abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95831004
Eerst volgende keer als ik azie aan doe ga ik zker naar myanmar lijkt me geweldig!
  dinsdag 26 april 2011 @ 08:43:05 #277
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_95983901
Ik ga morgen mijn visa aanvragen in Bangkok voor Burma, moet ik dan mijn vliegticket al hebben geboekt of kan dat nadat ik mijn visum heb gekregen?
pi_95985475
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 08:43 schreef nlboy het volgende:
Ik ga morgen mijn visa aanvragen in Bangkok voor Burma, moet ik dan mijn vliegticket al hebben geboekt of kan dat nadat ik mijn visum heb gekregen?
Volgens mij maakt dat niet uit, maar het kan verschillen omdat ik zowel het visum als het ticket in nederland heb gehaald. Zover ik weet staan de twee dingen los van elkaar. voor een ticket heb je geen visum nodig, voor een visum geen ticket.
pi_95988520
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 08:43 schreef nlboy het volgende:
zo te zien geen probleem, zie hier voor recente ervaringen: http://www.lonelyplanet.c(...)spa?threadID=2046427

alhoewel ik ook wel eens lees dat ze er naar kunnen vragen. Waarschijnijk is overtuigend knikken als ze vragen of je een ticket hebt wel voldoende :-)
pi_95988570
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:01 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Volgens mij maakt dat niet uit, maar het kan verschillen omdat ik zowel het visum als het ticket in nederland heb gehaald. Zover ik weet staan de twee dingen los van elkaar. voor een ticket heb je geen visum nodig, voor een visum geen ticket.
Er is een toenemend aantal landen (vooral in Azie) die geen visum verstrekken zonder overlegging van een retourticket. India is zo'n land wat daarin steeds vervelender wordt. Dus ik zou daar iets voorzichtiger mee zijn :)
  dinsdag 26 april 2011 @ 12:14:13 #281
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_95989653
Ik moest wel een ticket kunnen overhandigen bij de aanvraag van mijn visum. Mijn visum kreeg ik pas na ruim een maand, 2 dagen voor vertrek. Had er zeer waarschijnlijk mee te maken dat ik/we niet eerder zouden aankomen.
Verschil met de 'normale' gang van zaken was wel dat ik op de dag dat Aung San werd vrijgelaten in Yangon zou landen :')

Het geeft je wel het gevoel dat een visum niet zomaar een papiertje is dat je even koopt, wat bij veel andere landen vaak wel het geval is....

Anyway, in oktober hoop ik weer te gaan. Veel vrienden gemaakt daar en zin om terug te gaan.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_95990978
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 12:14 schreef error_404 het volgende:
Ik moest wel een ticket kunnen overhandigen bij de aanvraag van mijn visum. Mijn visum kreeg ik pas na ruim een maand, 2 dagen voor vertrek. Had er zeer waarschijnlijk mee te maken dat ik/we niet eerder zouden aankomen.
Verschil met de 'normale' gang van zaken was wel dat ik op de dag dat Aung San werd vrijgelaten in Yangon zou landen :')

Het geeft je wel het gevoel dat een visum niet zomaar een papiertje is dat je even koopt, wat bij veel andere landen vaak wel het geval is....

Anyway, in oktober hoop ik weer te gaan. Veel vrienden gemaakt daar en zin om terug te gaan.
Ik vind ze juist onwijs soepel.
Veelvuldige back-to-back visa: geen probleem
Overstayen: zolang je de boete van 3 USD per dag betaalt: geen probleem
Daarna weer een nieuw visum aanvragen: geen probleem.

Ik kan eigenlijk geen land in Azie wat zo buigzaam daar in is (voor zolang het duurt, natuurlijk.....)

Ze zijn geloof ik rondom de verkiezingen en met name de vrijlatig van The Lady wel wat strenger geweest, misschien was het dat.
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:12:01 #283
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_95996139
Thanks voor de informatie, ik ga morgen even langs. :) Volgens mij is Burma een van de meest vriendelijke en ontoeristische land in Azie.
  dinsdag 26 april 2011 @ 21:41:28 #284
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_96016496
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 12:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ze zijn geloof ik rondom de verkiezingen en met name de vrijlatig van The Lady wel wat strenger geweest, misschien was het dat.
As I stated ;)
pi_96016654
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 12:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik vind ze juist onwijs soepel.
Veelvuldige back-to-back visa: geen probleem
Overstayen: zolang je de boete van 3 USD per dag betaalt: geen probleem
Daarna weer een nieuw visum aanvragen: geen probleem.

Ik kan eigenlijk geen land in Azie wat zo buigzaam daar in is (voor zolang het duurt, natuurlijk.....)

Het hele proces is toch een stuk lastiger dan bijvoorbeeld Thailand. In Thailand doen ze het duidelijk alleen voor de cash, terwijl in Myanmar de visa-procedure meer gericht is op het buitenhouden van journalisten enzo.
  woensdag 27 april 2011 @ 06:53:45 #286
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_96031563
Vandaag langs de ambassade geweest en ging voorspoedig (na ruim uur wachten). Ze vroegen idd wanneer ik ging vliegen en zei toen zondag. Ik heb van de mensen, die ook een visum aan het aanvragen waren, dat ze eigenlijk altijd eentje geven. Is het noodzakelijk om een retour ticket te boeken of kan ik ter plaatse in Burma een ticket boeken? Want ik heb dus geen idee hoe lang ik daar wil blijven (als het bevalt 2 weken, anders binnen week weer terug). :)

Ow ja weet iemand een goede accomodatie in Yangon? Ik heb die van de LP, maar die zijn redelijk prijzig geworden.

[ Bericht 10% gewijzigd door nlboy op 27-04-2011 07:59:27 ]
  donderdag 28 april 2011 @ 13:01:46 #287
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_96086046
Hotel Yangon is goed. Ik zat relatief lang op een plek in Yangon en dan is een wat luxer hotel toch wel erg prettig. Daarnaast zijn ze gewend aan (blanke) buitenlandse toeristen, wat ook niet overal is, en spreken ze best goed engels.

En ja, goedkoop, wat voor luxe wil je en hoeveel wil je betalen? Je kan voor een paar euro in een hotel, maar wat heb je dan?
  donderdag 28 april 2011 @ 13:19:50 #288
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_96086766
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:01 schreef error_404 het volgende:
Hotel Yangon is goed. Ik zat relatief lang op een plek in Yangon en dan is een wat luxer hotel toch wel erg prettig. Daarnaast zijn ze gewend aan (blanke) buitenlandse toeristen, wat ook niet overal is, en spreken ze best goed engels.

En ja, goedkoop, wat voor luxe wil je en hoeveel wil je betalen? Je kan voor een paar euro in een hotel, maar wat heb je dan?
Wat kost dat Hotel Yangon dan?
:-)
  donderdag 28 april 2011 @ 13:54:07 #289
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_96088087
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:19 schreef T.O.P het volgende:

Wat kost dat Hotel Yangon dan?
Actuele prijzen via de verschillende websites of zelf even bellen ;)
pi_96091724
Als je een goedkope hostel zoekt is White House Hotel wel een aardige voor 9 US dollar.
pi_96141273
Omdat ik een visa-renewal moet doen eind mei zit ik erover te denken een paar dagen Yangon te doen. Ik weet dat het weinig tijd is enzo maar ik loop stage in Bangkok en dit leek me een interessantere optie dan voor 50e een visa run te doen naar de Cambodjaanse grens en weer terug naar BKK.
Voor 75e kan je met Air Asia vliegen, visum schijnt 25e te kosten, paar daagjes daar verblijven, backpackbudget, zal nog zo'n 50e kosten ofzo. De duurdere optie maar volgens mij wel de interessantere optie.

Mijn enige vraag is, hoe lang duurt het aanvragen van een visum voor Myanmar bij de ambassade in Bangkok ongeveer?

Verder zal ik dit topic nog wel doorspitten als ik de knoop heb doorgehakt voor toeritische/accomodatietips.
Lawa mena hau lala!
  zaterdag 30 april 2011 @ 06:28:06 #292
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_96168283
@Rubstah: Ben jij toevallig Ruben? ;)

Ik heb mijn visa gekregen en ik heb bij Beautyland Hotel 2 geboekt. Die hebben redelijk prijzen en nummer 2 zit in het centrum van Yangon (vlakbij treinstation). Morgen vliegen, ik ben zeer benieuwd. Weet niet wat ik moet verwachten.
pi_104798072
Hoe is de veiligheid er? Je leest veel over bomaanslagen en ik vind de reisadviezen van andere landen dan Nederland niet heel echt positief. Nederland is niet heel erg negatief.
pi_104798237
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 11:57 schreef Zombiehoofd het volgende:
Hoe is de veiligheid er? Je leest veel over bomaanslagen en ik vind de reisadviezen van andere landen dan Nederland niet heel echt positief. Nederland is niet heel erg negatief.
Het is toch juist al een tijd rustig qua bomaanslagen?

Imho is Myanmar het meest veilige land waar ik ooit gereisd heb.
Hooguit wat gestoorde buschauffeurs, met name op de route Yangon-Mandalay.

Overigens is Myanmar zich wel aardig uit de toeristenmarkt aan het prijzen, veel hotels zijn de aflopen jaren de helft duurder geworden, en de kyatt is enorm gestegen tov van zowel US$ als Euro, bovenop een gierende algemene inflatie.
pi_104798604
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Het is toch juist al een tijd rustig qua bomaanslagen?

Imho is Myanmar het meest veilige land waar ik ooit gereisd heb.
Hooguit wat gestoorde buschauffeurs, met name op de route Yangon-Mandalay.

Overigens is Myanmar zich wel aardig uit de toeristenmarkt aan het prijzen, veel hotels zijn de aflopen jaren de helft duurder geworden, en de kyatt is enorm gestegen tov van zowel US$ als Euro, bovenop een gierende algemene inflatie.
http://www.altsean.org/Ch(...)esChronology2011.htm Een hoop landmijnen (denk niet dat ik in het bos ga lopen bij de grens...), maar voor de rest zie je ook een hoop bommen.

Ik heb al een visum, maar na het lezen ben ik toch gaan twijfelen. Ik voel me echt heel dom. Ik heb wel wat zitten surfen en denken voor mijn beslissing, maar nog bijvoorbeeld niet dit topic gelezen. Alleen wat standaard adviezen dat je je het moet afvragen om te gaan, etc van bijvoorbeeld baobab. Ik ga (zou) overigens niet met baobab (gaan).
Het enige wat ik mijn geweten wat doet verzachten als ik er toch nog vanaf zie is dat mijn visum is aangevraagd in een pand (waar het totaal niet druk was), in een hele dure wijk. Die Ambassade op zich kan nooit winstgevend zijn... Maarja aan de andere kant toch weer 20 euro aan inkomsten naar ze.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zombiehoofd op 25-11-2011 12:23:43 ]
pi_104798775
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:18 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

http://www.altsean.org/Ch(...)esChronology2011.htm Een hoop landmijnen (denk niet dat ik in het bos ga lopen bij de grens...), maar voor de rest zie je ook een hoop bommen.

Ik heb al een visum, maar na het lezen ben ik toch gaan twijfelen. Ik voel me echt heel dom. Ik heb wel wat zitten surfen en denken voor mijn beslissing, maar nog bijvoorbeeld niet dit topic gelezen. Alleen wat standaard adviezen dat je je het moet afvragen om te gaan, etc van bijvoorbeeld baobab. Ik ga (zou) overigens niet met baobab (gaan).
Het enige wat ik mijn geweten wat doet verzachten als ik er toch nog vanaf zie is dat mijn visum is aangevraagd in een pand (waar het totaal niet druk was), in een hele dure wijk. Die Ambassade op zich kan nooit winstgevend zijn...
Zelfs al zou je het willen, kom je niet in de buurt van deze 'brandhaarden'. Die gebieden zijn 'closed', en al helemaal voor foreigners.

Jij hebt je visum zeker in Breda gehaald? De honorair consul heeft zakelijke belangen in Myanmar :)
pi_104799021
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zelfs al zou je het willen, kom je niet in de buurt van deze 'brandhaarden'. Die gebieden zijn 'closed', en al helemaal voor foreigners.

Jij hebt je visum zeker in Breda gehaald? De honorair consul heeft zakelijke belangen in Myanmar :)
Nee, maar natuurlijk dient de ambassade waar je ook zit voor zakelijke belangen en is het uiteindelijk altijd wel winstgevend.
Rangoon komt wel een paar keer voor in het rijtje en ook de trein rangoon - mandalay.
pi_104800028
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 11:57 schreef Zombiehoofd het volgende:
Je hoeft je echt geen zorgen te maken, het land is heel veilig.
pi_104802569
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Je hoeft je echt geen zorgen te maken, het land is heel veilig.
Mooi. Nu nog een manier vinden hoe ik mijzelf ethisch kan compenseren.
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 19:36:46 #300
45833 crew  Fogel
pi_162251564
Schop.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')