abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137772035
dit past net zo goed in WGR maar dit is de situatie als volgt.

vriendin en ik willen samen wonen (28 en 34 respectievelijk)

vandaag woning bekeken, weliswaar flatje maar erg goed onderhouden, goeie locatie, nieuw laminaat overal, drie slaapkamers nou ja en hele hoop meer.

fijn voor jullie zou je zeggen ware t niet dat haar moeder bepaalde documenten weigert te overhandigen aan haar dochter.
documenten benodigd voor t huurcontract.

zit lang verhaal aan, vriendin woont thuis, de moeder zorgde altijd voor de administratie enfin ik kan er fysiek niet aankomen zonder uiteraard dikke ruzie, believe me, dat is dan ook wat er gebeurde.

uiteraard proberen redelijk te blijven, uitleggen dat ze 28 is en t haar keus is etc.
maar nee zij wil bepalen waar we wonen en hoe we leven, en ook wanneer ze uit huis mag gaan.

ik ben beetje ten einde raad want we hebben nog maar paar dagen voor de woning door word gegeven aan de volgende kandidaat.
wat nog niet eens t belangrijkste is van dit verhaal zoals je begrijpt.

hoe de F los ik dit op zonder zelf bizarre oplossingen te bedenken ala politie of via een advocaat haar te sommeren ofzoiets lijps.
pi_137772067
Waarom wil zij haar dochter dat dan niet geven!? Moet toch wel een heel goeie reden zijn als ze al 28 is...
pi_137772138
Welke documenten, paspoort, id-kaart, bankpasje?
pi_137772145
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
Waarom wil zij haar dochter dat dan niet geven!? Moet toch wel een heel goeie reden zijn als ze al 28 is...
flatje wil ze niet, moet perse rijtjeshuis zijn, zij vind het te snel (bijna jaar samen) maar hetbis zeer duidelijk dat t draait om : zij wil het bepalen

ze zei dan ook dat zij de baas is.
compleet geschift dus.
pi_137772182
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:15 schreef hoas het volgende:
Welke documenten, paspoort, id-kaart, bankpasje?
gaat om t jaarinkomen overzicht, ofwel t ib-60 formulier, kan wel proberen opnieuw aan te vragen maar geen nut als moeder post opent en verstopt etc.
pi_137772184
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

flatje wil ze niet, moet perse rijtjeshuis zijn, zij vind het te snel (bijna jaar samen) maar hetbis zeer duidelijk dat t draait om : zij wil het bepalen

ze zei dan ook dat zij de baas is.
compleet geschift dus.
Ok, dat verklaart het. Ofja, dat geeft een rede, ik vind dat (net als jij dus) niet echt een verklaring. Nouja, ik weet niet om wat voor documenten het gaat, maar is het niet gewoon stiekem te pakken? Als zij weg is even naar binnen en het gewoon meenemen? Sure, diefstal, maar dat is in dit geval wel anders imo...
pi_137772251
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:16 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Ok, dat verklaart het. Ofja, dat geeft een rede, ik vind dat (net als jij dus) niet echt een verklaring. Nouja, ik weet niet om wat voor documenten het gaat, maar is het niet gewoon stiekem te pakken? Als zij weg is even naar binnen en het gewoon meenemen? Sure, diefstal, maar dat is in dit geval wel anders imo...
ik woon niet bepaald in de buurt, andere provincie, ben er nu wel dus ja daar zit ik dan, na de ruzie doet ze net alsof er niks aan de hand is, te raar voor woorden.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:19:10 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137772260
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

gaat om t jaarinkomen overzicht, ofwel t ib-60 formulier, kan wel proberen opnieuw aan te vragen maar geen nut als moeder post opent en verstopt etc.
Dan bel je even met de BD en vraag je of er andere mogelijkheden zijn omdat moeder de post openmaakt, zoals persoonlijk ophalen bijvoorbeeld.
Of je schrijft haar op jouw adres in en vraagt dan opnieuw die IB-60 aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137772266
Even serieus, is je vriendin zelfstandig ik bedoel mag zij haar eigen financiele zaken regelen?
pi_137772462
aangifte doen van diefstal
pi_137772552
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wat moet haar moeder met haar persoonlijke post/papieren :? Nee, echt, als 28-jarige regel je dat toch zelf en heeft je moeder daar niets meer mee te maken....of ben ik gek? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137772768
Moeder zal er wel slechter van worden als ze vertrekt, dat word geen kerst meer vieren daar.
pi_137772829
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:28 schreef trovey het volgende:

[..]

Wat moet haar moeder met haar persoonlijke post/papieren :? Nee, echt, als 28-jarige regel je dat toch zelf en heeft je moeder daar niets meer mee te maken....of ben ik gek? :P
dat leek mij ook maar t is zoals het is.

haar inschrijven op mijn adres is zwaar onpraktisch en bovendien kan ze dan niet meer huren via deze wooncorporatie, omdat ze dan technisch gezien een woning gevonden heeft, dat had ik al gecheckt.

persoonlijk ophalen al aan gedacht maar bang dat t te laat is, zeker op dit moment gezien de bd onbereikbaar is en het voor de 19de binnen moet zijn.
pi_137772831
Die moeder schendt dus het briefgeheim. Ze is dus strafbaar. Netjes uitleggen dat ze die documenten kan overhandigen en anders samen met je vriendin aangifte doen.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:36:05 #15
409561 SchavuitPiet
He in love with that coco
pi_137772852
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:35 schreef nightsleeper het volgende:
Die moeder schendt dus het briefgeheim. Ze is dus strafbaar. Netjes uitleggen dat ze die documenten kan overhandigen en anders samen met je vriendin aangifte doen.
Wel een beetje flauw natuurlijk. En dit kun je ook niet voorstellen als vriend
Maar het is wel de wet inderdaad
Haha gay!
pi_137772868
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

haar inschrijven op mijn adres is zwaar onpraktisch en bovendien kan ze dan niet meer huren via deze wooncorporatie, omdat ze dan technisch gezien een woning gevonden heeft, dat had ik al gecheckt.

persoonlijk ophalen al aan gedacht maar bang dat t te laat is, zeker op dit moment gezien de bd onbereikbaar is en het voor de 19de binnen moet zijn.
Ze moet het gewoon bij haar moeder opeisen, zijn tenslotte haar papieren, te gek voor woorden dit. 8)7
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137772881
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:36 schreef SchavuitPiet het volgende:

[..]

Wel een beetje flauw natuurlijk. En dit kun je ook niet voorstellen als vriend
Maar het is wel de wet inderdaad
Flauw? Tja, ik vind wat die moeder doet eigenlijk veel erger. Die moeder staat gewoon het geluk van haar dochter in de weg. Dat is dus precies het omgekeerde van wat een ouder hoort te doen.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:37:18 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137772888
quote:

[..]

Hoezo heeft ze dan technisch gezien al een woning gevonden?
Als je uit nood uit huis gaat en bij je verkering (of zijn ouders) intrekt wil dat niet zeggen dat je woonruimte gevonden hebt, en dus niet meer kunt gaan huren in je oude woonplaats.

De BD was gisteren natuurlijk wel bereikbaar, en maandag ook.... even bellen of ze een IB-60 persoonlijk kan ophalen had ze al kunnen doen en kan ze maandag alsnog doen, vanaf 08.00 uur.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137772902
opgave jaarinkomen kan je vriendin gewoon bij haar werkgever halen. Even bij personeelszaken langs maandagochtend en klaar.
pi_137772907
Ik snap niet zo goed waarom jij dit moet oplossen? Dit moet je vriendin oplossen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:40:54 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137773021
Overigens, ze zal haar jaaropgave ook gewoon nodig hebben om aangifte te doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137773083
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:37 schreef Avondmens het volgende:
opgave jaarinkomen kan je vriendin gewoon bij haar werkgever halen. Even bij personeelszaken langs maandagochtend en klaar.
ze vragen om een ib-60 formulier of inkomensbelasting aangifte 2013, loonstrook 2014, gba uittreksel.

alles behalve t eerste is dus geregeld incl mn eigen papieren.

aangifte doen tja, ik vind dat te gek voor woorden.
tis beetje een Staphorst figuur die dit dus normaal vind, kan moeilijk die hele familie tegen me in t harnas jagen.
pi_137773168
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom jij dit moet oplossen? Dit moet je vriendin oplossen.
ook daar kapt dr moeder ieder gesprek af met "dat gaan we nog niet doen", iets wat ze tegen mij vertelde toen ik zei dat we gaan samen wonen etc.
waarop ik dus antwoordde dat bepaald u niet en van daaruit ruzie dus.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:47:28 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137773312
Ze kan natuurlijk ook gewoon de aanslag IB over 2012 meenemen naar de woningbouwvereniging, aldus de belastingdienst:

http://www.belastingdiens(...)elefonisch_aanvragen
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:49:11 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137773379
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

ze vragen om een ib-60 formulier of inkomensbelasting aangifte 2013, loonstrook 2014, gba uittreksel.

alles behalve t eerste is dus geregeld incl mn eigen papieren.

aangifte doen tja, ik vind dat te gek voor woorden.
tis beetje een Staphorst figuur die dit dus normaal vind, kan moeilijk die hele familie tegen me in t harnas jagen.
Die IB-60 zou dan over 2012 zijn, want de BD geeft nog geen IB-60 over 2013 uit, dat is pas vanaf juni.
Als ze net aangifte inkomstenbelasting over 2013 heeft gedaan dan kan ze die dus ook gebruiken.

Het is een IB-60 of een aangifte inkomstenbelasting, niet en.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137773397
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ook daar kapt dr moeder ieder gesprek af met "dat gaan we nog niet doen", iets wat ze tegen mij vertelde toen ik zei dat we gaan samen wonen etc.
waarop ik dus antwoordde dat bepaald u niet en van daaruit ruzie dus.
wow, je vriendin zou eens wat assertiever moeten zijn :o Dat is blijkbaar niet erfelijk, want die moeder lijkt me een bijzonder bazig persoon :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137773478
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:47 schreef Leandra het volgende:
Ze kan natuurlijk ook gewoon de aanslag IB over 2012 meenemen naar de woningbouwvereniging, aldus de belastingdienst:

http://www.belastingdiens(...)elefonisch_aanvragen
als al haar papieren, in een grote map die ik met haar al gepakt had, weer terug pakt en dan opbergt ergens.. ik stond erbij en keek ernaar.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:57:10 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137773707
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

als al haar papieren, in een grote map die ik met haar al gepakt had, weer terug pakt en dan opbergt ergens.. ik stond erbij en keek ernaar.
Heeft ze al aangifte over 2013 gedaan?

Zeggen dat ze denkt dat er een fout is gemaakt en de papieren er opnieuw bijpakken.... nu de aangifte "opnieuw indienen" kan nog gewoon, want het is nog geen 1 april.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137773917
TS aub wees een vent en pak die map, je bent toch geen mietje.
pi_137773924
Zoals al eerder gezegd is dit bij wet verboden, en als jullie echt willen samenwonen moet je gewoon sterk zijn. Wel zwak van die ouders, maar dit pik je toch niet?
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  zaterdag 15 maart 2014 @ 19:07:12 #31
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_137774168
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:01 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Zoals al eerder gezegd is dit bij wet verboden, en als jullie echt willen samenwonen moet je gewoon sterk zijn. Wel zwak van die ouders, maar dit pik je toch niet?
Is er uberhaupt een (schoon)vader in het spel?
Misschien is die wat redelijker?

Maar kom op hé, je vriendin is verdomme 28!
pi_137774253
Laat je vriendin het gewoon pakken als die moeder boodschappen aan het doen is of aan het tukken.. Zijn haar eigen papieren en is dus geen diefstal en hoe eerder zij het huis uit is hoe eerder het deescaleert want dan realiseert die moeder zich ook dat ze enigzins normaal moet blijven doen om haar dochter nog af en toe te kunnen blijven zien.

Maar ja, grootste probleem is dat je vriendin eigenlijk niet echt tegen haar moeder in durft te gaan volgens mij.
pi_137774683
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:07 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Is er uberhaupt een (schoon)vader in het spel?
Misschien is die wat redelijker?

Maar kom op hé, je vriendin is verdomme 28!
Geen idee, maar die staat er of achter, of bemoeit zich er niet mee, gezien het verhaal. Dus vandaar ook ouders, ook al is er misschien helemaal geen schoonvader aanwezig.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_137774888
Ik denk dat ik wel weet hoe de vlag er bij hangt bij mamsie. En dat mag dochtertje niet weten....
Als je wil weten wat doe dan maar eens een opvraging op je vriendins naam bij BKR in Tiel.
pi_137774904
Wat is dat nou voor een vriendin, dat ze zich zo laat overrulen door haar moeder?
pi_137775315
Oh dat is wel heerlijk zo'n vriendin. Je zegt 'lig' en je kan je gang gaan ^O^
  zaterdag 15 maart 2014 @ 19:40:27 #37
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_137775677
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:22 schreef Buikboor het volgende:
Ik denk dat ik wel weet hoe de vlag er bij hangt bij mamsie. En dat mag dochtertje niet weten....
Als je wil weten wat doe dan maar eens een opvraging op je vriendins naam bij BKR in Tiel.
?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 19:41:16 #38
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_137775715
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:31 schreef Tha_Duck het volgende:
Oh dat is wel heerlijk zo'n vriendin. Je zegt 'lig' en je kan je gang gaan ^O^
Denk dat ik dan toch liever een vriendin met haar op de tanden heb dan een dooie pop in bed
pi_137775746
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:40 schreef DeTolk het volgende:

[..]

?
Wat snap je hier niet aan? Moeder sluit leningen op haar naam af.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 19:42:57 #40
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_137775775
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:42 schreef hoas het volgende:

[..]

Wat snap je hier niet aan? Moeder sluit leningen op haar naam af.
Ah, zo bedoel je het.

Vriendin heeft geen inzicht in haar eigen financien?,moeders "beheert" de boel.
pi_137775828
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:42 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Ah, zo bedoel je het.

Vriendin heeft geen inzicht in haar eigen financien?,moeders "beheert" de boel.
geen schulden, ik heb wel inzicht in dr rekening.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 19:46:21 #42
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_137775910
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Heeft je vriendin in het verleden "gekke dingen" gedaan (schulden gehad/drugs/foute vriendjes)
Moeder is duidelijk misschien wel extreem overbezorgd, maar kan dit niet ergens vandaan komen?

Of ze is gewoon geschift, zoals je al zei
pi_137776772
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En je kan dat niet op een andere rekening dan die van de dochter laten lopen denk je? Reken maar dat als er zoiets aan de knikker is dat zulke moeders heel inventief zijn....
pi_137776971
Als jullie ondanks dit op een gegeven moment samenwonen het contact met die (geschifte) moeder verbreken.
pi_137777625
Als jullie graag willen samen wonen, dan zou je vriendin ook wel wat meer voor zichzelf kunnen opkomen. Jullie doen het immers samen. En tja, ze is tenslotte al 28 jaar.. dan mag je toch ook wel enige zelfstandigheid verwachten? Dus eigen keuzes, eigen zaakjes beheren en vooral zelf beslissen met wie, wanneer en waar wordt samen gewoond! Wat zegt je vriendin over deze hele situatie?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:50:03 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137778764
Is je vriendin verstandelijk beperkt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_137779114
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:25 schreef pedagoog92 het volgende:
Als jullie graag willen samen wonen, dan zou je vriendin ook wel wat meer voor zichzelf kunnen opkomen. Jullie doen het immers samen. En tja, ze is tenslotte al 28 jaar.. dan mag je toch ook wel enige zelfstandigheid verwachten? Dus eigen keuzes, eigen zaakjes beheren en vooral zelf beslissen met wie, wanneer en waar wordt samen gewoond! Wat zegt je vriendin over deze hele situatie?
Die moet er van huilen zowat, ze krijgt ook van niemand bijval of steun.
Niet verstandelijk beperkt uiteraard maar zit ook gewoon vast omdat moeder jarenlang eigenlijk altijd iedere vorm van verantwoordelijkheid uit handen nam zoals de financiële kant en de administratie.

Tis een grote familie op de rand van Staphorst gevestigd (meppel if you must know) en tja zo komen we geen fuck verder.

Als ik aanbied rijtjeshuis te nemen zoals schoonmoesje graag wil... is t gvd opeens weer nee wacht maar ermee jullie kennen elkaar niet goed genoeg.. ja zo lust ik er ook nog wel een paar.

Echt nog nooit meegemaakt dit, besef hoe lijp dit is voor mij als buitenstaander.
pi_137779781
En gewoon laten escaleren? Hoop stampij maken en die papieren opeisen? Dat wordt het niet gezelliger van nee, maar zoals het nu gaat kan het ook niet doorgaan.
En je vriendin mag wel eens een beetje assertiever worden.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:14:00 #49
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_137779798
Wtf :')!
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_137780187
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Niet verstandelijk beperkt uiteraard maar zit ook gewoon vast omdat moeder jarenlang eigenlijk altijd iedere vorm van verantwoordelijkheid uit handen nam zoals de financiële kant en de administratie.

Tis een grote familie op de rand van Staphorst gevestigd (meppel if you must know) en tja zo komen we geen fuck verder.

Als ik aanbied rijtjeshuis te nemen zoals schoonmoesje graag wil... is t gvd opeens weer nee wacht maar ermee jullie kennen elkaar niet goed genoeg.. ja zo lust ik er ook nog wel een paar.

Echt nog nooit meegemaakt dit, besef hoe lijp dit is voor mij als buitenstaander.
Heeft je schoonmoeder een hekel aan je, of heb je een ander geloof,'of'moet je eerst trouwen voordat je het huis uitgaat?
Ik zelf zit er ook niet op te wachten om mijn dochter aan de eerste de beste boerenlul mee te geven, dus er is wel iets.
pi_137780539
Dus die schoonmoeder doet zo om jullie het leven zo zuur mogelijk te maken? Geloof er niks van
pi_137781484
Gewoon de reden uitleggen en alles opnieuw aanvragen/ophalen. Er met hangende pootjes naar blijven kijken levert niks op. Dan maar zonder moeders instemming.

En dan snel alle dierbare spullen van je chick verzamelen en inpakken voordat psyco moeder de sloten vervangt oid :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_137782788
Kom zeg, die vriendin van jou kan toch gewoon zeggen dat ze nu dr eigen leven bepaalt en vriendelijk verzoeken de benodigde papieren en de rest van haar administratie aan haar over te dragen?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_137793045
28 :')
Kom op zeg.
Beetje volwassen worden mag/zelf dingen regelen, mag ook wel na je 18ste :P
pi_137795406
Laat je vriendin eens wat assertiever doen en gewoon die map pakken, in plaats van in een hoekje lopen huilen.

Ze is nota bene 28, als ze dat niet zelf kan of durft heeft die moeder wellicht nog gelijk ook.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 16 maart 2014 @ 13:03:58 #56
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137796079
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ze zal toch een keer moeten beginnen met de verantwoordelijkheid nemen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 16 maart 2014 @ 13:09:04 #57
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_137796231
Raar kind dat ze haar moeder dat zo lang laat doen en niet voor zichzelf kan opkomen. Eerst lost haar moeder blijkbaar alles op en nu moet jij het van die moeder overnemen?? Lijkt me niet helemaal gezond :N
pi_137796283
En Theo, is het voor elkaar?
pi_137796382
Ik zou zo een vriendin de deur wijzen.

Komop zeg, 28 jaar en niet eens tegen haar ouders kunnen zeggen hoe ze haar leven wil leiden.

Opgetieft. :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 16 maart 2014 @ 13:14:25 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_137796404
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:09 schreef Cue_ het volgende:
Raar kind dat ze haar moeder dat zo lang laat doen en niet voor zichzelf kan opkomen. Eerst lost haar moeder blijkbaar alles op en nu moet jij het van die moeder overnemen?? Lijkt me niet helemaal gezond :N
Dat. Zo leert ze nooit zelfstandig te zijn. Jij gaat de rol van haar moeder overnemen. Dat wordt dra-ma. Het zou slimmer zijn als ze eerst een poos op zichzelf zou gaan wonen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_137796484
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat. Zo leert ze nooit zelfstandig te zijn. Jij gaat de rol van haar moeder overnemen. Dat wordt dra-ma. Het zou slimmer zijn als ze eerst een poos op zichzelf zou gaan wonen.
Zonder ib60 blijkbaar niet?
  zondag 16 maart 2014 @ 13:18:24 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137796562
  zondag 16 maart 2014 @ 13:20:27 #63
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_137796726
ik heb gewoon t benodigde meegenomen, heb haar vader (kun je gelukkig mee praten maar durft ook niet tegen zn vrouw in te gaan) verteld dat ze nu weten wat de bedoeling is en dat t binnen drie maanden gaat gebeuren, gezien ik de vaste lasten betaal ik echt niet mezelf als kleine jongen laat commanderen en dat ze er aan kunnen wennen komende tijd.

ook haar zus had ik even gesproken erover, die kon er wel om lachen, die ziet ons samen wel zitten rn snapt mn dilemma want tja hun moeder is nou eenmaal zo.
haar wil opdringen en dan nog t lef hebben te zeggen dat we moeten overleggen (aka we moeten t doen zoals zij wil).

met die moeder valt dus niet te praten.
ik heb nu alle benodigde papieren en verder kan ze dikke middelvinger krijgen.
pi_137796751
Ik heb totnutoe bij elke vriendin wel domme schoonouder(s) gehad. Ik snap niet dat jij je kunt inhouden, maar nog minder dat je vriendin dit niet gewoon zelf aanpakt.

Ik had haar gewoon aangegeven.

Ik mag zelf niet meer bij ze thuis komen omdat ik een x snachts de buitendeur op een kier had terwijl ik in de gang erbij stond.

Hun reactie "je brengt ons in levensgevaar". Er zijn niet genoeg facepalm plaatjes om toe te voegen hieraan.
pi_137796768
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ik heb gewoon t benodigde meegenomen, haar vader (kun je gelukkig mee praten maar durft ook niet tegen zn vrouw in te gaan) verteld dat ze nu weten wat de bedoeling is en dat t binnen drie maanden gaat gebeuren, gezien ik de vaste lasten betaal ik echt niet mezelf als kleine jongen laat commanderen en dat ze er aan kunnen wennen komende tijd.

ook haar zus had ik even gesproken erover, die kon er wel om lachen, die ziet ons samen wel zitten rn snapt mn dilemma want tja hun moeder is nou eenmaal zo.
haar wil opdringen en dan nog t lef hebben te zeggen dat we moeten overleggen (aka we moeten t doen zoals zij wil).

Fijn dat het nu geregeld is. Alleen jammer dat dat dan toch weer vanuit jou moest komen, en je vriendin dus nog steeds niets zelf kan/durft.

Dat gaat later echt een probleem worden in jullie relatie. Wat ik je brom.
pi_137796835
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja het is ook niet meteen.

Minimaal pas over een half jaar.
Waarom ineens zoveel sneller dan gepland?
pi_137796875
quote:
13s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:13 schreef Geralt het volgende:
Ik zou zo een vriendin de deur wijzen.

Komop zeg, 28 jaar en niet eens tegen haar ouders kunnen zeggen hoe ze haar leven wil leiden.

Opgetieft. :r
dat doet ze ook, maar als ze niet weet waar de papieren liggen of de procedure om t zelf voor elkaar te krijgeb omdat haar niets is geleerd over zulke zaken tja.. je loopt dan tegen een muur van frustratie op.

toegegeven ze heeft wel redelijk aantal relaties gehad, incl een paar zeer rare snuiters maar ja ik beb gewoon rustig persoon die kalm dingen uitlegd, iedereen vind ons leuk samen behalve die moeder due niet verder komt dan : dat ik de boel opstook en dat zij de baas is.. letterlijk woorden overigens, wou dat iemand foto van mn gezicht had gemaakt op dat moment.
bizarro world.
  zondag 16 maart 2014 @ 13:28:40 #69
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_137796897
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
maar als ze niet weet waar de papieren liggen
En jij weet het wel?

Wat klopt er niet in dit plaatje :')
  zondag 16 maart 2014 @ 13:29:51 #70
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_137796935
  zondag 16 maart 2014 @ 13:30:07 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_137796943
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:28 schreef Cue_ het volgende:
En jij weet het wel?

Scherp!
pi_137796947
quote:
15s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:26 schreef Chai het volgende:

[..]

[..]

Waarom ineens zoveel sneller dan gepland?
omdat ik meer inkomen heb, zij ook ondertussen en t financieel gewoon te doen is makkelijk zelfs, plus met zo'n moeder om je heen en steeds heen en weer reizen ieder weekend al bijna een jaar lang, nee dat is gewoon ronduit kut maar enfin twee volwassenen mogen dat gewoon beslissen uiteraard.
pi_137796989
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:28 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En jij weet het wel?

zit in de trein op mobiel dus heb niet super uitgebreid beantwoord, ze vermoedde dat t in een map voor belastingen etc en bankzaken zou zitten, die heb ik gepakt en net zo lang doorgespit tot ik t tegenkwam en eruit gehaald.

uiteraard toen de witch van huis was.
  zondag 16 maart 2014 @ 13:32:25 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_137797012
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
zit in de trein op mobiel dus heb niet super uitgebreid beantwoord, ze vermoedde dat t in een map voor belastingen etc en bankzaken zou zitten, die heb ik gepakt en net zo lang doorgespit tot ik t tegenkwam en eruit gehaald.

Want dat kon ze zelf niet. Man, man.
pi_137797032
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

dat doet ze ook, maar als ze niet weet waar de papieren liggen of de procedure om t zelf voor elkaar te krijgeb omdat haar niets is geleerd over zulke zaken tja.. je loopt dan tegen een muur van frustratie op.

toegegeven ze heeft wel redelijk aantal relaties gehad, incl een paar zeer rare snuiters maar ja ik beb gewoon rustig persoon die kalm dingen uitlegd, iedereen vind ons leuk samen behalve die moeder due niet verder komt dan : dat ik de boel opstook en dat zij de baas is.. letterlijk woorden overigens, wou dat iemand foto van mn gezicht had gemaakt op dat moment.
bizarro world.
Dus als je vriendin iets niet weet of nog niet kan, klapt ze dicht, kan niets meer, en mag een ander het oplossen?

Bijvoorbeeld:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Nou dat komt omdat ze qua computers niet echt veel verstand heeft, niet dat ze er niks van snapt maar zoals hier op fok iets vragen, dat is gewoonweg niet makkelijk voor haar.

Vandaar dat ik het doe voor haar.
  zondag 16 maart 2014 @ 13:32:59 #76
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_137797033
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Maar waarom heeft je vriendin die niet gepakt en doorgespit dan? Waarom moet dat allemaal (incl de map pakken) bij jou vandaan komen?

Was ze er uberhaupt wel bij?
pi_137797058
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar waarom heeft je vriendin die niet gepakt en doorgespit dan? Waarom moet dat allemaal (incl de map pakken) bij jou vandaan komen?

Denk het niet, want anders zou ze nu allang de juiste papieren hebben gevonden op een witchvrij moment.
pi_137797196
quote:

[..]

Inderdaad een erg bizarre situatie. En dan heb ik het niet eens over die schoonmoeder.
pi_137797201
quote:

[..]

ja
pi_137797345
sowieso heeft die moeder al haar kinderen compleet onder de duim incl haar man, en mn vriendin is bang voor haar eigen moeder, buiten t huis is zo heel anders en zou je t niet zeggen dat t zo lijp gaat
  zondag 16 maart 2014 @ 13:48:33 #81
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_137797564
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
sowieso heeft die moeder al haar kinderen compleet onder de duim incl haar man, en mn vriendin is bang voor haar eigen moeder, buiten t huis is zo heel anders en zou je t niet zeggen dat t zo lijp gaat
Dat die moeder niet helemaal oke is snappen we hier wel.

We zijn vooral verbaast over hoe je vriendin er nu nog steeds mee omgaat. Of nouja, eigenlijk niet mee omgaat
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 16 maart 2014 @ 13:51:08 #82
163650 Greys
pi_137797659
Die moeder hoeft straks maar met haar vingers te knippen en de vriendin van TS woont weer thuis.
Als ik het zo lees spoort die moeder niet, maar heeft ze wél helemaal gelijk over het totaal niet zelfstandig zijn van haar eigen dochter. Wat een weekdier.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_137797965
Heel eerlijk ik denk dat je gewoon te maken hebt met een mama's kindje en ik denk dat dit hem dus niet gaat worden.
Die gaat echt niet onder mama's vleugels vandaan die vind het veel te lekker dat mama alles voor haar regelt , en ik denk eigenlijk ook niet dat je met zo iemand moet gaan samenwonen want die mist alle vorm van zelfstandigheid.

Die zou eerst op zichzelf moeten gaan wonen om te zien of ze het maar echt niet samenwonen
pi_137798120
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:58 schreef formerjellybean het volgende:
Heel eerlijk ik denk dat je gewoon te maken hebt met een mama's kindje en ik denk dat dit hem dus niet gaat worden.
Die gaat echt niet onder mama's vleugels vandaan die vind het veel te lekker dat mama alles voor haar regelt , en ik denk eigenlijk ook niet dat je met zo iemand moet gaan samenwonen want die mist alle vorm van zelfstandigheid.

Die zou eerst op zichzelf moeten gaan wonen om te zien of ze het maar echt niet samenwonen
nee haar broer is juist zo, zij wil al jaren weg naar had nog niet de juiste partner gevonden en verdiende toen niet genoeg om alleen te wonen.

en nu dat dat kan word t tegengehouden op ieder "front"

ook net weer, nu dat ik weg ben, komt die moeder bij haar aan dar ze moeten praten want t kan echt niet allemaal en dat er eerst overlegdmoet wworden / aka doen wat ik zeg, maar daar trapt ze niet in Gelukkig
  zondag 16 maart 2014 @ 14:04:33 #85
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_137798223
Daar ga je al: 'ze wil al jaren weg, maar had nog niet de goede partner gevonden.'
Goede, zelfstandige instelling.
  zondag 16 maart 2014 @ 14:05:30 #86
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_137798259
Tip van flip.. ik zou tijdens het samenwonen nog niet direct gedeelde dingen aanschaffen ect, eigen bankrekening houden. Dit klinkt alsof t wel eens gigantisch mis kan gaan :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_137798372
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

nee haar broer is juist zo, zij wil al jaren weg naar had nog niet de juiste partner gevonden en verdiende toen niet genoeg om alleen te wonen.

ook net weer, nu dat ik weg ben, komt die moeder bij haar aan dar ze moeten praten want t kan echt niet allemaal en dat er eerst overlegdmoet wworden / aka doen wat ik zeg, maar daar trapt ze niet in Gelukkig
Feit dat ze een partner nodig heeft om weg te komen uit de relatie zou toch heel hard alarmbellen moeten gaan rinkelen..

Geloof me ik heb met een moeder te maken die veel te dominant was in huis gewoond als je weg wil wil je weg, daar heb je geen relatie bij nodig.
En ja ik verdien ook niet genoeg sterker nog heb een uitkering,maar ik woon liever op mezelf dan bij mijn ouders te blijven wonen.

Als je echt weg wil vind je wel een weg.
Ik denk dat je vriendin totaal onzelfstandig is en eigenlijk door dit soort situaties dus al blijkt dat ze niet eens kan samenwonen.

Wil jij overigens als je met haar samenwoont al haar financien gaan regelen want ik zie het die kant al opgaan omdat jij de zaakjes aan het regelen bent voor haar die ze toch echt zelf moet regelen.
pi_137798521
quote:

[..]

Ah, dus ze wil wel, maar ze kan het niet. Wat uiteindelijk (net als bij haar broer) op hetzelfde neer komt, een ander moet het allemaal voor haar doen, en dat ben jij nu dus.

Gefeliciteerd met je nieuwe zusje / dochter!
pi_137798526
quote:
9s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:04 schreef Copycat het volgende:
Daar ga je al: 'ze wil al jaren weg, maar had nog niet de goede partner gevonden.'
Goede, zelfstandige instelling.
Toch is het "hier" nog vaak zo dat men pas uit huis gaat wanneer ze gaan samenwonen.
Dus zo heel raar is dat niet.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 16 maart 2014 @ 14:15:41 #90
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_137798650
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:12 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Toch is het "hier" nog vaak zo dat men pas uit huis gaat wanneer ze gaan samenwonen.
Dus zo heel raar is dat niet.
Omdat in die gevallen ze niet eerder het huis uit willen (is mijn ervaring) en daar de nood niet zo van inzien.

Maar als je echt wil, dan ga je "gewoon" . Er zijn genoeg wegen die naar rome leiden.
Maar als je zegt "ik kan niet weg omdat ik nog niet de juiste partner heb gevonden" dan zoek je gewoon een geldschieter.

wat in het geval van TS ook opgaat, want ik las dat hij alles ging betalen.
pi_137799198
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:05 schreef littledrummergirl het volgende:
Tip van flip.. ik zou tijdens het samenwonen nog niet direct gedeelde dingen aanschaffen ect, eigen bankrekening houden. Dit klinkt alsof t wel eens gigantisch mis kan gaan :X
ze heeft qua spaargeld vele malen meer dan ik, daar zit ik niet over in.
pi_137799238
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Omdat in die gevallen ze niet eerder het huis uit willen (is mijn ervaring) en daar de nood niet zo van inzien.

Maar als je echt wil, dan ga je "gewoon" . Er zijn genoeg wegen die naar rome leiden.
Maar als je zegt "ik kan niet weg omdat ik nog niet de juiste partner heb gevonden" dan zoek je gewoon een geldschieter.

wat in het geval van TS ook opgaat, want ik las dat hij alles ging betalen.
ja behalve boodschappen bijv of kleinere rekeningen

en tis geen geval van stiekem het fijn vinden thuis, dat garandeer ik.

haar broer is juist zo'n geval die stinkend rijk is maar niet weg gaat.
  zondag 16 maart 2014 @ 14:29:41 #93
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_137799280
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

ja behalve boodschappen bijv of kleinere rekeningen
Maar zij verdient nu toch ook geld zei je? Waarom dan niet meer lasten dragen..
pi_137799342
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar zij verdient nu toch ook geld zei je? Waarom dan niet meer lasten dragen..
we kijken nog hoe we t exact verdelen, maar ik hou genoeg over en vind t best zo.
dat is voor mij het probleem niet.
pi_137914323
quote:

[..]

Is het niet mogelijk het woonadres op het adres van haar moeder te houden en het postadres te wijzigen in jouw adres?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_137915582
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Is het niet mogelijk het woonadres op het adres van haar moeder te houden en het postadres te wijzigen in jouw adres?
Nee het is al geregeld en opgelost.

De flat werd te kort dag om nog te regelen, maar d'r moeder heeft t geaccepteerd toen ik plots begon te dreigen met een paar dingen. :P

Toen was het opeens 'oh jullie mogen best samen wonen hooorrr, of t nou flat of rijtjeshuis zal zijn maakt niet uit".. zeer vreemde omslag maar enfin.
pi_137915727
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De flat werd te kort dag om nog te regelen, maar d'r moeder heeft t geaccepteerd toen ik plots begon te dreigen met een paar dingen. :P

Toen was het opeens 'oh jullie mogen best samen wonen hooorrr, of t nou flat of rijtjeshuis zal zijn maakt niet uit".. zeer vreemde omslag maar enfin.
Vreemd. Maar het is opgelost, daar gaat het om. ^O^
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:22:20 #98
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137915922
quote:

[..]

Wij, als lezers, hebben er niks aan dat haar broer nog erger is. Dat is niet echt relevant. Het is gewoon vreemd dat jij alles op moet lossen en zij niks doet/durft. Als je 15 bent oké, maar 28?!
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137916580
Ben ik nou de enige die vind dat je vriendin haar ruggegraat moet zoeken? Ze is verdomme 28!! Dan laat je je leven toch niet meer bepalen door je moeder?

Volgens mij is zij ook de kern van de oplossing. Jij bent in de ogen van je schoongeval niks meer dat een jochie die haar dochter pleziert. Dus als jij tegen haar gaat zeggen wat ze moet doen zal ze niet snel luisteren. Naar haar eigen dochter een stuk sneller.

Kan ze zich niet bij haar vader in laten schrijven? Of gaat dat ook moeilijk?

Laat maar, ik zie dat het is opgelost. Veel succes. Je zal het nodig hebben. Tenslotte heb je ruggegraat voor 2 nodig

[ Bericht 11% gewijzigd door cmck op 19-03-2014 11:24:22 ]
pi_137917714
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:46 schreef cmck het volgende:
Ben ik nou de enige die vind dat je vriendin haar ruggegraat moet zoeken? Ze is verdomme 28!! Dan laat je je leven toch niet meer bepalen door je moeder?

Volgens mij is zij ook de kern van de oplossing. Jij bent in de ogen van je schoongeval niks meer dat een jochie die haar dochter pleziert. Dus als jij tegen haar gaat zeggen wat ze moet doen zal ze niet snel luisteren. Naar haar eigen dochter een stuk sneller.

Kan ze zich niet bij haar vader in laten schrijven? Of gaat dat ook moeilijk?

Laat maar, ik zie dat het is opgelost. Veel succes. Je zal het nodig hebben. Tenslotte heb je ruggegraat voor 2 nodig
Nou ja ik ken haar ondertussen goed genoeg dat ze een mondje heeft (nee niet doordenken), het is alleen bij haar thuis dat ze dichtklapt.
Ik heb er zelf ook heel wat weekendjes geslapen en het is ook een zeer onprettige situatie bij hun, je voelt echt de spanning in huis.
Als ze bij mij is in een weekend, is ze totaal anders en veel vrijer en geeft gewoon haar mening of als haar iets irriteert etc.

dus ik denk dat het wel meevalt, maar goed dat zijn natuurlijk ervaringen en wetenschap die ik moeilijk allemaal kan uitleggen in tekst vorm op een forum.
pi_137918243
quote:

[..]

want een vrouw kan natuurlijk niet zelfstandig wonen zonder partner?
wat een instelling zeg :r
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_137918348
Ik weet wel hoe je aan je ib60 kan komen.
ik kan je een mail adres geven van de belasting die kan een afspraak voor je vriendin regelen bij een belasting kantoor. Via de telefoon is het onmogelijk te regelen. Ik heb het via de mail wel kunnen realiseren.

Mocht het nog nodig zijn gezien het al woensdag is.

gr

niet meer nodig lees ik. Good luck samen.
Brrr creapy schoonmoeder
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:54:24 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137918509
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 11:45 schreef simmu het volgende:

[..]

want een vrouw kan natuurlijk niet zelfstandig wonen zonder partner?
wat een instelling zeg :r
Volgens het andere topic zou ze een inkomen hebben van zo'n ¤ 500 per maand.... dat zal dan zowel bruto als netto zijn.... daar valt idd niet zelfstandig van te wonen.

Verder denk ik dat het idd vooral een instellingsissue is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 19 maart 2014 @ 12:52:09 #104
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_137920554
wel grappig om te lezen hoe kortzichtig sommige mensen reageren op het gedrag van je vriendinnetje. Een moeder die op en top dominant is en laat weten dat haar wil, weg is, kan behoorlijk vervelend zijn, nog maar de zwijgen over de impact op haar mentale ontwikkeling. Als je op die leeftijd nog steeds niks te zeggen hebt over financiële, of andere zaken, dan lijkt het me beter om de moeder aan te spreken dan de dochter...die weet immers niet anders en heeft nooit de ruimte gehad om zichzelf te ontplooien.

Succes straks met de verhuizing en het samenwonen kerel. Gaaf dat je haar die kans biedt :)
pi_137921892
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 11:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens het andere topic zou ze een inkomen hebben van zo'n ¤ 500 per maand.... dat zal dan zowel bruto als netto zijn.... daar valt idd niet zelfstandig van te wonen.

Verder denk ik dat het idd vooral een instellingsissue is.
Nee bruto ligt 't meer rond de 1000, heb sinds dat weekend inzage in haar loonstrookjes die ze gelukkig via email krijgt.

Maar goed, ik zie dat het topic een beetje van de rails is geraakt.
Ze gaat dus binnenkort samen met mij weg daar, zal haar sowieso veel goed doen.

Kijk ik begrijp het ergens wel want ook ik heb een aantal jaren geleden alweer, in een soortgelijke situatie gezeten.
Zat onder de angststoornissen, waardoor ook mijn moeder eigenlijk alles regelde.
Uiteindelijk eruit geklommen uit dat diepe dal na lange jaren van therapie, en op die manier pas op latere leeftijd zelfstandigheid ontwikkeld.

Zij loopt al sinds d'r puberteit met allerlei problematiek rond doordat haar moeder niets toestond.
Nou ja heel verhaal maar ik begrijp haar wel en vind het niet erg om haar dingen aan te leren, wat ik dan wel erg vind is als dat alsnog tegengehouden zou worden door haar familie/moeder specifiek, alsof ze niet zelfstandig mág! functioneren.

Daar kan ik pissig van worden.

Haar zussen hielpen ook niet echt mee, de middenste van 22 had zoiets van (toen we spraken over samenwonen) "dat vind mama niet goed hoor", dus die mentaliteit zit er diep in bij die lui.
Die zus woont overigens al paar jaar in Amsterdam, die heeft makkelijk lullen dus.
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:33:28 #106
400505 Seikcid
Since 1922
pi_137922174
Laat je vriend/vriendin een paar ballen groeien. Die zal toch het voortouw moeten nemen en de confrontatie (keihard) aangaan.
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:37:24 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137922329
quote:
14s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:33 schreef Seikcid het volgende:
Laat je vriend/vriendin een paar ballen groeien. Die zal toch het voortouw moeten nemen en de confrontatie (keihard) aangaan.
Je kunt ook een beetje meer moeite doen...
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:41:47 #108
400505 Seikcid
Since 1922
pi_137922513
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kunt ook een beetje meer moeite doen...
Moeite? Ze is 28 en zou ondertussen toch wel bepaalde dingen zelf mogen bepalen. Die moeder komt over als een dominante gek.
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:43:32 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137922590
quote:
14s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:41 schreef Seikcid het volgende:

[..]

Moeite? Ze is 28 en zou ondertussen toch wel bepaalde dingen zelf mogen bepalen. Die moeder komt over als een dominante gek.
Goed zo, nu weet je wel dat het om zijn vriendin gaat!
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:45:07 #110
400505 Seikcid
Since 1922
pi_137922667
quote:
14s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Goed zo, nu weet je wel dat het om zijn vriendin gaat!
Wat is deze? :P
pi_137922742
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee bruto ligt 't meer rond de 1000, heb sinds dat weekend inzage in haar loonstrookjes die ze gelukkig via email krijgt.

Maar goed, ik zie dat het topic een beetje van de rails is geraakt.
Ze gaat dus binnenkort samen met mij weg daar, zal haar sowieso veel goed doen.

Kijk ik begrijp het ergens wel want ook ik heb een aantal jaren geleden alweer, in een soortgelijke situatie gezeten.
Zat onder de angststoornissen, waardoor ook mijn moeder eigenlijk alles regelde.
Uiteindelijk eruit geklommen uit dat diepe dal na lange jaren van therapie, en op die manier pas op latere leeftijd zelfstandigheid ontwikkeld.

Zij loopt al sinds d'r puberteit met allerlei problematiek rond doordat haar moeder niets toestond.
Nou ja heel verhaal maar ik begrijp haar wel en vind het niet erg om haar dingen aan te leren, wat ik dan wel erg vind is als dat alsnog tegengehouden zou worden door haar familie/moeder specifiek, alsof ze niet zelfstandig mág! functioneren.

Daar kan ik pissig van worden.

Haar zussen hielpen ook niet echt mee, de middenste van 22 had zoiets van (toen we spraken over samenwonen) "dat vind mama niet goed hoor", dus die mentaliteit zit er diep in bij die lui.
Die zus woont overigens al paar jaar in Amsterdam, die heeft makkelijk lullen dus.
nou ja. dat kan ik wel snappen. zorg er echter wel voor dat je vriendin uitgroeit tot een zelfstandig mens die zich ook alleen kan redden. dat is echt heel, heel, heel belangrijk!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 19 maart 2014 @ 23:32:27 #112
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_137949477
quote:

[..]

IB60 kun je ook niet meer persoonlijk ophalen, kunt daar geen afspraak meer voor maken. Wilde ik in februari ook doen, had het aangevraagd maar niet ontvangen. Had het ook nodig voor de woningbouw. Belastingdienst gebeld en gezegd dat er bij mij vaak post niet wordt bezorgd. Moest het maar opnieuw aanvragen want op kantoor ophalen is niet meer mogelijk.
  woensdag 19 maart 2014 @ 23:42:08 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137950058
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan snap ik werkelijk niet hoe het kan dat ze netto rond de ¤ 500 verdient, tenzij ze de loonheffingskorting niet laat toepassen, maar in dat geval hoop ik dat ze wel aangifte doet.
En dan nog zou ze netto meer over moeten houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137950736
quote:

[..]

Goed zo! Aan jou heeft ze nog eens wat, je hebt haar gered uit het kasteel met de draak.
pi_137955616
quote:

[..]

Klinkt eigenlijk alsof schoonmoeder vooral blij is dat de woning is afgeketst? Juich niet te vroeg ;)
pi_137955725
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan snap ik werkelijk niet hoe het kan dat ze netto rond de ¤ 500 verdient, tenzij ze de loonheffingskorting niet laat toepassen, maar in dat geval hoop ik dat ze wel aangifte doet.
En dan nog zou ze netto meer over moeten houden.
Het is ook meer zoals ik geloof ik aangaf ergens na de OP.

Thuiszorg is nogal wisselend qua uren per maand, dat is enige kutte wat betreft huurtoeslag uitrekenen, tenminste omdat ze per jaar steeds een ander bedrag heeft probeer ik 't via loonstrookjes te proef berekenen, maar okay dit is een ander verhaal aan 't worden.
pi_137955744
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 06:56 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Klinkt eigenlijk alsof schoonmoeder vooral blij is dat de woning is afgeketst? Juich niet te vroeg ;)
Nee nu is ze plots zeer actief in het meehelpen zoeken naar een woning ongeacht wat het is zeg maar.

Wel vermoeiend voor mij gezien zowel zij als bepaalde andere familieleden incorrecte info verschaffen.
Bijv. dat je je inschrijft tijd zou verliezen als je teveel weigert of te vaak reageert.
Ik bellen erover want tja hun wonen daar en zouden het eventueel beter kunnen weten en hier werkt 't weer anders als je je inschrijft.

Of dat je een huisvestiging vergunning nodig zou hebben.

Klopt het voor geen meter allemaal, is al jaren niet meer zo, maw we mogen zo vaak weigeren en reageren als we willen.

Nou ja dat soort dingen moet ik dan achteraan steeds.
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:44:31 #118
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_137956610
En je vriendin kan dat niet effe uitzoeken?
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:45:25 #119
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_137956623
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 07:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Nou ja dat soort dingen moet ik dan achteraan steeds.
Wellicht zijn dat juist de zaken die je vriendin zou kunnen oppakken.
Je wordt haar moeder.
pi_137960281
quote:
5s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:44 schreef Cue_ het volgende:
En je vriendin kan dat niet effe uitzoeken?
nou zij zit meestal op dr werk in de ochtend uren, dus dan bel ik even.
bovendien sta ik ook als medeaanvrager bij de desbetreffende wooncorp. dus dat maakt me niet zoveel uit.

Niet alles is een last.
pi_137961380
Niet alles is een last maar het lijkt meer alsof jij alles aan het regelen bent, ik denk dat jezelf en haar ook een dienst zou bewijzen als je haar ook iets liet regelen.
Of je moet het fijn vinden de financien van je vriendin te regelen, dat kan ook ..........
pi_137969977
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:43 schreef formerjellybean het volgende:
Niet alles is een last maar het lijkt meer alsof jij alles aan het regelen bent, ik denk dat jezelf en haar ook een dienst zou bewijzen als je haar ook iets liet regelen.
Of je moet het fijn vinden de financien van je vriendin te regelen, dat kan ook ..........
Ben haar al het leren hoe het moet.

Eerste stap was internet bankieren aanvragen voor haar, het is te erg voor woorden maar ze wist niet eens wat haar inkomen was! of de hoogte van haar spaargeld.

Ook iets waar die ouders (of moeder dus) nooit iets mee gedaan heeft in de zin van spaarrekening.
Zonde, ze had al jarenlang rente kunnen trekken.

Dat zijn dus dingetjes waar ik me kapot aan kan ergeren.

Ze heeft behoorlijk wat relaties achter de rug, maar blijkbaar is er geen 1 geweest die haar wat aangeleerd had qua, nou ja ik noem het de zakelijke kant van volwassen zijn.

Met mij in haar leven in ieder geval wel.
Maar ja als je denkt "dat was de taak van haar ouders/haarzelf en niet die van jou" geef ik je 100% gelijk.

Maar ja het is zoals het is, de goeie kanten en dingen wegen vooralsnog veel zwaarder.
  donderdag 20 maart 2014 @ 16:46:23 #123
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_137970069
Lees dat nu zelf eens door en zie hoe de machtsverhoudingen nu al liggen.
Ze heeft zelf geen spaarrekening geregeld. Een relatie moet je niet iets aanleren ...

Damn. Echt driewerf damn.
pi_137970506
quote:
15s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:46 schreef Copycat het volgende:
Lees dat nu zelf eens door en zie hoe de machtsverhoudingen nu al liggen.
Ze heeft zelf geen spaarrekening geregeld. Een relatie moet je niet iets aanleren ...

Damn. Echt driewerf damn.
Nou we zullen zien hoe het loopt.
Niets staat vast in steen.
pi_137970860
Poeh, afhankelijk tiepje, jouw vriendin. Hopelijk gaat ze nu zelfstandiger worden. Als je je nu al ergert, vrees ik dat dit nog wel eens een heel naar dingetje gaat worden in jullie relatie.

Sowieso, op die leeftijd nog thuis wonen en pas de deur uit gaan als je 'onder de pannen' bent, onbegrijpelijk, ongeacht waar je woont.

Maar ik snap dat je van haar houdt en er voor wilt gaan, ik hoop voor jou -en voor haarzelf- dat ze ook echt inziet dat ze zich anders zal moeten gaan ontwikkelen, en dat niet alleen probeert om jou te pleasen.
when hatred consumes us
we perceive enemies everywhere
  donderdag 20 maart 2014 @ 19:16:59 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137974886
Is die IB-60 nu al aangevraagd dan en heb je een kopie van haar meest recente belastingaangifte?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137981351
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:16 schreef Leandra het volgende:
Is die IB-60 nu al aangevraagd dan en heb je een kopie van haar meest recente belastingaangifte?
Die laatste niet, die is niet nodig maar het eerste wel ja.

Alleen ib60 van 2012 is nodig. (het is en/of qua wat je moet aantonen)
pi_137981470
Is je shift knop kapot? Aids aan mijn ogen.
pi_137981724
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 21:22 schreef bierjoost het volgende:
Is je shift knop kapot? Aids aan mijn ogen.
Zie jij capslock letters dan? want dan klopt er iets niet aan jouw kant.

Tenzij je natuurlijk juiste grote letters prefereert, maar daar kan ik je niet MEE HELPEN.
  donderdag 20 maart 2014 @ 21:51:57 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137983164
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 21:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zie jij capslock letters dan? want dan klopt er iets niet aan jouw kant.

Tenzij je natuurlijk juiste grote letters prefereert, maar daar kan ik je niet MEE HELPEN.
Je OP.
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:07:57 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137984182
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 21:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Die laatste niet, die is niet nodig maar het eerste wel ja.

Alleen ib60 van 2012 is nodig. (het is en/of qua wat je moet aantonen)
En als je pas na juni een huisje vindt heb je een IB-60 van 2013 nodig.... dan is het misschien net zo handig om nu een kopie van de aangifte te maken, en straks een kopie van de aanslag, hoef je ook niet meer bang te zijn dat die IB-60 uit de post verdwijnt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137985790
Ik zou eens een stevig gesprek met die gestoorde moeder gaan voeren over waarom ze haar dochter nooit onafhankelijkheid heeft aangeleerd. Bovendien zou ik, als die moeder bij iedere gelegenheid dat ze zo dominant doet, haar er op een agressieve manier (alleen gedrag vertonen wat je schoonmoeder vertoont) op haar eigen gedrag wijzen. Leert ze het vanzelf af.

Ook zou ik die dochter, jouw vriendin, eens stevig onder handen nemen en aan het regelen zetten. Jij bent niet verantwoordelijk voor haar leven, dat is zij; dus zij moet alles ZELF doen. Er ook consequenties tegenover zetten als ze op jou blijft leunen.

Het enige waar jouw vriendin hulp bij nodig lijkt te hebben is die gestoorde moeder. Misschien dat een sociaal werker daarmee kan helpen.
pi_137988970
Dit is echt een ongelijke relatie. En die vriendin heeft een goede geldschieter gevonden, dank u God.
pi_137997395
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ik heb gewoon t benodigde meegenomen, heb haar vader (kun je gelukkig mee praten maar durft ook niet tegen zn vrouw in te gaan) verteld dat ze nu weten wat de bedoeling is en dat t binnen drie maanden gaat gebeuren, gezien ik de vaste lasten betaal ik echt niet mezelf als kleine jongen laat commanderen en dat ze er aan kunnen wennen komende tijd.

^O^
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:03:58 #135
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_137997979
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:32 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

IB60 kun je ook niet meer persoonlijk ophalen, kunt daar geen afspraak meer voor maken. Wilde ik in februari ook doen, had het aangevraagd maar niet ontvangen. Had het ook nodig voor de woningbouw. Belastingdienst gebeld en gezegd dat er bij mij vaak post niet wordt bezorgd. Moest het maar opnieuw aanvragen want op kantoor ophalen is niet meer mogelijk.
Nou in de regio Amsterdam wel hoor (Kantoor Hoofddorp ) . Gewoon gebeld en langsgegaan en alles meegekregen.
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:16:05 #136
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138000364
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:03 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Nou in de regio Amsterdam wel hoor (Kantoor Hoofddorp ) . Gewoon gebeld en langsgegaan en alles meegekregen.
Vreemd dat ze dat dan in Groningen weigeren. Ik heb er toen 3x om gebeld maar nee hoor, afhalen was niet mogelijk. Dus maar weer per telefoon besteld en gelukkig de dag voordat de inlevertermijn bij de woningbouw verstreek had ik het binnen.

Aantal jaren geleden toen het kantoor in Veendam nog open was kon men er gewoon naartoe gaan voor de IB60. Afspraak maken was zelfs niet nodig, gewoon ff melden bij het loket en 5 minuten later was het geregeld.
pi_138002710
Niet relevant, maar wat is de reden dat ze zoveel relaties achter de rug heeft? Zodat ze uit huis kon gaan ofzo?
Zal mij niks verbazen als ze uit de relatie zijn gestapt toen ze doorkregen dat je vriendin zo afhankelijk is.
thats it
pi_138003316
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:21 schreef Skynilla het volgende:
Niet relevant, maar wat is de reden dat ze zoveel relaties achter de rug heeft? Zodat ze uit huis kon gaan ofzo?
Zal mij niks verbazen als ze uit de relatie zijn gestapt toen ze doorkregen dat je vriendin zo afhankelijk is.
Dit. Of meer in het algemeen: hoe goed kent TS zijn vriendin?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')