ding klapte steeds niet uit. En ik kon eigenlijk ook niet precies voorstellen hoe ver de cup nou eigenlijk zat (als in: diep genoeg)?

Heb toen wel een inlegkruisje in gehad als back-up en paar uur later toen ik weer ging checken had ik lichtelijk wat gevloeid (op inlegkruisje) De cup zelf had wel wat bloed erin maar bij lange geen volle cup.

Ik snap hier dus niks van. Dit is precies wat ik ook had bij de vorige cup: gedeeltelijk in de cup en daarnaast gewoon ‘doorgelekt’ op inlegkruisje/maandverband.

:'( wat gaat er nou steeds mis? Iemand een idee?
Dan zit ie toch niet echt goed, dat is het enige dat ik kan bedenken.

Voel je hem niet zitten verder? Vouw je hem goed in vieren voor je hem in brengt? Kun je met je vinger rondom voelen of hij helemaal is uitgeklapt? Dat deed ik altijd, want soms voelde het wel oke, maar zat er toch ergens een klein deukje, waardoor hij niet goed afsloot.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199216283
Die van mij blijft ook altijd wel lekken. Ik trek hem altijd een stukje terug dan voel je dat hij echt uitklapt maar dan nog niet lek vrij. Maar wel zoveel lek vrij dat ik gewoon kan sporten en slapen zonder door te lekken.
pi_199216347
Is die beppy cup van zacht of wat steviger materiaal? Ik las dat zachte cups wat vaker moeilijker uitklappen / vacuüm vormen. De cup die ik heb is heel stevig en doet echt *plop* als je hem inbrengt en loslaat. De manier van vouwen kan ook uitmaken. Ik deed altijd de C vorm (denk ik ook wat @miss_sly bedoelt met in vieren vouwen), sommige mensen drukken een kant van de cup naar beneden. Mijn cup klapte altijd raar uit als ik die laatste techniek gebruikte maar misschien werkt die techniek voor jouw cup juist beter.

pi_199219272
Beppy is vrij zacht wel. Ik krijg persoonlijk 'n cup met de C fold of laat staan in vieren vouwen echt niet goed uitgeklapt . Ik gebruik de punch down fold, heb de beppy nog niet geprobeerd.
  Moderator vrijdag 30 april 2021 @ 14:05:08 #277
5428 crew  miss_sly
pi_199219301
Inderdaad de C-vorm, die gebruik ik. Werkte op zich altijd prima, maar dus wel even met een vinger langs de rand voelen of het helemaal uitgeklapt is. En een enkele keer ging dat toch niet helemaal lekker, en moest ik hem er even uithalen om opnieuw in te brengen en dan ging het wel. Houding kan daarbij wel verschil maken, heb ik gemerkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 30 april 2021 @ 14:20:10 #278
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_199219489
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan zit ie toch niet echt goed, dat is het enige dat ik kan bedenken.

Voel je hem niet zitten verder? Vouw je hem goed in vieren voor je hem in brengt? Kun je met je vinger rondom voelen of hij helemaal is uitgeklapt? Dat deed ik altijd, want soms voelde het wel oke, maar zat er toch ergens een klein deukje, waardoor hij niet goed afsloot.
Ik voel hem niet zitten en heb tweemaal de C-vouw gedaan maar daarbij bleef het zo'n 'rommeltje'. Als laatste heb ik de punch-down methode gedaan en die leek iets beter te werken. Maar niet helemaal dus. Ik heb met die C-vouw wel een keer gehad dat-ie goed was uitgeklapt (denk ik) maar als ik 'm dan verder naar boven wil duwen (dit moet bij de Beppy) dan duw ik er zo een gekreukelde deuk in, :').

Heb geprobeerd rondom te voelen maar bij de niet goed uitgevouwen momenten is dat niet echt nodig. Dat voel je meteen.

edit; welke houding maakte verschil bij jou? Ik doe het nu gewoon als ik op de wc zit, :').
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 30 april 2021 @ 14:22:06 #279
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_199219508
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:37 schreef F_r het volgende:
Die van mij blijft ook altijd wel lekken. Ik trek hem altijd een stukje terug dan voel je dat hij echt uitklapt maar dan nog niet lek vrij. Maar wel zoveel lek vrij dat ik gewoon kan sporten en slapen zonder door te lekken.
Maar vult je cup verder wel gewoon helemaal (afh van hoe ongesteld je bent natuurlijk)? Of pakt-ie ook maar de helft ofzo en dan gaat het wat lekken?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 30 april 2021 @ 14:24:44 #280
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_199219532
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:43 schreef Tele6 het volgende:
Is die beppy cup van zacht of wat steviger materiaal? Ik las dat zachte cups wat vaker moeilijker uitklappen / vacuüm vormen. De cup die ik heb is heel stevig en doet echt *plop* als je hem inbrengt en loslaat. De manier van vouwen kan ook uitmaken. Ik deed altijd de C vorm (denk ik ook wat @:miss_sly bedoelt met in vieren vouwen), sommige mensen drukken een kant van de cup naar beneden. Mijn cup klapte altijd raar uit als ik die laatste techniek gebruikte maar misschien werkt die techniek voor jouw cup juist beter.

[ afbeelding ]
Best zacht is-ie en hij hoort ook dieper dan andere cups. Dus je brengt hem eerst zo ver mogelijk in terwijl je hem vast hebt en daarna duw je er nog tegenaan met een vinger om het nog verder te krijgen (dit staat zo in de instructies ook).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  vrijdag 30 april 2021 @ 14:34:18 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199219609
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 april 2021 14:24 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Best zacht is-ie en hij hoort ook dieper dan andere cups. Dus je brengt hem eerst zo ver mogelijk in terwijl je hem vast hebt en daarna duw je er nog tegenaan met een vinger om het nog verder te krijgen (dit staat zo in de instructies ook).
Klinkt wellicht wat gek zoals ik nu beschrijven ga :+
Maar ik heb m erin gefrot, op die C methode. En daarna even er omheen gevoeld of ie netjes om baarmoedermond zat. En daarna even zacht aan het lusje getrokken en toen flapte ie netjes uit.

Dat is niet helemaal te controleren zeg maar, maar bleek prima te werken hier. Als ik met mijn vinger eromheen voelde erna, deukte ie weer in dus dat vertekent het 'beeld' een beetje.

Nou ja, lang verhaal kort, even na het erin frotten aan het lusje trekken kan helpen :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 30 april 2021 @ 14:37:34 #282
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_199219642
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 14:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Klinkt wellicht wat gek zoals ik nu beschrijven ga :+
Maar ik heb m erin gefrot, op die C methode. En daarna even er omheen gevoeld of ie netjes om baarmoedermond zat. En daarna even zacht aan het lusje getrokken en toen flapte ie netjes uit.

Dat is niet helemaal te controleren zeg maar, maar bleek prima te werken hier. Als ik met mijn vinger eromheen voelde erna, deukte ie weer in dus dat vertekent het 'beeld' een beetje.

Nou ja, lang verhaal kort, even na het erin frotten aan het lusje trekken kan helpen :+
Hmm... misschien dat ik 't dan ook maar op die manier moet proberen (lusje trekken na het voelen). Ik zie er nu al tegenop, _O-. Trouwens, dat controleren of 'ie om de baarmoedermond zit - hoe eh.. :@ weet je dat? Ik duw 'm gewoon hoog en dan that's it (en evt. voelen of ie uitgeklapt is uiteraard).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  vrijdag 30 april 2021 @ 14:57:00 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199219862
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 april 2021 14:37 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Hmm... misschien dat ik 't dan ook maar op die manier moet proberen (lusje trekken na het voelen). Ik zie er nu al tegenop, _O-. Trouwens, dat controleren of 'ie om de baarmoedermond zit - hoe eh.. :@ weet je dat? Ik duw 'm gewoon hoog en dan that's it (en evt. voelen of ie uitgeklapt is uiteraard).
Vinger erin en dan voelen of mijn baarmoedermond nog voelbaar is ernaast of dat ik alleen siliconen voel :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199281604
Ik heb vooralsnog hetzelfde euvel als ChipsZak met de beppy, krijg het niet voor elkaar nog, krijg 'm niet goed uitgeklapt en als dat wel lukt, krijg ik m echt niet dieper geduwd (wat dan echt nog wel moet) zonder dat ie weer indeukt. met de organicup en divacup nooit problemen gehad, geen lekkages etc.

Is het jou inmiddels wel gelukt @Chipszak?
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:02:34 #285
92409 Twinky
Little star.
pi_199302397
Ik had eerder femmycycle (of zo), en die was best groot en zacht. Die klapte ook niet helemaal uit, maar ging er vooral om dat mijn baarmoedermond erin zat. Het werkte ook als het niet perfect zat, hij kon toch geen kant op.

Verder zou het soms kunnen helpen om er beetje aan te trekken en duwen!
  donderdag 6 mei 2021 @ 16:18:22 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199303277
Ik wilde net komen posten: Beppy vs BE: 3-0
Gelukkig had ik m'n andere ook bij me, ik kreeg het niet voor elkaar met de C-vouw.
Ik zal die andere zo eens proberen.

Overigens zit ik altijd op m'n hurken als ik 'm inbreng, op de wc krijg ik het al helemaal niet voor elkaar.
***
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 6 mei 2021 @ 18:11:33 #287
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_199304462
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:13 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik heb vooralsnog hetzelfde euvel als ChipsZak met de beppy, krijg het niet voor elkaar nog, krijg 'm niet goed uitgeklapt en als dat wel lukt, krijg ik m echt niet dieper geduwd (wat dan echt nog wel moet) zonder dat ie weer indeukt. met de organicup en divacup nooit problemen gehad, geen lekkages etc.

Is het jou inmiddels wel gelukt @:ChipsZak?
Nee, maar heb t ook niet meer geprobeerd, :@. Volgende maand weer, :+.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_199305745
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:18 schreef BE het volgende:
Ik wilde net komen posten: Beppy vs BE: 3-0
Gelukkig had ik m'n andere ook bij me, ik kreeg het niet voor elkaar met de C-vouw.
Ik zal die andere zo eens proberen.

Overigens zit ik altijd op m'n hurken als ik 'm inbreng, op de wc krijg ik het al helemaal niet voor elkaar.
Ja ik heb ook m'n divacup gebruikt. Ik kan 't wel slecht hebben dat ik het niet voor elkaar krijg met de beppy
  donderdag 6 mei 2021 @ 20:17:30 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199306268
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 19:44 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Ja ik heb ook m'n divacup gebruikt. Ik kan 't wel slecht hebben dat ik het niet voor elkaar krijg met de beppy
Uhuh, dus ik ga de komende dagen, of na mijn menstruatie nog wel eens frotten en prutsen. :’)
***
pi_199307099
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 19:13 schreef Tele6 het volgende:
Ik kan helaas niet veel zeggen over het gebruiken van een cup als je een spiraaltje hebt. Of nou ja, helaas... ik heb de cup geloof ik 2 keer nodig gehad en daarna werd ik niet meer ongesteld. Leuk bijeffect van zo'n Mirena O+
Dat had ik ook, tot een paar maanden geleden. Nu weer iedere maand. Weinig bloedverlies maar wel weer de klachten :{

Je spiraaltje eruit trekken met een cup lijkt me uitermate pijnlijk en klinkt voor mij onverwacht. Als mijn bloedverlies zo erg wordt dat ik de cup weer opzoek, zal ik er maar voorzichtig mee doen!
pi_199308490
quote:
7s.gif Op donderdag 6 mei 2021 21:07 schreef Serinde het volgende:

[..]

Dat had ik ook, tot een paar maanden geleden. Nu weer iedere maand. Weinig bloedverlies maar wel weer de klachten :{

Je spiraaltje eruit trekken met een cup lijkt me uitermate pijnlijk en klinkt voor mij onverwacht. Als mijn bloedverlies zo erg wordt dat ik de cup weer opzoek, zal ik er maar voorzichtig mee doen!
Je hebt nog steeds het spiraaltje maar je menstruaties zijn zomaar weer teruggekomen?! :o :{
Heb je hem al lang, kan het zijn dat de hormonen beginnen uit te werken? Stom iig.
pi_199310412
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 22:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds het spiraaltje maar je menstruaties zijn zomaar weer teruggekomen?! :o :{
Heb je hem al lang, kan het zijn dat de hormonen beginnen uit te werken? Stom iig.
Sinds zomer 2017. Voor zover ik weet moet ie er nog in zitten :D
  maandag 10 mei 2021 @ 11:46:01 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199355489
Nog even over die Beppy cup en seks

Hier wordt het mooi uitgelegd, hoe het ook écht werkt _O_


Ik hou van dit soort filmpjes, gewoon hoppa *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 10 mei 2021 @ 13:22:08 #294
92409 Twinky
Little star.
pi_199356942
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 22:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds het spiraaltje maar je menstruaties zijn zomaar weer teruggekomen?! :o :{
Heb je hem al lang, kan het zijn dat de hormonen beginnen uit te werken? Stom iig.
Bij mij is dit ook! Ik ben nu aan m’n vierde spiraal en na ongeveer drie jaar ga ik weer meer bloeden. Dan ook meer huidklachten en onregelmatige menstruatie dus tot nu toe heb ik hem elke keer laten vervangen na 3 of 3,5 jaar.
  maandag 10 mei 2021 @ 13:47:23 #295
59121 JaneDoe
SHAMONE!
pi_199357299
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:22 schreef Twinky het volgende:

[..]

Bij mij is dit ook! Ik ben nu aan m’n vierde spiraal en na ongeveer drie jaar ga ik weer meer bloeden. Dan ook meer huidklachten en onregelmatige menstruatie dus tot nu toe heb ik hem elke keer laten vervangen na 3 of 3,5 jaar.
Zo, nu ga ik me er ook in mengen :)
Ook ik had bij mijn eerste mirena nog nauwelijks bloedingen. Ik denk in de 5 jaar dat ik hem had dat het op een hand te tellen was. In 2019 laten vervangen en sindsdien ineens maandelijks een volledige menstruatie. Heb zelfs getwijfeld of het spiraaltje deze keer wel goed zit, maar het is twee keer gecheckt bij de gynaecoloog. Hij zit perfect. En ook dit blijkt een mogelijke bijwerking van de mirena te zijn. Was mij niet bekend

Dus nu ook overgestapt naar een menstruatiecup en ik wil nooit meer anders!
  maandag 10 mei 2021 @ 14:39:04 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199358085
quote:
17s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:46 schreef Molo het volgende:
Nog even over die Beppy cup en seks

Hier wordt het mooi uitgelegd, hoe het ook écht werkt _O_


Ik hou van dit soort filmpjes, gewoon hoppa *O*
:D

Lekker duidelijk zo!
***
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 15:12:26 #297
5428 crew  miss_sly
pi_199358618
quote:
17s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:46 schreef Molo het volgende:
Nog even over die Beppy cup en seks

Hier wordt het mooi uitgelegd, hoe het ook écht werkt _O_


Ik hou van dit soort filmpjes, gewoon hoppa *O*
Het is zeker duidelijk :D Niks mis mee.

Alsnog zou ik geen seks hebben gehad met dat ding in, want als ie zover indeukt terwijl hij zoals altijd goed vol is, zit alsnog alles onder het bloed :') Dan kan het net zo goed zonder :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 10 mei 2021 @ 15:21:17 #298
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199358789
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 15:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is zeker duidelijk :D Niks mis mee.

Alsnog zou ik geen seks hebben gehad met dat ding in, want als ie zover indeukt terwijl hij zoals altijd goed vol is, zit alsnog alles onder het bloed :') Dan kan het net zo goed zonder :P
Hij zit toch niet meteen goed vol?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 15:22:30 #299
5428 crew  miss_sly
pi_199358813
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 15:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Hij zit toch niet meteen goed vol?
Nog geen uur. Ik was behooriljk heftig ongesteld twee-3 dagen. En dan was het vrijwel weer weg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 10 mei 2021 @ 15:28:07 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199358896
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 15:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nog geen uur. Ik was behooriljk heftig ongesteld twee-3 dagen. En dan was het vrijwel weer weg.
Ow, ja dat wordt lekker klotsen dan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')