Dat is incluis kinderbijslag, huur- en zorgtoeslag, de uitkering op zich is voor een echtpaar met of zonder kinderen gelijk aan het minimumloon.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:58 schreef Globali het volgende:
Ben ik gek of is 1809 best veel geld voor een uitkering?
Ah, ik ben dus niet de enige die zich dit afvraagt...quote:Op maandag 17 maart 2014 12:58 schreef Globali het volgende:
Als je alleenstaande zou zijn wel, maar als je er twee kinderen van moet onderhouden denk ik dat je elke cent hard nodig hebt.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:58 schreef Globali het volgende:
Inderdaad.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:03 schreef Deetch het volgende:
Tja maar als je al 700 euro huur moet betalen gaat het natuurlijk best hard.
Dan nog. Dat is ca. 2400 bruto. Ik weet niet wat een arbeider tegenwoordig verdient? Die zal daar toch niet ver boven zitten neem ik aan.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is incluis kinderbijslag, huur- en zorgtoeslag, de uitkering op zich is voor een echtpaar met of zonder kinderen gelijk aan het minimumloon.
Ja natuurlijk, want mensen stoppen die kinderen gewoon terug in de baarmoeder als de situatie zoveel jaar later verandert ..quote:Op maandag 17 maart 2014 13:01 schreef Richestorags het volgende:
Misschien zou het probleem al heel wat minder zijn als mensen niet zo lichtzinnig gaan denken over het nemen van kinderen en de daarbij horende financiële verantwoordelijkheden. Een samenleving is er ook niet om cadeautjes en uitjes te gaan faciliteren voor mensen die niet werken.
Eens. En daarnaast niet denken dat je overal recht op hebt. En dan doel ik op materiele zaken.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:01 schreef Richestorags het volgende:
Misschien zou het probleem al heel wat minder zijn als mensen niet zo lichtzinnig gaan denken over het nemen van kinderen en de daarbij horende financiële verantwoordelijkheden. Een samenleving is er ook niet om cadeautjes en uitjes te gaan faciliteren voor mensen die niet werken.
Niet echt, hangt er van af wat er binnen komt.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voor die gevallen bestaat de voedselbank toch?
Klopt, het minimumloon heet dan ook niet voor niets het minimumloon .. zoveel geld heb je gewoon nodig als je met meerdere personen bent om rond te kunnen komen.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:03 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan nog. Dat is ca. 2400 bruto. Ik weet niet wat een arbeider tegenwoordig verdient? Die zal daar toch niet ver boven zitten neem ik aan.
Dan nog. Als je in dit land een hele simpele baan hebt verdien je dan meer? Volgens mij verdient een vriendin van mij 1400 netto p/m.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je alleenstaande zou zijn wel, maar als je er twee kinderen van moet onderhouden denk ik dat je elke cent hard nodig hebt.
Precies.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:04 schreef Verbodsbord het volgende:
Zolang ze wel huisdieren hebben en 2 pakjes per week roken moeten we ons niet te druk maken.
Nee, dat kunnen ze niet. Maar is het zo vreemd om wat meer verantwoordelijkheid te wensen van mensen? Ouderschap is één van de zwaarste verantwoordelijkheden, neem die dan ook. Ik ben van mening dat je geen kinderen moet nemen als je een onzekere baansituatie hebt, en nog geen gezonde financiële buffer hebt opgebouwd. Gek genoeg hebben die probleemgezinnen vaak nog meer dan 2 kinderen.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, want mensen stoppen die kinderen gewoon terug in de baarmoeder als de situatie zoveel jaar later verandert ..
Dan hou je 1100 over.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:03 schreef Deetch het volgende:
Neequote:Op maandag 17 maart 2014 13:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voor die gevallen bestaat de voedselbank toch?
Inderdaad. Laten we zeggen dat je met aftrek van zorgverzekeringen nog 700 over hebt, en na aftrek van telefoon, internet en tv nog 600. Dat laat nog genoeg over om van te eten (als je niet overdadig doet kan je makkelijk van 300 per maand eten met zijn 4'en). Dan heb je nog 300 over voor zaken als kleding en dergelijke.quote:
dat doen de meeste dan ook hequote:Op maandag 17 maart 2014 13:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen ze niet. Maar is het zo vreemd om wat meer verantwoordelijkheid te wensen van mensen? Ouderschap is één van de zwaarste verantwoordelijkheden, neem die dan ook. Ik ben van mening dat je geen kinderen moet nemen als je een onzekere baansituatie hebt, en nog geen gezonde financiële buffer hebt opgebouwd. Gek genoeg hebben die probleemgezinnen vaak nog meer dan 2 kinderen.
quote:In Nederland hebben ongeveer 413 duizend mensen een bijstandsuitkering. Negen procent van hen heeft kinderen.
2 maal ziekenfonds, gas en licht, basisverzekeringen .. en vergeet niet dat schoolgaande kinderen in de groei aardig wat kosten.quote:
Minimumloon bruto is nu ca. 1485 las ik ergens. Maar we hebben het hier over netto.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Klopt, het minimumloon heet dan ook niet voor niets het minimumloon .. zoveel geld heb je gewoon nodig als je met meerdere personen bent om rond te kunnen komen.
En over welke mensen gaat dit nieuwsbericht? Juist ja, over mensen met kinderen en een bijstandsuitkering. Niet over die overige 91% dusquote:Op maandag 17 maart 2014 13:08 schreef Re het volgende:
[..]
dat doen de meeste dan ook heof wil je gewoon weer even je superieur flexen
[..]
Ik dacht dat zij huursubsidie kregen.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:03 schreef Deetch het volgende:
Dat lijkt mij ook. Ik weet niet wat je krijgt als je alleen bent maar dan kan ik mij voorstellen dat bepaalde mensen liever thuis gaan zitten.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. Laten we zeggen dat je met aftrek van zorgverzekeringen nog 700 over hebt, en na aftrek van telefoon, internet en tv nog 600. Dat laat nog genoeg over om van te eten (als je niet overdadig doet kan je makkelijk van 300 per maand eten met zijn 4'en). Dan heb je nog 300 over voor zaken als kleding en dergelijke.
Niet bij huur boven de 600 nogwat euro.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:09 schreef Haksekura het volgende:
[..]
Ik dacht dat zij huursubsidie kregen.
Kunnen gewoon ondernemers zijn geweest die langere tijd een prima inkomen hadden, failliet zijn gegaan en nu niet aan de slag komen.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:09 schreef Richestorags het volgende:
En over welke mensen gaat dit nieuwsbericht? Juist ja, over mensen met kinderen en een bijstandsuitkering. Niet over die overige 91% dus
Als zij daar dan ook eens aan dachten, zou dat heel wat financiële problemen schelen. En zou men schrijnende gevallen beter kunnen helpen.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:08 schreef moussie het volgende:
[..]
2 maal ziekenfonds, gas en licht, basisverzekeringen .. en vergeet niet dat schoolgaande kinderen in de groei aardig wat kosten.
ja, wat je eigenlijk zegt is dat als je maar een simpele arbeider bent je maar geen kinderen moet nemen, ik ben benieuwd wie jouw strontluier gaat vervangen...quote:Op maandag 17 maart 2014 13:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En over welke mensen gaat dit nieuwsbericht? Juist ja, over mensen met kinderen en een bijstandsuitkering. Niet over die overige 91% dus
Dan moet je misschien verhuizen.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:10 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Niet bij huur boven de 600 nogwat euro.
Nee dat zeg ik niet. Vrij apart dat jij dat in mijn woorden leest. Ik ben voor het meer nemen van verantwoordelijkheid. Dan kunnen we als samenleving ook de mensen helpen die echt hulp nodig hebben.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:10 schreef Re het volgende:
[..]
ja, wat je eigenlijk zegt is dat als je maar een simpele arbeider bent je maar geen kinderen moet nemen, ik ben benieuwd wie jouw strontluier gaat vervangen...
Na verzekeringen hou je 900 over. Na gas/licht 650. Ik weet niet wat een kind kost en of kinderbijslag er al bij opgeteld is? Maar laten we zeggen 200. Hou je 450 over. Vind ik niet zo gek eigenlijk. Misschien zie ik het allemaal verkeerd. Ik schrok gewoon van het bedrag.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:08 schreef moussie het volgende:
[..]
2 maal ziekenfonds, gas en licht, basisverzekeringen .. en vergeet niet dat schoolgaande kinderen in de groei aardig wat kosten.
Valt wel mee. Ik ken mensen die er toch goed mee rondkomen, iets wat door hunzelf ook beaamt wordt. Hun kinderen dragen weliswaar geen merkkleding, maar er is wel ruimte voor wat leuks te doen (vaak gratis of met flinke korting aangeboden) en spelcomputers e.d.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je alleenstaande zou zijn wel, maar als je er twee kinderen van moet onderhouden denk ik dat je elke cent hard nodig hebt.
Daarom moet je ook nooit maximaal leven. Je hoeft niet per se in een groot huis te wonen en van alles het nieuwste te hebben. Mijn prioriteit leg ik bij reizen, dat kan je ten minste meteen staken als je geen geld meer hebt. En hoeveel van de gevallen zullen dat zijn die jij beschrijft? Ik gok vrij weinig.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kunnen gewoon ondernemers zijn geweest die langere tijd een prima inkomen hadden, failliet zijn gegaan en nu niet aan de slag komen.
Kinderen zet je toch niet zo makkelijk op marktplaats.
De vraag is of je meer meer dan 2 moet krijgen. Iedereen moet het zelf weten maar genoeg vrouwen die in de bijstand zitten, al meerdere kinderen hebben en gewoon weer zwanger raken.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:10 schreef Re het volgende:
[..]
ja, wat je eigenlijk zegt is dat als je maar een simpele arbeider bent je maar geen kinderen moet nemen, ik ben benieuwd wie jouw strontluier gaat vervangen...
Hier is net zoveel mis mee als de huurders die met een modaal salaris een woning van 500 euro huren.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:10 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Niet bij huur boven de 600 nogwat euro.
Uiteraard. Maar hij had het over een bedrag van 700 euro, ik geef slechts de informatie. Ik mag hopen dat de mensen in de bijstand niet in zo'n huis wonenquote:Op maandag 17 maart 2014 13:15 schreef eight het volgende:
[..]
Hier is net zoveel mis mee als de huurders die met een modaal salaris een woning van 500 euro huren.
Eigenlijk is dit nog kwalijker.
Dat ook, een bijstandsuitkering moet voorzien in primaire levensbehoeften als eten en drinken (water is ook drinken trouwens, ikzelf drink ook alleen water) en een dak boven het hoofd. Verder moet je aan hygiëne kunnen voldoen, zoals wc en douchen en de electriciteitsrekeningen en zorgrekeningen kunnen betalen. Meer is luxe en daar hoeft de samenleving toch niet in te voorzien? Men betaalt al genoeg belasting hier.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:13 schreef eight het volgende:
[..]
Valt wel mee. Ik ken mensen die er toch goed mee rondkomen, iets wat door hunzelf ook beaamt wordt. Hun hinderen dragen weliswaar geen merkkleding, maar er is wel ruimte voor wat leuks te doen (vaak gratis of met flinke korting aangeboden) en spelcomputers e.d.
Belangrijk daarbij is dat je kritisch naar je eigen uitgaven moet kijken en daar ontbreekt het nog wel eens aan. Ik vermoed dat er velen zijn die verwachten dat ze op hetzelfde welvaartsniveau kunnen leven dan werkenden.
Dat je wel even goed kijkt naar je leven en omstandigheden en naar wat mogelijk is. Als je bijv. al in de bijstand zit en dan drie kinderen krijgt vind ik dat persoonlijk wat vreemd.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:10 schreef Re het volgende:
[..]
Dat is ook mijn punt. Jammer dat het dan gelijk zo wordt gedraaid dat ik beweer dat simpele arbeiders geen kinderen zouden moeten nemen.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat je wel even goed kijkt naar je leven en omstandigheden en naar wat mogelijk is. Als je bijv. al in de bijstand zit en dan drie kinderen krijgt vind ik dat persoonlijk wat vreemd.
ongetwijfeld, maar zoveel kinderen krijgen mensen niet die in de bijstand zitten... dat je na 20 jaar in de zorg of als bouwvakker ineens geen werk meer hebt had je natuurlijk moeten zien aankomen voordat je 10 jaar geleden kinderen namquote:Op maandag 17 maart 2014 13:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat je wel even goed kijkt naar je leven en omstandigheden en naar wat mogelijk is. Als je bijv. al in de bijstand zit en dan drie kinderen krijgt vind ik dat persoonlijk wat vreemd.
Jij vindt televisie en internet al luxe? Dat is tegenwoordig geen luxe meer imo.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat ook, een bijstandsuitkering moet voorzien in primaire levensbehoeften als eten en drinken (water is ook drinken trouwens, ikzelf drink ook alleen water) en een dak boven het hoofd. Verder moet je aan hygiëne kunnen voldoen, zoals wc en douchen en de electriciteitsrekeningen en zorgrekeningen kunnen betalen. Meer is luxe en daar hoeft de samenleving toch niet in te voorzien? Men betaalt al genoeg belasting hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |