abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137772035
dit past net zo goed in WGR maar dit is de situatie als volgt.

vriendin en ik willen samen wonen (28 en 34 respectievelijk)

vandaag woning bekeken, weliswaar flatje maar erg goed onderhouden, goeie locatie, nieuw laminaat overal, drie slaapkamers nou ja en hele hoop meer.

fijn voor jullie zou je zeggen ware t niet dat haar moeder bepaalde documenten weigert te overhandigen aan haar dochter.
documenten benodigd voor t huurcontract.

zit lang verhaal aan, vriendin woont thuis, de moeder zorgde altijd voor de administratie enfin ik kan er fysiek niet aankomen zonder uiteraard dikke ruzie, believe me, dat is dan ook wat er gebeurde.

uiteraard proberen redelijk te blijven, uitleggen dat ze 28 is en t haar keus is etc.
maar nee zij wil bepalen waar we wonen en hoe we leven, en ook wanneer ze uit huis mag gaan.

ik ben beetje ten einde raad want we hebben nog maar paar dagen voor de woning door word gegeven aan de volgende kandidaat.
wat nog niet eens t belangrijkste is van dit verhaal zoals je begrijpt.

hoe de F los ik dit op zonder zelf bizarre oplossingen te bedenken ala politie of via een advocaat haar te sommeren ofzoiets lijps.
pi_137772067
Waarom wil zij haar dochter dat dan niet geven!? Moet toch wel een heel goeie reden zijn als ze al 28 is...
pi_137772138
Welke documenten, paspoort, id-kaart, bankpasje?
pi_137772145
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
Waarom wil zij haar dochter dat dan niet geven!? Moet toch wel een heel goeie reden zijn als ze al 28 is...
flatje wil ze niet, moet perse rijtjeshuis zijn, zij vind het te snel (bijna jaar samen) maar hetbis zeer duidelijk dat t draait om : zij wil het bepalen

ze zei dan ook dat zij de baas is.
compleet geschift dus.
pi_137772182
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:15 schreef hoas het volgende:
Welke documenten, paspoort, id-kaart, bankpasje?
gaat om t jaarinkomen overzicht, ofwel t ib-60 formulier, kan wel proberen opnieuw aan te vragen maar geen nut als moeder post opent en verstopt etc.
pi_137772184
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

flatje wil ze niet, moet perse rijtjeshuis zijn, zij vind het te snel (bijna jaar samen) maar hetbis zeer duidelijk dat t draait om : zij wil het bepalen

ze zei dan ook dat zij de baas is.
compleet geschift dus.
Ok, dat verklaart het. Ofja, dat geeft een rede, ik vind dat (net als jij dus) niet echt een verklaring. Nouja, ik weet niet om wat voor documenten het gaat, maar is het niet gewoon stiekem te pakken? Als zij weg is even naar binnen en het gewoon meenemen? Sure, diefstal, maar dat is in dit geval wel anders imo...
pi_137772251
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:16 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Ok, dat verklaart het. Ofja, dat geeft een rede, ik vind dat (net als jij dus) niet echt een verklaring. Nouja, ik weet niet om wat voor documenten het gaat, maar is het niet gewoon stiekem te pakken? Als zij weg is even naar binnen en het gewoon meenemen? Sure, diefstal, maar dat is in dit geval wel anders imo...
ik woon niet bepaald in de buurt, andere provincie, ben er nu wel dus ja daar zit ik dan, na de ruzie doet ze net alsof er niks aan de hand is, te raar voor woorden.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:19:10 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137772260
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

gaat om t jaarinkomen overzicht, ofwel t ib-60 formulier, kan wel proberen opnieuw aan te vragen maar geen nut als moeder post opent en verstopt etc.
Dan bel je even met de BD en vraag je of er andere mogelijkheden zijn omdat moeder de post openmaakt, zoals persoonlijk ophalen bijvoorbeeld.
Of je schrijft haar op jouw adres in en vraagt dan opnieuw die IB-60 aan.
Wullie bin KOEL İ Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137772266
Even serieus, is je vriendin zelfstandig ik bedoel mag zij haar eigen financiele zaken regelen?
pi_137772462
aangifte doen van diefstal
pi_137772552
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wat moet haar moeder met haar persoonlijke post/papieren :? Nee, echt, als 28-jarige regel je dat toch zelf en heeft je moeder daar niets meer mee te maken....of ben ik gek? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137772768
Moeder zal er wel slechter van worden als ze vertrekt, dat word geen kerst meer vieren daar.
pi_137772829
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:28 schreef trovey het volgende:

[..]

Wat moet haar moeder met haar persoonlijke post/papieren :? Nee, echt, als 28-jarige regel je dat toch zelf en heeft je moeder daar niets meer mee te maken....of ben ik gek? :P
dat leek mij ook maar t is zoals het is.

haar inschrijven op mijn adres is zwaar onpraktisch en bovendien kan ze dan niet meer huren via deze wooncorporatie, omdat ze dan technisch gezien een woning gevonden heeft, dat had ik al gecheckt.

persoonlijk ophalen al aan gedacht maar bang dat t te laat is, zeker op dit moment gezien de bd onbereikbaar is en het voor de 19de binnen moet zijn.
pi_137772831
Die moeder schendt dus het briefgeheim. Ze is dus strafbaar. Netjes uitleggen dat ze die documenten kan overhandigen en anders samen met je vriendin aangifte doen.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:36:05 #15
409561 SchavuitPiet
He in love with that coco
pi_137772852
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:35 schreef nightsleeper het volgende:
Die moeder schendt dus het briefgeheim. Ze is dus strafbaar. Netjes uitleggen dat ze die documenten kan overhandigen en anders samen met je vriendin aangifte doen.
Wel een beetje flauw natuurlijk. En dit kun je ook niet voorstellen als vriend
Maar het is wel de wet inderdaad
Haha gay!
pi_137772868
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

haar inschrijven op mijn adres is zwaar onpraktisch en bovendien kan ze dan niet meer huren via deze wooncorporatie, omdat ze dan technisch gezien een woning gevonden heeft, dat had ik al gecheckt.

persoonlijk ophalen al aan gedacht maar bang dat t te laat is, zeker op dit moment gezien de bd onbereikbaar is en het voor de 19de binnen moet zijn.
Ze moet het gewoon bij haar moeder opeisen, zijn tenslotte haar papieren, te gek voor woorden dit. 8)7
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137772881
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:36 schreef SchavuitPiet het volgende:

[..]

Wel een beetje flauw natuurlijk. En dit kun je ook niet voorstellen als vriend
Maar het is wel de wet inderdaad
Flauw? Tja, ik vind wat die moeder doet eigenlijk veel erger. Die moeder staat gewoon het geluk van haar dochter in de weg. Dat is dus precies het omgekeerde van wat een ouder hoort te doen.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:37:18 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137772888
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Hoezo heeft ze dan technisch gezien al een woning gevonden?
Als je uit nood uit huis gaat en bij je verkering (of zijn ouders) intrekt wil dat niet zeggen dat je woonruimte gevonden hebt, en dus niet meer kunt gaan huren in je oude woonplaats.

De BD was gisteren natuurlijk wel bereikbaar, en maandag ook.... even bellen of ze een IB-60 persoonlijk kan ophalen had ze al kunnen doen en kan ze maandag alsnog doen, vanaf 08.00 uur.
Wullie bin KOEL İ Soneal
pi_137772902
opgave jaarinkomen kan je vriendin gewoon bij haar werkgever halen. Even bij personeelszaken langs maandagochtend en klaar.
pi_137772907
Ik snap niet zo goed waarom jij dit moet oplossen? Dit moet je vriendin oplossen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:40:54 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137773021
Overigens, ze zal haar jaaropgave ook gewoon nodig hebben om aangifte te doen?
Wullie bin KOEL İ Soneal
pi_137773083
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:37 schreef Avondmens het volgende:
opgave jaarinkomen kan je vriendin gewoon bij haar werkgever halen. Even bij personeelszaken langs maandagochtend en klaar.
ze vragen om een ib-60 formulier of inkomensbelasting aangifte 2013, loonstrook 2014, gba uittreksel.

alles behalve t eerste is dus geregeld incl mn eigen papieren.

aangifte doen tja, ik vind dat te gek voor woorden.
tis beetje een Staphorst figuur die dit dus normaal vind, kan moeilijk die hele familie tegen me in t harnas jagen.
pi_137773168
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom jij dit moet oplossen? Dit moet je vriendin oplossen.
ook daar kapt dr moeder ieder gesprek af met "dat gaan we nog niet doen", iets wat ze tegen mij vertelde toen ik zei dat we gaan samen wonen etc.
waarop ik dus antwoordde dat bepaald u niet en van daaruit ruzie dus.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:47:28 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137773312
Ze kan natuurlijk ook gewoon de aanslag IB over 2012 meenemen naar de woningbouwvereniging, aldus de belastingdienst:

http://www.belastingdiens(...)elefonisch_aanvragen
Wullie bin KOEL İ Soneal
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:49:11 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137773379
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

ze vragen om een ib-60 formulier of inkomensbelasting aangifte 2013, loonstrook 2014, gba uittreksel.

alles behalve t eerste is dus geregeld incl mn eigen papieren.

aangifte doen tja, ik vind dat te gek voor woorden.
tis beetje een Staphorst figuur die dit dus normaal vind, kan moeilijk die hele familie tegen me in t harnas jagen.
Die IB-60 zou dan over 2012 zijn, want de BD geeft nog geen IB-60 over 2013 uit, dat is pas vanaf juni.
Als ze net aangifte inkomstenbelasting over 2013 heeft gedaan dan kan ze die dus ook gebruiken.

Het is een IB-60 of een aangifte inkomstenbelasting, niet en.
Wullie bin KOEL İ Soneal
pi_137773397
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ook daar kapt dr moeder ieder gesprek af met "dat gaan we nog niet doen", iets wat ze tegen mij vertelde toen ik zei dat we gaan samen wonen etc.
waarop ik dus antwoordde dat bepaald u niet en van daaruit ruzie dus.
wow, je vriendin zou eens wat assertiever moeten zijn :o Dat is blijkbaar niet erfelijk, want die moeder lijkt me een bijzonder bazig persoon :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137773478
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:47 schreef Leandra het volgende:
Ze kan natuurlijk ook gewoon de aanslag IB over 2012 meenemen naar de woningbouwvereniging, aldus de belastingdienst:

http://www.belastingdiens(...)elefonisch_aanvragen
als al haar papieren, in een grote map die ik met haar al gepakt had, weer terug pakt en dan opbergt ergens.. ik stond erbij en keek ernaar.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:57:10 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137773707
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

als al haar papieren, in een grote map die ik met haar al gepakt had, weer terug pakt en dan opbergt ergens.. ik stond erbij en keek ernaar.
Heeft ze al aangifte over 2013 gedaan?

Zeggen dat ze denkt dat er een fout is gemaakt en de papieren er opnieuw bijpakken.... nu de aangifte "opnieuw indienen" kan nog gewoon, want het is nog geen 1 april.
Wullie bin KOEL İ Soneal
pi_137773917
TS aub wees een vent en pak die map, je bent toch geen mietje.
pi_137773924
Zoals al eerder gezegd is dit bij wet verboden, en als jullie echt willen samenwonen moet je gewoon sterk zijn. Wel zwak van die ouders, maar dit pik je toch niet?
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  zaterdag 15 maart 2014 @ 19:07:12 #31
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_137774168
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:01 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Zoals al eerder gezegd is dit bij wet verboden, en als jullie echt willen samenwonen moet je gewoon sterk zijn. Wel zwak van die ouders, maar dit pik je toch niet?
Is er uberhaupt een (schoon)vader in het spel?
Misschien is die wat redelijker?

Maar kom op hé, je vriendin is verdomme 28!
pi_137774253
Laat je vriendin het gewoon pakken als die moeder boodschappen aan het doen is of aan het tukken.. Zijn haar eigen papieren en is dus geen diefstal en hoe eerder zij het huis uit is hoe eerder het deescaleert want dan realiseert die moeder zich ook dat ze enigzins normaal moet blijven doen om haar dochter nog af en toe te kunnen blijven zien.

Maar ja, grootste probleem is dat je vriendin eigenlijk niet echt tegen haar moeder in durft te gaan volgens mij.
pi_137774683
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:07 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Is er uberhaupt een (schoon)vader in het spel?
Misschien is die wat redelijker?

Maar kom op hé, je vriendin is verdomme 28!
Geen idee, maar die staat er of achter, of bemoeit zich er niet mee, gezien het verhaal. Dus vandaar ook ouders, ook al is er misschien helemaal geen schoonvader aanwezig.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_137774888
Ik denk dat ik wel weet hoe de vlag er bij hangt bij mamsie. En dat mag dochtertje niet weten....
Als je wil weten wat doe dan maar eens een opvraging op je vriendins naam bij BKR in Tiel.
pi_137774904
Wat is dat nou voor een vriendin, dat ze zich zo laat overrulen door haar moeder?
pi_137775315
Oh dat is wel heerlijk zo'n vriendin. Je zegt 'lig' en je kan je gang gaan ^O^
  zaterdag 15 maart 2014 @ 19:40:27 #37
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_137775677
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:22 schreef Buikboor het volgende:
Ik denk dat ik wel weet hoe de vlag er bij hangt bij mamsie. En dat mag dochtertje niet weten....
Als je wil weten wat doe dan maar eens een opvraging op je vriendins naam bij BKR in Tiel.
?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 19:41:16 #38
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_137775715
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:31 schreef Tha_Duck het volgende:
Oh dat is wel heerlijk zo'n vriendin. Je zegt 'lig' en je kan je gang gaan ^O^
Denk dat ik dan toch liever een vriendin met haar op de tanden heb dan een dooie pop in bed
pi_137775746
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:40 schreef DeTolk het volgende:

[..]

?
Wat snap je hier niet aan? Moeder sluit leningen op haar naam af.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 19:42:57 #40
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_137775775
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:42 schreef hoas het volgende:

[..]

Wat snap je hier niet aan? Moeder sluit leningen op haar naam af.
Ah, zo bedoel je het.

Vriendin heeft geen inzicht in haar eigen financien?,moeders "beheert" de boel.
pi_137775828
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:42 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Ah, zo bedoel je het.

Vriendin heeft geen inzicht in haar eigen financien?,moeders "beheert" de boel.
geen schulden, ik heb wel inzicht in dr rekening.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 19:46:21 #42
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_137775910
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Heeft je vriendin in het verleden "gekke dingen" gedaan (schulden gehad/drugs/foute vriendjes)
Moeder is duidelijk misschien wel extreem overbezorgd, maar kan dit niet ergens vandaan komen?

Of ze is gewoon geschift, zoals je al zei
pi_137776772
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En je kan dat niet op een andere rekening dan die van de dochter laten lopen denk je? Reken maar dat als er zoiets aan de knikker is dat zulke moeders heel inventief zijn....
pi_137776971
Als jullie ondanks dit op een gegeven moment samenwonen het contact met die (geschifte) moeder verbreken.
pi_137777625
Als jullie graag willen samen wonen, dan zou je vriendin ook wel wat meer voor zichzelf kunnen opkomen. Jullie doen het immers samen. En tja, ze is tenslotte al 28 jaar.. dan mag je toch ook wel enige zelfstandigheid verwachten? Dus eigen keuzes, eigen zaakjes beheren en vooral zelf beslissen met wie, wanneer en waar wordt samen gewoond! Wat zegt je vriendin over deze hele situatie?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:50:03 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137778764
Is je vriendin verstandelijk beperkt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_137779114
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:25 schreef pedagoog92 het volgende:
Als jullie graag willen samen wonen, dan zou je vriendin ook wel wat meer voor zichzelf kunnen opkomen. Jullie doen het immers samen. En tja, ze is tenslotte al 28 jaar.. dan mag je toch ook wel enige zelfstandigheid verwachten? Dus eigen keuzes, eigen zaakjes beheren en vooral zelf beslissen met wie, wanneer en waar wordt samen gewoond! Wat zegt je vriendin over deze hele situatie?
Die moet er van huilen zowat, ze krijgt ook van niemand bijval of steun.
Niet verstandelijk beperkt uiteraard maar zit ook gewoon vast omdat moeder jarenlang eigenlijk altijd iedere vorm van verantwoordelijkheid uit handen nam zoals de financiële kant en de administratie.

Tis een grote familie op de rand van Staphorst gevestigd (meppel if you must know) en tja zo komen we geen fuck verder.

Als ik aanbied rijtjeshuis te nemen zoals schoonmoesje graag wil... is t gvd opeens weer nee wacht maar ermee jullie kennen elkaar niet goed genoeg.. ja zo lust ik er ook nog wel een paar.

Echt nog nooit meegemaakt dit, besef hoe lijp dit is voor mij als buitenstaander.
pi_137779781
En gewoon laten escaleren? Hoop stampij maken en die papieren opeisen? Dat wordt het niet gezelliger van nee, maar zoals het nu gaat kan het ook niet doorgaan.
En je vriendin mag wel eens een beetje assertiever worden.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:14:00 #49
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_137779798
Wtf :')!
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_137780187
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Die moet er van huilen zowat, ze krijgt ook van niemand bijval of steun.
Niet verstandelijk beperkt uiteraard maar zit ook gewoon vast omdat moeder jarenlang eigenlijk altijd iedere vorm van verantwoordelijkheid uit handen nam zoals de financiële kant en de administratie.

Tis een grote familie op de rand van Staphorst gevestigd (meppel if you must know) en tja zo komen we geen fuck verder.

Als ik aanbied rijtjeshuis te nemen zoals schoonmoesje graag wil... is t gvd opeens weer nee wacht maar ermee jullie kennen elkaar niet goed genoeg.. ja zo lust ik er ook nog wel een paar.

Echt nog nooit meegemaakt dit, besef hoe lijp dit is voor mij als buitenstaander.
Heeft je schoonmoeder een hekel aan je, of heb je een ander geloof,'of'moet je eerst trouwen voordat je het huis uitgaat?
Ik zelf zit er ook niet op te wachten om mijn dochter aan de eerste de beste boerenlul mee te geven, dus er is wel iets.
pi_137780539
Dus die schoonmoeder doet zo om jullie het leven zo zuur mogelijk te maken? Geloof er niks van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')