Halcon's droom, hordes mensen die als hongerige sprinkhanen door Europa trekken, vooral bezig met het vervullen van hun eerste levensbehoeften.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nog even en je verwacht van Nederlanders dat ze naar Polen verhuizen om minder kwijt te zijn aan levensonderhoud.
Deze taken kunnen ze voortaan beter door bewindvoerders laten uitvoeren.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:28 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Belangrijkste conclusies n.a.v. het vorige topic:
-Het NIBUD neemt bepaalde normen veel te ruim: 400 euro voor reserveringen?
-16,50 per dag voor 4 personen om te eten is vorstelijk veel. Zoals gedemonstreerd in het vorige topic kan je met 4 personen voor zes euro gewoon een gezonde maaltijd eten. Met lunch en ontbijt en fruit kom je dan op rond de 12 euro uit, waarop ook nog bespaard zou kunnen worden.
-Ook de 676 euro per maand voor eten, fiets en ov lijkt veel te ruim gebudgetteerd.
Als je alles afspiegelt aan het hebben van werk en alles daar ondergeschikt aan acht kan het niet anders dan dat je een wel erg miserabel bestaan lijdt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:59 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Halcon's droom, hordes mensen die als hongerige sprinkhanen door Europa trekken, vooral bezig met het vervullen van hun eerste levensbehoeften.
Economisch zal het vast helemaal top zijn, maar ik heb graag een maatschappij waar in je kan leven in plaats van alleen maar overleven.
Het is altijd een kwestie van levensonderhoud kosten vs loon vs (gewenste) levensstijlquote:Op woensdag 19 maart 2014 16:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nog even en je verwacht van Nederlanders dat ze naar Polen verhuizen om minder kwijt te zijn aan levensonderhoud.
Dat het nibud met hoge cijfers werkt heb ik al eerder genoemd. Ik kom structureel 50% lager uit met mijn onkosten en soms wel 80%.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:28 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Belangrijkste conclusies n.a.v. het vorige topic:
-Het NIBUD neemt bepaalde normen veel te ruim: 400 euro voor reserveringen?
-16,50 per dag voor 4 personen om te eten is vorstelijk veel. Zoals gedemonstreerd in het vorige topic kan je met 4 personen voor zes euro gewoon een gezonde maaltijd eten. Met lunch en ontbijt en fruit kom je dan op rond de 12 euro uit, waarop ook nog bespaard zou kunnen worden.
-Ook de 676 euro per maand voor eten, fiets en ov lijkt veel te ruim gebudgetteerd.
Kortom: is er een werkelijk tekort of niet?
Game on!
Eeuh wat, waar haal je die 50% vandaan? Nou ken ik natuurlijk je gezinssamenstelling niet, maar zelfs met de duurste berekening van ze met 3 oudere kinderen kom je niet aan die 50%. Of was het je ontgaan dat een meerpersoonshuishouden tot ruim een kwart goedkoper uit is? Als je kinderen nog jong zijn, een kleintje en 2 van onder de 9 jaar zit je er een paar tientjes onder. En tja, je weet dat het Nibud rekent met gemiddelden? Wees blij dat bij jou thuis iedereen gezond is en alles kan verdragen en jij daarom uitkomt aan de onderkant van dat gemiddelde!quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat het nibud met hoge cijfers werkt heb ik al eerder genoemd. Ik kom structureel 50% lager uit met mijn onkosten en soms wel 80%.
5 personen huishoudgeld vorige maand (28 dagen) 350 euro. Daar zit voedsel, schoonmaakmiddel en persoonlijke hygiene bij in.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dan gaan ze toch werken en minder shag roken en bier drinken? Serieus die lui moeten niet zeiken, zonder werken krijgen ze een vetpot, ik heb geen 400 euro netto te besteden hoor. Laat staan alle voordelen die zij krijgen mbt subsidies en kwijtscheldingen. Zonder er ook maar 1 vinger voor uit te steken. Achterlijk rechts gelul dat ze het zo moeilijk hebben.
Yep, helemaal waar, bij mijn dochter in de klas zijn het vooral de bijstandskindertjes die op de dure hobbies (bv paardrijden) zitten, waar een arbeiders kind te horen krijgt dat het te duur is, daar gaat het bijstandskind op, de gemeenschap betaald dit nl.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dan gaan ze toch werken en minder shag roken en bier drinken? Serieus die lui moeten niet zeiken, zonder werken krijgen ze een vetpot, ik heb geen 400 euro netto te besteden hoor. Laat staan alle voordelen die zij krijgen mbt subsidies en kwijtscheldingen. Zonder er ook maar 1 vinger voor uit te steken. Achterlijk rechts gelul dat ze het zo moeilijk hebben.
Hypocriete zooi idd. Moet je voor de grap eens kijken welke types over het algemeen in de ijzerhandel (illegaal) zitten of welke types opgerolde wietplantages hebben. Allemaal bijstandtrekkers. Och och och wat zielig zijn ze toch met hun ondertussen volgestampte matrassen met geld.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:04 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Yep, helemaal waar, bij mijn dochter in de klas zijn het vooral de bijstandskindertjes die op de dure hobbies (bv paardrijden) zitten, waar een arbeiders kind te horen krijgt dat het te duur is, daar gaat het bijstandskind op, de gemeenschap betaald dit nl.
Verder krijgen ze ¤400,- om een computer te kopen, maar ze kopen er 2e hands een voor ¤100,-
Toen ik nog in een winkel van Expert werkte (bijbaan) kreeg ik eens een bijstandstrekker over de vloer, hij mocht van de gemeente een tv voor ¤450,- uitzoeken, maar hij wilde die van ¤650,- Zeiken om korting e.d. Mijn baas zei letterlijk dat hij al genoeg meebetaalde aan zijn onderhoud en weigerde ook maar ¤1,- korting te geven. Meneer kwam 2 uur later terug, van de gemeente mocht hij die tv van ¤650,- kopen......
Als het arbeiderskind dat te horen krijgt is dat de schuld van zijn ouders, de participatiebijdrage voor de jeugd geld namelijk tot 110% van het minimumloon.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:04 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Yep, helemaal waar, bij mijn dochter in de klas zijn het vooral de bijstandskindertjes die op de dure hobbies (bv paardrijden) zitten, waar een arbeiders kind te horen krijgt dat het te duur is, daar gaat het bijstandskind op, de gemeenschap betaald dit nl.
Dat was dan niet goed geregeld in jouw gemeente, in andere gemeenten werd het geld direct overgemaakt naar de winkel, of kreeg je een opgeknapte oude PC.quote:Verder krijgen ze ¤400,- om een computer te kopen, maar ze kopen er 2e hands een voor ¤100,-
Aah, en je hebt zwart op wit gezien dat dat persoon die TV mocht kopen van de bijstand? Of dacht deze koper een flinke korting te kunnen bedingen door zich zielig voor te doen? Over het algemeen krijg je namelijk geen TV/koelkast/wasmachine ed van de sociale dienst, er is al een klein bedrag gebudgetteerd in de bijstandsnorm en daar doe je het maar van.quote:Toen ik nog in een winkel van Expert werkte (bijbaan) kreeg ik eens een bijstandstrekker over de vloer, hij mocht van de gemeente een tv voor ¤450,- uitzoeken, maar hij wilde die van ¤650,- Zeiken om korting e.d. Mijn baas zei letterlijk dat hij al genoeg meebetaalde aan zijn onderhoud en weigerde ook maar ¤1,- korting te geven. Meneer kwam 2 uur later terug, van de gemeente mocht hij die tv van ¤650,- kopen......
Hahaha wat een grappig verhaaltje.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:04 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Verder krijgen ze ¤400,- om een computer te kopen, maar ze kopen er 2e hands een voor ¤100,-
Toen ik nog in een winkel van Expert werkte (bijbaan) kreeg ik eens een bijstandstrekker over de vloer, hij mocht van de gemeente een tv voor ¤450,- uitzoeken, maar hij wilde die van ¤650,- Zeiken om korting e.d. Mijn baas zei letterlijk dat hij al genoeg meebetaalde aan zijn onderhoud en weigerde ook maar ¤1,- korting te geven. Meneer kwam 2 uur later terug, van de gemeente mocht hij die tv van ¤650,- kopen......
Ik vraag me serieus af als al die posters precies weten wie het zijn (ze kennen ze zeggen ze) waarom ze die niet aangeven.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:36 schreef poemojn het volgende:
Jullie hebben vast al gestemd, of niet? Goede kans om fraudeurs aan te pakken nu.
Niemand pleit hier ervoor om bijstanders met wietplantages meer luxe te geven..
Wat is daar raar aan eigenlijk? Bijzondere bijstand wordt gewoon verrekend en ingehouden op de uitkering.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:04 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Sorry, maar allemaal verhalen die ik letterlijk uit eerste hand heb meegemaakt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hahaha wat een grappig verhaaltje.
Niet dat er iets van klopt, want als ze bijzondere bijstand krijgen om iets duurs te kopen, moeten ze een bon overleggen, dus dan kan je de gemeente niet flessen door een goedkopere te kopen.
En dan besparen ze 300 euro op een tweedehands, dan verkwisten ze weer geld.
Wat een lulverhaal zeg.
Als er ¤650,- ingehouden kan worden op de bijstand, dan kan er mijn inziens nog wel wat meer vanaf.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan eigenlijk? Bijzondere bijstand wordt gewoon verrekend en ingehouden op de uitkering.
ja, ik ook. Of het aankaarten bij de raad. Hier moeten mensen zelf voorschieten, en op vertoon van een bon krijgen ze weer geld terug. Bijv uit het participatiebudget kan zo tot ¤200 per jaar worden uitgegeven aan allerlei dingen (bieb, sport, noem maar op).quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af als al die posters precies weten wie het zijn (ze kennen ze zeggen ze) waarom ze die niet aangeven.
Het klopt gewoon niet man. Kijk de regels er maar op na. Dat verhaal van die computer slaat helemaal nergens op en als het al waar is, wat is dan je probleem ?quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:45 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Sorry, maar allemaal verhalen die ik letterlijk uit eerste hand heb meegemaakt.
Waarom zou een bijstandtrekker ¤300,- in zijn zak mogen steken, net alsof een ander daar niet voor gewerkt heeft, maar dat het zo maar uit de lucht komt vallen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het klopt gewoon niet man. Kijk de regels er maar op na. Dat verhaal van die computer slaat helemaal nergens op en als het al waar is, wat is dan je probleem ?
Hij bespaart 300 euro, hoezo geldverkwisten ?
Omdat hij recht heeft dan op 400 euro blijkbaar. Als hij dan 300 bespaart prima.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:49 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Waarom zou een bijstandtrekker ¤300,- in zijn zak mogen steken, net alsof een ander daar niet voor gewerkt heeft, maar dat het zo maar uit de lucht komt vallen.
In termijnen, ja.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:47 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Als er ¤650,- ingehouden kan worden op de bijstand, dan kan er mijn inziens nog wel wat meer vanaf.
Er is geen recht op ¤400,- Er is recht om een goed werkende computer te bezitten als je in de bijstand zit.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Omdat hij recht heeft dan op 400 euro blijkbaar. Als hij dan 300 bespaart prima.
Als de sociale dienst hem betaalt dan moet hij de bon overleggen en krijgt hij maar 100 man.
Zei hij ook tegen jou dat hij bijstandstrekker was zeker ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |