abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137865172
N.a.v. de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y

En!! De uitsmijter, speciaal voor Limone *;
pi_137865392
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:18 schreef Kimpossible het volgende: Ik ben voor *O* De leuke baby ratio ligt hier ook serieus veeeeele malen hoger dan irl. Iedereen die enkel op fok leest krijgt echt een heul onrealistische perceptie van de werkelijkheid. Want in het echt bestaan r echt wel ook minder leuke kindjes :@
Ik zal morgen wel een wat realistische foto plaatsen :D Geen idee nog Juud om gek van te worden. Ik ben de aankomende maand iig wel weer single mom. Vriend aan het werk in Alkmaar dus dat is iig iets.
pi_137865683
Mehh wat irritant die onzekerheid :(
  maandag 17 maart 2014 @ 22:31:27 #4
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137865894
Hillz wat stom. Wel heel fijn dat ie de komende maand aan de slag kan weer.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137866624
Dank jullie lieve dames.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hilz wat frusti zeg!!

Omg Kim wT een perfect mooie baby, dat mondje!!!!!! O+ O+ O+
pi_137866733
Hahaha 8-)
pi_137869491
Sibella2 ik heb twee aparte tips voor je. Een met betrekking tot te snel drinken en een mbt flesweigeren.
Mij oudste dronk toen we van bv over gingen naar de fles, deze ook te snel leeg en was dus niet verzadigd in z'n zuigbehoefte. Toen ben ik van een gewone difrax speen over gegaan op een dental speen (ook van difrax). Daar moeten ze net iets meer moeite voor doen om melk uit te krijgen, en dat werkte hier goed (ooit het laatste beetje nog met een gewone speen omdat hij dan te vermoeid werd dus die had ik wel altijd bij de hand)

Mbt tot flesweigeren (hier was het probleem dat ze de fles niet snapte dat is in jouw geval niet zo omdat ze die overdag wel drinkt) heb ik haar een paar keer slapend gevoed wanneer ze een zuigreflex had en dan wakker gemaakt zo dat ze door had dat ze uit een fles dronk.
Ik weet niet of ie s nachts vaak rond het zelfde tijdstip komt voor een voeding? Maar wellicht een keer proberen dit voor te zijn en een droom(fles)voeding te geven. (Al is het alleen maar om de nacht dat je er niet bent te overbruggen voor je man) en dan dus niet wakker maken zoals ik deed, bij jou heeft het een ander doel als dat het bij mij had. Dan heeft ie in ieder geval gegeten voor het moment dat ie wakker wordt voor honger.

Succes iig, ik weet hoe frustrerend (en ik vond het zelfs slopend in mijn geval, omdat ze twee dagen voor m'n eerste werkdag nog steeds de fles weigerde..)

Ik had hiervoor een (pre)logopedist ingeschakeld mbt flesweigeren, heb ik veel aan gehad. Zij kon mij gericht tips geven over mijn situatie en de tips op internet gaan over heel veel verschillende situaties. Dus dat kan ik je ook echt aanraden om die een te bellen!

Even een korte update over hier.. Nog steeds erg druk met twee ;) maar gaat goed. Sinds gisteren een paar keer eventjes in de tripp Trapp gezeten en dat gaat eigenlijk heel goed, beter dan los op de grond zitten. Ze houd echt heel goed haar evenwicht. Eten is nog even wennen in de kinderstoel want als ik met een hapje eten aan kom, dan komt ze wel zo ver maar voren om aan te vallen, dat het ooit ineens te snel gaat (of ja de lepel te ver :') ). Verder begint ze het eindelijk leuk om op haar buik te liggen nu ze ook sterk genoeg is om wat te spelen. En volgens mij gaan tand drie en vier binnenkort door komen, heb ook al wat bobbels gespot bovenin.

Verder had ik van de week nog even een schaammomentje :@ daarin blijkt maar dat mijn lichaam gewend is aan doorslapen.. Ik was aan het dromen en in mijn droom moest ergens een ambulance voor komen, en ik hoorde ook de sirene al. Op een gegeven moment hoorde ik die niet meer, en dat benoemde ik. Waarop als snel de sirene wel weer te horen was... En ik na een paar seconden wakker word van hysterisch gehuil van Eline.. Ben bang dat het eerste moment dat ik in m'n droom de sirene hoorde ze ook al zo lag te huilen :{ da zou dan best een tijdje zijn namelijk
pi_137870596
Hillie :*. Dromen zijn kort he, al lijken ze lang. Da's heel gek maar 't is vaak maar een paar seconden tot een minuut, hoewel het voor ons langer lijkt!

En OMFG, mijn man heeft zojuist een spin van zo'n 6 cm doorsnede doorgemept! (Met poten hè)Ik was Ellie aan 't voeden en kijk omhoog en daar zit dat monster boven de deur! "Da's geen spin", zei mijn man nog... Mooi wel! En groot... GROOT... Getver!! Zelfs ML was onder de indruk en heeft toch nog even 't halve huis gecheckt. Brrr... Soms zijn gebroken nachten best handig!
Volgens de wiki was het een bedreigde soort... Ik weet nu waarom :Y :@. Wie zet dát nou buiten met een jampotje?

Sorry hoor, moest even de horror kwijt. Slaap lekker! ;)
Home is where the O+ is...
  dinsdag 18 maart 2014 @ 03:33:43 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137871941
Huuuuuu spinnen!! Ik haat spinnen! In elk formaat. Ik geloof dat ik naar een hotel was gegaan :').

Zag nog een hele mooie baby voorbij komen in het vorige topic O+. Wat een plaaaatje!

LE, hier dus wekelijks emdr.. tot ik weer ga werken, dan even zien op welke dag het dan het beste gaat passen.

Nou dat pilletje om ff lekker te slapen is volgens mij gewoon een nepperd. Een uur na inname was ik nog wakker en nu inmiddels ook alweer bijna een uur. Top. -O- ;(.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 05:45:19 #10
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137872035
Das balen xm :{

Cwen :o bah!

Snachts iedere 2 uur voeden en tussendoor niet stil willen zijn is niet tof ;( ik merk dat ik dan op een gegeven moment alleen nog maar wil dat ze met rust laat :{ :@ en dan voel ik me the worst mom ever en dan word ik er emotioneel van ;( . Overdag mama zijn is net even leuker/makkelijker
pi_137872199
Mabawa, die gevoelens tov je lichaam zijn heel herkenbaar. Het lastige is dat heel de wereld je heel rationeel van alles kan vertellen, maar als jij voelt dat je lichaam hebt gefaald, dan voel je dat. Daar kan geen ratio tegenop helaas. Wat ik probeer is om te kunnen zien wat mijn lichaam wel succesvol heeft gedaan, dat helpt wel wat. Maar het voelt hier als een ongoing proces, ik vermoed dat het tijd nodig heeft.

Goed, pap. Na drie slokken gaf Sticker een mep tegen de fles en zocht mijn borsten op :') Het was wel duidelijk waar hij de voorkeur aan gaf, zeg maar :D Gisteravond een paar keer wakker, maar uiteindelijk heeft hij geslapen van 21:00 tot 05:30 MET MAAR 1 VOEDING TUSSENDOOR OMFGWTF! *O*

Ik geloof echt niet dat het aan die drie slokken pap heeft gelegen, bij het wakker worden vanmorgen wilde hij ook niet meteen de borst, wie weet is zijn liefde ook al wat aan het bekoelen :) 5:30 is overigens best vroeg, dus we zitten al gepoetst en gestreken beneden nu :')

Kim, is ze aan het clusteren/regelen? Vermoeiend is dat, kun je vandaag wat bijslapen?
pi_137872201
Woohoo! Bij goed slapen hoort natuurlijk heel vroeg klaarwakker en SPELEN!!! *O*

Ze ligt nu al weer een tijdje uitgeteld in bed, hoor! ;)
pi_137872210
Die foto in de OP :D
pi_137872212
Oh ja heel heftig is dat he, Kim? Ik kan het niet meer herinneren kijk zo snel gaat dat dus! , maar met mijn kampioenplakbaby zal ik ongetwijfeld het zelfde gevoel hebben gehad. Kan je vriend op een moment inspringen?
pi_137872285
Ik zou nog een 'niet zo mooie baby' foto posten

En ja, het is mijn bureaublad achtergrond :')

Wat Cwen zegt hillie, je kan een droom hebben die misschien 20 seconden duurt en voor je gevoel uren beslaat.

En fijn die spinnen Cwen, die wandelen hier ook door het huis. Nou, daar gaat direct een schoen maat 42 op. Beschermd of niet. Ik haat spinnen! Nog wel kunnen slapen daarna?

Wat voor pilletjes heb je gekregen XM? Misschien zijn het die om makkelijker in slaap te vallen. In dat geval ben je een 'soort van' genept... Als je namelijk wakker wordt dan werken ze niet meer. Ze zijn namelijk alleen maar op makkelijker in slaap te vallen. Ik heb ze ook wel eens gekregen.

'S nachts de beste moeder zijn is ook gewoon lastig Kim :* . 'S nachts is om te slapen, dat geld voor baby's maar helemaal voor nieuwbakken mamma's. Het is alleen zo zonde dat kleintjes dat nog niet helemaal door hebben.
pi_137872740
Het is ook zwaar, Kim. Ik ben niet zo'n avond- en nachtmens, ik zie het dan ook snel veel somberder en zwaarder in. Zodra de zon opkomt en de ochtend begint, verandert dat meteen. Heel gek.

I.solde slaapt heel goed 's nachts. Dat is wel fantastisch. Om 23.00 voed ik haar nog een keer in bed, dan valt ze in slaap en dan komt ze pas weer tussen 4.00 en 5.00.

Ik heb wel ook al een paar keer gehad dat ik diep sliep, aan het dromen was, en niet meteen hoorde dat I wakker was in haar wiegje en hongergeluiden maakte (het duurt bij I heel lang voordat ze echt gaat huilen dan, maar die geluiden die ze wel maakt zijn onmiskenbaar en ook best hard). En dat mijn vriend eerder wakker was dan ik.

En in de kraamweek was het een keer zo dat mijn vriend met een huilende I met krampjes op zijn arm door de kamer liep en ik gewoon keihard in slaap viel. Dat vond ik toen ook heel ontaard van mezelf. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137873011
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:43 schreef Mabawa. het volgende:
Dank jullie lieve dames.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hilz wat frusti zeg!!

Omg Kim wT een perfect mooie baby, dat mondje!!!!!! O+ O+ O+
Mens, heb jij wel eens goed gekeken naar wat voor geweldig kind jij hebt gebakken?? Hoezo falen? Die is me toch een partij goed gelukt joh! En dat heb jij gedaan :) O+ :*
Sarcasme. Herken het.
pi_137873025
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 05:45 schreef Kimpossible het volgende:
en dan voel ik me the worst mom ever en dan word ik er emotioneel van
Heel Herkenbaar. J wou de eerste weken alleen maar op mij liggen. Af en toe wil je gewoon heel eventjes slapen, een momentje voor jezelf. Vooral met bv is dat wat lastiger, want papa kan wel helpen, maar geen voeding geven. Ik merkte ook dat ik 's avonds minder geduld had en het allemaal wat minder leuk vond.

Dat is heel normaal, je bent een nieuwe mama, er is in een keer een hummeltje wat heel lief is en veel blijdschap brengt, maar die ook 24/7 zorg nodig heeft, dat is heel ingrijpend en brengt een gigantisch verantwoordelijkheidsgevoel met zich mee. Wat bij mij hielp is nergens op hopen, dus niet hopen dat ze nu wel alleen slaapt, maar er van uitgaan dat ze vaak wakker wordt, ik was daar de teleurstelling mee voor. J is nog 's avonds nog steeds een moeilijke inslaper en als ik al begin met de gedachte dat het in een keer goed gaat, is 10 x heen en weer naar boven heeeeel vaak, als ik er er van uit ga dat ik 10 x moet lopen, is 5 x ineens een hele opluchting. Klinkt stom, maar werkte voor mij wel. :Y

En het hoeft niet altijd leuk te zijn, hoe lief, leuk en perfect je kleine baby ook is. Wij hebben echt geluk gehad met een makkelijke, rustige baby, maar af en toe werd het me even te veel. Kon zo jaloers zijn op mijn vriend, die lekker zijn ding bleef doen (in overleg) Ook icm flesweigeren, voelde me af en toe zo gebonden (en over dat gevoel had ik dan weer een megaschuldgevoel) dat is eigenlijk pas overgegaan sinds ik weer werk.
pi_137873301
O en Hilzilla *O* *O* *O* *O* O+ O+ O+ O+ , Fantastisch die foto! O+ O+
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:05:31 #20
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137873332
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:47 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Heel Herkenbaar. J wou de eerste weken alleen maar op mij liggen. Af en toe wil je gewoon heel eventjes slapen, een momentje voor jezelf. Vooral met bv is dat wat lastiger, want papa kan wel helpen, maar geen voeding geven. Ik merkte ook dat ik 's avonds minder geduld had en het allemaal wat minder leuk vond.

Dat is heel normaal, je bent een nieuwe mama, er is in een keer een hummeltje wat heel lief is en veel blijdschap brengt, maar die ook 24/7 zorg nodig heeft, dat is heel ingrijpend en brengt een gigantisch verantwoordelijkheidsgevoel met zich mee. Wat bij mij hielp is nergens op hopen, dus niet hopen dat ze nu wel alleen slaapt, maar er van uitgaan dat ze vaak wakker wordt, ik was daar de teleurstelling mee voor. J is nog 's avonds nog steeds een moeilijke inslaper en als ik al begin met de gedachte dat het in een keer goed gaat, is 10 x heen en weer naar boven heeeeel vaak, als ik er er van uit ga dat ik 10 x moet lopen, is 5 x ineens een hele opluchting. Klinkt stom, maar werkte voor mij wel. :Y

En het hoeft niet altijd leuk te zijn, hoe lief, leuk en perfect je kleine baby ook is. Wij hebben echt geluk gehad met een makkelijke, rustige baby, maar af en toe werd het me even te veel. Kon zo jaloers zijn op mijn vriend, die lekker zijn ding bleef doen (in overleg) Ook icm flesweigeren, voelde me af en toe zo gebonden (en over dat gevoel had ik dan weer een megaschuldgevoel) dat is eigenlijk pas overgegaan sinds ik weer werk.
Wat een herkenning! Alle gevoelens, inclusief de jaloezie. Als het dan 10 uur is in t weekend wil ik echt echt dat vriend uit bed komt want dan word ik er echt n beetje afgunstig van :@ . Of s avonds, als ie een spelletje gaat spelen met z'n koptelefoon op en helemaal in z'n eigen wereld. Hij helpt me zo veel, maar op dat soort momenten is m'n geduld snel op omdat ik alleen maar kan denken dat ik ook zo graag even n paar uurtjes een individu zou willen zijn. En dat vind ik dan weer heel erg tegenover F. Lekker cirkeltje :+

Ik weet niet of ze aan t regelen is, er zitten meer van die nachten tussen. Ze slaapt Max. 1 x 4 uur achter elkaar en de voedingsmomenten duren erg lang omdat ze ivm spugen zeker n half uur rechtop gehouden moet worden (durf haar ook echt niet eerder in bed te leggen, veel te bang dat ze spuugt en er in stikt ofzo) en ze moet bij mij in slaap vallen anders is ze helemaal niet van plan te slapen. En zo ben je veel uren aan t spoken per nacht.. En als ze dan weeeeer komt durf ik met m'n slaaphoofd gerust te denken 'belachelijk dat je nu alweeeer honger hebt' en dan douw ik er eerst nog 5 minuten een pink in voordat ik in actie kom :'(

Maaar ik hou ook zo van r O+ ti's alleen zo eenzaam en moeilijk zo in de nacht omdat ik het niet delen kan, denk ik. Vriend is overdag een engel, maar maak hem snachts wakker en het is echt een draak, dus die laat ik liever liggen.

En overdag iedere 2 uur een voeding maakt me niets uit, ook nog. Het wordt vast beter, ze gaat vast leren slapen ooit en dan kan mama ook weer slapen :P

Oh en hillz :D lekker kind!
pi_137873489
XM *O* ZE ZIT! En ik zag dat er nog meer zitters zijn *O*

En hoeraaaa! Als ik met een lepeltje tik hoor ik een tandje! Kan het niet goed zien nog maar toch. Hij krijgt ze écht O+
Intussen koorts hier trouwens, hij voelt zich duidelijk niet lekker. Maar hij eet en drinkt nog prima ^O^

quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:05 schreef Piekie81 het volgende:
Suiker, wat een enorme tandbulten! En wat een goeie stats, grappig dat F ineens van het gemiddelde naar een lijntje er onder is gedoken, en dat lijntje heel netjes gaat volgen. Het is echt zijn lijntje O+
Is het echt definitief dat F jullie enige blijft? Of is het zeg nooit nooit, maar voorlopig niet, zodat jullie in dit huis kunnen blijven wonen en zo?
Wat klink jij lekker verliefd Piekie! En die knikkerbaan :o O+ Die wil ik ook!!
F is een keer best wel ziek geweest (week niet eten, met moeite drinken en heel veel diarree) en toen dook hij heel hard naar beneden qua gewicht. Toen ging hij daarna ineens kruipen en rond de tafel rennen, toen bleef hij dus op dat lijntje!
En nee hoor, het is niet definitief. Maar ik zou anders denk ik de voorkeur hebben om binnenkort weer te proberen zwanger te worden, en nu dus niet. Dan wordt het leeftijdsverschil groter en ik weet nog niet wat ik daarvan vind.. niet voor de kinderen maar voor mezelf :+

Kim, wat een superlief snoetje heeft jouw kleine! O+

Mabawa :*

Hillie die droom van jou ken ik, die heb ik heel vaak. Soms is de sirene in werkelijkheid de wekker, soms F, soms mijn telefoon en soms is het iets buiten!

Ik vind al jullie gevoelens doodnormaal, niet zo onzeker zijn hoor. Ik vind mijn vriend ook wel eens vervelend en daar ben ik ook gek op. En F kan ik soms ook wel achter het behang plakken.
Hij is nu dus koortsig en maakt dan de hele tijd geluid. "EEEEEEEE", elke ademhaling. En dan EE EE EE als hij bijna gaat huilen en dan moet ik hem continu echte aandacht geven wil ik hem een beetje tevreden houden. Ik wil hem graag troosten, maar ik kan niet zeggen dat dit mijn lievelingsmodus is ;)
pi_137873739
Hiliebillie: dankjewel! Die kersenspeen gebruiken we inderdaad, heeft het hem van het sec flesweigeren afgehaald, dus werkte wel! ga inderdaad maar kijken of vriend hem eerder kan wakker maken! Zal hij blij mee zijn }) })
pi_137875291
KP, heeeeeel herkenbaar! :*
De wanhoop in de nacht, de jaloezie op je man, en bovenal het gevoel dat je RUST wilt... Ik vind het slopend. Nog steeds - maar dat is gelukkig een uitzondering en in perioden. Ik heb het gevoel dat ik altijd 'aan' sta, dat er continue iets van mij verwacht wordt, vooral door Ellie. Maar dat is al veeeel minder dan in het begin. Toch kan ook jij af en toe even iets voor jezelf doen! Ik liet in het begin m'n man een uurtje wandelen/skaten met baby, dan had ik echt even de boel alleen. En in het weekend neemt hij Ellie 's ochtens mee, zodat ik nog kan blijven liggen tot de volgende voeding. Dat soort kleine dingen brengen hier al meer rust. Maar echt, zo herkenbaar - en daar is niks slechte moeder aan!

Sibella, fijn dat 't beter lijkt te gaan!
pi_137875481
En echt, dat wordt anders! Tenminste, ik herken helemaal wat Cwen schrijft maar sinds een paar weken is dat grotendeels voorbij. Die momenten zijn er nog wel en ja, ik sta altijd aan als hij bij me is, maar hij redt zichzelf steeds beter dus ik hoef niet meer op te letten als hij op de bank klimt, hij kan zelf wat te drinken pakken. Ook hoef ik niet meer zoveel rekening te houden met z'n slaapmomenten want als hij echt moe is valt hij wel in slaap. Dat soort dingen maken het heel makkelijk en geven weer wat ruimte in je hoofd voor jezelf.

Ja, het is nu echt een feestje O+
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:43:36 #25
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_137875666
Kim, herkenbaar! Ik moest Nora ook een half uur omhoog houden na de voeding, dus de voedingen duurden daardoor een uur. En als ik haar dan eindelijk kon wegleggen en zelf kon liggen, kwam ze weer na 1 of 2 uur. De eerste paar weken (maanden? Je vergeet het ook blijkbaar weer snel :P ) had ik dus maar max 2 uur slaap. Meestal nog minder, want voordat ik weer sliep waren we ook al weer een tijdje verder ...

Maar het wordt beter! :Y Op een gegeven moment kwam ze niet meer elke 3 uur, waardoor ik soms 3 uur (!) achter elkaar kon slapen. Wat een verschil was dat, zeg. Nooit geweten dat 3 uur slaap zoveel goeds kan doen :D En hoewel ik nog steeds geen doorslaper heb bijna 8 maanden later, is het ook geen heftige drama meer Tenzij er iets aan de hand is, ziek of tandjesleed bijv. En we hoeven haar (ook dankzij de medicatie voor verborgen reflux) ook geen half uur meer omhoog te houden.

Het hielp trouwens wel om dit topic te lezen 's nachts, of te gaan posten en dan te merken dat ik niet de enige was die 's nachts wakker is :)
En 100en series heb ik gekeken op de ipad met oordopjes in :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_137877639
Juud _O- je ena laatste post in t vorige topic!! :D

Wat een herkenning! Alles wat jullie hierboven schrijven :Y
over dat "het wordt beter" wanneer is dat??? :@

Kim hoe is het inmiddels met het zweten van je meisje?
En wat een plaatje is het O+ knapperd!!

Net als S.enn!! Ik vind hem echt super schattig O+

En in het vorige topic zag ik ook allemaal mooie kindjes!! En een rollende T van Gotc O+ Knappe vent!
Belle wat een mooie uitnodiging voor Nin! Ben jij zo creatief? Echt super mooi!!

:X Spinnen.... ik krijg er gewoon kippenvel van als ik er aan denk. Hier heeft mijn vriend er eergister ook 1 door de wc gespoeld. MEGA was die brrrr.
En dan vermeld manlief ook nog ff doodleuk dat er in huis gemiddeld wel 1500 rond kruipen o|O en bedankt voor de info }:|

LE *O* voor je goede nacht!
pi_137877952
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:46 schreef ikke_84 het volgende:
over dat "het wordt beter" wanneer is dat??? :@
Ik vind het eigenlijk elke maand, maar er waren wel wat mijlpalen.

• 3 a 4 maanden > hij kreeg een soort van ritme en ik snapte hem beter
• 8 maanden > hij kon kruipen en zitten en kon zichzelf daardoor beter vermaken
• 10 a 11 maanden > hij huilt alleen nog met een reden, of als hij echt niet lekker in z'n vel zit, het is niet erg meer als ik een slaapje oversla waardoor ik makkelijker met hem op pad ga.

Ik denk wel dat dit per kind verschilt eigenlijk.
pi_137877983
Ik ben (nog) niet helemaal bijgelezen, maar ik wilde graag iets typen voor Kimpossible :)

Het niet lekker in je vel/lichaam zitten, dat herken ik best wel. Ik heb niet per se een eetstoornis (gehad), maar wel een enigszins haat(-liefde) verhouding met eten. Tijdens de zwangerschap was ik ook voor het eerst (weer) echt heel trots op en blij met mijn lichaam. En na de zwangerschap voelde ik dat oude gevoel ook weer terug komen. Maar toen las ik zo'n lief blogstukje op internet over een moeder die vertelde dat ze haar buik altijd 'liefkozend' slagveld noemde, er waren al een paar kindjes in gegroeid en echt strak en ongeschonden kon ze haar buik niet meer noemen ;) Toen ze was bevallen van haar baby stond ze onder de douche met haar dochtertje van een jaar of 5/6 die tegen haar aan kwam knuffelen, haar buik aaide en heel blij en opgewekt zei: "Ohh mama, ik ben zo blij dat je buik weer een slagveld is O+ ". Toen besefte die moeder zich dat het woord 'slagveld' voor haar dochtertje een positieve betekenis had, doordat haar dochtertje haar buik gewoon perfect vindt zoals ie is! Lekker zacht om mee te knuffelen. Ze realiseerde zich ook het zelfbeeld dat haar dochtertje van haar mee kreeg zo werd omgeturnd van iets positiefs in iets negatiefs, doordat ze zulke woorden over zichzelf zei. Kortom, ze was zich in 1 klap bewust van haar zelfbeeld en hoe dat reflecteerde op haar kinderen en ook het beeld dat haar kinderen van haar hadden. Zelf maakte mij dat ook bewust van hoe ik over mezelf dacht, nu ik zelf een klein kindje heb. Wat wil ik haar meegeven? En belangrijk ook, wat/hoe/wie wil je dat je kindje zal zijn, wees dat zelf! Ik herinner me zelf nog, van toen ik klein was, hoe ik naar mijn ouders keek! Ik wilde net zo lachen als mijn mama en net zo lopen, mijn moeder loopt met haar voeten slightly naar buiten gedraaid, dat wilde ik dus ook. Tot mijn moeder op een dag tegen me zei: Het staat netter als je met je voeten gewoon recht naar voren loopt, probeer dat maar te doen. Voor mij was het juist perfect zoals zij liep :D (Zag er vast ook hilarisch uit, dat ik krampachtig met m'n voeten naar buiten gedraaid probeerde te lopen :P) Kortom, wat je wilt voor je kindje, probeer dat zelf ook te zijn/doen/voelen. Natuurlijk gaat dat niet over 1 nacht ijs, maar het is al een grote stap in de goede richting als je je bewust bent van hoe je naar jezelf kijkt. Wil je dat je kindje later zelfvertrouwen heeft over zijn of haar lichaam, probeer dat dan ook zelf te hebben over jouw lichaam, jij zult het grootste voorbeeld voor je kindje zijn. Dat is niet per se makkelijk gedaan, maar de eerste stap van je bewustzijn van hoe je over jezelf denkt, helpt echt al een heleboel. Want dan heb je het in ieder geval al elke keer door als je zoiets over jezelf denkt en kun je dat proberen los te laten. Bedenk je ook eens hoe jij naar jezelf zou kijken als je je eigen moeder was bijvoorbeeld. Dan zou je niets dan perfect zijn, kijk maar eens hoe je naar je eigenste kindje kijkt O+

Samenvatting: Wat wil je voor je kindje? Probeer dit zelf uit te dragen, wees zelf het voorbeeld dat je zonder twijfel bent voor je kindje! Bewustzijn van hoe je denkt over jezelf helpt je om het daarna los te laten. Hoe zou je over jezelf denken als je je moeder was? :*

Zelf vind ik het in ieder geval heel erg belangrijk dat ik aan mijn kindje mee kan geven dat ze perfect is zoals ze is, want dat is iedereen. Als ik na ga hoe ik over iemand anders denk, dan is dat ook op zo'n manier. Waarom zou ik zo zijn tegen mezelf?

[ Bericht 2% gewijzigd door bellelena op 18-03-2014 12:11:41 ]
pi_137878083
Aaaaaaamen! O+
pi_137878255
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:46 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Mens, heb jij wel eens goed gekeken naar wat voor geweldig kind jij hebt gebakken?? Hoezo falen? Die is me toch een partij goed gelukt joh! En dat heb jij gedaan :) O+ :*
En nu zit ik te janken! In de auto... En moet over 20 minuutjes bij een client zijn! :')
Maar dank je :* je hebt ook echt helemaal gelijk. Ik moet mezelf gewoon een bitchslap geven als ik zoiets denk.

Belle O+
pi_137878403
O+ Belle

Dank je suiker. Elk kind is idd anders, maar ik vind het wel fijn om te horen wanneer het bij andere wat makkelijker werd zodat ik een beetje een hou vast heb...
pi_137878504
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:09 schreef ikke_84 het volgende:
O+ Belle

Dank je suiker. Elk kind is idd anders, maar ik vind het wel fijn om te horen wanneer het bij andere wat makkelijker werd zodat ik een beetje een hou vast heb...
Ik geloof dat veel andere moeders ook ervaren dat er een omslag is met 3 a 4 maanden. Dat is voor jou dus ook bijna! :) En het is misschien ook helemaal niet echt je baby die verandert, maar ook jijzelf. Dat je eraan went dat je flexibel moet zijn bijvoorbeeld.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:34:01 #33
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_137879241
Ik herken het moeilijke in het begin niet, maar :* voor alle mama's die het moeilijk hebben.
pi_137879346
Wat belle zegt O+ Kinderen doen wat je doet, niet wat je zegt. Jij bent het voorbeeld in alles, dat heeft mij echt geholpen een fijner mens te zijn. Voor mezelf, maar ook voor mijn omgeving.
pi_137879380
Ik zou het achteraf ook niet moeilijk noemen Bubsel, maar ik liep wel tegen mezelf aan, ik was echt niet flexibel en werd daarom heel onrustig. Maar de roze wolk is altijd wel enorm aanwezig geweest O+
De eerste weken vroeg ik me soms af of F zich wel fijn voelde, daarom vond ik het zo fijn dat dat hij dat op een gegeven moment zelf heel duidelijk maakte.
pi_137879513
Ik vond kunnen zitten echt een mega-mijlpaal. Dan kon hij in de kinderstoel, mee op de fiets, er kon ineens zo veel meer :)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:41:39 #37
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137879527
Niet bijgelezen, maar Belle. Belle! *; O+! Wat een mooi vraagstuk, en een prachtig verhaal over dat 'slagveld'.
pi_137879610
Ik vind het een van de tofste dingen aan het ouderschap: hoe je eigen plek in de wereld verandert, hoe je je bewust wordt van dingen waar je eerder geen weet van had, hoe je stil staat bij wie je nu eigenlijk echt bent, als mens, als partner, als moeder. Een boeiende reis is het! O+
pi_137880163
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:11 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik geloof dat veel andere moeders ook ervaren dat er een omslag is met 3 a 4 maanden. Dat is voor jou dus ook bijna! :) En het is misschien ook helemaal niet echt je baby die verandert, maar ook jijzelf. Dat je eraan went dat je flexibel moet zijn bijvoorbeeld.
Flexibel zijn :Y Toen ik vannacht de fles aan het geven was en naar mijn mooie mannetje zat te kijken heb ik tegen mezelf gezegd dat ik flexibeler moet zijn. Het zijn ook geen machines die maar slapen wanneer jij dat wil en drinken wanneer de klok zegt dat het weer mag.
hopelijk is mijn sprongetje snel voorbij en bezit ik dan weer een nieuwe vaardigheid :+
pi_137880195
ikke :D O+
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:04:13 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137880324
Wat mooi gezegd, belle O+.
KuikenGuppy
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:16:03 #42
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137880839
Belle O+ :'( O+ dankjewel. Het doet goed! Ik zei gisteren nog tegen vriend dat ik niet wil dat dit op haar afgeeft, en dat ik tegen die tijd echt wel dingen anders moet doen. Maar eigenlijk is dat natuurlijk belachelijk, want ik ben nu al haar mama en ze zal vast snel merken of ik wel of niet goed in mijn vel zit. Tijd om mijn eigenste 'slagveld' te gaan leren waarderen. En terwijl ik dat typ volgt in mijn hoofd 'ja, over 15 kilo ben ik vast al blijer'. Wrong. Wereld op zijn kop, want dat is een utopie en ook over 15 kilo ben ik niet blij. Tis eerder tijd dat ik leer om ook mét die 15 kilo van mijn lijf te gaan houden, omdat ik nu een mama ben en zij het allerbelangrijkste is. Oh en had ik al dankjewel gezegd? O+ :*

Verder is het ook fijn om hier te lezen dat de 'wanhoop' die je als nieuwbakken mama in die nachtelijke momenten kan voelen niet gek is en dat ik niet de enige ben. Ook hier is het met name een grote roze wolk, hoor, maar af en toe wordt het zorgen en het 'alweer' voeden en nooit meer alleen zijn me even wat veel. En hoewel ik dat niemand gun, want ik merk dat ik daar zelf heel emotioneel van kan worden omdat t arme kind er ook niets aan kan doen dat ze die hele normale behoeften of ongemakken heeft, vind ik het wel geruststellend dat ik dus niet alleen ben. En dat ook dat er mag zijn, ofzo. Maar liever niet. Het went vast snel en dan ebben die momenten vast weg.

Een sprongetje ja, net als ikke :D

Over t zweten, wat je vroeg ikke, dat gaat goed! We herkennen nu dat het echt alleen is als ze boven op me slaapt of als ze in d'r box te warm is toegedekt, verder heeft ze het eigenlijk nooit. Gelukkig!

En verder nog n :* voor Mabawa en flesweigerkindjes en enge spinnen en zulks :+
pi_137882476
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:46 schreef ikke_84 het volgende:
over dat "het wordt beter" wanneer is dat???
Ik breek even in, maar bij mij was dat niet zo zeer gekoppeld aan fasen/ontwikkeling bij mijn kind, maar toen ik met een maand of vijf weer aan het werk ging. Me-time.

En idd de acceptatie dat je je kind niet in jouw leven propt, maar je eigen leven opnieuw om je kind heenbouwt.
pi_137883600
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:51 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik breek even in, maar bij mij was dat niet zo zeer gekoppeld aan fasen/ontwikkeling bij mijn kind, maar toen ik met een maand of vijf weer aan het werk ging. Me-time.

En idd de acceptatie dat je je kind niet in jouw leven propt, maar je eigen leven opnieuw om je kind heenbouwt.
Heel mooi gezegd!

Ik kijk er ook wel naar uit om weer te mogen werken. Het zal wel even pittig zijn om alles te combineren, maar ook lekker om weer onder de mensen te zijn en te doen waar je goed in bent.

Kim wat fijn dat het nu goed gaat qua zweten. Goed dat ze er verder geen last van heeft.
pi_137883661
Hilz wat vervelend!

Mabawa, ik kan me die gevoelens heel goed voorstellen, maar ze zijn inderdaad niet eerlijk naar jezelf toe! Ik kan er verder weinig zinnigs over zeggen, wat LE zegt vind ik wel slim: ook kijken naar wat wel goed gaat.

Hillie, dat had ik toevallig gisteren ook :o . Je voelt je heel slecht, maar zo'n kindje loopt echt niks op van eventjes een minuutje langer huilen.

XM dat is mooi balen.

Kim, ik probeer al vanaf vanochtend te reageren en nu slaapt madame dan eindelijk :') .
N. is een lief kind, slaapt 's nachts gemiddeld vier tot vijf uur achtereen, krijgt een fles en slaapt weer verder. Toch heb ik momenten waarop ik, als ze wel blijft huilen, denk: "Kind, hou eens een keer op!" En dan heb ik nog de luxe dat ik vriend er eens uit kan schoppen om een fles te geven (niet dat dat gebeurt want hij wordt van een kanonschot nog niet wakker, maar het idee hè :') .).

En sinds N. er is, vertellen andere moeders me opeens dat zij stuk voor stuk wel eens momenten hebben (gehad) waarop ze hun kinderen het liefst even aan de vuilnisman mee zouden geven. Ik denk dat dat ook niet meer dan logisch is. Het is nogal geen omschakeling, naar (bijna) altijd kunnen doen wat jij wil, wanneer jij dat wil en hoe je dat wil naar er altijd moeten zijn voor een kleintje, dat ook nog eens niet duidelijk kan maken wat er is. Tuurlijk ben je soms gefrustreerd! En daar voel je je dan weer schuldig om en zo is de cirkel rond. Maar wat je voelt is niet meer dan natuurlijk en betekent NIET dat je niet ontzettend veel van je kind houdt. Ik vind het alleen maar een teken van een gezonde geest dat je erkent deze gedachtes te hebben, want zo kan je er het beste mee omgaan.

En wat betreft je spoiler in het vorige topic:
SPOILER
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_137884573
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:16 schreef Kimpossible het volgende:
Belle O+ :'( O+ dankjewel. Het doet goed! Ik zei gisteren nog tegen vriend dat ik niet wil dat dit op haar afgeeft, en dat ik tegen die tijd echt wel dingen anders moet doen. Maar eigenlijk is dat natuurlijk belachelijk, want ik ben nu al haar mama en ze zal vast snel merken of ik wel of niet goed in mijn vel zit. Tijd om mijn eigenste 'slagveld' te gaan leren waarderen. En terwijl ik dat typ volgt in mijn hoofd 'ja, over 15 kilo ben ik vast al blijer'. Wrong. Wereld op zijn kop, want dat is een utopie en ook over 15 kilo ben ik niet blij. Tis eerder tijd dat ik leer om ook mét die 15 kilo van mijn lijf te gaan houden, omdat ik nu een mama ben en zij het allerbelangrijkste is. Oh en had ik al dankjewel gezegd? O+ :*

Verder is het ook fijn om hier te lezen dat de 'wanhoop' die je als nieuwbakken mama in die nachtelijke momenten kan voelen niet gek is en dat ik niet de enige ben. Ook hier is het met name een grote roze wolk, hoor, maar af en toe wordt het zorgen en het 'alweer' voeden en nooit meer alleen zijn me even wat veel. En hoewel ik dat niemand gun, want ik merk dat ik daar zelf heel emotioneel van kan worden omdat t arme kind er ook niets aan kan doen dat ze die hele normale behoeften of ongemakken heeft, vind ik het wel geruststellend dat ik dus niet alleen ben. En dat ook dat er mag zijn, ofzo. Maar liever niet. Het went vast snel en dan ebben die momenten vast weg.

Dat mag er zijn, punt. Cut yourself some slack. Je bent kortgeleden bevallen, dat is een major life event, daarnaast zit je nog bomvol hormonen, dat alles in combinatie met aanhoudend slaaptekort maakt dat het niet perse een dolle boel is. Steek niet te veel energie in jezelf verwijten maken dat je niet 24/7 aan het genieten bent, dat er soms wat momenten zijn waarop het iets minder leuk is, zonder dat je jezelf van alles kwalijk neemt kan het al lastig genoeg zijn ;)
pi_137884636
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:16 schreef Kimpossible het volgende:

Een sprongetje ja, net als ikke :D

Over t zweten, wat je vroeg ikke, dat gaat goed! We herkennen nu dat het echt alleen is als ze boven op me slaapt of als ze in d'r box te warm is toegedekt, verder heeft ze het eigenlijk nooit. Gelukkig!

En verder nog n :* voor Mabawa en flesweigerkindjes en enge spinnen en zulks :+
Lieve Kim, jíj bent al een geweldig persoon! Jij bent de wereld van en voor je kleine meisje, met of zonder die 15 kilo, die 15 kilo maken je niet wíe je bent :* Probeer maar of je dat ook kunt voelen, wie ben jij, wat maakt wie jij bent? Je zult merken dat hoe je je voelt, dat dat ook naar buiten gaat stralen en dat je lichaam vanzelf volgt, op welke manier dan ook.
Bedenk je maar hoe jouw dochter naar je kijkt/zal gaan kijken, en probeer zo eens om te zijn wie je wilt zijn voor haar om te zien. :*
Nog een paar dingetjes die misschien kunnen helpen bij het accepteren van jezelf om wie je bent: Wees je bewust dat je altijd zelf mag kiezen hoe je je wilt voelen. Gevoelens zijn nooit erg, ook is het ene gevoel niet erger of minder erg dan een ander gevoel, elk gevoel is evenveel waard. Het geeft niets om soms verdrietig te zijn, of boos, dat is ook niet erger of minder erg dan je blij voelen op een ander moment. Laat je gevoelens dus ook gewoon toe, benader ze ook allemaal op een neutrale manier en besef je dat het ene gevoel niet erger is dan het andere gevoel én dat je ook de keuze hebt of je je verdrietig wilt voelen over iets, of boos, of blij. Maar: Je hoeft niet per se iets te vinden, een mening te hebben over iets. Je mag je altijd neutraal voelen tegenover alles. Je mag je eigen lichaam ook neutraal vinden, niet slecht, maar ook niet goed. Je lichaam is er, en dat is het belangrijkst :) Je kunt er van alles mee, zoals wandelen, je kindje knuffelen, kijken/voelen/proeven/horen/ruiken. En vanuit het neutrale oogpunt, kun je later (als je dat wilt!) altijd weer gevoelens over je lichaam toe gaan voegen.

--

Over wennen aan je kindje en je zelf en je nieuwe leven:
Het heeft bij mij heel erg geholpen (en nog steeds) om in het moment te blijven. Om niet de hele tijd bezig te zijn met toekomst (of verleden), maar gewoon met wat er nú aan de hand is. Tijdens het knuffelen en voeden, maar ook als ze krampjes had of moet huilen. Als ze niet kan slapen, dan niet, dan knuffelen we wel. Ik ben ook heel makkelijk geworden in het neerleggen van dingen waar ik mee bezig ben. 's Avonds bijv. als ik tv kijk, een film of zo, en Nin wordt wakker om te drinken, dan zet ik gerust de film af midden in een zin of scene en ga ik in bed om haar te voeden en te slapen. Dan kijk ik die film de volgende dag wel af, of de dag erna. Een soort van innerlijke prioriteiten stellen; Wat is het belangrijkste op dit specifieke moment? Wat kan later? En wat kan ook helemaal weggelaten worden?
Ik had dit ook heel erg tijdens de zwangerschap, dat ik dingen makkelijk naast me neer kon leggen, dat eigenlijk alleen het kindje in mijn buik van belang was. Na de bevalling raakte ik dat ergens weer even kwijt, maar nu doe ik dat dus echt heel bewust. Wat vandaag niet komt, dat komt morgen wel. En ook wb anderen, die kunnen dan hoog of laag gaan springen, maar het is míjn leven en ik bepaal zelf wat ik daarin belangrijk vind, net zoals iemand anders dat over zijn/haar eigen leven mag doen ;)
pi_137884714
belle wordt mijn nieuwe guru O+
pi_137884719
Oja, dat herken ik trouwens ook, dat ik dan momenten heb/had waarin het lijkt 'alsof het voor altijd' zo zal zijn. Maar dat is dus ook zo'n 'toekomst' denkbeeld, wat ik dan terugbreng naar 'dit moment', wat er op een ander moment is, dat zien we dan, dat maakt voor nu niet uit/geen verschil. Het gaat om wat er nu aan de hand is. Nu is er een voeding, dus nu kan ik maar beter het beste daarvan maken, en dan maar lekker een beetje knuffelen met mijn baby, want daar hou ik van, dus dat doe ik graag.
pi_137884734
'Innerlijke prioriteiten stellen'.. wat mooi verwoord. En zo raak!
pi_137884763
Ja, die vond ik ook mooi gevonden van (in) mezelf!
pi_137884829
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:48 schreef L-E het volgende:
Nou dat dus!
It will set you free
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:53:30 #55
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137884920
quote:
En de mijne! :Y

*Gewaad aantrekt, bloemetjes in haar vlecht en rondjes danst om ipad met wierook en kaarsjes eromheen
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_137885004
KUMBAYAAAA
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:55:34 #57
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137885016
Oh en nu moet ik huilen :@, want jullie zijn lief en leggen op kilometers afstand de vinger op de zere plek en vinden dan woorden waarmee je alle spijkers op hun kop slaat :'( O+ O+

Dankjewel. Alweer :P en sorry voor de grote topickaap, haha. En nu ga ik eeeventjes proberen n uurtje slaap te pakken met t leukste meisje van de wereld, zo tussen de voedingen door. Opruimen doen we wel als papa weer thuis is O-)

:*
pi_137885123
Whahahahahaha :D Het moet niet gekker worden hier joh ;)

Kim, die gevoelens komen gewoon samen met dat kleine mensje mee! Slapen helpt altijd!

En nu is mijn snoet weer wakker, dus ik ga knuffelen O+
pi_137886668
Pfffff, ik kan hier helemaal niet tegen nu hoor, al die lieve en wijze woorden over en weer. :'( .

Kim, het is voor mij ook herkenbaar hoor, het gevoel van zwaarte, al zijn mijn nachten dus wel goed.
Ik dacht er van de week ook over na, want vond het zo lastig om het goed te verwoorden. Het klinkt al snel alsof je klaagt over je kind, terwijl je juist zo gek op dat kleintje bent.

Ik moest denken aan een onderzoek van een tijdje geleden waaruit bleek dat mensen met kinderen ongelukkiger zouden zijn dan mensen zonder kinderen. Daar kwam een hele discussie van. Ik moest daar aan denken omdat het ouderschap tot nu toe bij mij zo'n heftige tegenstrijdigheid oproept. Het is het meest geweldige wat ik heb meegemaakt, ik vind mijn kind zo ongelooflijk ontzettend lief, en tegelijkertijd voel ik de zwaarte van al dat geluk, de verantwoordelijkheid, het kwetsbare en afhankelijke en dat zorgt bij mij soms letterlijk voor een zwaar hart. En dat je daar, van al die heftigheid, soms even een pauze van wilt. Voor mij zijn de momenten onder de douche of in bad (heel fijn dat het weer kan!) heel belangrijk. Kom ik even tot mezelf en kan ik ook meestal weer beter relativeren.

En verder onderschrijf ik ook zo het verhaal van Bellelena. Prachtig voorbeeld, het verhaal van het 'slagveld'. Vind het heel verdrietig als mensen (vooral vrouwen) zo weinig respect tonen voor hun eigen lichaam. Een van de belangrijkste dingen die ik hoop I.solde mee te geven is tevredenheid met zichzelf, wie ze is, hoe ze eruit ziet. Ik hoop het zo ontzettend dat dit voor haar vanzelfsprekend gaat zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137888573
Mijn baby wil kruipen. O+

Alleen snapt hij er geen fuck van, dus hij is nu heel boos aan het zijn op de wereld. O+
pi_137888733
Mijn baby zit op het potje en probeert zich aan mij of de tafel op te trekken :') Ze kan alleen nog niet op dr spekbeentjes blijven staan.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_137888795
Wat een mooie woorden hier! O+

De innerlijke prioriteiten probeer ik ook. Als M niet wil slapen 's avonds, ga ik even lekker met hem knuffelen. Boeien dat hij al drie dagen 's avonds op mij in slaap valt en anders niet (ja, ik weet het, het is voor veel hier überhaupt geen mogelijkheid om je baby in bed in slaap te laten vallen). Hier worden we allebei gelukkiger van.
Alleen merk ik tegelijkertijd dat ik soms geen zin heb om in de weer te zijn met de kinderen 's avonds. Helemaal na een 'thuis'dag, waarop ik al heel de tijd met geveerd heb met de grillen van een peuter en een baby. Dan wil ik gewoon ongestoorde me-time. Maar als ik dan toch maar weer naar boven ga en even lekker met M knuffel ('s avonds is pappa niet genoeg en al helemaal niet als hij mij per ongeluk hoort, dus de avonden zijn mijn 'taak'), kan ik daar ook weer echt even van genieten.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_137889445
O+ voor alle mooie woorden en wijze lessen
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:56:18 #64
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_137889722
KP, die nachtelijke wanhoop is heel herkenbaar. Het gebeurt hier eigenlijk standaard dat alleen ik wakker word van M. Terwijl ik haar dan sta te verschonen hoor ik Kix soms snurken in onze slaapkamer. 's Ochtends wil hij nog wel eens roepen dat 'ie nog wel een paar uurtjes langer zou kunnen slapen. WAT DENK JE VAN MIJ, MAN! :@

Maar, het gaat beter worden, zegt iedereen, dus daar ga ik ook van uit.

En amen op Belle!

Oh en nog een keer Belle! O+

quote:
+ veel!

---

Jeej, spinnen. Ik vind ze dood eng. Ik durf ze nooit te doden of iets dergelijks, dus als ik alleen ben heb ik een probleem. Met de stofzuiger durf ik het niet, want dan voel/hoor je hem zo *tok* de buis in gaan. Met een schoen o.i.d. moet ik te dichtbij komen. Met een vliegenmepper kan 'ie door de kracht waar mee ik mep weer omhoog vliegen (of naar beneden vallen) en dan op me terecht komen. Stukje ervaring, dat laatste.

---

Iedereen nog bedankt voor alle lieve reacties trouwens! Heel fijn om te lezen!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:57:09 #65
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_137889754
Wij moesten vanmiddag naar het CB. Maud is weer mooi gegroeid op d'r eigen -1 lijntje, van 4570 gram naar 5135 gram en van 55 centimeter naar 57 centimeter. Dat is + 10 centimeter tov haar lengte bij de geboorte. Super slagroom!

Wel heeft ze wéér spruw; deze keer had ik wel wat gezien in haar mondhoeken, maar ik dacht dat het melkrestjes waren. Vorige keer was haar hele tong wit en daar zat nu niets, dus ik had me er niet zo druk om gemaakt.

Verder hoorde de arts een hartruisje. Mweh. Maar aan de andere kant: alle dingen die ze vroeg konden we 'nee' op antwoorden. "Heeft ze een bezweet hoofdje na het voeden?" "Is ze vaak heel erg moe na het voeden?" "Valt ze halverwege de voeding al in slaap?". Dus ach, ik ga me er niet druk om proberen te maken. M. is juist (con-ti-nu :') ) rete energiek, dus wat dat betreft.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 17:19:57 #66
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137890651
Dan is een ruisje toch ook niet erg verder :@ ?
Wat is je M. lekker mini O+ mijn R. is al groter -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137893193
+1 voor de post van Belle!

Projskippy: mijn zusje heeft ook een hartruis gehad als baby zijnde. Nooit verder last van gehad. In de pubertijd is er nog een keer een ecg gemaakt, maar daar was niks meer op te vinden. Veel kinderen groeien er over heen.
pi_137894208
Wat wil zo'n hartruisje zeggen dan Skip? Mijn kat heeft het ook, maar dat is vast anders :@
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:43:02 #69
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137895995
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:57 schreef ProjSkippy het volgende:
Verder hoorde de arts een hartruisje. Mweh. Maar aan de andere kant: alle dingen die ze vroeg konden we 'nee' op antwoorden. "Heeft ze een bezweet hoofdje na het voeden?" "Is ze vaak heel erg moe na het voeden?" "Valt ze halverwege de voeding al in slaap?". Dus ach, ik ga me er niet druk om proberen te maken. M. is juist (con-ti-nu :') ) rete energiek, dus wat dat betreft.
Vorig jaar kregen we bij J. dezelfde 'diagnose'. Het 'ruisje' is het stromen van het bloed in het hart (van/naar/tussen de kamers/ boezems). Cardioloog heeft een hartecho gemaakt en zag 2 kleine gaatjes, 1 in/tussen de hartkleppen, 1 bij de boezems. Een maand geleden (jaar later) zijn we teruggeweest voor controle, en 1 van de gaatjes is al helemaal dichtgegroeid, en de andere was echt minimaal. *O* Nu hoeven we niet meer terug te komen, hij is helemaal goedgekeurd!

Zijn jullie doorverwezen? Zo niet, dan zou ik me echt niet te druk maken, het groeit idd vaak vanzelf dicht :Y. En als je wel doorverwezen bent naar de KA dan zegt dat dus nog niet zo veel. Checken kan juist ook geruststellend zijn.

Zo'n hartecho is wel interessant trouwens, rode en blauwe bloedstromen, cardioloog heeft precies uitgelegd wat ze aan het doen was. J had geen last van de echo trouwens, flesje geven, en hij vond het wel prima. Zelfs vorige maand bleef ie rustig liggen, erg knap voor een wiebelkonterige dreumes van 14 maanden.

[ Bericht 12% gewijzigd door mousemicky op 18-03-2014 20:15:38 (Even wat verduidelijkt...) ]
pi_137896113
Dag lieve dames!
Ik herken het niet wat KP beschrijft, een dikke kus voor iedereen die het wel heeft en er even doorheen zit :*!!

Zoals Belle het beschrijft zo sta ik er ook in. Deze switch heb ik 3 jaar geleden kunnen maken in therapie (danwel niet op baby gebied maar wel qua denkwijze). Dat kost even tijd en is ook lastig.

Ik ben niet zo goed in lieve woorden :@ maar echt even :* O+ voor jullie! Jullie zijn pracht mama's en doen het super! Kijk hoe goed ze groeien en hoe tevreden ze naar je kunnen kijken tijdens de borst/flesje o.i.d! En jullie hebben gewoon een baby gebouwd! Damn dat blijft gewoon een super klus! O+
♥ J & S
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:57:38 #71
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_137896658
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:03 schreef Spirit82 het volgende:
Wat wil zo'n hartruisje zeggen dan Skip? Mijn kat heeft het ook, maar dat is vast anders :@
Ik kan alleen zeggen wat het inhoudt bij de kat :o
Maar ik had eens gehoord dat bij kinderen sneller een hartruis te horen is doordat ze van nature een snellere hartslag hebben en daardoor eerder een onschuldige stromingsgeruis te horen is.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:29:28 #72
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_137898102
Kuiken is in zijn 2e week gewoon 250gr aangekomen, en hij zit nu 420gr boven zijn geboortegewicht *O*
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_137898675
Belle wat zeg je het toch weer mooi <3

Skips, volgens mij heb ik ook wel eens gehoord dat er meer kindjes zijn met een ruisje, eigenlijk dat wat Sylver zegt. Maar het CB houdt jullie netjes in de gaten.

Vraag: ik heb het idee dat E. mij antwoord geeft als ik tegen haar praat. Ze komt niet verder dan baaaabababa maar ze lijkt op me te reageren. Als ik 's avonds een beetje tegen har klets en aan haar vraag of het leuk was op de crèche, dan kijkt ze me aan en doet ze 'ba!'. Zie ik dingen die ik graag wil zien of kan het zijn dat ze echt in de vorm van 'praten' reageert?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:08:38 #74
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137900356
He wat een mooie dingen heb ik gelezen O+ Met stip op nr 1 inderdaad Belle's post over prioriteiten stellen, en in het moment leven. Zo sta ik er ook in :Y Er is echt niets belangrijker dan mijn baby, en het kost me inderdaad geen enkele moeite om weg te lopen bij iets dat ik aan het doen ben als ze me nodig heeft. Heerlijk O+

Juud, ik denk zeker wel dat dat kan! :Y Leuk he? O+

Wij mogen morgen naar het cb, ik ben zo benieuwd! Wat ze haar willen zien doen, wat ze weegt en hoe lang ze is, en of ze de prikjes weer een beetje kan handelen.... Dat laatste kijk ik dan weer niet naar uit :{ Mn arme meiske is al een paar dagen weer aan de diarree en wat hangerig, dus maar even zien wat ze er van zeggen.

Ohja en verder kan ze dr buik aanwijzen als je vraagt waar die is!! ZÓ CUTE!! O+
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:16:07 #75
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_137900868
Juud, ik weet niet meer hou oud Nora was (5, 6 maanden?), maar toen merkte ik het ook. Dan vroeg ik iets, was heel even stil en dan antwoorde zij :Y En als ze uitgepraat was, praatte ik weer en zo hielden (en houden nog steeds) een heel gesprek :)
pi_137901209
Oh jippie, jullie herkennen het O+ Het is zo gezellig ja! O+

LB, hoe lief dat ze dr eigen buikje kan aanwijzen! Ik kijk ook zo uit naar alle leuke dingen die E. gaat leren (en aan de andere kant gaat het ZO snel dat groeien, en dan zie ik al die superleuke kleine verse beebies van nieuwbakken moeders hier en dan vind ik die ook weer zoooo om op te vreten). Weet ze ook al jouw buik aan te wijzen als je vraagt waar die is? Succes met de prikjes morgen!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:24:35 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137901387
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:22 schreef Juud-- het volgende:
Oh jippie, jullie herkennen het O+ Het is zo gezellig ja! O+

LB, hoe lief dat ze dr eigen buikje kan aanwijzen! Ik kijk ook zo uit naar alle leuke dingen die E. gaat leren (en aan de andere kant gaat het ZO snel dat groeien, en dan zie ik al die superleuke kleine verse beebies van nieuwbakken moeders hier en dan vind ik die ook weer zoooo om op te vreten). Weet ze ook al jouw buik aan te wijzen als je vraagt waar die is? Succes met de prikjes morgen!
Euhm, ze porde vandeweek ook in mijn blubber ja oO<

Oh en nog even in spuit 11 reactie op Kim: ik wilde nooit dat mijn moeder ging lijnen, want dan was ze niet meer zo lekker zacht om te knuffelen *; Dus dat hou ik mezelf nu ook maar voor, dat ik een heerlijk kussentje ben voor E O+
Maar ook ik vind mn lijf weer net zo 'mwah' als voor de zwangerschap hoor. Echt, wat heerlijk was het om zo trots op je lijf te zijn als ik tijdens de zwangerschap was!
pi_137901668
Hee, niet blubber he.. slagveld O+
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:32:30 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137901961
Wat knap zeg :o! Ik heb soms wel het idee dat Noor klanken nabootst, maar echt woorden of dingen begrijpen... Nee, nog niet. Maar misschien doet ze gewoon alsof ze oostindisch doof is :+.
pi_137902147
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:08 schreef LadyBlack het volgende:
He wat een mooie dingen heb ik gelezen O+ Met stip op nr 1 inderdaad Belle's post over prioriteiten stellen, en in het moment leven. Zo sta ik er ook in :Y Er is echt niets belangrijker dan mijn baby, en het kost me inderdaad geen enkele moeite om weg te lopen bij iets dat ik aan het doen ben als ze me nodig heeft. Heerlijk O+

<...>

Ohja en verder kan ze dr buik aanwijzen als je vraagt waar die is!! ZÓ CUTE!! O+
Ik vind ook dat hier prachtige ware dingen worden gezegd, en zeker belle kan het allemaal supermooi verwoorden. De wanhoop van in het begin herken ik heel erg, en ik ben ontzettend blij dat Femke inmiddels wat ouder is, goed doorslaapt en zichzelf al wat beter kan vermaken.
Maar het vetgedrukte stuk hierboven... dat heb ik dus helemaal niet :@ :@ Ik erger me er wel aan wanneer ze wéér begint te huilen als ik verder dan een halve meter van haar af zit. En dat ik niets in de keuken kan pakken zonder dat ze continu achter me aan kruipt. Dat ze zelfs niet bij papa op schoot wil blijven zitten als ze mij eenmaal gezien heeft. Dat claimende... brr!

Vandaag op het kdv kreeg ze een complimentje dat ze zo goed zelf kon spelen. Zo heerlijk rustig op de grond alles aan het ontdekken was. Maar zo is ze alleen als ik niet in de buurt ben... en dat vind ik best lastig :@ :@
Ja, onzekerheid slaat weer toe :N :'(

En LB... d'r buikje aanwijzen, wat lief! O+ O+
En zoveel andere dingen alweer vergeten... spinnen enzo... :*
pi_137902344
Waarom word je daar onzeker van Shandaly? Wat doet ze dan als jij er bent?
pi_137902930
De laatste tijd is het echt dat als ik in zicht ben, dan huilt ze als ik niet met haar knuffel, ronddraag, of op een andere manier met haar bezig ben. Altijd, continu, totdat ik haar toch maar weer even knuffel. Als ik er niet ben, kan ze zichzelf prima vermaken met boekjes, duplo of wat voor speelgoed dan ook. Het zal wel een fase zijn, maar ik vind het maar bar lastig. En onzeker... misschien niet het goede woord. Ik vind mezelf dan zo'n slechte moeder dat ik me erger aan mijn eigen kind als alles wat ze wil bij mij zijn is. Eigenlijk is het een groot compliment, dat ze zo graag bij mij wil zijn... :@
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:01:01 #83
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137903687
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:49 schreef Shandaly het volgende:
De laatste tijd is het echt dat als ik in zicht ben, dan huilt ze als ik niet met haar knuffel, ronddraag, of op een andere manier met haar bezig ben. Altijd, continu, totdat ik haar toch maar weer even knuffel. Als ik er niet ben, kan ze zichzelf prima vermaken met boekjes, duplo of wat voor speelgoed dan ook. Het zal wel een fase zijn, maar ik vind het maar bar lastig. En onzeker... misschien niet het goede woord. Ik vind mezelf dan zo'n slechte moeder dat ik me erger aan mijn eigen kind als alles wat ze wil bij mij zijn is. Eigenlijk is het een groot compliment, dat ze zo graag bij mij wil zijn... :@
Jaaaa precies! :Y

Maar het is inderdaad vast een fase als het nu zo extreem is. Herken je het nog van Lars of had die dat niet zo?
pi_137903793
Shandaly, ik begrijp precies wat je bedoelt! Voor mij is me-time toch echt soms belangrijker dan Ellie - niet omdat ik niet van haar houd, maar omdat ik er ook ben en ik ook graag van mezelf houd. Ik kan niet zomaar ergens van weglopen, tenzij er natuurlijk echt wat is hè, en ik moet soms echt even 'afronden' voor ik aan Ellie toekom. Als ik dan post lees denk ik eerst "Doe ik iets verkeerd?", maar dan weet ik weer dat we allemaal anders zijn en dus ook gewoon anders met dingen omgaan.

Skip, schrikken zeg! Maar wrs niks aan de hand. Fijn dat ze 't in de gaten houden. Die vragen over moe en slapen hebben ze bij ons trouwens ook gesteld toen.

Juud, hier ook een babbelende baby. Ze wil me soms ook echt wat vragen, lijkt het. En als ik zeg "Waar is de poes?", dan gaat ze kijken in de richting waar ze een van onze poezen het laatst gezien heeft!

[ Bericht 14% gewijzigd door Cwen op 18-03-2014 22:22:23 ]
pi_137903912
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:01 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Jaaaa precies! :Y

Maar het is inderdaad vast een fase als het nu zo extreem is. Herken je het nog van Lars of had die dat niet zo?
Die heeft het zelfs nog ;) Nou ja, niet het huilen, maar wel het mama-claimen. Tenzij papa met de iPad speelt ;)
pi_137904607
Shandaly, mijn oudste heeft het in periodes ook. Maar hij en ik hebben een heel symbiotische relatie, en het kost hem gewoon veel tijd om zich van mij los te weken. In mijn beleving gebeurt dat vanzelf als hij er aan toe is. Neemt niet weg dat ik goed weet hoe het voelt als je zo wordt 'geclaimd', er zijn hier tijden geweest dat ik niet eens onder de douche kon staan zonder een hysterisch kind voor de deur omdat hij mee wilde douchen. Eergisteren was dat :'). Erg lastig, het heeft me met regelmaat verdrietig gemaakt omdat ik me verscheurd voelde terwijl ik eigenlijk gewoon iets piepkleins als douchen voor mezelf wilde doen en 'dat kan ook al niet' ofzo.

Maar geloof me, de bijzondere band die je met je kindjes hebt is iets waar zij (en jij!) voor de rest van jullie leven profijt van zullen hebben. Hoe moeilijk het soms ook is, probeer de mooie kant hiervan te zien. Jij bent hun veiligheid, het eerste waar ze op terug vallen, de eerste met wie ze iets willen delen.. jij bent hun wereld. Zoals dat hoort in het leven van een zich gezond ontwikkelend en goed gehecht kindje. :)

(En als het niet optreedt als je er niet bent, ga dan met regelmaat even lekker zonder ze iets buiten de deur doen ;) )
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:20:32 #87
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137904774
LE :D dat stukje over eergisteren _O- O+

En shandaly en cwen, ik herken het ook wel hoor, soms schiet ik ook in standje 'kan ik nou écht niet even (...) doen?!?', vooral als ik haar in bed heb gelegd overdag en ze accuut weer wakker is. Maar dat is vooral als ik iets moet doen dat handiger is zonder haar.
pi_137905030
Ik herken het ook, maar het is hier echt een state of mind. Als dingen wat lastiger gaan raak ik nogal dwangmatig mbt het huishouden. Dan moet alles netjes en schoon zijn, want rust in mijn hoofd. Maar mijn innerlijke prioriteiten liggen daar natuurlijk helemaal niet!

Prioriteit ligt bij de kinderen, zegt mijn man elke dag. En dat knoop ik me goed in de oren, want hij heeft gewoon gelijk. :)
pi_137905165
Ja, die state of mind... Dat zegt m'n man ook altijd. Maar kunnen jullie echt zo makkelijk die knop omzetten?
(Hij zegt nl van wel, maar mij gaat dat erg lastig af... Tegelijkertijd zit ik ook niet goed in m'n vel nu, dus dat helpt ook niet.)
pi_137905274
en Kim: zodra je de kans hebt, lekker dingen alleen doen! Vent achterlaten met baby (heeeeel eng!) en lekker shoppen/uit eten/sporten! De wereld draait zonder mama ook wel door!
(net uit eten geweest, man en baby op bed en batterijtje weer opgeladen, heeeeerljk! Dat doet een mens goed *O* *O* *O* )
pi_137905340
Nee joh, dat is geen knop Cwen. Dat is een proces van jaren. Maar ik kan wel de keuze maken om op dat moment gehoor te geven aan de behoefte van mijn baby, ook al schreeuwt de chaoot in mij: DE AFWAS! STOFZUIGEN! ER LIGT KATTENKOTS IN DE BOX! Dat stemmetje kun je negeren, en als ik dan met mijn baby knuffel en echt met hem in dat moment ben, dan vindt er langzaam toch een verschuiving plaats in mijn hoofd. En als je dat dan heel vaak doet, dan kom je misschien in de buurt van die knop die omgezet moet. :)
pi_137905484
Ik dus ook niet Cwen, maar dat was al wel duidelijk he? ;)
SPOILER
Verder ben ik wel helemaal trots op mijn kindjes en hou ik ontzettend veel van ze. O+ O+ O+ En ik smolt vandaag ook toen Femke een glimlach van oor tot oor kreeg toen ze mij spotte bij het kdv, en zo hard aan het wurmen was om richting mij te komen dat de leidster haar bijna liet vallen ;)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:36:08 #93
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137905608
Wow ik vind het wel heftig om te lezen, zeker omdat ik het niet herken. Hier is er geen uitgesproken voorkeur voor een van ons eigenlijk. Zeker geen situaties zoals wat jullie beschrijven. Soms wil ze wel aandacht, maar dan is het om het even van wie.. ik vind het al bijzonder als ze lacht als ik haar ophaal van het kdv want meestal is ook daar de reactie vrij onverschillig :'). Of zou het nog komen?

Hoe gaan jullie daarmee om? Af en toe moet je toch ook even weer echt jezelf zijn en niet je mamma-zelf, want dat ben je meestal.
pi_137905672
De Stick blieft geen pap, overigens. Niet van een lepeltje, niet uit een fles, hij vindt het vies. Dus tot zover onze wilde plannen daaromtrent. :D
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:39:09 #95
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137905767
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:37 schreef L-E het volgende:
De Stick blieft geen pap, overigens. Niet van een lepeltje, niet uit een fles, hij vindt het vies. Dus tot zover onze wilde plannen daaromtrent. :D
Oeh oeh! *boks! Kunnen we een smeer dat maar in je haar-party organiseren *O*.
pi_137905843
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:37 schreef L-E het volgende:
Femke ook. Genoeg andere dingen om te eten/drinken toch?
De laatste dagen vindt ze overigens haar melkfles 's avonds ook maar niks. Maar goed, ze wordt niet wakker van honger, dus het zal wel goed zitten, toch?
pi_137906006
Ik lees net een heel toepasselijke omschrijving van Gulara:
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 01:11 schreef Gulara het volgende:
Hij is graag bij je. Het is eigenlijk een soort interactieve beenwarmer. :')
_O-
pi_137906047
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:40 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Femke ook. Genoeg andere dingen om te eten/drinken toch?
De laatste dagen vindt ze overigens haar melkfles 's avonds ook maar niks. Maar goed, ze wordt niet wakker van honger, dus het zal wel goed zitten, toch?
Pap was een manier om laagdrempelig de bijvoeding wat uit te breiden met zaken die iets meer vullen, zodat bv een minder groot aandeel zal hebben in zijn voeding.

Hier wel wakker van honger overigens.
pi_137906094
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:39 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Oeh oeh! *boks! Kunnen we een smeer dat maar in je haar-party organiseren *O*.
Hij vindt de consistentie niet fijn, lijkt wel. Hij begon wel steeds enthousiast, maar dat gezicht als het in zijn mond zat.. :D O+
pi_137906167
Heb je het vastgelegd? ;) O-)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:54:01 #101
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137906641
Ik had een beetje moeite met het loslaten van z&g, maar het is ook hier weer zo fijn meeposten dat het helemaal goed is zo O+

Ik merk dat als ik moe ben, dat ik die inner chi ( :9 ) niet zo makkelijk vast kan houden en dan vlug denk 'niet weeeeeer, hou nou eens eeeeeventjes op alsjeblieft :'( '. Maar als ik uitgerust ben, dan kan ik er wel goed tegen. Loslaten van spullen/dingen vind ik ook niet moeilijk (behalve wakker worden na amper een uur slaap dus O-) ). Die State of mind maakt hier dus wel echt het verschil, maar hoewel ik dat weet krijg ik die knop als ik me snachts naar voel ook echt niet zomaar om. Ik moet mezelf daar echt wel even van te voren voor opladen ofzo. En wat tukken zoals vanmiddag helpt dan heel aardig.

Maar tis geen verrassing dat ik me kan vinden in het verhaal van le en shandaly. Ik roep dat ook weleens tegen m'n vriend: neem jij r alsjeblieeeeft even, ik wil gewoon heel even mezelf zijn. Zonder dat kleine koalabeertje. Alleen zijn wanhopige momentjes komen na een lange werkdag zon 20 keer eerder dan bij mij en in de vorm van hevige frustratie, dus ik geef r eigenlijk alleen over als ze slaapt of als ik echt even iets moet :@ dat hele kleine vindt hij echt moeilijk en hij denkt ook dat meisje alleen mij wil. Ik denk van niet, maar ik heb gewoon nu al een paar keer zoveel vlieguren gemaakt en heb r daardoor vlugger rustig. Ik hoop dat hij zich comfortabeler gaat voelen als ze wat ouder is, maar dat zal wel loslopen.

Oh en dat lijnen? Dat regelt madame zelf wel :'), heb het zo druk dat ik amper aan eten toekom joh! En verder gaan we hard terug werken aan een gezondere mindset. De zwangerschap heeft me geleerd dat ook ik dat kan!

Skips, dat is even schrikken! Maar, wat de dames zeggen: zonder doorverwijzing is t vast wel in orde en ik hoor t in m'n omgeving ook veel hoor, een ruisje! :* (oh en die van mij durft na 8 uur aaneengesloten slaap ook te zeggen dat ie moe is en dat ik m nog even moet laten liggen. Like, for real? }:| grmbl!)

Juud O+ gezellig, dat geklets! Kom maar op met die woordjes!

Lb, slim kind! T lijkt me ook zo leuk als ze dat soort dingen gaan begrijpen en ontdekken! Hopelijk komt t goed met d'r prikjes!

Kuiken van bur en webspider gaat ook goehoed *O* spekkies kweken!

Sticker niet aan de pap :D ohohoh. Ongetwijfeld levert het lachwekkende taferelen op, maar ik hoop wel dat je vlug een alternatief hebt dat ook in de wilde plannen past!
  woensdag 19 maart 2014 @ 06:35:08 #102
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_137912526
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:31 schreef L-E het volgende:
Nee joh, dat is geen knop Cwen. Dat is een proces van jaren. Maar ik kan wel de keuze maken om op dat moment gehoor te geven aan de behoefte van mijn baby, ook al schreeuwt de chaoot in mij: DE AFWAS! STOFZUIGEN! ER LIGT KATTENKOTS IN DE BOX! Dat stemmetje kun je negeren, en als ik dan met mijn baby knuffel en echt met hem in dat moment ben, dan vindt er langzaam toch een verschuiving plaats in mijn hoofd. En als je dat dan heel vaak doet, dan kom je misschien in de buurt van die knop die omgezet moet. :)
Haha :D Misschien dat ik dat nog wel even snel zou opruimen voordat ik haar zou pakken. Ik zie het al voor me dat ik het daarna vergeet en haar er gewoon in leg :o

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:44 schreef L-E het volgende:

[..]

Hij vindt de consistentie niet fijn, lijkt wel. Hij begon wel steeds enthousiast, maar dat gezicht als het in zijn mond zat.. :D O+
Als je het graag wil geven, misschien een idee om maar 1 schepje erin te doen en dan langzaamaan uitbouwen?
  woensdag 19 maart 2014 @ 07:46:26 #103
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137912848
Speaking of kattenkots.. Gisteren Grieks gegeten en vervolgens de hele nacht om het half uur boven de wc gehangen. Nu wil ik dolgraag wat drinken (kurkdroge mond), maar ik weet zodra ik dat doe dat ik mag rennen. Maar ik heb dooooorst! Iemand een tip? ;(

(Sorry, heul offtopic maar jullie zijn mama's en die hebben altijd fantastische ideeën O+)
  woensdag 19 maart 2014 @ 07:51:02 #104
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137912896
Mond in ieder geval spoelen? Dus niet doorslikken, maar even water door je mond laten gaan? Of kleine slokjes, kijken hoe dat gaat, ipv een glas achterover te klokken?

Wel klote.. Heb het ook wel eens gehad, heb het het restaurant toen wel gemeld.
pi_137913184
Washandje/doekje sabbelen? En kleine nipjes idd. Klote, GotC! Hier ook eens gehad - we eten dus geen Grieks meer, zomaar ;).

En KP, jammer dat je vriend 't nog lastig vindt! Ik zou 'm toch meer 'vlieguren' laten maken :). Hij moet 't ook leren ;) en hoewel ze natuurlijk vaak bovenal jou wil want eten, kan hij bij krampjes, verschonen ed wel veel doen :Y.
pi_137913442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:49 schreef Shandaly het volgende:
Ook dit herken ik, zoals LB en L-E :* Dan moet ik ook echt tegen mezelf zeggen: En nu knuffelen! (op strenge toon) Ik heb gemerkt dat het niet helpt als ik me er tegen verzet, dan kost het nog veeeeeel meer energie, dus dan de 'makkelijke' weg en er zo optimaal mogelijk aan toegeven. Net als KP, gaat dat hier makkelijker als ik meer uitgerust ben, maar zelfs als ik moe ben, lukt het me tegenwoordig ook al heel goed ;)

Verder sluit ik me ook aan bij L-E, misschien kun je met je man afspreken dat hij op een bepaald moment iets met haar gaat doen. Bijvoorbeeld wandelen op zondagmiddag met beide kindjes, zodat jij dan 1 of 2 uurtjes voor jezelf hebt. Of dat jij 1 avond in de week uitgebreid gaat badderen en dat hij dan alles met de kindjes doet. Hier neemt mijn lief het soms ook even over. Nu scheelt het hier thuis dat ze (bijna) evenveel naar ons beide toetrekt, maar toch net een tikje meer naar mij. Ik kan bijv. eigenlijk nooit computeren als zij wakker is, want dan staat ze binnen 2 tellen aan mijn been te trekken dat ze op schoot wil en als ze op schoot zit, trekt ze aan de muis, het toetsenbord, al het andere wat evt. op het bureautje staat. Terwijl mijn lief best kan computeren en dan speelt ze gewoon lekker zelf. Of ze zit dan bij mij ;) Op andere momenten neem ik haar mee wandelen, ik wandel bijna elke dag een groot stuk met d'r en mijn lief blijft dan soms/vaak thuis om te werken in alle rust. Ook het naar bed brengen overdag doe ik altijd, want dan drinkt ze meteen. 's Avonds breng ik haar ook in bed, maar als ze niet kan slapen, dan neemt mijn vriend het over en wiebelt haar in slaap. Nou ja, het is dus wel echt zo'n balans vinden in wie wat doet en wanneer, soms moet ik ook echt nog vragen of hij haar even overneemt, maar meeste tijd heeft hij dat zelf ook wel door, wanneer dat moment is. Vaak 's ochtends, dat hij met haar opstaat en ik nog 1 uur kan slapen trouwens :D

Elke dag worden ze groter en er komen vanzelf (weer) dagen waarop ze zelf meer gaan doen. Net als Suiker heb ik nu ook al van die omslagpunten gemerkt, ze kan echt al heel goed 'alleen' spelen nu, ze gaat zelfs al naar andere kamers van het huis in d'r eentje en komt dan even later weer terug O+ En ze huilt nu eigenlijk alleen maar als er echt iets aan de hand is. De draagdoek is hier ook nog steeds een ideale uitvinding trouwens, zodra ze moe begint te worden, wil ze namelijk altijd bij mij/ons hangen. Dan doen we d'r vaak in de doek of de ringsling en heb je toch nog een beetje je handen vrij, of ga ik wandelen dus, uuuuuuren wandelen we! Dat is echt mijn ontspanningsmanier geworden :P Heerlijk wel :)

Interactieve beenwarmer :D :'( O+

GotC, je mond alleen 'spoelen'? Evt. helelele kleine slokjes? Wat XM zegt dus. En beterschap :*
pi_137913479
Pap hebben we hier nog nooit gegeven, wel een beetje yoghurt, dat vindt ze echt heel lekker! En sinds een paar dagen eet ze nu echt echt echt dingen joh, met hapjes en al! Bijv. gewoon een kwart banaan :o of een reepje brood, of een paar partjes mandarijn! Ze peuzelt het echt op gewoon! Ook weer een omslagpunt, want ze kan het nu echt beduidend weer langer volhouden tijdens het avondeten in haar stoel! Dus wij kunnen ook weer ietsje rustiger eten :Y)
  woensdag 19 maart 2014 @ 08:52:22 #108
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137913637
Ik heb nog weer wat dingetjes die ik eens in de groep wil gooien!

- Noors haar aan de achterkant blijft maar kort. Ze ligt natuurlijk op haar rug te slapen en draait dan wel met haar hoofd. Blijkbaar slijt haar haar daardoor weg. Overal is het best lang, behalve daar en ik vind het zo'n stom gezicht :'). Herkenbaar?

- Hoe gaan jullie om met tv? Ik zet eigenlijk nooit de tv aan als Noor in de kamer is, want ze wordt er echt door opgeslorpt als het ware. Maar ja, soms wil je toch even iets zien. Hoe doen jullie dat?

- We hanteren sinds gisteren het ritme van het kdv, omdat ze daar vanaf april toch 3 dagen achter elkaar zit. Maar dit ritme vind ik voor thuis eigenlijk minder fijn :@. Zou het kwaad kunnen om 4 dagen ons eigen ritme te hanteren en 3 dagen die vd crèche? Of is het een kwestie van wennen?

Kdv is zo:

7:00 fles (thuis)
9:30 fruit
10:00 slapen
11:30/12:00: boterham + fles
14:00/14:30 rijstewafel en wat drinken
14:30/15:00 slapen
16:00: fles (of avondeten dat ouders meegeven)
18:30 avondeten (thuis)

Thuis was het zo:

6:00 fles
7-8:30 slapen
10:00 fles
11:30 boterham met boter en fruithap
12:30-14:30 slapen
15:00 fles
18:15 avondeten

Ik merk dat de tijd nu tot de fruithap om 9:30 eigenlijk net te lang is, eigenlijk is ze alweer moe. Ik ben ook benieuwd of ze de fles wil pakken na het brood, want tot dusver wil ze dat niet. En gisteravond had ze beduidend minder zin in avondeten.

CB wil eigenlijk dat we nog een fles gaan afbouwen, maar tot dusver drinkt ze ze allemaal goed... Enige wat we met ons eigen ritme merkten, is dat ze steeds minder zin had in het eerste ochtendslaapje. Ze sliep steeds korter.

Ze kan nog niet zelf eten in haar mond stoppen, laat staan met bestek eten en ook uit een bekertje drinken is meer knoeien dan dat er wat in gaat...

Ben wel benieuwd naar het ritme van de andere wat oudere kindjes hier. Twee slaapjes heeft ze iig duidelijk nog wel nodig.
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:01:11 #109
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_137913827
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
- Hoe gaan jullie om met tv? Ik zet eigenlijk nooit de tv aan als Noor in de kamer is, want ze wordt er echt door opgeslorpt als het ware. Maar ja, soms wil je toch even iets zien. Hoe doen jullie dat?

- We hanteren sinds gisteren het ritme van het kdv, omdat ze daar vanaf april toch 3 dagen achter elkaar zit. Maar dit ritme vind ik voor thuis eigenlijk minder fijn :@. Zou het kwaad kunnen om 4 dagen ons eigen ritme te hanteren en 3 dagen die vd crèche? Of is het een kwestie van wennen?

Kdv is zo:

7:00 fles (thuis)
10:00 slapen
11:30/12:00: boterham + fles
14:00/14:30 rijstewafel en wat drinken
14:30/15:00 slapen
16:00: fles (of avondeten dat ouders meegeven)
18:30 avondeten (thuis)

Thuis was het zo:

6:00 fles
7-8:30 slapen
10:00 fles
11:30 boterham met boter en fruithap
12:30-14:30 slapen
15:00 fles
18:15 avondeten

Okay mijn kind is een stuk ouder :P
Het Ritme van de opvang was hier ook heel anders dan hoe wij het thuis doen, ik kreeg ook het idee dat het ritme van de opvang op vele malen vermoeiender was voor Roy.
Dus wij hielden thuis lekker ons eigen ritme aan, kijkend naar Roy. Dat beviel mij goed (ik hoefde niet zo op de klok te kijken en kon dingen doen die ik leuk vond) en Roy genoot er ook van en dat lange middagslaapje ik vond het heerlijk, even tijd voormezelf ;)

En tv kijken overdag staat de tv hier sowieso niet aan, radio of cd wel, eind van de middag zet ik de tv aan, kan Roy tv kijken als ik ga koken enzo of om een rust moment te creeren.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:03:33 #110
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137913883
XM dat bestek en bekertje hoeft toch ook nog helemaal niet? Dat verwachten ze op het kdv ook niet hoor. Gewoon voeren zo lang ze het nog niet zelf kan.

Ik hield lekker mijn eigen ritme aan thuis. Nog steeds en dat pikken kinderen prima op. Niet iets doen wat voor jou niet fijn voelt.

Dat haar is herkenbaar en komt vanzelf goed, uiteindelijk :P

Twee slaapjes is ook heel normaal tot zeker een jaar of langer.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:11:04 #111
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137914049
CB arts zei al dat het tot een jaar een beetje prutsen blijft met de voedingen.. Vanaf dan moeten ze eigenlijk wel met de pot mee gaan eten. Fles afbouwen is inderdaad misschien wel een idee, maar welke... Ze moet ook wel genoeg vocht binnen krijgen. Ook hier weer tegenstrijdige berichten, huisarts zegt 500cc, cb arts ook, maar de verpleegkundige zegt minimaal 350 :'). Ja euuuhhh!

Ik vind het ook zo lekker om na de 1e fles nog even terug naar bed te gaan, haar dan mee te nemen en samen beetje kroelen en soezelen.. :z. Ik moet nog maar eens wat gaan schuiven en proberen..probeer vandaag het kdv ritme een beetje aan te houden, ben ook wel benieuwd of ze de fles wil pakken na het brood. Maar tot dusver (09:10 :') ) bevalt het nog niet zo..

Dank voor de tips so far :Y.

[ Bericht 0% gewijzigd door XcUZ_Me op 19-03-2014 09:20:17 ]
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:18:14 #112
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137914178
Misschien vervalt er op die manier wel vanzelf een fles? ;)

Op zich is het fruit en brood splitsen zoals het kdv doet niet gek. Op die manier kan je wellicht de fles van 10.00uur laten vervallen omdat ze aan het fruit genoeg heeft.
Maar lekker samen terug in bed kruipen gewoon blijven doen! Heerlijk toch. Straks wil ze dat niet meer hoor. Dan staan ze aan vanaf 7uur 's ochtends tot 's avonds 7
:P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137914215
XM, het haar is herkenbaar - Ellie heeft nu steeds van die korte rechtopstaande plukjes op haar achterhoofd :D.

Tv staat hier in de namiddag en avond aan. Ik ben dan echt moe en kan zo even tot rust komen tot het tijd is om te koken. Ellie kijkt soms een beetje mee, soms niet. Ik heb 't geluid altijd zacht dus het trekt nog niet teveel aandacht - en ze is er inmiddels ook aan gewend. Plus, ik kijk graag kookprogramma's dus dat vind ik voor haar ook niet schadelijk.
Het is voor ons niet te doen om 'm uit te houden als Ellie wakker is, omdat ze pas om 22.00 uur naar bed gaat - en we houden van film kijken in de avond.

En ritmes weet ik weinig van, maar lekker knuffelen hoor!

Fijn om te lezen trouwens dat ik niet de enige ben die een beetje moeite heeft met de mindset! Het zal idd wel beter gaan naarmate ze ouder wordt. Ze is in elk geval heel gelukkig momenteel en daar word ik ook weer blij van O+.
pi_137914311
Ik ben het eens met laziness. Als ze meer gaat eten laat ze vanzelf een fles vallen. Dan is het wel handig om maaltijd-tussendoortje-maaltijd-tussendoortje-maaltijd-fles of iets dergelijks aan te houden zodat er genoeg voedingsmomenten zijn om die fles op te vangen. Bij het CB zijn ze bij ons altijd iets sneller met het fles afbouwen dan F. Maar als ik aangeef dat ik liever op F wacht vinden ze dat natuurlijk ook best. En dan ineens na drie weken vraagt hij er zelf niet meer om.

Hier gaat het nu qua tijden ongeveer zo:

7:00 wakker
7:30 pap (180 cc melk + pap), stukje brood
9:30 slaapje
11:00 fruit
12:00 fles
13:00 slaapje
14:00 brood
15:00 yoghurt
16:00 slaapje
17:30 avondeten
19:00 fles
20:00 naar bed

Soms vervalt het schuingedrukte gedeelte, als hij bijvoorbeeld 's morgens 3,5 uur wakker is, dan weten we eigenlijk al dat hij geen 3 keer gaat slapen overdag. Ik denk dat dat vanzelf steeds vaker gaat gebeuren. Dan gaat het bijv zo:
7:00 wakker
7:30 pap (180 cc melk + pap), stukje brood
10:30 naar bed
12:30 brood
14:00 yoghurt
14:30 naar bed
17:00 avondeten
18:30 fles
19:30 naar bed

Zoals je ziet hanteren wij niet zulke strakke tijden. Maar de voedingsmomenten vinden altijd plaats in deze volgorde en hij geeft zelf aan wanneer hij moe is en dan leggen we hem meteen in bed.
Verder heb ik een buikslaper ^O^ Mooi haar dus ;)

En ons huis is helemaal open, dus de TV hoort hij sowieso als hij in bed ligt en we kijken wel eens het nieuws als hij nog wakker is.
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:43:03 #115
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137914759
XM, hier begon die kale plek par rond het 1e jaar dicht te groeien.

Met bestek eten kan M nog niet eens (en hij kan net uit een beker drinken)..

Qua ritme heb ik thuis altijd ons eigen ritme aangehouden. Kdv is best vermoeiend met alle drukte en prikkels. Hier had met name M dan thuis best we behoefte aan rust en regelmaat. Ze slapen hier thuis ook beter en langer dan op het kdv dus thuis wilden ze dan ook nog even bijslapen.
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:44:51 #116
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137914801
Ok, dus in ieder geval fruit en brood uit elkaar trekken. Dat moet lukken! Fruit zit erin en heb haar net in bed geschoven, ze was echt al moe.
Fruit eet ze op het kdv wel vers, maar thuis vertikt ze dat nog steeds :').

Zoiets maar ff proberen op thuisdagen dan..

7u fles (want pap is :{w )
8u beetje doezelen
11:30/12:00 brood en flesje/bekertje
Dan slapen
14:00 tussendoortje
15:30 fles
18:00/18:30 avondeten en yoghurt
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:46:32 #117
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137914839
Klinkt prima XM.
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:48:50 #118
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137914905
Fijn! Dank! Ik denk dat als eerste de fles bij het brood wegvalt. Kan dan wel kijken of ze meer dan 1 boterham zou willen en of ze beleg onderhand wél accepteert :').
pi_137915011
Klinkt inderdaad prima!
En hier wilde hij eerst alleen stukken mango en peer, maar deze week lust hij opeens banaan. 't komt vanzelf :Y
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:57:17 #120
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137915165
Ja ik probeer het wel. Net als zelf laten eten, maar ze snapt daar niks van. Brengt het soms richting mond, maar laat dan niet los en knijpt het vervolgens fijn in haar handjes en gaat dat vervolgens bestuderen of in haar haar smeren of op tafel. Maar meestal slaat ze het naar de mond breng gedeelte maar direct over :').
pi_137915326
Je nieuwe schema is echt exact zoals wij het hier doen XM! Alleen hebben wij ook nog een late voeding. Isa zit ook in de overgang van 2 kortere naar 1 lange slaap. We laten het haar gewoon zelf bepalen. Ondertussen zie je best wanneer je kind moe is en slaap nodig heeft en dit laten we ook aan het kdv over. Bij het kdv krijgen ze ook zoveel meer prikkels natuurlijk en hebben ze ook andere kindjes om voor te zorgen dat ze het niet exact als wij kunnen doen, maar Isa heeft totaal geen last van die verschillen. Voor haar is thuis thuis en kdv kdv en ze past prima in beide ritmes. Wat het cb wil... Bij ons zeggen we dat we moeten kijken wat ons kind wil en dat vind ik een super advies :)

Qua voeding hebben we geen tijdstippen, maar momenten, ook afhankelijk van hoe zij zich voelt en hoeveel tijd er ongeveer tussen zit. Wel altijd dezelfde volgorde.

Kort haar aan de achterkant, check. En dan wel zo'n mat eronder krijgen :')

Tv gaat hier gewoon aan als ik daar zin in heb. Overdag eigenlijk nooit, maar we kijken savonds wel vaak samen naar Sesamstraat. Ik vind dat heerlijk en zij ook. Dan hangt ze lekker tegen me aan met de fles of een paar maisboogjes en chillen we even samen O+
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:02:47 #122
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137915348
Mijn zoon is nu 9 maanden en wij hebben helemaal geen vaste tijden, ik volg hem in hoe hij wakker is en slaapt en pas het eten geven erop aan.

Wat eten betreft is het als volgt.

Ongeveer 06.30 is ie wakker, soms iets eerder, soms iets later.... de rest van de dag is het schema ook wisselend, het is maar net hoe moe hij is en hoe lang hij slaapt..

06.45 borst/aankleden/spelen in de box
08.15 pap/spelen op de vloer
09.30 en 11.00 uur slapen
11.30 borst/warm eten
spelen of aan tafel bij mij zitten/ wandelen
14.00 borst
14.30 en 16.00 uur slapen
16.30 fruithap/borst
18.30/19.30 borst en naar bed
22.00 borst
01.00 borst

en dan nog een keer in de nacht borst.

Eten is nog weinig, een halve banaan of 60cc geitenmelk met pap, stukje aard met wat stukjes boon gepureerd.
pi_137915465
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja ik probeer het wel. Net als zelf laten eten, maar ze snapt daar niks van. Brengt het soms richting mond, maar laat dan niet los en knijpt het vervolgens fijn in haar handjes en gaat dat vervolgens bestuderen of in haar haar smeren of op tafel. Maar meestal slaat ze het naar de mond breng gedeelte maar direct over :').
Zijn zelf eten en met de pot mee eten geen twee verschillende dingen? Isa kan ook echt niet zelf eten hoor, laat staan met mes en vork. Ze eet wel zelf appel bijvoorbeeld, of maisboogjes of rijstwafel. Dat vind ik wel genoeg. Dat geklieder met avondeten of fruit, daar heb ik echt niet altijd zin in :@
Sarcasme. Herken het.
pi_137915552
XM, bij ons gaat het nu zo:

wakker worden (tijdstip wisselt nogal tussen 5.30 en 7.00 uur, maar hij heeft dan geen schreeuwende honger, dus hij doezelt nog wat in zijn eigen bed, klautert bij ons of speelt bij zijn broer)
7.00/7.30 fles 90+3 en boterham
na een uur of 1 à 2 (afhankelijk van hoelang hij al wakker is) fruit en diksap
na ongeveer 3/3,5 uur echt wakker zijn gaat hij weer naar bed (dat is meestal tussen 9.30 en 10.30)
Na het slapen brood en water (tenzij heel kort slaapje, dan lunchen we rond 12 uur)
na ongeveer 3 uur wakker fles 180+6 en weer naar bed
Rond 17.00 uur cracker of soepstengel en diksap
18.30 avondeten
19.15 180+6 en naar bed
's nachts eventueel nog 90+3

Of te wel, het ontbijt en het eind van de dag staan redelijk vast qua tijdstippen, verder hangt het van M's slaapritme af. Maar we hebben wel een redelijk vast ritme in wat hij krijgt en in de intervallen er tussen.

M eet wel zoveel mogelijk zelf, en dat is idd af en toe best een geklieder... Maar een lepeltje pikt hij niet, helemaal niet als hij bij ons op het bord voor ehm bekend eten ziet. Dan mept hij zo lang tegen de lepel en gaat hij gillen tot hij iets krijgt wat hij zelf kan eten :P

En korte haarttjes achter: check! En dat ondanks buikslapen en vrijwel nooit meer op de rug liggen. Gelukkig is M blond, dan valt het niet zo op. Het is echt zo'n pluizig stukje met er boven en er onder een matje :P
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:10:54 #125
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137915579
Nee stukjes appel ofzo of brood dat kan ze ook niet zelf. We moeten echt alles voeren.

Wij moeten wel tijden aanhouden omdat ze gewoon niet aangeeft als ze honger heeft. Pas als het Heel Erg is maar dan is ze ook meteen helemaal overstuur. En dat was ook alleen bij dat inhalen na het ziek zijn.
pi_137915590
Ik werd trouwens net door m'n werk gebeld dat ze een deel van mijn werk tijdelijk gaan overdragen aan iemand anders tot de ergste drukte met een ander project voorbij is O+ En ik ga zo naar de huisarts om te praten over m'n vermoeidheid (en een uitstrijkje te laten maken, joepie bevolkingsonderzoek... je zou denken dat het me na al die handen tijdens de bevalling niet meer uit moet maken, maar niets is minder waar). Anyways, tot zover mijn ego ego post.

Oh trouwens, dat mama-plakken is te herkenbaar, net als het Nu Even Niet!! gedeelte :@
Sarcasme. Herken het.
pi_137915656
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee stukjes appel ofzo of brood dat kan ze ook niet zelf. We moeten echt alles voeren.

Wij moeten wel tijden aanhouden omdat ze gewoon niet aangeeft als ze honger heeft. Pas als het Heel Erg is maar dan is ze ook meteen helemaal overstuur. En dat was ook alleen bij dat inhalen na het ziek zijn.
Ik vergeet haar regelmatig eten te geven :') Pas als ik op haar ga mopperen omdat ze zo loopt te chagrijnen bedenk ik me dat ze wel eens honger zou kunnen hebben :') :@

Maar stukjes brood enzo zou ik wel gaan oefenen met haar dan, als ze dat nog niet kan. Broodkorst, stukje appel, maisboogje etc.
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:16:36 #128
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137915729
Ja doen we ook echt, maar zonder succes tot dusver. Brood wordt een deegklomp in haar hand en fruit laat ze gewoon vallen. Of ze mept het gewoon meteen van tafel.

Fijn van je werk!! En sterkte met het onderzoek. Het is zo gepiept.
pi_137916377
Eet ze op het kdv wel zelf XM? Hier krijgen ze bijvoorbeeld als tussendoortje allemaal een cracotte? En daar wordt niet mee geholpen.
Sarcasme. Herken het.
pi_137917241
Leuk om de dagschema's te zien!

We lopen hier een beetje hetzelfde zoals het tweede schema van Suiker en het schema van Piekie.

's Nachts/ochtends rond 6 uur drinkt ze in bed aan de borst, dan slapen we verder en we staan rond 8:00uur-8:30 op.
Dan ontbijten we zo rond 9:00-9:30, vaak is dat wat fruit.
Rond 11:00uur gaat ze dan slapen met de borst, meestal drie kwartier of anderhalf uur.
Tussen de middag eten we dan wat yoghurt of een stukje brood oid, bijv. rond 13:00-13:30uur.
Dan gaat ze meestal rond 15:00-16:00uur nog een keertje naar bed met de borst. Dan slaapt ze meestal drie kwartier, als ze niet in bed kan slapen, dan in de draagdoek.
Dan gaan we avondeten zo rond 17:30-18:00. Ze krijgt dan eigenlijk altijd wat van wat wij ook eten, dus een paar boontjes en een paar stukjes aardappel of wat stukjes ei, blaadje sla, stukje tomaat bijvoorbeeld.
Om 18:30-19:00uur gaat ze dan naar bed met de borst voor de nacht.

's Avonds laat om 23:00uur drinkt ze nog een keertje aan de borst.
's Nachts drinkt ze dan ook nog 1 of 2 keer aan de borst en dan begint het riedeltje opnieuw.

Ze 'eet' hier dus alleen zelfstandig, tuurlijk help ik d'r wel een beetje om yoghurt op haar lepel te krijgen als haar dat niet snel genoeg lukt bijv. Pas sindskort is het dat ze echt duidelijk wat oppeuzelt, zoals een halve banaan of een kwart peer. Ze eet dus nog geen hele maaltijden, maar ze heeft er wel veel plezier in :D En ze is motorisch ook echt al heel handig. Ze kan al heel netjes yoghurt eten met een lepeltje bijvoorbeeld en ook stukjes fruit of andere dingen kan ze al heel goed zelf oppakken en in haar mond stoppen en stukjes 'afbijten' of afbreken. Ik vind het echt heel erg leuk om haar daarin vooruit te zien gaan O+

Tussendoor krijgt ze trouwens ook wel eens wat rozijnen of een stukje rijstwafel of een slokje thee uit mijn theeglas oid. Uit een glas drinken gaat trouwens ook al best wel heel goed! Soms geven we d'r een glas met een klein beetje water erin. Dan kan ze echt al zelf drinken O+
pi_137917470
Ik heb zo'n nutrilon bekertje voor Isa met 2 oren en zo'n randje waardoor ze makkelijker kan drinken. Het principe snapt ze wel, maar ze is daarin vaak zo enthousiast dat ze met dat bekertje gaat zwaaien, zomaar ineens, of ze kiept alles over zich heen :D lekker kind is het.

Ik moet zo bloedprikken. Had de ha ook gevraagd naar vit D tekort, maar volgens hem zou nu prikken een vertekend beeld geven omdat praktisch iedereen aan het eind van de winter een vit D tekort heeft :?
Sarcasme. Herken het.
pi_137917579
Haha, ja slingeren en kiepen gebeurd hier ook soms van enthousiasme :D Daarom oefenen we vooral met kleine laagjes, in bad of uit mijn glas terwijl ik begeleid ;)

Succes met bloedprikken!
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:36:16 #133
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137917983
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:38 schreef Spirit82 het volgende:
Eet ze op het kdv wel zelf XM? Hier krijgen ze bijvoorbeeld als tussendoortje allemaal een cracotte? En daar wordt niet mee geholpen.
Nee, ook daar niet voor zover ik weet.

Zal het zometeen met het brood weer proberen, maar kan het al wel voorspellen :').

Dat nutrilon bekertje hebben wij ook. Zelf vasthouden is nog geen optie, no way. Als ik het vasthoud, snapt ze wel hoe ze moet drinken, maar doorslikken is nog voor gevorderden :'). Dus zeiknatte baby als gevolg.
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:36:38 #134
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137917997
Belle, jij kan het dreumestopic gewoon overslaan denk ik :+.
pi_137918942
XM, het duurde hier dus ook van 6 maanden t/m 10 maanden voordat ze echt zelf hapjes ging nemen en werkelijk stukjes oppeuzelt.

En :D
Hier neemt ze soms ook opeens een te grote slok en verslikt ze zich. Of water inderdaad over haar heen, maar dat droogt wel snel weer ;)
  woensdag 19 maart 2014 @ 12:17:37 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137919237
Ik denk dat we naar meer brood kunnen. Ze pakte de fles meteen *O* (190/6) maar zoop die op 20cc na dus nog gewoon leeg.

Zelf brood eten, ze deed een poging. Laten we het daar op houden :').
pi_137919288
Hey XM, niet zo negatief joh! Ze doet haar best en een poging doen is meer dan je eerder beschreef. Probeer haar daarom eens te prijzen ipv teleurgesteld te zijn ;) Ieder kindje doet het op zijn of haar tempo, daar is niks mis mee :*
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 19 maart 2014 @ 12:20:23 #138
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137919329
Oh joh ik heb staan klappen en hoeraën hoor! :D
pi_137919370
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh joh ik heb staan klappen en hoeraën hoor! :D
Top ^O^
Sarcasme. Herken het.
pi_137920858
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:17 schreef L-E het volgende:

Maar geloof me, de bijzondere band die je met je kindjes hebt is iets waar zij (en jij!) voor de rest van jullie leven profijt van zullen hebben. Hoe moeilijk het soms ook is, probeer de mooie kant hiervan te zien. Jij bent hun veiligheid, het eerste waar ze op terug vallen, de eerste met wie ze iets willen delen.. jij bent hun wereld. Zoals dat hoort in het leven van een zich gezond ontwikkelend en goed gehecht kindje. :)

*slik en veegt traan weg* wat heb je dat mooi gezegd O+
of topic...kom jij uit brabant of zeggen ze ergens anders in het land ook "de stick blieft geen pap" vroeg ik me zo maar even af :D
Maar jammer dat hij het niet lust. Misschien is het een kwestie van wennen?

XM jou nieuwe schema lijkt me heel mooi (ga ik proberen te onthouden voor over een heule lange tijd)

Leuk om al die schema's te lezen. En ik zie het al...het blijft gewoon het hele eerste jaar (en misschien daarna ook wel) nog puzzelen met het ritme van eten en slapen.

spirit succes met bloedprikken en het uitstrijkje ^O^
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:07:02 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137925507
:W Hallo met slapende baby op de arm!

Vanochtend naar t cb geweest; 73 cm en 8160 gram! Ook nog steeds tenger dus, maar wel precies gemiddeld lang! En helemaal goedgekeurd, ze pikte de arts alles uit de handen, mét pincetgreep dus check oO<

Oh en zelf eten gaat hier super, als ze dr hoofd ernaar heeft staan. Anders doet ze wat Noor ook doet en kun je gaan dweilen :+ Zelf uit een bekertje drinken gaat ook heel aardig! Zo stoer van die ukkies! O+

Ennn ze probeerde zich vandaag op te werken om bij mijn jurk te kunnen *O* (het lukte niet maar dat komt dus vast snel ;) )
pi_137926175
Ze wordt echt een (bijna)dreumes nu LB, dat zie ik met Nin ook O+ Mooie stats ook! Lekker dat het allemaal goed gaat.

L-E, dat is inderdaad mooi gezegd O+ Zo voelt dat hier ook echt O+
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:30:06 #143
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137926301
ik vind het zo leuk dat jullie straks ook naar het dreumestopic komen Belle, Suiker, LB en later ook L-E en Shandaly O+
pi_137926581
quote:
2s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:30 schreef Kyara het volgende:
ik vind het zo leuk dat jullie straks ook naar het dreumestopic komen Belle, Suiker, LB en later ook L-E en Shandaly O+
Dat duurt nog kéi-lang!! :o
/struisvogelmodus

Maar ja, ik mis jullie ook :*
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:10:02 #145
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137927622
Mijn R. weegt 6 kilo en een beetje :') nog geen 2 maanden en gewoon al 6 kilo ;(
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137927708
joh dat trekt wel bij! Mijne woog zes kilo bij 2 maanden en dat is een meisje. :D
pi_137927728
Leuk eetschema's!

wilde gelijk even vragen, hoe hebben jullie je kleintje laten wennen aan brood?
Wij geven K nu sinds 2 weken brood, maar ze kijkt erbij alsof ze vergif in haar mond krijgt... Ik heb al gerpobeert met boter, zonder boter, beetje smeerkaas, alleen het korsje maar niks wat ze opeet?

Vind het geen ramp want als ze er wel klaar voor is gaat het vanzelf maar ik vroeg het me even af.
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:16:53 #148
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137927875
Ik begon met een korst en dan steeds meer erbij geven (met roomboter.)

Maar het kan best een hele poos duren voor ze het eten hoor :Y
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:23:03 #149
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137928064
psst, jongensmama's, als een van jullie nog spul zoekt in 62/68/74, ik heb net de kast geruimd, en eea op V&A gezet, hier: OUD / Vraag en aanbod deel 138
pi_137928107
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:11 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Die omslag herken ik inderdaad.
Je baby gaat meer ondernemen en wordt zich meer bewust van zijn omgeving. Je bent ook zelf gewend geraakt aan de situatie en je kent je baby steeds een beetje meer. Als ik een baby kon krijgen vanaf 3 maanden, zou ik dat best relaxed vinden. :P

Aiden is nu bijna 11 maanden en ik besef steeds meer hoe geweldig leuk het is. Hij maakt mij elke dag blij en ik zit heel goed in mijn vel. Voor zijn komst was ik weleens eenzaam, down etc. Nu schijnt elke dag de zon!
Zoals ik dagelijks mijn best doe hem te laten lach, lach ik elke dag met hem mee. O+ Natuurlijk zijn er momenten van irritatie (wat ik laatst vertelde over dat hij soms schreeuwt aan tafel), maar deze zijn er vrij weinig. Ook aan tafel kan ik nu beter met het geschreeuw omgaan.
Ik laatst tegen Aiden: "Als ik had geweten dat je zo leuk bent, had ik je al veel eerder willen krijgen".

Me and My boy. *;

Kreeg daarnet van hem een lekker stukje brood. En hij gaat steeds een stukje langer los staan en weet 2 stappen los te zetten. Geweldig om te zien hoe zo'n jongen vooruit gaat. En zoals hij mij observeert, zo observeer ik hem. :)
pi_137928954
Wat lief gezegd Venco O+

Nin kijkt bij alles zo aapieannie :D of in ieder geval heeeeel erg moeilijk :D Ik geef meestal een korstje en een zacht stukje en ook nog een paar hele kleine stukjes, die ze in 1 keer in d'r mond kan stoppen. Ze kan dan zelf kiezen wat ze wil. Ik doe er niets op trouwens, gewoon 'droog' brood. Ze krijgt hier trouwens alleen maar heel soms wat brood, alleen als wij het zelf eten, en ze eet er ook nog niet echt veel van. Denk dat ze het te 'deeg-achtig' vindt, want als ze het even in d'r mond heeft, dan wordt het natuurlijk weer zo'n deegballetje achtige structuur.
pi_137929016
quote:
}:| en ik kom nog wel als eerst!
  woensdag 19 maart 2014 @ 17:05:36 #153
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137929533
quote:
12s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:51 schreef L0t.. het volgende:

[..]

}:| en ik kom nog wel als eerst!
Ja maar jij komt meteen naar het peutertopic toch? :6
pi_137929737
quote:
2s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja maar jij komt meteen naar het peutertopic toch? :6
Met haar 77 cm en 11,2 kg kan ik dat eigenlijk net zo goed doen ja.
  woensdag 19 maart 2014 @ 17:16:50 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137929911
quote:
10s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:11 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Oooh, wat is ze al groot.

Maar goed, ze begon ook groot he. Dus ze volgt waarschijnlijk gewoon prachtig haar lijntje O+
pi_137930084
quote:

[..]

Wow!! Das echt groot al joh :D Wij moeten 1 april weer, ben zo benieuwd :D

AA, ik kan me eigenlijk niet meer herinneren hoe wij begonnen met brood :@ Wel met bluebandbrood want dat is héél zacht, en zonder beleg of alleen een beetje boter. Ik denk inderdaad met alleen een korstje om te knagen, maar Het ging hier al heel snel goed eigenlijk :)
Sarcasme. Herken het.
pi_137930693
Leuk om al die schema's te zien! Dat bijvoeden is nog een ver van mijn bed show :D
En allemaal al 'bijna' dreumesen (schrijf je dat zo ;) ) Wat gaat dat toch snel! Ik kan me nog herinneren dat ik een actief meelezer was maar nog niet meeschreef toen Bellelena en Suikertante de babykamer aan het voorbereiden waren. O+ Dat vond ik zo leuk! Zelfs toen nog ideetjes opgeslagen en nu al weer bijna baby's die een jaar worden :D!

Even een crosspost vanuit het draagdoeken topic:

Eerste keer naar buiten in de doek O+
0
♥ J & S
  woensdag 19 maart 2014 @ 17:49:28 #158
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_137930976
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:23 schreef mousemicky het volgende:
psst, jongensmama's, als een van jullie nog spul zoekt in 62/68/74, ik heb net de kast geruimd, en eea op V&A gezet, hier: OUD / Vraag en aanbod deel 138
En de papa's dan? }:|
  woensdag 19 maart 2014 @ 17:52:52 #159
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137931073
quote:
11s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:49 schreef webspider het volgende:

[..]

En de papa's dan? }:|
Die mogen ook meedoen *O* , mijn nederige excuses _O_
  woensdag 19 maart 2014 @ 17:54:24 #160
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_137931126
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:52 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Die mogen ook meedoen *O* , mijn nederige excuses _O_
Dan ga ik eens kijken wat voor maat we voor ons kuiken nodig gaan hebben in de zomer, en komen we misschien wel even bij je shoppen! *O*.

;).
pi_137932594
broodstukjes in een klein beetje melk dompelen dan? kan me herinneren dat mijn moeder dat altijd bij haar oppas kinderen deed.

ik vind het helemaal niet leuk dat jullie over gaan naar t andere topic, want wie moet ons dan advies geven en lieve woorden toespreken? Jullie kunnen dat zo goed O+

Gister stonden mijn zwager en schoonzusje ineens voor de deur. ze verwachten in november hun eerste kindje O+ ik ben zo blij en nu al verliefd op hun baby :@ O+
pi_137934282
Isa zei vanavond haar eerste woordje O+ High Five :@ Nouja, ze zei haajjaaj, maar wel iedere keer als we een high five deden O+
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 19 maart 2014 @ 19:43:28 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137935494
quote:

[..]

Niet!! :o :D _O_

3 kilo verschil met E _O-
We moeten ze weer een keer naast elkaar leggen :Y
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:28:38 #164
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137941708
Klaproos wat een lieve foto O+

Mooie stats LB!

Ikke, gefeliciteerd! Wat leuk zeg!

Spirit, wat stoer ^O^. Ik hoop ook zoooooo dat Noor binnenkort iets herkenbaars gaat zeggen!

Fles van 15u moest ik elders geven, dus dat was weer 3x niks. Ik zou het zo fijn vinden als Noor op andere plekken wel gewoon zou eten/drinken. Dan zou ik ook relaxter weggaan en afspraken maken. Nu vermijd ik toch afspraken rond voedingstijden -O-.

Avondeten had ze ook weinig lol in helaas. Damn those tandjes! }:|
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:33:22 #165
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137942053
Mmmm ja da's hier ook herkenbaar XM, ik denk echt dat er weer een tandje aankomt. Ze neemt uit beleefdheid 2 happen 's avonds, en verder duwt ze de lepel dan heel gedecideerd weg :')

Maar de cb-arts zei vandaag ook dat dr oor een beetje rood was van binnen, en dat dat best samen kon hangen met een doorkomend tandje.

Vanavond heb ik dan maar een peer gegeven, en een stukje pasta om mee te spelen. Ze was heel sneu vanavond; moe, pijn aan dr beentjes, en supersnel uit het veld geslagen ;( Dus dr lievelingsfruit, en toen ik haar in haar slaapzak had gehesen en ging voeden, deed ze bij de eerste slok al dr oogjes dicht :z O+
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:36:23 #166
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137942253
Oei, ik lees helemaal over Ikke en Spirit heen!

Leeueueuk een neefje of nichtje! O+ Dat soort nieuws is nóg leuker als je zelf al weet hoe geweldig het krijgen van een kindje is he?

Spirit, high five! Tof dat ze dat ook zo nazegt! :D
Wij zijn aan het oefenen met hieperdepiep hoera, en E kan nu ook dr armen in de lucht steken en ahaaaaah zeggen O+
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:36:24 #167
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137942254
Hier is het grootste leed als ie net door is vreemd genoeg. En dat is nu net met de tweede voortand bovenin. Lijkt erop alsof de tanden aan weerszijden van die bovenste twee ook in aantocht zijn...

Noor schudt dan gewoon nee. Dat kan ze wel heel goed :') :D.
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:37:17 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137942321
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier is het grootste leed als ie net door is vreemd genoeg. En dat is nu net met de tweede voortand bovenin. Lijkt erop alsof de tanden aan weerszijden van die bovenste twee ook in aantocht zijn...

Ohja en dat je daar dan net de lepel hebt zitten zodat het eten van oor tot oor zit _O- :') :9
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:38:42 #169
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137942403
Ja, of ze vist het uit haar mond (dat kan ze wel }:| ) om vervolgens als haarproduct te gebruiken :9.
pi_137942557
Belle, vies gezicht bij alles: check! Maar schranzen jongen :D

Kyara, alsof je ons hier niet weet te vinden :P

En Klap, mooie foto man! En leuk om aan terug te denken, het klaarmaken boven O+
pi_137942833
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:36 schreef XcUZ_Me het volgende:

Aiden ook. Te pas en te onpas met heel zijn lijf dat meedoet.
Het lijkt trouwens alsof hij zijn eigen naam kan zeggen. Aiden lijkt natuurlijk op dingen als "ataaa" of "adaa".
Of hij zegt natuurlijk gewoon "eten"! :P
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:48:05 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137943051
Jaaa het voorbereiden op de komst van je kindje.... mooi man O+ Zo bijzonder dat je nog geen idee hebt voor wie je het allemaal maakt / koopt! En toch heb ik wel het idee dat E's kamertje bij haar paste :Y en de kamer hier in het nieuwe huis ook!
pi_137943230
XM dat nee schudden _O-
F zegt dan ook neeneeneenee! maar dat negeer ik. "Nee" als eerste woord accepteer ik niet hoor!
pi_137956601
Volgens mij zegt Nin sinds 2 dagen 'tata' tegen papa O+ O+ O+ Echt bewust dus O+ O+ O+
pi_137957087
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:43 schreef bellelena het volgende:
Volgens mij zegt Nin sinds 2 dagen 'tata' tegen papa O+ O+ O+ Echt bewust dus O+ O+ O+
O+

Hier sinds een week ofzo een bewuste 'DA!' richting Kleuter. En soms als Kleuter op school is en Sticker uit bed komt een vragende 'DAAAA...??' terwijl hij onder de tafel kijkt enzo O+

Dat nee schudden is herkenbaar :D

En mijn baby kan zwaaien. Zijn arm gaat verticaal ipv horizontaal, maar dat mag de pret niet drukken O+

(Nu even goed bijlezen)
pi_137957099
quote:
+1 en L0t dus ook O-)
pi_137957149
Volgens mij ben ik nu pas echt ontzwangerd. Ik weet niet of het komt doordat de zon weer wat meer schijnt maar sinds L's 1e verjaardag voel ik me veel beter. Ik ben weer wat gezelliger :@ en ik vind mn man ook weer wat liever :P
Dus neem rustig de tijd dames, alles komt goed :*
pi_137957529
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:10 schreef L-E het volgende:

[..]

O+

Hier sinds een week ofzo een bewuste 'DA!' richting Kleuter. En soms als Kleuter op school is en Sticker uit bed komt een vragende 'DAAAA...??' terwijl hij onder de tafel kijkt enzo O+

Dat nee schudden is herkenbaar :D

En mijn baby kan zwaaien. Zijn arm gaat verticaal ipv horizontaal, maar dat mag de pret niet drukken O+

(Nu even goed bijlezen)
Ohh, dat is zo lief! Onder de tafel kijken :D

Zwaaien kan ze hier ook! Eerst deed ze het naar iedereen op straat en zo, maar toen raakte het weer een beetje buiten gebruik, het begint nu weer opnieuw hip te worden. Evenals hieperdepiephoera zoals bij LB, die was eerst hip, toen minder en komt nu weer terug!

LB, echt knap dat ze haar buik aanwijst! Nu moet ik dat soort dingen ook met Nin proberen :D
pi_137957543
En Fieder, dat geeft weer wat hoop! Ik voel me ook nog steeds niet helemaal ontzwangerd, maar het kan dus nog komen :)
pi_137957767
Ik zag een televisievraag voorbij komen. Wij hebben geen televisie dus hier is die kwestie niet echt van toepassing. Nou, we hebben wel zo'n apparaat maar geen tv-abonnement. We kijken zelf uitsluitend via Netflix, en dus ook uitsluitend als de kinderen op bed liggen. Af en toe kijkt Kleuter overdag een filmpje en dat is idd mega interessant voor Sticker, bijzonder hoe dat zo vroeg al boeit. Hij wordt echt opgeslorpt door die televisie, en ik kan jullie vertellen: dat blijft zo! ;)

Ikke, ik kom niet uit Brabant nee :D Het is niet aan me te horen, maar ik ben een Amsterdamse. Wat ik wel ben is taalfanaat, en 'iets niet blieven' vind ik erg mooi O+

Over zelf eten, hier ging en gaat het zoals bij belle. Het duurde echt maanden voordat we van eteninoorproppen naar etenindemond stoppen gingen. En hoe veel hij eet is echt afhankelijk van zijn bui. Normaal gesproken zit hij een kwartier te mutsen met een maisboogie, eergisteren at hij er 5 in 5 minuten op. Echt hap-slik-weg. Wat hier wel de boventoon voert: Sticker eet zelf, of Sticker eet niet. Gevoerd worden accepteert hij echt niet, en meestal is dat prima omdat we rapleyen, maar toen ik hem pap wilde geven was dat best lastig :') Ik vind het wel heel bijzonder hoe stellig hij daar in is hoor, het is echt een principekwestie, heel duidelijk. Maar ik vind het ook fijn om hem daarin de regie te geven, zo leert hij denk ik ook goed om te luisteren naar zijn lichaam en hongergevoel. :)

De high five van Isa, wat cool! :D

klap, met je prutsje in de doek O+

Fieder, wat je zegt herken ik van mijn eerste. Die eerste verjaardag was een mijlpaal, wellicht ook mentaal hoor, maar toen dacht ik pas: nu ben ik echt mezelf weer. Dat voelde wel heel bevrijdend, ik vond het soms heel beklemmend dat ik nooit meer 'de oude' zou zijn en in zeker zin ben je absoluut voorgoed veranderd als je eenmaal moeder bent geworden maar het gaf ook lucht dat de kern van wie ik was niet was verdwenen. Dat ik gewoon een betere versie van mezelf was geworden. :)
pi_137957961
Mijn baby vindt het trouwens geweldig als iemand een Groots Verhaal vertelt. Hij gaat dan helemaal leuk mee doen, herkenbaar?

We waren gisteren op de open dag van de Vrije School (Kleuter gaat niet zo lekker ;( we zijn aan het orienteren) en de directeur daar hield een heel onderhoudend verhaal, heel gepassioneerd, en hij moest steeds even stoppen omdat Sticker mee ging doen :D O+ En als wij tijdens het avondeten iets vertellen aan elkaar komt hij er ook steeds tussen, hij lacht zelfs om zichzelf O+
pi_137958163
Hihi, dat doet Nin ook ja! Hoe enthousiaster de verteller, hoe enthousiaster zij ook meedoet :D En dan wel tegelijkertijd natuurlijk O+ Met armgebaren en alles, net zo'n Italiaanse!
  donderdag 20 maart 2014 @ 10:00:32 #183
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137958322
Ohh wat leuk, al het enthousiasme, het geklets en andere ontwikkelingen die jullie kindjes hebben doorgemaakt O+ Ik verheug me daar nu al op!
En ik ga jullie wel heel erg missen hoor dames.. ;(

Klaprooss, wat een heerlijke foto *;!

Nog bedankt voor de tips gisterochtend :*, voel me nu wel stuk beter. Jammer genoeg is Yur nu ziek en hoest T. flink. -O- Ziekenboeg ftw..
  donderdag 20 maart 2014 @ 10:04:34 #184
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137958447
Wb eten, ik geloof dat ik een Rapley kind heb :o We doen nog niks echt structureels wb eten, maar hapjes vond hij maar mwah. Dus ik gaf T. laatst een gestoomde wortel, ging gelijk z'n mond in en er werd op gekauwd :o
pi_137958589
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:47 schreef L-E het volgende:
Mijn baby vindt het trouwens geweldig als iemand een Groots Verhaal vertelt. Hij gaat dan helemaal leuk mee doen, herkenbaar?

We waren gisteren op de open dag van de Vrije School (Kleuter gaat niet zo lekker ;( we zijn aan het orienteren) en de directeur daar hield een heel onderhoudend verhaal, heel gepassioneerd, en hij moest steeds even stoppen omdat Sticker mee ging doen :D O+ En als wij tijdens het avondeten iets vertellen aan elkaar komt hij er ook steeds tussen, hij lacht zelfs om zichzelf O+
Ohjaaa, dat verhalen vertellen O+ Mijn man leest Isa savonds meestal voor uit een disneyboekje. Die doet daar allemaal verschillende stemmen en intonaties enzo bij en dan hoor ik Isa daar keihard doorheen schreeuwen, met haar handjes op het boek slaan, meekletsen en gieren van de pret O+ Niet echt rustgevend voor het slapen gaan, maar echt te lief O+

Sticker klinkt echt zo leuk O+ En wat rot dat kleuter niet zo lekker gaat op school joh -O- hopelijk vinden jullie snel een mooi alternatief :)

Oh en ik wil dit nog even met de nieuwe-baby mama's delen: http://www.nu.nl/binnenla(...)rlijke-bedhemel.html
Info is waarschijnlijk al bekend, maar Ikea haalt nu hemeltjes uit de handel. Aan de ene kant snap ik het, want je wilt natuurlijk geen risico lopen met je baby. Aan de andere kant heeft Isa bij ons heerlijk onder een klamboe geslapen. Ideaal om een eigen hoekje in de grote kamer te creeren en haar wat af te schermen van alle indrukken. Maar ik schrok wel toen ik op een gegeven moment ging kijken waar dat rare zaag-geluid vandaan kwam en ze die halve klamboe in haar mond gepropt had -O-

Anyways, misschien heeft iemand hier iets aan :)
Sarcasme. Herken het.
pi_137958593
Wow, Gotc, dat vind ik echt heel knap met vijf maanden hoor! Dus vanavond krijgt hij een bord spaghetti om zelf te eten? :P

belle, dat idd :D Heel temperamentvol allemaal O+
pi_137958727
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:04 schreef GotC het volgende:
Wb eten, ik geloof dat ik een Rapley kind heb :o We doen nog niks echt structureels wb eten, maar hapjes vond hij maar mwah. Dus ik gaf T. laatst een gestoomde wortel, ging gelijk z'n mond in en er werd op gekauwd :o
Keurig!! Wortels zijn gaaf 8-)

Ik vind het wel tof dat een kind al zo vroeg dingen aan kan geven, zonder dat ze kunnen praten. Zoals fles wegduwen, of heel vies kijken bij hapjes :D Bij Isa moet je ook echt niet aankomen met dingen die ze nog niet kent waar stukjes in zitten :D Maar als je haar dan zelf iets in haar handjes duwt (ik noem een aardbei :P) dan wordt dat hele ding in no time opgeknaagd :9
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 20 maart 2014 @ 10:14:25 #188
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137958744
Grappig! Noor wordt juist heel stil als iemand heel aanwezig spreekt :Y. Dan is ze helemaal onder de indruk.

GotC wat stoer!
pi_137958886
Spirit, dat klamboe-verhaal snap ik niet goed. Is er iets gebeurd dat ze ineens uit de handel worden gehaald? Die dingen worden sinds 1996 al verkocht, ik vind het zo vreemd. Hier hangt de klamboe over de commode heen trouwens, idd vanwege de veiligheid.

Ja, gedoe met Kleuter is echt rot. Een ongelukkig kind hebben is de hel.

Isa O+ En jouw man met die stemmetjes O+ Ik vind het zo geweldig hoe grote stoere kerels al hun gene overboord zetten als ze eenmaal kinderen hebben. O+
pi_137959044
Venco ik zie nu pas je herkenning in de driemaandenomslag en hoe verliefd je bent. Ik herken je verhaal wel O+ En ook het elke dag zonnig, herken ik. Ik moet elke lente eigenlijk even een drempel over, maar dit jaar niet hoor! *O*

Belle (ik typte eerst je echte naam :@) ik ben wel onder de indruk van wat Nin allemaal kan zeg, vooral het met een lepeltje eten :o en ook het uit een beker drinken. Maar als ik even kritisch naar onszelf kijk is het ook luiheid van onze kant dat dat hier nog niet kan. Laatst gaf ik F de lepel en toen stak hij gewoon de goede kant in zijn mond. Iets erop doen snapt hij nog niet maar ik heb het ook nog nooit voorgedaan. :@ Het gaat zo lekker snel als ik een yoghurtje in zijn mond lepel, maar ik ga er eens wat meer tijd voor nemen en het een bende laten worden ^O^

Bij het fles geven vouwde ik wel eens zijn handjes om de fles maar hij liet zijn armen dan weer slap vallen, echt een lappenpopje is hij altijd. Tot hij gisteren ineens zelf de fles uit mijn handen pakte en ging drinken O+ Hij had soms even wat hulp nodig maar toch!

-hier stond een foto-

Bij verhalen gaat F altijd eerst heel stil zitten kijken en dan ineens gaat hij "aan" en gaat hij meekletsen en probeert hij tegen de verteller op te klimmen. O+ Zoals bij het CB. Het gesprek werd ons vrij lastig gemaakt omdat hij haar gewoon na ging doen _O-

Ik hoop trouwens dat jullie voor kleuter een fijne oplossing vinden L-E.

GotC leuk he als ze voor het eerst echt gaan kauwen! Ik vind het ook heel gek dat ze dingen uit zichzelf ineens gaan doen. Zoals een trap beklimmen, dat kan ik me nog voorstellen, want ze willen ergens heen en dan proberen ze wat. Maar er zijn ook dingen die me totaal verrassen, zoals snappen hoe je moet kauwen!

Fieder, bij jou voelt het dus echt als van het een op het andere moment? Ik voel me net als jij. Maar soms met dagen ertussen die nog even heel hormonaal zijn!

P.S. Had ik al gezegd dat z'n tand door is? *O* Hij is nu ook echt zichtbaar!

[ Bericht 9% gewijzigd door Suikertante op 20-03-2014 22:36:10 ]
pi_137959407
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:19 schreef L-E het volgende:
Spirit, dat klamboe-verhaal snap ik niet goed. Is er iets gebeurd dat ze ineens uit de handel worden gehaald? Die dingen worden sinds 1996 al verkocht, ik vind het zo vreemd. Hier hangt de klamboe over de commode heen trouwens, idd vanwege de veiligheid.

Ja, gedoe met Kleuter is echt rot. Een ongelukkig kind hebben is de hel.

Isa O+ En jouw man met die stemmetjes O+ Ik vind het zo geweldig hoe grote stoere kerels al hun gene overboord zetten als ze eenmaal kinderen hebben. O+
Nou, ik hoorde tijdens het nieuws op de radio dat ze nu 11 klachten hebben ontvangen en op basis daarvan ervoor hebben gekozen de klamboes uit de handel te halen. Geen gewonde kindertjes, maar wel verstikkingsgevaar doordat babys zich erin hebben gedraaid, zoiets was het.

Ik vind het al hel als Isa huilt en dat is omdat ik haar aankleed ofzo. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet voelen als je kind echt verdriet heeft omdat het zich niet lekker voelt.. het idee alleen al doet pijn ;(

En ja O+ Mijn man is ook echt het type houthakker compleet met bijna 2 meter lengte en baard en spierballen :9 Maar het interesseert hem echt allemaal niks hoe idioot hij zich gedraagt, als Isa maar lacht O+ Laatst had hij toen we gingen winkelen belleblaas meegenomen. Ging hij midden op straat tussen winkelende mensen bellen staan blazen omdat Isa dat zo tof vindt O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_137959470
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:24 schreef Suikertante het volgende:

P.S. Had al gezegd dat z'n tand door is? *O* Hij is nu ook echt zichtbaar!
Piranhatijd!!!!! *O*

En dat blije hoofd van jou op die eerste foto :D
Sarcasme. Herken het.
pi_137959625
Jeetje Suiker, wat een leukie heb je! O+ Is die voortand zijn eerste tand? Dat is wel bijzonder toch, ik dacht dat meestal eerst ondertandjes komen?

Spirit, het is het nadeel van een kind dat naar school gaat, een kind wiens wereld niet alleen maar bestaat uit het eigen warme gezin. De buitenwereld is heel hard als je heel gevoelig bent. En het doet echt fysiek pijn inderdaad. Ouderschap, het maakt zo krachtig maar ook zo kwetsbaar.

Ik las trouwens '2 meter baard' en ik dacht: wij moeten echt SNEL gaan meeten! :D
pi_137959939
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:44 schreef L-E het volgende:
Jeetje Suiker, wat een leukie heb je! O+ Is die voortand zijn eerste tand? Dat is wel bijzonder toch, ik dacht dat meestal eerst ondertandjes komen?

Spirit, het is het nadeel van een kind dat naar school gaat, een kind wiens wereld niet alleen maar bestaat uit het eigen warme gezin. De buitenwereld is heel hard als je heel gevoelig bent. En het doet echt fysiek pijn inderdaad. Ouderschap, het maakt zo krachtig maar ook zo kwetsbaar.

Ik las trouwens '2 meter baard' en ik dacht: wij moeten echt SNEL gaan meeten! :D
Whahahahahaha, nee dan zou hij zich echt moeten gaan scheren :D Ik wil wel een playdate plannen hoor :@ Ik vergeet het alleen steeds door mn vergiethoofd :@ En Isa is heel lang een snotfontijn geweest en dat wilde ik Sticker niet aandoen... maar ze is nu al een paar weken snotvrij *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_137960311
Suiker O+ En een tand *O* Andersom ben ik ook telkens onder de indruk over wat F. kan, zoals zo netjes de bank af, of de trap opklimmen :o En kijk hem ook eens hipster z'n eigen flesje drinken O+ Zo ben ik nu ook weer onder de indruk van het elfje van LB dat al haar eigen buik kan aanwijzen! Nin wijst echt overal naar trouwens, met zo'n vingertje O+ Dat is echt te schattig! Wat ze echt goed herkent, dat zijn de poezen, ze zegt ook 'poes' (tssss is het nu). Gisteren heeft ze voor het eerst echt zachtjes met de poes gekroeld trouwens.
In ieder geval vind ik het telkens leuk om hier te lezen wat de andere kindjes doen van dezelfde leeftijd, want dat brengt mij ook weer op nieuwe ideeën om met Nin te doen!

L-E, wat naar van Kleuter... :*
pi_137960840
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:44 schreef L-E het volgende:

Ja leuk is ie he! O+
Die voortand is inderdaad zijn eerste. Nu heeft hij van beide ouders een goed stel voortanden geërfd dus misschien had ik het kunnen zien aankomen ;)

L-E Het is eigenlijk precies om wat jij schrijft dat we F ook naar de gastouder laten gaan. Hij moet daar aandacht delen en ze doet dingen soms wat onhandiger dan wij (vind ik dan), of in elk geval anders dan wij. Nu is het nog niet vergelijkbaar met de wereld van kleuters en niemand doet hard of gemeen, maar we zijn er wel bewust mee bezig dat hij niet cold turkey tussen 25 kinderen op de basisschool belandt. Omdat wij altijd thuis zijn groeit hij echt heel beschermd op verder. Ik ga dus gewoon in op wat je zegt he, ik bedoel niet dat jullie deze situatie onbewust in de hand hebben gewerkt ofzo (voordat ik je beledig!).

Ik keek net in mijn 9 maandenboek en zag dat ik een week voor de bevalling nog twee dagen op Schiermonnikoog ben geweest om met klanten te vergaderen. In mijn herinnering was ik toen nog lang niet aan bevallent toe maar ik wist op dat moment natuurlijk ook niet dat ik al een week later zou bevallen! Ik vond het fietsen tegen de wind in toen heel zwaar en ik had ook een enorm pijnlijke kramp toen we bij een klant waren. Achteraf wel te verklaren. Leuk om terug te lezen!
  donderdag 20 maart 2014 @ 13:49:19 #197
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137964904
Wat een rust hier oO<

LE :*

Suiker *O* een tand! *O*

Ik heb morgen geen reet te doen. Iemand zin in een mini-meetje? Dont worry, Noor is er ook :P
pi_137965985
Het is dat de oudste ziek is Xcuz anders had het me erg leuk geleken.
Maar ze heeft koorts ;( dus meeslepen lijkt me niet zo leuk voor dr.
pi_137966386
XM, ik heb altijd zin in een minimeet, maar morgen is een slechte dag. Naar cb met Sticker (prikjes, iehhhh) morgenvroeg. Ik verwacht heel de dag met een hangerig jongetje aan de borst te zitten.

Suiker, ik snap je hoor :) Ik denk dat het goed en fijn is voor een kind om te zien dat het op andere plekken anders gaat dan thuis, gewoon om wat flexibiliteit mee te geven. Om te leren dat op andere plekken andere regels gelden. Wat dat betreft heeft Kleuter een goede basis, want de eerste twee jaar van zijn leven was ik alleenstaand en fulltime werkend, hij was afwisselend op het kdv, bij mijn zus, en bij mijn schoonzus. Nu ik dit opschrijf klinkt het als Heel Veel :@ maar hij vond het echt geen probleem, hij was een stuk flexibeler daarin dan de huidige baby.

Maar ik begin te merken dat er blijkbaar ook plekken zijn waar er op een manier wordt omgegaan met je kind die je onacceptabel vindt. Omdat het kind in kwestie daar heel slecht tegen kan, ook al is dat niet eens perse heel naar ofzo. Ik ben wel op een punt in mijn leven aangekomen waarop ik weiger concessies te doen als het gaat om het welzijn van dit gezin. Nou goed, ik kan hier uren over doorgaan en dat doen we hier thuis dus ook :+ maar het past niet in dit topic dus ik ga even pizza eten. O+
  donderdag 20 maart 2014 @ 14:46:17 #200
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137966720
Tally, jammer, maar beterschap voor de oudste :Y. Koorts is niet fijn.

LE, ook jammer, maar ik zou ook niet meeten als Noor prikjes moest. Lekker plakken met Stickert morgen!

En pizza :9.
pi_137966970
L-E pizza eten lijkt me een goede tussenoplossing! :+ en ik geloof meteen dat er plekken zijn waar je je kind weg wilt trekken. Hopelijk vinden jullie een oplossing :*
pi_137967486
l-e lekker pizza gegeten?

Oh jullie kindjes kunnen echt al veel en nee schudden is zo leuk om te zien.
Lot wat is ze groot
klaproos O+

Om 04:00 werd sac wakker dus vriend legt haar goed in de hoop dat ze verder ging slapen nou nee dat wilde ze niet dus vriend maakt een flesje. Gaat haar verschonen en roept mij. Ze zat helemaal onder de silicaatkorrels dus ik stond om 04:00 mijn kind te boenen -O- en ze is de helft qua gewicht van ean :o
pi_137970478
L-E, ik herken dat wel, en ik vind het zo ontzettend mooi dat jij zo achter jouw zoon (zonen) en gezin staat. Zelf heb ik dit ook van huis uit zo gehad en dit is ook precies wat ik aan Nin door wil geven, dat ik altijd achter haar sta. Ik weet dat het ook heel anders kan, zoals het bijv. bij mijn lief thuis was en nog steeds is. En dat breekt mijn hart nog steeds. Ik bewonder je heel erg hier in! Ik hoop dat er snel een mooie oplossing komt voor je Kleuter :*

XM, je mag best met Noor hier op bezoek komen morgen hoor!
pi_137972244
*Pfoe* écht hè... Snot all over the place. de Senn is rete vrolijk, maar ik dacht dat zieke kindjes altijd heel veel deden slapen? Dat heeft hij blijkbaar niet mee gekregen bij de cursus 'Hoe gedraag ik me als ik ziek ben'. Dat vriendje sinds maandag wieberen is werkt ook niet mee. Maar ik mag niet zeuren. Werk is werk. :P En morgen komt hij voor wel 1.5 hele dag thuis :')

Ik heb van dit topic niet zo heel erg veel onthouden maar ik zag hele mooie wijze posts voorbij komen, waaronder een van Belle. O+
Binnen nu en 2 maanden gaat er een heleboel 'wijsheid' over naar het dreumes topic geloof ik.
Wat ik me nog een beetje kan herinneren zijn er april mei écht heel erg veel beebietjes geboren toch?

Ik zit trouwens wel een beetje in dubio over dat Rapley. Ik vind het leuk om te doen en om te zien hoe hij dat doet. (Nog geen gladde dingen) Maar vandaag ben ik me tot twee keer toe echt een ongeluk geschrokken. De Senn was een soepstengel aan het slachten en er brak een flinke schilfer af die richting keeltje gleed. Het zag er uit alsof hij de moord stak. Niet ademen, kokhalsachtig gezicht en hij liep rood aan. Ik kon het stukje zien zitten en heb het met mijn pink eruit geschept. Maar... volgens jullie en google hoort het erbij. Wie kan mij gerust stellen en vertellen wat er zou gebeuren als ik dat stukje er niet uit zou halen.
pi_137972513
Kokhals, hoest, stukje soepstengel op de muur :+
  donderdag 20 maart 2014 @ 18:12:38 #206
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137972541
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:35 schreef L-E het volgende:
Maar ik begin te merken dat er blijkbaar ook plekken zijn waar er op een manier wordt omgegaan met je kind die je onacceptabel vindt. Omdat het kind in kwestie daar heel slecht tegen kan, ook al is dat niet eens perse heel naar ofzo. Ik ben wel op een punt in mijn leven aangekomen waarop ik weiger concessies te doen als het gaat om het welzijn van dit gezin. Nou goed, ik kan hier uren over doorgaan en dat doen we hier thuis dus ook maar het past niet in dit topic dus ik ga even pizza eten.
Je hebt hier precies te pakken wat er mis gaat in de omgeving van mijn lief. -O-
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137973059
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 18:11 schreef Suikertante het volgende:
Oh... Okay :@ Dus niet uit het veld laten slaan en morgen krijgt hij weer een soepstengel. Hij vind ze geweldig O+

Edit: Beatles schoenen nog besteld?
pi_137977037
Hier hetzelfde als bij Suiker ja, kokhals proest stukje komt er weer uit!
pi_137977854
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 18:12 schreef Moppert het volgende:

[..]

Je hebt hier precies te pakken wat er mis gaat in de omgeving van mijn lief. -O-
Wat is er met je lief?

Wij hebben inmiddels de knoop doorgehakt en gaan onze Kleuter volgend schooljaar op een andere school laten beginnen. Nu komt de grootste uitdaging: hem zo ver krijgen dat hij dat ook wil :+

belle, lief, dank je :)
pi_137978206
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:01 schreef bellelena het volgende:
Hier hetzelfde als bij Suiker ja, kokhals proest stukje komt er weer uit!
Hier kokhalst ze ook maar no way dat het die mond uit komt. En als ik het er probeert uit te halen bijt ze :')

Verder kruipt ze nu. Nog niet hard en vaak is het kontschuiven maar ze komt vooruit. En zegt ze dingen zoals: Mama, Papa, poes en woef :') We leren dr nu zus te zeggen :P Ze wijst naar iets wat ze wil hebben. Eet ze niets als dat niet hetzelfde er uit ziet als wat wij eten. En terroriseert ze haar grote zus nu al :')
  donderdag 20 maart 2014 @ 20:26:37 #211
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137978237
L-E :* Vervelend dat er wat uitdagingen zijn wb school en Kleuter. Gaan jullie voor een heel ander soort school?
Speaking of school..over 7 maanden moeten we dus T. al inschrijven op een school. 8)7 Belachelijk..

Dingen meegeven uit huis.. ik vind het eigenlijk wel een mooie Daily Olf ;). Ik hoop T. ook mee te kunnen geven dat hij altijd thuis kan komen, in welke situatie dan ook. Maar dat wij hem genoeg vrijheid geven zodat hij zich niet verplicht te voelen om langs te komen. En dat hij mensen/dieren/natuur met respect behandelt. :)

Tally, wat is ze snel :o

Ohhh en uiteraard F. _O_ O+ Wat is het toch een leukerd! Mét voortand *) En zelf fles vasthoudend!
pi_137978364
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 18:11 schreef Suikertante het volgende:
Been there, done that :+

Ze mogen op maisboogies trouwens wel een waarschuwing zetten, dat ze tegen het gehemelte blijven plakken. Mijn baby kreeg vanmiddag de borst niet vacuum gezogen. Kijk ik in zijn mond, is zijn gehemelte een brok van maisboogieplaksel :r Ik kon het er uit peuteren met mijn vinger, met een heel verdrietig jongetje tot gevolg. Stom! :(
pi_137978552
Over 7mnd al inschrijven op school GotC?! Waarom?? (Oftewel: mis ik iets waar ik ook al over moet nadenken?;))

@soepstengel: wanneer zijn jullie daarmee begonnen? E. krijgt hier nog gewoon gladde fruit- en groentehapjes. Ook niet rapley, maar met een slabbert om en met een lepeltje. Hoe kom ik erachter dat ze wel toe is aan maisboogjes (speaking of, waar zouden die moeten liggen in de supermarkt? Bij de babyvoeding of ergens anders?), stukjes brood en Rapley-eten? Of is dat een kwestie van proberen?

Zo..hoop vragen :D
pi_137978575
Wat ik dr mee zou willen geven. Dat ze zichzelf blijft en durft te zijn. Andere mensen behandeld zoals zij ook graag behandeld wil worden. Dat ze weet dat ze altijd bij ons terecht kunnen met wat dan ook. Dat we haar altijd zullen helpen. Dat ze het leuk vind bij ons. En dat ze later als ze groot is graag langskomt maar zich niet verplicht voelt. En dat ik/we haar gelukkig maken en hopelijk blijft ze dat zonder dat het een verwend nest word O+ We doen er zelf in ieder geval alles aan :+ O en dat ze andere mensen of gebaren kan/durft te waarderen.
pi_137978656
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:32 schreef Juud-- het volgende:
Over 7mnd al inschrijven op school GotC?! Waarom?? (Oftewel: mis ik iets waar ik ook al over moet nadenken?;))

@soepstengel: wanneer zijn jullie daarmee begonnen? E. krijgt hier nog gewoon gladde fruit- en groentehapjes. Ook niet rapley, maar met een slabbert om en met een lepeltje. Hoe kom ik erachter dat ze wel toe is aan maisboogjes (speaking of, waar zouden die moeten liggen in de supermarkt? Bij de babyvoeding of ergens anders?), stukjes brood en Rapley-eten? Of is dat een kwestie van proberen?

Zo..hoop vragen :D
Bij ons liggen ze bij de baby producten onderin (bij C1000) bij de Goodies spullen, de laxo en zulk natuurspullen.

En ja proberen. Of op dr letten als je zelf brood eet. Vaak zie je dan wel of ze ook aandacht heeft voor ander voedsel. En dan kan je brood geven (soms beginnen met in melk te soppen). Maisboogies kunnen vanaf 6 maanden. Als ze er aan toe zijn :+
  donderdag 20 maart 2014 @ 20:37:56 #216
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137978818
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:32 schreef Juud-- het volgende:
Ja, dat!
  donderdag 20 maart 2014 @ 20:39:21 #217
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137978924
En ze hebben eeeieiiiiiinnnndeeeelliiiijjjkkk ook maisboogies hier bij de jumbo!

Ik ga wel op het verhemelte-dingetje letten :o.
  donderdag 20 maart 2014 @ 20:40:04 #218
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137978961
Juud, is een Haags dingetje :r:
quote:
Als uw kind ongeveer 11 maanden oud is, krijgt u een brief van de gemeente. Met deze brief kunt u uw zoon of dochter bij een school aanmelden. U neemt de brief mee naar de school van uw keuze. Dit kan vanaf de eerste verjaardag van uw kind, tot en met 30 september daarop volgend. Aanmelden kan bij één basisschool. Wisselen van basisschool kan uiteraard. U krijgt een brief van de school met de bevestiging van uw aanmelding.

U kunt uw kind ook aanmelden als hij of zij 2 of 3 jaar oud is. De kans is dan groter dat sommige scholen geen plaats meer hebben. U hoeft de brief dan niet mee te nemen naar de school.
- See more at: http://www.eenaanmeldleef(...)sthash.J45CUZhT.dpuf
;( :')
pi_137979531
Juud, maisboogies liggen bij de babyvoeding. In hoeverre ze er aan toe is is idd een kwestie van proberen.

Ik wil mijn kinderen in ieder geval mijn onderschrift mee geven. Staat op Sticker zijn geboortekaartje, en het is wel heel treffend. Blijf bij jezelf, vertrouw op je intuitie, het zijn wel de dingen die wij hoog in het vaandel hebben staan.

Nou Gotc, ik ben helemaal thuis in de basisscholen, heb je vragen? :P
pi_137979812
Okay, hij is dus niet bijna 2x dood gegaan vandaag :@ Morgen nieuwe ronden nieuwe kansen O+

Ik geef naast al het andere rapley spul ook gewoon groente potjes en zelfgemaakte fruit prutjes. Hij kan nu niet met mij mee eten omdat ik momenteel zeer gevarieerd dieet-eten-eet (Sla en een vleesje) Ik ben zo rond het half jaar begonnen met maisboogies en woensdag per ongeluk met de soepstengels. Ik vond nog een dicht pak in de kast :')

Goeie om op te letten LE! Al wordt er hier maar 1/3 van het boogie daadwerkelijk opgegeten. Goeie voor in de toekomst.

Das ook stom GotC! Hoe weet je nou als je mini een jaar oud is wat voor type het is en op wat voor soort school hij thuis hoort!
  donderdag 20 maart 2014 @ 21:00:02 #221
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137980270
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen L-E :+
pi_137980712
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:11 schreef Fieder het volgende:

[..]

+1 en L0t dus ook O-)
huuuu en nu ben ik onzeker.
ik kom volgende week ook hoor ;(

Oh jongens ik heb helemaal niet meer mee gelezen de afgelopen dagen, maar ik had even genoeg aan mezelf en gezin. Sorry.

maar ik las iets over Rapley. Bij Eva hebben we dit geprobeerd maar dat werkte niet. Ze at gewoon niet. Gevoerd worden was niet veel beter, maar dan kreeg ze tenminste nog iets binnen.
Rosalie is geboren voor Rapley. Die heeft ook geen geduld als wij een boterham smeren of warm eten opscheppen. Dan zit ze te gillen en te wippen in haar stoel. Potje ongeduld O+
en daarna ze wel het hele bordje, want stukje voor stukje aangereikt krijgen is voor beginners :{w
vanavond viel me op dat ze niet willekeurig aan het proppen was, maar wel uitzocht. Ze wilde in eerste instantie een stukje peen pakken, bedacht zich en ging toen heel goed naar haar bordje kijken met haar handje erboven, tot ze Zag wat ze wilde en ging toen weer verder.
leukerd O+

Oh en ze loopt los :o *O*
ze deed het al voorzichtig als wij voor haar gingen zitten, maar nu liet ze zelf de muur of het meubelstuk los en ging aan de wandel. Ik ben zó TROTS!

Gisteren de eerste afspraak voor emdr. Het was nog vooral een intakegesprek, maar ik vond het een prettige mevrouw om mee te praten. Ze heeft het me kort voorgedaan en volgende week gaan we starten. Ik merkte al wel dat het zeer intensief was. Ik was 's middags gesloopt en vannacht heel slecht geslapen.
  donderdag 20 maart 2014 @ 21:09:24 #223
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137980769
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:18 schreef L-E het volgende:
Wat is er met je lief?

Hij is geweldig maar hij moet wel voldoen aan bepaalde eisen en ik en de kinderen ook.
Zijn omgeving heeft een bepaalde verwachting van hoe dingen horen te gaan en als je het anders doet ben je raar/abnormaal. En mijn schoonmoeder zei bijvoorbeeld dat ze al jaren haar mening heeft en haar gewoontes en ze zijn te oud om dat nog te hoeven veranderen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137981041
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 21:09 schreef Moppert het volgende:

[..]

Hij is geweldig maar hij moet wel voldoen aan bepaalde eisen en ik en de kinderen ook.
Zijn omgeving heeft een bepaalde verwachting van hoe dingen horen te gaan en als je het anders doet ben je raar/abnormaal. En mijn schoonmoeder zei bijvoorbeeld dat ze al jaren haar mening heeft en haar gewoontes en ze zijn te oud om dat nog te hoeven veranderen.
Oh, herkenbaar. Pijnlijk he? Los laten van wat die mensen vinden/zeggen is een proces, pfoe..

Gelukkig zijn er ook leuke mensen op de wereld *O*
pi_137981104
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 21:09 schreef Moppert het volgende:

[..]

Bah wat stom! Dat zou voor mij een reden zijn om het juist niet te doen zoals iedereen het wil. Dan maar raar/abnormaal.
pi_137981189
danic :* Hoe is het verder met jou, wil je uitgebreider vertellen of liever niet? :)
pi_137981361
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 21:08 schreef danic het volgende:

[..]

Gisteren de eerste afspraak voor emdr. Het was nog vooral een intakegesprek, maar ik vond het een prettige mevrouw om mee te praten. Ze heeft het me kort voorgedaan en volgende week gaan we starten. Ik merkte al wel dat het zeer intensief was. Ik was 's middags gesloopt en vannacht heel slecht geslapen.
Ik liep vanmiddag nog langs je werk. Moest aan je denken :*
pi_137981559
Lief. Ja hoor wil ver der vertellen, maar wist niet of dit de aangewezen plek was, vandaar.
Het gaat wisselend. Ik denk vaak dat het goed gaat. Ik ben blij dat ik thuis ben en ik heb nu voor het eerst ook het idee dat ik liever thuis ben dan werk. Maar dat is financieel helaas geen optie. Maar misschien dat ik das ook weer snel zat ben, geen idee.
Ik speelde al met het idee om volgende week weer een paar uur per dag te gaan werken. Maar ik merkte vandaag zelf al dat als ik erover praat met mensen dat ik er erg emotioneel van wordt. Het zit allemaal erg hoog.

Wat bij mij gisteren nogal binnenkwam tijdens het gesprek, was de vraag of er momenteel iets is (gebeurtenis, beelden op tv bv) dat me raakt met betrekking op de bevalling.
Toevallig is dat inderdaad het geval. Er is momenteel een reclame op tv van (volgens mij) coca cola. Er staat een kinderkoor te zingen ("somtijds I feel like. ...) en in het begin staat er dan een klein kindje te huilen in zijn ledikantje: janken joh!! Echt zo bizar.
Ik moet dan heel erg aan Rosalie denken en krijg het gevoel terug dat ik mijn hele zwangerschap heb gehad: dat ik ze dicht tegen me aan moet trekken en moet beschermen voor de grote boze buitenwereld. En dan ben ik zó bang dat dat niet lukt ;(

Wat me ook veel heeft gedaan is de psychiater die zei: "Oh dus u bent bijna overleden?" (De psycholoog van gisteren zei "Oh dan ben je dus eigenlijk al dood").
En toen merkte ik dat me dat heel veel deed.
Ik vind 'overleden' altijd netjes en eerbiedig. Als ik het over mijn situatie had zei ik altijd "ik was er bijna niet meer geweest" of "ik heb kantjeboord gelegen". Ik noemde het beestje dus nooit bij zijn naam.
Toen iemand dat ineens wel deed kwam dat heel hard binnen.

Nou ja, volgens mij ga ik nogal van de hak op de tak, maar ik heb voor mezelf besloten het gesprek met de ARBO arts van volgende week af te wachten.

Ik moet om 09.00 in Rotterdam zijn. Wie heeft in godsnaam bedacht dat dat praktisch is in de ochtendspits 8)7

[ Bericht 43% gewijzigd door danic op 20-03-2014 21:31:05 ]
pi_137981928
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 21:20 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik liep vanmiddag nog langs je werk. Moest aan je denken :*
lief :*
pi_137982855
Ik vind dat dat hier prima kan. Het is voortvloeiend uit je bevalling dus heeft alle bestaansrecht in dit babytopic hoor :* En ik heb ook dagen dat ik denk: Hier ben ik wereld, ik ga weer werken, yichaaaa! maar dan zegt iemand BOE en lig ik weer in foetushouding ergens in een hoekje. Dat op en af hoort er een beetje bij, denk ik. Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb erg veel aan mijn dossier, dat heb ik opgevraagd. Ik heb vaak de neiging de ernst ervan te onderkennen, maar als ik dan lees dat er staat 'Patiente is instabiel, gaat naar IC' dan wellen de tranen wel weer op hoor. Dan denk ik: verdomme, ik ging echt slecht jongens. Het helpt mij realistisch te zijn, want ik kan mezelf soms ook wijs maken dat ik naar die IC ging omdat ze daar niks te doen hadden ofzo. :')

Sorry, ik wil niet altijd maar over mezelf beginnen als jij je verhaal doet. Moraal was dat ik het fijn vind mijn dossier te hebben, is een stukje verwerking. Wellicht wil/kun jij daar ook iets mee. Met je eigen dossier dan he. :+

Ten overvloede wellicht, maar ik vind je dapper :*
  donderdag 20 maart 2014 @ 21:48:31 #231
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137982932
Danic, niet gek dat dat je ontregeld. Dat zou iedereen raken. Emdr is heel heftig. Zorg echt dat je de dag van emdr niets hoeft of moet. Laat je vertroetelen. Autorijden erna wordt ook afgeraden. Ik heb het wel gedaan maar hoefde niet ver. Lange afstanden zou ik zeker niet doen. Bij enkelvoudig trauma is emdr bewezen zeer effectief dus het komt vast helemaal goed! zelf een traject van anderhalf jaar voor de boeg En wat heb je toch heerlijke kinders O+.
pi_137983029
XM, jij mag ook daarover delen he.. Valt me op dat je dat nooit doet, is geen must uiteraard maar er is ook voor jou hier ruimte, weet dat. :*

We kunnen wel een emdr-facebookgroepje beginnen. :')
  donderdag 20 maart 2014 @ 21:51:45 #233
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137983145
Ik vind EMDR zeker hier passen lieve danic :*. Ik vind jullie trouwens allemaal heel dapper dat jullie je traumatische ervaring(en) confronteren. Dikke knuffel :*
pi_137983324
Ik heb mijn bevallingsverslag toentertijd wel opgevraagd en gekregen. Maar dat was vooral medisch en dit soort zaken stonden er niet zo in beschreven.
Helaas kan ik ook niets meer navragen want ik ben bevallen in dat vreselijk slecht aangeschreven ziekenhuis uit Spijkenisse en de verlosafdeling is gesloten.
Niet omdat die afdeling slecht ging, maar ivm bezuinigingen.

En hoe raar ook...ik vind het fijn om jouw verhaal te lezen. Heb er veel aan. Dus begin gerust over jezelf. Dat doe ik ook altijd :P

En inderdaad. ...een paar dagen na de bevalling kwamen we de medewerker van de sanquin tegen die het transfusie bloed kwam brengen en hij vertelde mijn vriend toen dat er al een reanimatieteam op de gang klaar stond. En dan denk ik ook weer "nee ik overdrijf niet, het ging echt slecht".

Als ik hoor dat er best veel dames zijn met een fluxus, voel ik me soms een aansteller. 'Zij hebben dat ook meegemaakt en die hoor je er toch ook niet over?' Dat idee.
  donderdag 20 maart 2014 @ 21:55:40 #235
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137983399
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 21:49 schreef L-E het volgende:
XM, jij mag ook daarover delen he.. Valt me op dat je dat nooit doet, is geen must uiteraard maar er is ook voor jou hier ruimte, weet dat. :*

We kunnen wel een emdr-facebookgroepje beginnen. :')
Mijn trauma's ( ;( ) zijn niet zwangerschaps- of bevallingsgerelateerd.. wil best wat meer info geven aan mensen die geïnteresseerd zijn, maar dan liever via pm. Past niet echt in het topic..
pi_137983701
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 21:51 schreef GotC het volgende:
Ik vind EMDR zeker hier passen lieve danic :*. Ik vind jullie trouwens allemaal heel dapper dat jullie je traumatische ervaring(en) confronteren. Dikke knuffel :*
en het klinkt misschien wel weer te nuchter, maar die traumatische ervaring confronteerde mij ermee. Ik ben gewoon doorgegaan met het leven en liep op een gegeven moment tegen een muur op. Je kan niet door blijven gaan...

Alleen had ik problemen met mijn gedrag, slaap emoties en had ik niet direct door dat dit hiermee te maken had. Dat blijkt nu.
Het voelt ook nog heel raar. Ik zeg altijd dat het beter is om de oorzaak aan te pakken dan de symptomen. Nu met emdr doen we dat en denk ik 'ga ik hier nou beter van slapen? Of liever doen tegen mijn vriend?'
Maar dat moet de tijd uitwijzen.
pi_137983731
Dat reanimatieteam ja, dat weet ik nog uit je bevallingsverhaal. Ik kreeg er de kriebels van.. En ja, zo veel vrouwen met een fluxus, maar niet al die vrouwen zijn in levensgevaar geweest he. Die 'doodsnood' (noemen ze dat bij jou ook steeds zo, de hulpverleners?) maakt het grote verschil.

XM, pm staat altijd open. Maar alleen als jij daar behoefte aan hebt.
pi_137983826
Nee dat woord wordt niet gebruikt. 'Overleden' komt heel vaak voorbij. Brrrr.
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:01:55 #239
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137983846
Maar lieve Danic, om even in te breken:

1. Je hebt fluxus en fluxus natuurlijk. Niet iedere situatie is hetzelfde, maar juist dat reanimatieteam toont objectief de ernst van jouw situatie aan. Ik heb dat werkelijk nog niet eerder gehoord en vind dat als buitenstaander al shocking.

2. Het hoeft helemaal niet erg te zijn voor de buitenwereld, het gaat erom hoe jij je voelt. Al dat gevoel mag er zijn. Of het nu over jouw situatie gaat of over welk trauma dan ook. Een ander hoeft het niet te begrijpen of er iets van te vinden, want dat is helemaal niet belangrijk. Hoewel ik dat heus ontzettend herken (ik ben ook van t type dat alles wat ikzelf meemaak niets is in vergelijking met het leed van de rest van de wereld).

pi_137983852
En XM, ook mijn pm staat open als je wilt. En/of behoefte hebt erover te praten.
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:04:24 #241
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137984001
Dat Facebook-groepje he? :+
pi_137984097
danic, mijn ervaring is wel dat de symptomen van de ptss minder worden naar gelang je langer bezig bent met de emdr. Hoewel het ergste deel bij mij nog moet komen, durf ik wel te zeggen dat de emdr 'aan slaat'.
pi_137984114
Hoe bedoel je dat het ergste nog moet komen?
pi_137984449
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:06 schreef danic het volgende:
Hoe bedoel je dat het ergste nog moet komen?
Het heftigste deel van het verhaal is voor mij de avond van de bevalling en wat daar allemaal gebeurde. Daar zijn we nog niet in het traject. We hebben 'het verhaal' verdeeld in delen, omdat het zo lang is en de aanloopfase (alle ziekenhuisopnames en wat dat met Kleuter deed, het falen van mijn lichaam, de verstikkende angst voor een vroeggeboorte, etc) naar die dag toe behandelen we nu. Als we bij het voor mij ergste deel aan komen, zal de reactie na de emdr ook weer heftiger zijn, is de verwachting.

Ik voel me een mietje nu ik dit opschrijf :@ Dat bijna dood gaan erg is snapt iedereen, maar die weken ervoor, was dat ook zo erg dan? :@

XM, hier is er ook minimaal een jaar gezegd. Vermoedelijk langer. Meerdere trauma's inderdaad. *boks* :')
pi_137984481
Misschien een hele rare vraag, maar ik krijg niet echt scherp wat EMDR nou is.. kan één van jullie/kunnen jullie me dat 's op zn Jip-en-Jannekes uitleggen?
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:15:19 #246
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137984608
Ik vond het toch leuker om te *boksen* over het niet pap lusten van onze kinders.. Maar idd, *boks*..

Volgens mij heb ik wel eens een keer wat verteld hier, maar ik zal het eens in een pm'etje gieten..

En ik vind jullie hartstikke dapper ook!! En hoop dat jullie vel weer heel fijn gaat zitten O+.
pi_137984740
Ik word er zo blij van om wat betere berichten van je te lezen hier XM. Of nouja, dat zeg ik heel raar, maar tot een tijd geleden kwam je echt heel sip over. En nu ben je wat opener ofzo..of losser.. ik kan het niet goed omschrijven. Maar ik vind je echt doodkomisch af en toe in je posts, je hebt hele droge opmerkingen tussendoor :D
pi_137984853
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:12 schreef Juud-- het volgende:
Misschien een hele rare vraag, maar ik krijg niet echt scherp wat EMDR nou is.. kan één van jullie/kunnen jullie me dat 's op zn Jip-en-Jannekes uitleggen?
Jip vertelt over het trauma en Janneke gaat met een pennetje heen en weer voor zijn ogen terwijl hij vertelt. Dat is alles. ;)
pi_137985077
Oh zo. Nou het gekke daarin vind ik dan dat ze mij gelijk vroeg wat het meest traumatische moment was en dat ze de negatieve gedachte die ik heb (machteloos voelen) wil gaan omzetten in positieve gevoelens. Dus gelijk op het heftige deel. En dat ze 3 of 4 sessies wilde doen en dan kijken wat er nog nodig was.
Dat klinkt heel anders dan bij jullie.

principes van de emdr zijn hetzelfde, maar de opbouw en duur heel anders. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen.
Want ik heb ook wel meerdere punten aangekaart.
het feit dat ik al vanaf verlofdag 1 op bed moest blijven en dus heel veel contact met Eva heb gemist. Ze was nog geen 2! Ze ging net goed praten en ik miste dat allemaal. En ik kon er niet voor haar zijn en het arme schaap snapte er geen barst van dat ik mijn bed niet uit kwam ;( dat schuldgevoel is enorm.
Hopelijk komen dat soort zaken ook nog ter sprake.
pi_137985170
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:19 schreef L-E het volgende:

[..]

Jip vertelt over het trauma en Janneke gaat met een pennetje heen en weer voor zijn ogen terwijl hij vertelt. Dat is alles. ;)
Oh. Ik mag juist niets zeggen als ze haar hand beweegt. En zij zegt ook niks. Ik moet alleen haar hand volgen met mijn ogen. Zodra ze stopt moet ik het eerste roepen wat in me opkomt.
en daar gaan we dan op verder....
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:27:11 #251
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137985263
En hier geen handbewegingen, maar piepjes in m'n oren en buzzers in m'n hand.

Juud, op YouTube zijn diverse filmpjes te vinden, dan kun je ook echt zien hoe het gaat :Y.
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:29:20 #252
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137985377
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:17 schreef Juud-- het volgende:
Ik word er zo blij van om wat betere berichten van je te lezen hier XM. Of nouja, dat zeg ik heel raar, maar tot een tijd geleden kwam je echt heel sip over. En nu ben je wat opener ofzo..of losser.. ik kan het niet goed omschrijven. Maar ik vind je echt doodkomisch af en toe in je posts, je hebt hele droge opmerkingen tussendoor :D
O+

Ik ben nog wel sip helaas, maar dan houd ik me hier meestal gewoon even wat op de achtergrond. Jullie kunnen er ook niet zoveel aan doen. En dankje, m'n humor (of het gebrek daaraan :') ) is soms wel m'n redding :Y en van een beetje zelfspot ben ik ook niet vies gelukkig.
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:34:03 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137985654
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:12 schreef L-E het volgende:
Ik voel me een mietje nu ik dit opschrijf :@ Dat bijna dood gaan erg is snapt iedereen, maar die weken ervoor, was dat ook zo erg dan? :@
Herkenbaar, overigens. De cb mevrouw vroeg me waarom ik mijn bevalling zo heftig vond, maar ik kon het haar niet goed uitleggen. Ik heb wel intussen een heel boekwerk aan bevalverhaal (en het is nog niet eens af :@) en als ik dat lees, denk ik: oja -O- en voel ik weer de angst en wanhoop. Maar echt uitgelegd krijg ik het niet. En iedereen bevalt, en niemand vindt het leuk, dus dan voel ik me maar een aansteller...
KuikenGuppy
pi_137986105
En ik voel me dan weel lullig omdat mijn bevalling relatief makkelijk ging..
Het is gewoon niet eerlijk allemaal. En het is per persoon zo verschillend, hoe het verloopt en wat je voelt, je kunt het niet vergelijken Burdie.

Goed dat je het opschrijft. Het is sowieso heel lastig om onder woorden te brengen. Ik ben normaalgesproken heel goed in woorden vinden, maar bij het beschrijven van de bevalling en mijn gevoelens nu zit ik naar mijn idee ontzettend te zoeken en te klungelen en voelt het onbevredigend. Sommige gebeurtenissen zijn te heftig om te beschrijven denk ik of hebben meer afstand nodig.
pi_137986141
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:25 schreef danic het volgende:

[..]

Oh. Ik mag juist niets zeggen als ze haar hand beweegt. En zij zegt ook niks. Ik moet alleen haar hand volgen met mijn ogen. Zodra ze stopt moet ik het eerste roepen wat in me opkomt.
en daar gaan we dan op verder....
Zo had ik het ook, ik moest de situatie voor me halen dat bespraken we daarna ging ze heen en weer met haar vinger en ik moest dan een positief gevoel o.i.d invullen in de trauma situatie (dat dan dus in mijn hoofd en als ze klaar was benoemen wat voor positiefs ik had bedacht). En dan moest ik een cijfer geven aan de trauma situatie qua angst.

Verder even dikke kusjes aan de emdr dames! Het is pittig maar het heeft mij onwijs geholpen! Ik schrok best van jullie verhalen (die kon ik nog niet en pfoe), goed dat jullie hulp hebben gezocht :*

En wat betreft het vergelijken van verhalen/bevallingen of wat dan ook.. Niet doen hoor! Als je zelf er geen fijn gevoel bij hebt dan is dat zo. Niets is erger of minder erg dan een verhaal van een ander. Zolang jij zelf er mee zit dan is dat benoemings waardig. Je hoeft dingen niet alleen te verwerken, hou het altijd bespreekbaar!
wat een warrig verhaal en ik ben niet goed in de juiste woorden vinden maar ik bedoel het goed O+

[ Bericht 9% gewijzigd door klaprooss op 21-03-2014 08:07:34 ]
♥ J & S
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:44:12 #256
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137986182
Burd :* Ik heb veel aan je gedacht de laatste paar weken door de kleine opmerkingen tussendoor dat je bevalling heftig is geweest. Elke bevalling, elk persoon en elk moment is uniek, niemand kan ervaren wat je hebt meegemaakt. Ik hoop wel heel erg dat je je bevalling een plekje kan geven, of de moed vindt om het bespreekbaar te maken met de juiste personen. Knuff :*
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:44:46 #257
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137986207
Nou maar Burdie als je het niet onder woorden krijgt wil dat niet zeggen dat het dan niet erg was he!

Ik kijk alleen maar heel goed terug op mijn zwangerschap en bevalling, dus dat kan óók! En hopelijk kunnen jullie dat mettertijd ook (meer).

Zet je je verhaal nog op fok als je het af hebt?
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:48:17 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137986392
Een samenvatting, is de bedoeling ja :).
En bedankt dames :*.
KuikenGuppy
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:48:26 #259
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137986402
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:44 schreef LadyBlack het volgende:
Nou maar Burdie als je het niet onder woorden krijgt wil dat niet zeggen dat het dan niet erg was he!

Ik kijk alleen maar heel goed terug op mijn zwangerschap en bevalling, dus dat kan óók! En hopelijk kunnen jullie dat mettertijd ook (meer).

Zet je je verhaal nog op fok als je het af hebt?
Fijn dat je er zo positief op terug kijkt, 'ondanks' het inleiden bij 42 weken! ^O^
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:50:43 #260
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137986510
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:48 schreef GotC het volgende:

[..]

Fijn dat je er zo positief op terug kijkt, 'ondanks' het inleiden bij 42 weken! ^O^
Ach ja ik vind t wel ruk dat t niet vanzelf ging, maar hey, dat ging t zwanger worden ook niet, en de borstvoeding ook niet; en moet je eens zien hoe goed t allemaal desondanks is gelukt! O+
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:51:34 #261
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137986553
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:50 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ach ja ik vind t wel ruk dat t niet vanzelf ging, maar hey, dat ging t zwanger worden ook niet, en de borstvoeding ook niet; en moet je eens zien hoe goed t allemaal desondanks is gelukt! O+
Idd zeg! O+ Een meisje, en ze wordt bijna 1! O+ (Jij langvoedster jij!)
pi_137986733
Oh man, die bevalling... Burdie, ook als alles volgens het boekje gaat, kan het heel heftig en naar zijn hoor. Volgens mijn boekje duurde de bevalling 11 uur en vond het ziekenhuispersoneel eigenlijk dat ik iets beter mn best had moeten doen (kreeg ik van iemand letterlijk te horen). Maar het gaat erom hoe jij het hebt ervaren en wat je gevoelens daarbij zijn. Het is een situatie die je niet kent en sommige vrouwen hebben een oermens in zich dat precies weet wat ze moet doen en andere vrouwen, waaronder ikzelf, voelen zich volkomen hulpeloos en overgeleverd aan anderen zonder enige controle. Ik ken je verhaal natuurlijk niet, maar bij mij hielp het om te praten erover, zoveel mogelijk, en inderdaad de bevalling terug te halen adhv je dossier. En tijd... Tijd en afstand. :*
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:56:39 #263
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137986783
Iets beter je best had moeten doen 8)7 Alsof een bevalling iets is waar je voor kan trainen :D
pi_137986861
Belachelijk!
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:59:37 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137986898
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:56 schreef GotC het volgende:
Iets beter je best had moeten doen 8)7 Alsof een bevalling iets is waar je voor kan trainen :D
Met een epi-no, toch? :P
KuikenGuppy
pi_137987048
Grapppig toeval.. Ik heb voor de sessie morgen juist m'n hele bevallingsverhaal op papier gezet. Het is 6 A4'tjes lang en ik heb nu geloof ik wel alles onder woorden. Maar net als jij Burd, werd ik toch treurig van. Zo positief als LB hoop ik nog te worden :).
De psych heeft bij mij ook bevallingstrauma vastgesteld en ik vind dat lastig, want het is niet enorm eng of levensbedreigend of wat dan ook geweest, het was een prima bevalling op het laatste kwartier na... Morgen gooi ik 'm erop. Willen jullie alles horen? :P

LE, XM, danic, het klinkt dus bij allemaal als een andere aanpak, maar ik hoop voor ieder effectief! Klinkt ook als een lang traject, maar ja, dat is ook logisch ook... Zet 'm op, dames!
pi_137987393
In zo'n kwartier kan veel gebeuren waarvan de impact heel groot kan zijn. Tijd wordt op zulke momenten ook totaal onbelangrijk, je zit in een andere dimensie. Ik wil je verhaal zeker lezen, Cwen.
pi_137987774
Bij mij was het niet veel langer hoor. Ook bij mij was het een inleiding en die duurde de hele dag. Ondanks dat het niet opschoot, ging alles prima. Na een weeënstorm en een persfase van 3 weeën ging het pas mis. Na 20 minuten was de situatie onder controle.
De bevalling an sich was dus niets mis mee.

Wat mijn trauma wel verergert heeft is dat ik een week of 5/6 na de bevalling wakker werd in een grote plas bloed. Ik was rond 22.00 naar bed gegaan en mijn vriend kwam een uur of twee later. Ik werd daar wakker van en dacht 'gatver, waar lig ik nou in' en greep zo in een warme, plakkerige substantie. Het was echt een plas. Toen ik uit bed vloog dacht ik mijn baarmoeder te verliezen (ja serieus :') ), maar dat bleek een stolsel te zijn ter grote van een grote mango.
Eenmaal bij de huisartsenpost werd er niets gedaan met mijn geschiedenis en ondanks overleg met de gynaecoloog werd het afgedaan als een 'fors uitgevallen eerste menstruatie' 8)7
Maar god wat was ik bang op dat moment.
pi_137987929
Maar jongens: ROSALIE LOOPT!! *O* *O* *O* *O*
pi_137988354
Reageert er nou niemand meer }:|
pi_137988431
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:19 schreef danic het volgende:
Maar jongens: ROSALIE LOOPT!! *O* *O* *O* *O*
k hoor hier niet maar ik volg het topic wel veel :@ dus voor Rosalie *O*
S. 2014
J. 2016
pi_137988462
Vertel meer Danic! Hoe, wat, wanneer?!?!? *O*
pi_137988478
Ik zie nu een rode mango voor me....

Tjemig, dan schrik je wel ja.

En verder: *O* . *O* .
  donderdag 20 maart 2014 @ 23:34:36 #274
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137988694
Danic, dat weet ik ook nog ja. :{ belachelijk die artsen weer!

:* voor alle nare gevoelens ten gevolge van de zwangerschap/bevalling. Het is ook zoiets heftigs, hoe dan ook. Zelfs volgens de boekjes, zonder gekkigheid is het denk ik een van de heftigste dingen die je als vrouw in een gemiddeld leven mee kunt maken.

Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen, burd en Cwen.

Ik vond bevallen in het moment zelf ook enorm hellish, met een eindeloze weeenstorm, zonder persweeen en met n litertje bloed nadien. En dat is dus niet eens een schokkende bevalling geweest. Ik ben nu ook dankbaar te kunnen zeggen dat ik denk dat moeder natuur zowaar eens goed haar best gedaan heeft: het enige dat rest zijn herinneringen waar geen bijzondere pijn of angst uit spreekt. Ik hoop dat jullie daar ook naartoe groeien, lieve dames. Dat de tijd de scherpe randen ervan af haalt. Ofzo. :*

Oh en *O* voor Rosalie!!
pi_137988704
Danic!!! *O*
Wat leuk joh! Wat een snellerd ook!
pi_137990258
quote:
14s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:30 schreef Franny_G het volgende:
Ik zie nu een rode mango voor me....

Tjemig, dan schrik je wel ja.

En verder: *O* . *O* .
In mijn ogen zag het eruit als mijn lever. Dan weet je een beetje hoe ik me voelde :@ :X :r

En Rosalie is gewoon the best :D ze stapte al overal achter (stoeltje, Baby walker enzo) maar nu liep ze langs de muur en het volgende moment stond ze midden in de kamer.
met dr armpjes wijd voor evenwicht en voetje voor voetje behoedzaam schuifelend O+
pi_137992820
Rosalie *O* wat goeeeed!
Dat is leuk wakker worden, of lekker in slaap vallen ;).
♥ J & S
pi_137994155
Rosalie *O*
pi_137994254
*O* voor Rosalie!

:* voor jullie allemaal.
pi_137994442
Ik vind het sowieso heel byzonder om mee te mogen lezen met de uitdagingen waarover hier geschreven worden. De verschillende trajecten waar een aantal van jullie in zit. Het is net of je een heel erg goed boek leest. Dan niet het entertainment gedeelte, dat als je het uit hebt je het boek aan de kant legt, denkt 'wat een goed boek' en het daarna weer vergeet. Voor mijn gevoel ken ik jullie ook écht allemaal. Al heb ik misschien 5 mensen in het echt gezien. En het meeleef gehalte is zo hoog.
Als ik iets meemaak dan wil mijn gevoel dat ook echt gelijk hier vertellen ipv dat ik de telefoon pak en mijn vriend of moeder bel en het te vertellen. (Dat doe ik natuurlijk ook wel :X )

Een super *O* voor de stappende Rosalie!
En nog eens een extra :* Voor jullie. O+
pi_137994793
Ik zou zo graag willen dat iedereen stopt met hun eigen ervaring met die van een ander te vergelijken. En dat bedoel ik positief, dus niet: zeur eens niet zo en hou erover op, maar: jouw ervaring mag er op zichzelf zijn!
Er bestaat niet zoiets als een 'erge-bevallingsschaal', waaraan met verschillende criteria wordt afgewogen wie de ergste bevalling heeft gehad en wie er dus het meeste 'last' van mag hebben. Geen knip/pomp/tang? Dan 1 op de schaal van erg. Alleen een knip/pomp/tang maar verder niks? Dan 2 op de schaal van erg.
Het gaat erom hoe jij het hebt beleefd en de impact die het heeft op jouzelf. Sommigen kunnen zich wat makkelijker over een heftige bevalling heen zetten, anderen hebben er hulp bij nodig.

En dames, dat jullie het aandurven om die hulp te vragen, is ontzettend dapper! Daar is heel veel moed voor nodig dus jullie mogen daar echt trots op zijn!

Dus. En nu gaan Noor en ik naar de yogaterugkomles, lekker even mijn meisje showen.

SPOILER
It will set you free
pi_137994923
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 07:47 schreef Hilzillah het volgende:
Ik vind het sowieso heel byzonder om mee te mogen lezen met de uitdagingen waarover hier geschreven worden. De verschillende trajecten waar een aantal van jullie in zit. Het is net of je een heel erg goed boek leest. Dan niet het entertainment gedeelte, dat als je het uit hebt je het boek aan de kant legt, denkt 'wat een goed boek' en het daarna weer vergeet. Voor mijn gevoel ken ik jullie ook écht allemaal. Al heb ik misschien 5 mensen in het echt gezien. En het meeleef gehalte is zo hoog.
Als ik iets meemaak dan wil mijn gevoel dat ook echt gelijk hier vertellen ipv dat ik de telefoon pak en mijn vriend of moeder bel en het te vertellen. (Dat doe ik natuurlijk ook wel :X )

Een super *O* voor de stappende Rosalie!
En nog eens een extra :* Voor jullie. O+
:@ Dat heb ik ook wel eens :X

Wauw, Danic! Rosalie loopt!!! *O* *O* Wat goed!

RFR, wat een mooi meisje! O+ Lekker bekkie O+

quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:27 schreef danic het volgende:
Reageert er nou niemand meer }:|
Ik moest naar bed... :@

Volgens mij heb ik Femke vanochtend voor het eerst in máánden zónder snot uit bed gevist! *O* Dat het ook maar een tijdje weg mag blijven...
(Gezien de snotproductie van Lars zal het wel niet lang duren voordat die ons terug aansteekt, maar toch... we genieten er even van!)
  vrijdag 21 maart 2014 @ 08:44:31 #283
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137995022
Danic! Wat onwijs knap van Rosalie! *O* *O*!

RFR, wat een lieffie O+

Geen snot voor Femke! *O*
pi_137995128
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 00:11 schreef danic het volgende:

[..]

In mijn ogen zag het eruit als mijn lever. Dan weet je een beetje hoe ik me voelde :@ :X :r

En Rosalie is gewoon the best :D ze stapte al overal achter (stoeltje, Baby walker enzo) maar nu liep ze langs de muur en het volgende moment stond ze midden in de kamer.
met dr armpjes wijd voor evenwicht en voetje voor voetje behoedzaam schuifelend O+
Dat klinkt echt geweldig O+ *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_137995207
Het lijkt me heel vervelend als je met angst of in elk geval negatieve gevoelens op je bevalling terugdenkt :* Hopelijk kunnen jullie het ooit een plekje geven!

Ik herken eerlijk gezegd niet dat ik dingen meteen hier wil posten. Voor mij is Fok echt een extraatje. Ik heb er wel een paar echte vriendinnen aan overgehouden O+, maar die spreek ik nu dus buiten Fok. Want slowchat en intieme dingen post ik natuurlijk liever niet op een openbaar forum. Na de bevalling was ik hier echt véél maar ik voelde me ook echt een beetje naast het leven staan. Ik kon lichamelijk nog niet zoveel en daar was wel omheen te leven maar dan is dit wel een hele makkelijke manier van contact maken met medemoeders ^O^
Maar sinds ik hier minder ben en weer gewoon aan het werk ben en met vriendinnen afspreek in het park, het café of bij hun thuis (met of zonder F) voel ik me weer veel gelukkiger en kan ik dingen ook beter relativeren. Het voordeel van Fok vind ik ook het nadeel: heel veel mensen reageren heel uitgebreid. Ik let inmiddels heel goed op wat voor vragen ik hier post want als tien mensen superuitgebreid reageren op een simpele vraag terwijl mijn gevoel het antwoord al heeft gegeven dan ga ik uit plichtsgevoel reageren terwijl ik ook een duplotoren had kunnen bouwen of koekjesdeeg had kunnen maken. En soms liet ik me ook nog van de wijs brengen door de antwoorden. Maar nu ik de megaposts heb losgelaten ;) en zo nu en dan eens een deel meelees en op de dingen reageer waarvan ik denk dat ik er iets aan kan toevoegen of waar ik echt enthousiast over ben dan vind ik Fok wel heel gezellig :Y

Oh en RFR, wat een vrolijke baby heb jij :D O+
pi_137995234
Pfff, ik heb weer tijd om te reageren....

S. huilde vanaf de geboorte al meer dan J, maar de laatste dagen was het echt een hel. Steeds huilen, krijsen, oververmoeid huilen enz. Dan een half uurtje indutten om weer huilend wakker te worden. Duidelijk dat hem iets dwarszit/zat. Drinken doet ie heel gulzig, de fles is zo leeg. Borstvoeding mee gestopt, omdat ie ook aan de borst gulzig bleef drinken, in slaap viel aan de borst en het op een krijsen zette als ik hem loskoppelde. Was 24 uur bezig met voeden en helemaal óp.
Maar ook aan flesvoeding leek ie niet genoeg te hebben.

Op consultatiebureau vermoeden ze verborgen reflux. Advies kleinere flesjes geven vaker, en voeding voor hongerige baby's omdat ie zo hongerig is (niet in een keer overstappen maar mengen met andere voeding) En veel en lang rechtop houden na voeden. Nou, dat heb ik geweten met die kleinere flesjes. Nu na drie dagen ben ik weer op grotere flessen overgestapt, want hij heeft gekrijst, niet normaal. Gisteren vanaf 6 uur in de ochtend tot 21.00, met slechts af en toe een half uurtje er tussen om oververmoeid in slaap te vallen. Zó zielig! Niks leek hem te troosten, zelfs in de draagdoek bleef ie huilen. Hij is helemaal schor.
Je ziet ook dat twee uur na een flesje de melk nog omhoog komt in zijn mondje en dan slikt ie het weer door.

Maar vannacht bleef ie weer zo huilen na een klein flesje en ik heb hem maar bijgegeven. En het werkt, hij is rustig! En nu nog! Ik wilde vandaag eigenlijk met spoed naar de huisarts maar twijfel nu. Vanmiddag belt de arts van het consultatiebureau terug, wilde eerst niet afwachten maar hij is tevreden aan het slapen, HOERA! *O*
pi_137995266
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:44 schreef GotC het volgende:
Danic! Wat onwijs knap van Rosalie! *O* *O*!

RFR, wat een lieffie O+

Geen snot voor Femke! *O*
+1!

NZ wat sneu zeg zo'n ontroostbaar mannetje! Wat fijn dat hij nu tevreden slaapt!! *O*

J heeft ons vannacht 5uur slaap gegund O+
♥ J & S
pi_137995268
O ja, gisteren bij zwangerschapsgym gaf de fysio aan dat er ook nog iets met zijn werveltje kan zijn en dat een osteopaat bezoeken ook kan helpen? Mensen die er ervaring mee hebben?
De bevalling was dus een HEL, vooral de uitdrijving. Ik vond het pijn echt angstaanjagend en het heeft drie kwartier geduurd voor hij er uit was, en toen had ie twee bulten en een hematoom opp z'n hoofd. En de vk zei dat zijn schouders ook klem hadden gezeten?
pi_137995290
Zo, ik val hier binnen.... Ga maar eens bijlezen, sorry dames niet zo netjes van me. ;)
pi_137995545
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
O ja, gisteren bij zwangerschapsgym gaf de fysio aan dat er ook nog iets met zijn werveltje kan zijn en dat een osteopaat bezoeken ook kan helpen? Mensen die er ervaring mee hebben?
De bevalling was dus een HEL, vooral de uitdrijving. Ik vond het pijn echt angstaanjagend en het heeft drie kwartier geduurd voor hij er uit was, en toen had ie twee bulten en een hematoom opp z'n hoofd. En de vk zei dat zijn schouders ook klem hadden gezeten?
Ja ik.
Rosalie was er juist in 3 persweeën. Maar door dat geweld zat ook bij haar het bovenste werveltje (de atlas) niet helemaal goed.
Ze moest in een romper op de behandeltafel liggen en hij is aan haar hoofdeinde op een kruk gaan zitten met haar hoofd in zijn handen. Hij heeft toen heel voorzichtig haar hoofdje een paar kanten op gemanoeuvreerd en toen zat het weer goed.
Ze had nergens last van, was heel ontspannen.
Zo ontspannen zelfs dat ze direct zodra hij klaar was haar hele luier volpoepte (en romper :X ).

Ze was toen ongeveer 6 weken.
Ik zou een bezoek aan een osteopaat zeker aanbevelen.

Je woont niet toevallig in Zeeland? Want dan ken ik een hele goede.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:21:07 #291
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137995562
quote:
Wat sneu zeg dat hij zo rot in z'n velletje zit!

Ik ben ook erg benieuwd naar osteopaat-ervaringen! Vette voorkeurshouding hier en ook een vermoeden van (verborgen) reflux; t arme kind blijft d'r melk herbeleven inderdaad. En van plaats ze het dan uitspuugt? }:|

Wij hebben tijdens de yoga ook voorlichting gehad over osteopathie en aan de hand daarvan was ik heel enthousiast, maar ik vind het toch wat spannend.

Oh en fok; ik vind het een megafijn medium. Post hier ook graag en vind vaak steun en antwoorden op vragen die ik irl niet kwijt kan (of denk te kunnen). En wat ik hier al pré-baby geleerd heb joh, ik weet niet hoe niet-fokkende mama's dat oplossen :D
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:25:20 #292
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137995645
Ik heb een geweldige osteopaat gehad voor de oudste ( den haag. en rotterdam)
huilbby door werveltjes die niet lekker zaten waardoor ze niet meer dronk door de pijn/ongemak.
2 behandelingen en het was over *O* *O*

Ik zou wel goed onderzoek doen naar de osteopaat want niet allemaal zijn ze echt osteopaat of voldoen niet meer aan de eisen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137995688
Ja dat wat Moppert zegt (heb er ff gemist maar waarom een ander account?)
Er zijn ook fysio ' s die osteopathie erbij doen. Daar zou ik niet snel voor kiezen.
Ik ben enorm voorstander.
Heb er zelf ook heel veel baat bij gehad.
pi_137995778
quote:
Féline heeft twee behandelingen gehad ivm reflux/buikpijn. En huilde een heeeeeel stuk minder. Ik heb geen spijt van onze bezoeken :)
pi_137995877
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 21:08 schreef danic het volgende:
...
Jaaaaaaaa *O* *O* *O* Ik had het snel even gequote, er zijn er vast nog een paar die binnenkort komen. :P Sowwiee :*
Hoera voor het lopen! En voor de rest een dikke knuffel :*

Verder heb ik niet gelezen dus ik heb niks met opzet genegeerd :@
pi_137995884
Zoek een osteopaat op die ervaring heeft met kinderen. En kijk goed mee met wat ze doen kraken mogen ze absoluut niet meer en al helemaal niet bij baby´s.

NZ sneu dat hij niet lekker in zijn vel zit.
kp als het echt reflux is helpt een osteopaat niet maar dan kun je medicijnen krijgen.

Hier hoorde ik om 05:15 sac kletsen maar ze mopperde of huilde niet even gelaten en 5min later was ze weer in slaap gevallen en om 07:00 moest ik haar wakker maken. We moesten naar de ha met de oudste dus ze moest mee.
pi_137995941
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:21 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd naar osteopaat-ervaringen! Vette voorkeurshouding hier en ook een vermoeden van (verborgen) reflux; t arme kind blijft d'r melk herbeleven inderdaad. En van plaats ze het dan uitspuugt? }:|
:D Als je het zo zegt klinkt het eigenlijk best positief :@ (Ik heb een te levendige fantasie)

Geen osteopaat-ervaring hier, sorry. Wel een supersnelle stortbevalling (van twijfelen "zou ik nou zometeen nog kunnen gaan zwemmen?" naar babyknuffelen in een uurtje of twee) maar gelukkig beide geen last van gehad. Al had ik me er wel wat beter op voor willen bereiden, beter 'afscheid van het zwanger zijn' willen nemen ofzoiets. Weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen. Ze was al over tijd (40w5) maar ik ging er zo vanuit dat ze wel later zou komen dat ik er gewoon zelf nog niet aan toe was zeg maar...
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:46:09 #298
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137996023
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:41 schreef Shandaly het volgende:

[..]

:D Als je het zo zegt klinkt het eigenlijk best positief :@ (Ik heb een te levendige fantasie)

Geen osteopaat-ervaring hier, sorry. Wel een supersnelle stortbevalling (van twijfelen "zou ik nou zometeen nog kunnen gaan zwemmen?" naar babyknuffelen in een uurtje of twee) maar gelukkig beide geen last van gehad. Al had ik me er wel wat beter op voor willen bereiden, beter 'afscheid van het zwanger zijn' willen nemen ofzoiets. Weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen. Ze was al over tijd (40w5) maar ik ging er zo vanuit dat ze wel later zou komen dat ik er gewoon zelf nog niet aan toe was zeg maar...
+1! Vliezen gebroken met 37.4 en met 37.5 bevallen. Ondanks de lange bevalling (ik heb langer geperst dan jouw hele bevalling duurde :P ) heb ik ook niet echt afscheid kunnen nemen van het zwanger zijn. Ik mis het ook enorm, terwijl ik keigammel was en m'n lijf helemaal niet zo goed is in zwanger-zijn. En nu wil ik nog meer zwanger zijn (maar die baby hoeft nog even niet, 1 is wel ff genoeg haha).

Oh en t kind vind dat herbeleven zelf ook niet zo tof als mama het nu wegzet, dat snoetje wat ze trekt ;( ze snapt er niks van!
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:52:13 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137996142
Zelfs ik was nog niet klaar met zwanger zijn :')
pi_137996175
Hilz O+

Rosalie *O*

Hier vanochtend wakker van piepende baby, ik pak 'r op, hoor 'pffffrtrtrt' en ze valt weer als een blok in slaap _O-
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:56:25 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137996234
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:53 schreef Cwen het volgende:
Hilz O+

Rosalie *O*

Hier vanochtend wakker van piepende baby, ik pak 'r op, hoor 'pffffrtrtrt' en ze valt weer als een blok in slaap _O-
:D

Oh en ik lees een lopende Rosalie! Zo stoer, zelf de kamer door! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')