I can see clearly now, the rain is gone,quote:Op woensdag 2 april 2014 18:59 schreef sylvesterrr het volgende:
Sicstus, het tegengeluid van een pessimist is gewoon "ruis" voor optimisten.
Geloof me, ik (drievoudig olympisch kampioen pessimist) begrijp je volkomen. Nu ik het "licht" heb gezien is het leven véél leuker.!
Ik wil helemaal niet 'geholpen' worden door jullie, anders begrijp je dat ff een keer.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:57 schreef complicate het volgende:
[..]
Jij had het over uw leven beëindigen, terwijl we hier allemaal ons best doen om u te helpen. Maar nogmaals zulke onderwerpen worden hier op Fok! niet besproken. Zoals ik al eerder zei, als je het zo moeilijk hebt zoek beter prof. hulp want niemand ga u hier kunnen redden als je niet meer om uw eigen leven geeft. Zoek hulp en begin geen onderwerpen buiten kader.
Misschien naar deze dame eens luisteren :quote:Op woensdag 2 april 2014 19:02 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet 'geholpen' worden door jullie, anders begrijp je dat ff een keer.
quote:Op woensdag 2 april 2014 18:57 schreef Cassandra87 het volgende:
@TS je bent zeker niet de enige. Ik ken een paar mensen die de hoop al opgaven, en juist op het moment dat ze de hoop écht opgaven kwamen ze iemand tegen. Zonder op zoek te zijn. En die leeftijden varieren van begin 20 tot midden 30, zo heb je altijd wel mensen met wat meer pech.
Het overlijden van mijn ex als gevolg van een tragisch verkeersongeval*. Een ex die ik al 2,5 jaar niet kon loslaten. Dat heeft mij doen inzien dat het leven te kort is: iedereen gaat uiteindelijk dood, maar wanneer...quote:Op woensdag 2 april 2014 19:01 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Kennelijk wel ja. Heel irritant.
[..]
Welk licht? Heb je een bijna-dood ervaring gehad?
SPOILER: *Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wens je alle geluk toequote:Op woensdag 2 april 2014 19:02 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet 'geholpen' worden door jullie, anders begrijp je dat ff een keer.
quote:Op woensdag 2 april 2014 18:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Absoluut nietDie van mij zijn gek op mannen
Dan heb je mijn kat nog niet gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 april 2014 19:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dan heb je mijn kat nog niet gezien.Mijn katten zijn gek op mannen, daar kan ik niets aan doen, hoeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ze ook zijn.
En ik mag geen derdeIk wil ook een vrouwenkat
quote:Op woensdag 2 april 2014 19:06 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het overlijden van mijn ex als gevolg van een tragisch verkeersongeval*. Een ex die ik al 2,5 jaar niet kon loslaten. Dat heeft mij doen inzien dat het leven te kort is: iedereen gaat uiteindelijk dood, maar wanneer...SPOILER: *Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is het leven soms hard.
Gecondoleerd.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
Ik heb helemaal geen vrede met mijn situatie, ik word alleen kwaad op lui die mij helemaal niet kennen en gemakzuchtig aannemen dat ik 'niet genoeg' geprobeerd heb om dingen te veranderen. Ze weten niets van mij. Ik heb twintig jaar achter de rug van hulpverleners, therapeuten, psychofarmaca, therapieen, mezelf dwingen nieuwe uitdagingen aan te gaan, levensstijlveranderingen, ingrijpende en abrupte veranderingen in sociale omgevingen, clubs, verenigingslidmaatschappen, studies, grenzen opzoekend en mezelf dwingen erdoorheen te breken...ondertussen ben ik suicidaal, catatonisch depressief en alcoholist geweest (waarvoor ik ook weer in therapie ben geweest). Ondanks alles heb ik wel een vaste baan (weliswaar op laag niveau) en een koophuisje weten te krijgen, zonder enige hulp van buitenaf, en terwijl ik tegelijkertijd de enige mantelzorger ben voor een ernstig zieke ouder.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:06 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik wens je alle geluk toe
Wij kunnen je toch niet 'helpen', de aanhalingstekens staan er terecht. Het is makkelijk praten en meedenken vanaf een beeldscherm
Ik heb even snel t topic door gescand, niet alles gelezen. Betekent dit dat je 'vrede' hebt met je situatie?
Trek je het niet aan wat een paar anonieme personen op dit forum verkondigden, wees gewoon jezelf en als men het heeft over ''helpen'' zijn het vaak de personen welke zelf hun leven totaal niet op orde hebben.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:20 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen vrede met mijn situatie, ik word alleen kwaad op lui die mij helemaal niet kennen en gemakzuchtig aannemen dat ik 'niet genoeg' geprobeerd heb om dingen te veranderen. Ze weten niets van mij. Ik heb twintig jaar achter de rug van hulpverleners, therapeuten, psychofarmaca, therapieen, mezelf dwingen nieuwe uitdagingen aan te gaan, levensstijlveranderingen, ingrijpende en abrupte veranderingen in sociale omgevingen, clubs, verenigingslidmaatschappen, studies, grenzen opzoekend en mezelf dwingen erdoorheen te breken...ondertussen ben ik suicidaal, catatonisch depressief en alcoholist geweest (waarvoor ik ook weer in therapie ben geweest). Ondanks alles heb ik wel een vaste baan (weliswaar op laag niveau) en een koophuisje weten te krijgen, zonder enige hulp van buitenaf, en terwijl ik tegelijkertijd de enige mantelzorger ben voor een ernstig zieke ouder.
En als ik dan de gemakzuchtige oordelen en schimpscheuten lees, die soms grenzen aan woede, dan kan ik me alleen maar verwonderen en proberen terug te slaan.
sorry dat ik het vroeg. Daarom zeg ik, vanachter een beeldscherm is het makkelijk. Ik vind het knap dat je die dingen ondernomen hebt (veel die dat zelfs niet willen/durven namelijk) en ik begrijp dat het des te frustrerender is als dat allemaal niet werkt.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:20 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen vrede met mijn situatie, ik word alleen kwaad op lui die mij helemaal niet kennen en gemakzuchtig aannemen dat ik 'niet genoeg' geprobeerd heb om dingen te veranderen. Ze weten niets van mij. Ik heb twintig jaar achter de rug van hulpverleners, therapeuten, psychofarmaca, therapieen, mezelf dwingen nieuwe uitdagingen aan te gaan, levensstijlveranderingen, ingrijpende en abrupte veranderingen in sociale omgevingen, clubs, verenigingslidmaatschappen, studies, grenzen opzoekend en mezelf dwingen erdoorheen te breken...ondertussen ben ik suicidaal, catatonisch depressief en alcoholist geweest (waarvoor ik ook weer in therapie ben geweest). Ondanks alles heb ik wel een vaste baan (weliswaar op laag niveau) en een koophuisje weten te krijgen, zonder enige hulp van buitenaf, en terwijl ik tegelijkertijd de enige mantelzorger ben voor een ernstig zieke ouder.
En als ik dan de gemakzuchtige oordelen en schimpscheuten lees, die soms grenzen aan woede, dan kan ik me alleen maar verwonderen en proberen terug te slaan.
Dan is het advies heel simpel, niet reageren of afstand nemen. Als jij de noodzaak voelt om te helpen, ga dan naar een leger des heils. En hij absoluut aan niemand verplicht ook maar iets te vertellen over zichzelf, op dit openbare forum. Vergeet dat niet, openbaar iedereen kan alles zienquote:Op woensdag 2 april 2014 19:32 schreef complicate het volgende:
Het blijft tenslotte een internet forum, maar als iemand geen details geeft over wat er zich afspeelt terwijl hij wel zegt "ik wil mijn leven beëindigen", dan kunnen we niets anders doen dan redeneren dat we hem niet kunnen helpen en dan moet hij hier ook niet komen janken van "mensen begrijjpen me niet" terwijl wij het wel proberen te begrijpen maar hij gewoon geen details wenst te geven.
We kunnen ook niet in zijn hersenen kijken en helaas hebben we geen wondermiddel. Maar als hij zoveel woede in zich heeft, daar kunnen we niet veel mee. Trouwens alle "adviezen" die hier werden gegeven door iedereen zijn vrij voor interpretatie. Je doet ermee wat je wilt. Hij wou continu niets zeggen over hemzelf. Niemand kan een ander in zijn hoofd zien, men baseert zich op wat men leest en dat is ook geen kunst omdat men steeds niet beschikt over "hoe voelt de persoon zich nu eigenlijk". Letters zeggen weinig over een gevoel, vandaar dat het maar een internet forum is.
Je kunt ook gewoon minder vooringenomen en neerbuigend zijn.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:32 schreef complicate het volgende:
Het blijft tenslotte een internet forum, maar als iemand geen details geeft over wat er zich afspeelt of wat hij eigenlijk wilt terwijl hij wel zegt "ik wil mijn leven beëindigen", dan kunnen we niets anders doen dan redeneren dat we hem niet kunnen helpen en dan moet hij hier ook niet komen janken van "mensen begrijjpen me niet" terwijl wij het wel proberen te begrijpen maar hij gewoon geen details wenst te geven.
We kunnen ook niet in zijn hersenen kijken en helaas hebben we geen wondermiddel. Maar als hij zoveel woede in zich heeft, daar kunnen we niet veel mee. Trouwens alle "adviezen" die hier werden gegeven door iedereen zijn vrij voor interpretatie. Je doet ermee wat je wilt. Hij wou continu niets zeggen over hemzelf. Niemand kan een ander in zijn hoofd zien, men baseert zich op wat men leest en dat is ook geen kunst omdat men steeds niet beschikt over "hoe voelt de persoon zich nu eigenlijk". Letters zeggen weinig over een gevoel, vandaar dat het maar een internet forum is.
quote:Op woensdag 2 april 2014 19:39 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon minder vooringenomen en neerbuigend zijn. En inderdaad, ik ben niks verplicht.
Ik heb je met veel respect "behandeld", maar nogmaals jij hebt het zo gezien. Ik wou u gewoon een duwtje in de rug geven, meer niet.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:39 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon minder vooringenomen en neerbuigend zijn.
Je ben ook niet de kwaaie pier, je bedoelt het goed. Je benadert mensen alleen veel te veel vanuit je eigen invalshoek en voetstootse aannames.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:40 schreef complicate het volgende:
[..]
Ik heb je met veel respect "behandeld", maar nogmaals jij hebt het zo gezien. Ik wou u gewoon een duwtje in de rug geven, meer niet.
Helemaal mee eens hoor; maar dan moet hij niet afkomen met "ik wil mijn leven beëindigen " op een openbare forum zoals hoe jij het zegt!quote:Op woensdag 2 april 2014 19:39 schreef aijumu het volgende:
[..]
Dan is het advies heel simpel, niet reageren of afstand nemen. Als jij de noodzaak voelt om te helpen, ga dan naar een leger des heils. En hij absoluut aan niemand verplicht ook maar iets te vertellen over zichzelf, op dit openbare forum. Vergeet dat niet, openbaar iedereen kan alles zien
Dat is dan opnieuw uw mening en we hoeven niet eens te zijn.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:42 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Je ben ook niet de kwaaie pier, je bedoelt het goed. Je benadert mensen alleen veel te veel vanuit je eigen invalshoek en voetstootse aannames.
Akkoord, als het maar ook wel afgelopen is met die 'blij-blij-niks-aan-de-hand-het-leven-is-een-feestje'-adviesjes van je he?quote:Op woensdag 2 april 2014 19:43 schreef complicate het volgende:
[..]
Dat is dan opnieuw uw mening en we hoeven niet eens te zijn.
hihaho, als je dan ophoudt met "ik wil mijn leven beëindigen, maar wil geen hulp van jullie".quote:Op woensdag 2 april 2014 19:46 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Akkoord, als het maar ook wel afgelopen is met die 'blij-blij-niks-aan-de-hand-het-leven-is-een-feestje'-adviesjes van je he?
Als je op een forum als dit je hart gaat luchten kan je verwachten dat je reacties krijgt. Nietszeggend positivisme? Waarom is dat nietszeggend? Jij kan een hoop leren van al die mensen met hun zogenaamde 'nietszeggende positivisme'. Als je niet zit te wachten op advies oid koop dan lekker een dagboek.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:48 schreef Sicstus het volgende:
Ik kom hier niet uithuilen, ik kom hier om af en toe mijn hart te luchten en om een tegengeluid te geven tegen al dat nietszeggende positivisme. Ik zit niet om advies of een 'hart onder de riem' verlegen. Als dat je niet aanstaat reageer je lekker niet. Je hebt immers geen reageerplicht ofzo.
Heel goed van mij! Ik ben er heel blij mee. Ik werk er namelijk wel hard voor. Als ik ergens niet tevreden over ben kijk ik kritisch naar mezelf en probeer het te veranderen. Als je blijft doen wat je altijd hebt gedaan zal de uitkomst altijd hetzelfde zijn.quote:GOED MAN!
Ik kan mij ontzettend ergeren aan types zoals jij. Als je nou een bepaalde lichamelijke beperking heb ofzo kan ik er nog wel begrip voor opbrengen. Er zijn zat mensen die wel willen maar de mogelijkheden niet hebben. Jij hebt kennelijk een baan en een huis, maar je bent gewoon te lui om het uiterste uit jezelf en je leven te halen. Jij hebt die mogelijkheden wel en je neemt genoegen met vrij weinig. En je bent nieteens gelukkig! Mensen zoals jij moeten niet met een fluwelen handschoen worden aangepakt maar moeten een paar keer flink figuurlijk in elkaar gepompt worden. Misschien helpt dat...Maar kennelijk niet.quote:Ik begrijp eigenlijk niet wat ik je gedaan heb, dat je zo heftig meent te moeten reageren![]()
Ik zou jou het liefst letterlijk in elkaar 'pompen', smerig stuk stront dat je bent.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:47 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Als je op een forum als dit je hart gaat luchten kan je verwachten dat je reacties krijgt. Nietszeggend positivisme? Waarom is dat nietszeggend? Jij kan een hoop leren van al die mensen met hun zogenaamde 'nietszeggende positivisme'. Als je niet zit te wachten op advies oid koop dan lekker een dagboek.
[..]
Heel goed van mij! Ik ben er heel blij mee. Ik werk er namelijk wel hard voor. Als ik ergens niet tevreden over ben kijk ik kritisch naar mezelf en probeer het te veranderen. Als je blijft doen wat je altijd hebt gedaan zal de uitkomst altijd hetzelfde blijven.
[..]
Ik kan mij ontzettend ergeren aan types zoals jij. Als je nou een bepaalde lichamelijke beperking heb ofzo kan ik er nog wel begrip voor opbrengen. Er zijn zat mensen die wel willen maar de mogelijkheden niet hebben. Jij hebt kennelijk een baan en een huis, maar je bent gewoon te lui om het uiterste uit jezelf en je leven te halen. Jij hebt die mogelijkheden wel en je neemt genoegen met vrij weinig. En je bent nieteens gelukkig! Mensen zoals jij moeten niet met een fluwelen handschoen worden aangepakt maar moeten een paar keer flink figuurlijk in elkaar gepompt worden. Misschien helpt dat...Maar kennelijk niet.
quote:Op woensdag 2 april 2014 19:48 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik zou jou het liefst letterlijk in elkaar 'pompen', smerig stuk stront dat je bent.
Lekker met rust laten! Wat is het nut? Waarom je energie in hem steken als je dat blijkbaar toch niet waard vind? Al zou hij confrontaties uit de weg gaan, je posts gaan zijn situatie toch niet veranderen.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:58 schreef Maastoren het volgende:
[..]![]()
Ga er nou eens inhoudelijk op in. Maar dat durf je zeker weer niet. Want jij gaat al heel je leven confrontaties uit de weg.
En dm je adres maar. Ik wil ook wel ergens met je afspreken. Kan je lachen. Gezien jouw lichamelijke toestand die jij hebt beschreven kan ik waarschijnlijk m'n kleine nichtje ook wel sturen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |