ww(b)?quote:
Dan blijf jij toch in het huis wonen? Baseer je het op jouw inkomen, kun je daar gewoon blijven zitten.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar zij is bang dat mocht de relatie stuk lopen, dat zij niet in dat huisje kan blijven.
Omdat ze het puur gebaseerd op dat inkomen, niet zou kunnen betalen.
Ja die zijn er tot, grofweg, bijstandsniveau. Daarmee zal ze een woning op basis van jouw salaris of zelfs jullie beide salarissen nogsteeds niet kunnen betalen.quote:Zijn er geen regelingen, toeslagen of aanvullingen waar zij dan recht op zij hebben?
Nee ik blijf er dan niet wonen, omdat het in haar regio zal zijn en de woning op haar inschrijvingspunten zal plaatsvinden, ze vind het zeg maar een risico omdat ze dan al haar inschrijftijd kwijt raakt en mocht het uitgaan.. ja en dan .. dat stukje is ze dus bang voor.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:23 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Dan blijf jij toch in het huis wonen? Baseer je het op jouw inkomen, kun je daar gewoon blijven zitten.
[..]
Ja die zijn er tot, grofweg, bijstandsniveau. Daarmee zal ze een woning op basis van jouw salaris of zelfs jullie beide salarissen nogsteeds niet kunnen betalen.
Als ze werkloos wordt, krijgt ze normaal gesproken een WW-uitkering. Aangezien ze weinig verdient, wordt dat door de gemeente (of het UWV; weet ik niet uit mijn hoofd) aangevuld tot bijstandsniveau. Als haar WW-uitkering afloopt, kan ze een WWB-uitkering (bijstandsuitkering) krijgen. Voor een huurwoning (tot iets van ¤680 rekenhuur) kan ze huurtoeslag krijgen. Voor haar zorgverzekering zorgtoeslag. Vrijstelling van Waterschap en gemeentelijke belastingen.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
ww(b)?
Dat zegt me zo even helemaal niks.
Toeslagen heb ik wel enig idee van, met name vanuit uwv zijn er aanvullingen geloof ik.. maar ook daar weet ik niet exact het fijne van.
Nou ze word niet werkloos natuurlijk.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als ze werkloos wordt, krijgt ze normaal gesproken een WW-uitkering. Aangezien ze weinig verdient, wordt dat door de gemeente (of het UWV; weet ik niet uit mijn hoofd) aangevuld tot bijstandsniveau. Als haar WW-uitkering afloopt, kan ze een WWB-uitkering (bijstandsuitkering) krijgen. Voor een huurwoning (tot iets van ¤680 rekenhuur) kan ze huurtoeslag krijgen. Voor haar zorgverzekering zorgtoeslag. Vrijstelling van Waterschap en gemeentelijke belastingen.
Ik ben mobiel dus kan het niet allemaal even opzoeken, maar dit klopt wel ongeveer, geloof ik
Waarmee ze ¤500 verdient. Nee, daar kun je wat meequote:Op donderdag 5 december 2013 20:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze heeft een lang vast contract.
Wat voor werk doet ze dan?quote:Op donderdag 5 december 2013 20:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ze word niet werkloos natuurlijk.
Ja goed, of ze wel of niet werkloos wordt, maakt volgens mij niet zoveel uit; dan krijgt ze loon ipv WW, maar zal haar inkomen toch aangevuld worden tot bijstandsniveauquote:Op donderdag 5 december 2013 20:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ze word niet werkloos natuurlijk.
Van die vrijstelling was ik alweer vergeten, goeie tip
Weet je toevallig ook wat het bijstandsniveau is tegenwoordig?quote:Op donderdag 5 december 2013 20:33 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja goed, of ze wel of niet werkloos wordt, maakt volgens mij niet zoveel uit; dan krijgt ze loon ipv WW, maar zal haar inkomen toch aangevuld worden tot bijstandsniveau
629 geloof ikquote:Op donderdag 5 december 2013 20:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook wat het bijstandsniveau is tegenwoordig?
Anders ga ik het googlen maar wellicht weet je het ongeveer zo uit je hoofd.
Omdat ze niet iedere week dezelfde uren maakt, ene week bijv. 28 uur maar andere weken weer minder of om en om.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:42 schreef Leandra het volgende:
En als je zelfstandig woont komt daar een toeslag bovenop.
Maar een vast contract tot 2026 en maar ¤ 500 per maand verdienen kan ik niet rijmen.
Dat is wel inclusief vakantie toeslagquote:Op donderdag 5 december 2013 20:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dank je welscheelt me weer een google beurt.
Dan moet die andere week behoorlijk minder uren gemaakt worden, verdient ze wel minimumloon?quote:Op donderdag 5 december 2013 20:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Omdat ze niet iedere week dezelfde uren maakt, ene week bijv. 28 uur maar andere weken weer minder of om en om.
Uh maar dan zou ze toch boven die 660 zitten of begrijp ik je nou verkeerd?quote:Op donderdag 5 december 2013 20:45 schreef LittleLady het volgende:
en dit is de extra toeslag die ze kan vragen
Alleenstaande ouders en alleenstaanden
per maand
¤ 251,17
vakantie-uitkering
¤ 13,22
totaal
¤ 264,39
Klopt dit is een extra toeslag die ze kunnen krijgenquote:Op donderdag 5 december 2013 20:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Uh maar dan zou ze toch boven die 660 zitten of begrijp ik je nou verkeerd?
Even er vanuitgaande dat ze pak em beet op 500 per maand zit.
660 - 926 (netto inc vakantiegeld)quote:Op donderdag 5 december 2013 20:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook wat het bijstandsniveau is tegenwoordig?
Anders ga ik het googlen maar wellicht weet je het ongeveer zo uit je hoofd.
Maar dat is toch alleen voor bijstandsuitkeringen?quote:Op donderdag 5 december 2013 20:48 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Klopt dit is een extra toeslag die ze kunnen krijgen
Ze zou dan recht hebben tot aanvulling tot bijstandsniveau, maar dan krijgt ze ook sollicitatieplicht.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Maar dat is toch alleen voor bijstandsuitkeringen?
Tenminste zo lees ik dat via de rijksoverheid?
Of waar heb je dat gevonden als het ware?
http://www.rijksoverheid.(...)-1-januari-2013.htmlquote:Op donderdag 5 december 2013 20:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die toeslag is inderdaad een toeslag op een bijstandsuitkering, stel dat ze hetzelfde als bijstand als basisinkomen zou hebben dan zou ze alsnog bijstand moeten aanvragen om die toeslag te ontvangen, die komt namelijk, net als een bijstandsuitkering, van de sociale dienst.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja die site bedoelde ik, maar daar spreken ze over bijstand, terwijl ze werkt?quote:Op donderdag 5 december 2013 20:53 schreef LittleLady het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)-1-januari-2013.html
vragen, vragen...quote:Op donderdag 5 december 2013 20:45 schreef LittleLady het volgende:
en dit is de extra toeslag die ze kan vragen
Alleenstaande ouders en alleenstaanden
per maand
¤ 251,17
vakantie-uitkering
¤ 13,22
totaal
¤ 264,39
Ja, dat is een bijstandsuitkering.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja die site bedoelde ik, maar daar spreken ze over bijstand, terwijl ze werkt?
Snap dat ze aanvulling krijgt tot bijstandsniveau maar inprincipe is de aanvulling geen bijstandsuitkering of toch wel soort van?
Volgens mij zien zij het als een bijstanduitkering waarop haar salaris in mindering wordt gebrachtquote:Op donderdag 5 december 2013 20:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Snap dat ze aanvulling krijgt tot bijstandsniveau maar inprincipe is de aanvulling geen bijstandsuitkering of toch wel soort van?
Het gaat nu toch om de fictieve situatie die zou ontstaan als jullie relatie ten einde zou komen, jij uit jullie huurwoning zou vertrekken, en zij daar alleen zou blijven wonen?quote:Op donderdag 5 december 2013 20:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
dit dusquote:Op donderdag 5 december 2013 20:58 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Volgens mij zien zij het als een bijstanduitkering waarop haar salaris in mindering wordt gebracht
Klopt.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:58 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Volgens mij zien zij het als een bijstanduitkering waarop haar salaris in mindering wordt gebracht
Ja precies, dat is de fictieve situatie.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat nu toch om de fictieve situatie die zou ontstaan als jullie relatie ten einde zou komen, jij uit jullie huurwoning zou vertrekken, en zij daar alleen zou blijven wonen?
Indien de hoogte van de huur onder de huurtoeslaggrens is kan ze huurtoeslag krijgen, en als haar inkomen minder is dan bijstand dan zal ze aanvullende bijstand moeten aanvragen.
Hoe had ze zich haar leven voorgesteld als ze geen vriend had gekregen om mee te gaan samenwonen? Altijd maar bij pa en moe blijven wonen?quote:Op donderdag 5 december 2013 21:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja precies, dat is de fictieve situatie.
Omdat ze erg bang is dat zij er dan ook uit moet en al haar opgebouwde tijd kwijt is geraakt etc.
Maar goed, beter dat de relatie gewoon goed blijft(maar het kan geen kwaad alles goed uit te denken)
Nou ja, ze heeft een aparte blik op de toekomst dat geef ik toe.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe had ze zich haar leven voorgesteld als ze geen vriend had gekregen om mee te gaan samenwonen? Altijd maar bij pa en moe blijven wonen?
De vraag is dan vooral: komen jullie samen in aanmerking voor een woning onder de huurtoeslaggrens, of gaat zij in eerste instantie alleen huren en trek jij er later (een week of 2 na het tekenen van het huurcontract) bij in?quote:Op donderdag 5 december 2013 21:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja precies, dat is de fictieve situatie.
Omdat ze erg bang is dat zij er dan ook uit moet en al haar opgebouwde tijd kwijt is geraakt etc.
Maar goed, beter dat de relatie gewoon goed blijft(maar het kan geen kwaad alles goed uit te denken)
Als ik haar was zou ik maar inderdaad kijken of ze een tweede baan kan vinden want zo heeft ze geen toekomst, ze kan er niet van uit gaan dat er altijd wel iemand zal zijn om de financiële gaten te vullen.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja, ze heeft een aparte blik op de toekomst dat geef ik toe.
Ik probeer haar dan ook wel beetje te motiveren om meer te werken, al is het maar dat ze straks niet afhankelijk raakt van mij of een ander eventueel.
Tja het enige wat ik beetje vreemd vind, ze kijkt niet naar hoe ze meer uren kan krijgen dus meer kan verdienen, maar laat vriend speuren naar hoe ze met zo weinig mogelijk uren toch op zichzelf kan blijven wonen.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja, ze heeft een aparte blik op de toekomst dat geef ik toe.
Ik probeer haar dan ook wel beetje te motiveren om meer te werken, al is het maar dat ze straks niet afhankelijk raakt van mij of een ander eventueel.
Nou dat is dus de vraag, ze wil me liever niet bijschrijven bij waar ze staat ingeschreven.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
De vraag is dan vooral: komen jullie samen in aanmerking voor een woning onder de huurtoeslaggrens, of gaat zij in eerste instantie alleen huren en trek jij er later (een week of 2 na het tekenen van het huurcontract) bij in?
Nou dat komt omdat ze qua computers niet echt veel verstand heeft, niet dat ze er niks van snapt maar zoals hier op fok iets vragen, dat is gewoonweg niet makkelijk voor haar.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:15 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Tja het enige wat ik beetje vreemd vind, ze kijkt niet naar hoe ze meer uren kan krijgen dus meer kan verdienen, maar laat vriend speuren naar hoe ze met zo weinig mogelijk uren toch op zichzelf kan blijven wonen.
Ik kan er wel om lachen.. nogquote:Op donderdag 5 december 2013 21:16 schreef hugecooll het volgende:
Toch wel grappig dat ze nog voor jullie gaan samenwonen wil weten wat haar opties zijn als ze je kop niet meer kan uitstaan (en jij dat mag uitzoeken)
quote:Op donderdag 5 december 2013 21:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou dat is dus de vraag, ze wil me liever niet bijschrijven bij waar ze staat ingeschreven.
Ze heeft nog wat vertrouwens issues door ex'en.
Bang dat ik bijv. dan met haar punten er van door ga (door te blijven wonen in dat huisje en zij er uit zou moeten)
Maar goed dat gedeelte komt wel goed.
De laatste optie van gewoon bij haar intrekken dan, is volgens mij het makkelijkste en beste.
Ja het is ook niet meteen.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:18 schreef trovey het volgende:
[..]. Ik zou nog even wachten met samenwonen bij zulke gedachten.
Ik zou wachten tot ze blijkbaar wat vertrouwen in je heeft (en zij meer uren werkt) want zo gaat het niets worden.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja het is ook niet meteen.
Minimaal pas over een half jaar.
Pas je wel op met samenwonen, krijg er nu helemaal een maf idee bijquote:Op donderdag 5 december 2013 21:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou dat komt omdat ze qua computers niet echt veel verstand heeft, niet dat ze er niks van snapt maar zoals hier op fok iets vragen, dat is gewoonweg niet makkelijk voor haar.
Vandaar dat ik het doe voor haar.
Ze is geen downsyndrome figuur ofzo hoorquote:Op donderdag 5 december 2013 21:20 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Pas je wel op met samenwonen, krijg er nu helemaal een maf idee bij
quote:Op donderdag 5 december 2013 21:20 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Pas je wel op met samenwonen, krijg er nu helemaal een maf idee bij
Ik zal proberen haar te laten inzien wat iemand al schreef, over dat ze niet kan verwachten dat er altijd iemand klaarstaat om het financiele gedeelte op te vangen voor haar.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:19 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik zou wachten tot ze blijkbaar wat vertrouwen in je heeft (en zij meer uren werkt) want zo gaat het niets worden.
Ik denk dat dat heel verstandig is.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zal proberen haar te laten inzien wat iemand al schreef, over dat ze niet kan verwachten dat er altijd iemand klaarstaat om het financiele gedeelte op te vangen voor haar.
Dat stelde ik dus ook voor.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:23 schreef Leandra het volgende:
Als ze zich zorgen maakt dat een ander er in feite met haar huisje vandoor gaat dan moet ze het alleen huren.
Jij kunt je dan wel gewoon op haar adres inschrijven maar bent niet gelijk medehuurder, wat je wel zou zijn als jullie samen het huurcontract zouden tekenen.
Daarentegen heb je ook geen recht op de woning als de relatie verbroken wordt, zij is immers de huurder.
Haha nee dat denk ik ook niet, maar iemand die zo onzeker en paranoia is zou ik niet snel mee gaan samenwonen.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze is geen downsyndrome figuur ofzo hoor
Ze kan autorijden etc tuut tuut
Nee maar het komt wel goed, ze is vaak belazerd en heeft nog tijd nodig.
Daarom zeg ik al, minimaal half jaar en wil ik het zelf ook goed geregeld hebben voor mezelf.
Nou daar ben ik ook weleens over gevallen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 06:22 schreef Leandra het volgende:
Het WML per uur is voor 23 jaar en ouder ¤ 8,53 en als je ¤ 500 verdient is bruto vrijwel gelijk aan netto, dat betekent dat als ze een keer 28 uur werkt dat ze de andere 3 weken dan 10 uur per week werkt, anders kom je niet op zo'n laag loon uit.
Als zij een xx uren contract heeft, dan hoor jij gewoon iedere keer ten minste die xx uren uitbetaald te krijgen. Het kan niet zo zijn dat je de 100 uur per vier weken haalt en daar maar 500 euro voor krijgt. Tenzij je vriendin 16 is, dan zou het nog kunnen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 08:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou daar ben ik ook weleens over gevallen.
Dat wil zeggen dat ik altijd meekrijg dat ze 4 dagen in de week 6 uur lang aan het werk is bij cliënten.
En daarnaast nog 4 uurtjes in de week schoonmaakt voor een uitzendbureau ( letterlijk het uitzendbureau)
Ik heb ooit vluchtig haar contract door genomen, maar goed ik ben geen jurist en weet niet hoe het zit als je een 28uur contract hebt maar niet 28uur per week aan werk krijgt aangeboden, of de werkgever dan minder mag betalen überhaupt en dat soort dingen.
Wel klopt het minimum loon per uur zover ik kon zien.
Zat er boven zelfs meer bij de 10 per uur dus ik snap daar ook niet veel van.
Nou ja, ze heeft al veel ervaring opgedaan met allerlei werk.quote:Op vrijdag 6 december 2013 08:50 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Als zij een xx uren contract heeft, dan hoor jij gewoon iedere keer ten minste die xx uren uitbetaald te krijgen. Het kan niet zo zijn dat je de 100 uur per vier weken haalt en daar maar 500 euro voor krijgt. Tenzij je vriendin 16 is, dan zou het nog kunnen.
Is het uberhaupt niet handig om je vriendin een lees en typecursus aan te bieden als 'Dit op FOK!' haar te moeilijk is? Wellicht kan ze zo doorgroeien.
Zeg dat Nederlanders nogal op het geld zijn hoef jij niet te benadrukken met jouw naam "devreemdeNederlander" en jouw gulle gedrag.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En ik niet het figuur ben die haar dan niets gunt bij een relatiebreuk
We zijn meestal alleen bij elkaar in het weekend, dus nee ik weet niet exact wanneer of liever gezegd hoeveel ze werkt precies.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:22 schreef Leandra het volgende:
Je weet toch wel of ze inderdaad 2 dagen 6 uur werkt of dat ze eens per 4 weken zo'n weekje maakt en dan weer 3 weken vrijwel niets?
Klopt, ik ben meestal geen 'hater' na een breuk, tenzij vreemdgaan in het spel is.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zeg dat Nederlanders nogal op het geld zijn hoef jij niet te benadrukken met jouw naam "devreemdeNederlander" en jouw gulle gedrag.
Prima maar verander dan jouw naam in "ThenormalDutchGuy"quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Klopt, ik ben meestal geen 'hater' na een breuk, tenzij vreemdgaan in het spel is.
Nee, ze is net als ik in dat opzicht en vele opzichten.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:42 schreef mirjammajrim het volgende:
Hm. misschien werkt ze wel meer, maar geeft ze te veel geld uit en schaamt ze zich daar voor?
Hopelijk niet te veelquote:Op vrijdag 6 december 2013 17:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee, ze is net als ik in dat opzicht en vele opzichten.
Ze spaart erg goed en heeft een enorme spaarpot.
Nou ik ben bang van welquote:
Daar doelde ik op, jaquote:Op vrijdag 6 december 2013 17:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ik ben bang van welals je de grote van de spaarpot bedoelde.
Zal waarschijnlijk wat uitgegeven van moeten worden anders kunnen we huurtoeslagen en eigenlijk elke vorm van toeslag wel vergeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |