abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:39:52 #26
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137875570
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:37 schreef Globali het volgende:

[..]

Vast geen Chinezen.
Antillianen met name. Het gebied rond de g.j. de Jonghweg. Elke dag zag ik dezelfde mensen voor hun huisje hangen (mensen ouder dan 30). Controle? No way :')
pi_137875602
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Afschaffen hoeft van mij niet, maar tegenprestaties zijn er genoeg te leveren. Er zijn altijd groenperkjes die achterstallig onderhoud hebben. Er is altijd graffiti die verwijderd kan worden (sommige steden zitten er vol mee). In bejaardentehuizen hebben ze nijpende personeelstekorten. Er zijn dus altijd wasjes die gedraaid kunnen worden. En ga zo maar door.
Geef ze dan daar een vaste baan. Die tegenprestaties hebben er juist voor gezorgd dat er nu nog meer mensen in de bijstand zitten.
pi_137875604
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:35 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Ik klaag wel. De kosten voor alles rijzen de pan uit. Energie, OZB, alles stijgt en stijgt.
En bepaalde bevolkingsgroepen zitten inderdaad lekker de hele dag voor hun huis te hangen.
Wat mij betreft schaffen we de hele bijstand af, alleen nog maar voor mensen die fysiek niet kunnen werken.
Daarvoor bestaat de WAO al. Daarnaast zijn er gewoon mensen die lange tijd gewoon geen baan kunnen vinden. Kan bijv. door leeftijd komen. Iets anders is het misbruik dat ervan wordt gemaakt. En dat is groots.
pi_137875641
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Geef ze dan daar een vaste baan. Die tegenprestaties hebben er juist voor gezorgd dat er nu nog meer mensen in de bijstand zitten.
Dat kan vaak gewoon niet. Ik vind het helemaal niet gek dat mensen die eigenlijk gewoon kunnen werken (maar misschien geen baan kunnen vinden) maar wel bijstand krijgen daar iets voor terug doen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:43:07 #30
396550 Richestorags
pi_137875652
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee hoor. Niemand maakt nu de graffiti schoon als je sommige steden ziet. En enig idee hoeveel groen er is in steden? Dat gaat niet ten koste van bestaande banen hoor. Er is altijd een plantsoenetje dat onderhoud nodig heeft.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:46:41 #31
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_137875722
Ik vind dat er maar makkelijk geredeneerd wordt dat men makkelijk kan rondkomen van de bijstand. Ik heb het wel anders gezien, mensen die de verwarming niet meer aanzetten, niet meer elke dag douchen en als je doucht zonder warm water en een stuk goedkope zeep, het dure goed verkopen op marktplaats. Het is echt geen vetpot en vergt discipline om zo te kunnen leven en al helemaal als je kleine kinderen hebt die je nooit wat kunt toestoppen. Er zullen vast uitzuigers zijn maar deze groep wordt alleen maar kleiner nu de werkeloosheid stijgt. Het gros wil toch gewoon aan het werk al zullen de meesten hier er vast anders over denken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_137875728
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:42 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat kan vaak gewoon niet. Ik vind het helemaal niet gek dat mensen die eigenlijk gewoon kunnen werken (maar misschien geen baan kunnen vinden) maar wel bijstand krijgen daar iets voor terug doen.
Waarom ? Jouw onderbuikgevoel ?

Waarom moet je werken voor de bijstand ? Waarom geef je die mensen niet gewoon loon, zodat ze eruit kunnen komen ?
pi_137875730
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Antillianen met name. Het gebied rond de g.j. de Jonghweg. Elke dag zag ik dezelfde mensen voor hun huisje hangen (mensen ouder dan 30). Controle? No way :')
In de Bijlmer zie je dat ook. Het is een beetje dweilen met de kraan open denk ik. Dus laat men het maar. Wat een grappig verhaal is dat ik iemand kende die een uitkering had maar daarnaast stiekem werkte bij een reisbureau.........naast de uitkeringsinstantie. En dan verbaasd zijn dat je gepakt wordt.
pi_137875749
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee hoor. Niemand maakt nu de graffiti schoon als je sommige steden ziet. En enig idee hoeveel groen er is in steden? Dat gaat niet ten koste van bestaande banen hoor. Er is altijd een plantsoenetje dat onderhoud nodig heeft.
Ja daar heb je de plantsoenendienst voor, dat daar op bezuinigd wordt is een ander verhaal.

Dan huur je daar bijstandsgerechtigden voor in tegen minimumloon, dat kost je bijna niets.
pi_137875751
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:46 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom ? Jouw onderbuikgevoel ?

Waarom moet je werken voor de bijstand ? Waarom geef je die mensen niet gewoon loon, zodat ze eruit kunnen komen ?
Omdat er gewoon niet altijd full time banen beschikbaar zijn. Wat is er mis met iets doen voor de poen? Wat heeft dat met onderbuik te maken?
pi_137875758
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja daar heb je de plantsoenendienst voor, dat daar op bezuinigd wordt is een ander verhaal.

Dan huur je daar bijstandsgerechtigden voor in tegen minimumloon, dat kost je bijna niets.
Dan zie je die uitkering toch gewoon als loon?
pi_137875774
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jawel, want in plaats van een bijstandstrekker dat te laten doen, kan je dat ook een gewone betaalde baan maken in plaats van dwangarbeid.

Ik ken een verhaal van iemand die 3 jaar had gewerkt met het plaatsen van verstandelijk beperkten bij initiatieven om deze mensen aan het werk te krijgen. Helaas hield haar baan op. Paar maanden WW, daarna bijstand. Of ze wel even in de groenvoorziening wilde gaan werken, met de mensen die ze daar had geplaatst. Haar carrière in de wereld van zorgverlening is daarmee voorbij.

Ik vraag me trouwens af of de mensen hier in de groenvoorziening willen werken zonder zich dood te schamen, mochten ze ooit aanspraak moeten maken op bijstand.
pi_137875792
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:48 schreef Globali het volgende:

[..]

Omdat er gewoon niet altijd full time banen beschikbaar zijn. Wat is er mis met iets doen voor de poen? Wat heeft dat met onderbuik te maken?
Omdat je niet begrijpt dat hierdoor al banen zijn verdwenen waardoor meer mensen in de bijstand komen. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen ??

En wat is er mis om die mensen gewoon minimumloon te geven dan voor werk ?
pi_137875811
quote:

[..]

Dan zie je die uitkering toch gewoon als loon?
Iedereen in Nederland heeft recht op minimumloon voor werk.
pi_137875823
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:35 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Ik klaag wel. De kosten voor alles rijzen de pan uit. Energie, OZB, alles stijgt en stijgt.
En bepaalde bevolkingsgroepen zitten inderdaad lekker de hele dag voor hun huis te hangen.
Wat mij betreft schaffen we de hele bijstand af, alleen nog maar voor mensen die fysiek niet kunnen werken.
Ja, dan gaan ze maar lekker dood. Beetje naar onderen trappen is wel makkelijk. Dat jij zoveel moet betalen van je dubbelmodale inkomen is evengoed jouw fout. Had je maar niet aan kinderen moeten beginnen. Of geen huis moeten kopen. Of je energiecontract beter af moeten sluiten, of je huis op tijd beter isoleren.

Alles waar jij bijstandstrekkers de schuld van geeft, dat ze het aan zichzelf te danken hebben, geldt ook voor jou met je vette inkomen. En dan nog klagen :')
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:51:44 #41
396550 Richestorags
pi_137875837
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:46 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind dat er maar makkelijk geredeneerd wordt dat men makkelijk kan rondkomen van de bijstand. Ik heb het wel anders gezien, mensen die de verwarming niet meer aanzetten, niet meer elke dag douchen en als je doucht zonder warm water en een stuk goedkope zeep, het dure goed verkopen op marktplaats. Het is echt geen vetpot en vergt discipline om zo te kunnen leven en al helemaal als je kleine kinderen hebt die je nooit wat kunt toestoppen. Er zullen vast uitzuigers zijn maar deze groep wordt alleen maar kleiner nu de werkeloosheid stijgt. Het gros wil toch gewoon aan het werk al zullen de meesten hier er vast anders over denken.
Niet meer de verwarming aanzetten, de armoede is prominent in Nederland. Er is ook niks mis mee om met een dekentje en een trui op de bank te zitten, dat doe ik ook als student want goedkoper. Douchen met zeep hoeft niet eens elke dag, net als wassen met shampoo. Dat is juist slecht voor je huid. Gewoon met water afspoelen is genoeg. Het vergt discipline ja. Dat is de minste tegenprestatie die je kan verlangen.....
pi_137875848
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Omdat je niet begrijpt dat hierdoor al banen zijn verdwenen waardoor meer mensen in de bijstand komen. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen ??

En wat is er mis om die mensen gewoon minimumloon te geven dan voor werk ?
Omdat het geen full time werk is. Ik heb niets tegen mensen die terecht in de bijstand zitten of komen. Maar daar kan je toch ook wel iets voor doen?
pi_137875853
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:49 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Jawel, want in plaats van een bijstandstrekker dat te laten doen, kan je dat ook een gewone betaalde baan maken in plaats van dwangarbeid.

Ik ken een verhaal van iemand die 3 jaar had gewerkt met het plaatsen van verstandelijk beperkten bij initiatieven om deze mensen aan het werk te krijgen. Helaas hield haar baan op. Paar maanden WW, daarna bijstand. Of ze wel even in de groenvoorziening wilde gaan werken, met de mensen die ze daar had geplaatst. Haar carrière in de wereld van zorgverlening is daarmee voorbij.

Ik vraag me trouwens af of de mensen hier in de groenvoorziening willen werken zonder zich dood te schamen, mochten ze ooit aanspraak moeten maken op bijstand.
Precies, in de zorg zijn al talloze banen verdwenen door bijstandsgerechtigden aan het "werk" te zetten.
pi_137875854
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:41 schreef Globali het volgende:

[..]

Daarvoor bestaat de WAO al. Daarnaast zijn er gewoon mensen die lange tijd gewoon geen baan kunnen vinden. Kan bijv. door leeftijd komen. Iets anders is het misbruik dat ervan wordt gemaakt. En dat is groots.
De WAO bestaat niet meer, tenminste voor nieuwe gevallen :')
Als je iets wilt schrijven hier, wees dan wel up-to-date. De WAO is al jaren geleden stopgezet voor nieuwe gevallen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137875877
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Precies, in de zorg zijn al talloze banen verdwenen door bijstandsgerechtigden aan het "werk" te zetten.
Wat voor werk nemen die mensen in de zorg over dan?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:52:52 #46
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_137875886
quote:

[..]

Omdat men daar niet door vooruit komt. De enigen die daar beter van worden zijn de bedrijven en organisaties die goedkope arbeidskrachten scoren. De betaalde werknemers worden ontslagen en men schakelt over op werkelozen die ze geen cent kosten. Dit soort zaken komen helaas al vaker voor in plantsoenendiensten, postkamers etc. Als je werk verricht moet je daar naar betaald worden. Dit is een soort verkapte slavernij imo.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_137875896
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:51 schreef Globali het volgende:

[..]

Omdat het geen full time werk is. Ik heb niets tegen mensen die terecht in de bijstand zitten of komen. Maar daar kan je toch ook wel iets voor doen?
Ah voor part time werk mag je onder het minimumloon betalen ? Waar slaat dat nou weer op.

Geef ze dan voor 10 of 20 uur minimumloon.

Wat heb je daar op tegen ?
pi_137875903
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De WAO bestaat niet meer, tenminste voor nieuwe gevallen :')
Als je iets wilt schrijven hier, wees dan wel up-to-date. De WAO is al jaren geleden stopgezet voor nieuwe gevallen.
Er bestaat nog steeds een uitkering voor mensen die geheel afgekeurd zijn in elk geval.
pi_137875913
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:53 schreef Globali het volgende:

[..]

Er bestaat nog steeds een uitkering voor mensen die geheel afgekeurd zijn in elk geval.
klopt, de bijstand of wajong. De overige uitkeringen zijn tijdelijk en vervallen in de bijstand, die permanent is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:54:10 #50
396550 Richestorags
pi_137875931
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:49 schreef Mystikvm het volgende:

Daar zijn nooit banen voor geweest. Graffitiverwijdering wordt door bureau HALT gedaan. Kunnen ook nog best wat mensen uit de bijstand bij.

quote:
Hoezo is haar carrière daarmee voorbij? Ze heeft toch 3 jaar ervaring?

quote:
Geen enkel probleem. Je bent fysiek bezig, je bent in de buitenlucht, je staat tussen het groen. Prima toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')