abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199160535
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik had met andere cups dat ze enorm vacuüm trokken, die Beppy doet dat minder. Zit prima hoor, maar niet muurvast bij eruit halen.
Zit ook een gaatje in aan de zijkant om vacuüm trekken te voorkomen
Dat zit ook in beide merken die ik in huis heb. Is dat niet standaard dan?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 26 april 2021 @ 07:35:06 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199160638
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 07:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat zit ook in beide merken die ik in huis heb. Is dat niet standaard dan?
Geen idee, die anderen die ik had lagen al tijd geleden in de kieperton :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 26 april 2021 @ 07:55:54 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199160779
Ik kende de Beppy nog niet maar het lusje en de mogelijkheid tot sex maken me nieuwsgierig dus ik heb hem besteld. Ben benieuwd.
(Zwart/paarse combi gekozen, de overige spraken me niet zo aan. Met name de transparante niet. :X Bij het legen zie je genoeg hoor, maar toch.)
  maandag 26 april 2021 @ 07:56:47 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199160783
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 07:55 schreef BE het volgende:
Ik kende de Beppy nog niet maar het lusje en de mogelijkheid tot sex maken me nieuwsgierig dus ik heb hem besteld. Ben benieuwd.
(Zwart/paarse combi gekozen, de overige spraken me niet zo aan. Met name de transparante niet. :X Bij het legen zie je genoeg hoor, maar toch.)
Die transparante ja, whyyyyy _O- _O- _O-
pi_199160884
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 22:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Het hoort super makkelijk te passen. Aanspannen van spieren kan enorm uitmaken bij vrouwen in gevoel.
Tenzij anatomische afwijkingen is een vagina altijd prima flexibel en nooit te wijd of te strak, voor een cup en lul likewise trouwens.
Zou ook na krijgt van een kind niet anders moeten zijn.
Vloeien kan wat heftiger zijn nu en je baarmoedermond is wellicht wat wijder nu dan voorheen maar ook dat maakt voor cups of seks niet uit
Maar bij de maatvoering van veel cups wordt er wel onderscheid gemaakt tussen voor/na het krijgen van een kind? Of is dat vooral een marketingding?

Of komt dat door verschillen zoals dat de ene cup heel diep ingebracht dient te worden (Beppy moet blijkbaar richting baarmoedermond en dan is het daardoor ook nog mogelijk om te seksen) en de ander juist ondiep (zoals deze)?
  maandag 26 april 2021 @ 08:22:06 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199160915
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 08:15 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Maar bij de maatvoering van veel cups wordt er wel onderscheid gemaakt tussen voor/na het krijgen van een kind? Of is dat vooral een marketingding?

Of komt dat door verschillen zoals dat de ene cup heel diep ingebracht dient te worden (Beppy moet blijkbaar richting baarmoedermond en dan is het daardoor ook nog mogelijk om te seksen) en de ander juist ondiep (zoals deze)?
Dat moet met de grootte van je baarmoedermond en mate van vloeien te maken hebben want je vagina verandert als het goed is niet door een zwangerschap of bevalling.

Die diepte ervan heb ik blijkbaar altijd bij die andere cups verkeerd gedaan dus dat weet ik niet :+
pi_199161008
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 08:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat moet met de grootte van je baarmoedermond en mate van vloeien te maken hebben want je vagina verandert als het goed is niet door een zwangerschap of bevalling.

Die diepte ervan heb ik blijkbaar altijd bij die andere cups verkeerd gedaan dus dat weet ik niet :+
Nou ja die Beppy moet dus tot de baarmoedermond en die heeft juist maar één maat. En die ene die ik linkte die ondiep moet zegt dit:
quote:
DE MAAT DIE U KIEST

– is afhankelijk van het feit of u kinderen hebt gekregen en uw leeftijd, omdat beide een invloed kunnen hebben op de stevigheid van de bekkenbodem

– is niet afhankelijk van de intensiteit van uw menstruatiebloedingen

Maat A is 3 mm groter dan maat B, een klein verschil, maar belangrijk!
Maar kan me voorstellen dat het gevoelsmatig prettig kan zijn om juist de kleine of grote maat te hebben. Terwijl dat misschien meer tussen de oren zit dan dat dat echt door een anatomisch verschil komt.

Diepte zal vast niet goed/fout zijn als de cup gewoon aangenaam zat en niet lekte.
  maandag 26 april 2021 @ 08:39:58 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199161045
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 08:36 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Nou ja die Beppy moet dus tot de baarmoedermond en die heeft juist maar één maat. En die ene die ik linkte die ondiep moet zegt dit:
[..]

Maar kan me voorstellen dat het gevoelsmatig prettig kan zijn om juist de kleine of grote maat te hebben. Terwijl dat misschien meer tussen de oren zit dan dat dat echt door een anatomisch verschil komt.

Diepte zal vast niet goed/fout zijn als de cup gewoon aangenaam zat en niet lekte.
Die zaten prima vond ik, maar blijkbaar te diep en gingen nogal vacuüm trekken. Ietssss minder plezant bij eruit zien te wurmen :')

Wat ik niet snap is idd die maatvoering, en wat hier de bekkenbodem ermee te maken zou hebben.
Maar goed, Beppy heeft idd maar één maat dus dat scheelde weer wat keuzestress :')
pi_199161659
Mijn methode om een vacuüm getrokken cup er weer uit te krijgen was om er een vinger naast te steken (zeg maar tussen cup en vaginawand) tot je de cup los voelt floepen als het ware. Dat kan wel wat zooi geven als de cup tot het randje vol zit, want met je vinger ernaast duw je de cup wat kleiner en dan kan hij overlopen. Een andere manier is om zachtjes in de cup te knijpen (dat stond in de instructie bij de cup waar ik mee begon) maar dat was bij de cup die ik had niet altijd effectief. (Ik heb een FemmeCup en dan de vorige versie van wat ze nu verkopen.)

Edit: mijn cup heeft trouwens ook die gaatjes die Molo noemt. Volgens mij helpen die juist om vacuum te kunnen vormen, maar ik moet het ff nakijken hoe dat zou moeten werken.
Ha. Beide:
quote:
Most menstrual cups have air holes near the rim but some cups have no air holes at all. The user may prefer air holes if they experience a tight seal/suction with other cups, or they might prefer a cup with no air holes if they have difficulties getting a cup to seal correctly.

Air holes have a few different purposes. The first is to help introduce air into the cup so that it can fully open. With some cups, you may actually hear the air enter it while the cup expands. Second, it helps the cup get a good seal. Pinching the base of the cup forces some of the air out and allows the cup to create a slight suction. Third, when it is time to remove the cup, the suction should be released before gently tugging down on the cup. The air holes help break this suction so that the cup may be removed without pain or discomfort

[ Bericht 28% gewijzigd door Tele6 op 26-04-2021 16:29:17 ]
  maandag 26 april 2021 @ 11:39:19 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199162639
Ja, zo doe ik het idd ook, even een vinger ernaast om het vacuüm te doorbreken. :Y
pi_199166372
mijn ladycup heeft ook gaatjes aan de zijkant en moet altijd of goed trekken of ff vacuem ontbreken om hem (haar? het?) er uit te krijgen.
Lady cup kent ook 2 maten. Een voor vrouwen onder de 25 die nog geen kindje hebben gebaard. En een grotere voor vrouwen boven de 25 of bevallen zijn.

Je hebt veel verschillende merken en allerlei soorten stevigheid. Of je cup goed blijft zitten, lekker zit, goed functioneert ed. hangt ook af van de sterkte/slapte van je bekkenbodemspier vs stevigheid van de cup.
Als ik mij goed herinner moet je bij zwake/slape bekkenbodemspieren een zachte cup gebruiken (zoals organicup) en bij getrainde bekkenbodemspieren juist een stevigere/stugere cup.

Maar mijn vraag over ervaringen van spiraaltje in combinatie met cuppen loopt nog steeds hoor ;-)
pi_199168029
Ik kan helaas niet veel zeggen over het gebruiken van een cup als je een spiraaltje hebt. Of nou ja, helaas... ik heb de cup geloof ik 2 keer nodig gehad en daarna werd ik niet meer ongesteld. Leuk bijeffect van zo'n Mirena O+
pi_199171049
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 09:59 schreef Tele6 het volgende:
Mijn methode om een vacuüm getrokken cup er weer uit te krijgen was om er een v. Dat kan wel wat zooi geven als de cup tot het randje vol zit, want met je vinger ernaast duw je de cup wat kleiner en dan kan hij overlopen.
Ik haal sowieso nooit een uitgevouwen cup eruit. Zo gaat ie er niet in, zo komt ie er zeker ook niet uit :X :X
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 26 april 2021 @ 22:01:57 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199171530
Bij mij gaat ie er wel dubbelgevouwen in. :Y

De beppy’s zijn binnen en ik snap nu ook het anti-klots-randje. Maar vraag me idd wel af hoe makkelijk je dat schoon houdt / krijgt...
pi_199171578
Dat zei ik :P
Wel dubbelgevouwen.
Niet uitgevouwen.
  maandag 26 april 2021 @ 22:58:21 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199172523
Oh, nu snap ik wat je zegt. :Y
pi_199173198
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 17:17 schreef Roosgeluk het volgende:
mijn ladycup heeft ook gaatjes aan de zijkant en moet altijd of goed trekken of ff vacuem ontbreken om hem (haar? het?) er uit te krijgen.
Lady cup kent ook 2 maten. Een voor vrouwen onder de 25 die nog geen kindje hebben gebaard. En een grotere voor vrouwen boven de 25 of bevallen zijn.

Je hebt veel verschillende merken en allerlei soorten stevigheid. Of je cup goed blijft zitten, lekker zit, goed functioneert ed. hangt ook af van de sterkte/slapte van je bekkenbodemspier vs stevigheid van de cup.
Als ik mij goed herinner moet je bij zwake/slape bekkenbodemspieren een zachte cup gebruiken (zoals organicup) en bij getrainde bekkenbodemspieren juist een stevigere/stugere cup.

Maar mijn vraag over ervaringen van spiraaltje in combinatie met cuppen loopt nog steeds hoor ;-)
Ik had een koperspiraal icm cup, geen enkel probleem mee gehad (spiraal is inmiddels bij huisarts verwijderd maar heeft niets met het gebruik van de cup te maken. Zolang je idd eerst het vacuüm verbreekt, het is echt niet de bedoeling uitsluitend aan 't steeltje/bolletje/ringetje te trekken om 'm te verwijderen. Bij mij zit de cup niet heel hoog/diep maar ik voel 'm niet zitten dus zit wel goed, dus ik knijp gewoon eerst 'n beetje onderaan de cup voor ik 'm rechtop eruit haal, gaat prima en zonder geknoei ook eigenlijk.
pi_199175912
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 21:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik haal sowieso nooit een uitgevouwen cup eruit. Zo gaat ie er niet in, zo komt ie er zeker ook niet uit :X :X
Ga je hem dan eerst binnen in je nog helemaal invouwen voor je 'm eruit haalt? Dat vind ik knap :D

Ik duw 'm wel een beetje in aan de bovenkant, maar doe bepaald niet veel moeite om hem op te vouwen voor ik 'm eruit trek. Maar ik had 'm meestal dus ook erg vol zitten en dan wilde ik de cup niet te ver opvouwen want dan loopt alles er weer uit :')
pi_199176112
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ga je hem dan eerst binnen in je nog helemaal invouwen voor je 'm eruit haalt? Dat vind ik knap :D

Ik duw 'm wel een beetje in aan de bovenkant, maar doe bepaald niet veel moeite om hem op te vouwen voor ik 'm eruit trek. Maar ik had 'm meestal dus ook erg vol zitten en dan wilde ik de cup niet te ver opvouwen want dan loopt alles er weer uit :')
Niet helemaal, maar wel de rand naar binnen.
In volle glorie vind ik m niet comfortabel langs het randje floepen.

Verpest ik nu je MI van mij met 2 handen gravend in diepe grot om de cup te manipuleren?
  dinsdag 27 april 2021 @ 10:58:27 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199176123
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik ben daar te gevoelloos voor geloof ik :D
pi_199176137
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ben daar te gevoelloos voor geloof ik :D
Ik denk dat het net dat ene lullige minihechtinkje is hier.
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:02:52 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199176176
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik denk dat het net dat ene lullige minihechtinkje is hier.
Serieus? Hrrr, dat klinkt niet fijn :{
pi_199176514
Alleen met de cup.
Verder geen klachten ;)
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 11:29:00 #249
5428 crew  miss_sly
pi_199176583
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Bij mij was ie ook altijd heel vol, dus ik duwde de zijkant een beetje naar binnen om het vacuum te verbreken en dan kon ik hem er zo uittrekken.
Erin ging ie altijd zoveel mogeiljk in vieren gevouwen.

Maar sinds de novasure behandeling is mijn menstruatie bijna non-existent O+ Wat een ontzettende verlichting is dat. Ik heb niet eens meer in de gaten wanneer ik ongesteld zou moeten worden, want het is niet belangrijk meer voor eventuele afspraken of activiteiten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199176669
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Verpest ik nu je MI van mij met 2 handen gravend in diepe grot om de cup te manipuleren?
Ik had een MI van een soort grabbeltonsituatie waarin je zonder dat je kan zien wat je doet een cup in een of andere origami aan het prutsen bent, maar dan ook nog met bloed en bonkjes en sliertjes overal. _O-
dus dat valt idd een beetje tegen nu. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')