De brainfart is dat je 16.50 per dag nodig zou hebben voor 4 man of breder gezien 676 euro per maand voor vreten, fiets en ov voor 4 man.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
Links gelezen dat er 700.000 werkelozen zijn en 100.000 vacatures ??????
Ik kan je dus vertellen dat ik mensen ken die als werkzoekende staan geregistreerd, ze hebben een bijstandsuitkering tenslotte, maar die eerder op zoek zijn hoe ze onder werk uit kunnen komen, dan op zoek zijn naar werk. Ik geloof er geen hol van dat als je werk zoekt, je 700.000 concurrenten hebt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja als je een uitkering hebt, ben je werkzoekende, verplicht solliciteren.
Overigens zijn er genoeg werkzoekenden die geen uitkering hebben en daar heb je ook mee te maken bij solliciteren.
Bovendien hangt het net af van de sector waar je in zit. Ik heb weinig concurrentie maar volg dan ook een nuttige studie i.p.v. een pretstudie.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:39 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik kan je dus vertellen dat ik mensen ken die als werkzoekende staan geregistreerd, ze hebben een bijstandsuitkering tenslotte, maar die eerder op zoek zijn hoe ze onder werk uit kunnen komen, dan op zoek zijn naar werk. Ik geloof er geen hol van dat als je werk zoekt, je 700.000 concurrenten hebt.
Nee eerder 1 miljoen +,quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:39 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik kan je dus vertellen dat ik mensen ken die als werkzoekende staan geregistreerd, ze hebben een bijstandsuitkering tenslotte, maar die eerder op zoek zijn hoe ze onder werk uit kunnen komen, dan op zoek zijn naar werk. Ik geloof er geen hol van dat als je werk zoekt, je 700.000 concurrenten hebt.
Daar gaat het topic eigenlijk ook niet om. Het topic gaat over het Nibud die veel te ruim rekent en hierdoor met een tekort van 50 euro op de proppen komt. Na wat narekenwerk blijkt dat het Nibud onzin verkoopt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee eerder 1 miljoen +,
Dan geloof je het niet, ze zullen toch sollicitaties moeten overleggen anders geen uitkering.
En ja uitvreters zijn er al jaren, maar dat is niet de grote groep,
Nee daar gaat het ook niet over, maar elk topic over bijstand mondt uit dat een aantal users meent dat het allemaal luie figuren zijn en er werk genoeg is.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar gaat het topic eigenlijk ook niet om. Het topic gaat over het Nibud die veel te ruim rekent en hierdoor met een tekort van 50 euro op de proppen komt. Na wat narekenwerk blijkt dat het Nibud onzin verkoopt.
dus moet 98% er maar onder lijden onder zeer strenge regels?quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee eerder 1 miljoen +,
Dan geloof je het niet, ze zullen toch sollicitaties moeten overleggen anders geen uitkering.
Het topic gaat om het Nibud dat (creatief) rekent en zo met een maandelijks tekort komt. Niet over hoeveel werk er wel of niet is.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee daar gaat het ook niet over, maar elk topic over bijstand mondt uit dat een aantal users meent dat het allemaal luie figuren zijn en er werk genoeg is.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee eerder 1 miljoen +,
Idd, we wijken af van de discussie.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar gaat het topic eigenlijk ook niet om. Het topic gaat over het Nibud die veel te ruim rekent en hierdoor met een tekort van 50 euro op de proppen komt. Na wat narekenwerk blijkt dat het Nibud onzin verkoopt.
Waarom quote jij mij ?? Ik ben het met je eens.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
dus moet 98% er maar onder lijden onder zeer strenge regels?
Dat is de omgedraaide wereld natuurlijk.
Feit blijft, er zal nooit werk zijn voor zoveel mensen.
Wees blij dat je in een land woont dat daar vangnetten voor heeft, in plaats van het compleet te demoniseren gebaseerd op wat een absolute minderheid wel of niet doet.
(zeker in deze tijden is het nog steeds een 1 op 8 kans dat ook jij je baan verliest)
Een minderheid die je sowieso zal aantreffen, net zoals dat je altijd criminelen zal hebben of mensen die lak hebben aan de regels.
Betekent niet dat je niks moet doen, je hoeft alleen ook weer niet te overdrijven.
Je betaalt immers wel belasting voor uitkeringen onder andere, maar het is niet anders als wegenbelasting of waterschapsbelasting etcetc, het zijn dingen waar je, mocht je er ooit aanspraak op moeten maken, ook voor jou er is.
Duh, dat is het dan ook, ze krijgen de computer alleen maar als ze schoolgaande kinderen hebben op brugklasleeftijdquote:Op woensdag 19 maart 2014 19:59 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet maar het moet niet aantrekkelijk worden om in de bijstand te liggen en werken moet beloond worden toch? Dus dat je precies genoeg heb voor een onderdak, gas, licht, water, kleren en elke dag te eten.
En het maakt natuurlijk niet uit dat dat een kleine minderheid is van al die mensen die op de bijstand zijn aangewezen? Huppa, gewoon lekker generaliseren, omdat het kan ..quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat er figuren in de bijstand zitten die er al 20/30 jaar inzitten zoals de broer van Kees Kankerkachel bijvoorbeeld. Dat is gewoon van de zotte. Ik heb ook een paar van dat soort figuren in mijn flat wonen. Kunnen zogenaamd niet werken maar wel lekker de hele dag peuken roken, hun opgefokte kut vechthond uitlaten, bier zuipen op hun balkon en rondlopen in de nieuwste Nike Air MaxOmdat de huur hier maar 250 is leven ze nog vorstelijk ook.
hm, daarvan denk ik dan weer dat jij met je kop in t zand zit...quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
En die bijstandstrekkers zijn gekort of de uitkering is stopgezet. Volkomen terecht, maar je praat hier maar over een paar 100 man van de 700.000
Nou was meer voor alle azijnpissers bedoeld maar jouw tekst sloot er op aan eigenlijk, snap wel dat het zo leek.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom quote jij mij ?? Ik ben het met je eens.
Die niet in de kassen willen werken, ging om 100 man of iets dergelijks.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
hm, daarvan denk ik dan weer dat jij met je kop in t zand zit...
Jij denkt serieus dat er maar n paar 100 man zijn met een uitkering die echt niet willen werken?
Ik heb nergens gesteld dat iedereen in de bijstand zo is, het ergert mij dat er nog mensen zo zijn. Net als dat niet iedere bankier slecht is, maar sommigen mij erg kunnen irriteren. Daarnaast irriteert het mij dat het Nibud veel te ruim rekent, als je een beetje gaat narekenen kom je erachter dat hun verhaal klinkklare onzin is.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:49 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
En het maakt natuurlijk niet uit dat dat een kleine minderheid is van al die mensen die op de bijstand zijn aangewezen? Huppa, gewoon lekker generaliseren, omdat het kan ..
Nee, maar het geeft wel aan dat het blijkbaar toch wel redelijk vertoeven is in de bijstand als er mensen zijn die er zo mee omgaan. Dat staat haaks op de bewering van het Nibud.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Duh, dat is het dan ook, ze krijgen de computer alleen maar als ze schoolgaande kinderen hebben op brugklasleeftijd
[..]
En het maakt natuurlijk niet uit dat dat een kleine minderheid is van al die mensen die op de bijstand zijn aangewezen? Huppa, gewoon lekker generaliseren, omdat het kan ..
ok, dat scheelt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die niet in de kassen willen werken, ging om 100 man of iets dergelijks.
Van de 700.000 zijn er misschien 10/20.000 die absoluut niet willen werken, maar die zullen ook nooit aangenomen worden. Die zullen zich wel aan de regels moeten houden, anders worden ze ook gekort.
Ik denk persoonlijk aan energie en eten.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik denk btw ook dat 1800 euro netto voldoende moet zijn om van te leven als gezin van 4 personen.
Snap niet zo goed waar dat geld dan naar toe gaat volgens t nibud.
Die 10/20k zijn uit zijn grote duim he? Volgens mijn pa zijn het er wel meer, die kan het weten want heeft in de bestuursrechtspraak gezeten en had veel zaken over dit onderwerp...quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ok, dat scheelt.
Ik moet wel zeggen dat ik tegen dat soort mensen een lichte aversie heb ontwikkeld trouwens.
Dat is een schatting ja, net als die van je Pa.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die 10/20k zijn uit zijn grote duim he? Volgens mijn pa zijn het er wel meer, die kan het weten want heeft in de bestuursrechtspraak gezeten en had veel zaken over dit onderwerp...
True. Feit blijft dat het onacceptabel is. Het bestaan van deze lui zorgt voor een verkeerde perceptie op mensen in de bijstand. Sommige mensen in dit topic denken dat ik dat niet kan scheiden, maar dat is onzin. Ik heb namelijk nergens beweerd dat iedereen zo is. Het enige wat ik beweer is dat het Nibud uit zijn nek lult met de tekorten en dat deze mensen daarnaast bestaan. Thats it.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is een schatting ja, net als die van je Pa.
Ik heb bij de sociale dienst gewerkt.
Er is ook werk zat mogelijk mist er langdurig voldaan wordt aan deze voorwaardes.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee daar gaat het ook niet over, maar elk topic over bijstand mondt uit dat een aantal users meent dat het allemaal luie figuren zijn en er werk genoeg is.
Wat een bazen post.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:06 schreef Arduino het volgende:
[..]
Er is ook werk zat mogelijk mist er langdurig voldaan wordt aan deze voorwaardes.
• Het minimumloon is niet meer te omzeilen. MOE landers zijn vanaf nu dus minimaal even duur.
• Werken gaat echt lonen ten opzichte van de bijstand. 32 uur op normale tijden werken moet al lonen ten opzichte van de bijstand.
• Oudere medewerkers zijn niet duurder meer als jongeren om te ontslaan.
• De markt wordt zo flexibel dat het geen zin meer heeft om mensen na 3 contracten te ontslaan voor 3 maanden.
• Om arbeiders uit andere landen te halen betaal je als werkgever een toeslag voor de eerste paar jaar dat ze hier werken. (Dit is best rechtvaardig want de kans dat ze meer gebruik maken van sociaal voorzieningen is hoger. Mensen die uit de bijstand komen zijn zo goedkoper als MOE landers.)
• De belasting op arbeid daalt voor lage inkomens.
• Scholieren gaan ook een beetje belasting betalen. Het minimumloon voor ze gaat ook omhoog.(Mensen in de bijstand hebben terwijl ze ook in de AH kunnen werken is ook zonde)
• Werkloze(WW-ers) kunnen ook gewoon tijdelijk werken voor een lager salaris als ze eerst hadden en er niet op achteruit gaan.(Mensen die langdurig thuis zitten verliezen hun waarde voor de arbeidsmarkt snel).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |