Ik wacht met spanning!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 04:29 schreef El_Matador het volgende:
Deze docu deed mij beseffen dat je helemaal geen groot complot nodig hebt om iets te faken:
Prachtig.
Ik kom terug met het uiteindelijke, supersimpele, alle NASA-verhalen debunkend bewijs van de hoax. Opdat het voor altijd stil zal blijven.
Die docu maakt nou niet bepaald een goede indrukquote:Op vrijdag 9 mei 2014 04:29 schreef El_Matador het volgende:
Deze docu deed mij beseffen dat je helemaal geen groot complot nodig hebt om iets te faken:
Prachtig.
Ik kom terug met het uiteindelijke, supersimpele, alle NASA-verhalen debunkend bewijs van de hoax. Opdat het voor altijd stil zal blijven.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:23 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Die docu maakt nou niet bepaald een goede indrukIk klik naar een willekeurig punt, en voila. Geneuzel over hoe schaduwen verschillende kanten op lopen en dat dit onmogelijk is met alleen de zon als lichtbron.
Punt 1: Dat is prima mogelijk, en komt door het niet volledig plat zijn van het oppervlakte waar ze op staan. Als de lander bijvoorbeeld op een platter stuk staat, en de foto vanuit een kuil is genomen gaan de schaduwen niet parallel zijn.
Punt 2: De implicatie is dat deze schaduwen het gebruik van studio lampen aantoond. Het probleem is, dan krijg je meerdere schaduwen per object...
It's not rocket science...
Ok, een lijstje bullshit en f-ups uit die docu:quote:Op vrijdag 9 mei 2014 04:29 schreef El_Matador het volgende:
Prachtig.
Als het zo supersimpel is waarom laat je ons dan wachten?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 04:29 schreef El_Matador het volgende:
Hij moet eerst nog in drie andere discussies op guitige wijze verwarring stichten.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als het zo supersimpel is waarom laat je ons dan wachten?
Als het net zo "sterk" is als dit filmpje dan zal het waarschijnlijk niet stil blijven.
Dat zal mij ook benieuwen ja. Als iemand dit overtuigend vind belooft dat iig niet veel goeds.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als het zo supersimpel is waarom laat je ons dan wachten?
Als het net zo "sterk" is als dit filmpje dan zal het waarschijnlijk niet stil blijven.
Normaal reageren is te moeilijk. Dit thema is uiterst gevoelig en ik besef dat de steun voor het officiele verhaal vele malen groter is dan de steun voor een complot. Dat betekent dat mensen die de waarheid zoeken, moeilijk genoeg met een monopolie in bronnen, dus moeite moeten doen. Dat is niet erg, maar kap es met dat hautaine toontje. Nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ok, een lijstje bullshit en f-ups uit die docu:
Allerminst. Verdere discussie hier:quote:Gelijk aan het begin heb je wat geneuzel over grote projecten waar de mensheid te trots was, en dus gedoemd waren te mislukken. Toren van babel, Titanic en het Apollo programma. Ik snap op zich wel wat ze daar willen zeggen, maar ze hebben de feitjes toch niet helemaal juist. Sure, Titanic was op dat moment de grootste, maar ze was nr 2 uit de Olympic klasse (met nog een 3de, Brittanic), en maar iets groter dan de Olympic zelf, die eerder gebouwd was. Olympic heeft zelfs nog een kill gescoord in de 1ste wereld oorlog, door een Duitse u-boot te rammenBrittanic is ook gezonken, door op een mijn te lopen. Olympic is zo'n 25 jaar in de vaart geweest. Maargoed, dit hele stuk is ietwat irrelevant.
De kans dat er niets gebeurt met 6 (?) "succesvolle" maanlandingen is bijzonder klein, zeker gezien de tijd. Tegenwoordig is het al een klus, laat staan zo lang geleden.quote:On to things which piss me off, de volgende grove fout. Ze claimen dat de Apollo missie volledig werkte met zijn eerste missie. FOUT. Zoals met zoveel van dit soort technologische ontwikkelingen was het precies dat, een ontwikkeling. De Apollo raket zelf is eerst onbemand getest, waar meerdere problemen gevonden en verholpen zijn. Zelfs bij de eerste lancering was het geen volledig nieuwe raket. De bovenste trap werd bijvoorbeeld al eerder gebruikt bij kleinere versies van deze raket. En zo gaat het verder. De Apollo CM is zowel rond de aarde als naar de maan getest, net als de maanlander. Ze zijn met Apollo 10 al tot op een paar km van het maanoppervlak gevlogen als generale repetitie voor Apollo 11. En het gaat ook nog eens verder door voor Apollo, gezien veel van de Apollo missie onderdelen met Gemini getest en ontwikkeld zijn. Dat soort dingenNiemand vraagt je te geloven dat alles in 1 keer werkte (it didn't, zoals de Apollo 1 astronauten je niet na konden vertellen).
De VSAmerikanen waren -primaire beelden, wat wil je nog meer?- beangstigd door het succes van de Russen, die overal de eersten in waren. Dat terwijl die overtuigde neocons/haviken van toen ook al zeer machtig waren.quote:Ohjee, de Russen hadden wel 5x zoveel uren in de ruimte als de USA! Wat niet wordt gemeld is dat dit zo'n 10 jaar voor Apollo was... Dat gat is gewoon gedicht in die tijd.
Ik kan niet bepalen of die Van Allengordels zo gevaarlijk zijn als beweerd wordt, maar ik kan het me als geoloog goed voorstellen. Het is niet een kwestie van per se een loden kooi moeten hebben, er zijn volgens mij wel lichtere anti-stralingsmaterialen ontwikkeld inmiddels. Maar dat het dingetje dat op de Maan had moeten landen niet zomaar eventjes -zonder enige schade achteraf!- door die gordels heen ging, lijkt me wel.quote:En daar zijn de van Allen belts, die op 1000 miles zouden beginnen. Ze claimen dat alleen de Apollo missies zo hoog kwamen, en alle andere bemande missies laag genoeg bleven om onder deze 1000 mile grens te blijven. Nog een mooie claim, dat tonnen aan lood nodig zouden zijn om deze straling tegen te houden. Hier wordt geen enkele argumentatie voor gegeven. Dit klopt dan ook niet, gezien de straling in kwestie uitsluitend uit geladen deeltjes bestaat. Daar heb je helemaal geen lood voor nodig. Een dun laagje aluminium is al redelijk effectief tegen dit soort straling.
Logisch; de Aarde is allerminst een homogeen geheel, al helemaal als de Zon ermee te maken krijgt, zoals die Van Allengordels worden veroorzaakt; de interactie van het aards magnetisch veld met de straling (in alle golflengten) van de Zon.quote:Die straling zou de reden zijn dat de Sovjets alleen onbemande sondes naar de maan stuurden. Wat ze hier voor het gemak even weglaten is dat de Sovjets wel dieren heeft gestuurd! Hun Zond 5 sonde had o.a. een paar schildpadden aan boord, die de trip zonder problemen overleeft hebben.
En nu gaan ze zichzelf tegenspreken. Ze spreken over een shuttle missie naar een hoogte van 350 mile, waar de astronauten de effecten van straling begonnen te zien. Maar de van Allen belts beginnen toch pas bij 1000 mile? Wat is het nou? Retorische vraag, want de van Allen belts komen op sommige plekken tot zo'n 120 mile van het aardoppervlak. Ook huidige bemande missies hebben hier mee te maken.
En dat is dus precies het verschil tussen jou en mij. Dit is juist een sterk argument. Zelfs als er slechts een paar lekken waren, is het een project geweest met -ik kan dat niet controleren, maar neem het aan- 129.500 mensen betrokken.quote:Verderop maken ze de vergelijking met het Manhattan Project, ivm geheimen bewaren. Well, that failedTijdens het project zijn gegevens al uitgelekt naar de Sovjets. Lijkt me een ietwat ongelukkig gekozen voorbeeld.
Heb je een linkje daarover?quote:Nog een leuke claim, dat het verzenden van data van een missie gefaket kon worden met een satelliet. Op zich een leuk idee, ware het niet dat radioastronomen in die tijd doplermetingen hebben gedaan met deze radiosignalen. Daar kan je prachtig dingen als het afdalen naar de maan in herkennen. Dan zou dat ook zeer nauwkeurig gesimuleerd moeten worden.
Waarom nou weer dat hautaine gedoe? Ze zijn niet "te dom".quote:De volgende moest ik toch wel even om lachenZe zeggen zoiets als ze hebben NASA meerdere keren gevraagd om foto's van astronauten op de maan, en veel duplicaten uit een zeer beperkte set gekregen. Klinkt mij alsof ze gewoon een standaard pers-pakket hebben gekregen, en zo dom zijn om hier uit te concluderen dat NASA geheimzinnig doet over de foto's.
Samen met Buzz en Collins zag ik. Het punt is wel dat er nauwelijks foto's zijn, nauwelijks interviews. Zet dat af tegen de eerste mens op de Zuidpool, Mount Everest en andere prestaties. Die mensen zijn nooit uit de media weg te slaan geweest. Dat is op zich al vaag en in mijn ogen verdacht. Jij vindt dat niet zo, dat kan. De geschiedenis geeft echter mij meer gelijk dan jou.quote:En nog een mooie foute claim. Dat Armstrong nooit een interview heeft gegeven. Eerder in dit topic is daar nog een voorbeeld van langs gekomen.
Nee, ze presenteren het correct. Er zijn andere filmpjes waar het niet correct wordt weergegeven. 90 graden tussen schaduwen op een vrij voorspelbaar terrein is heel vreemd.quote:"From an analytical standpoint, photographic anomalies have to be sorted out with an understanding of lighting and shadows."![]()
Laat ze dat dan alsjeblieft ook doen. Kort hierna claimen ze domweg dat twee scheve schaduwen naast elkaar betekenen dat twee verschillende lampen zijn gebruikt. Dan krijg je twee schaduwen stelletje sukkels! Understanding of lighting and shadows...
Het gaat om het albedo van de Maan. Mede vanwege dit punt was ik in de veronderstelling dat dat heel hoog was. Dat bleek in die reflectordiscussie niet zo te zijn, althans volgens de beschikbare bronnen (Wikipedia: 0,12-0,30 geloof ik).quote:Zelfde met het geneuzel over hoe het mogelijk is dat een object in de schaduw toch zichtbaar is. Deze mensen hadden toch echt beter een fotograaf in kunnen schakelen voor advies. Bij voorkeur iemand die met dit soort dingen werkt:
[ afbeelding ]
Datzelfde gebrek aan kennis over lighting zie je ook weer bij de gebruikelijke foute punten over het ontbreken van sterren op de foto's.
Gebrek aan kennis is geen "faal". Kap nou es met dat gedrag.quote:En nog een keiharde faal! Ze claimen dat Apollo nooit een telescoop mee heeft genomen naar de maan.
Wat is dit dan?
[ afbeelding ]
Bewegen is iets anders dan wapperen. Op bepaalde shots is duidelijk een windeffect te zien, wat je niet kan afdoen met de paal vasthouden.quote:Oh en die stupiditeit over de wapperende vlag... Ze laten nota bene zelfs beelden zien waar de astronauten aan de paal zitten te draaien. Dan gaat de vlag wel bewegen ja.
Dat zegt NASA, dus dan is het waar? Dat is natuurlijk geen feit, geen primair datapunt. Het is overgenomen van NASA/massamedia en dus een secundair datapunt. Onbetrouwbaar, als je het mij vraagt.quote:Weer een punt wat ze weglaten. NASA gebruikte een systeem wat niet compatibel was voor het verzenden van hun video beelden. Dat is de reden waarom de tv stations het van een groot scherm moesten filmen.
Zijn dat de livebeelden? Die "Aarde"??quote:En de grootste faal van de hele docu, waar ze eigenlijk de hele tijd naar toe werken. De zogenaamde achter de schermen beelden die ze 'per ongeluk' te zien hebben gekregen. De 'never before seen" footage, waarvan zogenaamd maar 20 seconden eerder op tv is geweest. Wat ze niet doorhebben is dat ze een deel van de live beelden te pakken hebbenMiljoenen Amerikanen hebben deze beelden toen d'r tijd live op tv gezien. Veel kwalijker is het edit werk wat ze doen, waardoor ze kunstmatig de illusie wekken dat iets onzuivers gaande is.
Hoe dan ook, die "Aarde" is niet echt. KAN niet.quote:Het volgende stuk is ook zo fout als het maar zijn kan, en wel om meerdere redenen. Ze claimen dat de aarde die je ziet maar een klein stuk is van de aarde, gezien door een rond raam, vanuit een lage baan om de aarde. Hier zijn twee grote dingen mis mee. In een lage baan om de aarde beweeg je zo snel rond de aarde dat je ook in zeer korte tijd een behoorlijke beweging ziet. De aarde in deze videobeelden is statisch. Ten tweede is het raam waardoor ze kijken (kan je identificeren als ze de lampen weer aandoen) helemaal niet rond!![]()
Nee, deze documentaire deed mij beseffen hoe je een complot in elkaar zet. Vandaar het aparte topic.quote:En deze 'docu' (ik weet niet of je deze nog zo mag noemen, gezien al de fouten en misleidingen) deed jouw overtuigen dat de maanlandingen nep waren? Dan mag je denk ik toch eens uitleggen waarom je deze zo overtuigend vind.
Bewijs maar dat dat geen argumentum ad verecundiam is. I love this shit! Maar.. de tussenstand op argumenten tot nu toe.. Tuinhek 1 - El Matador 0..quote:Op zondag 11 mei 2014 05:45 schreef El_Matador het volgende:
Ik accepteer van jou niet dat jij mijn universitaire fysische kennis bij het oud vuil gooit.
Ik hoef mijn geologische en fysische kennis niet op een forum te bewijzen met diploma's. De mensen die mij kennen weten wat ik doe en wat voor kennis ik opgedaan heb.quote:Op zondag 11 mei 2014 06:11 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Bewijs maar dat dat geen argumentum ad verecundiam is. I love this shit! Maar.. de tussenstand op argumenten tot nu toe.. Tuinhek 1 - El Matador 0..
Die MILF zal jij niet krijgen, pics van onmogelijke maanlandingen gaan er wel komen. Wacht maar af.quote:Op zondag 11 mei 2014 06:19 schreef Nemephis het volgende:
Dat was niet de comeback waar ik hoopte. Pics van je zus zijn voldoende om je credits te waarborgen.
Ik kan me voorstellen dat het gevoelig ligt ja, als dit de 'docu' is die jouw overtuigt heeft... Er zitten zoveel fouten in, zoveel voorbeelden van te grote luiheid dat ze de meest simpele dingen niet gecontroleerd hebben dat dit niets meer met waarheid zoeken te maken heeft. Dit is veel meer een selectie van de feiten nemen en deze op zo'n manier verdraaien dat ze hun beeld kunnen propageren.quote:Op zondag 11 mei 2014 05:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Normaal reageren is te moeilijk. Dit thema is uiterst gevoelig en ik besef dat de steun voor het officiele verhaal vele malen groter is dan de steun voor een complot. Dat betekent dat mensen die de waarheid zoeken, moeilijk genoeg met een monopolie in bronnen, dus moeite moeten doen. Dat is niet erg, maar kap es met dat hautaine toontje. Nergens voor nodig.
Wat heeft dit met het gequote stuk tekst te maken?quote:Er is dan ook niet niets gebeurd tijdens de Apollo missies... Astronauten zijn overleden, raketten hebben gefaald. Zelfs Apollo 11's landing ging maar net goed.
[quote]
De VSAmerikanen waren -primaire beelden, wat wil je nog meer?- beangstigd door het succes van de Russen, die overal de eersten in waren. Dat terwijl die overtuigde neocons/haviken van toen ook al zeer machtig waren.
Je kan het niet bepalen, maar toch zeg je dat het niet moet kunnen. Rightquote:Ik kan niet bepalen of die Van Allengordels zo gevaarlijk zijn als beweerd wordt, maar ik kan het me als geoloog goed voorstellen. Het is niet een kwestie van per se een loden kooi moeten hebben, er zijn volgens mij wel lichtere anti-stralingsmaterialen ontwikkeld inmiddels. Maar dat het dingetje dat op de Maan had moeten landen niet zomaar eventjes -zonder enige schade achteraf!- door die gordels heen ging, lijkt me wel.
Mooi dat je het hier mee eens bentquote:Logisch; de Aarde is allerminst een homogeen geheel, al helemaal als de Zon ermee te maken krijgt, zoals die Van Allengordels worden veroorzaakt; de interactie van het aards magnetisch veld met de straling (in alle golflengten) van de Zon.
Dat van die schildpadden wist ik niet, heb je misschien een linkje?
Ik had het daarom ook specifiek over uitlekken naar de Sovjets he... Nogal belangrijk, als het doel van het project was om hun te belazeren.quote:En dat is dus precies het verschil tussen jou en mij. Dit is juist een sterk argument. Zelfs als er slechts een paar lekken waren, is het een project geweest met -ik kan dat niet controleren, maar neem het aan- 129.500 mensen betrokken.
Het punt is dat niet elk complot aan iedereen bekend hoeft te zijn. De beoogde transparantie van de macht is een farce, met name omdat de media (uitgezonderd GeenStijl en vergelijkbaar) niet kritisch zijn.
Moet ik even zoeken... Het waren IIRC radioastronomen in de UK, maar het stond op een hele oude site. Of misshien ergens in een boek.quote:Heb je een linkje daarover?
Omdat ze pretenderen een documantaire te maken. Dan verwacht ik toch wel iets van fact checking. Dat ze zelf niet achter het bestaan van die database van tienduizenden foto's zijn gekomen spreekt niet echt voor ze. Dat ze geen foto's van de sterren hebben genomen lijkt mij niet heel gek nee. Je hebt totaal andere instellingen nodig voor de camera, een statief om deze camera op te zetten. Dat is extra gewicht, wat je niet kan gebruiken voor wetenschappelijk nuttige experimenten.quote:Waarom nou weer dat hautaine gedoe? Ze zijn niet "te dom".
Wel is er bij mij onduidelijkheid over de hoeveelheid foto's; ik hoor hier enkele tientallen, elders hoorde ik juist 22.000 foto's. En geen enkele van de sterren, zoals gezien vanaf de Maan? Met een lange sluitertijd om alles mooi vast te leggen? Dat vind jij totaal niet vreemd en stel je verder geen vragen bij?
Je moet dan ook kijken naar hoe die personen zijn. Armstrong had een gruwelijke hekel aan interviews. Het zal dan trouwens eerder in deze topic reeks zijn geweest. Daar is een keer een filmpje van een interview met alleen Armstrong geplaatst.quote:Samen met Buzz en Collins zag ik. Het punt is wel dat er nauwelijks foto's zijn, nauwelijks interviews. Zet dat af tegen de eerste mens op de Zuidpool, Mount Everest en andere prestaties. Die mensen zijn nooit uit de media weg te slaan geweest. Dat is op zich al vaag en in mijn ogen verdacht. Jij vindt dat niet zo, dat kan. De geschiedenis geeft echter mij meer gelijk dan jou.
Is bijna 90 graden ook goed?quote:Nee, ze presenteren het correct. Er zijn andere filmpjes waar het niet correct wordt weergegeven. 90 graden tussen schaduwen op een vrij voorspelbaar terrein is heel vreemd.
Wait, what? Het albedo verandert als je een schaduw erover laat vallen?quote:Het gaat om het albedo van de Maan. Mede vanwege dit punt was ik in de veronderstelling dat dat heel hoog was. Dat bleek in die reflectordiscussie niet zo te zijn, althans volgens de beschikbare bronnen (Wikipedia: 0,12-0,30 geloof ik).
Dat betekent dat er vrij weinig licht wordt teruggekaatst door het maanoppervlak. Al helemaal in de schaduw achter het landingsvoertuig.
De reflectie op de laars van Aldrin is trouwens wel een aanwijzing voor een puntlichtbron, geen zonlicht.
In een documantaire is dat zeker een keiharde faal. Het laat zien hoe laks ze zijn geweest in het controleren van hun claims. En jazeker, daar hebben ze UV gebaseerde observaties mee gedaan die vanaf de aarde onmogelijk zijn om te maken. Deze observaties komen overeen met hetgeen wat moderne UV observatoria laten zien, wat ook weer een stukje toegevoegt bewijs is dat ze er zijn geweest.quote:Gebrek aan kennis is geen "faal". Kap nou es met dat gedrag.
Ok, prima dat ze een telescoop hebben meegenomen, hebben ze daar ook mooie foto's mee gemaakt? Sterrenstelsels gezien die tot dat moment nog niet van de Aarde te zien waren? Documentatie van die observaties? Daar kan je toch zo een stuk of 100 prachtige publicaties uithalen, niet?
Ok, hoe bepaal jij dan dat het een windeffect is? Dat alleen de onderste punt heen en weer gaat komt door de metalen stang die langs de gehele bovvenkant van de vlag liep. Het blijven TV mannen, maar toch: zie ook mythbusters voor een demonstratiequote:Bewegen is iets anders dan wapperen. Op bepaalde shots is duidelijk een windeffect te zien, wat je niet kan afdoen met de paal vasthouden.
Kan je in de specs van de datasheets opzoek, als je dat zou willen. Als daar iets raars bezig was geweest hadden de meeluisterende astronomen, of de partijen buiten NASA die hielpen met tracking en datalinks wel iets raars eraan gezien. Ik zie daar in iedere geval geen reden om bezorgt te zijn.quote:Dat zegt NASA, dus dan is het waar? Dat is natuurlijk geen feit, geen primair datapunt. Het is overgenomen van NASA/massamedia en dus een secundair datapunt. Onbetrouwbaar, als je het mij vraagt.
Wat ze in die docu laten zien zijn een paar geselecteerde fragmenten uit de opnames rond en tijdens de live uitzending ja.quote:Zijn dat de livebeelden? Die "Aarde"??
Ok, hoe weet jij dit zo zeker? Wat ze in de docu claimen is onmogelijk, om de redenen die ik eerder gaf.quote:Hoe dan ook, die "Aarde" is niet echt. KAN niet.
Ik geef je hierboven een waslijst aan argumenten waarom je deze 'docu' bij het grof vuil mag gooien. Wat jouw universitaire kennis waar je schijnbaar zo hoog over denkt dan waard is als je deze fouten in de docu niet gespot hebt mag je zelf bedenkenquote:Nee, deze documentaire deed mij beseffen hoe je een complot in elkaar zet. Vandaar het aparte topic.
Ik zal je het overtuigende bewijs leveren, waar niemand om heen kan. Dat is, als je een open mind hebt, wil luisteren en je láten overtuigen en niet hautain lopen doen over andermans bevindingen, conclusies en technische achtergrond.
Ik accepteer van jou niet dat jij mijn universitaire fysische kennis bij het oud vuil gooit.
Ik heb een stukje van die docu gezien. Erg overtuigend vond ik hem ook niet..quote:Op zondag 11 mei 2014 06:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die MILF zal jij niet krijgen, pics van onmogelijke maanlandingen gaan er wel komen. Wacht maar af.
Sowieso claimen ze veel zaken waar ze dan vervolgens geen argumenten of uitleg voor geven.quote:Op zondag 11 mei 2014 11:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb een stukje van die docu gezien. Erg overtuigend vond ik hem ook niet..
We wachten al sinds 1969 dus neem de tijd.quote:Op zondag 11 mei 2014 06:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die MILF zal jij niet krijgen, pics van onmogelijke maanlandingen gaan er wel komen. Wacht maar af.
Mhoaquote:Op zondag 11 mei 2014 19:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
We wachten al sinds 1969 dus neem de tijd.
Voor wie het in het andere topic gemist heeft: Het onderzoek in kwestie moet nog uitgevoerd worden. Kan dus nog even duren.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
We wachten al sinds 1969 dus neem de tijd.
ondertussen in GBquote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Voor wie het in het andere topic gemist heeft: Het onderzoek in kwestie moet nog uitgevoerd worden. Kan dus nog even duren.
http://what-if.xkcd.com/73/quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |