ww(b)?quote:
Dan blijf jij toch in het huis wonen? Baseer je het op jouw inkomen, kun je daar gewoon blijven zitten.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar zij is bang dat mocht de relatie stuk lopen, dat zij niet in dat huisje kan blijven.
Omdat ze het puur gebaseerd op dat inkomen, niet zou kunnen betalen.
Ja die zijn er tot, grofweg, bijstandsniveau. Daarmee zal ze een woning op basis van jouw salaris of zelfs jullie beide salarissen nogsteeds niet kunnen betalen.quote:Zijn er geen regelingen, toeslagen of aanvullingen waar zij dan recht op zij hebben?
Nee ik blijf er dan niet wonen, omdat het in haar regio zal zijn en de woning op haar inschrijvingspunten zal plaatsvinden, ze vind het zeg maar een risico omdat ze dan al haar inschrijftijd kwijt raakt en mocht het uitgaan.. ja en dan .. dat stukje is ze dus bang voor.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:23 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Dan blijf jij toch in het huis wonen? Baseer je het op jouw inkomen, kun je daar gewoon blijven zitten.
[..]
Ja die zijn er tot, grofweg, bijstandsniveau. Daarmee zal ze een woning op basis van jouw salaris of zelfs jullie beide salarissen nogsteeds niet kunnen betalen.
Als ze werkloos wordt, krijgt ze normaal gesproken een WW-uitkering. Aangezien ze weinig verdient, wordt dat door de gemeente (of het UWV; weet ik niet uit mijn hoofd) aangevuld tot bijstandsniveau. Als haar WW-uitkering afloopt, kan ze een WWB-uitkering (bijstandsuitkering) krijgen. Voor een huurwoning (tot iets van ¤680 rekenhuur) kan ze huurtoeslag krijgen. Voor haar zorgverzekering zorgtoeslag. Vrijstelling van Waterschap en gemeentelijke belastingen.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
ww(b)?
Dat zegt me zo even helemaal niks.
Toeslagen heb ik wel enig idee van, met name vanuit uwv zijn er aanvullingen geloof ik.. maar ook daar weet ik niet exact het fijne van.
Nou ze word niet werkloos natuurlijk.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als ze werkloos wordt, krijgt ze normaal gesproken een WW-uitkering. Aangezien ze weinig verdient, wordt dat door de gemeente (of het UWV; weet ik niet uit mijn hoofd) aangevuld tot bijstandsniveau. Als haar WW-uitkering afloopt, kan ze een WWB-uitkering (bijstandsuitkering) krijgen. Voor een huurwoning (tot iets van ¤680 rekenhuur) kan ze huurtoeslag krijgen. Voor haar zorgverzekering zorgtoeslag. Vrijstelling van Waterschap en gemeentelijke belastingen.
Ik ben mobiel dus kan het niet allemaal even opzoeken, maar dit klopt wel ongeveer, geloof ik
Waarmee ze ¤500 verdient. Nee, daar kun je wat meequote:Op donderdag 5 december 2013 20:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze heeft een lang vast contract.
Wat voor werk doet ze dan?quote:Op donderdag 5 december 2013 20:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ze word niet werkloos natuurlijk.
Ja goed, of ze wel of niet werkloos wordt, maakt volgens mij niet zoveel uit; dan krijgt ze loon ipv WW, maar zal haar inkomen toch aangevuld worden tot bijstandsniveauquote:Op donderdag 5 december 2013 20:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ze word niet werkloos natuurlijk.
Van die vrijstelling was ik alweer vergeten, goeie tip
Weet je toevallig ook wat het bijstandsniveau is tegenwoordig?quote:Op donderdag 5 december 2013 20:33 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja goed, of ze wel of niet werkloos wordt, maakt volgens mij niet zoveel uit; dan krijgt ze loon ipv WW, maar zal haar inkomen toch aangevuld worden tot bijstandsniveau
629 geloof ikquote:Op donderdag 5 december 2013 20:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook wat het bijstandsniveau is tegenwoordig?
Anders ga ik het googlen maar wellicht weet je het ongeveer zo uit je hoofd.
Omdat ze niet iedere week dezelfde uren maakt, ene week bijv. 28 uur maar andere weken weer minder of om en om.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:42 schreef Leandra het volgende:
En als je zelfstandig woont komt daar een toeslag bovenop.
Maar een vast contract tot 2026 en maar ¤ 500 per maand verdienen kan ik niet rijmen.
Dat is wel inclusief vakantie toeslagquote:Op donderdag 5 december 2013 20:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dank je welscheelt me weer een google beurt.
Dan moet die andere week behoorlijk minder uren gemaakt worden, verdient ze wel minimumloon?quote:Op donderdag 5 december 2013 20:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Omdat ze niet iedere week dezelfde uren maakt, ene week bijv. 28 uur maar andere weken weer minder of om en om.
Uh maar dan zou ze toch boven die 660 zitten of begrijp ik je nou verkeerd?quote:Op donderdag 5 december 2013 20:45 schreef LittleLady het volgende:
en dit is de extra toeslag die ze kan vragen
Alleenstaande ouders en alleenstaanden
per maand
¤ 251,17
vakantie-uitkering
¤ 13,22
totaal
¤ 264,39
Klopt dit is een extra toeslag die ze kunnen krijgenquote:Op donderdag 5 december 2013 20:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Uh maar dan zou ze toch boven die 660 zitten of begrijp ik je nou verkeerd?
Even er vanuitgaande dat ze pak em beet op 500 per maand zit.
660 - 926 (netto inc vakantiegeld)quote:Op donderdag 5 december 2013 20:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook wat het bijstandsniveau is tegenwoordig?
Anders ga ik het googlen maar wellicht weet je het ongeveer zo uit je hoofd.
Maar dat is toch alleen voor bijstandsuitkeringen?quote:Op donderdag 5 december 2013 20:48 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Klopt dit is een extra toeslag die ze kunnen krijgen
Ze zou dan recht hebben tot aanvulling tot bijstandsniveau, maar dan krijgt ze ook sollicitatieplicht.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Maar dat is toch alleen voor bijstandsuitkeringen?
Tenminste zo lees ik dat via de rijksoverheid?
Of waar heb je dat gevonden als het ware?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |