Ik zal morgen wel een wat realistische foto plaatsenquote:Op maandag 17 maart 2014 22:18 schreef Kimpossible het volgende: Ik ben voor
De leuke baby ratio ligt hier ook serieus veeeeele malen hoger dan irl. Iedereen die enkel op fok leest krijgt echt een heul onrealistische perceptie van de werkelijkheid. Want in het echt bestaan r echt wel ook minder leuke kindjes
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hilz wat frusti zeg!!
Omg Kim wT een perfect mooie baby, dat mondje!!!!!!![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 17 maart 2014 22:43 schreef Mabawa. het volgende:
Dank jullie lieve dames.Mens, heb jij wel eens goed gekeken naar wat voor geweldig kind jij hebt gebakken?? Hoezo falen? Die is me toch een partij goed gelukt joh! En dat heb jij gedaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hilz wat frusti zeg!!
Omg Kim wT een perfect mooie baby, dat mondje!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Sarcasme. Herken het.
Heel Herkenbaar. J wou de eerste weken alleen maar op mij liggen. Af en toe wil je gewoon heel eventjes slapen, een momentje voor jezelf. Vooral met bv is dat wat lastiger, want papa kan wel helpen, maar geen voeding geven. Ik merkte ook dat ik 's avonds minder geduld had en het allemaal wat minder leuk vond.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 05:45 schreef Kimpossible het volgende:
en dan voel ik me the worst mom ever en dan word ik er emotioneel van
Wat een herkenning! Alle gevoelens, inclusief de jaloezie. Als het dan 10 uur is in t weekend wil ik echt echt dat vriend uit bed komt want dan word ik er echt n beetje afgunstig vanquote:Op dinsdag 18 maart 2014 08:47 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Heel Herkenbaar. J wou de eerste weken alleen maar op mij liggen. Af en toe wil je gewoon heel eventjes slapen, een momentje voor jezelf. Vooral met bv is dat wat lastiger, want papa kan wel helpen, maar geen voeding geven. Ik merkte ook dat ik 's avonds minder geduld had en het allemaal wat minder leuk vond.
Dat is heel normaal, je bent een nieuwe mama, er is in een keer een hummeltje wat heel lief is en veel blijdschap brengt, maar die ook 24/7 zorg nodig heeft, dat is heel ingrijpend en brengt een gigantisch verantwoordelijkheidsgevoel met zich mee. Wat bij mij hielp is nergens op hopen, dus niet hopen dat ze nu wel alleen slaapt, maar er van uitgaan dat ze vaak wakker wordt, ik was daar de teleurstelling mee voor. J is nog 's avonds nog steeds een moeilijke inslaper en als ik al begin met de gedachte dat het in een keer goed gaat, is 10 x heen en weer naar boven heeeeel vaak, als ik er er van uit ga dat ik 10 x moet lopen, is 5 x ineens een hele opluchting. Klinkt stom, maar werkte voor mij wel.![]()
En het hoeft niet altijd leuk te zijn, hoe lief, leuk en perfect je kleine baby ook is. Wij hebben echt geluk gehad met een makkelijke, rustige baby, maar af en toe werd het me even te veel. Kon zo jaloers zijn op mijn vriend, die lekker zijn ding bleef doen (in overleg) Ook icm flesweigeren, voelde me af en toe zo gebonden (en over dat gevoel had ik dan weer een megaschuldgevoel) dat is eigenlijk pas overgegaan sinds ik weer werk.
Wat klink jij lekker verliefd Piekie! En die knikkerbaanquote:Op maandag 17 maart 2014 21:05 schreef Piekie81 het volgende:
Suiker, wat een enorme tandbulten! En wat een goeie stats, grappig dat F ineens van het gemiddelde naar een lijntje er onder is gedoken, en dat lijntje heel netjes gaat volgen. Het is echt zijn lijntje![]()
Is het echt definitief dat F jullie enige blijft? Of is het zeg nooit nooit, maar voorlopig niet, zodat jullie in dit huis kunnen blijven wonen en zo?
Ik vind het eigenlijk elke maand, maar er waren wel wat mijlpalen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:46 schreef ikke_84 het volgende:
over dat "het wordt beter" wanneer is dat???![]()
En nu zit ik te janken! In de auto... En moet over 20 minuutjes bij een client zijn!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 08:46 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mens, heb jij wel eens goed gekeken naar wat voor geweldig kind jij hebt gebakken?? Hoezo falen? Die is me toch een partij goed gelukt joh! En dat heb jij gedaan![]()
![]()
Ik geloof dat veel andere moeders ook ervaren dat er een omslag is met 3 a 4 maanden. Dat is voor jou dus ook bijna!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:09 schreef ikke_84 het volgende:
Belle
Dank je suiker. Elk kind is idd anders, maar ik vind het wel fijn om te horen wanneer het bij andere wat makkelijker werd zodat ik een beetje een hou vast heb...
Flexibel zijnquote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:11 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik geloof dat veel andere moeders ook ervaren dat er een omslag is met 3 a 4 maanden. Dat is voor jou dus ook bijna!En het is misschien ook helemaal niet echt je baby die verandert, maar ook jijzelf. Dat je eraan went dat je flexibel moet zijn bijvoorbeeld.
Ik breek even in, maar bij mij was dat niet zo zeer gekoppeld aan fasen/ontwikkeling bij mijn kind, maar toen ik met een maand of vijf weer aan het werk ging. Me-time.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:46 schreef ikke_84 het volgende:
over dat "het wordt beter" wanneer is dat???
Heel mooi gezegd!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:51 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik breek even in, maar bij mij was dat niet zo zeer gekoppeld aan fasen/ontwikkeling bij mijn kind, maar toen ik met een maand of vijf weer aan het werk ging. Me-time.
En idd de acceptatie dat je je kind niet in jouw leven propt, maar je eigen leven opnieuw om je kind heenbouwt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Dat mag er zijn, punt. Cut yourself some slack. Je bent kortgeleden bevallen, dat is een major life event, daarnaast zit je nog bomvol hormonen, dat alles in combinatie met aanhoudend slaaptekort maakt dat het niet perse een dolle boel is. Steek niet te veel energie in jezelf verwijten maken dat je niet 24/7 aan het genieten bent, dat er soms wat momenten zijn waarop het iets minder leuk is, zonder dat je jezelf van alles kwalijk neemt kan het al lastig genoeg zijnquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:16 schreef Kimpossible het volgende:
Belle![]()
![]()
dankjewel. Het doet goed! Ik zei gisteren nog tegen vriend dat ik niet wil dat dit op haar afgeeft, en dat ik tegen die tijd echt wel dingen anders moet doen. Maar eigenlijk is dat natuurlijk belachelijk, want ik ben nu al haar mama en ze zal vast snel merken of ik wel of niet goed in mijn vel zit. Tijd om mijn eigenste 'slagveld' te gaan leren waarderen. En terwijl ik dat typ volgt in mijn hoofd 'ja, over 15 kilo ben ik vast al blijer'. Wrong. Wereld op zijn kop, want dat is een utopie en ook over 15 kilo ben ik niet blij. Tis eerder tijd dat ik leer om ook mét die 15 kilo van mijn lijf te gaan houden, omdat ik nu een mama ben en zij het allerbelangrijkste is. Oh en had ik al dankjewel gezegd?
![]()
![]()
Verder is het ook fijn om hier te lezen dat de 'wanhoop' die je als nieuwbakken mama in die nachtelijke momenten kan voelen niet gek is en dat ik niet de enige ben. Ook hier is het met name een grote roze wolk, hoor, maar af en toe wordt het zorgen en het 'alweer' voeden en nooit meer alleen zijn me even wat veel. En hoewel ik dat niemand gun, want ik merk dat ik daar zelf heel emotioneel van kan worden omdat t arme kind er ook niets aan kan doen dat ze die hele normale behoeften of ongemakken heeft, vind ik het wel geruststellend dat ik dus niet alleen ben. En dat ook dat er mag zijn, ofzo. Maar liever niet. Het went vast snel en dan ebben die momenten vast weg.
Lieve Kim, jíj bent al een geweldig persoon! Jij bent de wereld van en voor je kleine meisje, met of zonder die 15 kilo, die 15 kilo maken je niet wíe je bentquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:16 schreef Kimpossible het volgende:
Belle![]()
![]()
dankjewel. Het doet goed! Ik zei gisteren nog tegen vriend dat ik niet wil dat dit op haar afgeeft, en dat ik tegen die tijd echt wel dingen anders moet doen. Maar eigenlijk is dat natuurlijk belachelijk, want ik ben nu al haar mama en ze zal vast snel merken of ik wel of niet goed in mijn vel zit. Tijd om mijn eigenste 'slagveld' te gaan leren waarderen. En terwijl ik dat typ volgt in mijn hoofd 'ja, over 15 kilo ben ik vast al blijer'. Wrong. Wereld op zijn kop, want dat is een utopie en ook over 15 kilo ben ik niet blij. Tis eerder tijd dat ik leer om ook mét die 15 kilo van mijn lijf te gaan houden, omdat ik nu een mama ben en zij het allerbelangrijkste is. Oh en had ik al dankjewel gezegd?
![]()
![]()
Verder is het ook fijn om hier te lezen dat de 'wanhoop' die je als nieuwbakken mama in die nachtelijke momenten kan voelen niet gek is en dat ik niet de enige ben. Ook hier is het met name een grote roze wolk, hoor, maar af en toe wordt het zorgen en het 'alweer' voeden en nooit meer alleen zijn me even wat veel. En hoewel ik dat niemand gun, want ik merk dat ik daar zelf heel emotioneel van kan worden omdat t arme kind er ook niets aan kan doen dat ze die hele normale behoeften of ongemakken heeft, vind ik het wel geruststellend dat ik dus niet alleen ben. En dat ook dat er mag zijn, ofzo. Maar liever niet. Het went vast snel en dan ebben die momenten vast weg.
Een sprongetje ja, net als ikke
Over t zweten, wat je vroeg ikke, dat gaat goed! We herkennen nu dat het echt alleen is als ze boven op me slaapt of als ze in d'r box te warm is toegedekt, verder heeft ze het eigenlijk nooit. Gelukkig!
En verder nog nvoor Mabawa en flesweigerkindjes en enge spinnen en zulks
En de mijne!quote:
+ veel!quote:
Vorig jaar kregen we bij J. dezelfde 'diagnose'. Het 'ruisje' is het stromen van het bloed in het hart (van/naar/tussen de kamers/ boezems). Cardioloog heeft een hartecho gemaakt en zag 2 kleine gaatjes, 1 in/tussen de hartkleppen, 1 bij de boezems. Een maand geleden (jaar later) zijn we teruggeweest voor controle, en 1 van de gaatjes is al helemaal dichtgegroeid, en de andere was echt minimaal.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:57 schreef ProjSkippy het volgende:
Verder hoorde de arts een hartruisje. Mweh. Maar aan de andere kant: alle dingen die ze vroeg konden we 'nee' op antwoorden. "Heeft ze een bezweet hoofdje na het voeden?" "Is ze vaak heel erg moe na het voeden?" "Valt ze halverwege de voeding al in slaap?". Dus ach, ik ga me er niet druk om proberen te maken. M. is juist (con-ti-nu) rete energiek, dus wat dat betreft.
Ik kan alleen zeggen wat het inhoudt bij de katquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:03 schreef Spirit82 het volgende:
Wat wil zo'n hartruisje zeggen dan Skip? Mijn kat heeft het ook, maar dat is vast anders
Euhm, ze porde vandeweek ook in mijn blubber jaquote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:22 schreef Juud-- het volgende:
Oh jippie, jullie herkennen hetHet is zo gezellig ja!
![]()
LB, hoe lief dat ze dr eigen buikje kan aanwijzen! Ik kijk ook zo uit naar alle leuke dingen die E. gaat leren (en aan de andere kant gaat het ZO snel dat groeien, en dan zie ik al die superleuke kleine verse beebies van nieuwbakken moeders hier en dan vind ik die ook weer zoooo om op te vreten). Weet ze ook al jouw buik aan te wijzen als je vraagt waar die is? Succes met de prikjes morgen!
Ik vind ook dat hier prachtige ware dingen worden gezegd, en zeker belle kan het allemaal supermooi verwoorden. De wanhoop van in het begin herken ik heel erg, en ik ben ontzettend blij dat Femke inmiddels wat ouder is, goed doorslaapt en zichzelf al wat beter kan vermaken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:08 schreef LadyBlack het volgende:
He wat een mooie dingen heb ik gelezenMet stip op nr 1 inderdaad Belle's post over prioriteiten stellen, en in het moment leven. Zo sta ik er ook in
Er is echt niets belangrijker dan mijn baby, en het kost me inderdaad geen enkele moeite om weg te lopen bij iets dat ik aan het doen ben als ze me nodig heeft. Heerlijk
<...>
Ohja en verder kan ze dr buik aanwijzen als je vraagt waar die is!! ZÓ CUTE!!
Jaaaa precies!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:49 schreef Shandaly het volgende:
De laatste tijd is het echt dat als ik in zicht ben, dan huilt ze als ik niet met haar knuffel, ronddraag, of op een andere manier met haar bezig ben. Altijd, continu, totdat ik haar toch maar weer even knuffel. Als ik er niet ben, kan ze zichzelf prima vermaken met boekjes, duplo of wat voor speelgoed dan ook. Het zal wel een fase zijn, maar ik vind het maar bar lastig. En onzeker... misschien niet het goede woord. Ik vind mezelf dan zo'n slechte moeder dat ik me erger aan mijn eigen kind als alles wat ze wil bij mij zijn is. Eigenlijk is het een groot compliment, dat ze zo graag bij mij wil zijn...
Die heeft het zelfs nogquote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:01 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Jaaaa precies!
Maar het is inderdaad vast een fase als het nu zo extreem is. Herken je het nog van Lars of had die dat niet zo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder ben ik wel helemaal trots op mijn kindjes en hou ik ontzettend veel van ze.![]()
![]()
En ik smolt vandaag ook toen Femke een glimlach van oor tot oor kreeg toen ze mij spotte bij het kdv, en zo hard aan het wurmen was om richting mij te komen dat de leidster haar bijna liet vallen
Mama van Lars & Femke
Oeh oeh! *boks! Kunnen we een smeer dat maar in je haar-party organiserenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:37 schreef L-E het volgende:
De Stick blieft geen pap, overigens. Niet van een lepeltje, niet uit een fles, hij vindt het vies. Dus tot zover onze wilde plannen daaromtrent.
Femke ook. Genoeg andere dingen om te eten/drinken toch?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:37 schreef L-E het volgende:
De Stick blieft geen pap, overigens. Niet van een lepeltje, niet uit een fles, hij vindt het vies. Dus tot zover onze wilde plannen daaromtrent.
quote:Op maandag 17 maart 2014 01:11 schreef Gulara het volgende:
Hij is graag bij je. Het is eigenlijk een soort interactieve beenwarmer.![]()
Pap was een manier om laagdrempelig de bijvoeding wat uit te breiden met zaken die iets meer vullen, zodat bv een minder groot aandeel zal hebben in zijn voeding.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:40 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Femke ook. Genoeg andere dingen om te eten/drinken toch?
De laatste dagen vindt ze overigens haar melkfles 's avonds ook maar niks. Maar goed, ze wordt niet wakker van honger, dus het zal wel goed zitten, toch?
Hij vindt de consistentie niet fijn, lijkt wel. Hij begon wel steeds enthousiast, maar dat gezicht als het in zijn mond zat..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Oeh oeh! *boks! Kunnen we een smeer dat maar in je haar-party organiseren.
Hahaquote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:31 schreef L-E het volgende:
Nee joh, dat is geen knop Cwen. Dat is een proces van jaren. Maar ik kan wel de keuze maken om op dat moment gehoor te geven aan de behoefte van mijn baby, ook al schreeuwt de chaoot in mij: DE AFWAS! STOFZUIGEN! ER LIGT KATTENKOTS IN DE BOX! Dat stemmetje kun je negeren, en als ik dan met mijn baby knuffel en echt met hem in dat moment ben, dan vindt er langzaam toch een verschuiving plaats in mijn hoofd. En als je dat dan heel vaak doet, dan kom je misschien in de buurt van die knop die omgezet moet.
Als je het graag wil geven, misschien een idee om maar 1 schepje erin te doen en dan langzaamaan uitbouwen?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:44 schreef L-E het volgende:
[..]
Hij vindt de consistentie niet fijn, lijkt wel. Hij begon wel steeds enthousiast, maar dat gezicht als het in zijn mond zat..![]()
Ook dit herken ik, zoals LB en L-Equote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:49 schreef Shandaly het volgende:
De laatste tijd is het echt dat als ik in zicht ben, dan huilt ze als ik niet met haar knuffel, ronddraag, of op een andere manier met haar bezig ben. Altijd, continu, totdat ik haar toch maar weer even knuffel. Als ik er niet ben, kan ze zichzelf prima vermaken met boekjes, duplo of wat voor speelgoed dan ook. Het zal wel een fase zijn, maar ik vind het maar bar lastig. En onzeker... misschien niet het goede woord. Ik vind mezelf dan zo'n slechte moeder dat ik me erger aan mijn eigen kind als alles wat ze wil bij mij zijn is. Eigenlijk is het een groot compliment, dat ze zo graag bij mij wil zijn...
Okay mijn kind is een stuk ouderquote:Op woensdag 19 maart 2014 08:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
- Hoe gaan jullie om met tv? Ik zet eigenlijk nooit de tv aan als Noor in de kamer is, want ze wordt er echt door opgeslorpt als het ware. Maar ja, soms wil je toch even iets zien. Hoe doen jullie dat?
- We hanteren sinds gisteren het ritme van het kdv, omdat ze daar vanaf april toch 3 dagen achter elkaar zit. Maar dit ritme vind ik voor thuis eigenlijk minder fijn. Zou het kwaad kunnen om 4 dagen ons eigen ritme te hanteren en 3 dagen die vd crèche? Of is het een kwestie van wennen?
Kdv is zo:
7:00 fles (thuis)
9:30 fruit
10:00 slapen
11:30/12:00: boterham + fles
14:00/14:30 rijstewafel en wat drinken
14:30/15:00 slapen
16:00: fles (of avondeten dat ouders meegeven)
18:30 avondeten (thuis)
Thuis was het zo:
6:00 fles
7-8:30 slapen
10:00 fles
11:30 boterham met boter en fruithap
12:30-14:30 slapen
15:00 fles
18:15 avondeten
Zijn zelf eten en met de pot mee eten geen twee verschillende dingen? Isa kan ook echt niet zelf eten hoor, laat staan met mes en vork. Ze eet wel zelf appel bijvoorbeeld, of maisboogjes of rijstwafel. Dat vind ik wel genoeg. Dat geklieder met avondeten of fruit, daar heb ik echt niet altijd zin inquote:Op woensdag 19 maart 2014 09:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja ik probeer het wel. Net als zelf laten eten, maar ze snapt daar niks van. Brengt het soms richting mond, maar laat dan niet los en knijpt het vervolgens fijn in haar handjes en gaat dat vervolgens bestuderen of in haar haar smeren of op tafel. Maar meestal slaat ze het naar de mond breng gedeelte maar direct over.
Ik vergeet haar regelmatig eten te gevenquote:Op woensdag 19 maart 2014 10:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee stukjes appel ofzo of brood dat kan ze ook niet zelf. We moeten echt alles voeren.
Wij moeten wel tijden aanhouden omdat ze gewoon niet aangeeft als ze honger heeft. Pas als het Heel Erg is maar dan is ze ook meteen helemaal overstuur. En dat was ook alleen bij dat inhalen na het ziek zijn.
Nee, ook daar niet voor zover ik weet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:38 schreef Spirit82 het volgende:
Eet ze op het kdv wel zelf XM? Hier krijgen ze bijvoorbeeld als tussendoortje allemaal een cracotte? En daar wordt niet mee geholpen.
Topquote:Op woensdag 19 maart 2014 12:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh joh ik heb staan klappen en hoeraën hoor!
*slik en veegt traan weg* wat heb je dat mooi gezegdquote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:17 schreef L-E het volgende:
Maar geloof me, de bijzondere band die je met je kindjes hebt is iets waar zij (en jij!) voor de rest van jullie leven profijt van zullen hebben. Hoe moeilijk het soms ook is, probeer de mooie kant hiervan te zien. Jij bent hun veiligheid, het eerste waar ze op terug vallen, de eerste met wie ze iets willen delen.. jij bent hun wereld. Zoals dat hoort in het leven van een zich gezond ontwikkelend en goed gehecht kindje.
Dat duurt nog kéi-lang!!quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:30 schreef Kyara het volgende:
ik vind het zo leuk dat jullie straks ook naar het dreumestopic komen Belle, Suiker, LB en later ook L-E en Shandaly
Die omslag herken ik inderdaad.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:11 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik geloof dat veel andere moeders ook ervaren dat er een omslag is met 3 a 4 maanden. Dat is voor jou dus ook bijna!En het is misschien ook helemaal niet echt je baby die verandert, maar ook jijzelf. Dat je eraan went dat je flexibel moet zijn bijvoorbeeld.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:30 schreef Kyara het volgende:
ik vind het zo leuk dat jullie straks ook naar het dreumestopic komen Belle, Suiker, LB en later ook L-E en Shandaly
Met haar 77 cm en 11,2 kg kan ik dat eigenlijk net zo goed doen ja.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja maar jij komt meteen naar het peutertopic toch?
Oooh, wat is ze al groot.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:11 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Met haar 77 cm en 11,2 kg kan ik dat eigenlijk net zo goed doen ja.
Wow!! Das echt groot al johquote:Op woensdag 19 maart 2014 17:11 schreef L0t.. het volgende:
[..]
En de papa's dan?quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:23 schreef mousemicky het volgende:
psst, jongensmama's, als een van jullie nog spul zoekt in 62/68/74, ik heb net de kast geruimd, en eea op V&A gezet, hier: OUD / Vraag en aanbod deel 138
Dan ga ik eens kijken wat voor maat we voor ons kuiken nodig gaan hebben in de zomer, en komen we misschien wel even bij je shoppen!quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:52 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Die mogen ook meedoen, mijn nederige excuses
Niet!!quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:11 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ohja en dat je daar dan net de lepel hebt zitten zodat het eten van oor tot oor zitquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier is het grootste leed als ie net door is vreemd genoeg. En dat is nu net met de tweede voortand bovenin. Lijkt erop alsof de tanden aan weerszijden van die bovenste twee ook in aantocht zijn...
Noor schudt dan gewoon nee. Dat kan ze wel heel goed![]()
.
Aiden ook. Te pas en te onpas met heel zijn lijf dat meedoet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor schudt dan gewoon nee. Dat kan ze wel heel goed![]()
.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:43 schreef bellelena het volgende:
Volgens mij zegt Nin sinds 2 dagen 'tata' tegen papa![]()
![]()
Echt bewust dus
![]()
![]()
+1 en L0t dus ookquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:30 schreef Kyara het volgende:
Ohh, dat is zo lief! Onder de tafel kijkenquote:Op donderdag 20 maart 2014 09:10 schreef L-E het volgende:
[..]
Hier sinds een week ofzo een bewuste 'DA!' richting Kleuter. En soms als Kleuter op school is en Sticker uit bed komt een vragende 'DAAAA...??' terwijl hij onder de tafel kijkt enzo
Dat nee schudden is herkenbaar
En mijn baby kan zwaaien. Zijn arm gaat verticaal ipv horizontaal, maar dat mag de pret niet drukken
(Nu even goed bijlezen)
Ohjaaa, dat verhalen vertellenquote:Op donderdag 20 maart 2014 09:47 schreef L-E het volgende:
Mijn baby vindt het trouwens geweldig als iemand een Groots Verhaal vertelt. Hij gaat dan helemaal leuk mee doen, herkenbaar?
We waren gisteren op de open dag van de Vrije School (Kleuter gaat niet zo lekkerwe zijn aan het orienteren) en de directeur daar hield een heel onderhoudend verhaal, heel gepassioneerd, en hij moest steeds even stoppen omdat Sticker mee ging doen
![]()
En als wij tijdens het avondeten iets vertellen aan elkaar komt hij er ook steeds tussen, hij lacht zelfs om zichzelf
Keurig!! Wortels zijn gaafquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:04 schreef GotC het volgende:
Wb eten, ik geloof dat ik een Rapley kind hebWe doen nog niks echt structureels wb eten, maar hapjes vond hij maar mwah. Dus ik gaf T. laatst een gestoomde wortel, ging gelijk z'n mond in en er werd op gekauwd
Nou, ik hoorde tijdens het nieuws op de radio dat ze nu 11 klachten hebben ontvangen en op basis daarvan ervoor hebben gekozen de klamboes uit de handel te halen. Geen gewonde kindertjes, maar wel verstikkingsgevaar doordat babys zich erin hebben gedraaid, zoiets was het.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:19 schreef L-E het volgende:
Spirit, dat klamboe-verhaal snap ik niet goed. Is er iets gebeurd dat ze ineens uit de handel worden gehaald? Die dingen worden sinds 1996 al verkocht, ik vind het zo vreemd. Hier hangt de klamboe over de commode heen trouwens, idd vanwege de veiligheid.
Ja, gedoe met Kleuter is echt rot. Een ongelukkig kind hebben is de hel.
IsaEn jouw man met die stemmetjes
Ik vind het zo geweldig hoe grote stoere kerels al hun gene overboord zetten als ze eenmaal kinderen hebben.
Piranhatijd!!!!!quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:24 schreef Suikertante het volgende:
P.S. Had al gezegd dat z'n tand door is?Hij is nu ook echt zichtbaar!
Whahahahahaha, nee dan zou hij zich echt moeten gaan scherenquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:44 schreef L-E het volgende:
Jeetje Suiker, wat een leukie heb je!Is die voortand zijn eerste tand? Dat is wel bijzonder toch, ik dacht dat meestal eerst ondertandjes komen?
Spirit, het is het nadeel van een kind dat naar school gaat, een kind wiens wereld niet alleen maar bestaat uit het eigen warme gezin. De buitenwereld is heel hard als je heel gevoelig bent. En het doet echt fysiek pijn inderdaad. Ouderschap, het maakt zo krachtig maar ook zo kwetsbaar.
Ik las trouwens '2 meter baard' en ik dacht: wij moeten echt SNEL gaan meeten!
Ja leuk is ie he!quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:44 schreef L-E het volgende:
Jeetje Suiker, wat een leukie heb je!Is die voortand zijn eerste tand? Dat is wel bijzonder toch, ik dacht dat meestal eerst ondertandjes komen?
Spirit, het is het nadeel van een kind dat naar school gaat, een kind wiens wereld niet alleen maar bestaat uit het eigen warme gezin. De buitenwereld is heel hard als je heel gevoelig bent. En het doet echt fysiek pijn inderdaad. Ouderschap, het maakt zo krachtig maar ook zo kwetsbaar.
Je hebt hier precies te pakken wat er mis gaat in de omgeving van mijn lief.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:35 schreef L-E het volgende:
Maar ik begin te merken dat er blijkbaar ook plekken zijn waar er op een manier wordt omgegaan met je kind die je onacceptabel vindt. Omdat het kind in kwestie daar heel slecht tegen kan, ook al is dat niet eens perse heel naar ofzo. Ik ben wel op een punt in mijn leven aangekomen waarop ik weiger concessies te doen als het gaat om het welzijn van dit gezin. Nou goed, ik kan hier uren over doorgaan en dat doen we hier thuis dus ook maar het past niet in dit topic dus ik ga even pizza eten.
Oh... Okayquote:Op donderdag 20 maart 2014 18:11 schreef Suikertante het volgende:
Kokhals, hoest, stukje soepstengel op de muur
Wat is er met je lief?quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:12 schreef Moppert het volgende:
[..]
Je hebt hier precies te pakken wat er mis gaat in de omgeving van mijn lief.
Hier kokhalst ze ook maar no way dat het die mond uit komt. En als ik het er probeert uit te halen bijt zequote:Op donderdag 20 maart 2014 20:01 schreef bellelena het volgende:
Hier hetzelfde als bij Suiker ja, kokhals proest stukje komt er weer uit!
Been there, done thatquote:Op donderdag 20 maart 2014 18:11 schreef Suikertante het volgende:
Kokhals, hoest, stukje soepstengel op de muur
Bij ons liggen ze bij de baby producten onderin (bij C1000) bij de Goodies spullen, de laxo en zulk natuurspullen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:32 schreef Juud-- het volgende:
Over 7mnd al inschrijven op school GotC?! Waarom?? (Oftewel: mis ik iets waar ik ook al over moet nadenken?;))
@soepstengel: wanneer zijn jullie daarmee begonnen? E. krijgt hier nog gewoon gladde fruit- en groentehapjes. Ook niet rapley, maar met een slabbert om en met een lepeltje. Hoe kom ik erachter dat ze wel toe is aan maisboogjes (speaking of, waar zouden die moeten liggen in de supermarkt? Bij de babyvoeding of ergens anders?), stukjes brood en Rapley-eten? Of is dat een kwestie van proberen?
Zo..hoop vragen
Ja, dat!quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:32 schreef Juud-- het volgende:
Over 7mnd al inschrijven op school GotC?! Waarom?? (Oftewel: mis ik iets waar ik ook al over moet nadenken?;))
quote:Als uw kind ongeveer 11 maanden oud is, krijgt u een brief van de gemeente. Met deze brief kunt u uw zoon of dochter bij een school aanmelden. U neemt de brief mee naar de school van uw keuze. Dit kan vanaf de eerste verjaardag van uw kind, tot en met 30 september daarop volgend. Aanmelden kan bij één basisschool. Wisselen van basisschool kan uiteraard. U krijgt een brief van de school met de bevestiging van uw aanmelding.
U kunt uw kind ook aanmelden als hij of zij 2 of 3 jaar oud is. De kans is dan groter dat sommige scholen geen plaats meer hebben. U hoeft de brief dan niet mee te nemen naar de school.
- See more at: http://www.eenaanmeldleef(...)sthash.J45CUZhT.dpuf
huuuu en nu ben ik onzeker.quote:
Hij is geweldig maar hij moet wel voldoen aan bepaalde eisen en ik en de kinderen ook.quote:
Oh, herkenbaar. Pijnlijk he? Los laten van wat die mensen vinden/zeggen is een proces, pfoe..quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:09 schreef Moppert het volgende:
[..]
Hij is geweldig maar hij moet wel voldoen aan bepaalde eisen en ik en de kinderen ook.
Zijn omgeving heeft een bepaalde verwachting van hoe dingen horen te gaan en als je het anders doet ben je raar/abnormaal. En mijn schoonmoeder zei bijvoorbeeld dat ze al jaren haar mening heeft en haar gewoontes en ze zijn te oud om dat nog te hoeven veranderen.
Bah wat stom! Dat zou voor mij een reden zijn om het juist niet te doen zoals iedereen het wil. Dan maar raar/abnormaal.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:09 schreef Moppert het volgende:
[..]
Hij is geweldig maar hij moet wel voldoen aan bepaalde eisen en ik en de kinderen ook.
Zijn omgeving heeft een bepaalde verwachting van hoe dingen horen te gaan en als je het anders doet ben je raar/abnormaal. En mijn schoonmoeder zei bijvoorbeeld dat ze al jaren haar mening heeft en haar gewoontes en ze zijn te oud om dat nog te hoeven veranderen.
Ik liep vanmiddag nog langs je werk. Moest aan je denkenquote:Op donderdag 20 maart 2014 21:08 schreef danic het volgende:
[..]
Gisteren de eerste afspraak voor emdr. Het was nog vooral een intakegesprek, maar ik vond het een prettige mevrouw om mee te praten. Ze heeft het me kort voorgedaan en volgende week gaan we starten. Ik merkte al wel dat het zeer intensief was. Ik was 's middags gesloopt en vannacht heel slecht geslapen.
liefquote:Op donderdag 20 maart 2014 21:20 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik liep vanmiddag nog langs je werk. Moest aan je denken
Mijn trauma's (quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:49 schreef L-E het volgende:
XM, jij mag ook daarover delen he.. Valt me op dat je dat nooit doet, is geen must uiteraard maar er is ook voor jou hier ruimte, weet dat.
We kunnen wel een emdr-facebookgroepje beginnen.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:51 schreef GotC het volgende:
Ik vind EMDR zeker hier passen lieve danic. Ik vind jullie trouwens allemaal heel dapper dat jullie je traumatische ervaring(en) confronteren. Dikke knuffel
Het heftigste deel van het verhaal is voor mij de avond van de bevalling en wat daar allemaal gebeurde. Daar zijn we nog niet in het traject. We hebben 'het verhaal' verdeeld in delen, omdat het zo lang is en de aanloopfase (alle ziekenhuisopnames en wat dat met Kleuter deed, het falen van mijn lichaam, de verstikkende angst voor een vroeggeboorte, etc) naar die dag toe behandelen we nu. Als we bij het voor mij ergste deel aan komen, zal de reactie na de emdr ook weer heftiger zijn, is de verwachting.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:06 schreef danic het volgende:
Hoe bedoel je dat het ergste nog moet komen?
Jip vertelt over het trauma en Janneke gaat met een pennetje heen en weer voor zijn ogen terwijl hij vertelt. Dat is alles.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:12 schreef Juud-- het volgende:
Misschien een hele rare vraag, maar ik krijg niet echt scherp wat EMDR nou is.. kan één van jullie/kunnen jullie me dat 's op zn Jip-en-Jannekes uitleggen?
Oh. Ik mag juist niets zeggen als ze haar hand beweegt. En zij zegt ook niks. Ik moet alleen haar hand volgen met mijn ogen. Zodra ze stopt moet ik het eerste roepen wat in me opkomt.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:19 schreef L-E het volgende:
[..]
Jip vertelt over het trauma en Janneke gaat met een pennetje heen en weer voor zijn ogen terwijl hij vertelt. Dat is alles.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:17 schreef Juud-- het volgende:
Ik word er zo blij van om wat betere berichten van je te lezen hier XM. Of nouja, dat zeg ik heel raar, maar tot een tijd geleden kwam je echt heel sip over. En nu ben je wat opener ofzo..of losser.. ik kan het niet goed omschrijven. Maar ik vind je echt doodkomisch af en toe in je posts, je hebt hele droge opmerkingen tussendoor
quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:12 schreef L-E het volgende:
Ik voel me een mietje nu ik dit opschrijfDat bijna dood gaan erg is snapt iedereen, maar die weken ervoor, was dat ook zo erg dan?
Zo had ik het ook, ik moest de situatie voor me halen dat bespraken we daarna ging ze heen en weer met haar vinger en ik moest dan een positief gevoel o.i.d invullen in de trauma situatie (dat dan dus in mijn hoofd en als ze klaar was benoemen wat voor positiefs ik had bedacht). En dan moest ik een cijfer geven aan de trauma situatie qua angst.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:25 schreef danic het volgende:
[..]
Oh. Ik mag juist niets zeggen als ze haar hand beweegt. En zij zegt ook niks. Ik moet alleen haar hand volgen met mijn ogen. Zodra ze stopt moet ik het eerste roepen wat in me opkomt.
en daar gaan we dan op verder....
Fijn dat je er zo positief op terug kijkt, 'ondanks' het inleiden bij 42 weken!quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:44 schreef LadyBlack het volgende:
Nou maar Burdie als je het niet onder woorden krijgt wil dat niet zeggen dat het dan niet erg was he!
Ik kijk alleen maar heel goed terug op mijn zwangerschap en bevalling, dus dat kan óók! En hopelijk kunnen jullie dat mettertijd ook (meer).
Zet je je verhaal nog op fok als je het af hebt?
Ach ja ik vind t wel ruk dat t niet vanzelf ging, maar hey, dat ging t zwanger worden ook niet, en de borstvoeding ook niet; en moet je eens zien hoe goed t allemaal desondanks is gelukt!quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:48 schreef GotC het volgende:
[..]
Fijn dat je er zo positief op terug kijkt, 'ondanks' het inleiden bij 42 weken!
Idd zeg!quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:50 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ach ja ik vind t wel ruk dat t niet vanzelf ging, maar hey, dat ging t zwanger worden ook niet, en de borstvoeding ook niet; en moet je eens zien hoe goed t allemaal desondanks is gelukt!
Met een epi-no, toch?quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:56 schreef GotC het volgende:
Iets beter je best had moeten doenAlsof een bevalling iets is waar je voor kan trainen
In mijn ogen zag het eruit als mijn lever. Dan weet je een beetje hoe ik me voeldequote:Op donderdag 20 maart 2014 23:30 schreef Franny_G het volgende:
Ik zie nu een rode mango voor me....
Tjemig, dan schrik je wel ja.
En verder:.
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 07:47 schreef Hilzillah het volgende:
Ik vind het sowieso heel byzonder om mee te mogen lezen met de uitdagingen waarover hier geschreven worden. De verschillende trajecten waar een aantal van jullie in zit. Het is net of je een heel erg goed boek leest. Dan niet het entertainment gedeelte, dat als je het uit hebt je het boek aan de kant legt, denkt 'wat een goed boek' en het daarna weer vergeet. Voor mijn gevoel ken ik jullie ook écht allemaal. Al heb ik misschien 5 mensen in het echt gezien. En het meeleef gehalte is zo hoog.
Als ik iets meemaak dan wil mijn gevoel dat ook echt gelijk hier vertellen ipv dat ik de telefoon pak en mijn vriend of moeder bel en het te vertellen. (Dat doe ik natuurlijk ook wel)
Een supervoor de stappende Rosalie!
En nog eens een extraVoor jullie.
Ik moest naar bed...quote:
Dat klinkt echt geweldigquote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:11 schreef danic het volgende:
[..]
In mijn ogen zag het eruit als mijn lever. Dan weet je een beetje hoe ik me voelde![]()
![]()
![]()
En Rosalie is gewoon the bestze stapte al overal achter (stoeltje, Baby walker enzo) maar nu liep ze langs de muur en het volgende moment stond ze midden in de kamer.
met dr armpjes wijd voor evenwicht en voetje voor voetje behoedzaam schuifelend
+1!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:44 schreef GotC het volgende:
Danic! Wat onwijs knap van Rosalie!![]()
!
RFR, wat een lieffie
Geen snot voor Femke!
Ja ik.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
O ja, gisteren bij zwangerschapsgym gaf de fysio aan dat er ook nog iets met zijn werveltje kan zijn en dat een osteopaat bezoeken ook kan helpen? Mensen die er ervaring mee hebben?
De bevalling was dus een HEL, vooral de uitdrijving. Ik vond het pijn echt angstaanjagend en het heeft drie kwartier geduurd voor hij er uit was, en toen had ie twee bulten en een hematoom opp z'n hoofd. En de vk zei dat zijn schouders ook klem hadden gezeten?
Wat sneu zeg dat hij zo rot in z'n velletje zit!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
O ja, gisteren bij zwangerschapsgym gaf de fysio aan dat er ook nog iets met zijn werveltje kan zijn en dat een osteopaat bezoeken ook kan helpen? Mensen die er ervaring mee hebben?
De bevalling was dus een HEL, vooral de uitdrijving. Ik vond het pijn echt angstaanjagend en het heeft drie kwartier geduurd voor hij er uit was, en toen had ie twee bulten en een hematoom opp z'n hoofd. En de vk zei dat zijn schouders ook klem hadden gezeten?
Féline heeft twee behandelingen gehad ivm reflux/buikpijn. En huilde een heeeeeel stuk minder. Ik heb geen spijt van onze bezoekenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jaaaaaaaaquote:
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:21 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd naar osteopaat-ervaringen! Vette voorkeurshouding hier en ook een vermoeden van (verborgen) reflux; t arme kind blijft d'r melk herbeleven inderdaad. En van plaats ze het dan uitspuugt?![]()
+1! Vliezen gebroken met 37.4 en met 37.5 bevallen. Ondanks de lange bevalling (ik heb langer geperst dan jouw hele bevalling duurdequote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:41 schreef Shandaly het volgende:
[..]Als je het zo zegt klinkt het eigenlijk best positief
(Ik heb een te levendige fantasie)
Geen osteopaat-ervaring hier, sorry. Wel een supersnelle stortbevalling (van twijfelen "zou ik nou zometeen nog kunnen gaan zwemmen?" naar babyknuffelen in een uurtje of twee) maar gelukkig beide geen last van gehad. Al had ik me er wel wat beter op voor willen bereiden, beter 'afscheid van het zwanger zijn' willen nemen ofzoiets. Weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen. Ze was al over tijd (40w5) maar ik ging er zo vanuit dat ze wel later zou komen dat ik er gewoon zelf nog niet aan toe was zeg maar...
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:53 schreef Cwen het volgende:
Hilz
Rosalie
Hier vanochtend wakker van piepende baby, ik pak 'r op, hoor 'pffffrtrtrt' en ze valt weer als een blok in slaap
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |