abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82890177
Het boek is inderdaad erg leuk om te lezen

Hieronder onze planning voor over een aantal weken....is dit haalbaar? Las ergens dat de gouden rots in de zomer niet te doen is (slecht zicht geloof ik), weet iemand dat? Dan kunnen we dat schrappen...

Las trouwens op het lonely planet forum dat inmiddels iemand zelf het visum op het vliegveld op Yangon had gehaald, was geen probleem... nog even in dubio wat wij zullen doen...

Is een (geimpregneerde) klamboe trouwens nodig?

dag 1 Vliegen naar Bangkok
2: aankomst Bangkok
3: vliegen naar Yangon
4: dagje Yangon
5: stop in Bago onderweg naar Gouden Rots pagode, overnachting in Kinpun
6: terug naar Yangon, nachtbus naar Mandalay
7: Mandalay
8: Mandalay
9: Mandalay (te krap?)
10: richting Monywa (4 uur met de bus)
11: Monywa
12: Monywa richting Pakokku met bus (4 ½ uur) en vanuit daar Bagan met boot (2-3 uur, laatste om 14 uur?) ???
13: Bagan
14: Bagan
15: Bagan
16: van Bagan naar Kalaw (met tussenstop Mount popa??? 13 uur)
17: Kalaw
18: vanaf Kalaw naar Inlemeer
19: Inlemeer
20: Inlemeer
21: Inlemeer
22: Inlemeer (bufferdag)
23: reisdag naar Yangon (bus 16-20 uur/vliegen)
24: Yangon
25: Vlucht vanuit Yangon
26: Bangkok
27: Vlucht naar huis vanuit Bangkok

[ Bericht 3% gewijzigd door myxomatosekonijn op 16-06-2010 17:17:10 ]
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_82892200
eerste reactie:

Absoluut te weinig tijd in Yangon. Alleen de Swedagon moet je een dag voor uittrekken. Gewoon meerdere keren op de dag gaan, en stil kijken.
Probeer een trein te pakken van Yangon naar Mandalay, ik ben alleen bang dat het in die volgorde geen nachttrein is. Een bus is echt kut

Ik kom nog met hotel tips
pi_82954147
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:30 schreef invalidusername het volgende:
eerste reactie:

Absoluut te weinig tijd in Yangon. Alleen de Swedagon moet je een dag voor uittrekken. Gewoon meerdere keren op de dag gaan, en stil kijken.
Probeer een trein te pakken van Yangon naar Mandalay, ik ben alleen bang dat het in die volgorde geen nachttrein is. Een bus is echt kut

Ik kom nog met hotel tips
Dank voor je reactie. 1,5 dag op heenweg en 1 dag op terugweg in Yangon niet voldoende?

Geen nachttrein in die volgorde? Zie hier http://www.seat61.com/Burma.htm wel een trein om 3.15 uur s nachts staan van Y. naar M. ? Trouwens, staat de trein nemen niet gelijk aan junta steunen? Begreep dat juist de nachtbus wel lawaaiig is maar wel redelijk te doen... Of heb ik dat allemaal verkeerd in mijn hoofd opgeslagen?

Er is trouwens afgelopen dagen weer erg veel regen gevallen, al een hele rij doden gevallen enzo...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_82985351
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:09 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Dank voor je reactie. 1,5 dag op heenweg en 1 dag op terugweg in Yangon niet voldoende?

Geen nachttrein in die volgorde? Zie hier http://www.seat61.com/Burma.htm wel een trein om 3.15 uur s nachts staan van Y. naar M. ? Trouwens, staat de trein nemen niet gelijk aan junta steunen? Begreep dat juist de nachtbus wel lawaaiig is maar wel redelijk te doen... Of heb ik dat allemaal verkeerd in mijn hoofd opgeslagen?

Er is trouwens afgelopen dagen weer erg veel regen gevallen, al een hele rij doden gevallen enzo...
in birma kun je het beste de wegen zoveel mogelijk vermijden. ik heb ook de trein gepakt van yangon naar mandalay. en 2.5 dag Yangon is inderdaad wel wat weinig hoor. overigens is de treinreis overdag ook aan te raden, dan zie je wat. ik weet niet meer precies van hoelaat tot hoelaat onze treinreis was, maar we vertrokken overdag en kamen 's nachts aan.
pi_83077797
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:57 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

in birma kun je het beste de wegen zoveel mogelijk vermijden. ik heb ook de trein gepakt van yangon naar mandalay. en 2.5 dag Yangon is inderdaad wel wat weinig hoor. overigens is de treinreis overdag ook aan te raden, dan zie je wat. ik weet niet meer precies van hoelaat tot hoelaat onze treinreis was, maar we vertrokken overdag en kamen 's nachts aan.
Enig idee hoe lang je er dan over doet? (overdag en 's nachts zijn grote begrippen vind ik ) Moet maar eens met mijn reispartner overleggen wat hij vindt w.b. trein nemen en daarmee toch junta steunen maar beter te doen vanwege slechte wegen... voelt niet echt lekker maar is vanwege de zware regenval misschien wel beter...

Klamboe: nodig of niet?
  maandag 5 juli 2010 @ 11:39:03 #256
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83674737
Hallo allemaal, ik had een topic geopend, maar UIO_AMS wees mij op dit topic, dus ik qout mijn OP hier even:
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:10 schreef error_404 het volgende:
In november ga ik voor 10 dagen naar Myanmar, het voormalige Birma.
Omdat het een vrij gesloten land is, is er niet erg veel praktische info te vinden. Uiteraard zijn er de nodige boeken in de bieb etc, maar ik ben eigenlijk benieuwd of er mensen zijn die er (recent) zijn geweest en die goede praktijktips hebben. Dit mede omdat de sfeer nogal eens wisselt.

Ik weet iig dat november in het koude seizoen valt en het rond de 30 graden is, maar of het een droge of vochtige drukkende hitte is, is dan weer nergens te vinden.
Ik ga naar Rangoon /Yangon en Kalaymyo. Contact met de locals is erg lastig omdat e-mails door het regime gefilterd worden, dus daar kan ik ook niet even aankloppen voor info....
Ik zal ook even dit topic doorlezen, maar zag dat de OP uit 2002 was en in de tussentijd is er nogal wat veranderd in Myanmar....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_83711789
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:41 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Enig idee hoe lang je er dan over doet? (overdag en 's nachts zijn grote begrippen vind ik ) Moet maar eens met mijn reispartner overleggen wat hij vindt w.b. trein nemen en daarmee toch junta steunen maar beter te doen vanwege slechte wegen... voelt niet echt lekker maar is vanwege de zware regenval misschien wel beter...

Klamboe: nodig of niet?
sorry, zie je reaktie nu pas
ik schat (is al een tijdje geleden) dat we een uur of 12 in de trein hebben gezeten.
even gegoogled: tegenwoordig duurt het 16 uur.

klamboe is misschien nodig als je naar afgelegen plekken en low budget hotels gaat. bij normale hotels hebben ze klamboes voor je. ik heb de mijne niet gebruikt, ook geen malaria medicijnen genomen trouwens.
pi_83889897
Dank Byte_Me . Morgen is het al zover... Moet nog even aan het idee wennen, heb nog steeds niet het idee dat ik vakantie heb...
pi_84983652
Vannacht ben ik weer teruggekomen...wat is Myanmar een fantastisch land! Ik heb erg genoten, van de fantastische bezienswaardigheden maar ook zeker dankzij de heerlijke mensen daar! Wil zo weer terug...

Als iemand me nog kan helpen met het volgende: tijdens onze trip hebben we regelmatig een of ander (karaoke) nummer met de tekst 'beautiful girl' gehoord (vooral tijdens bustripjes) en dat werd uiteindelijk een beetje ons reisliedje...Ik heb in Yangon nagevraagd wie de artiest was, daar kwamen ze met Haley (oid), maar nu kan ik het nergens op internet vinden (als het uberhaupt op internet te vinden is dan)...als iemand weet waar ik het nummer kan vinden, graag! :P
pi_84984612
Is het niet van INXS?

Deze dus:
stupidity has become as common as common sense was before
pi_84990470
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:13 schreef marcb1974 het volgende:
Is het niet van INXS?

Deze dus:
Nee, ken dat nummer en dat is het niet... ;) Maar dank voor het meedenken. Het is -zover ik weet- geen bekend nummer in het westen, maar wie weet komt er binnenkort nog iemand in Myanmar die het nog eens kan navragen ;).
pi_84992953
He daar,
ik zit met een praktisch vraagje als het gaat om Myanmar. Veel van mijn trips rij ik altijd zelf - Rusland, Kazachstan, Albanië, Marokko, India etc... - en zit nu met een idee te spelen voor Myanmar. Weet iemand of je als buitenlander gemotoriseerd vervoer mag bezitten. Een brommertje dan wel kleine motor? Lokaal kopen en een maand later verkopen o.i.d. In India is dit (redelijk) makkelijk te doen met Hero Honda etc...
thanks!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:45:52 #263
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_87263927
Ramsey Nasr trok in het najaar van 2009 met Luc Beaucour (gekende Belgische arts) en studenten geneeskunde naar Myanmar. Het was de eerste maal dat een grote westerse tvploeg toegelaten was in het land. Canvas zal in een 5-delige reeks vanaf volgende donderdag een verslag van di reis weergeven. Ik weet niet wat de inhoud ervan zal zijn (het land/regime of focus op geneeskunde in zo'n land) maar uit een interview in De Morgen vandaag praat hij over hoe hij nergens rustig kon zijn en heel paranoia was tijdens zijn reis.

http://video.canvas.be/najaar-2010-wildcard-myanmar

Hij schreef er ook een boek over: 'In de gouden buik van Boeddha'. Een fragment die in de krant stond:
" Ik had besloten me niet in de luren te laten leggen. Gevolg is dat ik niet ervaar, niets onderga. Wel word ik almaar onzekerder. Overal meen ik 'vrienden' te zien, afgeluisterd te worden, en dat terwijl de gastvrijheid onvoorstelbaar groot is. De mensen op straat bezitten een vriendelijkheid die ik niet eerder tegenkwam, fooien worden teruggegeven, iedereen lacht naar ons.
Misschien móét je hier wel gelukkig zijn van het bewind.
In dit decor, dat ik al dagen wanhopig tracht om te duwen, blijf ik zelf als minst geloofwaardige acteur achter, met niets dan gissingen om me heen. Hoe meer grip ik wil krijgen, des te stuurlozer ik word. En misschien is dat precies wat ze willen. Misschien...
Misschien ben ik paranoïde aan het worden. En hoe geloofwaardig ben ik in mijn dokterspakje, met een Coca-Colablikje in mijn hand?
Op bed ligt een totaal uitgemergelde malariapatiënt. Met holle ogen kijkt ze me aan, terwijl ik notities maak. In deze troosteloze kamer, aangestaard door de dood, doe ik vanzelf een paar stappen achteruit. Ik heb dorst, maar durf geen slok meer te nemen uit mijn blikje. Nu de directeur en Dirk bezorgd de situatie doornemen, nu studenten haar onderzoeken en haar borstkast ontbloten ten overstaan van iedereen, denk ik ineens: wat doe ik hier? Ik sta hier- maar als wat? Journalist? Dagboekschrijver? Spion? Ramptoerist?"

Ik ga zeker kijken, Myanmar wil ik namelijk graag bezoeken. Mijn enige vrees is dat het meer zal gaan over de confrontatie die Myanmar Nasr met zichzelf deed aangaan, dan over het land.
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 7 oktober 2010 @ 08:08:25 #264
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_87273129
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:52 schreef reinierniethier het volgende:
He daar,
ik zit met een praktisch vraagje als het gaat om Myanmar. Veel van mijn trips rij ik altijd zelf - Rusland, Kazachstan, Albanië, Marokko, India etc... - en zit nu met een idee te spelen voor Myanmar. Weet iemand of je als buitenlander gemotoriseerd vervoer mag bezitten. Een brommertje dan wel kleine motor? Lokaal kopen en een maand later verkopen o.i.d. In India is dit (redelijk) makkelijk te doen met Hero Honda etc...
thanks!
Ik ga over 6 weken, maar ik vlieg. Een oud-collega van mij heeft geprobeerd om met een auto via China het land in te komen 2 jaar geleden, maar hij kwam er niet in met eigen vervoer. Lokaal iets kopen kan wel, maar hoe het zit met verzekering, aansprakelijkheid en vooral het feit dat je moeilijk traceerbaar bent, is natuurlijk de vraag. Misschien weet het consulaat meer.
pi_88727194
Net de documentaire Burma VJ gezien. Indrukwekkend.
pi_88735042
idd, heel indrukwekkend. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_90719575
Ik ga eind van deze maand 5 dagen met AirAsia naar Yangon. Wat raden jullie mij aan voor zo'n korte tijd in dit gebied? Ik ga niet naar Mandalay of het Inlemeer, want dat is allemaal te ver. Wat is goed te doen op relatief korte afstand van Yangon?
pi_90835483
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:14 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ga eind van deze maand 5 dagen met AirAsia naar Yangon. Wat raden jullie mij aan voor zo'n korte tijd in dit gebied? Ik ga niet naar Mandalay of het Inlemeer, want dat is allemaal te ver. Wat is goed te doen op relatief korte afstand van Yangon?
dat is wel kort hoor. ik zou toch gewoon 5 dagen in yangon blijven geloof ik. reizen gaat niet zo snel in birma.

[ Bericht 29% gewijzigd door Byte_Me op 04-01-2011 14:27:47 ]
pi_90943056
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:18 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

dat is wel kort hoor. ik zou toch gewoon 5 dagen in yangon blijven geloof ik. reizen gaat niet zo snel in birma.
Ja zat ik ook aan te denken. Met misschien een uitstapje naar Bago.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:27:58 #270
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_90967194
Ik ben vorige maand 10 dagen in Myanmar geweest, planning was om ook naar Kalaymyo te gaan, maar daar kregen we geen toestemming voor...
Moet ik er wel bij vermelden dat wij aankwamen op de dag dat The Lady werd vrijgelaten...
Wij zijn dus 10 dagen in Yangon geweest en eigenlijk is dat nog veel te kort.
pi_94639528
Op AJE een stukje over de aardbeving in Myanmar. Veel huizen ingestort. Het ziet er triest uit, maar waaschijnlijk zullen we we niet veel meer over horen.
  zondag 27 maart 2011 @ 11:22:24 #272
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_94668122
Heb contact gehad met vrienden in Yangon. Ze waren verbaast het nieuws te horen; zij wisten nog van niets...
pi_94668626
Ik zal dit topic even volgen. Mn planning is om deze oktober 3 weken naar myanmar te gaan, alleen...
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  zondag 27 maart 2011 @ 11:53:47 #274
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_94668720
Oktober? Dan plannen wij ook te gaan, alleen een dag of 10. We zullen voornamelijk in Yangon zijn.
  donderdag 21 april 2011 @ 07:55:57 #275
342858 travelstra
Travel without a pause
pi_95793261
Burma... ik ben fan!!
Controleer hier mijn impressie beelden:

(Er volgen meer)

Ik ben er in feb/maart een maand geweest... 1 van me hoogtepunten van mijn reizen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')