flatje wil ze niet, moet perse rijtjeshuis zijn, zij vind het te snel (bijna jaar samen) maar hetbis zeer duidelijk dat t draait om : zij wil het bepalenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
Waarom wil zij haar dochter dat dan niet geven!? Moet toch wel een heel goeie reden zijn als ze al 28 is...
gaat om t jaarinkomen overzicht, ofwel t ib-60 formulier, kan wel proberen opnieuw aan te vragen maar geen nut als moeder post opent en verstopt etc.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:15 schreef hoas het volgende:
Welke documenten, paspoort, id-kaart, bankpasje?
Ok, dat verklaart het. Ofja, dat geeft een rede, ik vind dat (net als jij dus) niet echt een verklaring. Nouja, ik weet niet om wat voor documenten het gaat, maar is het niet gewoon stiekem te pakken? Als zij weg is even naar binnen en het gewoon meenemen? Sure, diefstal, maar dat is in dit geval wel anders imo...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
flatje wil ze niet, moet perse rijtjeshuis zijn, zij vind het te snel (bijna jaar samen) maar hetbis zeer duidelijk dat t draait om : zij wil het bepalen
ze zei dan ook dat zij de baas is.
compleet geschift dus.
ik woon niet bepaald in de buurt, andere provincie, ben er nu wel dus ja daar zit ik dan, na de ruzie doet ze net alsof er niks aan de hand is, te raar voor woorden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:16 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ok, dat verklaart het. Ofja, dat geeft een rede, ik vind dat (net als jij dus) niet echt een verklaring. Nouja, ik weet niet om wat voor documenten het gaat, maar is het niet gewoon stiekem te pakken? Als zij weg is even naar binnen en het gewoon meenemen? Sure, diefstal, maar dat is in dit geval wel anders imo...
Dan bel je even met de BD en vraag je of er andere mogelijkheden zijn omdat moeder de post openmaakt, zoals persoonlijk ophalen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
gaat om t jaarinkomen overzicht, ofwel t ib-60 formulier, kan wel proberen opnieuw aan te vragen maar geen nut als moeder post opent en verstopt etc.
Wat moet haar moeder met haar persoonlijke post/papierenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
gaat om t jaarinkomen overzicht, ofwel t ib-60 formulier, kan wel proberen opnieuw aan te vragen maar geen nut als moeder post opent en verstopt etc.
dat leek mij ook maar t is zoals het is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Wat moet haar moeder met haar persoonlijke post/papierenNee, echt, als 28-jarige regel je dat toch zelf en heeft je moeder daar niets meer mee te maken....of ben ik gek?
Wel een beetje flauw natuurlijk. En dit kun je ook niet voorstellen als vriendquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:35 schreef nightsleeper het volgende:
Die moeder schendt dus het briefgeheim. Ze is dus strafbaar. Netjes uitleggen dat ze die documenten kan overhandigen en anders samen met je vriendin aangifte doen.
Ze moet het gewoon bij haar moeder opeisen, zijn tenslotte haar papieren, te gek voor woorden dit.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
dat leek mij ook maar t is zoals het is.
haar inschrijven op mijn adres is zwaar onpraktisch en bovendien kan ze dan niet meer huren via deze wooncorporatie, omdat ze dan technisch gezien een woning gevonden heeft, dat had ik al gecheckt.
persoonlijk ophalen al aan gedacht maar bang dat t te laat is, zeker op dit moment gezien de bd onbereikbaar is en het voor de 19de binnen moet zijn.
Flauw? Tja, ik vind wat die moeder doet eigenlijk veel erger. Die moeder staat gewoon het geluk van haar dochter in de weg. Dat is dus precies het omgekeerde van wat een ouder hoort te doen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:36 schreef SchavuitPiet het volgende:
[..]
Wel een beetje flauw natuurlijk. En dit kun je ook niet voorstellen als vriend
Maar het is wel de wet inderdaad
Hoezo heeft ze dan technisch gezien al een woning gevonden?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
dat leek mij ook maar t is zoals het is.
haar inschrijven op mijn adres is zwaar onpraktisch en bovendien kan ze dan niet meer huren via deze wooncorporatie, omdat ze dan technisch gezien een woning gevonden heeft, dat had ik al gecheckt.
persoonlijk ophalen al aan gedacht maar bang dat t te laat is, zeker op dit moment gezien de bd onbereikbaar is en het voor de 19de binnen moet zijn.
ze vragen om een ib-60 formulier of inkomensbelasting aangifte 2013, loonstrook 2014, gba uittreksel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:37 schreef Avondmens het volgende:
opgave jaarinkomen kan je vriendin gewoon bij haar werkgever halen. Even bij personeelszaken langs maandagochtend en klaar.
ook daar kapt dr moeder ieder gesprek af met "dat gaan we nog niet doen", iets wat ze tegen mij vertelde toen ik zei dat we gaan samen wonen etc.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom jij dit moet oplossen? Dit moet je vriendin oplossen.
Die IB-60 zou dan over 2012 zijn, want de BD geeft nog geen IB-60 over 2013 uit, dat is pas vanaf juni.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
ze vragen om een ib-60 formulier of inkomensbelasting aangifte 2013, loonstrook 2014, gba uittreksel.
alles behalve t eerste is dus geregeld incl mn eigen papieren.
aangifte doen tja, ik vind dat te gek voor woorden.
tis beetje een Staphorst figuur die dit dus normaal vind, kan moeilijk die hele familie tegen me in t harnas jagen.
wow, je vriendin zou eens wat assertiever moeten zijnquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ook daar kapt dr moeder ieder gesprek af met "dat gaan we nog niet doen", iets wat ze tegen mij vertelde toen ik zei dat we gaan samen wonen etc.
waarop ik dus antwoordde dat bepaald u niet en van daaruit ruzie dus.
als al haar papieren, in een grote map die ik met haar al gepakt had, weer terug pakt en dan opbergt ergens.. ik stond erbij en keek ernaar.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:47 schreef Leandra het volgende:
Ze kan natuurlijk ook gewoon de aanslag IB over 2012 meenemen naar de woningbouwvereniging, aldus de belastingdienst:
http://www.belastingdiens(...)elefonisch_aanvragen
Heeft ze al aangifte over 2013 gedaan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
als al haar papieren, in een grote map die ik met haar al gepakt had, weer terug pakt en dan opbergt ergens.. ik stond erbij en keek ernaar.
Is er uberhaupt een (schoon)vader in het spel?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:01 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Zoals al eerder gezegd is dit bij wet verboden, en als jullie echt willen samenwonen moet je gewoon sterk zijn. Wel zwak van die ouders, maar dit pik je toch niet?
Geen idee, maar die staat er of achter, of bemoeit zich er niet mee, gezien het verhaal. Dus vandaar ook ouders, ook al is er misschien helemaal geen schoonvader aanwezig.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:07 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Is er uberhaupt een (schoon)vader in het spel?
Misschien is die wat redelijker?
Maar kom op hé, je vriendin is verdomme 28!
?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:22 schreef Buikboor het volgende:
Ik denk dat ik wel weet hoe de vlag er bij hangt bij mamsie. En dat mag dochtertje niet weten....
Als je wil weten wat doe dan maar eens een opvraging op je vriendins naam bij BKR in Tiel.
Denk dat ik dan toch liever een vriendin met haar op de tanden heb dan een dooie pop in bedquote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:31 schreef Tha_Duck het volgende:
Oh dat is wel heerlijk zo'n vriendin. Je zegt 'lig' en je kan je gang gaan
Ah, zo bedoel je het.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:42 schreef hoas het volgende:
[..]
Wat snap je hier niet aan? Moeder sluit leningen op haar naam af.
geen schulden, ik heb wel inzicht in dr rekening.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:42 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Ah, zo bedoel je het.
Vriendin heeft geen inzicht in haar eigen financien?,moeders "beheert" de boel.
Heeft je vriendin in het verleden "gekke dingen" gedaan (schulden gehad/drugs/foute vriendjes)quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
geen schulden, ik heb wel inzicht in dr rekening.
En je kan dat niet op een andere rekening dan die van de dochter laten lopen denk je? Reken maar dat als er zoiets aan de knikker is dat zulke moeders heel inventief zijn....quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
geen schulden, ik heb wel inzicht in dr rekening.
Die moet er van huilen zowat, ze krijgt ook van niemand bijval of steun.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:25 schreef pedagoog92 het volgende:
Als jullie graag willen samen wonen, dan zou je vriendin ook wel wat meer voor zichzelf kunnen opkomen. Jullie doen het immers samen. En tja, ze is tenslotte al 28 jaar.. dan mag je toch ook wel enige zelfstandigheid verwachten? Dus eigen keuzes, eigen zaakjes beheren en vooral zelf beslissen met wie, wanneer en waar wordt samen gewoond! Wat zegt je vriendin over deze hele situatie?
Heeft je schoonmoeder een hekel aan je, of heb je een ander geloof,'of'moet je eerst trouwen voordat je het huis uitgaat?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die moet er van huilen zowat, ze krijgt ook van niemand bijval of steun.
Niet verstandelijk beperkt uiteraard maar zit ook gewoon vast omdat moeder jarenlang eigenlijk altijd iedere vorm van verantwoordelijkheid uit handen nam zoals de financiële kant en de administratie.
Tis een grote familie op de rand van Staphorst gevestigd (meppel if you must know) en tja zo komen we geen fuck verder.
Als ik aanbied rijtjeshuis te nemen zoals schoonmoesje graag wil... is t gvd opeens weer nee wacht maar ermee jullie kennen elkaar niet goed genoeg.. ja zo lust ik er ook nog wel een paar.
Echt nog nooit meegemaakt dit, besef hoe lijp dit is voor mij als buitenstaander.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |