abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137987136
Baklava je hebt niks aan feesten die hun oorsprong heeft bij vuur aanbidders en polytheisten.
  donderdag 20 maart 2014 @ 23:04:43 #102
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_137987158
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:01 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ok dit is wel lame man.

Spreken je ouders nog wel Koerdisch onder elkaar of is dat ook zelfs verdwenen of bijna niet het geval? En spreken ze vooral Turks onder elkaar?

[..]

Volgens mij heb vorig jaar met Newroz welk in een artikel grote bijeenkomst ergens buiten in Turkije gezien en ook Sultan Erdogan (of zijn partij) die ze feliciteerde, toch?
En geef antwoord op de DM's naar jouw toe die van mij zijn.
pi_137987163
In Diyarbakir trekt het anders elk jaar nog een miljoen mensen. Vorig jaar maakte Erdogan nog bezwaar dat in heel Diyarbakir geen enkele Turkse vlag was te bekennen tijdens Nowruz.
  donderdag 20 maart 2014 @ 23:05:04 #104
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_137987177
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:04 schreef De_Ilias het volgende:
Baklava je hebt niks aan feesten die hun oorsprong heeft bij vuur aanbidders en polytheisten.
Dus iedere Koerd die dat viert is meteen een Mushirk. :') :') :') :')
pi_137987244
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:05 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Dus iedere Keord die dat viert is meteen een Mushirk. :') :') :') :')
Zeg ik dat?
  donderdag 20 maart 2014 @ 23:06:29 #106
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_137987255
quote:
En ik weet dat het oorspronkelijk een Zoroastristisch feest is maar de meeste Koerden vieren het niet meer zoals die oude-majoosi stijl.
  donderdag 20 maart 2014 @ 23:07:17 #107
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_137987294
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:06 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Zeg ik dat?
Ja maar wat is het oordeel van iemand die een oude niet-Islamitsche feest viert dan volgens de Salaf.

Het is gewoon cultuur Ilias.
pi_137987307
quote:
De Zoroastristen aanbidden niet het vuur, net zoals moslims niet de Kaaba aanbidden als ze er 7 rondjes omheen lopen. Vuur is heilig, maar voor de rest wordt het niet aanbeden. En Zoroastrisme is niet polytheïstisch, maar de eerste godsdienst met monotheïstische elementen. De Islam heeft de meest basiselementen van haar geloof (hemel, hel, aartsengel, demonen, engelen, 5 keer gebed, etc) van het Zoroastrianisme overgenomen.
  donderdag 20 maart 2014 @ 23:08:27 #109
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_137987351
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:07 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

De Zoroastristen aanbidden niet het vuur, net zoals moslims niet de Kaaba aanbidden als ze er 7 rondjes omheen lopen. Vuur is heilig, maar voor de rest wordt het niet aanbeden. En Zoroastrisme is niet polytheïstisch, maar de eerste godsdienst met monotheïstische elementen. De Islam heeft de meest basiselementen van haar geloof (hemel, hel, aartsengel, demonen, engelen, 5 keer gebed, etc) van het Zoroastrianisme overgenomen.
:') :')

Bron
pi_137987401
Turken proberen altijd cultuur van andere volkeren,die zij hebben overgenomen, op te eisen als hun eigen cultuur. Ik denk dat dit komt omdat de Anatolische bevolking totaal geen eigen meer cultuur heeft. Ooit hadden ze dat wel denk ik, maar nadat de mongolen hun hadden veroverd, is dat totaal verdwenen en nu zijn ze totaal 'verturkt'. Ik vind het altijd zo grappig dat Turken zo nationalistische zijn, maar hun cultuur is voornamelijk de cultuur van de mongolen die hun ooit hadden veroverd en ook de Perzische/Griekse invloeden om niet te vergeten.
pi_137987422
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:08 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

:') :')

Bron
Zoek eens naar Mary Boyce. Het concept van een hemel, hemel, aartsengel, demonen, 5 keer gebed op de dag, etc. vinden hun oorsprong in het Zoroastrianisme.
  donderdag 20 maart 2014 @ 23:10:16 #112
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_137987434
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:09 schreef hafez1234 het volgende:
Turken proberen altijd cultuur van andere volkeren,die zij hebben overgenomen, op te eisen als hun eigen cultuur. Ik denk dat dit komt omdat de Anatolische bevolking totaal geen eigen meer cultuur heeft. Ooit hadden ze dat wel denk ik, maar nadat de mongolen hun hadden veroverd, is dat totaal verdwenen en nu zijn ze totaal 'verturkt'. Ik vind het altijd zo grappig dat Turken zo nationalistische zijn, maar hun cultuur is voornamelijk de cultuur van de mongolen die hun ooit hadden veroverd en ook de Perzische/Griekse invloeden om niet te vergeten.
Je hebt echt helemaal gelijk. ^O^ _O_ _O-
pi_137987464
quote:
Klopt over het algemeen wel, inderdaad.
  donderdag 20 maart 2014 @ 23:12:00 #114
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_137987520
quote:
En dan zeggen die Turken nog dat Koerden geen eigen cultuur hebben en dat Keordisch slechts een Turks dialect is met Arabsiche en Perzische invloeden.

Die Turkse nationalsiten moeten eens anar hun eigen taal kijken.

Dat is puur alleen maar een mengelmoes van Arabsich, Perzisch en een beetje mongools, Grieks en Armeens. _O-
pi_137987589
quote:
Heb jou een aantal keer zien reageren hier en bijna al je comments gingen over iets met Turkije/Turken.

Zeg het is jongen, wat zit je dwars?
pi_137987611
quote:
De Turken hebben anders voor de overgrote deel van hun geschiedenis de invloed van de Perzische cultuur erkent, en waren erg trots om onderdeel uit te maken van die cultuur. Tot aan het begin van de 20ste eeuw gebruikten de Turken nog de Sjahname als bron voor hun identiteit. Totdat de Dede Korkut werd ingevoerd onder de Turken in Anatolie en de Kaukasus.
  donderdag 20 maart 2014 @ 23:15:01 #117
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137987694
quote:
Syrië van helft chemische wapens af

donderdag 20 mrt 2014, 21:54 (Update: 20-03-14, 22:07)

Meer dan de helft van alle chemische wapens van Syrië is vernietigd of het land uit. Dat heeft Sigrid Kaag, de Nederlandse toezichthoudster op de verwijdering van de wapens, bekendgemaakt.

Volgens Kaag, die het proces controleert uit naam van de VN en de OPCW (Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens) is Syrië nu 54 procent van de totale voorraad aan gifgassen en ander chemisch materiaal kwijt.

Traag
De opruiming van de wapens, waar Syrië onder internationale druk mee instemde, loopt achter op schema. Begin februari miste Syrië een deadline waarop 1300 ton chemisch materiaal vernietigd of overgedragen had moeten worden.

Vorige week bleken de autoriteiten in Damascus er niet in te zijn geslaagd het afgesproken tiental productie- en opslagplaatsen te ontmantelen.

Op gang
Toch zei Kaag dat Syrië inmiddels goed op gang is gekomen: "De internationale missie moedigt Syrië aan het huidige tempo vast te houden".

De Syrische autoriteiten zeggen dat de transporten van chemische stoffen naar de havenstad Latakia vertraagd zijn vanwege de onveilige situatie in het land.

Uiteindelijk worden de gevaarlijkste chemicaliën op zee vernietigd, de rest wordt in een aantal landen onschadelijk gemaakt.
Say what?
pi_137987710
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:12 schreef Baklava95 het volgende:
Dat is puur alleen maar een mengelmoes van Arabsich, Perzisch en een beetje mongools, Grieks en Armeens. _O-
Dat was het wel, maar nu volgens mij niet meer. De taal is geturkificeerd in de 20ste eeuw, en de meeste Arabische en Perzische leenwoorden zijn uit de Turkse taal gehaald.
pi_137987838
Het vuur wat ze bij Newroz aansteken heeft toch niks met aanbidden te maken? Vuur van de overwinning op zo'n dictatorkoning toch?
pi_137987991
quote:
8s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:17 schreef Peunage het volgende:
Het vuur wat ze bij Newroz aansteken heeft toch niks met aanbidden te maken? Vuur van de overwinning op zo'n dictatorkoning toch?
Nee, dat hebben de Koerden er uiteindelijk van gemaakt dacht ik. In ieder geval speelt die verhaal van Azi Dahaka geen prominente rol in Iran vandaag. Ik weet niet hoe de Zoroatristen er tegen aan kijken overigens.
  donderdag 20 maart 2014 @ 23:20:51 #121
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_137988018
quote:
quote:
Ja dat was op zo'n overwinnign op een ijzersmid-koning ofzo. :?

Schaam me echt dat ik mijn eigen cultuur niet meer ken. :') :'( :')
pi_137988859
Al die tijd gewoon niet geweten dat de rebellen wel degelijk een luchtmacht hebben, volgens Yilmaz.

quote:
Akhi waarmee ik soms mee zit wrm hebben jullie geen luchtmacht.

Die hebben we wel Alhamdulillah, de Engelen van Allah (SWT) zijn de luchtmacht van de Mujahideen :-)
Kunnen deze engelen ook barrel bombs neergooien, of lasergeleide raketten afwerpen?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 00:00:43 #123
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_137989873
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:07 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Dit klopt en geldt wel voor de meeste religies. Vaak worden de gebruiken en feesten van veroverde volken overgenomen om de bekering van diezelfde volken te vergemakkelijken. En de islam is daarin geen uitzondering.

Ik moet wel zeggen dat ik het raar blijf vinden dat intelligente personen als o.a. Aloulou, Peunage en Charismatisch in dit topic toch nog gelovig zijn. Vraag me dan ook af of ze er werkelijk in geloven of dat het meer gaat om het groepsgevoel en dat het eerder als een stukje cultuur wordt gezien.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  vrijdag 21 maart 2014 @ 00:01:54 #124
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_137989915
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:20 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

[..]

Ja dat was op zo'n overwinnign op een ijzersmid-koning ofzo. :?

Schaam me echt dat ik mijn eigen cultuur niet meer ken. :') :'( :')
Er is altijd tijd om te leren. Ik ben van plan om de komende jaren Koerdistan te bezoeken en de taal beetje bij beetje te leren.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_137990065
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:38 schreef Intellectueel het volgende:
Al die tijd gewoon niet geweten dat de rebellen wel degelijk een luchtmacht hebben, volgens Yilmaz.

[..]

Kunnen deze engelen ook barrel bombs neergooien, of lasergeleide raketten afwerpen?
Nee, maar maakt dat iets uit?

Hij gelooft in de kracht van Allah, niets is sterker dan dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')