Dank voor je reactie. 1,5 dag op heenweg en 1 dag op terugweg in Yangon niet voldoende?quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:30 schreef invalidusername het volgende:
eerste reactie:
Absoluut te weinig tijd in Yangon. Alleen de Swedagon moet je een dag voor uittrekken. Gewoon meerdere keren op de dag gaan, en stil kijken.
Probeer een trein te pakken van Yangon naar Mandalay, ik ben alleen bang dat het in die volgorde geen nachttrein is. Een bus is echt kut
Ik kom nog met hotel tips
in birma kun je het beste de wegen zoveel mogelijk vermijden. ik heb ook de trein gepakt van yangon naar mandalay. en 2.5 dag Yangon is inderdaad wel wat weinig hoor. overigens is de treinreis overdag ook aan te raden, dan zie je wat. ik weet niet meer precies van hoelaat tot hoelaat onze treinreis was, maar we vertrokken overdag en kamen 's nachts aan.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:09 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. 1,5 dag op heenweg en 1 dag op terugweg in Yangon niet voldoende?
Geen nachttrein in die volgorde? Zie hier http://www.seat61.com/Burma.htm wel een trein om 3.15 uur s nachts staan van Y. naar M. ? Trouwens, staat de trein nemen niet gelijk aan junta steunen? Begreep dat juist de nachtbus wel lawaaiig is maar wel redelijk te doen... Of heb ik dat allemaal verkeerd in mijn hoofd opgeslagen?
Er is trouwens afgelopen dagen weer erg veel regen gevallen, al een hele rij doden gevallen enzo...
Enig idee hoe lang je er dan over doet? (overdag en 's nachts zijn grote begrippen vind ikquote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:57 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
in birma kun je het beste de wegen zoveel mogelijk vermijden. ik heb ook de trein gepakt van yangon naar mandalay. en 2.5 dag Yangon is inderdaad wel wat weinig hoor. overigens is de treinreis overdag ook aan te raden, dan zie je wat. ik weet niet meer precies van hoelaat tot hoelaat onze treinreis was, maar we vertrokken overdag en kamen 's nachts aan.
Ik zal ook even dit topic doorlezen, maar zag dat de OP uit 2002 was en in de tussentijd is er nogal wat veranderd in Myanmar....quote:Op maandag 5 juli 2010 10:10 schreef error_404 het volgende:
In november ga ik voor 10 dagen naar Myanmar, het voormalige Birma.
Omdat het een vrij gesloten land is, is er niet erg veel praktische info te vinden. Uiteraard zijn er de nodige boeken in de bieb etc, maar ik ben eigenlijk benieuwd of er mensen zijn die er (recent) zijn geweest en die goede praktijktips hebben. Dit mede omdat de sfeer nogal eens wisselt.
Ik weet iig dat november in het koude seizoen valt en het rond de 30 graden is, maar of het een droge of vochtige drukkende hitte is, is dan weer nergens te vinden.
Ik ga naar Rangoon /Yangon en Kalaymyo. Contact met de locals is erg lastig omdat e-mails door het regime gefilterd worden, dus daar kan ik ook niet even aankloppen voor info....
sorry, zie je reaktie nu pasquote:Op zondag 20 juni 2010 22:41 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Enig idee hoe lang je er dan over doet? (overdag en 's nachts zijn grote begrippen vind ik) Moet maar eens met mijn reispartner overleggen wat hij vindt w.b. trein nemen en daarmee toch junta steunen maar beter te doen vanwege slechte wegen... voelt niet echt lekker maar is vanwege de zware regenval misschien wel beter...
Klamboe: nodig of niet?
Nee, ken dat nummer en dat is het niet...quote:
Ik ga over 6 weken, maar ik vlieg. Een oud-collega van mij heeft geprobeerd om met een auto via China het land in te komen 2 jaar geleden, maar hij kwam er niet in met eigen vervoer. Lokaal iets kopen kan wel, maar hoe het zit met verzekering, aansprakelijkheid en vooral het feit dat je moeilijk traceerbaar bent, is natuurlijk de vraag. Misschien weet het consulaat meer.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:52 schreef reinierniethier het volgende:
He daar,
ik zit met een praktisch vraagje als het gaat om Myanmar. Veel van mijn trips rij ik altijd zelf - Rusland, Kazachstan, Albanië, Marokko, India etc... - en zit nu met een idee te spelen voor Myanmar. Weet iemand of je als buitenlander gemotoriseerd vervoer mag bezitten. Een brommertje dan wel kleine motor? Lokaal kopen en een maand later verkopen o.i.d. In India is dit (redelijk) makkelijk te doen met Hero Honda etc...
thanks!
dat is wel kort hoor. ik zou toch gewoon 5 dagen in yangon blijven geloof ik. reizen gaat niet zo snel in birma.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:14 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ga eind van deze maand 5 dagen met AirAsia naar Yangon. Wat raden jullie mij aan voor zo'n korte tijd in dit gebied? Ik ga niet naar Mandalay of het Inlemeer, want dat is allemaal te ver. Wat is goed te doen op relatief korte afstand van Yangon?
Ja zat ik ook aan te denken. Met misschien een uitstapje naar Bago.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:18 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
dat is wel kort hoor. ik zou toch gewoon 5 dagen in yangon blijven geloof ik. reizen gaat niet zo snel in birma.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |