Dat is incluis kinderbijslag, huur- en zorgtoeslag, de uitkering op zich is voor een echtpaar met of zonder kinderen gelijk aan het minimumloon.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:58 schreef Globali het volgende:
Ben ik gek of is 1809 best veel geld voor een uitkering?
Ah, ik ben dus niet de enige die zich dit afvraagt...quote:Op maandag 17 maart 2014 12:58 schreef Globali het volgende:
Als je alleenstaande zou zijn wel, maar als je er twee kinderen van moet onderhouden denk ik dat je elke cent hard nodig hebt.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:58 schreef Globali het volgende:
Inderdaad.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:03 schreef Deetch het volgende:
Tja maar als je al 700 euro huur moet betalen gaat het natuurlijk best hard.
Dan nog. Dat is ca. 2400 bruto. Ik weet niet wat een arbeider tegenwoordig verdient? Die zal daar toch niet ver boven zitten neem ik aan.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is incluis kinderbijslag, huur- en zorgtoeslag, de uitkering op zich is voor een echtpaar met of zonder kinderen gelijk aan het minimumloon.
Ja natuurlijk, want mensen stoppen die kinderen gewoon terug in de baarmoeder als de situatie zoveel jaar later verandert ..quote:Op maandag 17 maart 2014 13:01 schreef Richestorags het volgende:
Misschien zou het probleem al heel wat minder zijn als mensen niet zo lichtzinnig gaan denken over het nemen van kinderen en de daarbij horende financiële verantwoordelijkheden. Een samenleving is er ook niet om cadeautjes en uitjes te gaan faciliteren voor mensen die niet werken.
Eens. En daarnaast niet denken dat je overal recht op hebt. En dan doel ik op materiele zaken.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:01 schreef Richestorags het volgende:
Misschien zou het probleem al heel wat minder zijn als mensen niet zo lichtzinnig gaan denken over het nemen van kinderen en de daarbij horende financiële verantwoordelijkheden. Een samenleving is er ook niet om cadeautjes en uitjes te gaan faciliteren voor mensen die niet werken.
Niet echt, hangt er van af wat er binnen komt.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voor die gevallen bestaat de voedselbank toch?
Klopt, het minimumloon heet dan ook niet voor niets het minimumloon .. zoveel geld heb je gewoon nodig als je met meerdere personen bent om rond te kunnen komen.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:03 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan nog. Dat is ca. 2400 bruto. Ik weet niet wat een arbeider tegenwoordig verdient? Die zal daar toch niet ver boven zitten neem ik aan.
Dan nog. Als je in dit land een hele simpele baan hebt verdien je dan meer? Volgens mij verdient een vriendin van mij 1400 netto p/m.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je alleenstaande zou zijn wel, maar als je er twee kinderen van moet onderhouden denk ik dat je elke cent hard nodig hebt.
Precies.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:04 schreef Verbodsbord het volgende:
Zolang ze wel huisdieren hebben en 2 pakjes per week roken moeten we ons niet te druk maken.
Nee, dat kunnen ze niet. Maar is het zo vreemd om wat meer verantwoordelijkheid te wensen van mensen? Ouderschap is één van de zwaarste verantwoordelijkheden, neem die dan ook. Ik ben van mening dat je geen kinderen moet nemen als je een onzekere baansituatie hebt, en nog geen gezonde financiële buffer hebt opgebouwd. Gek genoeg hebben die probleemgezinnen vaak nog meer dan 2 kinderen.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, want mensen stoppen die kinderen gewoon terug in de baarmoeder als de situatie zoveel jaar later verandert ..
Dan hou je 1100 over.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:03 schreef Deetch het volgende:
Tja maar als je al 700 euro huur moet betalen gaat het natuurlijk best hard.
Neequote:Op maandag 17 maart 2014 13:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voor die gevallen bestaat de voedselbank toch?
Inderdaad. Laten we zeggen dat je met aftrek van zorgverzekeringen nog 700 over hebt, en na aftrek van telefoon, internet en tv nog 600. Dat laat nog genoeg over om van te eten (als je niet overdadig doet kan je makkelijk van 300 per maand eten met zijn 4'en). Dan heb je nog 300 over voor zaken als kleding en dergelijke.quote:
dat doen de meeste dan ook hequote:Op maandag 17 maart 2014 13:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen ze niet. Maar is het zo vreemd om wat meer verantwoordelijkheid te wensen van mensen? Ouderschap is één van de zwaarste verantwoordelijkheden, neem die dan ook. Ik ben van mening dat je geen kinderen moet nemen als je een onzekere baansituatie hebt, en nog geen gezonde financiële buffer hebt opgebouwd. Gek genoeg hebben die probleemgezinnen vaak nog meer dan 2 kinderen.
quote:In Nederland hebben ongeveer 413 duizend mensen een bijstandsuitkering. Negen procent van hen heeft kinderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |