niet in die tijd geweest, maar ik onderschrijf dat de kwaliteit van de wegen vast bijzonder naar voren zal komen in regentijdquote:Op zondag 24 januari 2010 22:52 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Is iemand van jullie trouwens wel eens in juli naar Myanmar geweest? (even benieuwd ivm regenval en gevolgen daarvan e.d.)
Zoals het er nu naar uit ziet gaat dit eigenwijsje tochquote:Op maandag 25 januari 2010 14:16 schreef Byte_Me het volgende:
volgens mij worden die wegen erg gevaarlijk in het regenseizoen. ik zou het niet doen. bovendien is het dan ook gruwelijk benauwd.
hier regelen. Vroeg boeken is goedkoper, en de vlucht wil best vol raken. Als je direct doovliegt, hou dan wel rekening met met genoeg tijdreserve (maar dat zal wel niet, want Air Asia vliegt geloof ik heeeeel vroeg op Yangon). Bangkok Airways is misschien prettiger qua tijden, en die hebben in ieder geval een prettige lounge in Bangkok, zodat wat ruimere overstaptijden niet zo erg zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 14:38 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uit ziet gaat dit eigenwijsje tochTenzij er weer zo'n cycloon komt zoals 2 jaar geleden zodat toen ik mijn plannen moest omgooien... Ik ben gebonden aan schoolvakanties, dus helaas kan ik niet zomaar in een andere periode.
Het ticket naar Bangkok hebben we gisteren geboekt, dus het wordt sowieso weer Azie deze zomer. Is het handig om een ticket BKK - Yangon via Air Asia hier al te regelen of is dat net zo handig in BKK te regelen?
Dank voor de tips Dinoquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hier regelen. Vroeg boeken is goedkoper, en de vlucht wil best vol raken. Als je direct doovliegt, hou dan wel rekening met met genoeg tijdreserve (maar dat zal wel niet, want Air Asia vliegt geloof ik heeeeel vroeg op Yangon). Bangkok Airways is misschien prettiger qua tijden, en die hebben in ieder geval een prettige lounge in Bangkok, zodat wat ruimere overstaptijden niet zo erg zijn
Mocht je een nachtje in Bangkok blijven, erg goede ervaringen met Silver Gold Garden Hotel, een kwartiertje van de airport gelegen, met erg goede en stipte shuttle service (included)
http://www.silvergoldgarden.com/
Niet geschikt als je ook nog even Bangkok inwil, wel als lower middle class airport hotel (900 bath)
Erg efficient.
Nee, met Qatarquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Air Berlin, toevallig? Die tijden klinken bekend?
Prijsverschil moet je zelf afwegen.Als dat per persoon is, is dat relatief erg veel.
Een middagje Bangkok lijkt me niet relaxt na een lange vlucht (zeker in het geval van Air Berlin) en in het vooruitzicht van een check in tijd van 5.15 de volgende ochtend
Misschien als je nog nooit in Bangkok geweest bent....
Dus je bent of een dag 'kwijt', of je betaalt de prijs. Het voordeel van Bangkok Airways tickets is dat ze changable zijn, maar dat zal neem ik aan in jouw geval niet echt relevant zijn, omdat je een vaste terugkeer periode hebt.
Ik weet het niet, 't is persoonlijk denk ik.
ik weet niet, ik skip Bangkok in de regel, misschien kun je het beste even vragen in het Thailand topic naar de vervoeralternatievenquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:44 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Nee, met QatarWel incl. 2 (gelukkig korte) stops trouwens, maar dat zal de pret niet drukken.
Ben nog niet eerder in Bangkok geweest, dus ben benieuwd...misschien maar even kijken hoe verrot we ons voelenWeet je hoe lang vervoer van vliegveld naar de stad ongeveer duurt?
Ik vond het verschil qua prijs ook vrij groot, maar zal het eens voorleggen aan mijn reisgenoot
Goeiequote:Op woensdag 27 januari 2010 17:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
De dag erna moet je wel retevroeg weer op de airport staan, dus Bangkok naar de luchthaven is zeker zo relevant
Je bedoelt vast www.beeldenvanbirma.nl ?quote:Op zondag 9 mei 2010 21:02 schreef Babbelzz het volgende:
hebben jullie dit gezien?
www.birmainbeeld.nl
echt te gek, wij hebben t besteld!
ja, die deboel ikquote:Op zondag 9 mei 2010 23:12 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Je bedoelt vast www.beeldenvanbirma.nl ?![]()
Ik heb het gezien ja, erg grappig omdat ik tot 3 jaar terug vlakbij Peter de Ruiter woondeHeb het boek nog niet besteld, dat staat nog op mijn te doen lijstje (wil eerst even kijken of ie echt de moeite waard is).
dat kan al lang, je boekt dan een 'tour' bij een travel agent, maar die tour eindigt bij de uitgang van de luchthaven, en je kan naar elk hotel wat je maar wilt. Magado travel zijn betrouwbare mensen om dat te regelen, ook al werkt hun website niet helemaal http://www.magadotravel.com/ (groetjes aan Mie Mie).quote:Op zondag 9 mei 2010 19:29 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik las ergens op internet dat je vanaf 1 mei 2010 ook een visum kan krijgen op Yangon of Mandalay airport en dat leek me wel handig. Nadeel is dat je een hotel (regeringshotel?) op moet geven waar je verblijft... Aangezien we dat voor de eerste nacht ws. gewoon ter plekke gaan bekijken, weten we dat nog niet. Zou dat strikt noodzakelijk zijn? (er stond iets bij over dat ze dat checken)
goeie tipquote:Op zondag 9 mei 2010 23:12 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Je bedoelt vast www.beeldenvanbirma.nl ?![]()
Ik heb het gezien ja, erg grappig omdat ik tot 3 jaar terug vlakbij Peter de Ruiter woondeHeb het boek nog niet besteld, dat staat nog op mijn te doen lijstje (wil eerst even kijken of ie echt de moeite waard is).
Ik heb het inmiddels ook besteld, hopelijk krijg ik het morgenquote:
Dat begreep ik ook van de ambassade, maar op deze site ( http://www.thailand-birma.nl/birma.htm ) staat niks genoemd over travel agents, alsof je het vanaf 1 mei zelf aan kan vragen zonder tussenpersonen?quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat kan al lang, je boekt dan een 'tour' bij een travel agent, maar die tour eindigt bij de uitgang van de luchthaven, en je kan naar elk hotel wat je maar wilt. Magado travel zijn betrouwbare mensen om dat te regelen, ook al werkt hun website niet helemaal http://www.magadotravel.com/ (groetjes aan Mie Mie).
Hou er wel rekening mee dat zaken zomaar kunnen veranderen in de aanloop naar de verkiezingen toe. Locals verwachten dat het land een aantal maanden 'op slot' gaat.
Ow, en als je op Yangon vliegt, is New Aye Yar hotel een aanrader (USD23 voor een single, USD28 voor een double).Vraag om een hoekkamer
verdomd, het lijkt echt waar te zijnquote:Op donderdag 13 mei 2010 20:44 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Dat begreep ik ook van de ambassade, maar op deze site ( http://www.thailand-birma.nl/birma.htm ) staat niks genoemd over travel agents, alsof je het vanaf 1 mei zelf aan kan vragen zonder tussenpersonen?
Enig idee wanneer het land volgens de locals op slot gaat? Hoop toch niet dat dat tijdens onze rondreis gaat gebeuren....heb veel te veel zin in een trip naar Birma!
Wat zou je aanraden? Toch via de ambassade in Breda dan?
Dank voor de info/tipsquote:Op donderdag 13 mei 2010 21:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
verdomd, het lijkt echt waar te zijn
lees deze thread op het bulletin board van LP: http://www.lonelyplanet.c(...)spa?threadID=1907522 , hoewel nog niemand het daadwerkelijke bevestigd heeft
De daarin genoemde Aye van Magado Travel ken ik, en die is zeker betrouwbaar, het zou wel geweldig nieuws zijn, aangezien ik wel in de buurt van Myanmar ben, maar niet in de buurt van een ambassade.... (vraag is trouwens ook wat vliegmaatschappijen ermee doen)
Een vriendin van me zit in Myanmar, ik zal eens kijken of ik haar kan bereiken en of ze het locaal kan navragen.....
Het bulleting board van LP is trouwens een goede bron van actuele informatie, zeker de posters zeke7 en montyman.
Het gerucht gaat dat afgelegen gebieden al op slot aan het gaan zijn, de geijkte routes zullen zeker wel tot aan de verkiezingen (verwacht in oktober geloof ik) open blijven. Er wordt immers te goed verdiend aan touristen die de geregelde routes volgen.
/edit/irrawaddy.org, veelal ook vrij betrouwbaar suggereert dan weer dat het via een travel agent moet
http://www.irrawaddy.org/article.php?art_id=18374
ik zou gewoon even afwachten tot iemand het daadwerkelijk gekregen heeft
nee hoor, niet onverstandig, maar niemand weet hoe de autoriteiten met de 'verkiezingen' om zullen gaan. Ik persoonlijk denk hoe meer westerlingen er zijn rond die tijd, hoe beter (voor de nieuwsvoorziening in ieder geval), en je zult zeker geen gevaar lopen ofzo (er wordt in de regel buitengewoon goed op je gelet door localen), je loopt wel kans dat gebieden dichtgegooid worden tegen die tijd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:25 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Dus rond oktober is onverstandig om te gaan? Lekker mee, juist rond die tijd wilde ik die kant opgaan. Misschien dan maar rond kerst?
prachtig boek is het he?quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:29 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ik heb het inmiddels ook besteld, hopelijk krijg ik het morgen
Ik was er niet toen de postbode aan de deur kwam, dus helaas kan ik het pas volgende week gaan bekijken...quote:
Dank voor je reactie. 1,5 dag op heenweg en 1 dag op terugweg in Yangon niet voldoende?quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:30 schreef invalidusername het volgende:
eerste reactie:
Absoluut te weinig tijd in Yangon. Alleen de Swedagon moet je een dag voor uittrekken. Gewoon meerdere keren op de dag gaan, en stil kijken.
Probeer een trein te pakken van Yangon naar Mandalay, ik ben alleen bang dat het in die volgorde geen nachttrein is. Een bus is echt kut
Ik kom nog met hotel tips
in birma kun je het beste de wegen zoveel mogelijk vermijden. ik heb ook de trein gepakt van yangon naar mandalay. en 2.5 dag Yangon is inderdaad wel wat weinig hoor. overigens is de treinreis overdag ook aan te raden, dan zie je wat. ik weet niet meer precies van hoelaat tot hoelaat onze treinreis was, maar we vertrokken overdag en kamen 's nachts aan.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:09 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. 1,5 dag op heenweg en 1 dag op terugweg in Yangon niet voldoende?
Geen nachttrein in die volgorde? Zie hier http://www.seat61.com/Burma.htm wel een trein om 3.15 uur s nachts staan van Y. naar M. ? Trouwens, staat de trein nemen niet gelijk aan junta steunen? Begreep dat juist de nachtbus wel lawaaiig is maar wel redelijk te doen... Of heb ik dat allemaal verkeerd in mijn hoofd opgeslagen?
Er is trouwens afgelopen dagen weer erg veel regen gevallen, al een hele rij doden gevallen enzo...
Enig idee hoe lang je er dan over doet? (overdag en 's nachts zijn grote begrippen vind ikquote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:57 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
in birma kun je het beste de wegen zoveel mogelijk vermijden. ik heb ook de trein gepakt van yangon naar mandalay. en 2.5 dag Yangon is inderdaad wel wat weinig hoor. overigens is de treinreis overdag ook aan te raden, dan zie je wat. ik weet niet meer precies van hoelaat tot hoelaat onze treinreis was, maar we vertrokken overdag en kamen 's nachts aan.
Ik zal ook even dit topic doorlezen, maar zag dat de OP uit 2002 was en in de tussentijd is er nogal wat veranderd in Myanmar....quote:Op maandag 5 juli 2010 10:10 schreef error_404 het volgende:
In november ga ik voor 10 dagen naar Myanmar, het voormalige Birma.
Omdat het een vrij gesloten land is, is er niet erg veel praktische info te vinden. Uiteraard zijn er de nodige boeken in de bieb etc, maar ik ben eigenlijk benieuwd of er mensen zijn die er (recent) zijn geweest en die goede praktijktips hebben. Dit mede omdat de sfeer nogal eens wisselt.
Ik weet iig dat november in het koude seizoen valt en het rond de 30 graden is, maar of het een droge of vochtige drukkende hitte is, is dan weer nergens te vinden.
Ik ga naar Rangoon /Yangon en Kalaymyo. Contact met de locals is erg lastig omdat e-mails door het regime gefilterd worden, dus daar kan ik ook niet even aankloppen voor info....
sorry, zie je reaktie nu pasquote:Op zondag 20 juni 2010 22:41 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Enig idee hoe lang je er dan over doet? (overdag en 's nachts zijn grote begrippen vind ik) Moet maar eens met mijn reispartner overleggen wat hij vindt w.b. trein nemen en daarmee toch junta steunen maar beter te doen vanwege slechte wegen... voelt niet echt lekker maar is vanwege de zware regenval misschien wel beter...
Klamboe: nodig of niet?
Nee, ken dat nummer en dat is het niet...quote:
Ik ga over 6 weken, maar ik vlieg. Een oud-collega van mij heeft geprobeerd om met een auto via China het land in te komen 2 jaar geleden, maar hij kwam er niet in met eigen vervoer. Lokaal iets kopen kan wel, maar hoe het zit met verzekering, aansprakelijkheid en vooral het feit dat je moeilijk traceerbaar bent, is natuurlijk de vraag. Misschien weet het consulaat meer.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:52 schreef reinierniethier het volgende:
He daar,
ik zit met een praktisch vraagje als het gaat om Myanmar. Veel van mijn trips rij ik altijd zelf - Rusland, Kazachstan, Albanië, Marokko, India etc... - en zit nu met een idee te spelen voor Myanmar. Weet iemand of je als buitenlander gemotoriseerd vervoer mag bezitten. Een brommertje dan wel kleine motor? Lokaal kopen en een maand later verkopen o.i.d. In India is dit (redelijk) makkelijk te doen met Hero Honda etc...
thanks!
dat is wel kort hoor. ik zou toch gewoon 5 dagen in yangon blijven geloof ik. reizen gaat niet zo snel in birma.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:14 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ga eind van deze maand 5 dagen met AirAsia naar Yangon. Wat raden jullie mij aan voor zo'n korte tijd in dit gebied? Ik ga niet naar Mandalay of het Inlemeer, want dat is allemaal te ver. Wat is goed te doen op relatief korte afstand van Yangon?
Ja zat ik ook aan te denken. Met misschien een uitstapje naar Bago.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:18 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
dat is wel kort hoor. ik zou toch gewoon 5 dagen in yangon blijven geloof ik. reizen gaat niet zo snel in birma.
Volgens mij maakt dat niet uit, maar het kan verschillen omdat ik zowel het visum als het ticket in nederland heb gehaald. Zover ik weet staan de twee dingen los van elkaar. voor een ticket heb je geen visum nodig, voor een visum geen ticket.quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:43 schreef nlboy het volgende:
Ik ga morgen mijn visa aanvragen in Bangkok voor Burma, moet ik dan mijn vliegticket al hebben geboekt of kan dat nadat ik mijn visum heb gekregen?
zo te zien geen probleem, zie hier voor recente ervaringen: http://www.lonelyplanet.c(...)spa?threadID=2046427quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:43 schreef nlboy het volgende:
Ik ga morgen mijn visa aanvragen in Bangkok voor Burma, moet ik dan mijn vliegticket al hebben geboekt of kan dat nadat ik mijn visum heb gekregen?
Er is een toenemend aantal landen (vooral in Azie) die geen visum verstrekken zonder overlegging van een retourticket. India is zo'n land wat daarin steeds vervelender wordt. Dus ik zou daar iets voorzichtiger mee zijnquote:Op dinsdag 26 april 2011 10:01 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Volgens mij maakt dat niet uit, maar het kan verschillen omdat ik zowel het visum als het ticket in nederland heb gehaald. Zover ik weet staan de twee dingen los van elkaar. voor een ticket heb je geen visum nodig, voor een visum geen ticket.
Ik vind ze juist onwijs soepel.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:14 schreef error_404 het volgende:
Ik moest wel een ticket kunnen overhandigen bij de aanvraag van mijn visum. Mijn visum kreeg ik pas na ruim een maand, 2 dagen voor vertrek. Had er zeer waarschijnlijk mee te maken dat ik/we niet eerder zouden aankomen.
Verschil met de 'normale' gang van zaken was wel dat ik op de dag dat Aung San werd vrijgelaten in Yangon zou landen
Het geeft je wel het gevoel dat een visum niet zomaar een papiertje is dat je even koopt, wat bij veel andere landen vaak wel het geval is....
Anyway, in oktober hoop ik weer te gaan. Veel vrienden gemaakt daar en zin om terug te gaan.
As I statedquote:Op dinsdag 26 april 2011 12:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ze zijn geloof ik rondom de verkiezingen en met name de vrijlatig van The Lady wel wat strenger geweest, misschien was het dat.
Het hele proces is toch een stuk lastiger dan bijvoorbeeld Thailand. In Thailand doen ze het duidelijk alleen voor de cash, terwijl in Myanmar de visa-procedure meer gericht is op het buitenhouden van journalisten enzo.quote:Op dinsdag 26 april 2011 12:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik vind ze juist onwijs soepel.
Veelvuldige back-to-back visa: geen probleem
Overstayen: zolang je de boete van 3 USD per dag betaalt: geen probleem
Daarna weer een nieuw visum aanvragen: geen probleem.
Ik kan eigenlijk geen land in Azie wat zo buigzaam daar in is (voor zolang het duurt, natuurlijk.....)
Ze zijn geloof ik rondom de verkiezingen en met name de vrijlatig van The Lady wel wat strenger geweest, misschien was het dat.
Wat kost dat Hotel Yangon dan?quote:Op donderdag 28 april 2011 13:01 schreef error_404 het volgende:
Hotel Yangon is goed. Ik zat relatief lang op een plek in Yangon en dan is een wat luxer hotel toch wel erg prettig. Daarnaast zijn ze gewend aan (blanke) buitenlandse toeristen, wat ook niet overal is, en spreken ze best goed engels.
En ja, goedkoop, wat voor luxe wil je en hoeveel wil je betalen? Je kan voor een paar euro in een hotel, maar wat heb je dan?
Het is toch juist al een tijd rustig qua bomaanslagen?quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:57 schreef Zombiehoofd het volgende:
Hoe is de veiligheid er? Je leest veel over bomaanslagen en ik vind de reisadviezen van andere landen dan Nederland niet heel echt positief. Nederland is niet heel erg negatief.
http://www.altsean.org/Ch(...)esChronology2011.htm Een hoop landmijnen (denk niet dat ik in het bos ga lopen bij de grens...), maar voor de rest zie je ook een hoop bommen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Het is toch juist al een tijd rustig qua bomaanslagen?
Imho is Myanmar het meest veilige land waar ik ooit gereisd heb.
Hooguit wat gestoorde buschauffeurs, met name op de route Yangon-Mandalay.
Overigens is Myanmar zich wel aardig uit de toeristenmarkt aan het prijzen, veel hotels zijn de aflopen jaren de helft duurder geworden, en de kyatt is enorm gestegen tov van zowel US$ als Euro, bovenop een gierende algemene inflatie.
Zelfs al zou je het willen, kom je niet in de buurt van deze 'brandhaarden'. Die gebieden zijn 'closed', en al helemaal voor foreigners.quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:18 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
http://www.altsean.org/Ch(...)esChronology2011.htm Een hoop landmijnen (denk niet dat ik in het bos ga lopen bij de grens...), maar voor de rest zie je ook een hoop bommen.
Ik heb al een visum, maar na het lezen ben ik toch gaan twijfelen. Ik voel me echt heel dom. Ik heb wel wat zitten surfen en denken voor mijn beslissing, maar nog bijvoorbeeld niet dit topic gelezen. Alleen wat standaard adviezen dat je je het moet afvragen om te gaan, etc van bijvoorbeeld baobab. Ik ga (zou) overigens niet met baobab (gaan).
Het enige wat ik mijn geweten wat doet verzachten als ik er toch nog vanaf zie is dat mijn visum is aangevraagd in een pand (waar het totaal niet druk was), in een hele dure wijk. Die Ambassade op zich kan nooit winstgevend zijn...
Nee, maar natuurlijk dient de ambassade waar je ook zit voor zakelijke belangen en is het uiteindelijk altijd wel winstgevend.quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zelfs al zou je het willen, kom je niet in de buurt van deze 'brandhaarden'. Die gebieden zijn 'closed', en al helemaal voor foreigners.
Jij hebt je visum zeker in Breda gehaald? De honorair consul heeft zakelijke belangen in Myanmar
Je hoeft je echt geen zorgen te maken, het land is heel veilig.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:57 schreef Zombiehoofd het volgende:
Hoe is de veiligheid er? Je leest veel over bomaanslagen en ik vind de reisadviezen van andere landen dan Nederland niet heel echt positief. Nederland is niet heel erg negatief.
Mooi. Nu nog een manier vinden hoe ik mijzelf ethisch kan compenseren.quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Je hoeft je echt geen zorgen te maken, het land is heel veilig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |