abonnement Unibet Coolblue
pi_138832114
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 17:04 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Als je verbinding veilig is dan wel, op openbare of gedeelde netwerken kan je verkeer afgeluisterd worden.

Gebruik zelf een extension in Chrome voor telegram.
Kan niet alles op openbare netwerken afgeluisterd worden? Ik gebruik het alleen thuis waar de computer middels een utp-kabel aan het modem verbonden is. Is het dan gewoon veilig?
pi_138834927
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 17:11 schreef Ludd het volgende:

[..]

Kan niet alles op openbare netwerken afgeluisterd worden?
Ja in principe wel, het voordeel van SSL is dat je informatie versleuteld is en dat dus niemand het kan lezen.
quote:
Ik gebruik het alleen thuis waar de computer middels een utp-kabel aan het modem verbonden is. Is het dan gewoon veilig?
Waarschijnlijk wel l
  zondag 13 april 2014 @ 18:39:00 #104
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_138835791
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 16:21 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat houdt dat in? Is het dan niet veilig?
HTTP over SSL (https) is encrypted, HTTP is niet encrypted. Dus HTTPS is de veilige variant, er gaat niks clear text de lijn over. Muv heartbleed bugs enzo.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 13 april 2014 @ 18:39:47 #105
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_138835825
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 18:18 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ja in principe wel, het voordeel van SSL is dat je informatie versleuteld is en dat dus niemand het kan lezen.

[..]

Waarschijnlijk wel l
WTF?!?! Hoe denk je dat je modem met de buitenwereld praat..?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_138835928
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 18:39 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

WTF?!?! Hoe denk je dat je modem met de buitenwereld praat..?
De meeste routers zijn wel redelijk dichtgetimmerd tegenwoordig lijkt me zo.
pi_138836035
quote:
Zeker.

EMacs is meer een soort hele IDE met allerhande zaken en VIM meer echt een text editor denk ik.

Zelf gebruik ik vaak vim, maar ik zit ook vaak gewoon in een IDE. Eclipse of Netbeans. :@ Netbeans heeft goede PHP-ondersteuning.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2014 18:46:18 ]
  zondag 13 april 2014 @ 18:55:19 #108
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_138836414
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 18:42 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

De meeste routers zijn wel redelijk dichtgetimmerd tegenwoordig lijkt me zo.
Maar als het netwerkverkeer tussen router en end-point (website) niet encrypted is maakt het weinig uit hoe potdicht die router is hoor.

Ik gebruik alleen maar vim.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_138836449
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 18:55 schreef slacker_nl het volgende:

Maar als het netwerkverkeer tussen router en end-point (website) niet encrypted is maakt het weinig uit hoe potdicht die router is hoor.
Ja, ik had hem een paar seconden na posten van reactie door ;( :'(

*Kruipt weer in hoekje :'(
  zondag 13 april 2014 @ 19:00:50 #110
332574 µ
alt-m
pi_138836616
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 18:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zeker.

EMacs is meer een soort hele IDE met allerhande zaken en VIM meer echt een text editor denk ik.

Zelf gebruik ik vaak vim, maar ik zit ook vaak gewoon in een IDE. Eclipse of Netbeans. :@ Netbeans heeft goede PHP-ondersteuning.
TMUX + VIM _O_
జ్ఞ‌ా
pi_138836900
Vast een redelijk makkelijke vraag voor jullie en zeker te vinden via Google wanneer ik echt mijn best doe ;(. Maar beetje bomen/bos verhaal.

Ik werk aan wat documenten die in de volgende map staan ~/HotelX/Roosters/2014/mei/

Hoe zorg ik voor een snelknoppeling? Zodat er een map staat in mijn homefolder? ~/RoostersMei met de inhoud van bovenstaande?
  zondag 13 april 2014 @ 19:28:56 #112
332574 µ
alt-m
pi_138837768
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 19:08 schreef Kandijfijn het volgende:
Vast een redelijk makkelijke vraag voor jullie en zeker te vinden via Google wanneer ik echt mijn best doe ;(. Maar beetje bomen/bos verhaal.

Ik werk aan wat documenten die in de volgende map staan ~/HotelX/Roosters/2014/mei/

Hoe zorg ik voor een snelknoppeling? Zodat er een map staat in mijn homefolder? ~/RoostersMei met de inhoud van bovenstaande?
1man ln
:s).

Denk dat dat is wat je zoekt.

1
2
cd ~
ln -s ./HotelX/Roosters/2014/mei snelkoppelingnaam

Een symlink is dat, technisch gezien anders dan een snelkoppeling zoals Windows die kent. Het is meer een Windows Junction.
జ్ఞ‌ా
pi_138838110
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2014 19:28 schreef µ het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

:s).
Ik was te lui ;(
quote:
Denk dat dat is wat je zoekt.
[ code verwijderd ]

Een symlink is dat, technisch gezien anders dan een snelkoppeling zoals Windows die kent. Het is meer een Windows Junction.
Ik twijfelde welke -? ik moest hebben ty :D
pi_138842219
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 18:39 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

WTF?!?! Hoe denk je dat je modem met de buitenwereld praat..?
Niet veilig dus? Hoe kan ik dan op een veilige manier via telegram/linux communiceren?
pi_138852223
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 16:20 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Jammer dat het geen https is..
:? Telegram heeft iets veel beters: end-to-end encryptie.
pi_138852656
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 20:50 schreef Ludd het volgende:

[..]

Niet veilig dus? Hoe kan ik dan op een veilige manier via telegram/linux communiceren?
de enige veilige manier om te communiceren is met end-to-end encryptie. Al het andere (ook https) is een wassen neus. Telegram heeft de mogelijkheid end-to-end encryptie te gebruiken dmv de functie 'privegesprek'. (vrijwel) alle andere elektrische communicatiemiddelen zoals email, chats, sms en andere message diensten zijn onveilig tegen afluisteren door derden.
  Forum Admin maandag 14 april 2014 @ 13:34:53 #117
58651 crew  murp
murp
pi_138864602
Hallo! Ik ben al een par dagen mij aan het verdiepen en in het Linux wereldje, alleen vind ik het allemaal erg lastig. Zo benik net linux mint aan het gebruiken( Mooi!) Allen kom ik allerlei dingetjes tegen die niet werken of ik weet niet hoe het werkt.

Zo wil ik ook teamviewer installeren.
http://www.teamviewer.com/nl/download/linux.aspx

Ik kies Download deb v9.0.24147 64-Bit en dan opent die in een software instalatie dinges. Nu zegt ie dat er andere installatieprogramma's aanstaan :X Kan iemand mij even een zetje geven?
pi_138865325
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2014 13:34 schreef murp het volgende:
Hallo! Ik ben al een par dagen mij aan het verdiepen en in het Linux wereldje, alleen vind ik het allemaal erg lastig. Zo benik net linux mint aan het gebruiken( Mooi!) Allen kom ik allerlei dingetjes tegen die niet werken of ik weet niet hoe het werkt.

Zo wil ik ook teamviewer installeren.
http://www.teamviewer.com/nl/download/linux.aspx

Ik kies Download deb v9.0.24147 64-Bit en dan opent die in een software instalatie dinges. Nu zegt ie dat er andere installatieprogramma's aanstaan :X Kan iemand mij even een zetje geven?
.deb kan je installeren met dpkg --install foo.deb

Wat is daar de output van?

En als je automatisch updates aan hebt. Kan het zijn dat ie net bezig is met een update.
Dan kan je geen andere dingen installeren.
Maar geen idee of er mensen zijn die automatisch updaten.

[ Bericht 60% gewijzigd door t4rt4rus op 14-04-2014 14:05:06 ]
  Forum Admin maandag 14 april 2014 @ 15:56:32 #119
58651 crew  murp
murp
pi_138869439
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:57 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

.deb kan je installeren met dpkg --install foo.deb

Wat is daar de output van?

En als je automatisch updates aan hebt. Kan het zijn dat ie net bezig is met een update.
Dan kan je geen andere dingen installeren.
Maar geen idee of er mensen zijn die automatisch updaten.
Volgens mij was ie inderdaad al aan het updaten. Het is inmiddels gelukt Thanks.. Misschien dat ik later wel even langs komt voor vragen :D
  Forum Admin maandag 14 april 2014 @ 17:23:18 #120
58651 crew  murp
murp
pi_138872500
Nu weer een vaag iets.... Wil ik via steam een spelletje spelen geeft ie dit als error:

This application requires either the GL_EXT_Texture_compression_s3tc ed

Iemand weet hoe ik hiermee kan omgaan?
pi_138872832
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2014 17:23 schreef murp het volgende:
Nu weer een vaag iets.... Wil ik via steam een spelletje spelen geeft ie dit als error:

This application requires either the GL_EXT_Texture_compression_s3tc ed

Iemand weet hoe ik hiermee kan omgaan?
Mijn voorgevoel zegt dat je niet de native drivers voor je videokaart hebt geïnstalleerd. (Een korte google search ongeveer hetzelfde).

Via Linux Mint kan je dat volgens mij aanpassen via apparaatbeheer :)
  Forum Admin maandag 14 april 2014 @ 17:50:02 #122
58651 crew  murp
murp
pi_138873263
Ik zie helemaal geen apparaatbeheer bedoelje synaptic pakketbeheer?
  maandag 14 april 2014 @ 17:51:09 #123
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_138873291
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 23:16 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

:? Telegram heeft iets veel beters: end-to-end encryptie.
is leuk. Maar als de pagina dan in clear text je berichten doorpompt heb je geen fluit aan de encryptie tussen beide partijen.

Het is hetzelfde als telnetten naar een server, en dan vanaf daar ssh'en naar een andere doos. Alles tussen jou en de telnet doos is unencrypted. Dat maakt de encryptie tussen de twee andere dozen waardeloos.

[ Bericht 13% gewijzigd door slacker_nl op 14-04-2014 19:06:08 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 14 april 2014 @ 21:04:33 #124
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_138881245
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2014 13:34 schreef murp het volgende:
Hallo! Ik ben al een par dagen mij aan het verdiepen en in het Linux wereldje, alleen vind ik het allemaal erg lastig. Zo benik net linux mint aan het gebruiken( Mooi!) Allen kom ik allerlei dingetjes tegen die niet werken of ik weet niet hoe het werkt.

Zo wil ik ook teamviewer installeren.
http://www.teamviewer.com/nl/download/linux.aspx

Ik kies Download deb v9.0.24147 64-Bit en dan opent die in een software instalatie dinges. Nu zegt ie dat er andere installatieprogramma's aanstaan :X Kan iemand mij even een zetje geven?
Waarom zou je een onbetrouwbaar third party programma installeren? Linux heeft vncserver (grafisch) of openssh (cli) voor besturing op afstand. Linux is een veiliger systeem dan windows, maar de echte veiligheid hangt nog altijd af van de gebruiker. Windowsgebruikers halen willekeurig allerlei .exe's binnen als ze een mp3 zoeken, maar .deb werkt op root-niveau. Installeer zo veel mogelijk uit de standaard repository's.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_138896781
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:51 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

is leuk. Maar als de pagina dan in clear text je berichten doorpompt heb je geen fluit aan de encryptie tussen beide partijen.

