Het punt is juist dat er niet genoeg vrijwilligers zijnquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dus je pikt het werk in van vrijwilligers, die dit werk met liefde doen en zo worden weggedrukt door mensen die totaal geen motivatie hebben....?
Laat eens zien dan? Je zegt het iedere zo goed te weten, maar ik wil daar wel eens een bron voor zien. Daarnaast ben ik nog steeds van mening dat als jij mensen verplicht wilt laten werken, dat jij ze dan ook maar verplicht een correct salaris betaald. Wat is daar zo moeilijk aan? Volgens jouw beredenering is er zoveel werk in die sectoren dat er genoeg permanente banen te creeren zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is pertinent onwaar. Velen hier in dit topic weten juist niet waar ze het over hebben. De klusjes die ik opnoemde worden juist door vrijwilligers / taakstrafgerechtigden gedaan.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. In de zorg is genoeg personeel, het ontbreekt aan goed beleid. Verpleegsters moeten nu inderdaad wasjes draaien wat de huishoudelijke hulp voorheen deed alleen niet omdat de huishoudelijke hulp ergens anders een baan heeft gevonden, maar omdat de huishoudelijke hulp is weggesneden en men vindt dat gediplomeerd personeel dit weer moet doen. Als je die huishoudelijke taken door bijstandsgerechtigden laat doen betekent dat dat er weer meer verpleegsters weggesneden kunnen worden. Je komt altijd uit op het verdringen van reguliere plekken.
Weet je waarom er te weinig personeel is? Omdat die banen zijn wegbezuinigd door het drukken van de kosten. Die mensen komen in de bijstand en mogen dan hun oude werk weer gaan doen tegen een absoluut minimum.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij weet niet waar je het over hebt. Peilbuizen inmeten gebeurt door vrijwilligers en bijna alle tijdreeksen vertonen gaten doordat vrijwilligers niet altijd kunnen. Nederland staat bomvol met peilbuizen. Kan je heel wat mensen op zetten. Het dijkleger van een waterschap bestaat ook uit vrijwilligers en doet dijkinspecties, broodnodig in Nederland. Graffiti wordt nu verwijderd door bureau HALT, en er is nog genoeg graffiti te verwijderen. Ik weet niet of jij wel eens door grote steden hebt gelopen? In grote steden is er dusdanig veel groen dat niet alle groen op tijd is bijgehouden. In bejaardentehuizen moeten nu verpleegsters wasjes draaien omdat er te weinig personeel is. Als je dat mensen uit de bijstand laat doen kunnen de verpleegsters weer het werk doen waarvoor ze opgeleid zijn.
Die van het waterschap zijn NOOIT banen geweest, net als de graffitiverwijdering. Groenvoorziening wel. Maar zelfs met betaalde banen blijft er zoveel achterstallig onderhoud voor. Juist omdat een gemeente geen oneindige geldbron heeft.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Weet je waarom er te weinig personeel is? Omdat die banen zijn wegbezuinigd door het drukken van de kosten. Die mensen komen in de bijstand en mogen dan hun oude werk weer gaan doen tegen een absoluut minimum.
Die banen hadden nooit mogen verdwijnen, als het werk blijkbaar toch gedaan moet worden. Maar dan als een verkapte vorm van dwangarbeid.
Wat dacht je van de enorme besparing op het uitkeringsapparaat? Zal misschien niet alles dekken, maar zeker wat.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Van welke oneindige geldbron? Waarom denk je dat dit soort dingen door vrijwilligers / taakstrafdeliquenten moeten worden gedaan
Laat ze een sticker dragen dan weet iedereen wie het zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Klusjes voor mensen in de bijstand
http://www.volkskrant.nl/(...)rs-in-bijstand.dhtml
Zoals die hoogleraar in artikel opmerkt: Er klinken duistere ondertonen door in het beleid, alsof we mensen in de bijstand willen laten paraderen als de zondebokken van een verzorgingsstaat in crisis.' .
Het is gewoon repressie. Ik heb het al een paar keer dwangarbeid genoemd. En je bent ook lekker herkenbaar, als enige normale met een oranje fluorescerend hesje tussen de debielen en taakstraffers.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Zoals die hoogleraar in artikel opmerkt: Er klinken duistere ondertonen door in het beleid, alsof we mensen in de bijstand willen laten paraderen als de zondebokken van een verzorgingsstaat in crisis.' .
Ah, de eerste WO2-vergelijking is ook al binnen. We moesten even wachtenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Laat ze een sticker dragen dan weet iedereen wie het zijn.
Maar wel uitgevoerd door vrijwilligers die het werk leuk vinden, het met liefde doen en het met toewijding doen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die van het waterschap zijn NOOIT banen geweest, net als de graffitiverwijdering. Groenvoorziening wel. Maar zelfs met betaalde banen blijft er zoveel achterstallig onderhoud voor. Juist omdat een gemeente geen oneindige geldbron heeft.
Dat is precies wat er gebeurd ja. Het is echt van de zotte dat we de mensen die werkeloos zijn aanpraten dat het hun schuld is dat ze werkeloos zijn. Het tegendeel is waar.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:35 schreef controlaltdelete het volgende:
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ah, de eerste WO2-vergelijking is ook al binnen. We moesten even wachten
Er is een gebrek aan vrijwilligers....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar wel uitgevoerd door vrijwilligers die het werk leuk vinden, het met liefde doen en het met toewijding doen.
Beter dan bijstandtrekkers die geen motivatie hebben.
Toch wordt het werk al deccenia lang toch uitgevoerd.... Door wie dan?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is een gebrek aan vrijwilligers....
Dat van het waterschap, à lá. Maar bijstandsgerechtigden klussen laten doen die anders worden gedaan door mensen met een taakstraf? Heb je straf als je in de bijstand zit?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die van het waterschap zijn NOOIT banen geweest, net als de graffitiverwijdering. Groenvoorziening wel. Maar zelfs met betaalde banen blijft er zoveel achterstallig onderhoud voor. Juist omdat een gemeente geen oneindige geldbron heeft.
Nee, het gaat om de tegenprestatie. Nog een voorbeeld: bij een natuurontwikkelingsproject waar ik bij betrokken ben, hebben ze blikken MOE'ers ingehuurd om helmgras te verwijderen en elders te herplanten. Drie maal raden wie dat ook hadden kunnen doen....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat van het waterschap, à lá. Maar bijstandsgerechtigden klussen laten doen die anders worden gedaan door mensen met een taakstraf? Heb je straf als je in de bijstand zit?
MOE-landers zijn veel goedkoper.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de tegenprestatie. Nog een voorbeeld: bij een natuurontwikkelingsproject waar ik bij betrokken ben, hebben ze blikken MOE'ers ingehuurd om helmgras te verwijderen en elders te herplanten. Drie maal raden wie dat ook hadden kunnen doen....
Inderdaad. Maar er zijn toch nog altijd mensen die zo denken tot ze zelf eens in zo'n situatie terecht komen. Je zou het ze haast gunnen maar dat doe ik niemand.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is precies wat er gebeurd ja. Het is echt van de zotte dat we de mensen die werkeloos zijn aanpraten dat het hun schuld is dat ze werkeloos zijn. Het tegendeel is waar.
Wat ik al zei, bijstandsgerechtigden zijn geen goedkope arbeidskrachten die je maar moet dwingen om werk te doen. In plaats van MOE'ers hadden ze ook gewoon Nederlanders aan kunnen nemen. Je weet wel, tegen een normaal salaris.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de tegenprestatie. Nog een voorbeeld: bij een natuurontwikkelingsproject waar ik bij betrokken ben, hebben ze blikken MOE'ers ingehuurd om helmgras te verwijderen en elders te herplanten. Drie maal raden wie dat ook hadden kunnen doen....
Wat men stelselmatig vergeet is dat in die ¤1850.- ALLES is meegenomen. Dan kan je dat niet vergelijken met een kaal netto inkomen van een werkende. Dit gaat over gezinnen. Bij gezinnen met minimaal 1 werkende komt er ook nog van alles bij, denk aan kinderbijslag, bij een laag inkomen huurtoeslag, zorgtoeslag en als ze beiden (deels) werken kinderopvangtoeslag.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:39 schreef Globali het volgende:
In elk geval (en dan ga ik toch nog even uit van die 1850....NIBUD) is het zo dat er ook gewoon werkende mensen zijn die daar van rond moeten komen. En van minder. Neem ik aan.
Het is momenteel 850.000 werkelozen en 92.000 vacatures. Je loopt achter.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:55 schreef Mystikvm het volgende:
Ik snap trouwens ook niet goed wat mensen niet begrijpen aan 600.000 werklozen, en 100.000 vacatures. 1 op de 6 krijgt een baan, de rest niet. Het is dus vaak niet een kwestie van "dan ga je maar werken".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |