abonnement Unibet Coolblue
pi_138438561
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:58 schreef Stefan_T23 het volgende:

[..]

Als dat binnen de mogelijkheden lag wel ja. Maar dat was in deze niet het geval ;)
Met andere woorden: je hebt geen ontslag genomen, maar werd je contract simpelweg niet verlengd......
pi_138438614
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:11 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Met andere woorden: je hebt geen ontslag genomen, maar werd je contract simpelweg niet verlengd......
Nee, ik heb ontslag genomen. Omdat ik mijn werkzaamheden spuugzat was, en er het komende halfjaar naar het buitenland moest om er 80 uur per week te gaan werken. Dit had ik zojuist achter de rug en ik zag dit niet zitten om dit nog een keer te gaan doen. ;)
pi_138438661
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 10:31 schreef Silenus het volgende:

[..]

Gewoon een echt bedrijf die snel mensen nodig hebben. Nouja ik zie het vanmiddag wel, misschien vind ik het wel niks natuurlijk.
Hoe is het gegaan Silenus?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_138449379
Tijdens mijn opleiding heb ik nooit echt langdurig gewerkt bij 1 werkgever, maar eigenlijk altijd korte klusjes gedaan via uitzendbureaus en zomerbaantjes. Dit is geen relevante werkervaring voor mijn vakgebied, maar vaak kreeg ik toch de vraag of ik wel gewerkt heb tijdens mijn studie. Hoe kan ik dit het beste op mijn CV plaatsen? Het lijkt mij onzinnig om medewerker sportwinkel, medewerker albert heijn etc erop te zetten.
pi_138450105
Een header met 'bijbanen' maken?
  woensdag 2 april 2014 @ 21:40:46 #206
47102 Elvi
miemkwien
pi_138451941
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:47 schreef LUFC het volgende:
Tijdens mijn opleiding heb ik nooit echt langdurig gewerkt bij 1 werkgever, maar eigenlijk altijd korte klusjes gedaan via uitzendbureaus en zomerbaantjes. Dit is geen relevante werkervaring voor mijn vakgebied, maar vaak kreeg ik toch de vraag of ik wel gewerkt heb tijdens mijn studie. Hoe kan ik dit het beste op mijn CV plaatsen? Het lijkt mij onzinnig om medewerker sportwinkel, medewerker albert heijn etc erop te zetten.
Ik heb het zo op mn cv gezet:
2002 – 2006 Diverse banen en stages
Banen in de retail en dienstverlening, stages bij kinderdagverblijven

En daarboven gewoon de relevante banen en stages per stuk geschreven (vanaf 2007). Al die losse bijbaantjes uitschrijven is inderdaad zinloos.
pi_138453213
Zoiets zou het beste zijn denk ik. Bedankt voor de tips. Morgen even een kantoor bellen waar hopelijk een vacature voor starters is.
pi_138460907
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:54 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Mcdonalds, die hebben altijd plek (zeker als je vlak voor de zomer solliciteert)
Zoals ik eerder zei:
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:07 schreef Aspirant het volgende:

[..]

Jaar geleden geprobeerd, maar (niet lachen) afgewezen met een vage reden. Ik zal wel te oud of 'overgekwalificeerd' zijn geweest.
En sowieso, er zal toch iets beters te vinden zijn?
Sommige mensen hebben zulke chille baantjes. Hoe komen zij daar toch aan en waarom lukt het mij niet eens om een simpel baantje te krijgen?
  donderdag 3 april 2014 @ 08:32:55 #209
286575 Roces18
Chef de party
pi_138461915
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 03:39 schreef Aspirant het volgende:

En sowieso, er zal toch iets beters te vinden zijn?
Sommige mensen hebben zulke chille baantjes. Hoe komen zij daar toch aan en waarom lukt het mij niet eens om een simpel baantje te krijgen?
Geen idee, vast geluk hebben.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_138464680
Ik zit in een emotionele dip. Het solliciteren gaat eigenlijk best wel goed. Veel gesprekken en af en toe door naar de tweede of derde ronde. Maar het dan steeds nét niet worden. De eeuwige laatste die afvalt.
Ik begrijp dat mijn frustratie niet begrepen zal worden door veel mensen die gewoon geen antwoord krijgen op hun sollicitatiebrieven, of steeds weer worden afgewezen op de brief.
Maar echt hé.. Soms lijkt mij dat gemakkelijker dan steeds weer nét mis te grijpen. Zeker wanneer procedures langer lopen.. er soms weken tussen het eerste en het tweede gesprek zit, of (zoals ik helaas al enkele malen heb meegemaakt) er geen twee maar 3 of 4 tot zelfs 7 (!!!) rondes zijn.. en je dan als laatste afvalt.. dan ga ik me toch onbewust verheugen op de functie en is de teleurstelling dat het wéér niet is gelukt ook groter.
En dan krijg je doorgaans geen afwijzingsmail die je op kunt slaan en negeren maar een telefoontje. Een smoesje, een vaag verhaal.. en tja.. dan moet ik daar dus een reactie op geven.
Vriendelijk en begripvol te moeten reageren om een goede naam te behouden. Het valt me steeds moeilijker. Shit, ik ben dan gewoon geproefd en uitgespuugd, zo voelt het. En in discussie gaan is zinloos. Ja, amen, ik begrijp het, dank je voor de tijd die je aan me besteed hebt, ik ben blij dat ik langs mocht komen, ik heb er weer van geleerd.. blablabla. Ook wetende ondertussen dat de reden van afwijzing maar zeer zelden eerlijk wordt verteld, ook wanneer ik daarom vraag. Bij W&S bureaus krijg ik van het bureau standaard een eerlijker en ander antwoord dan van het bedrijf. Dat zegt dan genoeg.

Ik ben nu weer door naar de tweede ronde en heb een goed tweede gesprek gehad. Tussen de mail en de uitnodiging voor de eerste ronde zaten dik twee weken. Wel vlot (3 dagen) te horen gekregen dat ik door was. Maar twee weken wachten op het tweede gesprek. Daar te horen gekregen dat er niet nog 2 maar nog 3 gespreksrondes gaan volgen als ik steeds door ga.

Ik ben het zo moe. De spanning, de stress.. het wordt me echt allemaal te veel.

Wat peptalk van jullie kan ik even erg goed gebruiken. :'(
  donderdag 3 april 2014 @ 10:56:14 #211
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_138464699
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:14 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan Silenus?
Het gesprek zelf ging goed, maar ik weet niet zo goed wat ik nou van de hele zaak moet denken. :')

* Het bedrijf heeft geen website
* Ik zou een huishoudelijk apparaat moeten verkopen bij mensen thuis, 3 afspraken per dag die door een telemarketing-team voor me ingepland worden.
* Er is geen sales-ervaring nodig

Dan bieden ze echt een -voor de functie- moeilijk hoog salaris, 2000 netto en 300 netto per verkochte unit. Ze vertelde dat een ongeoefende vertegenwoordiger 1 apparaat verkocht op 10 gesprekken. 60 gesprekken per maand, dus dat zou 6 x 300 = 1800 + 2000 = 3800 netto per maand zijn.

Klinkt te mooi om waar te zijn toch? :+ Enfin, ze was heel enthousiast en ik ben uitgenodigd voor een presentatie van dat product. Op mijn vragen hoe duur dat ding dan wel niet mocht zijn om zomaar 300 euro marge weg te geven aan de verkoper wilde ze niet echt ingaan, en wat het nou voor apparaat was zou ik dan ook wel zien bij de presentatie.

Na de presentatie zou de dag daarop (bij wederzijdse klik) de training zijn. Ze willen 10-15 man aannemen. Op mijn vraag waarom ze geen website hadden vertelde ze dat die volgende week online komt.

Kortom, ik ga wel naar de presentatie want ik ben sowieso benieuwd wat het verhaal hierachter is (En hun verdienmodel)...Maar ik heb wel mijn vraagtekens bij het hele verhaal. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_138464780
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:56 schreef Silenus het volgende:

[..]

Het gesprek zelf ging goed, maar ik weet niet zo goed wat ik nou van de hele zaak moet denken. :')

* Het bedrijf heeft geen website
* Ik zou een huishoudelijk apparaat moeten verkopen bij mensen thuis, 3 afspraken per dag die door een telemarketing-team voor me ingepland worden.
* Er is geen sales-ervaring nodig

Dan bieden ze echt een -voor de functie- moeilijk hoog salaris, 2000 netto en 300 netto per verkochte unit. Ze vertelde dat een ongeoefende vertegenwoordiger 1 apparaat verkocht op 10 gesprekken. 60 gesprekken per maand, dus dat zou 6 x 300 = 1800 + 2000 = 3800 netto per maand zijn.

Klinkt te mooi om waar te zijn toch? :+ Enfin, ze was heel enthousiast en ik ben uitgenodigd voor een presentatie van dat product. Op mijn vragen hoe duur dat ding dan wel niet mocht zijn om zomaar 300 euro marge weg te geven aan de verkoper wilde ze niet echt ingaan, en wat het nou voor apparaat was zou ik dan ook wel zien bij de presentatie.

Na de presentatie zou de dag daarop (bij wederzijdse klik) de training zijn. Ze willen 10-15 man aannemen. Op mijn vraag waarom ze geen website hadden vertelde ze dat die volgende week online komt.

Kortom, ik ga wel naar de presentatie want ik ben sowieso benieuwd wat het verhaal hierachter is (En hun verdienmodel)...Maar ik heb wel mijn vraagtekens bij het hele verhaal. :')
Klinkt als een pyramidespel. Geen enkele werkgever kan je op voorhand vertellen wat je netto gaat verdienen, allen bruto. Pas dus goed op met dit "bedrijf"!
  donderdag 3 april 2014 @ 11:01:22 #213
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_138464851
Ja, aan die optie dacht ik ook al. Het hangt sowieso toch wel van een boel variabele zaken af wat je netto gaat verdienen, lijkt me? :')

Zij vertelde iig dat het een Amerikaans bedrijf is en ze daarom altijd over netto-bedragen praten. Die had ik ook nog nooit eerder op een sollicitatiegesprek gehoord en ik heb toch echt bij Amerikaanse bedrijven gesolliciteerd en gewerkt. :P
Gourmetten of steengrillen?
pi_138465072
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:01 schreef Silenus het volgende:
Ja, aan die optie dacht ik ook al. Het hangt sowieso toch wel van een boel variabele zaken af wat je netto gaat verdienen, lijkt me? :')

Zij vertelde iig dat het een Amerikaans bedrijf is en ze daarom altijd over netto-bedragen praten. Die had ik ook nog nooit eerder op een sollicitatiegesprek gehoord en ik heb toch echt bij Amerikaanse bedrijven gesolliciteerd en gewerkt. :P
Feit is blijkbaar dat je geen loon uit dienstverband krijgt maar een provisie per verkocht product. Dat alleen al zou alle alarmbellen bij je af moeten laten gaan. Wanneer je bij dergelijke 'bedrijven' doorvraagt naar hoeveel een startende 'werknemer' dan verkoopt in pak hem beet de eerste drie maanden, gaan ze vaak nat. Of ze gaan enorm draaien om geen antwoord te hoeven geven (en dan moet je dus doorvragen) of ze moeten toegeven dat de meeste 'werknemers' niet verder komen dan 1 of zelfs geen product in die periode en dan afhaken. Zij nemen als voorbeeld alleen de geslaagde verkopers die weer veel verkopers hebben aangebracht en daar hun inkomen mee verdienen.

Een heel interessante vraag aan hen is ook hoe het zit met een bijstandsuitkering en hun 'werkzaamheden'. Ik heb werkelijk zo'n verkoper horen beweren dat je die inkomsten mag houden bovenop je bijstandsuitkering. Grotere onzin bestaat er niet.

Vaak gebruiken ze ook trucjes om je binnen te hengelen zoals het afgeven op kritisch denkende mensen. Die zouden dan alleen problemen en geen kansen zien, niet uit een uitkering willen komen. Als jij wat in je mars hebt, dan ga jij enorm veel verdienen. Wil je dat niet inzien dan ben je een loser.

Veel mensen trappen daar in want niemand wil een loser zijn.
  donderdag 3 april 2014 @ 11:18:43 #215
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_138465330
Oh, maar er is dus wel een basissalaris wat je sowieso zou verdienen, 2000 netto. Wat niet wegneemt dat je uiteraard na 3 maanden op kunt zouten als je niks verkoopt, dat snap ik zelf ook.

Als ik alleen maar provisie zou krijgen per verkocht product zou ik natuurlijk na 5 minuten het gesprek al af kunnen kappen, daar heb ik echt geen enkele zin in.
Gourmetten of steengrillen?
pi_138465401
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:18 schreef Silenus het volgende:
Oh, maar er is dus wel een basissalaris wat je sowieso zou verdienen, 2000 netto. Wat niet wegneemt dat je uiteraard na 3 maanden op kunt zouten als je niks verkoopt, dat snap ik zelf ook.

Als ik alleen maar provisie zou krijgen per verkocht product zou ik natuurlijk na 5 minuten het gesprek al af kunnen kappen, daar heb ik echt geen enkele zin in.
Dat is dan idd een pluspunt.
En wie betaalt er dan belasting over dat bedrag en in welk land? Pas op dat je niet achteraf nog een naheffing krijgt van de belastingdienst want die kloppen dan bij jou aan en niet bij je werkgever.
Het hele verhaal over 'netto' stinkt als rotte vis.
pi_138465646
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:55 schreef Ouder1 het volgende:
Ik zit in een emotionele dip. Het solliciteren gaat eigenlijk best wel goed. Veel gesprekken en af en toe door naar de tweede of derde ronde. Maar het dan steeds nét niet worden. De eeuwige laatste die afvalt.
Ik begrijp dat mijn frustratie niet begrepen zal worden door veel mensen die gewoon geen antwoord krijgen op hun sollicitatiebrieven, of steeds weer worden afgewezen op de brief.
Maar echt hé.. Soms lijkt mij dat gemakkelijker dan steeds weer nét mis te grijpen. Zeker wanneer procedures langer lopen.. er soms weken tussen het eerste en het tweede gesprek zit, of (zoals ik helaas al enkele malen heb meegemaakt) er geen twee maar 3 of 4 tot zelfs 7 (!!!) rondes zijn.. en je dan als laatste afvalt.. dan ga ik me toch onbewust verheugen op de functie en is de teleurstelling dat het wéér niet is gelukt ook groter.
En dan krijg je doorgaans geen afwijzingsmail die je op kunt slaan en negeren maar een telefoontje. Een smoesje, een vaag verhaal.. en tja.. dan moet ik daar dus een reactie op geven.
Vriendelijk en begripvol te moeten reageren om een goede naam te behouden. Het valt me steeds moeilijker. Shit, ik ben dan gewoon geproefd en uitgespuugd, zo voelt het. En in discussie gaan is zinloos. Ja, amen, ik begrijp het, dank je voor de tijd die je aan me besteed hebt, ik ben blij dat ik langs mocht komen, ik heb er weer van geleerd.. blablabla. Ook wetende ondertussen dat de reden van afwijzing maar zeer zelden eerlijk wordt verteld, ook wanneer ik daarom vraag. Bij W&S bureaus krijg ik van het bureau standaard een eerlijker en ander antwoord dan van het bedrijf. Dat zegt dan genoeg.

Ik ben nu weer door naar de tweede ronde en heb een goed tweede gesprek gehad. Tussen de mail en de uitnodiging voor de eerste ronde zaten dik twee weken. Wel vlot (3 dagen) te horen gekregen dat ik door was. Maar twee weken wachten op het tweede gesprek. Daar te horen gekregen dat er niet nog 2 maar nog 3 gespreksrondes gaan volgen als ik steeds door ga.

Ik ben het zo moe. De spanning, de stress.. het wordt me echt allemaal te veel.

Wat peptalk van jullie kan ik even erg goed gebruiken. :'(
Best wel herkenbaar, die heb ik ook vaak gehad, omdat ik heel vaak heel ver kom in de procedure. Maar van peptalk voelde het dan nog oneerlijker. Ach ja aan de andere kant, ik kan ook gewoon lekker de rest van m'n leven onder niveau kunnen werken. Aan het eind van de dag overdracht op de lijn en nergens meer naar omkijken en de volgende dag wat hoger geplaatsten moeiteloos achter het behang plakken en roepen dat het hun verantwoording is. En dan zeggen tsja, ik zou je best willen helpen, maar het mag niet, want die manager daar in die stoel denkt dat ik het nooit zou kunnen, omdat ik het nog niet eerder gedaan heb. En dan je collega's wijs maken hoe ze die figuren de baas kunnen. Heerlijk fout, maarja, zij plaatsen me daar.

Misschien kan je het ook zo bekijken, naar de positives die je hebt. Vrienden bij wie je op bezoek kan. Of genieten van het lekkere weer.
pi_138465687
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:56 schreef Silenus het volgende:

[..]

Het gesprek zelf ging goed, maar ik weet niet zo goed wat ik nou van de hele zaak moet denken. :')

* Het bedrijf heeft geen website
* Ik zou een huishoudelijk apparaat moeten verkopen bij mensen thuis, 3 afspraken per dag die door een telemarketing-team voor me ingepland worden.
* Er is geen sales-ervaring nodig

Dan bieden ze echt een -voor de functie- moeilijk hoog salaris, 2000 netto en 300 netto per verkochte unit. Ze vertelde dat een ongeoefende vertegenwoordiger 1 apparaat verkocht op 10 gesprekken. 60 gesprekken per maand, dus dat zou 6 x 300 = 1800 + 2000 = 3800 netto per maand zijn.

Klinkt te mooi om waar te zijn toch? :+ Enfin, ze was heel enthousiast en ik ben uitgenodigd voor een presentatie van dat product. Op mijn vragen hoe duur dat ding dan wel niet mocht zijn om zomaar 300 euro marge weg te geven aan de verkoper wilde ze niet echt ingaan, en wat het nou voor apparaat was zou ik dan ook wel zien bij de presentatie.

Na de presentatie zou de dag daarop (bij wederzijdse klik) de training zijn. Ze willen 10-15 man aannemen. Op mijn vraag waarom ze geen website hadden vertelde ze dat die volgende week online komt.

Kortom, ik ga wel naar de presentatie want ik ben sowieso benieuwd wat het verhaal hierachter is (En hun verdienmodel)...Maar ik heb wel mijn vraagtekens bij het hele verhaal. :')
Scammmmmmmmmmm! Even serieus, dit geloof je toch niet? Geen website en dit salaris en geen ervaring nodig. Te vaak dit gelezen, waarschijnlijk moet je nog geld investeren ook. Reken maar niet dat je die 2K echt krijgt, geloof er helemaal niks van. Zou ook niet naar de presentatie gegaan. Je bent toch geen domme jongen dus denk even na, kijk naar de marges, wat voor magisch apparaat moet dit wel niet zijn.
  donderdag 3 april 2014 @ 11:56:31 #219
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_138466303
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:32 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Scammmmmmmmmmm! Even serieus, dit geloof je toch niet? Geen website en dit salaris en geen ervaring nodig. Te vaak dit gelezen, waarschijnlijk moet je nog geld investeren ook. Reken maar niet dat je die 2K echt krijgt, geloof er helemaal niks van. Zou ook niet naar de presentatie gegaan. Je bent toch geen domme jongen dus denk even na, kijk naar de marges, wat voor magisch apparaat moet dit wel niet zijn.
Haha, ja nu ik het zo allemaal op een rijtje heb staan lijken m´n twijfels wel terecht inderdaad. :')

Als ik ook de 'hoofdvestiging' van het bedrijf bekijk (kon alleen een kvk-nummertje vinden) kom ik uit op een rijtjeshuis. :')

Tsja als ik nu de hele situatie nog even herhaal is het inderdaad ook wat te vaag voor woorden. Ook het pand waar ik binnen kwam. Geen enkel bordje of naamplaatje waar de naam van dat bedrijf op stond, de 'receptioniste' bleek dus ook diegene te zijn die het kenningsmakingsgesprek met mij had. (Haar naam kan ik ook nergens terugvinden op google). Zij zou bovendien de presentatie van het product geven maandag.

Haha, waarom twijfelde ik nog in godsnaam idd. :') :'( Ze belde later dat ik vrijdag een mail krijg wat ik allemaal mee zou moeten nemen naar de presentatie. Klinkt ook al dubieus. :P
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 3 april 2014 @ 12:02:11 #220
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_138466426
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:55 schreef Ouder1 het volgende:
Ik zit in een emotionele dip. Het solliciteren gaat eigenlijk best wel goed. Veel gesprekken en af en toe door naar de tweede of derde ronde. Maar het dan steeds nét niet worden. De eeuwige laatste die afvalt.
Ja, had ik dus ook. Heb geen emotionele dip, maar het is wel frustrerend als je elke keer zo dichtbij bent.

Kreeg begin deze week feedback waarom ik dus als laatste was afgevallen bij dat bedrijf waar ik twee weken geleden een gesprek had. M'n recruiter begon met 'je was zeker niet de slechtste, goede energie, kwam communicatief sterk over, alleen was de ander iets beter'.
Toen kwam de tip: 'misschien moet je de volgende keer eigenlijk niet vertellen dat je liever bij Ajax zou willen werken'.

Even terzijde: ik werk al 7 jaar met heel veel plezier (parttime) bij mijn favoriete voetbalclub Ajax, en heb dit altijd gecombineerd met studie en later werk. Natuurlijk zou het voor mij het handigst zijn als ik daar fulltime aan de slag zou kunnen, maar ze hebben nu geen geschikte vacatures dus ik heb nog een andere inkomstenbron nodig.

Die gast met wie ik dat gesprek had vroeg letterlijk aan mij: 'stel dat Ajax je morgen zou bellen voor een baan, zou je dat dan doen?'
... :') Ja gast, natuurlijk! Hij zei nota bene daarna nog dat als Ajax hém zou bellen voor een baan, hij dat ook direct zou doen. _O- :')

En dan een week later als tip geven dat ik dat beter niet had kunnen zeggen. Soms begrijp ik de wereld gewoon even niet. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_138466467
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:56 schreef Silenus het volgende:
Tsja als ik nu de hele situatie nog even herhaal is het inderdaad ook wat te vaag voor woorden. Ook het pand waar ik binnen kwam. Geen enkel bordje of naamplaatje waar de naam van dat bedrijf op stond, de 'receptioniste' bleek dus ook diegene te zijn die het kenningsmakingsgesprek met mij had. (Haar naam kan ik ook nergens terugvinden op google). Zij zou bovendien de presentatie van het product geven maandag.
Heb je al geprobeerd haar en ook het bedrijf terug te vinden op LinkedIn?
pi_138466616
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:02 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ja, had ik dus ook. Heb geen emotionele dip, maar het is wel frustrerend als je elke keer zo dichtbij bent.

Kreeg begin deze week feedback waarom ik dus als laatste was afgevallen bij dat bedrijf waar ik twee weken geleden een gesprek had. M'n recruiter begon met 'je was zeker niet de slechtste, goede energie, kwam communicatief sterk over, alleen was de ander iets beter'.
Toen kwam de tip: 'misschien moet je de volgende keer eigenlijk niet vertellen dat je liever bij Ajax zou willen werken'.

Even terzijde: ik werk al 7 jaar met heel veel plezier (parttime) bij mijn favoriete voetbalclub Ajax, en heb dit altijd gecombineerd met studie en later werk. Natuurlijk zou het voor mij het handigst zijn als ik daar fulltime aan de slag zou kunnen, maar ze hebben nu geen geschikte vacatures dus ik heb nog een andere inkomstenbron nodig.

Die gast met wie ik dat gesprek had vroeg letterlijk aan mij: 'stel dat Ajax je morgen zou bellen voor een baan, zou je dat dan doen?'
... :') Ja gast, natuurlijk! Hij zei nota bene daarna nog dat als Ajax hém zou bellen voor een baan, hij dat ook direct zou doen. _O- :')

En dan een week later als tip geven dat ik dat beter niet had kunnen zeggen. Soms begrijp ik de wereld gewoon even niet. :')
Klopt. Ik twijfel nu of ik door ben omdat bij het gesprek de directeur van de grootste klant aanwezig was. Na een gesprek van dik twee uur (!!) stonden we met z'n drieën te wachten bij de lift. Zegt die directeur tegen mij: "Eigenlijk wel erg dat dit extreem mooie gebouw, al die luxe, betaald wordt door hardwerkende minima die verplicht hier geld in moeten leggen.." Tja. Toen zei ik: "U zegt het, ik dacht het". Had ik denk ik niet moeten doen. De andere gesprekspartner moest hartelijk lachen om onze reactie op de extreme luxe daar.

Werkgevers hebben nu de keuze uit honderden sollicitanten voor 1 functie. Van gekkigheid weten ze niet meer welke eisen ze moeten stellen om je uit te nodigen voor een gesprek en hebben ze geen idee meer waar ze op moeten selecteren tijdens zo'n gesprek. Het kleinste, nietszeggende, debiele dingetje kan dan al reden zijn om je af te wijzen. Degene met wie ze de beste 'klik' voelen wordt het dan en niet zelden is dat niet de beste kandidaat voor de functie. De reden om iemand dan alsnog afte wijzen wordt dan gezocht. Gewoon zeggen dat ze de ander 'leuker' of 'aardiger' vonden staat dan zo stom. Tegen zo'n recruiter zijn ze dan vaak wel eerlijker en zeggen ze dan dus wel dat dat ene antwoord net niet was wat ze wilden horen.. al blijft dat een onderbouwing vaneen heel ander feit; ze vonden de ander leuker.

[ Bericht 13% gewijzigd door Ouder1 op 03-04-2014 12:18:01 ]
pi_138467287
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:02 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ja, had ik dus ook. Heb geen emotionele dip, maar het is wel frustrerend als je elke keer zo dichtbij bent.

Kreeg begin deze week feedback waarom ik dus als laatste was afgevallen bij dat bedrijf waar ik twee weken geleden een gesprek had. M'n recruiter begon met 'je was zeker niet de slechtste, goede energie, kwam communicatief sterk over, alleen was de ander iets beter'.
Toen kwam de tip: 'misschien moet je de volgende keer eigenlijk niet vertellen dat je liever bij Ajax zou willen werken'.

Even terzijde: ik werk al 7 jaar met heel veel plezier (parttime) bij mijn favoriete voetbalclub Ajax, en heb dit altijd gecombineerd met studie en later werk. Natuurlijk zou het voor mij het handigst zijn als ik daar fulltime aan de slag zou kunnen, maar ze hebben nu geen geschikte vacatures dus ik heb nog een andere inkomstenbron nodig.

Die gast met wie ik dat gesprek had vroeg letterlijk aan mij: 'stel dat Ajax je morgen zou bellen voor een baan, zou je dat dan doen?'
... :') Ja gast, natuurlijk! Hij zei nota bene daarna nog dat als Ajax hém zou bellen voor een baan, hij dat ook direct zou doen. _O- :')

En dan een week later als tip geven dat ik dat beter niet had kunnen zeggen. Soms begrijp ik de wereld gewoon even niet. :')
Goede energie :')
pi_138467374
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:56 schreef Silenus het volgende:

[..]

Het gesprek zelf ging goed, maar ik weet niet zo goed wat ik nou van de hele zaak moet denken. :')

* Het bedrijf heeft geen website
* Ik zou een huishoudelijk apparaat moeten verkopen bij mensen thuis, 3 afspraken per dag die door een telemarketing-team voor me ingepland worden.
* Er is geen sales-ervaring nodig

Dan bieden ze echt een -voor de functie- moeilijk hoog salaris, 2000 netto en 300 netto per verkochte unit. Ze vertelde dat een ongeoefende vertegenwoordiger 1 apparaat verkocht op 10 gesprekken. 60 gesprekken per maand, dus dat zou 6 x 300 = 1800 + 2000 = 3800 netto per maand zijn.

Klinkt te mooi om waar te zijn toch? :+ Enfin, ze was heel enthousiast en ik ben uitgenodigd voor een presentatie van dat product. Op mijn vragen hoe duur dat ding dan wel niet mocht zijn om zomaar 300 euro marge weg te geven aan de verkoper wilde ze niet echt ingaan, en wat het nou voor apparaat was zou ik dan ook wel zien bij de presentatie.

Na de presentatie zou de dag daarop (bij wederzijdse klik) de training zijn. Ze willen 10-15 man aannemen. Op mijn vraag waarom ze geen website hadden vertelde ze dat die volgende week online komt.

Kortom, ik ga wel naar de presentatie want ik ben sowieso benieuwd wat het verhaal hierachter is (En hun verdienmodel)...Maar ik heb wel mijn vraagtekens bij het hele verhaal. :')
Oplichters.

Ik heb meer verhalen gelezen over dat soort malafide bedrijven en die zijn niet positief. Als je voor hun aan de slag zou gaan, moet je je dan ook niet inschrijven bij de kvk als ZZP'er?

Heb je de bedrijfsnaam al eens gegoogled?

[ Bericht 2% gewijzigd door Mint_Clansell op 03-04-2014 12:42:58 ]
pi_138469275
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:02 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ja, had ik dus ook. Heb geen emotionele dip, maar het is wel frustrerend als je elke keer zo dichtbij bent.

Kreeg begin deze week feedback waarom ik dus als laatste was afgevallen bij dat bedrijf waar ik twee weken geleden een gesprek had. M'n recruiter begon met 'je was zeker niet de slechtste, goede energie, kwam communicatief sterk over, alleen was de ander iets beter'.
Toen kwam de tip: 'misschien moet je de volgende keer eigenlijk niet vertellen dat je liever bij Ajax zou willen werken'.

Even terzijde: ik werk al 7 jaar met heel veel plezier (parttime) bij mijn favoriete voetbalclub Ajax, en heb dit altijd gecombineerd met studie en later werk. Natuurlijk zou het voor mij het handigst zijn als ik daar fulltime aan de slag zou kunnen, maar ze hebben nu geen geschikte vacatures dus ik heb nog een andere inkomstenbron nodig.

Die gast met wie ik dat gesprek had vroeg letterlijk aan mij: 'stel dat Ajax je morgen zou bellen voor een baan, zou je dat dan doen?'
... :') Ja gast, natuurlijk! Hij zei nota bene daarna nog dat als Ajax hém zou bellen voor een baan, hij dat ook direct zou doen. _O- :')

En dan een week later als tip geven dat ik dat beter niet had kunnen zeggen. Soms begrijp ik de wereld gewoon even niet. :')
Geinig zeg!
Mijn vriendin werkt ook bij ajax! (al 16 jaar)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')