Het is hetzelfde als telnetten naar een server, en dan vanaf daar ssh'en naar een andere doos. Alles tussen jou en de telnet doos is unencrypted. Dat maakt de encryptie tussen de twee andere dozen waardeloos.
Huh hoe zie je dat voor je? End-to-end encryptie betekend dat het van het begin tot het einde encrypted is. Er gaat dus niets in clear text over de lijn. Berichten worden encrypted vóórdat ze jouw computer verlaten, en pas decrypted op de device van de ontvanger.
pi_138897437
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 april 2014 10:20 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Huh hoe zie je dat voor je? End-to-end encryptie betekend dat het van het begin tot het einde encrypted is. Er gaat dus niets in clear text over de lijn. Berichten worden encrypted vóórdat ze jouw computer verlaten, en pas decrypted op de device van de ontvanger.
Niet precies.

Het werkt als volgt:

PC----telnet---Telnet machine----SSH-----ssh machine.

De communicatie verloopt eerst over telnet (unencrypted) naar machine 1 en gaat daarna pas over op het ssh protocol naar machine 2.

Https kan ik op die manier ook onveilig maken. Ik kan een geldig certificaat regelen, mijn machine opzetten als proxy en alle communicatie decrypten op mijn machine en daarna weer encrypten met mijn eigen certificaat, merk je als eindgebruiker vrij weinig van als ik het goed instel omdat ik een certificaat gebruik wat volledig geldig is. ;)
pi_138898960
We hadden het niet over telnet, we hadden het over Telegram.
pi_138898975
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 10:42 schreef Daeron het volgende:

[..]

Https kan ik op die manier ook onveilig maken. Ik kan een geldig certificaat regelen, mijn machine opzetten als proxy en alle communicatie decrypten op mijn machine en daarna weer encrypten met mijn eigen certificaat, merk je als eindgebruiker vrij weinig van als ik het goed instel omdat ik een certificaat gebruik wat volledig geldig is. ;)
Maar jij hebt geen certificaat voor het domein waar de verbinding heen gaat.
Dus dan heb je toch geen geldig certificaat?
pi_138899614
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:33 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Maar jij hebt geen certificaat voor het domein waar de verbinding heen gaat.
Dus dan heb je toch geen geldig certificaat?
...maar de gebruiker communiceert met de proxy, en daarvoor is het certificaat wel geldig.

Deze werkwijze is vrij gebruikelijk bij proxydiensten. Zo gebruikt bijvoorbeeld de accelerator-proxy van Opera-mobile ook haar eigen certificaten.
En dit is tevens de reden dat HTTPS/SSL niet een manier is om veilig te zijn tegen afluisteren. Alleen het verkeer totaan de eerste server wordt encrypted met SSL, wat er daarna mee gebeurt heb je als eindgebruiker geen enkele invloed meer op.

De enige reden waarvoor HTTPS nuttig zou zijn bij zo'n webbased chat die ook al end-to-end encryptie heeft, is dat het je beschermt tegen een MITM die de scripts onderweg aanpast en jou een versie voorschotelt waarin alle berichten zonder dat je het door hebt, ook naar hem verzonden worden. Als je het extern draait (en de host wel vertrouwt natuurlijk) kan dat nog wel een belangrijke toevoeging zijn.
pi_138900673
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:52 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...maar de gebruiker communiceert met de proxy, en daarvoor is het certificaat wel geldig.
Ik zie de communicatie met de proxy als een tunnel.
Door die tunnel maak jij verbinding met een bepaalde host, via HTTPS.

Dan gebruik je toch het certificaat van die host?
pi_138901315
Volgens mij kan het allebei. Maar een proxy heeft op deze manier dus de mogelijkheid data te veranderen zonder dat de gebruiker daar direct iets van merkt. Behalve als je het certificaat aanklikt, dan zie je dat dat een certificaat van je proxy is en niet van je bank.
  dinsdag 15 april 2014 @ 13:15:45 #132
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_138902731
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:32 schreef KomtTijd... het volgende:
We hadden het niet over telnet, we hadden het over Telegram.
En dan in het specifiek over een website die telegram over http aanbiedt en niet over https
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_138903871
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij kan het allebei. Maar een proxy heeft op deze manier dus de mogelijkheid data te veranderen zonder dat de gebruiker daar direct iets van merkt. Behalve als je het certificaat aanklikt, dan zie je dat dat een certificaat van je proxy is en niet van je bank.
Jup. Gebruiken we op de zaak ook.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:15 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

En dan in het specifiek over een website die telegram over http aanbiedt en niet over https
Achterliggende JS zou kunnen encrypten?
జ్ఞ‌ా
pi_138904959
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2014 17:50 schreef murp het volgende:
Ik zie helemaal geen apparaatbeheer bedoelje synaptic pakketbeheer?
Bij systeeminstellingen onderaan zit een knopje "stuurprogramma's voor apparaten". Die moet je hebben.
  dinsdag 15 april 2014 @ 18:14:36 #135
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_138913818
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:39 schreef µ het volgende:

[..]

Jup. Gebruiken we op de zaak ook.

[..]

Achterliggende JS zou kunnen encrypten?
Mogelijk, maar ik zou dan toch graag de https willen zien.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_138917533
Telegram-CLI werkt als een trein. _O_

Helaas zijn gele letters op een witte terminal niet zo'n succes.
pi_138934437
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:14 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Mogelijk, maar ik zou dan toch graag de https willen zien.
ik snap echt niet waar je je druk om maakt, heb nu al 3x uitgelegd dat het helemaal niets toevoegt. Zeker niet als je het lokaal draait. En anders maak je toch zelf even een checksum van de code zodat je die kunt controleren?
pi_138989464
Tip van de dag, nooit #rm -rf /usr doen. Het verneukt je systeem :{ :Z
pi_138991872
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 20:28 schreef Kandijfijn het volgende:
Tip van de dag, nooit #rm -rf /usr doen. Het verneukt je systeem :{ :Z
Valt mee, je hebt /bin dan nog ja.
pi_138993006
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:16 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Valt mee, je hebt /bin dan nog ja.
In Arch Linux zit die in /usr/bin 8)7
  donderdag 17 april 2014 @ 22:00:20 #141
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_138994518
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:03 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

ik snap echt niet waar je je druk om maakt, heb nu al 3x uitgelegd dat het helemaal niets toevoegt. Zeker niet als je het lokaal draait. En anders maak je toch zelf even een checksum van de code zodat je die kunt controleren?
Kennelijk lees jij niet. Er is een site die je telegram laat gebruiken. Webbased. Deze service wordt je unencrypted aangeboden. Dus alle beveiliging van Telegram tussen de clients gaat over het HTTP protocol, onbeveiligd, naar de eindgebruiker. Mij. Dat Telegram het end to end encrypt heb je in dat geval geen drol aan.

Wat is daar niet aan te snappen?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_138994807
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:00 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Kennelijk lees jij niet. Er is een site die je telegram laat gebruiken. Webbased. Deze service wordt je unencrypted aangeboden. Dus alle beveiliging van Telegram tussen de clients gaat over het HTTP protocol, onbeveiligd, naar de eindgebruiker. Mij. Dat Telegram het end to end encrypt heb je in dat geval geen drol aan.

Wat is daar niet aan te snappen?
Lees je hier even in:
https://core.telegram.org/mtproto
Telegram gebruikt een andere encryptie methode, niet zijnde HTTPS. Alle berichten die je stuurt zijn net zo veilig/veiliger dan plaintext over HTTPS. En als je de end-to-end encryptie gebruikt, zelfs extreem veel veiliger dan HTTPS. Ik snap echt niet waarom je zo op HTTPS geilt.
pi_138994920
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:05 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Lees je hier even in:
https://core.telegram.org/mtproto
Telegram gebruikt een andere encryptie methode, niet zijnde HTTPS. Alle berichten die je stuurt zijn net zo veilig/veiliger dan plaintext over HTTPS. En als je de end-to-end encryptie gebruikt, zelfs extreem veel veiliger dan HTTPS. Ik snap echt niet waarom je zo op HTTPS geilt.
Is het niet zo, dat voordat het eerste end wordt bereikt je alles als plain-txt verstuurd via je browser?
pi_138995152
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:07 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Is het niet zo, dat voordat het eerste end wordt bereikt je alles als plain-txt verstuurd via je browser?
Het eerste end ben je zelf. Althans, je computer. Als je bedoelt tussen je toetsenbord en de client, ja dat gedeelte is niet encrypted. Als je eigen computer gecompromitteerd is dmv een virus o.i.d. heb je inderdaad nog steeds een probleem. Niet dat dat anders zou zijn wanneer ze HTTPS zouden gebruiken ipv hun eigen protocol.
pi_138995309
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:12 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Het eerste end ben je zelf. Althans, je computer. Als je bedoelt tussen je toetsenbord en de client, ja dat gedeelte is niet encrypted. Als je eigen computer gecompromitteerd is dmv een virus o.i.d. heb je inderdaad nog steeds een probleem. Niet dat dat anders zou zijn wanneer ze HTTPS zouden gebruiken ipv hun eigen protocol.
Maar elke applicatie die gebruik maakt van de Telegram-api's versleuteld dus al direct de berichten?
  donderdag 17 april 2014 @ 22:18:50 #146
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_138995425
Gast! Ik heb de analogie met telnet een ssh al gebruikt. Ik weet niet hoe ik het duidelijker kan maken.

Website stuurt unencrypted de gegevens de lijn over. Website is/heeft interface tussen twee of meerdere Telegram users. Tussen users is de data inderdaad encrypted. Dan moet de date unencrypted van website naar jou. Hoe is dat veilig? Hoe?

Mijn analogie was: telnet naar doos A. Ga van A naar B met ssh connecten. Enige wat ik moet doen is tussen jou en A zitten en kan meeluisteren. Dan kan verkeer tussen A en B nog zo goed beveiligd zijn. Maar je telnet alsnog, clear text. Dat was mijn issue.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_138995493
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:15 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Maar elke applicatie die gebruik maakt van de Telegram-api's versleuteld dus al direct de berichten?
Er is nieteens een manier om unencrypted berichten via de Telegram-api te versturen.
pi_138995850
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:18 schreef slacker_nl het volgende:
Gast! Ik heb de analogie met telnet een ssh al gebruikt. Ik weet niet hoe ik het duidelijker kan maken.

Website stuurt unencrypted de gegevens de lijn over.
:? Waar? Hoe? Dit is onmogelijk. Telegram doet niets met unencrypted berichten. Die hele api ondersteunt dat niet.
quote:
Website is/heeft interface tussen twee of meerdere Telegram users. Tussen users is de data inderdaad encrypted.
Nee, de website communiceert met de Telegram servers, niet direct met andere users. Als je een "gewoon" bericht verstuurt wordt het verkeer totaan de Telegram-server encrypted en moet je vervolgens Telegram erop vertrouwen dat ze er geen rottigheid mee uithalen. Net als bij HTTPS, alleen wordt er net even een andere, maar soortgelijke, technologie gebruikt. Als je een "secret" bericht stuurt wordt het totaan de ontvangende gebruiker encrypted en kan zelfs Telegram zelf er geen rottigheid mee uithalen.
quote:
Dan moet de date unencrypted van website naar jou. Hoe is dat veilig? Hoe?
Je bedoelt het aflezen vanaf je beeldscherm? Zolang er niemand over je schouder mee staat te kijken en je geen virus hebt, veilig! Hoe is dat onveilig? Hoe?
quote:
Mijn analogie was: telnet naar doos A. Ga van A naar B met ssh connecten. Enige wat ik moet doen is tussen jou en A zitten en kan meeluisteren. Dan kan verkeer tussen A en B nog zo goed beveiligd zijn. Maar je telnet alsnog, clear text. Dat was mijn issue.
Ja en die analogie klopt dus niet, want je kunt helemaal geen unencrypted berichten sturen naar doos A.
  donderdag 17 april 2014 @ 22:36:43 #149
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_138996225
Okay.. even in de source zitten kijken van webogram.. het lijkt erop dat het volledig in js is en dus volledig client side draait. Dan maakt het idd weinig uit. Maar blijf het wat vreemdig vinden dat een Telegram (wel onofficieel) dan niet even https gebruikt.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_138996709
Waarom Telegram geen HTTPS gebruikt staat keurig uitgelegd in mijn link van net. En of het nou client-side of serverside draait maakt ook weinig uit, tenzij je een externe host gebruikt. Maar dan staat het je natuurlijk altijd vrij een SSL-certificaatje aan te schaffen als je je daar beter bij voelt (maar idd het draait allemaal client-side dus het enige wat je ermee wint is dat de integriteit van de scripts zelf dan gewaarborgd is)
  donderdag 17 april 2014 @ 22:55:55 #151
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_138997014
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:47 schreef KomtTijd... het volgende:
Waarom Telegram geen HTTPS gebruikt staat keurig uitgelegd in mijn link van net. En of het nou client-side of serverside draait maakt ook weinig uit, tenzij je een externe host gebruikt. Maar dan staat het je natuurlijk altijd vrij een SSL-certificaatje aan te schaffen als je je daar beter bij voelt (maar idd het draait allemaal client-side dus het enige wat je ermee wint is dat de integriteit van de scripts zelf dan gewaarborgd is)
Dat laatste lijkt me redelijk cruciaal.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_138997204
Is het ook, maar daar heb je als je het gewoon lokaal draait natuurlijk geen encryptie voor nodig.

Overigens zie ik zojuist dat webogram heul geen "secret" chats ondersteunt :7. Dat kan wel een nadeel zijn voor de rasparanoid.
  vrijdag 18 april 2014 @ 08:53:16 #153
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_139003472
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:47 schreef KomtTijd... het volgende:
Waarom Telegram geen HTTPS gebruikt staat keurig uitgelegd in mijn link van net. En of het nou client-side of serverside draait maakt ook weinig uit, tenzij je een externe host gebruikt
Het ging mij ook niet over hoe Telegram werkt, maar over hoe die webogram werkt. Ik leek niet te begrijpen dat webogram compleet client-side werkt en jij leek niet te begrijpen dat ik het over webogram had. Dus :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_139009902
gisteravond nog een installer scriptje geklust voor webogram (niet dat het zo moeilijk is maar toch):
https://github.com/dburse(...)u_oneclickinstall.sh

anyone care to test?
  vrijdag 18 april 2014 @ 14:14:28 #155
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_139011158
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:30 schreef KomtTijd... het volgende:
gisteravond nog een installer scriptje geklust voor webogram (niet dat het zo moeilijk is maar toch):
https://github.com/dburse(...)u_oneclickinstall.sh

anyone care to test?
Ik gooi een pull request je kant op
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_139081738
Mensen die al btrfs gebruiken?
  zondag 20 april 2014 @ 19:21:58 #157
332574 µ
alt-m
pi_139082422
quote:
6s.gif Op zondag 20 april 2014 19:07 schreef robin007bond het volgende:
Mensen die al btrfs gebruiken?
Al meer dan een jaar :Y.
జ్ఞ‌ా
  zondag 20 april 2014 @ 19:22:52 #158
332574 µ
alt-m
pi_139082468
Oh, sinds 2011 als ik mijn pohi terugkijk B-)
జ్ఞ‌ా
pi_139084695
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2014 19:21 schreef µ het volgende:

[..]

Al meer dan een jaar :Y.
Geen last van problemen omdat het nog niet stable is?
  zondag 20 april 2014 @ 20:03:09 #160
332574 µ
alt-m
pi_139085267
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 19:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Geen last van problemen omdat het nog niet stable is?
Nope.

Al twee falende disks in mijn pool gehad (hardware), en die netjes uit de pool kunnen halen en weet ik wat allemaal :s). Mooi spul :Y.
జ్ఞ‌ా
pi_139086193
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2014 20:03 schreef µ het volgende:

[..]

Nope.

Al twee falende disks in mijn pool gehad (hardware), en die netjes uit de pool kunnen halen en weet ik wat allemaal :s). Mooi spul :Y.
Ahww man. Verleidelijk. Al twijfel ik of ik als huis-tuin-keuken-gebruiker daar wat aan heb allemaal. :@
pi_139086413
quote:
6s.gif Op zondag 20 april 2014 19:07 schreef robin007bond het volgende:
Mensen die al btrfs gebruiken?
Heeft dat enig voordeel dan ten opzichte van ext4?
pi_139086674
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:19 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Heeft dat enig voordeel dan ten opzichte van ext4?
Ja. Al twijfel of ik er als normale gebruiker veel aan heb.

https://btrfs.wiki.kernel.org/index.php/Main_Page#Features
  zondag 20 april 2014 @ 20:26:24 #164
332574 µ
alt-m
pi_139086820
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:19 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Heeft dat enig voordeel dan ten opzichte van ext4?
Makkelijk poolen en handige snapshots :Y.
జ్ఞ‌ా
pi_139086865
quote:
6s.gif Op zondag 20 april 2014 20:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja. Al twijfel of ik er als normale gebruiker veel aan heb.

https://btrfs.wiki.kernel.org/index.php/Main_Page#Features
Ext4 heeft mijn vertrouwen gewoon :@, tis me geen reïnstall waard :s). Mijn /data is zelfs ntfs ;( omdat ik het ook met Windows wil kunnen benaderen.

Kende Cywin nog niet
pi_139089826
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:14 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik gooi een pull request je kant op
Gisteren jouw versie geprobeerd, works like a charm.

Ook Ubuntu 14.04 geinstalleerd, mocht alleen gelijk grub herstellen, dat viel een beetje tegen. Er stond al een critical bug voor aangemeld.
  zondag 20 april 2014 @ 21:42:16 #167
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_139090535
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 21:29 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Gisteren jouw versie geprobeerd, works like a charm.

Ook Ubuntu 14.04 geinstalleerd, mocht alleen gelijk grub herstellen, dat viel een beetje tegen. Er stond al een critical bug voor aangemeld.
Ik wilde het nog een kans geven, maar ik kan gewoon niet werken met dat verschrikkelijke unity. Het is vanaf deze versie ook niet meer mogelijk om de windowbuttons op de normale plaats te zetten.
Op de vrijgekomen plaats ga ik nu LMDE installeren, naast Mint 16.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_139090797
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:27 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ext4 heeft mijn vertrouwen gewoon :@, tis me geen reïnstall waard :s). Mijn /data is zelfs ntfs ;( omdat ik het ook met Windows wil kunnen benaderen.

Kende Cywin nog niet
Helemaal hetzelfde. Mijn tweede harde schijf met alleen maar data heb ik ook NTFS gemaakt om met Windows te kunnen benaderen. Vind ik erg jammer, want de snelheid is echt om te janken. ;(
pi_139091196
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:42 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik wilde het nog een kans geven, maar ik kan gewoon niet werken met dat verschrikkelijke unity. Het is vanaf deze versie ook niet meer mogelijk om de windowbuttons op de normale plaats te zetten.
Op de vrijgekomen plaats ga ik nu LMDE installeren, naast Mint 16.
unity werkt best goed hoor! Zeker op een multi-monitor set-up vind ik het echt relaxed. Op mijn laptop vind ik mint eigenlijk prettiger.
Nieuw is dat je de menubalk in de titelbalk van de venstertjes kunt zetten ipv altijd bovenaan. Dat is wel een verbetering vind ik.
  zondag 20 april 2014 @ 22:12:08 #170
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_139092054
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 21:29 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Gisteren jouw versie geprobeerd, works like a charm.

Ook Ubuntu 14.04 geinstalleerd, mocht alleen gelijk grub herstellen, dat viel een beetje tegen. Er stond al een critical bug voor aangemeld.
Ik vind het jammer dat er geen makkelijke manier is om je default browser vanuit de shell op te vragen. Of ik weet niet welke dpkg call je daarvoor moet doen. Want nu moet je hardcoden.
Had nog een tweede versie je kant opgegooid, die zet de juiste .desktop file neer. Je moet 'm alleen niet nu installen, de server.js geeft fouten (iig op 13.10)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_139092405
Is het niet mogelijk gewoon via een commando een link te openen zonder een browser te specificeren? Als in: dat'ie sowieso de default pakt?
pi_139092722
Net Debian ff geïnstalleerd maar wine staat bijvoorbeeld niet standaard in de repo's? Mijn wifi-drivers btw ook niet, maar dat zal wel komen vanwege het strikte open-source beleid.
  zondag 20 april 2014 @ 22:28:50 #173
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_139092902
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 22:25 schreef Kandijfijn het volgende:
Net Debian ff geïnstalleerd maar wine staat bijvoorbeeld niet standaard in de repo's? Mijn wifi-drivers btw ook niet, maar dat zal wel komen vanwege het strikte open-source beleid.
Dat zou heel goed kunnen, dit is mijn sources.list, mocht je het willen hebben:
http://paste.debian.net/hidden/c8fdfb1a/
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 20 april 2014 @ 22:32:54 #174
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_139093119
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2014 22:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Is het niet mogelijk gewoon via een commando een link te openen zonder een browser te specificeren? Als in: dat'ie sowieso de default pakt?
Hoe? Je opent geen file, maar zegt: $browser http://localhost:8000/app/index.html, dat gaat ie dan naartoe. Tis geen file op je local fs.. of wel?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_139093520
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 22:28 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen, dit is mijn sources.list, mocht je het willen hebben:
http://paste.debian.net/hidden/c8fdfb1a/
Je hebt testing, sid en experimental, hoe weet je dan welk pakket je binnen haalt?

Weet je ook waar debian de drivers van je printer pleurt? Ik neem aan in /lib/firmware ergens?
pi_139094517
Net weer mijn bootloader verkloot bij het willen migreren naar een nieuwe /boot partitie. Gelukkig zijn er nog altijd live cd's met GParted.
  zondag 20 april 2014 @ 23:10:14 #177
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_139095109
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 22:42 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je hebt testing, sid en experimental, hoe weet je dan welk pakket je binnen haalt?

Weet je ook waar debian de drivers van je printer pleurt? Ik neem aan in /lib/firmware ergens?
die zijn gecomment. Maar daarvoor heb je /etc/apt/preferences en /etc/apt/preferences.d zie ook http://blog.opperschaap.n(...)based-distributions/
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_139098604
quote:
9s.gif Op zondag 20 april 2014 23:00 schreef robin007bond het volgende:
Net weer mijn bootloader verkloot bij het willen migreren naar een nieuwe /boot partitie. Gelukkig zijn er nog altijd live cd's met GParted.
Knoppix :*
pi_139099844
quote:
9s.gif Op zondag 20 april 2014 23:00 schreef robin007bond het volgende:
Net weer mijn bootloader verkloot bij het willen migreren naar een nieuwe /boot partitie. Gelukkig zijn er nog altijd live cd's met GParted.
Live-cd van je distro, chrooten en grub-install /dev/sdX update-grub moet toch afdoende zijn?
pi_139103457
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 01:37 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Live-cd van je distro, chrooten en grub-install /dev/sdX update-grub moet toch afdoende zijn?
Ik gebruik SysLinux. Maar ja, ik dacht dus dat ik simpelweg de config van SysLinux kon veranderen en mijn fstab, maar dat kon dus niet. Daarnaast begon mijn boot-partitie bij sector 1 en dat mocht blijkbaar niet.

Maar inderdaad. Ik had gewoon opnieuw syslinux moeten installeren via een live-cd. Dat zou het makkelijkste zijn. :P
pi_139105498
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 22:42 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je hebt testing, sid en experimental, hoe weet je dan welk pakket je binnen haalt?

Weet je ook waar debian de drivers van je printer pleurt? Ik neem aan in /lib/firmware ergens?
Als je apt-get update doet worden er ook standaard instellingen opgehaald.
experimental wordt bijvoorbeeld nooit als eerste geinstalleerd.

als je sid en testing hebt wordt de versie geinstalleerd met de hoogste versie nummer, wat dan altijd in sid (of beide) zit.

Wil je echt testing moet je default distributie op testing zetten.
Wat in /etc/apt/preference kan.

Je kan ook met pinning werken, wat je eigenlijk ook wel nodig hebt als je experimental gebruikt.
Maar hoeft niet heel moeilijk te zijn.
Voor experimental is een pinnning van101 hoog genoeg, dan update hij wel je packages uit experimental, totdat ze naar unstable gaan.
pi_139164467
Zojuist voor het eerst niet genoeg gehad aan de standaard 1gb persistent space op een ubuntu live-stick. Wou mijn complete IDE erop knallen voor een dagje werken op een andere locatie... naja poging 2 nu :+
  woensdag 23 april 2014 @ 19:18:23 #183
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_139189476
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 12:06 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Als je apt-get update doet worden er ook standaard instellingen opgehaald.
experimental wordt bijvoorbeeld nooit als eerste geinstalleerd.
Experimental wordt echt wel als eerste gepakt als de dependencies kloppen.

quote:
als je sid en testing hebt wordt de versie geinstalleerd met de hoogste versie nummer, wat dan altijd in sid (of beide) zit.

Wil je echt testing moet je default distributie op testing zetten.
Wat in /etc/apt/preference kan.

Je kan ook met pinning werken, wat je eigenlijk ook wel nodig hebt als je experimental gebruikt.
Maar hoeft niet heel moeilijk te zijn.
Voor experimental is een pinnning van101 hoog genoeg, dan update hij wel je packages uit experimental, totdat ze naar unstable gaan.
In je preferences file pin je, dus dan werk je al met pinning.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_139189850
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:18 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Experimental wordt echt wel als eerste gepakt als de dependencies kloppen.
Mijn InRelease file bevat anders "NotAutomatic: yes".
Wat zou moeten betekenen dat die packages niet automatisch geselecteerd worden.

Dus nee experimental wordt echt niet als eerste gepakt.

-edit-
"NotAutomatic: yes" geeft packages trouwens een pinning met priority 1

[ Bericht 5% gewijzigd door t4rt4rus op 23-04-2014 19:38:12 ]
  woensdag 23 april 2014 @ 20:05:25 #185
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_139191218
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:29 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Mijn InRelease file bevat anders "NotAutomatic: yes".
Wat zou moeten betekenen dat die packages niet automatisch geselecteerd worden.

Dus nee experimental wordt echt niet als eerste gepakt.

-edit-
"NotAutomatic: yes" geeft packages trouwens een pinning met priority 1
Ja hallo. Als je gaat pinnen verander je standaard gedrag. Als je de default release zet beïnvloedt je ook pinning. Zonder al dat pak je wel degelijk experimental als je die repo enabled.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_139191546
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:05 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ja hallo. Als je gaat pinnen verander je standaard gedrag. Als je de default release zet beïnvloedt je ook pinning. Zonder al dat pak je wel degelijk experimental als je die repo enabled.
Nee "NotAutomatic: yes" staat in de InRelease van experimental, dat is de standaard instelling voor experimental.
Als je geen pinning hebt, hebben de packages in experimental standaard een priority van 1.

-edit-
Zie hier regel 10
ftp://ftp.nl.debian.org/debian/dists/experimental/InRelease
  woensdag 23 april 2014 @ 21:08:56 #187
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_139194119
Ik zie het. Die kende ik nog niet, ben 'm nooit tegengekomen in de man-page. Aha, het is in 2010 geintroduceerd (iig in de docs) en ik heb me volledig ingelezen in 2009. Explains. My bad.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_139194352
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:08 schreef slacker_nl het volgende:
Ik zie het. Die kende ik nog niet, ben 'm nooit tegengekomen in de man-page. Aha, het is in 2010 geintroduceerd (iig in de docs) en ik heb me volledig ingelezen in 2009. Explains. My bad.
In de docs ja, maar bestaat al veel langer in apt.
  woensdag 23 april 2014 @ 21:23:51 #189
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_139194832
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:13 schreef t4rt4rus het volgende:
In de docs ja, maar bestaat al veel langer in apt.
Dat kan ja, ik zag bug reports uit 2008.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 30 april 2014 @ 19:20:35 #190
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_139422576
Hoe krijg ik Ubuntu geïnstalleerd? Ik heb nu WinXP maar hij start altijd xp op terwijl ik de boot priority heb gewijzigd. Met Ubuntu op CD en op USB stick start hij steeds weer xp op.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_139423203
quote:
5s.gif Op woensdag 30 april 2014 19:20 schreef Dagoduck het volgende:
Hoe krijg ik Ubuntu geïnstalleerd? Ik heb nu WinXP maar hij start altijd xp op terwijl ik de boot priority heb gewijzigd. Met Ubuntu op CD en op USB stick start hij steeds weer xp op.
Je hebt de ISO gewoon gebrand als image? Dus niet als los bestand erop?
  woensdag 30 april 2014 @ 19:36:32 #192
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_139423304
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 19:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je hebt de ISO gewoon gebrand als image? Dus niet als los bestand erop?
Ja, uitgepakt zeg maar.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_139425902
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 19:36 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ja, uitgepakt zeg maar.
Hmm oké. Gewoon met imgburn ook?
  woensdag 30 april 2014 @ 23:18:39 #194
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_139436412
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hmm oké. Gewoon met imgburn ook?
Het is gelukt nu, heb hem alleen nog niet geïnstalleerd. Weet nog niet zeker of ik wil overstappen :P Ik kan Spotify toch installeren via Wine? Morgen maar even verder kijken. Werkt dat ook voor Universal Media Server zodat ik films kan kijken op mijn PS3?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_139488333
quote:
6s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:18 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Het is gelukt nu, heb hem alleen nog niet geïnstalleerd. Weet nog niet zeker of ik wil overstappen :P Ik kan Spotify toch installeren via Wine? Morgen maar even verder kijken. Werkt dat ook voor Universal Media Server zodat ik films kan kijken op mijn PS3?
Er is zelfs een native linux client voor spotify. Die heeft alleen nog niet de nieuwe hippe interface volgens mij ;)
pi_139501401
quote:
6s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:18 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Het is gelukt nu, heb hem alleen nog niet geïnstalleerd. Weet nog niet zeker of ik wil overstappen :P Ik kan Spotify toch installeren via Wine? Morgen maar even verder kijken. Werkt dat ook voor Universal Media Server zodat ik films kan kijken op mijn PS3?
Daar heb je PS3 media Server voor. :)
  vrijdag 2 mei 2014 @ 23:16:55 #197
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_139507334
Momenteel poog ik een BlackBerry Playbook te verbinden aan mijn PC welke op Kubuntu draait en nun kwam ik de volgende instructie tegen voor het aansluiten op Ubuntu:

quote:
Goto your Ubuntu 12.04 desktop now and select Connect to Server option from File menu in the top panel.
http://askubuntu.com/ques(...)-to-playbook-via-usb

Maar... waar kan ik die optie onder Kubuntu vinden? :)
  vrijdag 2 mei 2014 @ 23:39:51 #198
371309 t4rt4rus
Tartarus
pi_139508407
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 23:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Momenteel poog ik een BlackBerry Playbook te verbinden aan mijn PC welke op Kubuntu draait en nun kwam ik de volgende instructie tegen voor het aansluiten op Ubuntu:

[..]

http://askubuntu.com/ques(...)-to-playbook-via-usb

Maar... waar kan ik die optie onder Kubuntu vinden? :)
Hier wat aan?
https://ask.fedoraproject(...)rk-location-on-xfce/
pi_139508447
quote:
Het klinkt een beetje als samba, misschien ff zoeken via blackberry playbook samba client? Moet aan het werk nu anders had ik wat langer voor gekeken.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 23:42:20 #200
371309 t4rt4rus
Tartarus
pi_139508505
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 23:40 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het klinkt een beetje als samba, misschien ff zoeken via blackberry playbook samba client? Moet aan het werk nu anders had ik wat langer voor gekeken.
Ja gaat via samba.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')