abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137960202
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:48 schreef longinus het volgende:
De Polen die ze in dienst hebben werken veel harder en goedkoper :D
Niet alleen polen. Portugezen en Spanjaarden ook. Die 60% jeugdwerkloosheid die helpt wel mee om mensen gemotiveerd te krijgen. Dat moeten ze in Nederland ook maar eens een tijdje doen.
pi_137960414
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:03 schreef Richestorags het volgende:
Je verzint werk dat er niet is. Er is nooit genoeg werk geweest voor schoonmaakbedrijven en plantsoendienst om alles pico bello bij te houden. Of bij natuurbeheer. Of bij waterschappen.
DUs het weinige werk dat over is dient men dan maar door dwangarbeiders laten doen?
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:12:50 #78
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137960444
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:12 schreef Ulx het volgende:

[..]

DUs het weinige werk dat over is dient men dan maar door dwangarbeiders laten doen?
Nee, de overhead. Het werk dat al gedaan wordt door plantsoendiensten en schoonmaakbedrijven moet je gewoon daar laten.
pi_137960545
En dat kunnen werklozen?
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:19:37 #80
396550 Richestorags
pi_137960693
Tuurlijk. Dat is in principe ongeschoold werk. Nogmaals, ik snap niet wat je nou zo moeilijk doet. Ik zou maar al te blij zijn dat ik tien uur per week zou moeten opdraven om iets te doen. Mijn voorstel is ook helemaal niet om 40 uur per week wat te doen, maar gewoon 10 uur per week ofzo.
pi_137960882
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:19 schreef Richestorags het volgende:
Tuurlijk. Dat is in principe ongeschoold werk. Nogmaals, ik snap niet wat je nou zo moeilijk doet. Ik zou maar al te blij zijn dat ik tien uur per week zou moeten opdraven om iets te doen. Mijn voorstel is ook helemaal niet om 40 uur per week wat te doen, maar gewoon 10 uur per week ofzo.
Waarom betaal je ze dan niet gewoon ?? Dat loon kan je van de bijstand aftrekken dus het kost niets en je voorkomt misbruik en verdringing.
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:26:15 #82
396550 Richestorags
pi_137960901
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom betaal je ze dan niet gewoon ?? Dat loon kan je van de bijstand aftrekken dus het kost niets en je voorkomt misbruik en verdringing.
Als je het loon van de bijstand kan aftrekken dan verandert er netto gezien voor die mensen toch niets?
pi_137961112
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:19 schreef Richestorags het volgende:
Okay. Dus jij wilt eigenlijk dat ongeschoold werk niet meer betaald wordt. Tja, zeg dat dan. En trouwens, waarom zou je werklozen niet dwingen om bijvoorbeeld politiewerk te doen? Je kunt ze vast wel inwerken. Of bijvoorbeeld vliegtuigonderhoud op Schiphol? Het kan het vliegen een stuk goedkoper maken.
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:35:58 #84
396550 Richestorags
pi_137961143
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Okay. Dus jij wilt eigenlijk dat ongeschoold werk niet meer betaald wordt. Tja, zeg dat dan. En trouwens, waarom zou je werklozen niet dwingen om bijvoorbeeld politiewerk te doen? Je kunt ze vast wel inwerken. Of bijvoorbeeld vliegtuigonderhoud op Schiphol? Het kan het vliegen een stuk goedkoper maken.
:') Voor politieagent en vliegtuigmonteur heb je godverdomme een jarenlange opleiding nodig, lul niet zo slap man. Ik wil helemaal niet dat ongeschoold werk niet meer betaald wordt. Ik wil dat de overhead die er nu is (getuige al het achterstallig onderhoud) gedaan wordt als tegenprestatie. Al is het maar voor 10 uur per week.
pi_137961187
Of je krijgt wat ze nu bij ons in Den Bosch doen; gemeente beëindigd contract met schoonmaakbedrijf (gevolg: ontslagen daar) en laat vervolgens 'eigen' personeel van de Sociale Werkplaats het schoonmaakwerk doen voor minder geld :')

Snap overigens niet waarom ze die mensen niet gewoon wat meer betalen als ze thuis komen te zitten. De 3.5miljard die jaarlijks wordt besteed om werk voor ze te zoeken, en heel het circus eromheen, kost ons meer geld.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:39:09 #86
396550 Richestorags
pi_137961248
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:37 schreef Ceased2Be het volgende:
Of je krijgt wat ze nu bij ons in Den Bosch doen; gemeente beëindigd contract met schoonmaakbedrijf (gevolg: ontslagen daar) en laat vervolgens 'eigen' personeel van de Sociale Werkplaats het schoonmaakwerk doen voor minder geld :')

Snap overigens niet waarom ze die mensen niet gewoon wat meer betalen als ze thuis komen te zitten. De 3.5miljard die jaarlijks wordt besteed om werk voor ze te zoeken, en heel het circus eromheen, kost ons meer geld.
Ik denk niet dat je het de gemeente kwalijk kan nemen dat zij een goedkopere partij hetzelfde werk laten doen... Dat zou elk bedrijf namelijk ook doen.
pi_137961250
Waar heeft een politie agent een jarenlange opleiding voor nodig vraag ik me soms af :')

Elke sukkel kan wel een bon uitschrijven :D
pi_137961295
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je het de gemeente kwalijk kan nemen dat zij een goedkopere partij hetzelfde werk laten doen... Dat zou elk bedrijf namelijk ook doen.
Dat neem ik ze ook niet kwalijk, dat is geheel logisch zelfs, maar ex-werknemers van het schoonmaakbedrijf komen weer vrolijk op de grote stapel werklozen.
Contractonderhandelingen zijn niet ongewoon in het bedrijfsleven, maar daar was hier geen sprake van.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_137961306
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:39 schreef Weissman het volgende:
Waar heeft een politie agent een jarenlange opleiding voor nodig vraag ik me soms af :')

Mijn vader zei altijd; 'als je niets kunt kun je nog altijd bij de politie'.
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:41:55 #90
396550 Richestorags
pi_137961321
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:39 schreef Weissman het volgende:

Dat is namelijk het enige wat de politie doet ja :')

En jouw vader was niet echt wijs Ceased2Be. De politie doet heel nuttig werk voor een hongerloontje. En wordt daarbij ook nog eens uitgekotst door straattuig en andere mensen in Nederland.
pi_137961398
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Als je het loon van de bijstand kan aftrekken dan verandert er netto gezien voor die mensen toch niets?
Ja je geeft ze eigenwaarde en je voorkomt VERDRINGING en MISBRUIK
pi_137961433
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En jouw vader was niet echt wijs Ceased2Be. De politie doet heel nuttig werk voor een hongerloontje. En wordt daarbij ook nog eens uitgekotst door straattuig en andere mensen in Nederland.
Nou bijstandsgerechtigden worden ook uitgekotst, kunnen ze dat werk prima doen.
pi_137961438
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Tja, onze ervaringen met de politie zijn niet dusdanig geweest de afgelopen 40 jaar dat ik er nog enig vertrouwen in heb. Dus ik ben redelijk gekleurd wat dat betreft, dat geef ik toe.
Maar daar gaan we wel heel erg offtopic.

Ontopic snap ik dat bedrijven echt niet zitten te wachten op mensen die gedwongen worden om bij jou te werken, dwang is doorgaands niet de beste motivator voor goede arbeid :)
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:46:54 #94
396550 Richestorags
pi_137961467
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja je geeft ze eigenwaarde en je voorkomt VERDRINGING en MISBRUIK
Eigenwaarde krijg je al als je de deur uitgaat en wat doet i.p.v. thuis te zitten. Verdringing en misbruik voorkom je als je alleen de overhead uitbesteedt.
pi_137961725
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Eigenwaarde krijg je al als je de deur uitgaat en wat doet i.p.v. thuis te zitten. Verdringing en misbruik voorkom je als je alleen de overhead uitbesteedt.
Mensen zijn zelf prima in staat om te bedenken wat goed voor ze is. Daar hebben ze geen overheid voor nodig. En als mensen dan een prestatie willen leveren voor de maatschappij, dan doen ze dat uiteindelijk ook. Maar laat ze dat zelf uitvechten en doen.
pi_137961747
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]

:') Voor politieagent en vliegtuigmonteur heb je godverdomme een jarenlange opleiding nodig, lul niet zo slap man. Ik wil helemaal niet dat ongeschoold werk niet meer betaald wordt. Ik wil dat de overhead die er nu is (getuige al het achterstallig onderhoud) gedaan wordt als tegenprestatie. Al is het maar voor 10 uur per week.
Voor de overhead toch niet? Gewoon wat formuliertjes invullen. Onderdelen halen. Dat soort dingen.
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:56:47 #97
396550 Richestorags
pi_137961755
quote:
7s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen zijn zelf prima in staat om te bedenken wat goed voor ze is. Daar hebben ze geen overheid voor nodig. En als mensen dan een prestatie willen leveren voor de maatschappij, dan doen ze dat uiteindelijk ook.
En als mensen het niet willen maar wel geld krijgen? Hoe zou het met belasting gaan denk je als dat naar eigen inzicht moest?
pi_137961775
quote:
7s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen zijn zelf prima in staat om te bedenken wat goed voor ze is. Daar hebben ze geen overheid voor nodig. En als mensen dan een prestatie willen leveren voor de maatschappij, dan doen ze dat uiteindelijk ook. Maar laat ze dat zelf uitvechten en doen.
^Dit. Die paar gasten die dan alsnog bierdrinkend thuis blijven hangen neem ik voor lief.
Geef ze een degelijke uitkering en laat ze zelf bepalen wat ze willen gaan doen.
pi_137961815
Mooi stuk van de Correspondent ook van een aantal dagen terug:

https://decorrespondent.n(...)/2584029415-4a3a79ee

Ruim 6,5 miljard euro per jaar wordt er gespendeerd aan het aan een baan helpen van werklozen, terwijl van al dat beleid slechts twee dingen bekend zijn: óf het helpt nauwelijks, of we weten niet of het helpt. Toch worden er duizenden ambtenaren, coaches, consultants en adviseurs fulltime mee aan het werk gehouden. In ironische zin bestrijdt het de werkloosheid dan weer wel.
pi_137961825
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En als mensen het niet willen maar wel geld krijgen?
Dan doen ze dat niet. Er is geen middenweg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')