Wat dacht je van medisch personeel?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:41 schreef Oksel het volgende:
Jonge hen, 1 jaar oud. Valt om, blijft liggen. Eet nog wel, drink nog wel.. is nu al 3 dagen zo. Zie geen verslechtering, maar ook geen verbetering. Afmaken?
Of niet. Misschien is het geen 'huis'dier.quote:
En dan kijkt er een dierenarts naar, 20 EUR verder. Die wil wat poep onderzoeken, weer 15 EUR. Dan wellicht een vitaminekuurtje, want misschien-dit-en-dat plus nog wat kosten schrijven briefje voor de assistente, 19 EUR. Nee, werkt toch niet. Afmaken hier, weer 25 EUR verder. Nee, dat grapje heb ik al paar x eerder gedaan, en heb besloten dat niet meer te doen. Beest heeft geen pijn, is alert en eet, dus ik doe óf zelf iets, of ik maak 'm af.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:41 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Wat dacht je van medisch personeel?
Het is een hen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:41 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Wat dacht je van medisch personeel?
Door laten lopen als je denkt dat er verbetering in zit, afmaken als je de hen zielig gaat vinden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:44 schreef Oksel het volgende:
En dan kijkt er een dierenarts naar, 20 EUR verder. Die wil wat poep onderzoeken, weer 15 EUR. Dan wellicht een vitaminekuurtje, want misschien-dit-en-dat plus nog wat kosten schrijven briefje voor de assistente, 19 EUR. Nee, werkt toch niet. Afmaken hier, weer 25 EUR verder. Nee, dat grapje heb ik al paar x eerder gedaan, en heb besloten dat niet meer te doen. Beest heeft geen pijn, is alert en eet, dus ik doe óf zelf iets, of ik maak 'm af.
Lijden is altijd onnodig. Zolang dat voorkomen wordt, ben ik al tevreden:) Al is de grens tussen gezond zijn en lijden erg klein bij dit voorbeeld, gezien er al behoorlijk ernstige aandoeningen aanwezig zijn lijkt het..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:45 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Het is een hen.![]()
Gewoon opeten.
Het is zielig om hem te laten lijden en geldverspilling om een dom dier te behandelen.
Er zijn meerdere users hier die kippen houden voor consumptie. Misschien moet je die even PM/DM'en om te vragen wat volgens hun de meest humane methode is.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:46 schreef Oksel het volgende:
Nouja, het lijdt niet. Alert, eet, drinkt, poept, beweegt. Alleen lopen gaat wat moeilijk.
En opeten, hehe. Nee, dankje.
Twijfel tussen de grote takkenknip schaar of de bijl & hakblok. Laatste denk ik.
Nek omdraaien, heb je ook geen rotzooi..en het is pijnloos.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:46 schreef Oksel het volgende:
Nouja, het lijdt niet. Alert, eet, drinkt, poept, beweegt. Alleen lopen gaat wat moeilijk.
En opeten, hehe. Nee, dankje.
Twijfel tussen de grote takkenknip schaar of de bijl & hakblok. Laatste denk ik.
Ja, maar dat moet met de hand.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:48 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Nek omdraaien, heb je ook geen rotzooi..en het is pijnloos.
Durf je de kip niet aan te raken dan?quote:
Ik hoop voor je partner dat ook jij 't verschil inziet tussen aanraken met de hand en afmaken met de hand.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:50 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Durf je de kip niet aan te raken dan?
Met mijn uurloon zou dat zeer onrendabel zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:50 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Durf je de kip niet aan te raken dan?
BTW als je hem mooi schoonmaakt en klaarmaakt kan je em ook nog aan de poelier verkopen.
Ik begrijp goed wat je bedoelt, een levend iets doodmaken is nooit leuk. Soms moet je wel...in mijn geval was ik enorm gesterkt door het feit dat daarmee het lijden beeindigd werd:) Geloof me er zijn ook mensen die het arme beest in een zak douwen en em als voetbal gaan gebruiken...je kent de afschuwelijke filmpjes wel..Ik ben alleen al blij om te horen dat je erom geeft:) propsquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:52 schreef Oksel het volgende:
[..]
Met mijn uurloon zou dat zeer onrendabel zijn.
Baas.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:52 schreef Oksel het volgende:
[..]
Met mijn uurloon zou dat zeer onrendabel zijn.
Je hebt denk ik toch twee handen nodig om te knippen met zo'n ding? Hoe zie je dat voor je precies? Kip op de grond leggen, vragen haar nek te strekken, en schaar er over heen zetten in de hoop dat ze d'r kop niet weg trekt? Of iemand anders de kip vast laten houden met gestrekte nek, en dan knippen? Het lijkt mij nogal omslachtig eigenlijk.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:45 schreef Oksel het volgende:
Ik ben sowieso niet van 't opeten.
Heggeschaars is trouwens een zeer zekere methode, maar wat vies.
Als je advies gehanteerd werd zou je nooit zijn geboren.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:45 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Het is een hen.![]()
Gewoon opeten.
Het is zielig om hem te laten lijden en geldverspilling om een dom dier te behandelen.
Een kip is een gedomesticeerd dier. Als je latijn niet al te roestig is, kan je daar al uit opmaken dat een kip wel degelijk een huisdier is. Dat we tegenwoordig denken dat een dier een huisdier is als het bij je op bed slaapt, is een moderne misvatting.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |