abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2008 @ 13:16:01 #151
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_57195657
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 20:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
btw:

"Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth " (en ja, die heb ik gejat uit de sig van een Fok!ster)

Ik heb 'm zelf ook gejat hoor

Hoe dan ook: ik ben er zelf ook van overtuigd dat reizen, mits doordacht, heel veel positiefs kán bijdragen. Heb gereisd in Syrië, Egypte en Cuba, ook geen voorbeeldige regimes en geloof heel erg dat de interactie met mensen daar zowel mij als hen heel veel heeft gebracht. En dat ik, met die informatie, weer voor veel mensen om me heen een heel ander beeld heb geschapen van die landen.

Anyway, daarvoor kwam ik hier eigenlijk niet: ik was een beetje aan het lezen hier en als ik het goed begrijp kun je dus welzeker zelfstandig (zonder reisorganisatie) door Myanmar reizen? Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik ben erg nieuwsgierig naar het land. Is het te doen nu (of over een paar maanden), na de onlusten enkele maanden terug?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 6 maart 2008 @ 13:27:50 #152
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_57195866
Wel vaag trouwens, als ik op de site van www.visum.nl kijk, dan heb je voor een toeristenvisum een "package tour confirmatie" nodig.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_57197182
reizen zonder organisatie gaat perfekt. ik heb mn visum gewoon op het consulaat gehaald (laten halen door mn ouders) in breda geloof ik. vele mensen spreken engels, overal zitten kleine reisburootjes waar je vliegtickets kunt boeken, je hotel helpt je met treinen en zo, je kunt taxis huren voor een week om door het land te rijden (niet altijd aan te raden, wegen hebben ze niet, alleen karrepaden). ik zou aanraden om veel te vliegen, dat is niet duur, je vermijdt de wegen, lekker snel. al is de treinreis van yangon naar mandalay ook een aanrader en de boottocht van mandalay naar bagan ook. wij hebben van tevoren eigenlijk alleen de tickets naar yangon geboekt en een hotel voor de eerste paar nachten. ik kan je, als je interesse hebt nog een hele aardige gids aanraden die daar ook veel voor je kan regelen en die goudeerlijk is. sommige reisburo's zijn er eerder op uit je een poot uit te draaien, iets was ik apart vind voor boeddhisten.
pi_57200696
Is zeker erg gemakkelijk om zelfstandig te reizen daar. Als je ergens niet mag komen (wat zeker het geval is in Myanmar) dan wordt je daar wel op gewezen. Ik heb er een maand, zelfstandig, rondgetrokken en totaal geen problemen gehad. Erg vriendelijke mensen.
Met het halen van een visum in Nederland heb ik geen ervaring, mijn visum heb ik in Thailand gehaald (duurt 1 tot 5 dagen, ligt eraan wat je betaald). Daar had je iig geen package tour confirmation nodig.
Je kunt goedkoop vliegen vanaf Bangkok naar Yangon met AirAsia, wat ik persoonlijk een erg goede maatschappij vind. Ik geloof dat je overigens ook vanaf Chiang Mai naar Mandalay kunt vliegen met Thai Airways, maar dit is wel wat duurder.
Of het land nu 'te doen' is weet ik ook niet, maar aangezien er al weer vele vluchten (en dus toeristen) naar Yangon zijn geweest, neem ik aan van wel. Zelf zat ik er in April vorig jaar, nog voor de onlusten daar dus..
...Not all those who wander are lost...
pi_57215006
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 13:27 schreef Hik het volgende:
Wel vaag trouwens, als ik op de site van www.visum.nl kijk, dan heb je voor een toeristenvisum een "package tour confirmatie" nodig.
daar staat dan ook achter tussen haakjes (geldt alleen voor groepsreis). Dus niet voor jou
Ik heb het visum ook zelf opgehaald in Breda, geen enkel probleem. Ik zou alleen bij beroep niet iets van journalist, documentairemaker, of uberhaupt iets met media invullen.

zou dit nou je eerste kennismaking met Azie worden, gij afvallige Latino?
  vrijdag 7 maart 2008 @ 12:40:06 #156
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_57219411
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
zou dit nou je eerste kennismaking met Azie worden, gij afvallige Latino?
Sttt!

vrijdag 7 maart 2008 @ 18:37:13 #157
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_57226669
Met een geldig visum zou een entry via de grens met Bangladesh geen probleem hoeven te zijn toch?

Ik ben trouwens van plan Yangon naar Bangkok te vliegen met die zelfde vlucht die Dinosaurus noemt. Volgens mij was die maar 20 euro ofzo (daarna gelijk door naar Cebu ).
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_57242823
Is het mogelijk om myanmar over land te bereiken. Wan ik heb begrepen dan je alleen myanmar binnenkomt per vliegtuig in Yangon. Wij willen namelijk reizen van india naar myanmar? Ik hoop dat iemand een antwoord heeft????
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
pi_57246609
ik zou eens rondkijken op het bulletinboard van lonely planet, aangezien die meestal up to date info uit de eerste hand heeft.

Voorheen was het niet mogelijk om vanuit Bangladesh en zeker niet uit India Myanmar over land binnen te gaan, aangezien dit verboden terrein was. Voor wat betreft de grensovergang India-Myanmar aan beide kanten overigens. Je kon wel met Biman Air vanuit Dhaka naar Yangon vliegen.

Een tijdje terug waren de enige plekken om Myanmar overland binnen te komen in het Noorden met China (special permits, tourpakket etc., circa 200 euro per persoon, te regelen in Kunming), en Thailand (zuidelijke punt, je kunt daar wel de grens over, maar kunt vervolgens niet verder over land reizen, want afgesloten gebied, en ook niet veilig).
pi_57417129
http://www.irrawaddy.org/article.php?art_id=10643

Boeiend artikel over de waarheid achter de rijkdom van de junta, en waarom ze zich totaal geen zorgen maken of touristen nu wel of niet komen. Zolang grote overheden maar zaken blijven doen.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 11:41:37 #161
158179 LS-Drop
Het zou verboden moeten worden
pi_59359434
Ik zit op het moment in Thailand en wil richting Myanmar afreizen. Ik vraag me alleen af wat de situatie op dit moment is in Myanmar wat betreft de cycloon. Is het nog steeds evengoed mogenlijk om hier naar af te reizen en zijn er gebieden die ik moet ontwijken?

Kan iemand me ook vertellen of het mogelijk is om mee te helpen met wederopbouw van getroffen gebieden en waar ik daar meer informatie over kan vinden?
<insert pseudo intellectuele psychedische quote>
<insert grappige quote over hoe lui ik ben>
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:47:05 #162
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_59360902
Zie dit topic: http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1599986&tstart=0 op het forum van LP of de andere posts in datzelfde subforum.

Over het algemeen zitten dit soort gebieden (zeker nu het allemaal al zo vreselijk moeizaam gaat en nog heel vers is) niet te wachten op onervaren vrijwilligers. In eerste instantie zal goede medische zorg nodig zijn en mensen die veel ervaring hebben met logistiek tijdens dit soort rampen. Hoe goed bedoeld en begrijpelijk ook; het is waarschijnlijk beter om dit aan professionals over te laten.
pi_66349401
jaaaa dit jaar Myanmar voor Babbelzz en haar lief!
pi_66391154
ik ben net terug van 3 maanden azie, waarvan 28 dagen Myanmar. Deze post ter herinnering dat ik tzt een (beknopt of niet) reisverslag post. Tranen in m'n ogen van de lieve mensen in Myanmar, en in het bijzonder in het gat wat Thaton heet. Waar kom je nog tegen dat als je geen slaapplaats kunt vinden gewoon iemand zegt: you can sleep at my home, no need money here. Vervolgens met je alle guesthouses afrijdt, ook degenen zonder vergunning, je met eindeloos geduld probeert binnen te lullen, vervolgens je de rekening van het theehuis kwijtscheldt, waarna een vriend/riskja driver zonder er iets voor te hebben je naar je guesthouse vervoert (al vloekend op het regime). Toeval? Daags erna kregen we na een bestelling in een beerstation een briefje van de eigenaresse dat luidde: "welcome, food for free, drink more beer". More onderstreept. Vervolgens wordt de hele tafel volgezet.

Zo kut als het regime is, zo zuiver, puur en onvoorstelbaar vriendelijk zijn de mensen, de gewonen mensen. Onbevattelijk.
pi_66508223
Hoort zich goed aan...

Ik ben van plan om ook vrij snel naar Myanmar te reizen vanuit Bangkok...
is het zo dat je van te voren geen visum hoeft te regelen en je als je aankomt een v.o.a. eenvoudig kan regelen...?
pi_66510000
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 05:51 schreef BeardedDragon het volgende:
Hoort zich goed aan...

Ik ben van plan om ook vrij snel naar Myanmar te reizen vanuit Bangkok...
is het zo dat je van te voren geen visum hoeft te regelen en je als je aankomt een v.o.a. eenvoudig kan regelen...?
nee.

er is een visum on arrival voor package tour touristen. Dan moet je dat dus van te voren aanvragen via een travel agent. Die doet dan net of je een package tour bij ze geboekt hebben. Mocht je dat willen, vraag 'ns na bij Magado Travel : http://magadotravel.com/visa/index.htm
Goede ervaringen met Magado (doe ze de groeten van mr. Harry )
Er is wel een catch: als de regeltjes plotseling gewijzigd worden zit je vast op de lluchthaven. Zie ook de disclaimers op de site van Magado. Als er onrust in het land is, heb je een goede kans teruggestuurd te worden door de border authorities, zelfs als je een approval letter hebt. Echt veel discussie is er niet
Bovendien kan de luchtvaartmaatschappij je weigeren als je geen geldig prearranged visum hebt.
Ik ben december/januari met Air Asia van Bangkok naar Yangon gevlogen, en werd het naar mijn mening NIET gecontroleerd.

Je moet bij deze procedure min. 18 dagen van te voren alle documenten bij de travel agent aanbieden, en straight forward voa is er niet. Je moet dus altijd iets van te voren regelen, hetzij een regulier visum, hetzij een prearranged voa.

Als je overigens een Myanmar visum in Bangkok wil halen, let erop dat dit relatief veel tijd kost, en veel moeite omdat ze maar een beperkt aantal visum per dag uitgeven. Zie de LP en het bulletinboard van de LP
pi_70486903
ja hoor ik heb de tickets geboekt voor mij en mijn lief, maarrrr:

Ik ga voor het eerst naar Myanmar, mijn lief is in 2005-2006-2007 al in Myanmar geweest. Hij reisde op eigen gelegenheid, en niet in staatstoestanden etc.
Ik ga overigens niet voor het eerst naar Azie, we zijn samen fervente Aziereizigers en hebben weinig comfort nodig.

Nu is het natuurlijk de kunst om een reis uit te stippelen, globaal, waarin ik een aantal hoogtepunten zeker niet wil missen, maar waarin we ook graag samen naar iets nieuws toe willen. Ik realiseer me dat ik daarmee een aantal hoogtepunten ws deze reis niet zal zien, maar dat is niet erg.
We houden beiden erg van lokale dorpjes/omgeving dus er is ws nog genoeg te zien...
Maar waar gaan we heen??

Mijn lief is geweest in: Yangon, Bagan, Kalaw, Pyay, mt Popa, Mandalay, Inle lake, Bago, Shwebo, Monywa, Sagain,

Ik wil graag naar die tempels, dus Bagan is een must. Daarnaast willen we graag een trektocht doen, van enkele dagen. en zouden we ook eens graag in klooster willen slapen.

Hebben jullie tips om ruim 3,5 week Myanmar te vullen, terwijl we reizen met het OV? Graag willen we 2 x 5 dagen ergens blijven en de rest kan doortocht of 2-3 nachtenverblijf zijn.

Ben benieuwd wat jullie aanraders zijn!

Daarnaast nog 2 vragen: hoe is jullie ervaring met visum on arrival?
en kan je nu inmiddels al ergens sporadisch internetten in dat land? anders bereid ik me vast voor op een hevige afkicktijd
pi_70487011
quote:
Op maandag 29 juni 2009 18:29 schreef Babbelzz het volgende:en kan je nu inmiddels al ergens sporadisch internetten in dat land? anders bereid ik me vast voor op een hevige afkicktijd
de rest kom ik nog wel op terug, maar je kan in elke stad internetten, en voor een prikkie
Veelal in de grootste shopping mall, stikt van de scholieren trouwens, dus vaak wel even op je beurt wachten.
Ze omzeilen de beveiliging even voor je en dan kun je echt op alle sites. Moderne pc's met flatscreen monitoren, etc.

Hebben we ons erg over verbaasd, we trokken de conclusie dat het regime de kracht van internet volledig onderschat, maar waarschijniljk daar gewoon goed aan verdient.....
pi_70487120
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik ben net terug van 3 maanden azie, waarvan 28 dagen Myanmar. Deze post ter herinnering dat ik tzt een (beknopt of niet) reisverslag post. Tranen in m'n ogen van de lieve mensen in Myanmar, en in het bijzonder in het gat wat Thaton heet. Waar kom je nog tegen dat als je geen slaapplaats kunt vinden gewoon iemand zegt: you can sleep at my home, no need money here. Vervolgens met je alle guesthouses afrijdt, ook degenen zonder vergunning, je met eindeloos geduld probeert binnen te lullen, vervolgens je de rekening van het theehuis kwijtscheldt, waarna een vriend/riskja driver zonder er iets voor te hebben je naar je guesthouse vervoert (al vloekend op het regime). Toeval? Daags erna kregen we na een bestelling in een beerstation een briefje van de eigenaresse dat luidde: "welcome, food for free, drink more beer". More onderstreept. Vervolgens wordt de hele tafel volgezet.

Zo kut als het regime is, zo zuiver, puur en onvoorstelbaar vriendelijk zijn de mensen, de gewonen mensen. Onbevattelijk.
Wat hij zegt... fuck die politiek.. die mensen zijn GEWELDIG!!!
Myanmar is een PRACHTIG land hoor
pi_70487134
kom ik terug in de zin dat ik zal trachten een dezer weken een beknopt reisverslag te posten. Wij zijn de laatste keer in de hoek ten zuidoosten van Yangon geweest (Thaton, Hpa-An, Moulmein, Kyaikto). Locale dorpjes, kan ik alvast wel verklappen, is simpelweg een kwestie van 's ochtends vroeg op een locale hi-lux te stappen, en dan gewoon ergens uit te stappen.
pi_70487229
Ik ben benieuwd naar dit reisverslag. IK heb enkel GOEDE memories aan Myanmar hoor. Ik trek me niet zo veel aan van wat je op het nieuws hoort, bekijk het zelf wel
En dan maak je inderdaad dingen mee zoals poster bovenstaande (Dino_JR) meemaakt
pi_70488486
ff een dubbele post, omdat ik t andere topic ook deze post heb geplaatst, maar hier komen weer andere mensen; dus vandaar:

ja hoor ik heb de tickets geboekt voor mij en mijn lief, maarrrr:

Ik ga voor het eerst naar Myanmar, mijn lief is in 2005-2006-2007 al in Myanmar geweest. Hij reisde op eigen gelegenheid, en niet in staatstoestanden etc.
Ik ga overigens niet voor het eerst naar Azie, we zijn samen fervente Aziereizigers en hebben weinig comfort nodig.

Nu is het natuurlijk de kunst om een reis uit te stippelen, globaal, waarin ik een aantal hoogtepunten zeker niet wil missen, maar waarin we ook graag samen naar iets nieuws toe willen. Ik realiseer me dat ik daarmee een aantal hoogtepunten ws deze reis niet zal zien, maar dat is niet erg.
We houden beiden erg van lokale dorpjes/omgeving dus er is ws nog genoeg te zien...
Maar waar gaan we heen??

Mijn lief is geweest in: Yangon, Bagan, Kalaw, Pyay, mt Popa, Mandalay, Inle lake, Bago, Shwebo, Monywa, Sagain,

Ik wil graag naar die tempels, dus Bagan is een must. Daarnaast willen we graag een trektocht doen, van enkele dagen. en zouden we ook eens graag in klooster willen slapen.

Hebben jullie tips om ruim 3,5 week Myanmar te vullen, terwijl we reizen met het OV? Graag willen we 2 x 5 dagen ergens blijven en de rest kan doortocht of 2-3 nachtenverblijf zijn.

Ben benieuwd wat jullie aanraders zijn!

Daarnaast nog 2 vragen: hoe is jullie ervaring met visum on arrival?
en kan je nu inmiddels al ergens sporadisch internetten in dat land? anders bereid ik me vast voor op een hevige afkicktijd
pi_70498902
ik had mn visum van te voren al geregeld, kun je zo krijgen in breda.

overal heb je internet cafeetjes, al is de verbinding vaak slecht. ik weet trouwens niet hoe het na de recente toestanden zit met internet, kan goed zijn dat het weer een stuk beperkter is. maar ik ontvang nog steeds emails uit birma, dus het kan zeker.

misschien kunnen jij en je vriend naar hsipaw gaan, daar is hij zo te zien ook nog niet geweest. leuke treinreis! wel licht bepakt reizen, anders houdt de brug het niet
pi_70518610
Wij zijn er een paar maanden geleden nog geweest.
Internetten is op zich geen probleem. Het komt wel regelmatig voor dat er een uur geen verbinding te krijgen is.
Mailen kan ook, al is het met hindernissen. Meestal moet dit via een proxy, maar ze zijn in die internet cafeetjes zo behulpzaam, dat dit nergens een probleem zal zijn.
pi_70546275
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:33 schreef Byte_Me het volgende:
ik had mn visum van te voren al geregeld, kun je zo krijgen in breda.
Ow kijk das mooi, werkt t zo dat je dagje naar Breda gaat? paspoort geeft en later die dag kunt ophalen?
quote:
overal heb je internet cafeetjes, al is de verbinding vaak slecht. ik weet trouwens niet hoe het na de recente toestanden zit met internet, kan goed zijn dat het weer een stuk beperkter is. maar ik ontvang nog steeds emails uit birma, dus het kan zeker.
das leuk dat t wel kan! dat t niet altijd vlekkeloos verloopt is niet erg, was in Bangladesh, india, Nepal etc ook niet
quote:
misschien kunnen jij en je vriend naar hsipaw gaan, daar is hij zo te zien ook nog niet geweest. leuke treinreis! wel licht bepakt reizen, anders houdt de brug het niet
grappig, maar hij bleek er ook al geweest te zijn, maar staat er wel voor open er nog eens heen te gaan...ga maar eens een landkaart aanschaffen, die had ie niet (meer)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')