abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137934493
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:20 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Eight en ik hebben inderdaad wat problemen sinds afgelopen weekend.
Ik gebruik morfine en daar heeft hij enkele respectloze reacties op los gelaten in het openbaar helaas.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137934533
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:13 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Snap ik.
Maar ik snap niet dat jij voor een bandje van een paar tientjes gaat miepen over zoiets.
Wees een vent, rij naar euromasters, trek ff je beurs en klaar.
Tenzij je band net een weekje nieuw was
De tegenpartij was zo fatsoenlijk om meteen aan te bieden om de schade te vergoeden.
Was 110 euro.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137934822
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:22 schreef eight het volgende:
De tegenpartij was zo fatsoenlijk om meteen aan te bieden om de schade te vergoeden.
Was 110 euro.
Fijn dat je het hebt terug gekregen
pi_137934897
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:29 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Sow dure bedoeling daar in Venlo
Toch niet duur?

ah ninja edit ;)
pi_137942995
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:29 schreef Redbullkid het volgende:
Maar.. Je valt toch zelf van je fiets?

Hoe doe je dat eigenlijk? Op een stoepje rijden nadat je haar hebt ontweken en dan vallen?
Dan is het toch gewoon je eigen domme schuld dat je valt?
Nou, bij hard remmen blokkeren je wielen nou eenmaal. En ik had niet hard hoeven remmen als mevrouw netjes had gewacht op haar beurt. Is dat dan mijn schuld?
Het alternatief was geweest dat ik haar vol in de flank had geraakt, was het dan niet mijn schuld geweest ? :')
pi_137943373
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:09 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar als je niet eens iets kan ontwijken en op een stoepje kan rijden zonder te vallen hoor je uberhaut niet op een fiets imo :')
Makkelijk oordelen vanaf je computertje vriend. Weet je überhaupt wel wat voor remweg je hebt met zo'n fiets? Je raakt bij hard remmen & een gekke stuurbeweging op een pittig tempo sowieso de controle kwijt. Met een auto sta je veel eerder stil.
pi_137943647
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:26 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

een echte vent gaat niet op zn bek op de fiets om daarna de vrouw de schuld te geven :')
Een echte vent zou de vrouw het ziekenhuis inrijden natuurlijk i.p.v. een uitwijk met val voor lief nemen?
pi_137944713
Wettelijk gezien sta je in je recht, maar je hebt natuurlijk grote kans dat ze proberen je niet uit te betalen. Zeker zonder rechtsbijstand, gaat dit je veel tijd en moeite kosten.

Heb je een getuige?

Zeker als de tegenpartij verklaart tegen haar verzekeraar dat jij niet zat op te letten, of erg hard fietste, dan zien ze kansen om niet uit te keren. Ikzelf heb namelijk ook wel moeite het verhaal te begrijpen en vermoedt dat er nog wat anders gaande was, waardoor je niet gewoon kan remmen of op tijd maatregelen nemen.

Je kan toch immers wel zien of zij jouw ziet of gaat stoppen?

Niet om jouw te pesten, maar de verzekeraar zal ook met zulke argumenten komen.
.
pi_137944986
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:07 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dat maakt geen schuld
Dat dan weer niet?
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:09 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Het feit is dat TS niet is aangeraakt door de fietser maar uit is geweken en dit blijkbaar niet goed gedaan heeft en ook nog eens valt. Sowieso als je zo'n schade heb na 1 val is dat gewoon dubbel dom.

Dat betekend dat je gewoon geen enkele controle over je fiets hebt, dus hoor je helemaal niet met zo'n ding op de weg te rijden.

Hoe kan je nou door uitwijken vallen omdat je een stoepje op gaat?
Mwah, ik vind het bijzonder dat je zo fel reageert, zonder dat je eerst naar mijn snelheid vraagt. Op basis waarvan doe jij nu uitspraken over mijn remweg? Op basis van jouw eigen slakkentempo van 10 km/u misschien? :')

Hard moeten remmen, en omdat dat niet afdoende is, ook nog resoluut moeten uitwijken, brengt je met een redelijke snelheid gewoon in een slip. En is het zo erg dat dat gebeurd is? Nee, het is beter dan iemand in de flank rijden. Ik weet dat ik bij een slippertje niet gek terecht kom, maar van een ander weet je nooit zo zeker hoe ze terechtgekomen als omvallen. Dan heb ik liever wat schade, dan misschien een ernstige valpartij. Maar goed, volgens jou is het allemaal onkunde, jij wist namelijk precies mijn snelheid en mijn remweg.

Daarnaast moet ik opmerken dat je bijzonder weinig controle hebt over je eigen taalgebruik.. Met je betekend :')
pi_137945284
quote:
6s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:25 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

wel dat je je voertuig stil moet kunnen zetten in de tijd dat de weg vrij is, ts kon dat blijkbaar niet
Weet je wat: ga jij is over een 80-weg rijden met je koekblik. Rij ik terstond even een 20-tonner voor je neus. Mag jij niet gaan zeggen dat je voorrang hebt, want je had immers een vrije weg om te stoppen.
pi_137945456
Wat wel verstandig en hopelijk leer je hiervan.

Alleen uitwijken voor spelende kinderen, bejaarden en gehandicapten!!

De rest kan gewoon de tering krijgen, hard remmen en een schietgebedje doen. Doe ik inmiddels wel, dan maar een aanrijding met de veroorzaker, uitwijken zorgt voor teveel gedonder.
.
pi_137945601
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:12 schreef Fer het volgende:
Wettelijk gezien sta je in je recht, maar je hebt natuurlijk grote kans dat ze proberen je niet uit te betalen. Zeker zonder rechtsbijstand, gaat dit je veel tijd en moeite kosten.

Heb je een getuige?

Zeker als de tegenpartij verklaart tegen haar verzekeraar dat jij niet zat op te letten, of erg hard fietste, dan zien ze kansen om niet uit te keren. Ikzelf heb namelijk ook wel moeite het verhaal te begrijpen en vermoedt dat er nog wat anders gaande was, waardoor je niet gewoon kan remmen of op tijd maatregelen nemen.

Je kan toch immers wel zien of zij jouw ziet of gaat stoppen?

Niet om jouw te pesten, maar de verzekeraar zal ook met zulke argumenten komen.
Ik passeerde met redelijke snelheid het groene licht ja. Maar ik rijd op een gewone stadsfiets, zonder motorisering, bovendien is het zicht prima, dus ik zag geen reden om flink af te remmen voor het kruispunt.
Daarnaast had ik oogcontact met betreffende mevrouw, dacht dus dat ze mij gezien had. Op het laatste moment stuurt ze dan toch in naar links. Toen ik haar vroeg waarom ze dat deed, was het enige wat er uitkwam: "Ik had groen."
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:26 schreef Fer het volgende:

De rest kan gewoon de tering krijgen, hard remmen en een schietgebedje doen. Doe ik inmiddels wel, dan maar een aanrijding met de veroorzaker, uitwijken zorgt voor teveel gedonder.
Zeg dat wel, dat uitwijken voor gedonder zorgt. I.p.v. dat mensen je dankbaar zijn, word je gezien als een zeikerd die maar lekker voor z'n eigen schade moet opdraaien. Degene die je ontweek fietst lekker weg met een puntgaaf fietsje, en jij zit met de zooi.
Volgende keer ram ik zo'n figuur ook gewoon als hij/zij zich op een verkeerde plek bevindt. Gedoseerd remmen is alles wat ik nog doe. Flikker je van je fiets af en val je op je hoofdje? Jammer dan. Been there done that.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ahvd op 19-03-2014 22:40:06 ]
pi_137952375
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:17 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Geloof me, ik fiets hard en ik fiets al vele jaren en heb vele idioten op de weg gezien. Automobilisten, scooters andere fietsers en heb ook een groot aantal keer moeten uitwijken. Maar nooit heb ik deze situatie gekend.

Als ze tegen elkaar waren opgebotst en er was dan schade ontstaan, dan had TS wel een punt gehad. Maar dit is niet zo. Hij week uit, en viel even later via een stoepje. Het is niet de schuld van het meisje dat TS niet een stoep op kan rijden zonder te vallen. Je kan makkelijk remmen, je benen gebruiken om te stoppen of wat dan ook. Het is niet alsof de tegenligger een scooter betrefte.

Als fietser ben je overigens al een zwakke weggebruiker, dus hoor je zelf ook gewoon op te letten. Misschien had het meisje in kwestie alles wel onder controlle en zou er niks gebeurd zijn als TS niet uitweek, wie zal het weten.

In elk geval is dit echt alleen TS zijn schuld, al is het lullig dat het door een ander komt dat hij in deze scenario terecht kwam. Maar hij had de val gemakkelijk kunnen voorkomen met een beetje ervaring.
Dat is onzin. Ik heb in zo'n zelfde situatie ook een keer moeten uitwijken voor zo'n idioot die de voorrangsregels niet kent (weliswaar met racefiets). Helaas zat de stoeprand al vrij kort op het uitwijken, waardoor ik daar opgeklapt ben en ook onderuit ging. Wiel naar de knoppen, schade aan de fiets en schade aan de kleding. De andere fietser heb ik nooit geraakt, maar alle schade is gewoon vergoed.

TS heeft eenzelfde soort situatie, waarbij hij schade heeft opgelopen doordat hij moest uitwijken voor een ander die geen voorrang heeft verleend. Het vallen volgt op het moeten uitwijken en dus is de schade een gevolg van het niet verlenen van voorrang. TS heeft dus gewoon recht op schadevergoeding.
  donderdag 20 maart 2014 @ 07:41:48 #89
64781 bonke
pipo koeie
pi_137955858
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:26 schreef Fer het volgende:

totdat je een spookrijder op een snelweg op je af ziet komen :)
gewoon niet uitwijken en een schietgebedje doen ?
pies on joe toe
pi_137956664
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 07:41 schreef bonke het volgende:

[..]

totdat je een spookrijder op een snelweg op je af ziet komen :)
gewoon niet uitwijken en een schietgebedje doen ?
Spookrijders zijn vrij uitzonderlijk natuurlijk en zie je meestal van ver aankomen. Verder is uitwijken voor bussen en trams ook wel verstandig natuurlijk, maar trams hebben meestal voorrang en bussen nemen het gewoon.
.
pi_137956681
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:21 schreef Mark het volgende:

[..]

Jij snapt hem gewoon niet
Hij snapt wel meer niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:58:49 #92
286575 Roces18
Chef de party
pi_137956866
En wat heb je überhaupt voor pauper fiets dan, als die na een keer vallen alles al kapot heeft. Mijn stalen ros kan ik van een flatgebouw gooien en dan kan ik er nog op fietsen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_137956901
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:58 schreef Roces18 het volgende:
En wat heb je überhaupt voor pauper fiets dan, als die na een keer vallen alles al kapot heeft. Mijn stalen ros kan ik van een flatgebouw gooien en dan kan ik er nog op fietsen.
En dat is relevant omdat?
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:01:11 #94
64781 bonke
pipo koeie
pi_137956907
weg

[ Bericht 50% gewijzigd door Five_Horizons op 20-03-2014 10:27:46 ]
pies on joe toe
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:01:55 #95
286575 Roces18
Chef de party
pi_137956925
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En dat is relevant omdat?
Omdat TS , uit zichzelf viel op een stoepje. En hoe kan er nou weer een scheur in je binnenband zijn als je valt??? Dan moet die over iets scherps zijn gegaan.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_137959170
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:01 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Omdat TS , uit zichzelf viel op een stoepje. En hoe kan er nou weer een scheur in je binnenband zijn als je valt??? Dan moet die over iets scherps zijn gegaan.
Oorzaak gevolg.
pi_137960260
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:04 schreef hottentot het volgende:

[..]

Niet met je ééns, ook mijn eerdere ervaring is dat als je moet uitwijken door de fout van een ander dat schade die hier een direct gevolg van is gewoon bij de ander te claimen is.

Het gaat er niet om wie de ander het eerste raakt, het gaat erom wie de veroorzaker van het ongeluk is.
De veroorzaker is Ts zelf, en anders het stoepje waardoor hij viel.
pi_137960546
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:07 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

De veroorzaker is Ts zelf, en anders het stoepje waardoor hij viel.
Nee.
pi_137960625
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:17 schreef Ahvd het volgende:

[..]

Dat dan weer niet?

[..]

Mwah, ik vind het bijzonder dat je zo fel reageert, zonder dat je eerst naar mijn snelheid vraagt. Op basis waarvan doe jij nu uitspraken over mijn remweg? Op basis van jouw eigen slakkentempo van 10 km/u misschien? :')

Hard moeten remmen, en omdat dat niet afdoende is, ook nog resoluut moeten uitwijken, brengt je met een redelijke snelheid gewoon in een slip. En is het zo erg dat dat gebeurd is? Nee, het is beter dan iemand in de flank rijden. Ik weet dat ik bij een slippertje niet gek terecht kom, maar van een ander weet je nooit zo zeker hoe ze terechtgekomen als omvallen. Dan heb ik liever wat schade, dan misschien een ernstige valpartij. Maar goed, volgens jou is het allemaal onkunde, jij wist namelijk precies mijn snelheid en mijn remweg.

Daarnaast moet ik opmerken dat je bijzonder weinig controle hebt over je eigen taalgebruik.. Met je betekend :')
Excuus, ik controlleer niet alle posts op mijn spelling op een internetfora.. Maar ik fiets zonder handen dus heb indien ik moet uitwijken nog minder tijd om te reageren. Maar alsnog heb ik geen val op mijn naam staan tot nu toe en jij wel.

Ik fiets trouwens erg snel, en dan heb ik nog een k.u.t. fiets ook :').

Ben wel blij voor je dat je je geld terug heb gehad, maar ik vind wel dat je erg geluk hebt gehad daarmee.
pi_137962658
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:17 schreef Redbullkid het volgende:

Ben wel blij voor je dat je je geld terug heb gehad, maar ik vind wel dat je erg geluk hebt gehad daarmee.
Alleen wat jij wel of niet vindt is allemaal niet zo relevant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')