Wel als je beseft dat mijn laaste stuk naar huis altijd 1 bus was die maar 1 keer in het uur reed, en inderdaad 3 kwartier over een stukje van 10 minuten doet...quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vond het OV eigenlijk nooit super erg. Tenzij in de winter, als je ver moest lopen voor de dichtstbijzijnde halte of als je een eens-in-het-uur-dienst net mist dan.
Dat is inderdaad minder... Mijn laatste (en eerste) 20 minuten waren ook altijd onbetaald inderdaad. Maar ik liet me eigenlijk altijd ophalen op het station, dan was het 5 minuten onbetaald.quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:31 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Wel als je beseft dat mijn laaste stuk naar huis altijd 1 bus was die maar 1 keer in het uur reed, en inderdaad 3 kwartier over een stukje van 10 minuten doet...
En het ergste, nog onbetaald ook omdat die bus vanaf het laatste station vertrok...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben een week geleden een oproep gedaan op Facebook, als je geïnteresseerd was (quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:56 schreef ColeJ het volgende:
Balen Snuggle! Hoe selecteren ze eigenlijk? Ze zitten allemaal op kantoor, hoe kunnen ze nou weten wie de "ervaren" chauffeurs zijn.
Ik vermoed dat de theorie van Bokkepoot dichter in de buurt komt. Hoe verder je jezelf in iemands aars kunt duwen, hoe meer hielen je likt en schoenen je schoonmaakt, hoe eerder je daar staatquote:Op donderdag 20 maart 2014 18:01 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Ze hebben een week geleden een oproep gedaan op Facebook, als je geïnteresseerd was () dan kon je mailen met een motivatie en cv. Daarna hebben ze 6 mensen uitgekozen voor een selectiedag. Jammer genoeg zat ik niet bij die 6.
Ik weet niet hoe ze selecteren, maar ik vermoed dat het zoals de sollicitatie bij EW zal zijn maar dan iets strenger.
Kern naar kern is het OV heersend inderdaad, als je naar het centrum van een stad wilt en je wilt geen gedonder met auto parkeren.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:48 schreef Panthera. het volgende:
OV in Nederland is op zich best redelijk zolang je met de stromen kan reizen. Op het moment dat je dwars op de hoofdroutes reist wordt het dramatisch. Ik heb een paar keer Tiel-Oss moeten reizen, dat duurt langer dan Den Bosch - Amsterdam bijvoorbeeld.
Ik heb geloof ik wel eens gehoord dat ze daar een plan voor klaar hebben liggen. Maar goed, plan of niet; EW krijgt het dan ontiegelijk zwaar.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:03 schreef Exorbitantes het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk verder met EW als het kabinet de gratis OV-kaart schrapt? Zouden soortgelijke bedrijven daar al eigenlijk over nagedacht hebben?
Ik denk dat EW in hun huidige format inderdaad kunnen opdoeken, AR hebben nog de senioren..quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:08 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik wel eens gehoord dat ze daar een plan voor klaar hebben liggen. Maar goed, plan of niet; EW krijgt het dan ontiegelijk zwaar.
Met trekhaak, aanhanger en vergoeding om BE te halen zodat de te transporteren auto mee kan natuurlijkquote:Op donderdag 20 maart 2014 22:09 schreef Solidberg het volgende:
Krijgen we natuurlijk een lease-auto
Opdoeken denk ik niet, maar ze zullen wel omhoog moeten in de prijs. De vraag is hoever dat mogelijk is zonder veel klandizie te verliezen, zeker de grote maatschappijen zullen (nog) meer met eigen chauffeurs gaan werken waarschijnlijk, terwijl de kleinere wellicht andere oplossingen gaan zoeken.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:10 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik denk dat EW in hun huidige format inderdaad kunnen opdoeken, AR hebben nog de senioren..
Ik denk dat als de prijs te hoog word het hikeren niet meer rendabel is t.o.v. een vrachtwagen voorrijden vol met auto's.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:14 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Opdoeken denk ik niet, maar ze zullen wel omhoog moeten in de prijs. De vraag is hoever dat mogelijk is zonder veel klandizie te verliezen, zeker de grote maatschappijen zullen (nog) meer met eigen chauffeurs gaan werken waarschijnlijk, terwijl de kleinere wellicht andere oplossingen gaan zoeken.
Ik denk dat EW zich in dat geval nog meer op studentchauffeur gaat richten en het hiken wat gaat afbouwen.
Of met zo'n pendelauto. Heb ik pas voor die in Breda gedaan met een andere hiker. Hij heel de dag in zijn eerst opgehaalde auto, ik telkens auto's ergens ophalen en naar Breda rijden, en dan zette hij me weer bij het volgende adres af.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:18 schreef Solidberg het volgende:
Of er komen EWers met breng/ophaal opdrachten in dienst, die de hikers van A naar B brengen in de regio.
Aan het einde van de dag brengen ze dan het busje naar de volgende EWer die hem/haar weer thuis afzet
Hmm, een uurtje wachten met boeken en het is zowaar weer 20 euro goedkoper.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:19 schreef Sjouveur het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de prijs van een ICE ticket naar Duitsland zo 20 euro scheelt als je 2 uur later wilt vertrekken?Ik krijg op de een of andere manier geen korting met mijn studentenreisproduct als ik om 13:00 wil vertrekken ipv 11:00.
Probeer ook eens in prive modus(ctrl+shift+N), of je cookies verwijderen. Scheelt misschien nog watquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:24 schreef Sjouveur het volgende:
[..]
Hmm, een uurtje wachten met boeken en het is zowaar weer 20 euro goedkoper.
Lekker bezig NS Hispeed...
Wat? Natuurlijk werkt SOV niet in Duitsland. Je moet ook een kaartje vanaf Arnhem kopen natuurlijk, dan maar een keer niet uitchecken met OV-chip. In Nederland kan je volgens mij zonder toeslag in de ICE met OV kaart.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:19 schreef Sjouveur het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de prijs van een ICE ticket naar Duitsland zo 20 euro scheelt als je 2 uur later wilt vertrekken?Ik krijg op de een of andere manier geen korting met mijn studentenreisproduct als ik om 13:00 wil vertrekken ipv 11:00.
Als de OV kaart geschrapt wordt ga je meer naar het systeem van A. toe. Vaste uitvalsbasis waar alle chauffeurs beginnen en eindigen. Zo kun je gaan pendelen en ritten combineren. Denk echter niet dat dit voor EW een haalbaar plan is, hebben immers geen eigen vloot om dit te faciliteren.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:14 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Opdoeken denk ik niet, maar ze zullen wel omhoog moeten in de prijs. De vraag is hoever dat mogelijk is zonder veel klandizie te verliezen, zeker de grote maatschappijen zullen (nog) meer met eigen chauffeurs gaan werken waarschijnlijk, terwijl de kleinere wellicht andere oplossingen gaan zoeken.
Ik denk dat EW zich in dat geval nog meer op studentchauffeur gaat richten en het hiken wat gaat afbouwen.
Zowel de ICE als de NS doen 36 minuten over dat stukquote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:05 schreef Irritatie100 het volgende:
Je moet voor reizen binnen Nederland een ICE-toeslag hebben. Kost 2 euro geloof ik.
Wel een paar keer gedaan trouwens. Non-stop Utrecht - Arnhem en een bar om bier te drinken
Wij willen een verslagquote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:40 schreef Amoeba het volgende:
Nog een half uurtje en dan is Amoebar terug van zijn eerste FOK!meet ooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |