is het nog gelukt??quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:11 schreef PureEvil het volgende:
maizena zuig je nooit heemaal op,net als bloem/meel en poedersuiker.
Ik heb cristel net in de hoek gezet, ze wil geen schone luier, en ze heeft gepoept... Dus ik wil haar verschonen, maar wel zonder gevecht zegmaar, ik kan maar 1 hand gebruiken natuurlijk
nee.....uiteindelijk is ze rond 12.30 in slaap gevallen in de keuken, en toen ze wakker werd deed ze dr luier uitquote:
Ja dat is hier ook zoquote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:03 schreef Susie het volgende:
Wij zijn in de papa fase beland. Papa moet luier doen, papa haren doen, papa aankleden, papa drinken maken etc etc.. lekker lui leven heb ik zo
Hier is mama vaak de sjaakquote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:03 schreef Susie het volgende:
Wij zijn in de papa fase beland. Papa moet luier doen, papa haren doen, papa aankleden, papa drinken maken etc etc.. lekker lui leven heb ik zo
Lijkt me best lekkerquote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:03 schreef Susie het volgende:
We zijn nog in het ziekenhuis. Kleine broer had een lastige start maar doet het inmiddels helemaal op eigen kracht. En S. is een super trotse broer! Hij is gisteravond op bezoek geweest en zijn blik was echt onbetaalbaarquote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:34 schreef Susie het volgende:
Ik hoop dat papa haar zo ook naar bed moet brengen![]()
![]()
Hoe gaat het Mus? Zijn jullie al thuis? S trots op zijn broertje? En hoe is het met jou? (Geen zin om het baby topic bij te lezen hoor, sorry)
Het is hier zes uur vroeger juistquote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:09 schreef Susie het volgende:
Dat klinkt idd fijn Mus!![]()
En ik moest haar toch naar bed brengen. Maar jemig, wat kan zij gillen bij het uitkleden zeg!? Wat moeten de buren wel niet denken! Maar ze ging zoet slapen na een boekje lezen.![]()
CS, wat ben je nog laat wakker dan?
oh ja! Duhquote:
Kiran is nu ook iets van 13 kilo. Elke keer of 12,8 of 13,1 bij wegen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:36 schreef Tally het volgende:
Volgende week krijgt Zoë haar drie jaar controle bij het cb. Ik ben ook vooral nieuwsgierig naar het gewicht. Ze was bij schoonmama 13,1 kilo van de week. Dus ik ben benieuwd hoeveel deze weegschaal er naast zit. Dat zou namelijk betekenen dat ze bijna niets in aangekomen de afgelopen maanden.
Klopt hoor. Die prik is pas bij de afsluitende afspraak voordat ze overgedragen worden aan de schoolarts.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:48 schreef Tally het volgende:
Ik dacht bij 3 jaar ook al maar als ik kijk bij het CB is dat dus niet zo. Wat ben ik daar blij om zeg. De jongste krijg wel een prik. Was al bang dat ik met 2 zieke kindjes zou zitten.
Ik zal straks even verslag doen van hoe het was. Mijn L. heeft de film nog niet gezien maar is fan van het boek.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:34 schreef laziness het volgende:
Veel plezier Nikki!
Sterkte met je jongetjes achter laten. En wat fijn dat je je alweer zo goed voelt dat je dit kan doen!
Ik hoor graag of de voorstelling ook voor mijn O. zou kunnen. Hij vindt de film leuk namelijk.
Jaaa, daar willen wij ook met Ollie heen. Lijkt me erg leuk, voor het eerst met z'n drieën naar de bioscoop.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Veel plezier Nikki.
Wij gaan naar de pim en pom film op 6 april. Ben benieuwd of ean zolang stil kan zitten. Sac gaat niet meer die gaat naar mijn moeder.
Ik ben ook erg benieuwd. Is voor het eerst dat wij zoiets gaan doen. Ik wilde naar het zandkasteel toen dat hier draaide maar toen hadden wij iets.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:26 schreef laziness het volgende:
[..]
Jaaa, daar willen wij ook met Ollie heen. Lijkt me erg leuk, voor het eerst met z'n drieën naar de bioscoop.
Leuk! Wij gaan ook met L. alleen niet op 6 april ivm kraamfeest. Ik ben benieuwd wat Ean ervan vindt.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Veel plezier Nikki.
Wij gaan naar de pim en pom film op 6 april. Ben benieuwd of ean zolang stil kan zitten. Sac gaat niet meer die gaat naar mijn moeder.
Succes.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Leuk! Wij gaan ook met L. alleen niet op 6 april ivm kraamfeest. Ik ben benieuwd wat Ean ervan vindt.![]()
Wij zijn onderweg naar het theater. Ik hoop dat we nog thuis komen want meneer Obama slaapt in onze woonplaats, dus het halve dorp en omliggende dorpen en (snel) wegen worden om 16:00 uur afgesloten.
Het is echt een poppenkast. Maargoed, we moeten het er maar mee doen. Ik zal blij zijn als het voorbij is want ik vond het stieke. Toch een beetje eng met al dat militaire gedoe enzo. Er staan gewoon raketten in ons dorp.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:37 schreef laziness het volgende:
[..]
Succes.
Hier kunnen we niet meer naar de Jumbo 3 dagen lang. En mijn schoonouders die 500m weg wonen zijn ook niet meer te bereiken door ons de komende dagen. De afgesloten wegen lopen echt precies hier pal langs de flat.
Lachen man die NSS
wacht maar tot ze vijf en drie zijn, dan timmeren ze elkaar de hersens inquote:
Nee, dat gaan de mijne niet doen.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:18 schreef DJMO het volgende:
[..]
wacht maar tot ze vijf en drie zijn, dan timmeren ze elkaar de hersens in
quote:Op zondag 23 maart 2014 20:13 schreef bitterend het volgende:
Nikki <3
Mijn peuter zei dat ze moest plassen! en toen ik vroeg of ze het potje wou antwoordde ze ja! en ging ze ook daadwerkelijk plassen op het potje! voor het eerst
Ja daar wilde ik ook heen, maar ik kon geen kaartjes meer krijgen voor hier in de buurt. Die staat dus op het lijstje voor volgend theaterseizoen. Als hij dan weer opgevoerd wordt natuurlijk.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:18 schreef laziness het volgende:
Musje je hebt gewoon een uber hippe peuter![]()
Nikki bedankt voor je review. Ik denk dat ik het gewoon ga proberen. In mei als ik wil gaan is O. 3 jaar en 3 maanden.
De gruffalo is trouwens 3+ maar echt een enorme aanrader ook voor jouw L. En zo enorm vol humor dat het voor ouders ook echt heel leuk is
Komt mij bekend voor, of de snoep op kinderooghoogte bij de kassa van de Hema...echt achterlijk....quote:Op maandag 24 maart 2014 12:25 schreef Susie het volgende:
Waarom staan er van die apparaten bij winkelsGooi er al zeker geen geld in, maar dan nog is ze er niet meer uit te krijgen
Leuk. Winkelen. Not.
Schepsnoep op kind hoogtequote:Op maandag 24 maart 2014 12:29 schreef Zana het volgende:
[..]
Komt mij bekend voor, of de snoep op kinderooghoogte bij de kassa van de Hema...echt achterlijk....
heél herkenbaarquote:Op maandag 24 maart 2014 16:38 schreef laziness het volgende:
Hoe herkenbaar is deze link mensen?
http://www.huffingtonpost(...)m_hp_ref=mostpopular
Ohw helaas heel herkenbaar, ik krijg er soms hoofdpijn vanquote:Op maandag 24 maart 2014 16:38 schreef laziness het volgende:
Ik zou het niet vermelden.
Hoe herkenbaar is deze link mensen?![]()
http://www.huffingtonpost(...)m_hp_ref=mostpopular
troost je Shandaly .. hier gaat het precies hetzelfde. Ik kan dingen honderd keer zeggen, ze hebben altijd wel een weerwoord of er moet eerst iets anders gebeuren voor ze willen doen wat ik wil dat ze doen. één blik of woord van mijn vriend en ze buigen nog net niet als knipmessen en doen meteen wat er gevraagd wordtquote:Op maandag 24 maart 2014 20:43 schreef Shandaly het volgende:
Deels herkenbaar hier. Het begin niet, Lars weet heel goed wanneer het bedtijd is (twintig uur), en staat zelf meestal als eerste op de trap. Luierbroekje aan, pyjama aan, tandjes poetsen, boekje voorlezen, kus en knuffel gaat allemaal helemaal prima. Zwaaien en deur dicht trekken lukt ook nog. Maar dan...
als ik hem naar bed breng is er altijd wel wat om mij terug te roepen. Moet nog plassen, heeft nog dorst, wil andere knuffels in bed, moet nog poepen, heeft nog snot, wil nog hoestdrank etc etc.. Altijd. ALTIJD! En als papa hem naar bed brengt gaat het altijd in 1 keer goed...![]()
![]()
Ergens doe ik iets fout, maar geen idee wat...
Grappig toch al die verschillen, met het naar bed gaan.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
Gelukkig niet herkenbaarNou ja bepaalde stappen wel
Maar gelukkig geen drama meer over pyjama![]()
Sowieso hielp gewoon heel strikt aanhouden dat dit en dit is wat we gaan doen het is. Dus je mag best een pyjama kiezen, maar als je die gekozen heb dan gaan we niet meer wisselen (vroeger was ik daar makkelijker in, want is het het drama waard.. Maar dat ging steeds verder en met zo'n beetje alles)
Grappig trouwens, tj, dat je zijn sokken aandoet in bed. Vorig jaar moesten zijn sokken steeds aan van hem. En ik vond dat zo typisch dat ie dat perse wilde
zal ik dan de andere kant laten zien?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:53 schreef Phaidra het volgende:
Als ik al die perikelen rond het naar bed brengen zo lees, word ik toch een beetje moedeloos. Doorkomende kiezen, ziek, verlatingsangst... Allemaal fases die voorbij gaan. Althans, dat is in moeilijke periodes het mantra. MAAR ER KOMT STEEDS IETS NIEUWS VOOR IN DE PLAATS!!!!Ik denk dat ik de hoop maar moet opgeven dat mijn mini ooit een makkelijke slaper wordt voor hij een puber is
.
De mijne sliep vanaf 15 maanden door. De eerste 14 maanden waren zwaar.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:53 schreef Phaidra het volgende:
Als ik al die perikelen rond het naar bed brengen zo lees, word ik toch een beetje moedeloos. Doorkomende kiezen, ziek, verlatingsangst... Allemaal fases die voorbij gaan. Althans, dat is in moeilijke periodes het mantra. MAAR ER KOMT STEEDS IETS NIEUWS VOOR IN DE PLAATS!!!!Ik denk dat ik de hoop maar moet opgeven dat mijn mini ooit een makkelijke slaper wordt voor hij een puber is
.
Ah, dat is dus peuter eigen. Ik heb tegenwoordig dagelijks een gesprekje met Nathan over naar de dokter gaan omdat mama denkt dat zn oortjes het niet doen. Hij geeft zelf aan dat hij het wel hoortquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:32 schreef laziness het volgende:
[..]
Alleen zijn oren zijn wel permanent op vakantie momenteel
Ik vroeg eerst steeds of hij bananen in zijn oren had. Dan ging hij echt met zijn vinger zijn oren checkenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:40 schreef pessie het volgende:
[..]
Ah, dat is dus peuter eigen. Ik heb tegenwoordig dagelijks een gesprekje met Nathan over naar de dokter gaan omdat mama denkt dat zn oortjes het niet doen. Hij geeft zelf aan dat hij het wel hoort. Luisteren he, blijft moeilijk
maar goed, ook voor de meeste volwassenen is dat nog moeilijk...
Hier met ruim 21 maanden nog weinig aanstalten tot doorslapen. Misschien 1 nacht in de 2 weken van 20 tot 5, en dat is al een enorme verbetering. Het naar bed gaan is nu nog weinig problematisch (ritueel afwerken, in bed en na 10-15 minuten slaapt hij meestal wel). Ik hoop dan maar dat het doorslapen verbetert als het inslapen moeilijker wordtquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:32 schreef laziness het volgende:
[..]
De mijne sliep vanaf 15 maanden door. De eerste 14 maanden waren zwaar.
Vanaf dat hij door begon te slapen werd hij de makkelijkste slaper ooit.
Pyjama aan, tanden poetsen, verhaaltje voorlezen en slapen. De link die plaatste gaat voor ons niet op. We hoeven nooit terug.
Tussendoor zijn er wel een paar periodes geweest waarbij ik naast zijn bed zat en zijn handje vast hield omdat hij wat verlatingsangst had maar dat was meestal met een paar dagen weer bekeken.
De laatste kiezen zijn zonder dat we het gemerkt hebben door gekomen ook.
Uiteraard gooit hij soms zijn kont tegen de krib en wil hij niet naar bed maar dan zeg ik nog 5 minuten en vertel hem op welk getal de grote wijzer op de klok staat als hij naar bed gaat en dan accepteert hij het wel.
Zo heftig als de eerste tijd was met O. zo makkelijk is hij nu als dreumes/peuter. Een omslag kan dus wel. Alleen zijn oren zijn wel permanent op vakantie momenteel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |