En als iemand anders, ver weg, dit besluit kan het besluit ook fout zijn met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De overheid is veel te log om te kunnen besluiten of iemand zich al dan niet moedwillig aan het staatsinfuus hangt.
Met 100.000 vacatures op 600.000 mensen? Dan kan je gaan solliciteren tot Pasen en Pinksteren op één dag vallen. In de tussentijd kan er best wat gedaan worden tochquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De tegenprestatie is de sollicitatieplicht!
Ja verder solliciteren. De situatie die jij schetst is niet blijvend.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met 100.000 vacatures op 600.000 mensen? Dan kan je gaan solliciteren tot Pasen en Pinksteren op één dag vallen. In de tussentijd kan er best wat gedaan worden toch
Zoals wat, leren grassprietjes knippen?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met 100.000 vacatures op 600.000 mensen? Dan kan je gaan solliciteren tot Pasen en Pinksteren op één dag vallen. In de tussentijd kan er best wat gedaan worden toch
nee, wasknijpers in elkaar zetten of gaten graven, en die weer dicht gooien om weer opnieuw te graven.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zoals wat, leren grassprietjes knippen?
Ik heb geen broers. En als ik ze zou hebben zouden ze niet Henk en Jan-Pieter heten. Ik heb het ook over de andere groep mensen, die m.i. best een tegenprestatie mag leveren.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:22 schreef Byzantynixschii het volgende:
Jij haalt anekdotes aan om je stellingen te staven. Iedereen met een beetje verstand snapt dat er meer mensen in Nederland zijn dan jouw broers Henk & Jan-Pieter.
Derde ad-hominem. Kennelijk is het erg moeilijk om gewoon te discussiëren.quote:Je bent eigenlijk net een soort Wilders; iemand die constateert dat er overlastveroorzakende Marokkanen bestaan en daarom graag minder Marokkanen wil in Nederland.
Gelukkig getuigt het tot drie maal toe op de man spelen van een groot intellectquote:Generaliseren heet dat en het komt enorm dom over.
Correctie, vierde ad-hominem. Mijn pappie heeft geeneens een rijbewijs, en mijn ouders bezitten geen Mercedes. Paardrijles? Waar zie je me voor aan?quote:Ga er maar eens over nadenken als je straks weer bij je pappie achter in de Mercedes zit na afloop van je paardrijles.
Wat dan ? Werk dat niet bestaat ? Gratis werken, waardoor er nog meer bijstandsgerechtigden bijkomen ?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Graffiti verwijderen, peilbuizen inmeten, dijkinspecties, plantsoenen bijhouden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zoals wat, leren grassprietjes knippen?
Ze mogen best een tegenprestatie leveren als ze naar de CAO betaald worden waar ze die tegenprestatie voor doen. En waar moeten ze hun huisdier dan dumpen? Asiels zitten overvol dus aan de boom dan maar ergens in het bos of langs de snelweg ergens? Verder vind ik die voedselbank voor dieren een heel goed initiaitief. Juist om te voorkomen dat mensen die opeens financieel in een mindere situatie zitten, hun huisdier massaal gaan dumpen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar met name de Jan-Pieters hebben de samenleving veel schade berokkend. Voordat mensen denken dat ik die bescherm, ik ben van mening dat die keihard aangepakt moeten worden. Het moge zo zijn dat de Henk's in de minderheid zijn, ook dat betwist ik niet, het enige wat ik betoog is dat mensen die in de bijstand zitten best een tegenprestatie mogen leveren. En dat het zitten in de bijstand ook het maken van harde keuzes vergt (huisdier wegdoen). Het kan niet zo zijn dat de maatschappij voor jouw huisdier gaat betalen. Noem me maar asociaal, noem me maar individualistisch.
Ah, dus werk van andere inpikken?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Graffiti verwijderen, peilbuizen inmeten, dijkinspecties, plantsoenen bijhouden.
Kijk, ik wil echt serieus heel graag begrip hebben voor dit standpunt. Maar feit blijft dat dit alleen maar ten koste zal gaan van bestaande banen, iets wat ook al door een andere user is aangetoond. Wil je dat echt? Met alle respect, maar dan pleit je dus voor het gebruiken van het laatste vangnet voor mensen zonder werk om meer mensen in dat vangnet te werpen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het getuigt van keiharde afgunst. Een tegenprestatie van bijstandsgerechtigden eisen zou je alleen enigszins redelijk kunnen noemen als iedereen in Nederland met een pistool op z'n kop wordt gedwongen te werken. Kennelijk zijn er heel veel mensen in Nederland die iets doen wat ze helemaal niet willen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:22 schreef Barbusse het volgende:
Ik persoonlijk vind de vernedering van in de bijstand zitten met weinig kans er weer uit te komen terwijl de "hardwerkende Nederlander" je aanziet voor een luie pauper al prestatie genoeg eigenlijk....
Dat soort dingen zijn allemaal allang uitbesteed aan partijen die daar hun geld mee verdienen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Graffiti verwijderen, peilbuizen inmeten, dijkinspecties, plantsoenen bijhouden.
Jij weet niet waar je het over hebt. Peilbuizen inmeten gebeurt door vrijwilligers en bijna alle tijdreeksen vertonen gaten doordat vrijwilligers niet altijd kunnen. Nederland staat bomvol met peilbuizen. Kan je heel wat mensen op zetten. Het dijkleger van een waterschap bestaat ook uit vrijwilligers en doet dijkinspecties, broodnodig in Nederland. Graffiti wordt nu verwijderd door bureau HALT, en er is nog genoeg graffiti te verwijderen. Ik weet niet of jij wel eens door grote steden hebt gelopen? In grote steden is er dusdanig veel groen dat niet alle groen op tijd is bijgehouden. In bejaardentehuizen moeten nu verpleegsters wasjes draaien omdat er te weinig personeel is. Als je dat mensen uit de bijstand laat doen kunnen de verpleegsters weer het werk doen waarvoor ze opgeleid zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah, dus werk van andere inpikken?
Ah, die kunnen dan mooi de bijstand in. Is immers goedkoper dan het minimumloon.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat soort dingen zijn allemaal allang uitbesteed aan partijen die daar hun geld mee verdienen.
Bullshit, lees post hierboven.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat soort dingen zijn allemaal allang uitbesteed aan partijen die daar hun geld mee verdienen.
Allemaal prima, maar betaal ze overeenkomstig CAO.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij weet niet waar je het over hebt. Peilbuizen inmeten gebeurt door vrijwilligers en bijna alle tijdreeksen vertonen gaten doordat vrijwilligers niet altijd kunnen. Nederland staat bomvol met peilbuizen. Kan je heel wat mensen op zetten. Het dijkleger van een waterschap bestaat ook uit vrijwilligers en doet dijkinspecties, broodnodig in Nederland. Graffiti wordt nu verwijderd door bureau HALT, en er is nog genoeg graffiti te verwijderen. Ik weet niet of jij wel eens door grote steden hebt gelopen? In grote steden is er dusdanig veel groen dat niet alle groen op tijd is bijgehouden. In bejaardentehuizen moeten nu verpleegsters wasjes draaien omdat er te weinig personeel is. Als je dat mensen uit de bijstand laat doen kunnen de verpleegsters weer het werk doen waarvoor ze opgeleid zijn.
Je kan ook stellen dat die bedrijven, die daar verantwoordelijk voor zijn, dit eens fatsoenlijk betalen zodat ze wel mensen krijgen om dit werk te doen. Waarom moet alles met vrijwilligerswerk gebeuren?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij weet niet waar je het over hebt. Peilbuizen inmeten gebeurt door vrijwilligers en bijna alle tijdreeksen vertonen gaten doordat vrijwilligers niet altijd kunnen. Nederland staat bomvol met peilbuizen. Kan je heel wat mensen op zetten. Het dijkleger van een waterschap bestaat ook uit vrijwilligers en doet dijkinspecties, broodnodig in Nederland. Graffiti wordt nu verwijderd door bureau HALT, en er is nog genoeg graffiti te verwijderen. Ik weet niet of jij wel eens door grote steden hebt gelopen? In grote steden is er dusdanig veel groen dat niet alle groen op tijd is bijgehouden. In bejaardentehuizen moeten nu verpleegsters wasjes draaien omdat er te weinig personeel is. Als je dat mensen uit de bijstand laat doen kunnen de verpleegsters weer het werk doen waarvoor ze opgeleid zijn.
Dat is pertinent onwaar. Velen hier in dit topic weten juist niet waar ze het over hebben. De klusjes die ik opnoemde worden juist door vrijwilligers / taakstrafgerechtigden gedaan.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kijk, ik wil echt serieus heel graag begrip hebben voor dit standpunt. Maar feit blijft dat dit alleen maar ten koste zal gaan van bestaande banen, iets wat ook al door een andere user is aangetoond. Wil je dat echt? Met alle respect, maar dan pleit je dus voor het gebruiken van het laatste vangnet voor mensen zonder werk om meer mensen in dat vangnet te werpen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Van welke oneindige geldbron? Waarom denk je dat dit soort dingen door vrijwilligers / taakstrafdeliquenten moeten worden gedaanquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Allemaal prima, maar betaal ze overeenkomstig CAO.
Onzin. In de zorg is genoeg personeel, het ontbreekt aan goed beleid. Verpleegsters moeten nu inderdaad wasjes draaien wat de huishoudelijke hulp voorheen deed alleen niet omdat de huishoudelijke hulp ergens anders een baan heeft gevonden, maar omdat de huishoudelijke hulp is weggesneden en men vindt dat gediplomeerd personeel dit weer moet doen. Als je die huishoudelijke taken door bijstandsgerechtigden laat doen betekent dat dat er weer meer verpleegsters weggesneden kunnen worden. Je komt altijd uit op het verdringen van reguliere plekken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus je pikt het werk in van vrijwilligers, die dit werk met liefde doen en zo worden weggedrukt door mensen die totaal geen motivatie hebben....? De kwaliteit zal vast omhoog gaanquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is pertinent onwaar. Velen hier in dit topic weten juist niet waar ze het over hebben. De klusjes die ik opnoemde worden juist door vrijwilligers / taakstrafgerechtigden gedaan.
Dan moet de waterschapsbelasting of de gemeentebelasting omhoog en gaan de mensen morren. Is dat zo moeilijk bedacht?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat denk je wat die hele ambtelijke molen kost om dat soort dingen te organiseren?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Van welke oneindige geldbron? Waarom denk je dat dit soort dingen door vrijwilligers / taakstrafdeliquenten moeten worden gedaan
Het punt is juist dat er niet genoeg vrijwilligers zijnquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dus je pikt het werk in van vrijwilligers, die dit werk met liefde doen en zo worden weggedrukt door mensen die totaal geen motivatie hebben....?
Laat eens zien dan? Je zegt het iedere zo goed te weten, maar ik wil daar wel eens een bron voor zien. Daarnaast ben ik nog steeds van mening dat als jij mensen verplicht wilt laten werken, dat jij ze dan ook maar verplicht een correct salaris betaald. Wat is daar zo moeilijk aan? Volgens jouw beredenering is er zoveel werk in die sectoren dat er genoeg permanente banen te creeren zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is pertinent onwaar. Velen hier in dit topic weten juist niet waar ze het over hebben. De klusjes die ik opnoemde worden juist door vrijwilligers / taakstrafgerechtigden gedaan.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. In de zorg is genoeg personeel, het ontbreekt aan goed beleid. Verpleegsters moeten nu inderdaad wasjes draaien wat de huishoudelijke hulp voorheen deed alleen niet omdat de huishoudelijke hulp ergens anders een baan heeft gevonden, maar omdat de huishoudelijke hulp is weggesneden en men vindt dat gediplomeerd personeel dit weer moet doen. Als je die huishoudelijke taken door bijstandsgerechtigden laat doen betekent dat dat er weer meer verpleegsters weggesneden kunnen worden. Je komt altijd uit op het verdringen van reguliere plekken.
Weet je waarom er te weinig personeel is? Omdat die banen zijn wegbezuinigd door het drukken van de kosten. Die mensen komen in de bijstand en mogen dan hun oude werk weer gaan doen tegen een absoluut minimum.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die van het waterschap zijn NOOIT banen geweest, net als de graffitiverwijdering. Groenvoorziening wel. Maar zelfs met betaalde banen blijft er zoveel achterstallig onderhoud voor. Juist omdat een gemeente geen oneindige geldbron heeft.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Weet je waarom er te weinig personeel is? Omdat die banen zijn wegbezuinigd door het drukken van de kosten. Die mensen komen in de bijstand en mogen dan hun oude werk weer gaan doen tegen een absoluut minimum.
Die banen hadden nooit mogen verdwijnen, als het werk blijkbaar toch gedaan moet worden. Maar dan als een verkapte vorm van dwangarbeid.
Wat dacht je van de enorme besparing op het uitkeringsapparaat? Zal misschien niet alles dekken, maar zeker wat.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Van welke oneindige geldbron? Waarom denk je dat dit soort dingen door vrijwilligers / taakstrafdeliquenten moeten worden gedaan
Laat ze een sticker dragen dan weet iedereen wie het zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Klusjes voor mensen in de bijstand
http://www.volkskrant.nl/(...)rs-in-bijstand.dhtml
Zoals die hoogleraar in artikel opmerkt: Er klinken duistere ondertonen door in het beleid, alsof we mensen in de bijstand willen laten paraderen als de zondebokken van een verzorgingsstaat in crisis.' .
Het is gewoon repressie. Ik heb het al een paar keer dwangarbeid genoemd. En je bent ook lekker herkenbaar, als enige normale met een oranje fluorescerend hesje tussen de debielen en taakstraffers.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Zoals die hoogleraar in artikel opmerkt: Er klinken duistere ondertonen door in het beleid, alsof we mensen in de bijstand willen laten paraderen als de zondebokken van een verzorgingsstaat in crisis.' .
Ah, de eerste WO2-vergelijking is ook al binnen. We moesten even wachtenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Laat ze een sticker dragen dan weet iedereen wie het zijn.
Maar wel uitgevoerd door vrijwilligers die het werk leuk vinden, het met liefde doen en het met toewijding doen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die van het waterschap zijn NOOIT banen geweest, net als de graffitiverwijdering. Groenvoorziening wel. Maar zelfs met betaalde banen blijft er zoveel achterstallig onderhoud voor. Juist omdat een gemeente geen oneindige geldbron heeft.
Dat is precies wat er gebeurd ja. Het is echt van de zotte dat we de mensen die werkeloos zijn aanpraten dat het hun schuld is dat ze werkeloos zijn. Het tegendeel is waar.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:35 schreef controlaltdelete het volgende:
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ah, de eerste WO2-vergelijking is ook al binnen. We moesten even wachten
Er is een gebrek aan vrijwilligers....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar wel uitgevoerd door vrijwilligers die het werk leuk vinden, het met liefde doen en het met toewijding doen.
Beter dan bijstandtrekkers die geen motivatie hebben.
Toch wordt het werk al deccenia lang toch uitgevoerd.... Door wie dan?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is een gebrek aan vrijwilligers....
Dat van het waterschap, à lá. Maar bijstandsgerechtigden klussen laten doen die anders worden gedaan door mensen met een taakstraf? Heb je straf als je in de bijstand zit?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die van het waterschap zijn NOOIT banen geweest, net als de graffitiverwijdering. Groenvoorziening wel. Maar zelfs met betaalde banen blijft er zoveel achterstallig onderhoud voor. Juist omdat een gemeente geen oneindige geldbron heeft.
Nee, het gaat om de tegenprestatie. Nog een voorbeeld: bij een natuurontwikkelingsproject waar ik bij betrokken ben, hebben ze blikken MOE'ers ingehuurd om helmgras te verwijderen en elders te herplanten. Drie maal raden wie dat ook hadden kunnen doen....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat van het waterschap, à lá. Maar bijstandsgerechtigden klussen laten doen die anders worden gedaan door mensen met een taakstraf? Heb je straf als je in de bijstand zit?
MOE-landers zijn veel goedkoper.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de tegenprestatie. Nog een voorbeeld: bij een natuurontwikkelingsproject waar ik bij betrokken ben, hebben ze blikken MOE'ers ingehuurd om helmgras te verwijderen en elders te herplanten. Drie maal raden wie dat ook hadden kunnen doen....
Inderdaad. Maar er zijn toch nog altijd mensen die zo denken tot ze zelf eens in zo'n situatie terecht komen. Je zou het ze haast gunnen maar dat doe ik niemand.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is precies wat er gebeurd ja. Het is echt van de zotte dat we de mensen die werkeloos zijn aanpraten dat het hun schuld is dat ze werkeloos zijn. Het tegendeel is waar.
Wat ik al zei, bijstandsgerechtigden zijn geen goedkope arbeidskrachten die je maar moet dwingen om werk te doen. In plaats van MOE'ers hadden ze ook gewoon Nederlanders aan kunnen nemen. Je weet wel, tegen een normaal salaris.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de tegenprestatie. Nog een voorbeeld: bij een natuurontwikkelingsproject waar ik bij betrokken ben, hebben ze blikken MOE'ers ingehuurd om helmgras te verwijderen en elders te herplanten. Drie maal raden wie dat ook hadden kunnen doen....
Wat men stelselmatig vergeet is dat in die ¤1850.- ALLES is meegenomen. Dan kan je dat niet vergelijken met een kaal netto inkomen van een werkende. Dit gaat over gezinnen. Bij gezinnen met minimaal 1 werkende komt er ook nog van alles bij, denk aan kinderbijslag, bij een laag inkomen huurtoeslag, zorgtoeslag en als ze beiden (deels) werken kinderopvangtoeslag.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:39 schreef Globali het volgende:
In elk geval (en dan ga ik toch nog even uit van die 1850....NIBUD) is het zo dat er ook gewoon werkende mensen zijn die daar van rond moeten komen. En van minder. Neem ik aan.
Het is momenteel 850.000 werkelozen en 92.000 vacatures. Je loopt achter.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:55 schreef Mystikvm het volgende:
Ik snap trouwens ook niet goed wat mensen niet begrijpen aan 600.000 werklozen, en 100.000 vacatures. 1 op de 6 krijgt een baan, de rest niet. Het is dus vaak niet een kwestie van "dan ga je maar werken".
Het verlangen van een tegenprestatie van bijstandsgerechtigden valt inderdaad op geen enkele manier te verdedigen. Tenzij je een gelovige bent.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:41 schreef Richestorags het volgende:
Ik denk dat we het toch niet eens gaan worden.
Correctie: in jouw wereld niet. In andermans denkwereld wel. Laten we ontopic gaan: de berekening van het NIBUD is overtrokken, overgedimensioneerd.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het verlangen van een tegenprestatie van bijstandsgerechtigden valt inderdaad op geen enkele manier te verdedigen. Tenzij je een gelovige bent.
Het gaat ook niet om bedrijven.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:43 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ken trouwens nog heel veel klussen die je kunt laten doen door bijstandsgerechtigden. Als dat je ineens ontslaat van de plicht om iemand aan te nemen met een contract en een fatsoenlijk salaris! Bedrijven zullen zich in de handen wrijven met een workforce van dwangarbeiders.
Dat mag je even uitleggen dan. Je ontslaat iemand. Die vraagt een WW uitkering aan en komt dan met behoudt van uitkering weer bij hetzelfde bedrijf werken voor niets? Klinkt wat te gek.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Er zijn mensen die worden ontslagen tegenwoordig en mogen erna terug komen bij de werkgever om met behoud van hun uitkering hun werk weer te mogen doen. Het klinkt onwerkelijk maar het is echt waar, was laatst nog een docu over op tv. Ik vind dit heel erg schandalig.
Kostenbesparing FTW!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Er zijn mensen die worden ontslagen tegenwoordig en mogen erna terug komen bij de werkgever om met behoud van hun uitkering hun werk weer te mogen doen. Het klinkt onwerkelijk maar het is echt waar, was laatst nog een docu over op tv. Ik vind dit heel erg schandalig.
Nee, want die mogen dat wettelijk gezien niet. Die mogen werk wat gedaan wordt door betaalde krachten niet zomaar, zonder de nodige vrijstellingen, vervangen door bijstandswerkers. Met als gevolg dat we prachtig aangeharkte plantsoentjes hebben omdat ze door de gemeente te werk worden gesteld. Maar hadden we niet beter ons geld kunnen steken in een plantsoenendienst die een normaal minimunloon krijgt, zodat we minder bijstandstrekkers krijgen?quote:
Zeer zeker wel.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het verlangen van een tegenprestatie van bijstandsgerechtigden valt inderdaad op geen enkele manier te verdedigen. Tenzij je een gelovige bent.
Het gebeurt. Er zijn semi-overheidsinstellingen die mensen te werk mogen stellen. Stel dat je in de groenvoorziening werkt, en je wordt ontslagen, dan sta je na je WW weer in dezelfde tuintjes, maar dan voor een bijstandsloon. Of postbodes die worden ontslagen, en daarna via de sociale werkplaats weer dezelfde wijk krijgen. Maar dan voor een bijstandsuitkering. Hetzelfde werk, en wel netto 700 euro inleveren.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:47 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat mag je even uitleggen dan. Je ontslaat iemand. Die vraagt een WW uitkering aan en komt dan met behoudt van uitkering weer bij hetzelfde bedrijf werken voor niets? Klinkt wat te gek.
Dat moet niet kunnen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het gebeurt. Er zijn semi-overheidsinstellingen die mensen te werk mogen stellen. Stel dat je in de groenvoorziening werkt, en je wordt ontslagen, dan sta je na je WW weer in dezelfde tuintjes, maar dan voor een bijstandsloon. Of postbodes die worden ontslagen, en daarna via de sociale werkplaats weer dezelfde wijk krijgen. Maar dan voor een bijstandsuitkering. Hetzelfde werk, en wel netto 700 euro inleveren.
Waarom hebben VVD-ers, met Rutte als lichtend voorbeeld, altijd zo'n moeite met rekenen?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gek he, dat je moet gaan minderen als je niet meer in je eigen onderhoud kan voorzien? Dan ga je snijden. Dus als Lassie dan niet meer te betalen is, doe je Lassie de deur uit. Zo moeilijk is het allemaal niet. Bovendien redeneer jij nu heel leuk over mensen die hun baan verloren met kinderen. Terwijl jij net zo goed weet dat er ook paupers zijn met 4 kinderen die zich op kosten van de gemeenschap vanuit een bijstandsuitkering voortplanten. Over die mensen heb ik het, dat die eens wat verantwoordelijkheid moeten gaan nemen.
Maar het gebeurt helaas wel...quote:
Prima zaak juist, die mensen maken nu meer kans op een baan.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Met het kleine verschil dat ze zelf hun eventueel beschikbare positie bezet houden...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Prima zaak juist, die mensen maken nu meer kans op een baan.
Als dat zo is is dat geen prima zaak. Dan zou de gemeenschap in principe gratis werknemers leveren aan een werkgever.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Prima zaak juist, die mensen maken nu meer kans op een baan.
Een mevrouwtje met 2 banen, de thuiszorg en busje rondrijden met gehandicapte kinderen. Thuiszorg werd mevrouw ontslagen, haar werk met busje werd opnieuw uitbesteed door de gemeente en de goedkoopste aanbieder won. Dus ook daar werd ze ontslagen. Ze kon weer aan de slag bij het andere busbedrijf met behoud van uitkering. Dit busbedrijf had dus chauffeurs in dienst die het werk deden met behoud van uitkering, reïntegratie enzo geen wonder dus dat ze een stuk goedkoper waren.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:47 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat mag je even uitleggen dan. Je ontslaat iemand. Die vraagt een WW uitkering aan en komt dan met behoudt van uitkering weer bij hetzelfde bedrijf werken voor niets? Klinkt wat te gek.
Een bedrijf kan toch niet zomaar iemand met behoud van uitkering aannemen? Dat zou wel erg prettig worden voor werkgevers dan.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:52 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Een mevrouwtje met 2 banen, de thuiszorg en busje rondrijden met gehandicapten kinderen. Thuiszorg werd mevrouw ontslagen, haar werk met busje werd opnieuw uitbesteed door de gemeente en de goedkoopste aanbieder won. Dus ook daar werd ze ontslagen. Ze kon weer aan de slag bij het andere busbedrijf met behoud van uitkering. Dit busbedrijf had dus chauffeurs in dienst die het werk deden met behoud van uitkering, reïntegratie enzo geen wonder dus dat ze een stuk goedkoper waren.
Onzin, ze doen juist nu nieuwe contacten op omdat er een prikkel is om op zoek te gaan naar een echte baan. Een tegenprestatie verwachten bij een bijstandsuitkering is een erg slim idee.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Met het kleine verschil dat ze zelf hun eventueel beschikbare positie bezet houden...
Wel als men dus een plaats inneemt die normaliter gewoon betaald zou moeten worden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:54 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Onzin, ze doen juist nu nieuwe contacten op omdat er een prikkel is om op zoek te gaan naar een echte baan. Een tegenprestatie verwachten bij een bijstandsuitkering is een erg slim idee.
Ik ben geen VVD-er (meer). De VVD heeft niets meer met liberaal gedachtengoed te maken. Ik heb gestemd op de Piratenpartij als je het per se wil weten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom hebben VVD-ers, met Rutte als lichtend voorbeeld, altijd zo'n moeite met rekenen?
Tussen 2008 en nu is de werkeloosheid met 500.000 mensen gestegen. Maar het gros van de bijstandsgerechtigden krijgen volgens die josties dus kinderen terwijl ze in de bijstand zitten. Yeah, right.
Omdat er een prikkel is om te zoeken naar een echte baan? Die is er niet als je in de bijstand zit zonder werkverplichting met behoud van uitkering?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:54 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Onzin, ze doen juist nu nieuwe contacten op omdat er een prikkel is om op zoek te gaan naar een echte baan. Een tegenprestatie verwachten bij een bijstandsuitkering is een erg slim idee.
En wat als er geen werk te vinden is? Afschaffen kan gewoon niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:56 schreef Friek_ het volgende:
Ideaal blijft natuurlijk om de bijstand volledig af te schaffen. Dat stimuleert veel beter om werk te zoeken.
Er zitten denk ik niet veel mensen in de bijstand zonder werkverplichting.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Omdat er een prikkel is om te zoeken naar een echte baan? Die is er niet als je in de bijstand zit zonder werkverplichting met behoud van uitkering?![]()
Nee, het is geen slim idee. Het is het creëren van een arbeidsvolk welke geen normaal salaris krijgt. Niks meer, niks minder.
Die prikkel is er allang.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Omdat er een prikkel is om te zoeken naar een echte baan? Die is er niet als je in de bijstand zit zonder werkverplichting met behoud van uitkering?![]()
Nee, het is geen slim idee. Het is het creëren van een arbeidsvolk welke geen normaal salaris krijgt. Niks meer, niks minder.
Zoals net werd gezegd, 850.000 werklozen, 92.000 vacatures. Welk werk moeten ze zoeken dan?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:56 schreef Friek_ het volgende:
Ideaal blijft natuurlijk om de bijstand volledig af te schaffen. Dat stimuleert veel beter om werk te zoeken.
Zoiets als dit dus. Geweldig, die tegenprestatie.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:56 schreef Globali het volgende:
[..]
Wel als men dus een plaats inneemt die normaliter gewoon betaald zou moeten worden.
Zo worden de vacatures allemaal direct ingevuld. De rest gaat gewoon netjes thuiswonen bij mams en paps; dat komt vanzelf goed.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:02 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zoals net werd gezegd, 850.000 werklozen, 92.000 vacatures. Welk werk moeten ze zoeken dan?
Gelukkig wordt dat ook gezien als fraude.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zoiets als dit dus. Geweldig, die tegenprestatie.
Move on, nothing to see here.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zo worden de vacatures allemaal direct ingevuld. De rest gaat gewoon netjes thuiswonen bij mams en paps; dat komt vanzelf goed.
Juist alleenstaande ouders gaan er erg op vooruit als ze gaan werken. Komt vooral omdat de KA van de uitkering afgetrokken wordt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:28 schreef HarryBauer247 het volgende:
Laat ook maar eens kijken naar werkenden die niet rond komen.
In de bijstand heb je vaak zoveel voordelen dat het niet loont om te gaan werken. Vooral voor alleenstaande ouders die een hogere uitkering krijgen (terwijl ze zelf gekozen hebben voor een kind en daar ook al kinderbijslag en alimentatie voor krijgen). Dan kun je ook nog vrijstelling krijgen voor gemeentelijke lasten. Dan ga je werken en ga je er op achteruit.
Onzinnig natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zo worden de vacatures allemaal direct ingevuld. De rest gaat gewoon netjes thuiswonen bij mams en paps; dat komt vanzelf goed.
2 op de 3 om precies te zijn..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het getuigt van keiharde afgunst. Een tegenprestatie van bijstandsgerechtigden eisen zou je alleen enigszins redelijk kunnen noemen als iedereen in Nederland met een pistool op z'n kop wordt gedwongen te werken. Kennelijk zijn er heel veel mensen in Nederland die iets doen wat ze helemaal niet willen.
Nog wel ja. Maar gezien het feit dat 7 gemeentes hier serieus aan hebben meegewerkt denk ik dat hier snel verandering in zou kunnen komen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Gelukkig wordt dat ook gezien als fraude.
Damn....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Gemeenten maken de regels niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nog wel ja. Maar gezien het feit dat 7 gemeentes hier serieus aan hebben meegewerkt denk ik dat hier snel verandering in zou kunnen komen.
Ik doel meer op de algemene mentaliteit die ervoor nodig is, maar dat begreep je zelf ook wel neem ik aan.quote:
Van de kant van die gemeentes bedoel je? Dat is inderdaad verbazingwekkend. Ik denk dat men misschien niet eens echt door had wat men deed en dat dat fout was.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik doel meer op de algemene mentaliteit die ervoor nodig is, maar dat begreep je zelf ook wel neem ik aan.
Als ze die deal niet van tevoren met de gemeente hadden gemaakt, maar die 1800 werknemers op straat hadden gezet, dan was deze constructie vanzelf tot stand gekomen en legaal geweest.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:15 schreef Globali het volgende:
[..]
Van de kant van die gemeentes bedoel je? Dat is inderdaad verbazingwekkend. Ik denk dat men misschien niet eens echt door had wat men deed en dat dat fout was.
Dat lijkt mij niet. Alleen was het dan wel een hele toestand geworden zaken terug te draaien.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:16 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als ze die deal niet van tevoren met de gemeente hadden gemaakt, maar die 1800 werknemers op straat hadden gezet, dan was deze constructie vanzelf tot stand gekomen en legaal geweest.
Nederlandse werkzoekenden.. betaald! Tenslotte was er ook geld voor die MOElanders die volgens de wet ook minimaal minimumloon moeten krijgen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat, maar niet dat alleen. Het laat ook zien dat bedrijven en overheid de bijstand helemaal niet zien als vangnet voor mensen die niks anders hebben, maar dat de bijstand potentieel als een erg aantrekkelijk goedkoop alternatief voor loon wordt gezien.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:15 schreef Globali het volgende:
[..]
Van de kant van die gemeentes bedoel je? Dat is inderdaad verbazingwekkend. Ik denk dat men misschien niet eens echt door had wat men deed en dat dat fout was.
Zo goedkoop lijkt het me anders niet t.o.v. het minimumloon met die ambtelijke molen erachter zoals het UWV.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat, maar niet dat alleen. Het laat ook zien dat bedrijven en overheid de bijstand helemaal niet zien als vangnet voor mensen die niks anders hebben, maar dat de bijstand potentieel als een erg aantrekkelijk goedkoop alternatief voor loon wordt gezien.
Ik geloof het nog niet helemaal. Dat het voor bedrijven zo makkelijk zou werken. Stel ik begin vandaag een bedrijf en ik heb 15 mensen nodig. Dan kan ik toch niet naar de gemeente stappen en daar vragen om mensen die in de bijstand zitten aan te leveren.......die dan doorbetaald gaan worden door de gemeente?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat, maar niet dat alleen. Het laat ook zien dat bedrijven en overheid de bijstand helemaal niet zien als vangnet voor mensen die niks anders hebben, maar dat de bijstand potentieel als een erg aantrekkelijk goedkoop alternatief voor loon wordt gezien.
Dat ligt aan je bedrijf. Als jij een bedrijfje opzet dat zich inzet voor een maatschappelijk doel, geheid dat je de gemeente mee kunt krijgen. Vooropgesteld dat je gemeente al meedoet aan die participatiewetgeving.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:25 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik geloof het nog niet helemaal. Dat het voor bedrijven zo makkelijk zou werken. Stel ik begin vandaag een bedrijf en ik heb 15 mensen nodig. Dan kan ik toch niet naar de gemeente stappen en daar vragen om mensen die in de bijstand zitten aan te leveren.......die dan doorbetaald gaan worden door de gemeente?
Nee, nog niet. Maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat de bereidheid aanwezig is tot zekere hoogte om dat wel mogelijk te maken. Beleid kan gewijzigd worden als er genoeg draagvlak is. En het draagvlak daarvoor is groeiende voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:25 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik geloof het nog niet helemaal. Dat het voor bedrijven zo makkelijk zou werken. Stel ik begin vandaag een bedrijf en ik heb 15 mensen nodig. Dan kan ik toch niet naar de gemeente stappen en daar vragen om mensen die in de bijstand zitten aan te leveren.......die dan doorbetaald gaan worden door de gemeente?
Dan zal je toch moeten aantonen dat dat alles niet zou kunnen werken met betaalde krachten lijkt mij? Maar goed. Ik kijk nergens meer van op in dit land. Een ander iets waar iets ENORM mis gaat is re-integratie. Ik heb daar zelf mee te maken gehad. Over totale verspilling gesproken.....en het volkomen 'illegaal' elkaar balletjes toespelen gesproken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat ligt aan je bedrijf. Als jij een bedrijfje opzet dat zich inzet voor een maatschappelijk doel, geheid dat je de gemeente mee kunt krijgen. Vooropgesteld dat je gemeente al meedoet aan die participatiewetgeving.
Die kunnen we dan mooi ook de bijstand in bezuinigen. Denken in oplossingen, vind je niet?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zo goedkoop lijkt het me anders niet t.o.v. het minimumloon met die ambtelijke molen erachter zoals het UWV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |