flatje wil ze niet, moet perse rijtjeshuis zijn, zij vind het te snel (bijna jaar samen) maar hetbis zeer duidelijk dat t draait om : zij wil het bepalenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
Waarom wil zij haar dochter dat dan niet geven!? Moet toch wel een heel goeie reden zijn als ze al 28 is...
gaat om t jaarinkomen overzicht, ofwel t ib-60 formulier, kan wel proberen opnieuw aan te vragen maar geen nut als moeder post opent en verstopt etc.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:15 schreef hoas het volgende:
Welke documenten, paspoort, id-kaart, bankpasje?
Ok, dat verklaart het. Ofja, dat geeft een rede, ik vind dat (net als jij dus) niet echt een verklaring. Nouja, ik weet niet om wat voor documenten het gaat, maar is het niet gewoon stiekem te pakken? Als zij weg is even naar binnen en het gewoon meenemen? Sure, diefstal, maar dat is in dit geval wel anders imo...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
flatje wil ze niet, moet perse rijtjeshuis zijn, zij vind het te snel (bijna jaar samen) maar hetbis zeer duidelijk dat t draait om : zij wil het bepalen
ze zei dan ook dat zij de baas is.
compleet geschift dus.
ik woon niet bepaald in de buurt, andere provincie, ben er nu wel dus ja daar zit ik dan, na de ruzie doet ze net alsof er niks aan de hand is, te raar voor woorden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:16 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ok, dat verklaart het. Ofja, dat geeft een rede, ik vind dat (net als jij dus) niet echt een verklaring. Nouja, ik weet niet om wat voor documenten het gaat, maar is het niet gewoon stiekem te pakken? Als zij weg is even naar binnen en het gewoon meenemen? Sure, diefstal, maar dat is in dit geval wel anders imo...
Dan bel je even met de BD en vraag je of er andere mogelijkheden zijn omdat moeder de post openmaakt, zoals persoonlijk ophalen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
gaat om t jaarinkomen overzicht, ofwel t ib-60 formulier, kan wel proberen opnieuw aan te vragen maar geen nut als moeder post opent en verstopt etc.
Wat moet haar moeder met haar persoonlijke post/papierenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
gaat om t jaarinkomen overzicht, ofwel t ib-60 formulier, kan wel proberen opnieuw aan te vragen maar geen nut als moeder post opent en verstopt etc.
dat leek mij ook maar t is zoals het is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Wat moet haar moeder met haar persoonlijke post/papierenNee, echt, als 28-jarige regel je dat toch zelf en heeft je moeder daar niets meer mee te maken....of ben ik gek?
Wel een beetje flauw natuurlijk. En dit kun je ook niet voorstellen als vriendquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:35 schreef nightsleeper het volgende:
Die moeder schendt dus het briefgeheim. Ze is dus strafbaar. Netjes uitleggen dat ze die documenten kan overhandigen en anders samen met je vriendin aangifte doen.
Ze moet het gewoon bij haar moeder opeisen, zijn tenslotte haar papieren, te gek voor woorden dit.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
dat leek mij ook maar t is zoals het is.
haar inschrijven op mijn adres is zwaar onpraktisch en bovendien kan ze dan niet meer huren via deze wooncorporatie, omdat ze dan technisch gezien een woning gevonden heeft, dat had ik al gecheckt.
persoonlijk ophalen al aan gedacht maar bang dat t te laat is, zeker op dit moment gezien de bd onbereikbaar is en het voor de 19de binnen moet zijn.
Flauw? Tja, ik vind wat die moeder doet eigenlijk veel erger. Die moeder staat gewoon het geluk van haar dochter in de weg. Dat is dus precies het omgekeerde van wat een ouder hoort te doen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:36 schreef SchavuitPiet het volgende:
[..]
Wel een beetje flauw natuurlijk. En dit kun je ook niet voorstellen als vriend
Maar het is wel de wet inderdaad
Hoezo heeft ze dan technisch gezien al een woning gevonden?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
haar inschrijven op mijn adres is zwaar onpraktisch en bovendien kan ze dan niet meer huren via deze wooncorporatie, omdat ze dan technisch gezien een woning gevonden heeft, dat had ik al gecheckt.
persoonlijk ophalen al aan gedacht maar bang dat t te laat is, zeker op dit moment gezien de bd onbereikbaar is en het voor de 19de binnen moet zijn.
ze vragen om een ib-60 formulier of inkomensbelasting aangifte 2013, loonstrook 2014, gba uittreksel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:37 schreef Avondmens het volgende:
opgave jaarinkomen kan je vriendin gewoon bij haar werkgever halen. Even bij personeelszaken langs maandagochtend en klaar.
ook daar kapt dr moeder ieder gesprek af met "dat gaan we nog niet doen", iets wat ze tegen mij vertelde toen ik zei dat we gaan samen wonen etc.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom jij dit moet oplossen? Dit moet je vriendin oplossen.
Die IB-60 zou dan over 2012 zijn, want de BD geeft nog geen IB-60 over 2013 uit, dat is pas vanaf juni.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
ze vragen om een ib-60 formulier of inkomensbelasting aangifte 2013, loonstrook 2014, gba uittreksel.
alles behalve t eerste is dus geregeld incl mn eigen papieren.
aangifte doen tja, ik vind dat te gek voor woorden.
tis beetje een Staphorst figuur die dit dus normaal vind, kan moeilijk die hele familie tegen me in t harnas jagen.
wow, je vriendin zou eens wat assertiever moeten zijnquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ook daar kapt dr moeder ieder gesprek af met "dat gaan we nog niet doen", iets wat ze tegen mij vertelde toen ik zei dat we gaan samen wonen etc.
waarop ik dus antwoordde dat bepaald u niet en van daaruit ruzie dus.
als al haar papieren, in een grote map die ik met haar al gepakt had, weer terug pakt en dan opbergt ergens.. ik stond erbij en keek ernaar.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:47 schreef Leandra het volgende:
Ze kan natuurlijk ook gewoon de aanslag IB over 2012 meenemen naar de woningbouwvereniging, aldus de belastingdienst:
http://www.belastingdiens(...)elefonisch_aanvragen
Heeft ze al aangifte over 2013 gedaan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
als al haar papieren, in een grote map die ik met haar al gepakt had, weer terug pakt en dan opbergt ergens.. ik stond erbij en keek ernaar.
Is er uberhaupt een (schoon)vader in het spel?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:01 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Zoals al eerder gezegd is dit bij wet verboden, en als jullie echt willen samenwonen moet je gewoon sterk zijn. Wel zwak van die ouders, maar dit pik je toch niet?
Geen idee, maar die staat er of achter, of bemoeit zich er niet mee, gezien het verhaal. Dus vandaar ook ouders, ook al is er misschien helemaal geen schoonvader aanwezig.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:07 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Is er uberhaupt een (schoon)vader in het spel?
Misschien is die wat redelijker?
Maar kom op hé, je vriendin is verdomme 28!
?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:22 schreef Buikboor het volgende:
Ik denk dat ik wel weet hoe de vlag er bij hangt bij mamsie. En dat mag dochtertje niet weten....
Als je wil weten wat doe dan maar eens een opvraging op je vriendins naam bij BKR in Tiel.
Denk dat ik dan toch liever een vriendin met haar op de tanden heb dan een dooie pop in bedquote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:31 schreef Tha_Duck het volgende:
Oh dat is wel heerlijk zo'n vriendin. Je zegt 'lig' en je kan je gang gaan
Ah, zo bedoel je het.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:42 schreef hoas het volgende:
[..]
Wat snap je hier niet aan? Moeder sluit leningen op haar naam af.
geen schulden, ik heb wel inzicht in dr rekening.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:42 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Ah, zo bedoel je het.
Vriendin heeft geen inzicht in haar eigen financien?,moeders "beheert" de boel.
Heeft je vriendin in het verleden "gekke dingen" gedaan (schulden gehad/drugs/foute vriendjes)quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
geen schulden, ik heb wel inzicht in dr rekening.
En je kan dat niet op een andere rekening dan die van de dochter laten lopen denk je? Reken maar dat als er zoiets aan de knikker is dat zulke moeders heel inventief zijn....quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
geen schulden, ik heb wel inzicht in dr rekening.
Die moet er van huilen zowat, ze krijgt ook van niemand bijval of steun.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:25 schreef pedagoog92 het volgende:
Als jullie graag willen samen wonen, dan zou je vriendin ook wel wat meer voor zichzelf kunnen opkomen. Jullie doen het immers samen. En tja, ze is tenslotte al 28 jaar.. dan mag je toch ook wel enige zelfstandigheid verwachten? Dus eigen keuzes, eigen zaakjes beheren en vooral zelf beslissen met wie, wanneer en waar wordt samen gewoond! Wat zegt je vriendin over deze hele situatie?
Heeft je schoonmoeder een hekel aan je, of heb je een ander geloof,'of'moet je eerst trouwen voordat je het huis uitgaat?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die moet er van huilen zowat, ze krijgt ook van niemand bijval of steun.
Niet verstandelijk beperkt uiteraard maar zit ook gewoon vast omdat moeder jarenlang eigenlijk altijd iedere vorm van verantwoordelijkheid uit handen nam zoals de financiële kant en de administratie.
Tis een grote familie op de rand van Staphorst gevestigd (meppel if you must know) en tja zo komen we geen fuck verder.
Als ik aanbied rijtjeshuis te nemen zoals schoonmoesje graag wil... is t gvd opeens weer nee wacht maar ermee jullie kennen elkaar niet goed genoeg.. ja zo lust ik er ook nog wel een paar.
Echt nog nooit meegemaakt dit, besef hoe lijp dit is voor mij als buitenstaander.
ze zal toch een keer moeten beginnen met de verantwoordelijkheid nemen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Die moet er van huilen zowat, ze krijgt ook van niemand bijval of steun.
Niet verstandelijk beperkt uiteraard maar zit ook gewoon vast omdat moeder jarenlang eigenlijk altijd iedere vorm van verantwoordelijkheid uit handen nam zoals de financiële kant en de administratie.
Dat. Zo leert ze nooit zelfstandig te zijn. Jij gaat de rol van haar moeder overnemen. Dat wordt dra-ma. Het zou slimmer zijn als ze eerst een poos op zichzelf zou gaan wonen.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:09 schreef Cue_ het volgende:
Raar kind dat ze haar moeder dat zo lang laat doen en niet voor zichzelf kan opkomen. Eerst lost haar moeder blijkbaar alles op en nu moet jij het van die moeder overnemen?? Lijkt me niet helemaal gezond
Zonder ib60 blijkbaar niet?quote:Op zondag 16 maart 2014 13:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat. Zo leert ze nooit zelfstandig te zijn. Jij gaat de rol van haar moeder overnemen. Dat wordt dra-ma. Het zou slimmer zijn als ze eerst een poos op zichzelf zou gaan wonen.
klinkt als een peuterquote:Op zondag 16 maart 2014 13:18 schreef Lienekien het volgende:
WGR / relatie, samenwonen, partner met laag inkomen
Fijn dat het nu geregeld is. Alleen jammer dat dat dan toch weer vanuit jou moest komen, en je vriendin dus nog steeds niets zelf kan/durft.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ik heb gewoon t benodigde meegenomen, haar vader (kun je gelukkig mee praten maar durft ook niet tegen zn vrouw in te gaan) verteld dat ze nu weten wat de bedoeling is en dat t binnen drie maanden gaat gebeuren, gezien ik de vaste lasten betaal ik echt niet mezelf als kleine jongen laat commanderen en dat ze er aan kunnen wennen komende tijd.
ook haar zus had ik even gesproken erover, die kon er wel om lachen, die ziet ons samen wel zitten rn snapt mn dilemma want tja hun moeder is nou eenmaal zo.
haar wil opdringen en dan nog t lef hebben te zeggen dat we moeten overleggen (aka we moeten t doen zoals zij wil).
met die moeder valt dus niet te praten.
ik heb nu alle benodigde papieren en verder kan ze dikke middelvinger krijgen.
quote:Op zondag 16 maart 2014 13:18 schreef Lienekien het volgende:
Waarom ineens zoveel sneller dan gepland?quote:Op donderdag 5 december 2013 21:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja het is ook niet meteen.
Minimaal pas over een half jaar.
dat doet ze ook, maar als ze niet weet waar de papieren liggen of de procedure om t zelf voor elkaar te krijgeb omdat haar niets is geleerd over zulke zaken tja.. je loopt dan tegen een muur van frustratie op.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:13 schreef Geralt het volgende:
Ik zou zo een vriendin de deur wijzen.
Komop zeg, 28 jaar en niet eens tegen haar ouders kunnen zeggen hoe ze haar leven wil leiden.
Opgetieft.
En jij weet het wel?quote:Op zondag 16 maart 2014 13:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
maar als ze niet weet waar de papieren liggen
Oh my.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:18 schreef Lienekien het volgende:
Scherp!quote:Op zondag 16 maart 2014 13:28 schreef Cue_ het volgende:
En jij weet het wel?
Wat klopt er niet in dit plaatje
omdat ik meer inkomen heb, zij ook ondertussen en t financieel gewoon te doen is makkelijk zelfs, plus met zo'n moeder om je heen en steeds heen en weer reizen ieder weekend al bijna een jaar lang, nee dat is gewoon ronduit kut maar enfin twee volwassenen mogen dat gewoon beslissen uiteraard.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:26 schreef Chai het volgende:
[..]
[..]
Waarom ineens zoveel sneller dan gepland?
zit in de trein op mobiel dus heb niet super uitgebreid beantwoord, ze vermoedde dat t in een map voor belastingen etc en bankzaken zou zitten, die heb ik gepakt en net zo lang doorgespit tot ik t tegenkwam en eruit gehaald.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En jij weet het wel?
Wat klopt er niet in dit plaatje
Want dat kon ze zelf niet. Man, man.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
zit in de trein op mobiel dus heb niet super uitgebreid beantwoord, ze vermoedde dat t in een map voor belastingen etc en bankzaken zou zitten, die heb ik gepakt en net zo lang doorgespit tot ik t tegenkwam en eruit gehaald.
uiteraard toen de witch van huis was.
Dus als je vriendin iets niet weet of nog niet kan, klapt ze dicht, kan niets meer, en mag een ander het oplossen?quote:Op zondag 16 maart 2014 13:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
dat doet ze ook, maar als ze niet weet waar de papieren liggen of de procedure om t zelf voor elkaar te krijgeb omdat haar niets is geleerd over zulke zaken tja.. je loopt dan tegen een muur van frustratie op.
toegegeven ze heeft wel redelijk aantal relaties gehad, incl een paar zeer rare snuiters maar ja ik beb gewoon rustig persoon die kalm dingen uitlegd, iedereen vind ons leuk samen behalve die moeder due niet verder komt dan : dat ik de boel opstook en dat zij de baas is.. letterlijk woorden overigens, wou dat iemand foto van mn gezicht had gemaakt op dat moment.
bizarro world.
quote:Op donderdag 5 december 2013 21:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou dat komt omdat ze qua computers niet echt veel verstand heeft, niet dat ze er niks van snapt maar zoals hier op fok iets vragen, dat is gewoonweg niet makkelijk voor haar.
Vandaar dat ik het doe voor haar.
Maar waarom heeft je vriendin die niet gepakt en doorgespit dan? Waarom moet dat allemaal (incl de map pakken) bij jou vandaan komen?quote:Op zondag 16 maart 2014 13:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
zit in de trein op mobiel dus heb niet super uitgebreid beantwoord, ze vermoedde dat t in een map voor belastingen etc en bankzaken zou zitten, die heb ik gepakt en net zo lang doorgespit tot ik t tegenkwam en eruit gehaald.
uiteraard toen de witch van huis was.
Denk het niet, want anders zou ze nu allang de juiste papieren hebben gevonden op een witchvrij moment.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar waarom heeft je vriendin die niet gepakt en doorgespit dan? Waarom moet dat allemaal (incl de map pakken) bij jou vandaan komen?
Was ze er uberhaupt wel bij?
Inderdaad een erg bizarre situatie. En dan heb ik het niet eens over die schoonmoeder.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar waarom heeft je vriendin die niet gepakt en doorgespit dan? Waarom moet dat allemaal (incl de map pakken) bij jou vandaan komen?
jaquote:Op zondag 16 maart 2014 13:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat die moeder niet helemaal oke is snappen we hier wel.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
sowieso heeft die moeder al haar kinderen compleet onder de duim incl haar man, en mn vriendin is bang voor haar eigen moeder, buiten t huis is zo heel anders en zou je t niet zeggen dat t zo lijp gaat
nee haar broer is juist zo, zij wil al jaren weg naar had nog niet de juiste partner gevonden en verdiende toen niet genoeg om alleen te wonen.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:58 schreef formerjellybean het volgende:
Heel eerlijk ik denk dat je gewoon te maken hebt met een mama's kindje en ik denk dat dit hem dus niet gaat worden.
Die gaat echt niet onder mama's vleugels vandaan die vind het veel te lekker dat mama alles voor haar regelt , en ik denk eigenlijk ook niet dat je met zo iemand moet gaan samenwonen want die mist alle vorm van zelfstandigheid.
Die zou eerst op zichzelf moeten gaan wonen om te zien of ze het maar echt niet samenwonen
Feit dat ze een partner nodig heeft om weg te komen uit de relatie zou toch heel hard alarmbellen moeten gaan rinkelen..quote:Op zondag 16 maart 2014 14:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
nee haar broer is juist zo, zij wil al jaren weg naar had nog niet de juiste partner gevonden en verdiende toen niet genoeg om alleen te wonen.
en nu dat dat kan word t tegengehouden op ieder "front"
ook net weer, nu dat ik weg ben, komt die moeder bij haar aan dar ze moeten praten want t kan echt niet allemaal en dat er eerst overlegdmoet wworden / aka doen wat ik zeg, maar daar trapt ze niet in Gelukkig
Ah, dus ze wil wel, maar ze kan het niet. Wat uiteindelijk (net als bij haar broer) op hetzelfde neer komt, een ander moet het allemaal voor haar doen, en dat ben jij nu dus.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
nee haar broer is juist zo, zij wil al jaren weg naar had nog niet de juiste partner gevonden en verdiende toen niet genoeg om alleen te wonen.
ook net weer, nu dat ik weg ben, komt die moeder bij haar aan dar ze moeten praten want t kan echt niet allemaal en dat er eerst overlegdmoet wworden / aka doen wat ik zeg, maar daar trapt ze niet in Gelukkig
Toch is het "hier" nog vaak zo dat men pas uit huis gaat wanneer ze gaan samenwonen.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:04 schreef Copycat het volgende:
Daar ga je al: 'ze wil al jaren weg, maar had nog niet de goede partner gevonden.'
Goede, zelfstandige instelling.
Omdat in die gevallen ze niet eerder het huis uit willen (is mijn ervaring) en daar de nood niet zo van inzien.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:12 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Toch is het "hier" nog vaak zo dat men pas uit huis gaat wanneer ze gaan samenwonen.
Dus zo heel raar is dat niet.
ze heeft qua spaargeld vele malen meer dan ik, daar zit ik niet over in.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:05 schreef littledrummergirl het volgende:
Tip van flip.. ik zou tijdens het samenwonen nog niet direct gedeelde dingen aanschaffen ect, eigen bankrekening houden. Dit klinkt alsof t wel eens gigantisch mis kan gaan
ja behalve boodschappen bijv of kleinere rekeningenquote:Op zondag 16 maart 2014 14:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Omdat in die gevallen ze niet eerder het huis uit willen (is mijn ervaring) en daar de nood niet zo van inzien.
Maar als je echt wil, dan ga je "gewoon" . Er zijn genoeg wegen die naar rome leiden.
Maar als je zegt "ik kan niet weg omdat ik nog niet de juiste partner heb gevonden" dan zoek je gewoon een geldschieter.
wat in het geval van TS ook opgaat, want ik las dat hij alles ging betalen.
Maar zij verdient nu toch ook geld zei je? Waarom dan niet meer lasten dragen..quote:Op zondag 16 maart 2014 14:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ja behalve boodschappen bijv of kleinere rekeningen
we kijken nog hoe we t exact verdelen, maar ik hou genoeg over en vind t best zo.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar zij verdient nu toch ook geld zei je? Waarom dan niet meer lasten dragen..
Is het niet mogelijk het woonadres op het adres van haar moeder te houden en het postadres te wijzigen in jouw adres?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee het is al geregeld en opgelost.quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk het woonadres op het adres van haar moeder te houden en het postadres te wijzigen in jouw adres?
Vreemd. Maar het is opgelost, daar gaat het om.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee het is al geregeld en opgelost.
De flat werd te kort dag om nog te regelen, maar d'r moeder heeft t geaccepteerd toen ik plots begon te dreigen met een paar dingen.
Toen was het opeens 'oh jullie mogen best samen wonen hooorrr, of t nou flat of rijtjeshuis zal zijn maakt niet uit".. zeer vreemde omslag maar enfin.
Wij, als lezers, hebben er niks aan dat haar broer nog erger is. Dat is niet echt relevant. Het is gewoon vreemd dat jij alles op moet lossen en zij niks doet/durft. Als je 15 bent oké, maar 28?!quote:Op zondag 16 maart 2014 14:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja ik ken haar ondertussen goed genoeg dat ze een mondje heeft (nee niet doordenken), het is alleen bij haar thuis dat ze dichtklapt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:46 schreef cmck het volgende:
Ben ik nou de enige die vind dat je vriendin haar ruggegraat moet zoeken? Ze is verdomme 28!! Dan laat je je leven toch niet meer bepalen door je moeder?
Volgens mij is zij ook de kern van de oplossing. Jij bent in de ogen van je schoongeval niks meer dat een jochie die haar dochter pleziert. Dus als jij tegen haar gaat zeggen wat ze moet doen zal ze niet snel luisteren. Naar haar eigen dochter een stuk sneller.
Kan ze zich niet bij haar vader in laten schrijven? Of gaat dat ook moeilijk?
Laat maar, ik zie dat het is opgelost. Veel succes. Je zal het nodig hebben. Tenslotte heb je ruggegraat voor 2 nodig
want een vrouw kan natuurlijk niet zelfstandig wonen zonder partner?quote:Op zondag 16 maart 2014 14:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Volgens het andere topic zou ze een inkomen hebben van zo'n ¤ 500 per maand.... dat zal dan zowel bruto als netto zijn.... daar valt idd niet zelfstandig van te wonen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:45 schreef simmu het volgende:
[..]
want een vrouw kan natuurlijk niet zelfstandig wonen zonder partner?
wat een instelling zeg
Nee bruto ligt 't meer rond de 1000, heb sinds dat weekend inzage in haar loonstrookjes die ze gelukkig via email krijgt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens het andere topic zou ze een inkomen hebben van zo'n ¤ 500 per maand.... dat zal dan zowel bruto als netto zijn.... daar valt idd niet zelfstandig van te wonen.
Verder denk ik dat het idd vooral een instellingsissue is.
Je kunt ook een beetje meer moeite doen...quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:33 schreef Seikcid het volgende:
Laat je vriend/vriendin een paar ballen groeien. Die zal toch het voortouw moeten nemen en de confrontatie (keihard) aangaan.
Moeite? Ze is 28 en zou ondertussen toch wel bepaalde dingen zelf mogen bepalen. Die moeder komt over als een dominante gek.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt ook een beetje meer moeite doen...
Goed zo, nu weet je wel dat het om zijn vriendin gaat!quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:41 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Moeite? Ze is 28 en zou ondertussen toch wel bepaalde dingen zelf mogen bepalen. Die moeder komt over als een dominante gek.
Wat is deze?quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Goed zo, nu weet je wel dat het om zijn vriendin gaat!
nou ja. dat kan ik wel snappen. zorg er echter wel voor dat je vriendin uitgroeit tot een zelfstandig mens die zich ook alleen kan redden. dat is echt heel, heel, heel belangrijk!quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee bruto ligt 't meer rond de 1000, heb sinds dat weekend inzage in haar loonstrookjes die ze gelukkig via email krijgt.
Maar goed, ik zie dat het topic een beetje van de rails is geraakt.
Ze gaat dus binnenkort samen met mij weg daar, zal haar sowieso veel goed doen.
Kijk ik begrijp het ergens wel want ook ik heb een aantal jaren geleden alweer, in een soortgelijke situatie gezeten.
Zat onder de angststoornissen, waardoor ook mijn moeder eigenlijk alles regelde.
Uiteindelijk eruit geklommen uit dat diepe dal na lange jaren van therapie, en op die manier pas op latere leeftijd zelfstandigheid ontwikkeld.
Zij loopt al sinds d'r puberteit met allerlei problematiek rond doordat haar moeder niets toestond.
Nou ja heel verhaal maar ik begrijp haar wel en vind het niet erg om haar dingen aan te leren, wat ik dan wel erg vind is als dat alsnog tegengehouden zou worden door haar familie/moeder specifiek, alsof ze niet zelfstandig mág! functioneren.
Daar kan ik pissig van worden.
Haar zussen hielpen ook niet echt mee, de middenste van 22 had zoiets van (toen we spraken over samenwonen) "dat vind mama niet goed hoor", dus die mentaliteit zit er diep in bij die lui.
Die zus woont overigens al paar jaar in Amsterdam, die heeft makkelijk lullen dus.
IB60 kun je ook niet meer persoonlijk ophalen, kunt daar geen afspraak meer voor maken. Wilde ik in februari ook doen, had het aangevraagd maar niet ontvangen. Had het ook nodig voor de woningbouw. Belastingdienst gebeld en gezegd dat er bij mij vaak post niet wordt bezorgd. Moest het maar opnieuw aanvragen want op kantoor ophalen is niet meer mogelijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan snap ik werkelijk niet hoe het kan dat ze netto rond de ¤ 500 verdient, tenzij ze de loonheffingskorting niet laat toepassen, maar in dat geval hoop ik dat ze wel aangifte doet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee bruto ligt 't meer rond de 1000, heb sinds dat weekend inzage in haar loonstrookjes die ze gelukkig via email krijgt.
Goed zo! Aan jou heeft ze nog eens wat, je hebt haar gered uit het kasteel met de draak.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De flat werd te kort dag om nog te regelen, maar d'r moeder heeft t geaccepteerd toen ik plots begon te dreigen met een paar dingen.
Toen was het opeens 'oh jullie mogen best samen wonen hooorrr, of t nou flat of rijtjeshuis zal zijn maakt niet uit".. zeer vreemde omslag maar enfin.
Klinkt eigenlijk alsof schoonmoeder vooral blij is dat de woning is afgeketst? Juich niet te vroegquote:Op woensdag 19 maart 2014 10:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is ook meer zoals ik geloof ik aangaf ergens na de OP.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan snap ik werkelijk niet hoe het kan dat ze netto rond de ¤ 500 verdient, tenzij ze de loonheffingskorting niet laat toepassen, maar in dat geval hoop ik dat ze wel aangifte doet.
En dan nog zou ze netto meer over moeten houden.
Nee nu is ze plots zeer actief in het meehelpen zoeken naar een woning ongeacht wat het is zeg maar.quote:Op donderdag 20 maart 2014 06:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Klinkt eigenlijk alsof schoonmoeder vooral blij is dat de woning is afgeketst? Juich niet te vroeg
Wellicht zijn dat juist de zaken die je vriendin zou kunnen oppakken.quote:Op donderdag 20 maart 2014 07:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ja dat soort dingen moet ik dan achteraan steeds.
nou zij zit meestal op dr werk in de ochtend uren, dus dan bel ik even.quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:44 schreef Cue_ het volgende:
En je vriendin kan dat niet effe uitzoeken?
Ben haar al het leren hoe het moet.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:43 schreef formerjellybean het volgende:
Niet alles is een last maar het lijkt meer alsof jij alles aan het regelen bent, ik denk dat jezelf en haar ook een dienst zou bewijzen als je haar ook iets liet regelen.
Of je moet het fijn vinden de financien van je vriendin te regelen, dat kan ook ..........
Nou we zullen zien hoe het loopt.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:46 schreef Copycat het volgende:
Lees dat nu zelf eens door en zie hoe de machtsverhoudingen nu al liggen.
Ze heeft zelf geen spaarrekening geregeld. Een relatie moet je niet iets aanleren ...
Damn. Echt driewerf damn.
Die laatste niet, die is niet nodig maar het eerste wel ja.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:16 schreef Leandra het volgende:
Is die IB-60 nu al aangevraagd dan en heb je een kopie van haar meest recente belastingaangifte?
Zie jij capslock letters dan? want dan klopt er iets niet aan jouw kant.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:22 schreef bierjoost het volgende:
Is je shift knop kapot? Aids aan mijn ogen.
Je OP.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zie jij capslock letters dan? want dan klopt er iets niet aan jouw kant.
Tenzij je natuurlijk juiste grote letters prefereert, maar daar kan ik je niet MEE HELPEN.
En als je pas na juni een huisje vindt heb je een IB-60 van 2013 nodig.... dan is het misschien net zo handig om nu een kopie van de aangifte te maken, en straks een kopie van de aanslag, hoef je ook niet meer bang te zijn dat die IB-60 uit de post verdwijnt.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die laatste niet, die is niet nodig maar het eerste wel ja.
Alleen ib60 van 2012 is nodig. (het is en/of qua wat je moet aantonen)
quote:Op zondag 16 maart 2014 13:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ik heb gewoon t benodigde meegenomen, heb haar vader (kun je gelukkig mee praten maar durft ook niet tegen zn vrouw in te gaan) verteld dat ze nu weten wat de bedoeling is en dat t binnen drie maanden gaat gebeuren, gezien ik de vaste lasten betaal ik echt niet mezelf als kleine jongen laat commanderen en dat ze er aan kunnen wennen komende tijd.
ook haar zus had ik even gesproken erover, die kon er wel om lachen, die ziet ons samen wel zitten rn snapt mn dilemma want tja hun moeder is nou eenmaal zo.
haar wil opdringen en dan nog t lef hebben te zeggen dat we moeten overleggen (aka we moeten t doen zoals zij wil).
met die moeder valt dus niet te praten.
ik heb nu alle benodigde papieren en verder kan ze dikke middelvinger krijgen.
Nou in de regio Amsterdam wel hoor (Kantoor Hoofddorp ) . Gewoon gebeld en langsgegaan en alles meegekregen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:32 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
IB60 kun je ook niet meer persoonlijk ophalen, kunt daar geen afspraak meer voor maken. Wilde ik in februari ook doen, had het aangevraagd maar niet ontvangen. Had het ook nodig voor de woningbouw. Belastingdienst gebeld en gezegd dat er bij mij vaak post niet wordt bezorgd. Moest het maar opnieuw aanvragen want op kantoor ophalen is niet meer mogelijk.
Vreemd dat ze dat dan in Groningen weigeren. Ik heb er toen 3x om gebeld maar nee hoor, afhalen was niet mogelijk. Dus maar weer per telefoon besteld en gelukkig de dag voordat de inlevertermijn bij de woningbouw verstreek had ik het binnen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:03 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Nou in de regio Amsterdam wel hoor (Kantoor Hoofddorp ) . Gewoon gebeld en langsgegaan en alles meegekregen.
Dit. Of meer in het algemeen: hoe goed kent TS zijn vriendin?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:21 schreef Skynilla het volgende:
Niet relevant, maar wat is de reden dat ze zoveel relaties achter de rug heeft? Zodat ze uit huis kon gaan ofzo?
Zal mij niks verbazen als ze uit de relatie zijn gestapt toen ze doorkregen dat je vriendin zo afhankelijk is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |