Er zitten vast wel mensen bij die in andere landen niet arbeidsongeschikt zouden zijn verklaard. Het lijkt me sterk dat de fysieke zwakheid van Nederlanders de reden is dat het arbeidsongeschiktheidspercentage in Nederland zo hoog ligt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:11 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Ok, profiteurs dan. Die er een slaatje uit slaan
Je bekijkt deze mensen dus al een beetje met een verdachte blik. Handicap? Niet kunnen werken? Yeah, right.. En je bent de enige niet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zitten vast wel mensen bij die in andere landen niet arbeidsongeschikt zouden zijn verklaard. Het lijkt me sterk dat de fysieke zwakheid van Nederlanders de reden is dat het arbeidsongeschiktheidspercentage in Nederland zo hoog ligt.
Jij snapt er echt niks van he....quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:17 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Je bekijkt deze mensen dus al een beetje met een verdachte blik. Handicap? Niet kunnen werken? Yeah, right.. En je bent de enige niet.
Nee, dat snap ik. Iedereen snapt dat er mensen zijn die echt niet kunnen werken, jij ook.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
niet dat er mensen zijn die echt niet kunnen werken.
Dat valt wel mee. En als dat zo zou zijn, dan zou dat verholpen worden als er geen twijfels meer zijn over het toekennen van deze status...quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:25 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik. Iedereen snapt dat er mensen zijn die echt niet kunnen werken, jij ook.
Maar van de mensen met een uitkering, wie is er echt ziek en wie een profiteur? Het probleem is dat iedere gehandicapte wel die schijn over zich heeft, dat ie bij de groep profiteurs hoort..
Het blijft lastig vooral met onzichtbare dingen. Sommige mensen zijn zo fucked up dat ze echt niks meer kunnen, maar onderscheid die maar eens van de mensen die alleen maar zeggen fucked up te zijn...quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:26 schreef Halcon het volgende:
En als dat zo zou zijn, dan zou dat verholpen worden als er geen twijfels meer zijn over het toekennen van deze status...
Onzichtbare dingen? Als iemand last heeft van onzichtbare dingen, dan gewoon als de wieder weerga de uitkering intrekken.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:28 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Het blijft lastig vooral met onzichtbare dingen. Sommige mensen zijn zo fucked up dat ze echt niks meer kunnen, maar onderscheid die maar eens van de mensen die alleen maar zeggen fucked up te zijn...
Ook mompelende schizofrenen en zware autisten die gaan gillen als er een post-it verkeerd hangt?quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Onzichtbare dingen? Als iemand last heeft van onzichtbare dingen, dan gewoon als de wieder weerga de uitkering intrekken.
Iemand die niet kan lopen en niks met z'n handen kan, die kan niet werken. Dat soort dingen zijn best vast te stellen.
Mja, iemand die niet zelfstandig kan leven, heeft eigenlijk ook geen geld nodig. Gewoon geen uitkering geven dus.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:50 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Ook mompelende schizofrenen en zware autisten die gaan gillen als er een post-it verkeerd hangt?
Het is wel gewoon zo, mensen zijn tegewoordig strontverwend en ze beseffen het niet eens.quote:
Nog een veel grotere gaap.quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:43 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het is wel gewoon zo, mensen zijn tegewoordig strontverwend en ze beseffen het niet eens.
Ik had vroeger ook geen tv op mijn slaapkamer (pas toen ik 14 ofzo was toen ik er zelf 1 bij elkaar had gespaard van mijn krantenwijk) , schoenen deed je mee tot je er uitgegroeid was of ze versleten waren en kleding kocht je gewoon bij de Bristol. Naar school gaan en brengen ging lopend of op de fiets. En dat was niet omdat wij nou zo'n arm gezin waren, mensen menen tegenwoordig maar overal recht op te hebben, walgelijk. Zeker als je er niet voor werkt.
Ik ben niet tegen vangnetten of de bijstand maar ik ben wel tegen misbruik en het idioot kleine verschil met werkenden en het vreselijke geniveleer in dit land.quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Nog een veel grotere gaap.
Dankzij het beleid waar Pietje V zo'n fan is krijg je dit soort dingen. We worden lekker gemaakt met allerlei reclames, als je iets niet hebt hoor je er niet bij. Zelfs de Postcodeloterij speelt op die gevoelens in. We leven nu eenmaal in een wereld waar we flink moeten consumeren om onszelf tevreden te houden. Dat is pas walgelijk. Mensen die moedwillig niet willen maar wel kunnen die komen als je ze geen bijstand geeft het spul bij je thuis halen, ik geef dan liever een paar tientjes per jaar af om zo die mensen tevreden te houden.
Mensen in de bijstand over een kam scheren en uitmaken als uitvreters en lamme fokken is in mijn ogen vele malen zieliger en getuigt van geen enkele solidariteit. Juist door dit soort mensen moet solidariteit in bepaalde maten worden opgelegd door de overheid om de mensen onder aan de ladder toch tevreden te houden, anders zagen ze de sporten door.
Ik kan me wel in zijn verhaal vinden maarja je zal eens ergens moeite voor doen he. Het is makkelijker om te schelden op de hoogte van de uitkeringen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:17 schreef poemojn het volgende:
[..]
oh kijk, jij kunt lezen, rekenen, dingen logisch beredeneren en er een Spartaanse discipline op na houden, levenslang (of nouja, je bent 28?). Vier dingen die niet iedereen in de bijstand je zomaar nadoet. En ook niet zomaar iedereen zonder bijstand. Klinkt alsof je niet gemiddeld bent, en van anderen verwacht dat ze net zo zijn als jij.
Je klinkt zo verbaasd? Dat gebeurd echt bij wel meer mensen hoor.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:16 schreef moussie het volgende:
Hou jij echt maar iets van net boven de 300 euro over om alles van te doen? Dat is namelijk het bedrag wat je per maand zo ongeveer overhoudt na het betalen van de vaste lasten.
Elk systeem heb je mensen zitten die misbruik maken van de situaties. Daar valt niet aan te ontkomen. Dat daardoor andere mensen de dupe zijn door het uitkleden van diezelfde situatie vind ik niet kunnen. Harder optreden tegen fraudeurs en het aanpakken van mensen die niet willen maar wel kunnen zou een goed iets zijn. Laat de mensen met beperkingen die niet kunnen werken gewoon met rust en gun ze een normaal leven.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen vangnetten of de bijstand maar ik ben wel tegen misbruik en het idioot kleine verschil met werkenden en het vreselijke geniveleer in dit land.
Daarnaast vind ik dat mensen in de bijstand niet constant moeten kijken naar mensen die het 'beter' hebben maar naar mensen die het slechter hebben. En dat zijn er genoeg, zelfs onder werkenden en die hebben ook nog eens hun tijd die ze elke week kwijt zijn.
Onzin. Het zou niet zo moeten zijn dat iemand die van belastingcenten een bijstandsuitkering trekt beter af is dan iemand die werkt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Elk systeem heb je mensen zitten die misbruik maken van de situaties. Daar valt niet aan te ontkomen. Dat daardoor andere mensen de dupe zijn door het uitkleden van diezelfde situatie vind ik niet kunnen. Harder optreden tegen fraudeurs en het aanpakken van mensen die niet willen maar wel kunnen zou een goed iets zijn. Laat de mensen met beperkingen die niet kunnen werken gewoon met rust en gun ze een normaal leven.
Natuurlijk moet de bijstand kijken naar mensen die het beter hebben, dat is namelijk een goede basis om de hoogte van de bijstand te bepalen. Dat er werkgevers zijn die hun personeel graag in de stront willen laten zakken en er geen zak om geven dat hun personeel net of net niet rond kan komen heeft een bijstandsontvanger niks mee te maken.
Dan moet die werkenden gaan klagen bij zijn werkgever.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Onzin. Het zou niet zo moeten zijn dat iemand die van belastingcenten een bijstandsuitkering trekt beter af is dan iemand die werkt.
Ik denk dat we blij moeten zijn dat ze kiezen voor de moeilijkste weg (werken) en niet voor de makkelijkste weg (handje ophouden).quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan moet die werkenden gaan klagen bij zijn werkgever.Kan me trouwens niet voorstellen dat iemand werkt het slechter heeft dan iemand in de bijstand, de toeslagen voor bijstandtrekkers gelden ook voor minimumloners (al vraag ik me af of die er echt zijn in Nederland).
Kan me niet geloven dat het gros van de bijstandtrekkers zo tevreden zijn. Gelukkig zijn er gewoon meer mensen die wel willen werken en ook doen. Nogmaals mensen die misbruik maken van de situatie heb je in elk systeem. Ik heb liever dat de overheid bijvoorbeeld faillissementsfraude aanpakt, daar gaat iets meer geld in om.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat we blij moeten zijn dat ze kiezen voor de moeilijkste weg (werken) en niet voor de makkelijkste weg (handje ophouden).
Ik zeg nergens dat men faillissementsfraude niet moet aanpakken. Graag zelfs. Als bijstandstrekkers niet tevreden zijn, dan is de oplossing heel simpel: werk gaan zoeken.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Kan me niet geloven dat het gros van de bijstandtrekkers zo tevreden zijn. Gelukkig zijn er gewoon meer mensen die wel willen werken en ook doen. Nogmaals mensen die misbruik maken van de situatie heb je in elk systeem. Ik heb liever dat de overheid bijvoorbeeld faillissementsfraude aanpakt, daar gaat iets meer geld in om.
Gelukkig zijn er meer banen dan werkzoekendenquote:Op woensdag 19 maart 2014 16:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat men faillissementsfraude niet moet aanpakken. Graag zelfs. Als bijstandstrekkers niet tevreden zijn, dan is de oplossing heel simpel: werk gaan zoeken.
Dat "argument" mag je tevoorschijn halen op het moment dat de Oost-Europeanen niet meer aan werk kunnen komen en er geen vacatures meer zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er meer banen dan werkzoekenden![]()
![]()
Daar kiezen werkgevers zelf voor.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat "argument" mag je tevoorschijn halen op het moment dat de Oost-Europeanen niet meer aan werk kunnen komen en er geen vacatures meer zijn.
Werkgevers kiezen daar voor omdat de Nederlanders hun neus er voor ophalen, niet gemotiveerd zijn, veel zeuren en lui zijn. Dat werkgevers opteren voor buitenlanders heeft een reden en die reden is niet pure willekeur.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar kiezen werkgevers zelf voor.
Mooi voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Edit:
Dat argument van Oost-Europeanen mag je gebruiken wanneer ze evenredig worden behandeld als Nederlandse werknemers.
Onzin, Nederlandse mensen hoeven niet te solliciteren. AH is via Tempo-Team daar ook al mee bezig geweest. Eisen dat je Pools spreektquote:Op woensdag 19 maart 2014 16:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Werkgevers kiezen daar voor omdat de Nederlanders hun neus er voor ophalen, niet gemotiveerd zijn, veel zeuren en lui zijn. Dat werkgevers opteren voor buitenlanders heeft een reden en die reden is niet pure willekeur.
Wat je nu post zijn excessen. Er zijn ook genoeg bedrijven waar ze Hongaren niet aannemen.
Ja, en dan? Bij sommige functies moet je Engels spreken, bij andere Duits en weer bij andere Chinees... Je kunt toch talen leren? Middels scholing kun je ervoor zorgen dat je interessant bent en blijft op de arbeidsmarkt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Onzin, Nederlandse mensen hoeven niet te solliciteren. AH is via Tempo-Team daar ook al mee bezig geweest. Eisen dat je Pools spreekt![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |