abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 maart 2014 @ 12:25:18 #1
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_137837055
We hebben een vogelkastje aan de muur van het huis in de tuin bevestigd en sinds hij daar hangt zijn er al de hele tijd pimpelmeesjes mee bezig. Ze gaan dus hoogstwaarschijnlijk (of zijn al bezig) een nestje maken in het kastje.
Maar nou zit sinds dit weekend een pimpelmeesje (waarschijnlijk dezelfde als die het nestje wil maken/aan het maken is) tegen het keukenraam en slaapkamerraam boven te tikken.
Ik vind het best wel zielig (kost vast heel veel energie) en ik denk dat het te maken heeft met dat hij zijn territorium wil bewaken voor zijn nestje in spe. Maar hij zal z'n energie goed nodig zijn voor andere dingen, dus ik wil eigenlijk dat hij hiermee ophoudt.

Ik vroeg me af of mensen hier tips hebben waardoor je zo'n pimpelmees wel verjaagd van het raam, maar niet van de tuin/het nestkastje? Het raam zit namelijk echt maar 1 á 1,5 meter boven het nestkastje.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_137837187
volgens mij zegt hij eerder: Laat mij erin, Laat mij erin
Alpha kenny one
  maandag 17 maart 2014 @ 12:29:03 #3
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_137837198
Hij wil gewoon even kennis maken met zijn nieuwe buren.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_137837250
Stukje raamfolie of een raamsticker proberen? Ik noem maar wat :)
pi_137837302
Doen ze hier ook , daar vangen ze vliegjes niks om je druk over te maken.
pi_137837374
Oh wat grappig, dat hebben wij hier vorig jaar ook gehad! Ook een pimpelmeesje, en die tikte ook bijna de hele dag tegen de bovenkant van het woonkamerraam en tegen het slaapkamerraam er boven. Geen idee waar het door kwam, wij hadden geen nestkastjes o.i.d. Ik dacht toen eigenlijk dat hij een plekje zocht om een nestje te maken of zo.

Uiteindelijk hebben we toen een lap horrengaas boven aan het raam vastgemaakt, dat flapperde in de wind en dat hielp wel. Ik weet niet of dat ook voor jullie kan werken, als het gaas voor het nestkastje komt is dat natuurlijk ook niet de bedoeling. Misschien dan het kastje iets verder weg hangen?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 17 maart 2014 @ 12:37:14 #7
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_137837488
quote:
9s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:31 schreef machtpen het volgende:
Doen ze hier ook , daar vangen ze vliegjes niks om je druk over te maken.
Lijkt me sterk dat hij de hele godganse dag tegen het raam tikt om vliegjes te vangen, er zit vrijwel niks bij dat raam. Ik heb ook een lange tijd staan kijken en hij zit soms ook gewoon naar ''binnen'' te staren. Maar na wat research op internet kwam er uit dat ze denken een andere pimpelmees te zien (spiegelbeeld) en daar dus het gevecht mee aan te willen gaan.

In dit geval gebeurt het pas sinds het nestkastje hangt waar hij/zij druk mee bezig is, dus lijkt me een kwestie van 1+1. :)
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:33 schreef Miss_Isis het volgende:
Oh wat grappig, dat hebben wij hier vorig jaar ook gehad! Ook een pimpelmeesje, en die tikte ook bijna de hele dag tegen de bovenkant van het woonkamerraam en tegen het slaapkamerraam er boven. Geen idee waar het door kwam, wij hadden geen nestkastjes o.i.d. Ik dacht toen eigenlijk dat hij een plekje zocht om een nestje te maken of zo.

Uiteindelijk hebben we toen een lap horrengaas boven aan het raam vastgemaakt, dat flapperde in de wind en dat hielp wel. Ik weet niet of dat ook voor jullie kan werken, als het gaas voor het nestkastje komt is dat natuurlijk ook niet de bedoeling. Misschien dan het kastje iets verder weg hangen?
Nestkastje nu nog gaan verplaatsen werkt denk ik niet, omdat ze er al mee bezig zijn. Daarnaast is er vrij weinig andere plek, want aan die kant van het huis zitten overal ramen in de buurt :P
Maar inderdaad misschien iets achter het raam plaatsen waardoor hij zijn spiegelbeeld niet meer ziet ofzo.
pi_137837593
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:37 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat hij de hele godganse dag tegen het raam tikt om vliegjes te vangen, er zit vrijwel niks bij dat raam. Ik heb ook een lange tijd staan kijken en hij zit soms ook gewoon naar ''binnen'' te staren. Maar na wat research op internet kwam er uit dat ze denken een andere pimpelmees te zien (spiegelbeeld) en daar dus het gevecht mee aan te willen gaan.

In dit geval gebeurt het pas sinds het nestkastje hangt waar hij/zij druk mee bezig is, dus lijkt me een kwestie van 1+1. :)

[..]

Nestkastje nu nog gaan verplaatsen werkt denk ik niet, omdat ze er al mee bezig zijn. Daarnaast is er vrij weinig andere plek, want aan die kant van het huis zitten overal ramen in de buurt :P
Maar inderdaad misschien iets achter het raam plaatsen waardoor hij zijn spiegelbeeld niet meer ziet ofzo.
Lastig, zorgen dat het niet spiegelt zal dan inderdaad de beste oplossing zijn. Misschien zo'n brede matte raamsticker die worden gebruikt tegen inkijk opplakken waar hij het vaakst zit te tikken?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  maandag 17 maart 2014 @ 13:01:20 #9
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_137838520
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:40 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Lastig, zorgen dat het niet spiegelt zal dan inderdaad de beste oplossing zijn. Misschien zo'n brede matte raamsticker die worden gebruikt tegen inkijk opplakken waar hij het vaakst zit te tikken?
Ja precies, of een vuilniszak even met wat plakband of een plastic zak. Zal wel eens kijken wat ik heb liggen en of het werkt! :)
pi_137838649
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:01 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ja precies, of een vuilniszak even met wat plakband of een plastic zak. Zal wel eens kijken wat ik heb liggen en of het werkt! :)
Dan zou ik dat aan de buitenkant plakken, een vuilniszak is meestal zwart en als je dat achter glas plakt gaat dat alleen maar meer weerspiegelen volgens mij. Of een lichte zak gebruiken natuurlijk, dat zou wel kunnen werken denk ik. Hoe dan ook zou ik eerst even proberen of het meer of minder spiegelt, voordat je de boel helemaal vast plakt zou ik zeggen :P
  maandag 17 maart 2014 @ 13:04:38 #11
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_137838671
Wat foto's:

En gewoon chillen :P
  maandag 17 maart 2014 @ 13:05:01 #12
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_137838690
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:04 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Dan zou ik dat aan de buitenkant plakken, een vuilniszak is meestal zwart en als je dat achter glas plakt gaat dat alleen maar meer weerspiegelen volgens mij. Of een lichte zak gebruiken natuurlijk, dat zou wel kunnen werken denk ik. Hoe dan ook zou ik eerst even proberen of het meer of minder spiegelt, voordat je de boel helemaal vast plakt zou ik zeggen :P
Hahaha ja precies :') Zal het goed checken!
pi_137838876
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:05 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Hahaha ja precies :') Zal het goed checken!
Haha, coole foto's! Op die eerste foto lijkt het alsof hij gewoon echt op het raam staat. Misschien kun je ook wel een foto van een kat (of een havik o.i.d.) uitprinten en die er voor hangen om hem weg te jagen? Maar ik weet niet of hij dan het nestkastje nog wel wil gebruiken...
  maandag 17 maart 2014 @ 13:10:26 #14
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_137838947
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:09 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Haha, coole foto's! Op die eerste foto lijkt het alsof hij gewoon echt op het raam staat. Misschien kun je ook wel een foto van een kat (of een havik o.i.d.) uitprinten en die er voor hangen om hem weg te jagen? Maar ik weet niet of hij dan het nestkastje nog wel wil gebruiken...
Ja grappig he die foto! Haha.
Aaaah das ook wel zielig :P En vraag me uberhaupt af of ze dat dan ook echt als een ''kat'' zien?
En inderdaad wil ze ook niet weghebben van het nestkastje. Nee, eerst maar eens een zak oid ervoor proberen te plakken en kijken wat dat doet.
  maandag 17 maart 2014 @ 13:10:31 #15
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137838952
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:25 schreef VeerEli het volgende:
Maar hij zal z'n energie goed nodig zijn voor andere dingen, dus ik wil eigenlijk dat hij hiermee ophoudt.
bitch fucking please

als die vogel dat leuk vind laat hem dat gewoon doen

als JIJ er last van hebt, eet hem op
  maandag 17 maart 2014 @ 13:11:39 #16
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_137839012
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:10 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

bitch fucking please

als die vogel dat leuk vind laat hem dat gewoon doen

als JIJ er last van hebt, eet hem op
Donder toch gewoon op hier joh. Niks beters te doen ofzo, stumpertje.
  maandag 17 maart 2014 @ 13:12:55 #17
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_137839077
Doen ze hier ook.. komt door de spinnewebben en beestjes op de kozijnen..
(Toen mn pa hier was, liep ie naar de deur, met de woorden: godsamme kunnen ze niet wat harder kloppen...? _O- )
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 17 maart 2014 @ 13:13:42 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137839110
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:11 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Donder toch gewoon op hier joh. Niks beters te doen ofzo, stumpertje.
zeg gewoon dat jij er last van hebt, ipv zo aan dat arme vogeltje te denken en zijn kostbare energie te besparen :') !
  maandag 17 maart 2014 @ 13:21:58 #19
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_137839489
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:12 schreef Snowballed het volgende:
Doen ze hier ook.. komt door de spinnewebben en beestjes op de kozijnen..
(Toen mn pa hier was, liep ie naar de deur, met de woorden: godsamme kunnen ze niet wat harder kloppen...? _O- )
Ja dat kan ook, maar ik denk dus dat het in dit geval daar niet mee te maken heeft. Het is hier echt nog nooit gebeurt dat ze dat doen en ik heb in de kozijnen gekeken en zie geen insecten zitten. Net het nestkastje opgehangen en nu pas begint dit ventje er pas mee. Dus het zal daar denk ik eerder mee te maken hebben.

Haha _O-
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

zeg gewoon dat jij er last van hebt, ipv zo aan dat arme vogeltje te denken en zijn kostbare energie te besparen :') !
Als het me ging om mijzelf dan had ik dat er wel bij gezet. Wat interesseert het mij nou dat dat beestje tegen het raam tikt. En nou ophoepelen ipv dit topic te verzieken met je gezeik. Ga je maar ergens anders vermaken.
  maandag 17 maart 2014 @ 13:24:59 #20
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137839634
blijkbaar genoeg om een topic over te openen
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:48:46 #21
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137906340
Cool :)
Pimpelmezen zijn kleine bazen. Hier ook eentje bezig een nest te bouwen :)
Camera erin, als hij doorzet misschien wel een topic maken met wat filmpjes.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137906958
Paar post it s aan de buitenkant tegen het raam plakken werkt meestal wel.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 23:39:52 #23
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_137909006
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:48 schreef matthijst het volgende:
Cool :)
Pimpelmezen zijn kleine bazen. Hier ook eentje bezig een nest te bouwen :)
Camera erin, als hij doorzet misschien wel een topic maken met wat filmpjes.
Jaaaaa doen! Ik had spijt dat ik daar niet aan gedacht had, het schoot me gisteren toevallig te binnen.
Nu helaas te laat voor, dus zeker een idee voor volgend jaar voor mij.
Laat als je wil weten in dit topic of je het gaat posten in een topic met filmpjes! :)
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:10:51 #24
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_137927649
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:04 schreef VeerEli het volgende:
Wat foto's:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En gewoon chillen :P
[ afbeelding ]
Haha wat leuk!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:31:11 #25
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137928343
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:39 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Jaaaaa doen! Ik had spijt dat ik daar niet aan gedacht had, het schoot me gisteren toevallig te binnen.
Nu helaas te laat voor, dus zeker een idee voor volgend jaar voor mij.
Laat als je wil weten in dit topic of je het gaat posten in een topic met filmpjes! :)
F&F / Nestkast camera -> pimpelmezen
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')