Antillianen met name. Het gebied rond de g.j. de Jonghweg. Elke dag zag ik dezelfde mensen voor hun huisje hangen (mensen ouder dan 30). Controle? No wayquote:
Geef ze dan daar een vaste baan. Die tegenprestaties hebben er juist voor gezorgd dat er nu nog meer mensen in de bijstand zitten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Afschaffen hoeft van mij niet, maar tegenprestaties zijn er genoeg te leveren. Er zijn altijd groenperkjes die achterstallig onderhoud hebben. Er is altijd graffiti die verwijderd kan worden (sommige steden zitten er vol mee). In bejaardentehuizen hebben ze nijpende personeelstekorten. Er zijn dus altijd wasjes die gedraaid kunnen worden. En ga zo maar door.
Daarvoor bestaat de WAO al. Daarnaast zijn er gewoon mensen die lange tijd gewoon geen baan kunnen vinden. Kan bijv. door leeftijd komen. Iets anders is het misbruik dat ervan wordt gemaakt. En dat is groots.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:35 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ik klaag wel. De kosten voor alles rijzen de pan uit. Energie, OZB, alles stijgt en stijgt.
En bepaalde bevolkingsgroepen zitten inderdaad lekker de hele dag voor hun huis te hangen.
Wat mij betreft schaffen we de hele bijstand af, alleen nog maar voor mensen die fysiek niet kunnen werken.
Dat kan vaak gewoon niet. Ik vind het helemaal niet gek dat mensen die eigenlijk gewoon kunnen werken (maar misschien geen baan kunnen vinden) maar wel bijstand krijgen daar iets voor terug doen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Geef ze dan daar een vaste baan. Die tegenprestaties hebben er juist voor gezorgd dat er nu nog meer mensen in de bijstand zitten.
Nee hoor. Niemand maakt nu de graffiti schoon als je sommige steden ziet. En enig idee hoeveel groen er is in steden? Dat gaat niet ten koste van bestaande banen hoor. Er is altijd een plantsoenetje dat onderhoud nodig heeft.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Geef ze dan daar een vaste baan. Die tegenprestaties hebben er juist voor gezorgd dat er nu nog meer mensen in de bijstand zitten.
Waarom ? Jouw onderbuikgevoel ?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:42 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat kan vaak gewoon niet. Ik vind het helemaal niet gek dat mensen die eigenlijk gewoon kunnen werken (maar misschien geen baan kunnen vinden) maar wel bijstand krijgen daar iets voor terug doen.
In de Bijlmer zie je dat ook. Het is een beetje dweilen met de kraan open denk ik. Dus laat men het maar. Wat een grappig verhaal is dat ik iemand kende die een uitkering had maar daarnaast stiekem werkte bij een reisbureau.........naast de uitkeringsinstantie. En dan verbaasd zijn dat je gepakt wordt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Antillianen met name. Het gebied rond de g.j. de Jonghweg. Elke dag zag ik dezelfde mensen voor hun huisje hangen (mensen ouder dan 30). Controle? No way
Ja daar heb je de plantsoenendienst voor, dat daar op bezuinigd wordt is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee hoor. Niemand maakt nu de graffiti schoon als je sommige steden ziet. En enig idee hoeveel groen er is in steden? Dat gaat niet ten koste van bestaande banen hoor. Er is altijd een plantsoenetje dat onderhoud nodig heeft.
Omdat er gewoon niet altijd full time banen beschikbaar zijn. Wat is er mis met iets doen voor de poen? Wat heeft dat met onderbuik te maken?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom ? Jouw onderbuikgevoel ?
Waarom moet je werken voor de bijstand ? Waarom geef je die mensen niet gewoon loon, zodat ze eruit kunnen komen ?
Dan zie je die uitkering toch gewoon als loon?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja daar heb je de plantsoenendienst voor, dat daar op bezuinigd wordt is een ander verhaal.
Dan huur je daar bijstandsgerechtigden voor in tegen minimumloon, dat kost je bijna niets.
Jawel, want in plaats van een bijstandstrekker dat te laten doen, kan je dat ook een gewone betaalde baan maken in plaats van dwangarbeid.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee hoor. Niemand maakt nu de graffiti schoon als je sommige steden ziet. En enig idee hoeveel groen er is in steden? Dat gaat niet ten koste van bestaande banen hoor. Er is altijd een plantsoenetje dat onderhoud nodig heeft.
Omdat je niet begrijpt dat hierdoor al banen zijn verdwenen waardoor meer mensen in de bijstand komen. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen ??quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:48 schreef Globali het volgende:
[..]
Omdat er gewoon niet altijd full time banen beschikbaar zijn. Wat is er mis met iets doen voor de poen? Wat heeft dat met onderbuik te maken?
Iedereen in Nederland heeft recht op minimumloon voor werk.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:48 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan zie je die uitkering toch gewoon als loon?
Ja, dan gaan ze maar lekker dood. Beetje naar onderen trappen is wel makkelijk. Dat jij zoveel moet betalen van je dubbelmodale inkomen is evengoed jouw fout. Had je maar niet aan kinderen moeten beginnen. Of geen huis moeten kopen. Of je energiecontract beter af moeten sluiten, of je huis op tijd beter isoleren.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:35 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ik klaag wel. De kosten voor alles rijzen de pan uit. Energie, OZB, alles stijgt en stijgt.
En bepaalde bevolkingsgroepen zitten inderdaad lekker de hele dag voor hun huis te hangen.
Wat mij betreft schaffen we de hele bijstand af, alleen nog maar voor mensen die fysiek niet kunnen werken.
Niet meer de verwarming aanzetten, de armoede is prominent in Nederland. Er is ook niks mis mee om met een dekentje en een trui op de bank te zitten, dat doe ik ook als student want goedkoper. Douchen met zeep hoeft niet eens elke dag, net als wassen met shampoo. Dat is juist slecht voor je huid. Gewoon met water afspoelen is genoeg. Het vergt discipline ja. Dat is de minste tegenprestatie die je kan verlangen.....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:46 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind dat er maar makkelijk geredeneerd wordt dat men makkelijk kan rondkomen van de bijstand. Ik heb het wel anders gezien, mensen die de verwarming niet meer aanzetten, niet meer elke dag douchen en als je doucht zonder warm water en een stuk goedkope zeep, het dure goed verkopen op marktplaats. Het is echt geen vetpot en vergt discipline om zo te kunnen leven en al helemaal als je kleine kinderen hebt die je nooit wat kunt toestoppen. Er zullen vast uitzuigers zijn maar deze groep wordt alleen maar kleiner nu de werkeloosheid stijgt. Het gros wil toch gewoon aan het werk al zullen de meesten hier er vast anders over denken.
Omdat het geen full time werk is. Ik heb niets tegen mensen die terecht in de bijstand zitten of komen. Maar daar kan je toch ook wel iets voor doen?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Omdat je niet begrijpt dat hierdoor al banen zijn verdwenen waardoor meer mensen in de bijstand komen. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen ??
En wat is er mis om die mensen gewoon minimumloon te geven dan voor werk ?
Precies, in de zorg zijn al talloze banen verdwenen door bijstandsgerechtigden aan het "werk" te zetten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Jawel, want in plaats van een bijstandstrekker dat te laten doen, kan je dat ook een gewone betaalde baan maken in plaats van dwangarbeid.
Ik ken een verhaal van iemand die 3 jaar had gewerkt met het plaatsen van verstandelijk beperkten bij initiatieven om deze mensen aan het werk te krijgen. Helaas hield haar baan op. Paar maanden WW, daarna bijstand. Of ze wel even in de groenvoorziening wilde gaan werken, met de mensen die ze daar had geplaatst. Haar carrière in de wereld van zorgverlening is daarmee voorbij.
Ik vraag me trouwens af of de mensen hier in de groenvoorziening willen werken zonder zich dood te schamen, mochten ze ooit aanspraak moeten maken op bijstand.
De WAO bestaat niet meer, tenminste voor nieuwe gevallenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:41 schreef Globali het volgende:
[..]
Daarvoor bestaat de WAO al. Daarnaast zijn er gewoon mensen die lange tijd gewoon geen baan kunnen vinden. Kan bijv. door leeftijd komen. Iets anders is het misbruik dat ervan wordt gemaakt. En dat is groots.
Wat voor werk nemen die mensen in de zorg over dan?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Precies, in de zorg zijn al talloze banen verdwenen door bijstandsgerechtigden aan het "werk" te zetten.
Omdat men daar niet door vooruit komt. De enigen die daar beter van worden zijn de bedrijven en organisaties die goedkope arbeidskrachten scoren. De betaalde werknemers worden ontslagen en men schakelt over op werkelozen die ze geen cent kosten. Dit soort zaken komen helaas al vaker voor in plantsoenendiensten, postkamers etc. Als je werk verricht moet je daar naar betaald worden. Dit is een soort verkapte slavernij imo.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:48 schreef Globali het volgende:
[..]
Omdat er gewoon niet altijd full time banen beschikbaar zijn. Wat is er mis met iets doen voor de poen? Wat heeft dat met onderbuik te maken?
Ah voor part time werk mag je onder het minimumloon betalen ? Waar slaat dat nou weer op.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:51 schreef Globali het volgende:
[..]
Omdat het geen full time werk is. Ik heb niets tegen mensen die terecht in de bijstand zitten of komen. Maar daar kan je toch ook wel iets voor doen?
Er bestaat nog steeds een uitkering voor mensen die geheel afgekeurd zijn in elk geval.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De WAO bestaat niet meer, tenminste voor nieuwe gevallen
Als je iets wilt schrijven hier, wees dan wel up-to-date. De WAO is al jaren geleden stopgezet voor nieuwe gevallen.
klopt, de bijstand of wajong. De overige uitkeringen zijn tijdelijk en vervallen in de bijstand, die permanent is.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Er bestaat nog steeds een uitkering voor mensen die geheel afgekeurd zijn in elk geval.
Daar zijn nooit banen voor geweest. Graffitiverwijdering wordt door bureau HALT gedaan. Kunnen ook nog best wat mensen uit de bijstand bij.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:49 schreef Mystikvm het volgende:
Jawel, want in plaats van een bijstandstrekker dat te laten doen, kan je dat ook een gewone betaalde baan maken in plaats van dwangarbeid.
Hoezo is haar carrière daarmee voorbij? Ze heeft toch 3 jaar ervaring?quote:Ik ken een verhaal van iemand die 3 jaar had gewerkt met het plaatsen van verstandelijk beperkten bij initiatieven om deze mensen aan het werk te krijgen. Helaas hield haar baan op. Paar maanden WW, daarna bijstand. Of ze wel even in de groenvoorziening wilde gaan werken, met de mensen die ze daar had geplaatst. Haar carrière in de wereld van zorgverlening is daarmee voorbij.
Geen enkel probleem. Je bent fysiek bezig, je bent in de buitenlucht, je staat tussen het groen. Prima toch?quote:Ik vraag me trouwens af of de mensen hier in de groenvoorziening willen werken zonder zich dood te schamen, mochten ze ooit aanspraak moeten maken op bijstand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |