Ik zal morgen wel een wat realistische foto plaatsenquote:Op maandag 17 maart 2014 22:18 schreef Kimpossible het volgende: Ik ben voor
De leuke baby ratio ligt hier ook serieus veeeeele malen hoger dan irl. Iedereen die enkel op fok leest krijgt echt een heul onrealistische perceptie van de werkelijkheid. Want in het echt bestaan r echt wel ook minder leuke kindjes
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hilz wat frusti zeg!!
Omg Kim wT een perfect mooie baby, dat mondje!!!!!!![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 17 maart 2014 22:43 schreef Mabawa. het volgende:
Dank jullie lieve dames.Mens, heb jij wel eens goed gekeken naar wat voor geweldig kind jij hebt gebakken?? Hoezo falen? Die is me toch een partij goed gelukt joh! En dat heb jij gedaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hilz wat frusti zeg!!
Omg Kim wT een perfect mooie baby, dat mondje!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Sarcasme. Herken het.
Heel Herkenbaar. J wou de eerste weken alleen maar op mij liggen. Af en toe wil je gewoon heel eventjes slapen, een momentje voor jezelf. Vooral met bv is dat wat lastiger, want papa kan wel helpen, maar geen voeding geven. Ik merkte ook dat ik 's avonds minder geduld had en het allemaal wat minder leuk vond.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 05:45 schreef Kimpossible het volgende:
en dan voel ik me the worst mom ever en dan word ik er emotioneel van
Wat een herkenning! Alle gevoelens, inclusief de jaloezie. Als het dan 10 uur is in t weekend wil ik echt echt dat vriend uit bed komt want dan word ik er echt n beetje afgunstig vanquote:Op dinsdag 18 maart 2014 08:47 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Heel Herkenbaar. J wou de eerste weken alleen maar op mij liggen. Af en toe wil je gewoon heel eventjes slapen, een momentje voor jezelf. Vooral met bv is dat wat lastiger, want papa kan wel helpen, maar geen voeding geven. Ik merkte ook dat ik 's avonds minder geduld had en het allemaal wat minder leuk vond.
Dat is heel normaal, je bent een nieuwe mama, er is in een keer een hummeltje wat heel lief is en veel blijdschap brengt, maar die ook 24/7 zorg nodig heeft, dat is heel ingrijpend en brengt een gigantisch verantwoordelijkheidsgevoel met zich mee. Wat bij mij hielp is nergens op hopen, dus niet hopen dat ze nu wel alleen slaapt, maar er van uitgaan dat ze vaak wakker wordt, ik was daar de teleurstelling mee voor. J is nog 's avonds nog steeds een moeilijke inslaper en als ik al begin met de gedachte dat het in een keer goed gaat, is 10 x heen en weer naar boven heeeeel vaak, als ik er er van uit ga dat ik 10 x moet lopen, is 5 x ineens een hele opluchting. Klinkt stom, maar werkte voor mij wel.![]()
En het hoeft niet altijd leuk te zijn, hoe lief, leuk en perfect je kleine baby ook is. Wij hebben echt geluk gehad met een makkelijke, rustige baby, maar af en toe werd het me even te veel. Kon zo jaloers zijn op mijn vriend, die lekker zijn ding bleef doen (in overleg) Ook icm flesweigeren, voelde me af en toe zo gebonden (en over dat gevoel had ik dan weer een megaschuldgevoel) dat is eigenlijk pas overgegaan sinds ik weer werk.
Wat klink jij lekker verliefd Piekie! En die knikkerbaanquote:Op maandag 17 maart 2014 21:05 schreef Piekie81 het volgende:
Suiker, wat een enorme tandbulten! En wat een goeie stats, grappig dat F ineens van het gemiddelde naar een lijntje er onder is gedoken, en dat lijntje heel netjes gaat volgen. Het is echt zijn lijntje![]()
Is het echt definitief dat F jullie enige blijft? Of is het zeg nooit nooit, maar voorlopig niet, zodat jullie in dit huis kunnen blijven wonen en zo?
Ik vind het eigenlijk elke maand, maar er waren wel wat mijlpalen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:46 schreef ikke_84 het volgende:
over dat "het wordt beter" wanneer is dat???![]()
En nu zit ik te janken! In de auto... En moet over 20 minuutjes bij een client zijn!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 08:46 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mens, heb jij wel eens goed gekeken naar wat voor geweldig kind jij hebt gebakken?? Hoezo falen? Die is me toch een partij goed gelukt joh! En dat heb jij gedaan![]()
![]()
Ik geloof dat veel andere moeders ook ervaren dat er een omslag is met 3 a 4 maanden. Dat is voor jou dus ook bijna!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:09 schreef ikke_84 het volgende:
Belle
Dank je suiker. Elk kind is idd anders, maar ik vind het wel fijn om te horen wanneer het bij andere wat makkelijker werd zodat ik een beetje een hou vast heb...
Flexibel zijnquote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:11 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik geloof dat veel andere moeders ook ervaren dat er een omslag is met 3 a 4 maanden. Dat is voor jou dus ook bijna!En het is misschien ook helemaal niet echt je baby die verandert, maar ook jijzelf. Dat je eraan went dat je flexibel moet zijn bijvoorbeeld.
Ik breek even in, maar bij mij was dat niet zo zeer gekoppeld aan fasen/ontwikkeling bij mijn kind, maar toen ik met een maand of vijf weer aan het werk ging. Me-time.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:46 schreef ikke_84 het volgende:
over dat "het wordt beter" wanneer is dat???
Heel mooi gezegd!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:51 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik breek even in, maar bij mij was dat niet zo zeer gekoppeld aan fasen/ontwikkeling bij mijn kind, maar toen ik met een maand of vijf weer aan het werk ging. Me-time.
En idd de acceptatie dat je je kind niet in jouw leven propt, maar je eigen leven opnieuw om je kind heenbouwt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Dat mag er zijn, punt. Cut yourself some slack. Je bent kortgeleden bevallen, dat is een major life event, daarnaast zit je nog bomvol hormonen, dat alles in combinatie met aanhoudend slaaptekort maakt dat het niet perse een dolle boel is. Steek niet te veel energie in jezelf verwijten maken dat je niet 24/7 aan het genieten bent, dat er soms wat momenten zijn waarop het iets minder leuk is, zonder dat je jezelf van alles kwalijk neemt kan het al lastig genoeg zijnquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:16 schreef Kimpossible het volgende:
Belle![]()
![]()
dankjewel. Het doet goed! Ik zei gisteren nog tegen vriend dat ik niet wil dat dit op haar afgeeft, en dat ik tegen die tijd echt wel dingen anders moet doen. Maar eigenlijk is dat natuurlijk belachelijk, want ik ben nu al haar mama en ze zal vast snel merken of ik wel of niet goed in mijn vel zit. Tijd om mijn eigenste 'slagveld' te gaan leren waarderen. En terwijl ik dat typ volgt in mijn hoofd 'ja, over 15 kilo ben ik vast al blijer'. Wrong. Wereld op zijn kop, want dat is een utopie en ook over 15 kilo ben ik niet blij. Tis eerder tijd dat ik leer om ook mét die 15 kilo van mijn lijf te gaan houden, omdat ik nu een mama ben en zij het allerbelangrijkste is. Oh en had ik al dankjewel gezegd?
![]()
![]()
Verder is het ook fijn om hier te lezen dat de 'wanhoop' die je als nieuwbakken mama in die nachtelijke momenten kan voelen niet gek is en dat ik niet de enige ben. Ook hier is het met name een grote roze wolk, hoor, maar af en toe wordt het zorgen en het 'alweer' voeden en nooit meer alleen zijn me even wat veel. En hoewel ik dat niemand gun, want ik merk dat ik daar zelf heel emotioneel van kan worden omdat t arme kind er ook niets aan kan doen dat ze die hele normale behoeften of ongemakken heeft, vind ik het wel geruststellend dat ik dus niet alleen ben. En dat ook dat er mag zijn, ofzo. Maar liever niet. Het went vast snel en dan ebben die momenten vast weg.
Lieve Kim, jíj bent al een geweldig persoon! Jij bent de wereld van en voor je kleine meisje, met of zonder die 15 kilo, die 15 kilo maken je niet wíe je bentquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:16 schreef Kimpossible het volgende:
Belle![]()
![]()
dankjewel. Het doet goed! Ik zei gisteren nog tegen vriend dat ik niet wil dat dit op haar afgeeft, en dat ik tegen die tijd echt wel dingen anders moet doen. Maar eigenlijk is dat natuurlijk belachelijk, want ik ben nu al haar mama en ze zal vast snel merken of ik wel of niet goed in mijn vel zit. Tijd om mijn eigenste 'slagveld' te gaan leren waarderen. En terwijl ik dat typ volgt in mijn hoofd 'ja, over 15 kilo ben ik vast al blijer'. Wrong. Wereld op zijn kop, want dat is een utopie en ook over 15 kilo ben ik niet blij. Tis eerder tijd dat ik leer om ook mét die 15 kilo van mijn lijf te gaan houden, omdat ik nu een mama ben en zij het allerbelangrijkste is. Oh en had ik al dankjewel gezegd?
![]()
![]()
Verder is het ook fijn om hier te lezen dat de 'wanhoop' die je als nieuwbakken mama in die nachtelijke momenten kan voelen niet gek is en dat ik niet de enige ben. Ook hier is het met name een grote roze wolk, hoor, maar af en toe wordt het zorgen en het 'alweer' voeden en nooit meer alleen zijn me even wat veel. En hoewel ik dat niemand gun, want ik merk dat ik daar zelf heel emotioneel van kan worden omdat t arme kind er ook niets aan kan doen dat ze die hele normale behoeften of ongemakken heeft, vind ik het wel geruststellend dat ik dus niet alleen ben. En dat ook dat er mag zijn, ofzo. Maar liever niet. Het went vast snel en dan ebben die momenten vast weg.
Een sprongetje ja, net als ikke
Over t zweten, wat je vroeg ikke, dat gaat goed! We herkennen nu dat het echt alleen is als ze boven op me slaapt of als ze in d'r box te warm is toegedekt, verder heeft ze het eigenlijk nooit. Gelukkig!
En verder nog nvoor Mabawa en flesweigerkindjes en enge spinnen en zulks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |