18 graden is gewoon niet koud.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:15 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
In huis is 18 graden wel koud hoor.
Zeker als je de pech hebt in een niet al te best geïsoleerd huis te zitten waardoor er tocht is.
Je bent wel erg makkelijk met je eigen mening als Voldongen Feit te presenteren.
Nee, jij vindt 18 graden in huis niet koud.quote:
Oh nee?quote:Een boehoe 'kijk mij eens arm zijn' verhaal omdat je de verwarming op 18 graden hebt staan slaat nergens op.
Veel snoepen we niet, soms zak chips of homemade popcorn. Avondeten vult al flink.quote:Op maandag 24 maart 2014 22:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar je eet maar 1x per dag ? En je drinkt verder niets ? En snoepen ?
En dan nog 2 euro voor 2 personen....
Verzorging wordt er deel van betaald, shampoo/zeep en schoonmaakmiddelen (die erg goedkoop zijn!) betalen we vaak uit eigen zak, maar dat is ook niet meer dan ¤10-15 euro per maand.quote:Op maandag 24 maart 2014 22:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
100 euro voor boodschappen ? Daar moet je wel alles bij doen he, niet alleen eten en drinken, maar ook bv voor je verzorging.
Eet je alleen water en brood dan ?
Nee is niet feitelijk 5 euro. Ik betaal nu 50 euro per maand aan Energiedirect, oftewel 600 per jaar. Ik krijg ongeveer 200 euro welkomskorting van ze (weet even niet hoeveel precies), wat dus 400 euro op jaarbasis is, oftewel per maand ~ ¤ 35,-quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Je G/L verbruik is feitelijk 5 euro? Of was je even vergeten dat je naast je verbruik ook nog de netwerkbeheerder moet betalen, 35 euro per maand?
En nee, ik woon niet in een flat of appartement, dit is een tussenwoning. Mijn verwarming staat met 18 graden aan de lage kant, zeker voor iemand van mijn leeftijd, maar altijd aangenaam warm stoken kan ik nu eenmaal niet betalen. Extra trui dus, warme deken over m'n knieën en een paar vingerloze handschoenen om te zorgen dat mijn polsen/handen niet verkrampen van de kou.
Ik woon in een eind jaren 60 4 kamer appartement (recentelijk gerenoveerd) en kachel staat 's nachts op 17 graden en gaat pas 's avonds na 18.30 (als we thuis zijn) naar 18,5 graden. Aangezien de zon erop staat, hoeft de verwarming nu al helemaal niet meer aan!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:19 schreef trovey het volgende:
[..]
Jullie zijn nooit thuis dat gas en stroom zo laag is? Ik ken iemand die ook het grootste deel van de dag weg (vanaf een uur of 6.00 tot een uur of 22.20 door de week) is maar die krijgt dat zelfs niet voor elkaar.100 euro voor 2 personen aan boodschappen is ook wel extreem laag, ik kreeg te horen dat 200 euro al niet mogelijk was.
![]()
Niet voor iedereen hoorquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:21 schreef Worteltjestaart het volgende:
Oh nee?
Energie is een vrij belangrijke vaste last hoor.
Ben jij zo'n koukleum dan? Ik zet m'n thermostaat 's nachts op 15 graden, en overdag op een graad of 19. Zelden hoger.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:23 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar die pasta voor 2 personen voor 2 euro.
Overigens, 18 graden, daar zet ik mijn thermostaat op als ik de deur uit ga. Zelfs 's nachts staat hij nog een stuk hoger. Je gaat toch net binnen met een trui aan zitten.
Als ik de deur uit ga helemaal niet juist, maar in mijn huis wil ik gewoon comfortabel zitten. Mijn verwarming staat meestal op 21.5-23 (af en toe wordt wel eens iets te warm en dat is dan een mooi moment om even een raampje op een kier te zetten en te luchten, dat moet ook gebeuren), 's nachts op 20-21. Ik verwarm wel maar 1 kamer tegelijk doorgaans, in de rest van het huis staat de verwarming dan uit. Met 15 graden doe ik echt geen oog dicht hoor, snap niet hoe mensen zo kunnen slapen!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ben jij zo'n koukleum dan? Ik zet m'n thermostaat 's nachts op 15 graden, en overdag op een graad of 19. Zelden hoger.
Desondanks komt m'n energierekening wel op 120 euro per maand.
Nee ik ook niet, ik ken mensen die slapen snachts met het raam open, ook met -10.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als ik de deur uit ga helemaal niet juist, maar in mijn huis wil ik gewoon comfortabel zitten. Mijn verwarming staat meestal op 21.5-23 (af en toe wordt wel eens iets te warm en dat is dan een mooi moment om even een raampje op een kier te zetten en te luchten, dat moet ook gebeuren), 's nachts op 20-21. Ik verwarm wel maar 1 kamer tegelijk doorgaans, in de rest van het huis staat de verwarming dan uit. Met 15 graden doe ik echt geen oog dicht hoor, snap niet hoe mensen zo kunnen slapen!
18 graden... vriest alles dan kapot? Als er snot uit je neus komt hangt er drie seconde later een ijspegel aan je neus?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:15 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
In huis is 18 graden wel koud hoor.
Zeker als je de pech hebt in een niet al te best geïsoleerd huis te zitten waardoor er tocht is.
Je bent wel erg makkelijk met je eigen mening als Voldongen Feit te presenteren.
Sowieso in de kou gaan zitten omdat je niet meer geld wil verdienen, hoe dom ben je dan??quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:14 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
18 graden is gewoon niet koud.
Een boehoe 'kijk mij eens arm zijn' verhaal omdat je de verwarming op 18 graden hebt staan slaat nergens op.
15 graden is niet koud joh. Bovendien lig je dan toch in bed. Ik ga niet stoken voor niets natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als ik de deur uit ga helemaal niet juist, maar in mijn huis wil ik gewoon comfortabel zitten. Mijn verwarming staat meestal op 21.5-23 (af en toe wordt wel eens iets te warm en dat is dan een mooi moment om even een raampje op een kier te zetten en te luchten, dat moet ook gebeuren), 's nachts op 20-21. Ik verwarm wel maar 1 kamer tegelijk doorgaans, in de rest van het huis staat de verwarming dan uit. Met 15 graden doe ik echt geen oog dicht hoor, snap niet hoe mensen zo kunnen slapen!
Kom ik met mijn voorschot van 253 euro aan.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:53 schreef Tomatenboer het volgende:
Lees net toevallig dat m'n voorschot verlaagd wordt naar 93 euro per maand trouwens (stroom en gas) en dat ik 160 euro terugkrijg.
Haha 30 graden of een heel groot huisquote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Kom ik met mijn voorschot van 253 euro aan.
Ik stook een houtkachel.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Haha 30 graden of een heel groot huis![]()
![]()
Voorschot zegt niet altijd even veel over je daadwerkelijke verbruik. Verder ligt het er natuurlijk aan hoe groot je huis is, hoeveel mensen er wonen, hoeveel je stookt, wat voor apparaten je allemaal aan hebt staan, of de buren aftappen, etc...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Kom ik met mijn voorschot van 253 euro aan.
Idealiter kan je dan ook netjes ieder jaar een vast bedrag opzij zetten vanaf het moment dat je een apparaat hebt gekocht. Helaas heeft het leven soms valkuilen waardoor van al die goede bedoelingen niets terechtkomt en je deze spaarpot voor iets anders moet gaan gebruiken. Als het potje leeg is en er gaat iets kapot, je fiets wordt gestolen oid dan kan jij daarvoor de reservering van de lopende maand gebruiken, ik niet. Dat het over een langere periode wel weer allemaal goed komt heb ik op dat moment niets aan hé? Ik heb die fiets morgen nodig en niet volgend jaar.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het maakt echt werkelijk geen fuck uit of je vakantiegeld één keer per jaar komt of maandelijks wordt uitbetaald. Je doet toch reserveringen voor uitgaven die niet maandelijks maar jaarlijks (of nog minder vaak) voorkomen. Dan gebruik je het vakantiegeld lekker voor die reserveringen als je niet op vakantie gaat, heb je er ook geen omkijken naar.
Okay, jij je zin, je uitgaven, behoudens je auto en sparen en zo zijn op bijstandsniveau ...quote:Ja ik zit op bijstandsniveau. Dat ik er iets boven zou komen als mijn huur boven de 400 euro komt omdat ik nu ook nog de nodige luxe uitgaven doe doet er niets aan af dat ik nu op bijstandsniveau leef. Mijn huur is namelijk niet boven de 400 euro en als ik in de bijstand kom ga ik ook niet verhuizen naar een dure woning. Dat zou nogal dom zijn, vind je ook niet? Maar zoals je kunt zien kan ik makkelijk 50 euro per maand bezuinigen door niet op vakantie te gaan. Vakantie is leuk, maar nergens voor nodig als je het niet kunt betalen.
Voor mijn type huis en vergeleken met mijn buren zit ik behoorlijk laag, tussenwoning in de Noordkop, vrij koel/vochtig dus en bijna altijd wind. En ja, in dat provider hoppen moet ik me maar weer eens verdiepen, geloof dat mijn contract (bijna) afgelopen is.quote:140 voor G/W/L... Das best veel als je alleen bent. Jaarlijks overstappen levert je zo al 200 tot 300 euro op
Als ik vrienden en kennissen hoor die overgestapt zijn naar de 33 euro diensten, die willen allemaal terug naar ziggo, janken met de pet op. Ik doe vrijwilligerswerk, via remote desktop, dus een goede verbinding is voor mij van belang.quote:70 voor telefoon/tv/internet als je weinig te besteden hebt ook. TV/internet heb je voor 31 euro per maand en een sim-only met 300 belminuten/sms kost je 6 euro in de maand. Je hebt meteen ruim 3 tientjes besparing te pakken.
Oeps daar zeg je wat. In het geval van de 'normale bijstandsgerechtigde' worden dat dus 151 euro voor kleding, kapper en die hele zwik, en mogelijk een gedeelte naar de voeding, want 135 euro voor voeding is echt wel aan de krappe kant.quote:En in je laatste alinea is er plots 100 euro verdwenen..... Waar gaat dat naartoe dan?
Voorschot klopt aardig, alleen zal het het totaal bedrag dit jaar hoger uitvallen want mijn machines staan gelukkig wat vaker aan. (Werkplaats aan huis in de schuur.) De stroomkosten mag ik niet op het bedrijf zetten omdat mijn schuur o.a. geen eigen sanitaire voorzieningen heeft.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voorschot zegt niet altijd even veel over je daadwerkelijke verbruik. Verder ligt het er natuurlijk aan hoe groot je huis is, hoeveel mensen er wonen, hoeveel je stookt, wat voor apparaten je allemaal aan hebt staan, of de buren aftappen, etc...
Mja, kijk. Diegene met 93 euro zal voor dat bedrag geen werkplaats laten draaien natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Voorschot klopt aardig, alleen zal het het totaal bedrag dit jaar hoger uitvallen want mijn machines staan gelukkig wat vaker aan. (Werkplaats aan huis in de schuur.) De stroomkosten mag ik niet op het bedrijf zetten omdat mijn schuur o.a. geen eigen sanitaire voorzieningen heeft.
wordt Hanni Hanna brodeloos.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:07 schreef Halcon het volgende:
Waarom moet een bijstandstrekker eigenlijk naar de kapper? Tik een tondeuse op de kop voor 19,95 en je kunt jaren vooruit.
Valt wel mee. Jan Modaal kan dan immers vaker naar de kapper omdat 'ie wat minder belasting hoeft te betalen.quote:
Jan Modaal neemt lekker een thuiskapstertje. Zwart uiteraard.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Valt wel mee. Jan Modaal kan dan immers vaker naar de kapper omdat 'ie wat minder belasting hoeft te betalen.
Ik hoef niet op geld te letten, maar probeer het toch niet al te veel over de balk te smijten. Voorheen ging ik om de vijf dagen naar de kapper. Nu maar een tondeuse gekocht zodat m'n vriendin m'n haar kan doen.
Je hebt zat van die kappers waar je voor 10 euro terecht kunt en bij de Brainwash betaal je iets van 16,50.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jan Modaal neemt lekker een thuiskapstertje. Zwart uiteraard.
Je betaalt toch geen 25 eruo voor wat knippen....
Omdat dan de schuur te klein wordt. Ik ben bezig meet een loods van 6x16 meter alleen wil de gemeente nog niet meewerken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, kijk. Diegene met 93 euro zal voor dat bedrag geen werkplaats laten draaien natuurlijk.![]()
Waarom leg je niet wat provisorische sanitaire voorzieningen aan in je schuur? Kan wellicht voordelig zijn om het op je bedrijf te zetten.
Ik betaal 100 euro per maand voorschot en we zijn met twee. Overdag is er vrijwel nooit niemand aangezien we allebei werken en buiten de gebruikelijke apparaten (wasmachine, vaatwasser, tv's, vriezer, koelkast) staat er weinig aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |