abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:38:57 #101
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137938223
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

Links gelezen dat er 700.000 werkelozen zijn en 100.000 vacatures ??????
De brainfart is dat je 16.50 per dag nodig zou hebben voor 4 man of breder gezien 676 euro per maand voor vreten, fiets en ov voor 4 man.
pi_137938246
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja als je een uitkering hebt, ben je werkzoekende, verplicht solliciteren.

Overigens zijn er genoeg werkzoekenden die geen uitkering hebben en daar heb je ook mee te maken bij solliciteren.
Ik kan je dus vertellen dat ik mensen ken die als werkzoekende staan geregistreerd, ze hebben een bijstandsuitkering tenslotte, maar die eerder op zoek zijn hoe ze onder werk uit kunnen komen, dan op zoek zijn naar werk. Ik geloof er geen hol van dat als je werk zoekt, je 700.000 concurrenten hebt.
60 HRC
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:40:44 #103
396550 Richestorags
pi_137938343
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:39 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ik kan je dus vertellen dat ik mensen ken die als werkzoekende staan geregistreerd, ze hebben een bijstandsuitkering tenslotte, maar die eerder op zoek zijn hoe ze onder werk uit kunnen komen, dan op zoek zijn naar werk. Ik geloof er geen hol van dat als je werk zoekt, je 700.000 concurrenten hebt.
Bovendien hangt het net af van de sector waar je in zit. Ik heb weinig concurrentie maar volg dan ook een nuttige studie i.p.v. een pretstudie.
pi_137938359
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:39 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Nee eerder 1 miljoen +,

Dan geloof je het niet, ze zullen toch sollicitaties moeten overleggen anders geen uitkering.
En ja uitvreters zijn er al jaren, maar dat is niet de grote groep,
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:43:07 #105
396550 Richestorags
pi_137938492
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee eerder 1 miljoen +,

Dan geloof je het niet, ze zullen toch sollicitaties moeten overleggen anders geen uitkering.
Daar gaat het topic eigenlijk ook niet om. Het topic gaat over het Nibud die veel te ruim rekent en hierdoor met een tekort van 50 euro op de proppen komt. Na wat narekenwerk blijkt dat het Nibud onzin verkoopt.
pi_137938626
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daar gaat het topic eigenlijk ook niet om. Het topic gaat over het Nibud die veel te ruim rekent en hierdoor met een tekort van 50 euro op de proppen komt. Na wat narekenwerk blijkt dat het Nibud onzin verkoopt.
Nee daar gaat het ook niet over, maar elk topic over bijstand mondt uit dat een aantal users meent dat het allemaal luie figuren zijn en er werk genoeg is.
pi_137938811
quote:

[..]

Nee eerder 1 miljoen +,

dus moet 98% er maar onder lijden onder zeer strenge regels? :')

Dat is de omgedraaide wereld natuurlijk.

Feit blijft, er zal nooit werk zijn voor zoveel mensen.
Wees blij dat je in een land woont dat daar vangnetten voor heeft, in plaats van het compleet te demoniseren gebaseerd op wat een absolute minderheid wel of niet doet.

(zeker in deze tijden is het nog steeds een 1 op 8 kans dat ook jij je baan verliest)

Een minderheid die je sowieso zal aantreffen, net zoals dat je altijd criminelen zal hebben of mensen die lak hebben aan de regels.

Betekent niet dat je niks moet doen, je hoeft alleen ook weer niet te overdrijven.
Je betaalt immers wel belasting voor uitkeringen onder andere, maar het is niet anders als wegenbelasting of waterschapsbelasting etcetc, het zijn dingen waar je, mocht je er ooit aanspraak op moeten maken, ook voor jou er is.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:48:03 #108
396550 Richestorags
pi_137938820
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee daar gaat het ook niet over, maar elk topic over bijstand mondt uit dat een aantal users meent dat het allemaal luie figuren zijn en er werk genoeg is.
Het topic gaat om het Nibud dat (creatief) rekent en zo met een maandelijks tekort komt. Niet over hoeveel werk er wel of niet is.
pi_137938844
quote:

[..]

Nee eerder 1 miljoen +,

quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Idd, we wijken af van de discussie.

Alle bijstandstrekkers die ik ken leven er goed van, waarom ken ik geen schrijnende gevallen mbt. gezonde mensen in de bijstand? Ik ken wel schrijnende gevallen waarvan het ook echt duidelijk is wat er aan mankeert, dat zijn vaak langdurig zieke mensen e.d.
60 HRC
pi_137938922
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

dus moet 98% er maar onder lijden onder zeer strenge regels? :')

Dat is de omgedraaide wereld natuurlijk.

Feit blijft, er zal nooit werk zijn voor zoveel mensen.
Wees blij dat je in een land woont dat daar vangnetten voor heeft, in plaats van het compleet te demoniseren gebaseerd op wat een absolute minderheid wel of niet doet.

(zeker in deze tijden is het nog steeds een 1 op 8 kans dat ook jij je baan verliest)

Een minderheid die je sowieso zal aantreffen, net zoals dat je altijd criminelen zal hebben of mensen die lak hebben aan de regels.

Betekent niet dat je niks moet doen, je hoeft alleen ook weer niet te overdrijven.
Je betaalt immers wel belasting voor uitkeringen onder andere, maar het is niet anders als wegenbelasting of waterschapsbelasting etcetc, het zijn dingen waar je, mocht je er ooit aanspraak op moeten maken, ook voor jou er is.
Waarom quote jij mij ?? Ik ben het met je eens.
pi_137938937
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:59 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook niet maar het moet niet aantrekkelijk worden om in de bijstand te liggen en werken moet beloond worden toch? Dus dat je precies genoeg heb voor een onderdak, gas, licht, water, kleren en elke dag te eten.
Duh, dat is het dan ook, ze krijgen de computer alleen maar als ze schoolgaande kinderen hebben op brugklasleeftijd

quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat er figuren in de bijstand zitten die er al 20/30 jaar inzitten zoals de broer van Kees Kankerkachel bijvoorbeeld. Dat is gewoon van de zotte. Ik heb ook een paar van dat soort figuren in mijn flat wonen. Kunnen zogenaamd niet werken maar wel lekker de hele dag peuken roken, hun opgefokte kut vechthond uitlaten, bier zuipen op hun balkon en rondlopen in de nieuwste Nike Air Max :r Omdat de huur hier maar 250 is leven ze nog vorstelijk ook.
En het maakt natuurlijk niet uit dat dat een kleine minderheid is van al die mensen die op de bijstand zijn aangewezen? Huppa, gewoon lekker generaliseren, omdat het kan ..
pleased to meet you
pi_137938958
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

En die bijstandstrekkers zijn gekort of de uitkering is stopgezet. Volkomen terecht, maar je praat hier maar over een paar 100 man van de 700.000
hm, daarvan denk ik dan weer dat jij met je kop in t zand zit...
Jij denkt serieus dat er maar n paar 100 man zijn met een uitkering die echt niet willen werken? :?
compact en kleverig.
pi_137938992
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom quote jij mij ?? Ik ben het met je eens.
Nou was meer voor alle azijnpissers bedoeld maar jouw tekst sloot er op aan eigenlijk, snap wel dat het zo leek. :P
pi_137939082
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:50 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

hm, daarvan denk ik dan weer dat jij met je kop in t zand zit...
Jij denkt serieus dat er maar n paar 100 man zijn met een uitkering die echt niet willen werken? :?
Die niet in de kassen willen werken, ging om 100 man of iets dergelijks.

Van de 700.000 zijn er misschien 10/20.000 die absoluut niet willen werken, maar die zullen ook nooit aangenomen worden. Die zullen zich wel aan de regels moeten houden, anders worden ze ook gekort.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:52:37 #115
396550 Richestorags
pi_137939112
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:49 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

En het maakt natuurlijk niet uit dat dat een kleine minderheid is van al die mensen die op de bijstand zijn aangewezen? Huppa, gewoon lekker generaliseren, omdat het kan ..
Ik heb nergens gesteld dat iedereen in de bijstand zo is, het ergert mij dat er nog mensen zo zijn. Net als dat niet iedere bankier slecht is, maar sommigen mij erg kunnen irriteren. Daarnaast irriteert het mij dat het Nibud veel te ruim rekent, als je een beetje gaat narekenen kom je erachter dat hun verhaal klinkklare onzin is.
pi_137939114
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Duh, dat is het dan ook, ze krijgen de computer alleen maar als ze schoolgaande kinderen hebben op brugklasleeftijd

[..]

Nee, maar het geeft wel aan dat het blijkbaar toch wel redelijk vertoeven is in de bijstand als er mensen zijn die er zo mee omgaan. Dat staat haaks op de bewering van het Nibud.
60 HRC
pi_137939166
Ik denk btw ook dat 1800 euro netto voldoende moet zijn om van te leven als gezin van 4 personen.
Snap niet zo goed waar dat geld dan naar toe gaat volgens t nibud.
compact en kleverig.
pi_137939217
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die niet in de kassen willen werken, ging om 100 man of iets dergelijks.

Van de 700.000 zijn er misschien 10/20.000 die absoluut niet willen werken, maar die zullen ook nooit aangenomen worden. Die zullen zich wel aan de regels moeten houden, anders worden ze ook gekort.
ok, dat scheelt.

Ik moet wel zeggen dat ik tegen dat soort mensen een lichte aversie heb ontwikkeld trouwens.
compact en kleverig.
pi_137939246
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik denk btw ook dat 1800 euro netto voldoende moet zijn om van te leven als gezin van 4 personen.
Snap niet zo goed waar dat geld dan naar toe gaat volgens t nibud.
Ik denk persoonlijk aan energie en eten.

Ikzelf ben het wel met je eens, hoewel kinderen, dat is wat moeilijker uit te rekenen lijkt me.
Kleding enzo, vooral als ze groeien etc.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:56:21 #120
396550 Richestorags
pi_137939351
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:54 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ok, dat scheelt.

Ik moet wel zeggen dat ik tegen dat soort mensen een lichte aversie heb ontwikkeld trouwens.
Die 10/20k zijn uit zijn grote duim he? Volgens mijn pa zijn het er wel meer, die kan het weten want heeft in de bestuursrechtspraak gezeten en had veel zaken over dit onderwerp...
pi_137939431
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die 10/20k zijn uit zijn grote duim he? Volgens mijn pa zijn het er wel meer, die kan het weten want heeft in de bestuursrechtspraak gezeten en had veel zaken over dit onderwerp...
Dat is een schatting ja, net als die van je Pa.
Ik heb bij de sociale dienst gewerkt, wat niet wil zeggen dat ik gelijk hebt.

Het zijn er geen 500.000 in elk geval.
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:00:49 #122
396550 Richestorags
pi_137939653
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat is een schatting ja, net als die van je Pa.
Ik heb bij de sociale dienst gewerkt.
True. Feit blijft dat het onacceptabel is. Het bestaan van deze lui zorgt voor een verkeerde perceptie op mensen in de bijstand. Sommige mensen in dit topic denken dat ik dat niet kan scheiden, maar dat is onzin. Ik heb namelijk nergens beweerd dat iedereen zo is. Het enige wat ik beweer is dat het Nibud uit zijn nek lult met de tekorten en dat deze mensen daarnaast bestaan. Thats it.
pi_137940003
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Er is ook werk zat mogelijk mist er langdurig voldaan wordt aan deze voorwaardes.
• Het minimumloon is niet meer te omzeilen. MOE landers zijn vanaf nu dus minimaal even duur.
• Werken gaat echt lonen ten opzichte van de bijstand. 32 uur op normale tijden werken moet al lonen ten opzichte van de bijstand.
• Oudere medewerkers zijn niet duurder meer als jongeren om te ontslaan.
• De markt wordt zo flexibel dat het geen zin meer heeft om mensen na 3 contracten te ontslaan voor 3 maanden.
• Om arbeiders uit andere landen te halen betaal je als werkgever een toeslag voor de eerste paar jaar dat ze hier werken. (Dit is best rechtvaardig want de kans dat ze meer gebruik maken van sociaal voorzieningen is hoger. Mensen die uit de bijstand komen zijn zo goedkoper als MOE landers.)
• De belasting op arbeid daalt voor lage inkomens.
• Scholieren gaan ook een beetje belasting betalen. Het minimumloon voor ze gaat ook omhoog.(Mensen in de bijstand hebben terwijl ze ook in de AH kunnen werken is ook zonde)
• Werkloze(WW-ers) kunnen ook gewoon tijdelijk werken voor een lager salaris als ze eerst hadden en er niet op achteruit gaan.(Mensen die langdurig thuis zitten verliezen hun waarde voor de arbeidsmarkt snel).
pi_137940024
Gewoon al die bijstandtrekkers naar Afrika.
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
pi_137940142
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:06 schreef Arduino het volgende:

[..]

Er is ook werk zat mogelijk mist er langdurig voldaan wordt aan deze voorwaardes.
• Het minimumloon is niet meer te omzeilen. MOE landers zijn vanaf nu dus minimaal even duur.
• Werken gaat echt lonen ten opzichte van de bijstand. 32 uur op normale tijden werken moet al lonen ten opzichte van de bijstand.
• De markt wordt zo flexibel dat het geen zin meer heeft om mensen na 3 contracten te ontslaan voor 3 maanden.
• Om arbeiders uit andere landen te halen betaal je als werkgever een toeslag voor de eerste paar jaar dat ze hier werken. (Dit is best rechtvaardig want de kans dat ze meer gebruik maken van sociaal voorzieningen is hoger. Mensen die uit de bijstand komen zijn zo goedkoper als MOE landers.)
• Scholieren gaan ook een beetje belasting betalen. Het minimumloon voor ze gaat ook omhoog.(Mensen in de bijstand hebben terwijl ze ook in de AH kunnen werken is ook zonde)
• Werkloze(WW-ers) kunnen ook gewoon tijdelijk werken voor een lager salaris als ze eerst hadden en er niet op achteruit gaan.(Mensen die langdurig thuis zitten verliezen hun waarde voor de arbeidsmarkt snel).
Wat een bazen post. _O_
60 HRC
pi_137940453
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:08 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Wat een bazen post. _O_
Dan moet je er wel vanuit gaan dat werkgevers meewerken.

Bijstanders in de AH?

Zelfs voor een tiener is het tegenwoordig lastig tenzij je HAVO of hoger onderwijs hebt gevolgd om nog een baantje te krijgen daar.
Bovendien, hoe ouder, hoe duurder.
Meeste bijstanders zijn mensen die simpelweg te lang zonder werk zijn komen te zitten, dat is over het algemeen niet vanaf je 18de.

Dat is al het eerste gat van dat mooie bazenstukje.
pi_137940882
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan moet je er wel vanuit gaan dat werkgevers meewerken.

Bijstanders in de AH?

Zelfs voor een tiener is het tegenwoordig lastig tenzij je HAVO of hoger onderwijs hebt gevolgd om nog een baantje te krijgen daar.
Bovendien, hoe ouder, hoe duurder.
Meeste bijstanders zijn mensen die simpelweg te lang zonder werk zijn komen te zitten, dat is over het algemeen niet vanaf je 18de.

Dat is al het eerste gat van dat mooie bazenstukje.
Er is daar geen gat te vinden. Zodra scholieren duurder worden zijn ze niet meer veel interessanter dan normale werknemers. De hoeveelheid arbeid die gedaan moet worden in een supermarkt blijft gelijk. Alleen als iemand de vakkenvul-robot uitvind zal de arbeid die nog is voor een supermarkt dalen.
Supermarkten kiezen verder gewoon het goedkoopste personeel door de concurrentie. Door de huidige regels vanuit de overheid zijn scholieren het goedkoopst wanneer je het legaal wilt doen.
pi_137940959
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:17 schreef Arduino het volgende:

[..]

Er is daar geen gat te vinden. Zodra scholieren duurder worden zijn ze niet meer veel interessanter meer als normale werknemers. De hoeveelheid arbeid die gedaan moet worden in een supermarkt blijft gelijk. Alleen als iemand de vakkenvul-robot uitvind zal de arbeid die nog is voor een supermarkt dalen.
Supermarkten kiezen verder gewoon het goedkoopste persoon door de concurrentie. Door de huidige regels vanuit de overheid zijn scholieren het goedkoopst wanneer je het legaal wilt doen.
Dan zullen supermarkten nog kiezen voor iemand van 16 ipv iemand van 50 bv
pi_137941088
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Precies.

Onderschat de psychologische kant niet.
In dit geval - imago.

Denk je nou echt dat AH 40/50 jarige mensen wil rond lopen als vakkenvullers?
Traditiegetrouw zijn het altijd jongeren geweest, dat gaat niet zomaar veranderen ook al zou het eventueel goedkoper zijn. (dan zou het echt enorm goedkoper moeten worden, in dat geval loont het niet voor de bijstander)
pi_137941297
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wanneer ze allebei echt even duur zijn betwijfel ik dat sterk. Dus even duur per uur. Even duur als ze ziek zijn. Even duur om ze te ontslaan. Even duur om ze s'avonds te laten werken.

Wanneer je het echter zo extreem doet als ik nu zeg heb je wel weer als probleem dat mensen zonder werkervaring een lage kans hebben om een baan te krijgen. Verder is het volgens mij niet goed voor om op je 16e net zoveel te verdienen als iemand die 50 is. Het zal dus een compromis moeten worden.
pi_137941460
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Precies.

In dit geval - imago.

Traditiegetrouw zijn het altijd jongeren geweest, dat gaat niet zomaar veranderen ook al zou het eventueel goedkoper zijn. (dan zou het echt enorm goedkoper moeten worden, in dat geval loont het niet voor de bijstander)
Deze maatregel zou natuurlijk niet alleen zijn uitwerking in de supermarkt hebben, er zijn nog veel meer sectoren.
Ik kan het helaas niet terug vinden, maar een jaar of wat geleden was er een groot artikel in het AD over waarom dat in België er nog wel vol op "huis" vrouwen werken in de supermarkt. Ik meen dat het ongeveer op het verhaal over de scholieren van Arduino neer kwam.
60 HRC
pi_137941527
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:23 schreef Arduino het volgende:

[..]

Wanneer ze allebei echt even duur zijn betwijfel ik dat sterk. Dus even duur per uur. Even duur als ze ziek zijn. Even duur om ze te ontslaan. Even duur om ze s'avonds te laten werken.

Wanneer je het echter zo extreem doet als ik nu zeg heb je wel weer als probleem dat mensen zonder werkervaring een lage kans hebben om een baan te krijgen. Verder is het volgens mij niet goed voor om op je 16e net zoveel te verdienen als iemand die 50 is. Het zal dus een compromis moeten worden.
Veels te veel risico op ziekteverzuim, arbeidsongeschiktheid e.d.
Daarbij zullen ouderen minder fit zijn, dus minder hard werken.

Dan doen supermarkten nooit.
pi_137941617
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

Veels te veel risico op ziekteverzuim, arbeidsongeschiktheid e.d.
Daarbij zullen ouderen minder fit zijn, dus minder hard werken.

Dan doen supermarkten nooit.
Ehhhhh..... Momenteel ben je met 17 jaar ongeveer al te oud in de supermarkt tegenwoordig.
60 HRC
pi_137941662
quote:

[..]

Precies.

In dit geval - imago.

Ik vind zelf bijvoorbeeld de Horbach een veel fijnere bouwmarkt als de Gamma omdat ze ervaren mensen door de Horbach laten lopen. In de andere bouwmarkten werken mensen die net 1 keer hun kamer hebben geverfd en 1 keer een kast in elkaar hebben gezet. Wanneer morgen ineens alle kassa dames 50+ zijn zou ik wel erg verbaast zijn hoor. Maar het hoeft niet zo slecht te zijn.

Bovenaan mijn eerste post heb ik ook aangeven dat het langdurig zo moet zijn. Nu heb je al tuinders die zelf Pools leren. Dan kan je gewoon op je hele bedrijf Pools praten behalve als je met leveranciers of klanten in gesprek bent.
pi_137941703
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:27 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ehhhhh..... Momenteel ben je met 17 jaar ongeveer al te oud in de supermarkt tegenwoordig.
Ja waarom zouden supermarkten dan 50+ jarigen aannemen als vakkenvuller ?
pi_137941800
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja waarom zouden supermarkten dan 50+ jarigen aannemen ?
Waarom geen dertiger, volwassener, meer levenservaring, meer ervaring met producten, koken, houdbaarheid, luiers, whatever...
60 HRC
pi_137941829
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:28 schreef Arduino het volgende:

[..]

Ik vind zelf bijvoorbeeld de Horbach een veel fijnere bouwmarkt als de Gamma omdat ze ervaren mensen door de Horbach laten lopen. In de andere bouwmarkten werken mensen die net 1 keer hun kamer hebben geverfd en 1 keer een kast in elkaar hebben gezet. Wanneer morgen ineens alle kassa dames 50+ zijn zou ik wel erg verbaast zijn hoor. Maar het hoeft niet zo slecht te zijn.

Bovenaan mijn eerste post heb ik ook aangeven dat het langdurig zo moet zijn. Nu heb je al tuinders die zelf Pools leren. Dan kan je gewoon op je hele bedrijf Pools praten behalve als je met leveranciers of klanten in gesprek bent.
Ik vind het ook prettiger hoor als er ouder personeel werkt die vaak meer verstand ervan hebben.
pi_137941953
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:30 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Waarom geen dertiger, volwassener, meer levenservaring, meer ervaring met producten, koken, houdbaarheid, luiers, whatever...
Ik heb er niets tegen (ben ervoor zelfs) , maar nu zijn ze te duur en teveel risico.

Je kan in elk bedrijf ouderen aannemen, maar veel bedrijven doen dat simpelweg niet.
pi_137942042
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

ik zei dat scheelt omdat ze het had over 100en.
Dan is 20.000 al n hele verbetering. Ik heb geen idee hoeveel mensen echt niet willen werken en daar waag ik me ook niet aan.
compact en kleverig.
pi_137942135
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk aan energie en eten.

Ikzelf ben het wel met je eens, hoewel kinderen, dat is wat moeilijker uit te rekenen lijkt me.
Kleding enzo, vooral als ze groeien etc.
Ik kon tot 4 jaar geleden met twee kinderen en n huurhuis prima rondkomen met 1200 euro. Én leuke dingen doen.
Drie personen dus.
compact en kleverig.
pi_137942360
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:34 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik kon tot 4 jaar geleden met twee kinderen en n huurhuis prima rondkomen met 1200 euro. Én leuke dingen doen.
Drie personen dus.
Ja, maar dan hadden jullie geen hd pakket bovenop de 80 standaard zenders, en ook echt niet allemaal een smartphone.

Ja zo kan ik het ook!!

;)
60 HRC
pi_137942901
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik heb er niets tegen (ben ervoor zelfs) , maar nu zijn ze te duur en teveel risico.

Je kan in elk bedrijf ouderen aannemen, maar veel bedrijven doen dat simpelweg niet.
Dat bedrijven dat niet doen is onder andere op te lossen met de vetgedrukte punten uit mijn originele post, die ik even onderaan heb gezet.

Verder was ik deze nog vergeten:
• Mensen die vanwege een niet-werk gerelateerde ziekte ziek worden na zeg 3 maanden door de staat van inkomsten voorzien. Nu is dit 2 jaar. Wat bij oudere mensen een groot risico is.
• In CAO worden geen toeslagen meer gerekend voor het simpel weg ouder zijn.
• De invloed van dienstjaren in CAO's wordt sterk beperkt.
Bedenk trouwens ook dat in de V.S. gepensioneerde achter de kassa tassen in konden pakken voor mensen. Dit doet in Nederland iedereen zelf. En wij zouden dan geen ouder iemand achter de kassa kunnen hebben?
Het zijn echt de overheidsregels en CAO regels die de markt maken.

Even voor de duidelijkheid mensen van 70 jaar die moeten werken voor hun medicijnen is niet iets wat ik wil in Nederland. Gelukkig komt dit voor zover ik weet niet voor in Nederland.

quote:
pi_137942960
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:37 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ja, maar dan hadden jullie geen hd pakket bovenop de 80 standaard zenders, en ook echt niet allemaal een smartphone.

Ja zo kan ik het ook!!

;)
nee, en ik had een prepaid mobieltje, de kinderen hadden er geen, en we waren niet veel kwijt aan gas en licht enz.
We gingen naar de dierentuin en bestelden weleens pizza oid en ik ging ook wel eens uit eten met n vriendin ofzo.

En de moeder van n meisje bij m'n dochter in de klas liep bij de voedselbank, maar kocht ondertussen wel voor de hele klas neptattoos à 3 euro pp en een stuk gekruid spek van de toko voor 6,95 en een of andere merkjas van 125 euro voor d'r dochter en dan klaagde ze dat ze geen geld had voor nieuwe schoenen of om leuke dingen te doen. Tja, dacht ik dan...
compact en kleverig.
pi_137944245
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Eeuh wat, waar haal je die 50% vandaan? Nou ken ik natuurlijk je gezinssamenstelling niet, maar zelfs met de duurste berekening van ze met 3 oudere kinderen kom je niet aan die 50%. Of was het je ontgaan dat een meerpersoonshuishouden tot ruim een kwart goedkoper uit is? Als je kinderen nog jong zijn, een kleintje en 2 van onder de 9 jaar zit je er een paar tientjes onder. En tja, je weet dat het Nibud rekent met gemiddelden? Wees blij dat bij jou thuis iedereen gezond is en alles kan verdragen en jij daarom uitkomt aan de onderkant van dat gemiddelde!
Alles bij elkaar 50% lager. SOmmige dingen 20% andere wee 75% en andere weer 60%. Als ik al mijn kosten optel en vergelijk met de kosten van het nibud is het ongeveer 50% lager.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137944521
quote:

[..]

Drie personen dus.
Er is in 4 jaar tijd véél veranderd. :)
pi_137944801
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:09 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Er is in 4 jaar tijd véél veranderd. :)
ja, klopt.
Dan nog denk ik dat je met 1800 euro wel rond moet kunnen komen met z'n vieren. ^O^
compact en kleverig.
pi_137945062
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:14 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ja, klopt.
Dan nog denk ik dat je met 1800 euro wel rond moet kunnen komen met z'n vieren. ^O^
Dat dan weer wel.
pi_137946025
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:46 schreef Arduino het volgende:

[..]

Dat bedrijven dat niet doen is onder andere op te lossen met de vetgedrukte punten uit mijn originele post, die ik even onderaan heb gezet.

Verder was ik deze nog vergeten:
• Mensen die vanwege een niet-werk gerelateerde ziekte ziek worden na zeg 3 maanden door de staat van inkomsten voorzien. Nu is dit 2 jaar. Wat bij oudere mensen een groot risico is.
• In CAO worden geen toeslagen meer gerekend voor het simpel weg ouder zijn.
• De invloed van dienstjaren in CAO's wordt sterk beperkt.
Bedenk trouwens ook dat in de V.S. gepensioneerde achter de kassa tassen in konden pakken voor mensen. Dit doet in Nederland iedereen zelf. En wij zouden dan geen ouder iemand achter de kassa kunnen hebben?
Het zijn echt de overheidsregels en CAO regels die de markt maken.

Even voor de duidelijkheid mensen van 70 jaar die moeten werken voor hun medicijnen is niet iets wat ik wil in Nederland. Gelukkig komt dit voor zover ik weet niet voor in Nederland.

[..]

Klinkt goed :)
pi_137946720
quote:

[..]

Drie personen dus.
Dat was dan wel zonder de huurtoeslag, kinderbijslag, alleenstaande ouderkorting, kinderalimentatie e.d. zeker? Anders heb je je kinderen willens en wetens tekort gedaan door geen aanvullende bijstand te vragen.
pi_137946914
quote:

[..]

Precies.

In dit geval - imago.

http://www.intermediair.n(...)an-oudere-werknemers
quote:
Om tegenwicht te bieden tegen de vaak genoemde problemen met ouderen, wordt steeds vaker van de voordelen gesproken die oudere (46+) ten opzichte van jongere werknemers zouden hebben. Hoewel ouderen minder gemotiveerd zouden zijn om te presteren, staat daar volgens een onderzoek van het Belgische Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKS) tegenover dat ouderen kritischer zijn en vooral minder arrogant dan jongeren.

Ook Mediamovers, een loopbaanadviesbureau, komt met een hele rits voordelen die oudere werknemers zouden meenemen. Een greep: ondanks de jaren verzuimen ze minder vaak dan jongeren, zijn ze sociaal vaardiger, loyaler, hebben ze meer zelfkennis, zijn ze voorzichtig en minder carrièregericht. Ze zullen niet zo snel naar een andere werknemer overstappen om 100 euro salarisverschil.
pi_137955708
quote:
Vertel dat aan de AH.
pi_137956252
Het NIBUD werkt toch met gemiddelden? Dan zullen er uiteraard mensen boven komen, maar ook mensen eronder....

Oh, en anecdotes aanbrengen als bewijs is natuurlijk van de zotte :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:23:32 #153
396550 Richestorags
pi_137956304
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:19 schreef Barbusse het volgende:
Het NIBUD werkt toch met gemiddelden? Dan zullen er uiteraard mensen boven komen, maar ook mensen eronder....

Oh, en anecdotes aanbrengen als bewijs is natuurlijk van de zotte :')
En die gemiddelden geven aan dat er kennelijk een heleboel mensen niet op een efficiente wijze met geld kunnen omgaan.
pi_137956379
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En die gemiddelden geven aan dat er kennelijk een heleboel mensen niet op een efficiente wijze met geld kunnen omgaan.
Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar die heb je ook onder werkende mensen met een bovenmodaal inkomen. Het is in mijn ogen geen argument om uitkeringen nog meer te verlagen.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:40:25 #155
396550 Richestorags
pi_137956554
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar die heb je ook onder werkende mensen met een bovenmodaal inkomen. Het is in mijn ogen geen argument om uitkeringen nog meer te verlagen.
Maar ook niet om direct aan de bel te trekken zoals het Nibud. Als jij berekent dat men 50 euro p.m. tekort komt op basis van 676 euro p.m. voor 4 personen voor eten, ov en fiets (belachelijk veel) en 400 voor reserveringen (daar kan je elke maand een tweedehands koelkast, wasmachine en droger van halen) gaat er ergens iets fout.
pi_137956568
quote:

[..]

Precies.

In dit geval - imago.

Grootste probleem tegenwoordig. Draait allemaal om imago. Dit zie je ook onder jongeren. Liever een jaar werkloos dan een baan dat niet "stoer" is. Ik heb veel meer respect voor mensen die daar gewoon schijt aan hebben.

Ook al die mensen die zich liever in de schulden werken dan hun sociale status verliezen. Hoe triest ben je dan.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_137956603
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar ook niet om direct aan de bel te trekken zoals het Nibud. Als jij berekent dat men 50 euro p.m. tekort komt op basis van 676 euro p.m. voor 4 personen voor eten, ov en fiets (belachelijk veel) en 400 voor reserveringen (daar kan je elke maand een tweedehands koelkast, wasmachine en droger van halen) gaat er ergens iets fout.
Wees gerust, met de huidige kijk van het kabinet op mensen met een uitkering zal er vast nog meer worden gekort. En ze moeten verplicht een tegenprestatie leveren. Alles komt goed, de werkloosheid kan naar de 0%.
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:47:10 #158
396550 Richestorags
pi_137956658
quote:
14s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wees gerust, met de huidige kijk van het kabinet op mensen met een uitkering zal er vast nog meer worden gekort. En ze moeten verplicht een tegenprestatie leveren. Alles komt goed, de werkloosheid kan naar de 0%.
Nee de werkloosheid kan niet naar de 0%. En er mogen best wat voordeeltjes weg die minima die werken niet hebben ja. Zoals de gratis sport- en muzieklessen voor kinderen. Of de gratis computer.
pi_137956716
ik wil even een opmerking plaatsen over dat er zo belachelijk veel gerekend zou worden voor ov en fiets. ook die wordt bepaald door gemiddelden en dan kom je toch echt op het idee dat er zat dorpen zijn waarvandaan een kind elke dag een half (auto)uur moet reizen om bij school te komen. dfan schiet het wel lekker op met de kosten voor ov en fiets he ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_137956793
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee de werkloosheid kan niet naar de 0%. En er mogen best wat voordeeltjes weg die minima die werken niet hebben ja. Zoals de gratis sport- en muzieklessen voor kinderen. Of de gratis computer.
Een computer is tegenwoordig onmisbaar, alles gaat digitaal. En nee, je hebt geen 24/7 toegang tot internet indien je afhankelijk bent van het UWV voor computergebruik. En sport en muziekles is participatie. Dat willen we toch? Dat mensen meedoen? Of zijn kinderen niet belangrijk genoeg daarvoor?
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:56:44 #161
396550 Richestorags
pi_137956823
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:50 schreef simmu het volgende:
ik wil even een opmerking plaatsen over dat er zo belachelijk veel gerekend zou worden voor ov en fiets. ook die wordt bepaald door gemiddelden en dan kom je toch echt op het idee dat er zat dorpen zijn waarvandaan een kind elke dag een half (auto)uur moet reizen om bij school te komen. dfan schiet het wel lekker op met de kosten voor ov en fiets he ;)
Een half autouur om naar school te komen? Dat lijkt me sterk. Een half fietsuur, ok.
pi_137956928
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een half autouur om naar school te komen? Dat lijkt me sterk. Een half fietsuur, ok.
ehm. nee. waar ik woon moet je een half uur per auto om bij de dichtsbijzijnde 'stad' te komen. hier in het dorp is enkel laagbouw scholengemeenschap (die nogal slecht is). geen hema, geen action, geen bovenbouw middelbare school. hier is alleen de dorpssuper (duur!), een drogist, een bloemist, de laagbouw, 2 basisscholen en een kapper. that's it. de rest is allemaal minimaal een half uur per auto en ov is hier ellendig.
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:06:21 #163
396550 Richestorags
pi_137956999
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:02 schreef simmu het volgende:

[..]

ehm. nee. waar ik woon moet je een half uur per auto om bij de dichtsbijzijnde 'stad' te komen. hier in het dorp is enkel laagbouw scholengemeenschap (die nogal slecht is). geen hema, geen action, geen bovenbouw middelbare school. hier is alleen de dorpssuper (duur!), een drogist, een bloemist, de laagbouw, 2 basisscholen en een kapper. that's it. de rest is allemaal minimaal een half uur per auto en ov is hier ellendig.
Allemaal leuk en aardig maar echt veel van dat soort gebieden zijn er niet in Nederland.
pi_137957040
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar echt veel van dat soort gebieden zijn er niet in Nederland.
ja, enkel heel noord nederland :') dat hoort er natuurlijk niet bij. ofzo.
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:13:35 #165
396550 Richestorags
pi_137957146
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:08 schreef simmu het volgende:

[..]

Heel noord Nederland nog wel. Hoe groot is die dikke duim van jou? Tuurlijk jongen, tuurlijk... in datzelfde noorden zijn de huren overigens ook een stuk lager, compenseert weer lekker.
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:20:23 #166
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137957292
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:02 schreef simmu het volgende:
Daar woon je goedkoper en groter, je kan niet alles hebben.
censuur :O
pi_137957356
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:20 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar woon je goedkoper en groter, je kan niet alles hebben.
Als ze goedkoper wonen krijgen ze geen huurtoeslag, dus dat maakt geen reet uit.
pi_137963728
Jawel joh, ze kunnen gewoon een moestuin beginnen. Bespaar je ¤200 per maand op groente en fruit, kun je daarvan het OV betalen.
Bijstandsuitkering kan gehalveerd worden.
Slotje. Opgelost. w/
pi_137964445
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 13:09 schreef poemojn het volgende:
Jawel joh, ze kunnen gewoon een moestuin beginnen. Bespaar je ¤200 per maand op groente en fruit, kun je daarvan het OV betalen.
Bijstandsuitkering kan gehalveerd worden.
Slotje. Opgelost. w/
Halveren? Terugbetalen, mét boete zul je bedoelen. Dat stelletje fraudeurs is gewoon zwart een agrarisch bedrijf aan het runnen.

De Hardwerkende Nederlanders pikken het niet langer!
pi_137968614
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:08 schreef simmu het volgende:

[..]

Kop van Noord-Holland mag je ook meerekenen hoor....
pi_137977809
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik heb nergens gesteld dat iedereen in de bijstand zo is, het ergert mij dat er nog mensen zo zijn. Net als dat niet iedere bankier slecht is, maar sommigen mij erg kunnen irriteren. Daarnaast irriteert het mij dat het Nibud veel te ruim rekent, als je een beetje gaat narekenen kom je erachter dat hun verhaal klinkklare onzin is.
Waarom dan dat generaliseren? Je hebt ze ertussen zitten, dat zal ik zeker niet ontkennen, en ik heb ook de schurft aan zulke SBS6 tokkies. Maar dat is toch geen reden om maar meteen iedereen over dezelfde kam te scheren?

En nogmaals, volgens jou rekent het Nibud te ruim uitgaande van je eigen situatie, en je berekening van 6 euro voor een warme maaltijd. Het gekke is, als je de basiscijfers van een tweepersoonshuishouden bij elkaar optelt krijg je 8,76 (bij 1 kind tussen 4 en 8 en de andere tussen 9 en 14), en als je daarvan dan die 26% van aftrekt voor een groter en ergo goedkoper huishouden, dat is 2,28, kom je uit op een bedrag ¤ 6,48 voor de warme maaltijd. Dus wie zit er nou naast met zijn verhaal, jij of het Nibud?
pleased to meet you
  donderdag 20 maart 2014 @ 20:41:16 #172
396550 Richestorags
pi_137979031
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:17 schreef moussie het volgende:

Waarom dan dat generaliseren? Je hebt ze ertussen zitten, dat zal ik zeker niet ontkennen, en ik heb ook de schurft aan zulke SBS6 tokkies. Maar dat is toch geen reden om maar meteen iedereen over dezelfde kam te scheren?
Ik generaliseer niet. Ik heb nergens gezegd dat iedereen die in de bijstand zit een parasiet is. Dat soort parasieten verneuken het beeld dat mensen hebben van de bijstand. Daar hoeven ze niet eens een meerderheid voor te vormen. Hun aanwezigheid is wat opvallender dan die van een schrijnend geval dus mensen zien dat eerder.

quote:
En nogmaals, volgens jou rekent het Nibud te ruim uitgaande van je eigen situatie, en je berekening van 6 euro voor een warme maaltijd. Het gekke is, als je de basiscijfers van een tweepersoonshuishouden bij elkaar optelt krijg je 8,76 (bij 1 kind tussen 4 en 8 en de andere tussen 9 en 14), en als je daarvan dan die 26% van aftrekt voor een groter en ergo goedkoper huishouden, dat is 2,28, kom je uit op een bedrag ¤ 6,48 voor de warme maaltijd. Dus wie zit er nou naast met zijn verhaal, jij of het Nibud?
Wacht even dit verhaal volg ik niet.
pi_137979892
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Je bent bekend met het feit dat kinderen groeien en om de haverklap nieuwe kleding nodig hebben? Een gezin met kinderen moet wel even meer reserveren dan de afschrijving van het witgoed en ander technisch spul. En ja, veel scholieren moeten iedere dag met het OV naar school, niet iedereen woont op fietsafstand. Je gaat uit van je eigen kostenposten en projecteert die 1 op 1 op een gezin met jonge kinderen, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Fyi, misschien voor de toekomst: met jonge kinderen heb je altijd onverwachte kosten op de meest verkeerde momenten, je bent gewaarschuwd.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die voordeeltjes zijn er niet voor de minima maar voor hun kinderen, en de computer dan ook alleen maar als ze naar het VO gaan. Waarom wil je de kinderen die toch al het slachtoffer zijn van de situatie van hun ouders de kans op een normale ontwikkeling of scholing ontnemen? Is het de schuld van het kind dat pa voor 40% arbeidsongeschikt is en aanvullende bijstand krijgt, en de kans op een baan is met zijn handicap en zijn leeftijd miniem, moet hij daarvoor gestraft worden? Of ga je die steunen, zodat die zich ondanks de situatie van pa toch zo goed mogelijk kan ontwikkelen?
Oh nee wacht, dat kind moet gestraft omdat jij te vaak naar SBS6 hebt gekeken en nu denkt dat iedere bijstandsgerechtigde een tokkie is .. ..
pleased to meet you
pi_137980972
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik generaliseer niet. Ik heb nergens gezegd dat iedereen die in de bijstand zit een parasiet is. Dat soort parasieten verneuken het beeld dat mensen hebben van de bijstand. Daar hoeven ze niet eens een meerderheid voor te vormen. Hun aanwezigheid is wat opvallender dan die van een schrijnend geval dus mensen zien dat eerder.
Je zit toch te propageren dat iedereen gekort moet worden want 'ze krijgen maar van alles'.

quote:
Wacht even dit verhaal volg ik niet.
Jouw fictieve spaghetti maaltijd van 6 euro voor 4 personen waarmee jij dacht de cijfers van het Nibud als zijnde veel te hoog onderuit te halen.
Warme maaltijd kosten van het Nibud: 1,77+2,24+2,41+2,34=8,76. (kind 4-8, kind 9-13, man, vrouw)
Als je opmerkzaam bent heb je gelezen dat deze bedragen zijn op basis van een tweepersoonshuishouden. Als je naar beneden scrollt lees je dat een huishouden van 4 personen 26% goedkoper is, 8,76-2.28=6,48. Dus bij een vierpersoonshuishouden zijn de gemiddelde kosten van de warme maaltijd ¤ 6,48, nota bene hele 48 cent meer dan jouw 'het kan goedkoper' spaghettimaaltijd. Doe er de verschrikkelijk overbodige luxe van wat geraspte kaas bij en je bent er :P
pleased to meet you
pi_137990412
Je bent het pak yoghurt na afloop vergeten. ;)

En fruit. Anderhalve kilo Elstar kost ca ¤2,30 zag ik. Dat zijn ca 15 appels. Met 2 appels pppd zit je dan op 35 euro per maand. Het meeste andere fruit is duurder, maar variatie is toch wel gezonder eigenlijk.
pi_137990755
Moussie, het is natuurlijk wel zo dat mensen die iets boven minimum zitten, bijv 1x modaal, die dingen voor hun kinderen allemaal zelf moeten betalen. Twee kinderen gratis muziekles of zwemles a ¤40-50 per maand tikt dan wel snel aan op je besteedbaar inkomen. Maar als je dat soort dingen gratis beschikbaar zou maken voor alle kinderen zullen anderen weer klagen dat die rijke mensen dat best zelf kunnen betalen. Ik denk dat er best een punt in zit dat veel beleid door mensen met een ruim bovengemiddeld inkomen gemaakt wordt die hun eigen levensstandaard als normaal zien, en daardoor dingen mogelijk maken voor minima die Jan Modaal zich niet kan veroorloven.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 01:11:22 #177
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137992134
quote:
Een gezin met twee kinderen dat van een bijstandsuitkering rond moet komen, komt maandelijks gemiddeld vijftig euro tekort voor huur, voeding en verzorging. Gezinnen met drie kinderen hebben maandelijks 150 euro te weinig. Geld voor cadeautjes, sport of uitjes is er voor deze gezinnen niet bij. Dat meldt het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) maandag.

De budgetvoorlichter publiceerde maandag een gemiddelde huishoudbegroting voor gezinnen in de bijstand. Een gezin met twee kinderen heeft maandelijks netto 1809 euro te besteden, terwijl 1859 euro minimaal nodig is. In Nederland hebben ongeveer 413 duizend mensen een bijstandsuitkering. Negen procent van hen heeft kinderen.

Het is voor het eerst dat het Nibud constateert dat gezinnen in de bijstand geld tekortkomen voor basisbehoeften. Vorig jaar waarschuwde de budgetvoorlichter al dat de gezinnen geen geld voor sociale participatie overhielden, maar van een tekort was toen nog geen sprake.
Eventjes wat duiding voor de mensen die rechtse onderbuikgevoelens hebben: er zijn dus momenteel veel kinderen - individuen die er niet voor hebben gekozen om in dat gezin op te groeien - die niet de kans krijgen om zich goed te ontwikkelen. Niet iets om je schouders over op te halen.
Het is een idee om deze kinderen gratis te laten sporten en musiceren, dan heb je altijd nog aardig wat kosten!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137995001
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 01:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
die niet de kans krijgen om zich goed te ontwikkelen.
Hier ga je de fout in zoals alle socialisten. Jezelf ontwikkelen kan ook zonder eigen geld door middel van inzet en motivatie.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 08:47:55 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137995051
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hier ga je de fout in zoals alle socialisten. Jezelf ontwikkelen kan ook zonder eigen geld door middel van inzet en motivatie.
Je verwacht dat dus iets van mensen wat ze niet in zich hebben, en neemt ze dat ook nog eens kwalijk?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137995202
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je verwacht dat dus iets van mensen wat ze niet in zich hebben, en neemt ze dat ook nog eens kwalijk?
Nee, jij leest gekleurd. Ik schrijf dat mensen zich ook kunnen ontwikkelen zonder eigen geld.
pi_137995333
quote:

[..]

Eventjes wat duiding voor de mensen die rechtse onderbuikgevoelens hebben: er zijn dus momenteel veel kinderen - individuen die er niet voor hebben gekozen om in dat gezin op te groeien - die niet de kans krijgen om zich goed te ontwikkelen. Niet iets om je schouders over op te halen.
Het is een idee om deze kinderen gratis te laten sporten en musiceren, dan heb je altijd nog aardig wat kosten!
Misschien moeten sommige mensen maar helemaal niet aan kinderen beginnen. Een onderklasse van families, die van generatie op generatie gebruik maakt van het sociaal stelsel, voegt immers helemaal niets toe aan een samenleving. Sterker; zo'n onderklasse parasiteert alleen maar op het werkende deel van de samenleving. Ik kan echt geen enkel medelijden hebben met bijstandsmoedertjes met een half elftal aan oewesleys, oewinstons, shaniquas enz. van even zo veel vaders...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_137995412
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Misschien moeten sommige mensen maar helemaal niet aan kinderen beginnen. Een onderklasse van families, die van generatie op generatie gebruik maakt van het sociaal stelsel, voegt immers helemaal niets toe aan een samenleving. Sterker; zo'n onderklasse parasiteert alleen maar op het werkende deel van de samenleving. Ik kan echt geen enkel medelijden hebben met bijstandsmoedertjes met een half elftal aan oewesleys, oewinstons, shaniquas enz. van even zo veel vaders...
Mijn ouders hebben ook op bijstandsniveau geleefd. Vader had dan wel vaak een baantje, maar ver boven die bijstandsgrens reikte het salaris niet. Ik kom uit een gezin van drie, dat valt dan nog mee, maar ook wij hadden geen geld voor muzieklessen, sport etc. Vader dronk wel een kratje pils per week en pa en moe rookten wel 5 pakjes shag per persoon per week.

Dat kan ik ze wel kwalijk nemen, maar je kunt mij moeilijk kwalijk nemen in zo'n gezin opgegroeid te zijn. Daar heb ik toch niet voor gekozen?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:18:18 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137995504
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee, jij leest gekleurd. Ik schrijf dat mensen zich ook kunnen ontwikkelen zonder eigen geld.
Jij meet mij een kleurtje aan dat ik niet heb.

Ik weet dat mensen zich kunnen ontwikkelen zonder (eigen) geld, maar over het algemeen zijn dat mensen die wel uit een redelijk ontwikkelde omgeving komen.
En die uitzondering die z'n achtergrond werkelijk weet te ontvluchten, maar het gros van de mensen die generatie op generatie in armoede leven weet simpelweg niet hoe dat moet en heeft ook niet de illusie dat hij dat wel zou kunnen, laat staan hoe hij dat zou kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:45:01 #184
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137996006
quote:
Wat denk je van studeren betaalbaar houden?
censuur :O
pi_137996129
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat denk je van studeren betaalbaar houden?
Is het onbetaalbaar nu? Volgens mij heeft (nog....) iedereen de kans te studeren.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:59:58 #186
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_137996327
Ik vind het echt onzin dat je van die 1800 euro niet rond zou kunnen komen als gezin zijnde. Zeker met de kwijtschelding van gemeentelijke heffingen, korting op allerlei ongein, bijzondere bijstand en ga zo maar door.
Allemaal leuk gerekend van het Nibud, maar de bijstand was toch een vangnet waarbij je het hoognodige kreeg om rond te kunnen komen, dan eet je maar een avondje gewoon wentelteefjes ipv biefstuk. :')

Ja natuurlijk, als je iedere maand nieuwe kleding wenst, constant met het OV gaat i.p.v de fiets pakt, netjes volgens het voedingscentrum alles binnen wilt krijgen en de kids ook wil laten sporten bij een vereniging en zoonlief ook nog gitaar wil leren spelen kom je misschien in het gedrang. Maar dan krijg je straks echt situaties waarbij mensen denken, ik zit liever in de bijstand dan dat ik werk want ik hou dan nog meer over ook.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:16:58 #187
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137996714
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die Oost-Europeanen wonen ook in Nederland hoor. Of doen ze boodschappen op de markt in Botosani?
ja, met 20 man in 1 huis , die lui werken hier 1 of 2 jaar en hebben voor genoeg geld binnen om 10 jaar prima te leven in polen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_137996997
Dat van die verdringing en overlast hier door Oost-Europeanen valt nog reuze mee, las ik vandaag. Het beeld is wat genuanceerder.

Het vrije verkeer van personen is niet de bedreiging. Het vrije verkeer van diensten is de grote olifant in de kamer.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:34:01 #189
396550 Richestorags
pi_137997131
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 21:13 schreef moussie het volgende:

Je zit toch te propageren dat iedereen gekort moet worden want 'ze krijgen maar van alles'.
Ik zeg niet dat er gekort hoeft te worden, maar ik stel vraagtekens bij het daadwerkelijke tekort. Daarnaast vind ik het niet eerlijk dat er bepaalde kwijtscheldingen en extraatjes zijn die niet gelden voor minima die wel werken.

quote:
Jouw fictieve spaghetti maaltijd van 6 euro voor 4 personen waarmee jij dacht de cijfers van het Nibud als zijnde veel te hoog onderuit te halen.
Warme maaltijd kosten van het Nibud: 1,77+2,24+2,41+2,34=8,76. (kind 4-8, kind 9-13, man, vrouw)
Als je opmerkzaam bent heb je gelezen dat deze bedragen zijn op basis van een tweepersoonshuishouden. Als je naar beneden scrollt lees je dat een huishouden van 4 personen 26% goedkoper is, 8,76-2.28=6,48. Dus bij een vierpersoonshuishouden zijn de gemiddelde kosten van de warme maaltijd ¤ 6,48, nota bene hele 48 cent meer dan jouw 'het kan goedkoper' spaghettimaaltijd. Doe er de verschrikkelijk overbodige luxe van wat geraspte kaas bij en je bent er :P
Ok dat klopt. Maar dan blijft mijn stelling overeind staan dat die 16,50 euro per dag voor eten in zijn geheel niet klopt. Overigens kan je ook spaghetti eten voor minder dan 6,50 met geraspte kaas voor 4 personen hoor ;). 500 gram rundvlees is 3 euro, en met wat tomaten, uien, knoflook en kruiden en een zakje goedkope kaas en een groot pak spaghetti zit je op de lange termijn op minder dan zes euro. Als je spinazie met wat aardappelen en eieren eet ben je hooguit 3-4 euro per dag kwijt. Hutspot is ook een maaltijd die gezond is en voor 3-4 euro te maken is voor 4 personen. Net als veel andere stamppotten.

Maar zelfs als je zeven euro per dag aan je hoofdmaaltijd uitgeeft is 16,50 nog te veel. Ik heb al meerdere malen uitgerekend dat je voor 12,50 gezond kan eten waarbij niemand tekort komt.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:38:30 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137997238
Zelfs met ¤ 12.50 per dag aan eten zit je al op ¤ 375 per maand alleen aan voedsel, en dan heb je ook nog zaken als WC-papier, wasmiddel, verzorgingsproducten enz. nodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137997240
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:34 schreef Richestorags het volgende:

Overigens kan je ook spaghetti eten voor minder dan 6,50 met geraspte kaas voor 4 personen hoor ;). 500 gram rundvlees is 3 euro, en met wat tomaten, uien, knoflook en kruiden en een zakje goedkope kaas en een groot pak spaghetti zit je op de lange termijn op minder dan zes euro.
Voor iemand die claimt echt wel gevarieerd te eten kom je verrassend vaak met steeds dezelfde ingrediënten aan...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:39:38 #192
396550 Richestorags
pi_137997279
quote:

[..]

En hoe denk je dat het zit met de kinderen van minima en modaal gezinnen? Die kunnen niet op al die voordeeltjes rekenen en hebben het misschien soms nog wel schrijnender. Nog los van het feit dat mensen die in de bijstand zitten geen kinderopvang hoeven te betalen en meer tijd hebben om met hun kinderen te spenderen. Dat is ook wat waard voor het kind.
pi_137997302
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:38 schreef Leandra het volgende:
Zelfs met ¤ 12.50 per dag aan eten zit je al op ¤ 375 per maand alleen aan voedsel, en dan heb je ook nog zaken als WC-papier, wasmiddel, verzorgingsproducten enz. nodig.
Dat kun je dan halen uit die rare post "reserveringen".
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:41:15 #194
396550 Richestorags
pi_137997328
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voor iemand die claimt echt wel gevarieerd te eten kom je verrassend vaak met steeds dezelfde ingrediënten aan...
Flikker toch op vent. Ik noem een hele waslijst aan dingen: stamppotten (zuurkool, hutspot, andijvie en ga zo maar door). Kan je allemaal voor minder dan zes euro voor 4 personen eten. Net als spaghetti met wat groenten. Net als een wokmaaltijd met roerbakgroenten en ei en eigengemaakt sausje. Je hoeft ook helemaal niet elke dag vlees te eten. Dat is echt onzin.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:41:51 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137997344
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:40 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat kun je dan halen uit die rare post "reserveringen".
WC-papier en wasmiddel uit de post "reserveringen"?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137997351
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gebruik van een fiets valt daar ook onder.
pi_137997354
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben ook op bijstandsniveau geleefd. Vader had dan wel vaak een baantje, maar ver boven die bijstandsgrens reikte het salaris niet. Ik kom uit een gezin van drie, dat valt dan nog mee, maar ook wij hadden geen geld voor muzieklessen, sport etc. Vader dronk wel een kratje pils per week en pa en moe rookten wel 5 pakjes shag per persoon per week.

Dat kan ik ze wel kwalijk nemen, maar je kunt mij moeilijk kwalijk nemen in zo'n gezin opgegroeid te zijn. Daar heb ik toch niet voor gekozen?
Die kinderen kiezen daar zelf idd niet voor, maar die ouders kiezen er op hun beurt echter wél voor om een gezin te stichten. Wat mij betreft worden notoire bijstandstrekkers dan ook gewoon onder curatele gesteld; maak je, vanaf het moment dat je van school af komt en net als de rest van je familie, gebruik van het sociaal stelsel? Dan mag de overheid wat mij betreft ook bepalen hoe jouw leven ingericht is...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_137997369
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij meet mij een kleurtje aan dat ik niet heb.
Jawel want jij kleurt er een betekenis bij die er niet staat.
quote:
Ik weet dat mensen zich kunnen ontwikkelen zonder (eigen) geld, maar over het algemeen zijn dat mensen die wel uit een redelijk ontwikkelde omgeving komen.
En die uitzondering die z'n achtergrond werkelijk weet te ontvluchten, maar het gros van de mensen die generatie op generatie in armoede leven weet simpelweg niet hoe dat moet en heeft ook niet de illusie dat hij dat wel zou kunnen, laat staan hoe hij dat zou kunnen.
Klopt
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:43:15 #199
396550 Richestorags
pi_137997383
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

WC-papier heb ik voor het hele jaar ingeslagen. 3 pakken van 24 rollen a 6,5 euro per pak. Nu doe je daar met zijn 4'en korter mee dan met zijn tweeën, maar je kunt alsnog maanden vooruit. Wasmiddel idem dito: een fles Robijn van 5 liter voor 10 euro. Kan je maanden mee vooruit. Maar nee zeg, je zal maar even slim op aanbiedingen wachten en gelijk groot inslaan. Het idee alleen al :')
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:43:22 #200
322645 Voorschrift
See if I care
pi_137997386
quote:
De budgetvoorlichter publiceerde maandag een gemiddelde huishoudbegroting voor gezinnen in de bijstand. Een gezin met twee kinderen heeft maandelijks netto 1809 euro te besteden, terwijl 1859 euro minimaal nodig is.
1809 euro netto te besteden in de BIJSTAND, en het is nog steeds niet genoeg?

Flikker toch op zeg. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')