abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137914953
http://www.nu.nl/economie(...)klozencarrousel.html

quote:
'Gemeenten dwingen aannemer tot werklozencarrousel'
Gemeenten dwingen aannemers bij bouwopdrachten steeds vaker lokale werklozen aan te nemen, waardoor zij hun eigen personeel moeten ontslaan.
Foto: ANP

De aannemers klagen nu dat zo een werklozencarrousel ontstaat, schrijft de Volkskrant woensdag.

Een nationaal stimuleringsplan van de overheid om de komende jaren drieduizend jongeren, ouderen en werklozen aan gesubsidieerd werk op bouwplaatsen te helpen dreigt de problemen te vergroten.

Bouwend Nederland en het ministerie van Sociale Zaken stellen dat dit plan voor extra banen zorgt en dat niet meer personeel wordt verdrongen. Arbeidseconoom Ronald Dekker spreekt dat in de krant tegen. "Er komt geen extra weg of brug bij, dus er blijft evenveel werk te verdelen. Dan werkt het wel degelijk verdringend."

Ontslagen

Vooral wegenbouwers en bedrijven die riolering aanleggen hebben hier last van. Zij zijn voor bijna al hun werk afhankelijk van gemeenten.

Omdat gemeenten al veel bezuinigen, hebben de aannemers vaak al te weinig werk om hun eigen personeel aan de gang te houden. Zij vrezen dat meer ontslagen vallen als ze werklozen aan werk moeten helpen.

Een bruggenbouwer wijst erop dat het bouwen van een brug meestal slechts enkele maanden duurt. "Die periode is veel te kort om een vak te leren. Het is dus voor iedereen frustrerend." Een wegenbouwer wijst erop dat werknemers die binnen zijn bedrijf net zijn opgeleid hun plek aan 'passanten' verliezen.
-O- vakbekwame menen moeten ontslaan om werklozen, die het niet kunnen, aan te nemen -O-
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137915021
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

-O- vakbekwame menen moeten ontslaan om werklozen, die het niet kunnen, aan te nemen -O-
Dat postte ik net ook :P Belachelijk, want het enige wat je ermee bereikt is dat je de uitkeringsgroep vergroot. -O- Een langdurig werkloze met geen ervaring in de bouw komt niet dichterbij de arbeidsmarkt door voor een paar maanden op een bouwplaats rond te lopen lijkt me.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_137915093
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat postte ik net ook :P Belachelijk, want het enige wat je ermee bereikt is dat je de uitkeringsgroep vergroot. -O- Een langdurig werkloze met geen ervaring in de bouw komt niet dichterbij de arbeidsmarkt door voor een paar maanden op een bouwplaats rond te lopen lijkt me.
Ik zag het inderdaad :@ scheelde 2 minuten. Je kan wel eerst je eigen mensen ontslaan, het project doen met niet gemotiveerde mensen, die het eigenlijk niet willen, en het project daarop, je eigen mensen weer via een uitkering aan het werk zetten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137915139
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Grappig ook, dat je met die carroussel alleen maar mensen de uitkering in dwingt die dus hun recht op WW opmaken en misschien hun huizen e.d. moeten verkopen.

Wie kan straks nog een hypotheek met een looptijd van 30 jaar blijven bekostigen als je zomaar ontslagen kan worden om plek te maken voor werklozen?
pi_137915198
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zag het inderdaad :@ scheelde 2 minuten. Je kan wel eerst je eigen mensen ontslaan, het project doen met niet gemotiveerde mensen, die het eigenlijk niet willen, en het project daarop, je eigen mensen weer via een uitkering aan het werk zetten.
En dat alleen maar om de gemeentes te kunnen laten zeggen dat het werkloosheidspercentage gedaald is :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:59:54 #256
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137915253
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:24 schreef Pikkebaas het volgende:
Gezinnen die niet in de bijstand zitten komen ook structureel geld tekort. Doe daar eerst maar eens iets aan.
Inderdaad, 2x per jaar niet op wintersport kunnen is echt schandalig.
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:39:31 #257
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137918080
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:59 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet eens. OZB, afvalstoffen, 'vrijwillige schoolbijdrage', boodschappen, benzine. Noem alles maar op. Alles wordt duurder en duurder. En met name het feit dat de overheden telkens een schaamteloze greep in je portemonnee doen wordt steeds vervelender.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_137924068
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 11:39 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet eens. OZB, afvalstoffen, 'vrijwillige schoolbijdrage', boodschappen, benzine. Noem alles maar op. Alles wordt duurder en duurder. En met name het feit dat de overheden telkens een schaamteloze greep in je portemonnee doen wordt steeds vervelender.
Ik ben dus solliciterende en het begint mij op te vallen dat er binnen bedrijven die geld krijgen van consumenten (vakbonden, koepelorganisaties,) e.d. om hen te helpen, enorm met geld gesmeten wordt. Bij twee van die organisaties boden zij zonder te blikken of te blozen ¤5000.- bruto p.m. voor een 36-urige werkweek. Dit terwijl ¤3000.- tot max ¤3500.- heel gangbaar is voor mijn beroep. En extreem luxe gebouwen, mooie lease bakken e.d. En ik ben maar een simpele HRM-er, niets bijzonders dus.
Contributies stijgen vanwege de inflatie, 'vrijwillige' bijdrages stijgen vanwege de inflatie, abonnementsgelden stijgen vanwege de inflatie.. alles wordt extreem duur.. maar de lonen gaan in de commerciële tak alleen maar omlaag, niet omhoog. Zeker daar waar men geen verplichte Cao heeft.
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:52:29 #259
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137925007
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik ben dus solliciterende en het begint mij op te vallen dat er binnen bedrijven die geld krijgen van consumenten (vakbonden, koepelorganisaties,) e.d. om hen te helpen, enorm met geld gesmeten wordt. Bij twee van die organisaties boden zij zonder te blikken of te blozen ¤5000.- bruto p.m. voor een 36-urige werkweek. Dit terwijl ¤3000.- tot max ¤3500.- heel gangbaar is voor mijn beroep. En extreem luxe gebouwen, mooie lease bakken e.d. En ik ben maar een simpele HRM-er, niets bijzonders dus.
Contributies stijgen vanwege de inflatie, 'vrijwillige' bijdrages stijgen vanwege de inflatie, abonnementsgelden stijgen vanwege de inflatie.. alles wordt extreem duur.. maar de lonen gaan in de commerciële tak alleen maar omlaag, niet omhoog. Zeker daar waar men geen verplichte Cao heeft.
Idem trouwens voor Europese organisaties. Ik had hetzelfde met Europol. Reusachtig salaris en belastingvoordeel. Helaas tegen mijn principes om daar te werken.
pi_137925155
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:52 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Idem trouwens voor Europese organisaties. Ik had hetzelfde met Europol. Reusachtig salaris en belastingvoordeel. Helaas tegen mijn principes om daar te werken.
Europol? Lijkt me niks mis mee om voor te werken. Als het nu zoiets als Brein was...
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:59:50 #261
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137925262
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Europol? Lijkt me niks mis mee om voor te werken. Als het nu zoiets als Brein was...
Nope. Ik ben bij dat soort instanties weggegaan vanwege de tendens om ALLES met camera's te monitoren, aan elkaar te knopen en van gezichtsherkenning te voorzien.
Ik ben tegen een politiestaat en ga dus niet bij een instantie werken die dat faciliteert.
pi_137925372
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:59 schreef xzaz het volgende:

[..]

Die mensen werken voor hun geld. Dat kan van bijstandstrekkers niet gezegd worden.
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:05:04 #263
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137925445
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die mensen werken voor hun geld. Dat kan van bijstandstrekkers niet gezegd worden.
Precies en ik ga maar 1 keer per jaar op wintersport, 't is al duur genoeg met drie kinderen.
pi_137925623
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:05 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Precies en ik ga maar 1 keer per jaar op wintersport, 't is al duur genoeg met drie kinderen.
Yep en al zou je 100x per jaar gaan... Als je er voor werkt....

Bijstandstrekkers werken niet en vertikken het om te werken. Als je er dan voor kiest dat deze mensen niet uit mogen hongeren, geef ze dan het absolute minimale, zodat ze met 4 of 5 man in 1 woning kunnen wonen en wat kunnen eten. Alle andere luxe is compleet overbodig.
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:12:12 #265
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137925661
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bijstandstrekkers werken niet en vertikken het om te werken. Als je er dan voor kiest dat deze mensen niet uit mogen hongeren, geef ze dan het absolute minimale, zodat ze met 4 of 5 man in 1 woning kunnen wonen en wat kunnen eten. Alle andere luxe is compleet overbodig.
Eens. Zo lang ze nog een mobiel hebben, huisdieren, een auto en roken is de bijstand te hoog.
pi_137925679
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:12 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Eens. Zo lang ze nog een mobiel hebben, huisdieren, een auto en roken is de bijstand te hoog.
:Y

De werkende mens dient zo min mogelijk belast te worden ten gunste van bijstandsuitkeringen voor de niet-werkende mens.
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:14:37 #267
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137925745
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

:Y

De werkende mens dient zo min mogelijk belast te worden ten gunste van bijstandsuitkeringen voor de niet-werkende mens.
De enige uitzondering zijn mensen die vanwege een handicap niet KUNNEN werken. Ik vind wel dat je als samenleving de morele plicht hebt om daar voor te zorgen.
pi_137925818
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:14 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

De enige uitzondering zijn mensen die vanwege een handicap niet KUNNEN werken. Ik vind wel dat je als samenleving de morele plicht hebt om daar voor te zorgen.
Niet kunnen werken is wat anders inderdaad, maar ook daar moet je kritisch mee omgaan. Ik vind het erg apart dat Nederland zoveel arbeidsongeschikten heeft, terwijl er hier geen kerncentrale o.i.d. is ontploft.
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:19:11 #269
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137925906
quote:
En als je willens en wetens een zwaargehandicapt kind geboren laat worden, wetende dat dat kind miljoenen euro's aan medische zorg nodig gaat hebben (een veelvoud van de uitkering!), zonder enige kans op een menswaardig leven...? Wat mij betreft hebben we de morele plicht dat te voorkomen i.p.v. te faciliteren...
censuur :O
pi_137926017
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En als je willens en wetens een zwaargehandicapt kind geboren laat worden, wetende dat dat kind miljoenen euro's aan medische zorg nodig gaat hebben (een veelvoud van de uitkering!), zonder enige kans op een menswaardig leven...? Wat mij betreft hebben we de morele plicht dat te voorkomen i.p.v. te faciliteren...
Dat ouders voor hun eigen kinderen moeten zorgen valt ook wel iets voor te zeggen natuurlijk.
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:23:23 #271
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137926074
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Moeilijke vraag. Je komt daar al snel in het zelfbeschikkingsrecht van mensen. Prenatale screening en euthanasie bij afwijkingen gaat al snel richting eugenetica.
Voor zware afwijkingen kan ik het best met je eens zijn, maar je creert een hellend vlak en voor je het weet ben je hazelippen aan het aborteren terwijl daar prima mee te leven is.
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:23:56 #272
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137926092
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat ouders voor hun eigen kinderen moeten zorgen valt ook wel iets voor te zeggen natuurlijk.
Lastig als je een ziek kind hebt dat tonnen aan zorg kost.
pi_137926117
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:23 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Lastig als je een ziek kind hebt dat tonnen aan zorg kost.
Dat klopt, da's lastig.
pi_137926759
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

We zouden ze juist dankbaar moeten zijn dat ze niet willen werken en ze daarvoor belonen. Nu is er immers voor de mensen die wel willen werken meer kans op een baan.
pi_137926881
quote:

[..]

Waarom zou je daar een arbitrair onderscheid in willen maken? Niet kunnen werken door overmacht is dan toch evengoed reden om die mensen te helpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')