De EU wil in ieder geval maandag als gevolg van het referendum extra sancties opleggen:quote:Op zondag 16 maart 2014 10:21 schreef BlaZ het volgende:
Ik ben benieuwd op de reacties na het referendum.
Wat interessante punten zijn wel dat veel ouderen zich zorgen maken over hun Ukrainse pensioenen, iets wat schijnbaar beter geregeld is in Rusland. Bovendien zijn de ambtenaren salarissen hoger, iets wat Putin ook aan de ambtenaren van de Krim zou hebben belooft.
De stemlokalen waren in de kleuren van de vlag van de Krim, welke dezelfde zijn als die van Rusland.
Maar die stappen kun je vaak al mijlenver zien aankomen. Ben eerder benieuwd wat de reacties gaan zijn van de regering in Kiev. Die houden zich tot nu toe bewonderenswaardig rustig, maar als de Russen stukje bij beetje het vasteland op komen wandelen vraag ik me af hoe lang ze dat volhouden.twitter:AP twitterde op zondag 16-03-2014 om 10:15:05EU considering what actions to take against Russia over Ukraine; increased sanctions are considered likely: http://t.co/EAJoXJ2gjX reageer retweet
Misschien wel, maar bij die voedselimport zitten natuurlijk ook sowieso veel 'luxeproducten' natuurlijk. Franse wijnen, Hollandse kazen, ... Elk land importeert sowieso een behoorlijk deel van dat soort dingen he ...quote:Op zondag 16 maart 2014 03:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zijn ze daarbij dan hiet heel erg afhankelijk van zachte winters?
quote:Johnson: Putin should be held responsible for further bloodshed in Ukraine
U.S. Sen. Ron Johnson, one of eight American senators on a fact-finding mission to Kyiv this weekend, said that the United States should hold Russian President Vladimir Putin responsible for any more bloodshed in Ukraine.
"I'll tell you what, from my standpoint there is one person I hold accountable for this aggression and it’s Vladimir Putin. If there’s further bloodshed, there’s also one person I will hold responsible," Johnson, a Wisconsin Republican, told a news conference in Kyiv. "There’s one person that can stop it, that can prevent it. That’s Vladimir Putin."
U.S. Sen. John McCain, the Arizona Republican who led the mission, said that Ukraine deserves long-term military aid from the United States and help rebuilding its fighting forces.
"Ukraine is going to need a long term-military assistance program from the United States," McCain said. "Equipment both lethal and non-lethal. Ukraine has been invaded. Russia is massing forces on the border provoking unrest, threatening to annex part of this sovereign nation, and possibly worse. When free people and patriots, victims of aggression wish to defend themselves and their homes from further aggression and when they ask for some modest means that can help them resist, I believe we should provide it. Not to offer false hope or to harbor it ourselves, but simply it’s the right and decent thing to do."
...
Volledig artikel: http://www.kyivpost.com/c(...)m_source=twitterfeed
Tevens hier: http://politicalticker.bl(...)ne-right-and-decent/
quote:10:06:
First polling results are expected to be announced around 22.30 local time (20.30 GMT) - just half an hour after voting closes. (BBC)
quote:On the eve of the vote, violence broke out in the eastern city of Donetsk, where thousands of pro-Russia demonstrators stormed the local offices of the national security service, smashing windows, taking down the building's Ukrainian flag and raising a Russian one. BBC
Daar maak ik mij geen zorgen over. Ik zal sowieso afgekeurd worden voor militaire dienst.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:49 schreef QBay het volgende:
[..]
Totdat je opgeroepen wordt voor de dienstplicht.
Nou wees trots.... kun je vanaf je zolderkamertje met een zak chips toekijken hoe families uit elkaar worden gescheurd....quote:Op zondag 16 maart 2014 11:59 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Daar maak ik mij geen zorgen over. Ik zal sowieso afgekeurd worden voor militaire dienst.
Je realiseert je dat als de nood aan de man is de criteria naar beneden worden bijgesteld?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:59 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Daar maak ik mij geen zorgen over. Ik zal sowieso afgekeurd worden voor militaire dienst.
Als je eenmaal bent afgekeurd ben je niet meer dienstplichtig.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:21 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Je realiseert je dat als de nood aan de man is de criteria naar beneden worden bijgesteld?
Mogen alle waardeloze lui van de samenleving die zichzelf zo zielig vinden lekker thuis wegrotten. Joy!quote:Op zondag 16 maart 2014 12:23 schreef DeJori het volgende:
[..]
Als je eenmaal bent afgekeurd ben je niet meer dienstplichtig.
Dat is waar! Hij zei dat hij zou worden afgekeurd, dat impliceert dat hij niet gekeurd is...en ze keuren toch al 20 jaar niet meer?quote:Op zondag 16 maart 2014 12:23 schreef DeJori het volgende:
[..]
Als je eenmaal bent afgekeurd ben je niet meer dienstplichtig.
twitter:obk twitterde op zondag 16-03-2014 om 12:15:28Het is kwart over een, de 'waarnemers' van rechtse splinterpartijen uit Oostenrijk en Hongarije zitten aan de tweede fles wijn reageer retweet
quote:11:16: Dr James Summers, a British expert in international law, says Russia's annexation of Crimea would be the most serious violation of the UN Charter since the Iraqi invasion of Kuwait. "The referendum in itself violates international law, as it stems from an illegal act, the invasion of the Crimea, which it seeks to legitimise," he said. (BBC)
quote:11:24: China said it had abstained from Saturday's vote on a UN draft resolution criticising the referendum because the move would "only result in confrontation and further complicate the situation". (BBC)
Dat klopt, maar als ze hem oproepen en afkeuren kunnen ze zich dus niet later nog bedenkenquote:Op zondag 16 maart 2014 12:26 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat is waar! Hij zei dat hij zou worden afgekeurd, dat impliceert dat hij niet gekeurd is...en ze keuren toch al 20 jaar niet meer?
Dat is zo... Ik ben overigens destijds nog gekeurd en geschikt bevonden (en als ik al geschikt benquote:Op zondag 16 maart 2014 12:29 schreef DeJori het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als ze hem oproepen en afkeuren kunnen ze zich dus niet later nog bedenken
Niet dat het nodig zal zijn. We gaan niet vechten en al zouden we dat wel doen zijn westerse legers niet meer gebaseerd op grote aantallen soldaten.
Zou een mooi moment zijn om te werken aan de gelijkheid van mannen en vrouwenquote:Op zondag 16 maart 2014 12:32 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat is zo... Ik ben overigens destijds nog gekeurd en geschikt bevonden (en als ik al geschikt ben)
Nee het moet wel heel erg erg worden wil het Westen terugvallen op de dienstplicht.
mwah, als de nood aan de man is wordt uiteindelijk alles ingezet.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:29 schreef DeJori het volgende:
Niet dat het nodig zal zijn. We gaan niet vechten en al zouden we dat wel doen zijn westerse legers niet meer gebaseerd op grote aantallen soldaten.
Als de Chinezen hadden gevetood had het geïmpliceerd dat de ze voor het referendum waren, en zij hebben zelf ook problemen met bevolkingsgroepen die zich willen afscheiden. Ze willen ook niet meestemmen met het Westen om dat dat de situatie inderdaad verder op de spits zou drijven. Dus nemen ze de rol aan van 'verstandige' en lijken ze erboven te willen staat, maar dat is niet geheel zonder eigenbelang.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:27 schreef DeJori het volgende:
Wat updates:[ afbeelding ]twitter:obk twitterde op zondag 16-03-2014 om 12:15:28Het is kwart over een, de 'waarnemers' van rechtse splinterpartijen uit Oostenrijk en Hongarije zitten aan de tweede fles wijn reageer retweet
[..]
[..]
twitter:MaximEristavi twitterde op zondag 16-03-2014 om 12:19:08This @ukrpravda_news journo was allowed to vote in Crimea referendum. Even though she's a Russian citizen -@sosmaydan http://t.co/GHip1Xf3S8 reageer retweet
quote:
quote:Oil and gas could explain Putin's costly attempt to control the Crimea
Exploration of the Black Sea off Crimea has gone into overdrive. ExxonMobil, Chevron, Shell, Repsol and even Petrochina have begun to show a real interest in working with Kiev to develop the entire Ukrainian sector.
Dat zou heel veel verklaren. Erg plausibel verhaal.quote:
Ah, jij bent er zo een.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:59 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 maart 2014 12:27 schreef DeJori het volgende:
Wat updates:[ afbeelding ]twitter:obk twitterde op zondag 16-03-2014 om 12:15:28Het is kwart over een, de 'waarnemers' van rechtse splinterpartijen uit Oostenrijk en Hongarije zitten aan de tweede fles wijn reageer retweet
[..]
[..]
Ook wat paniekberichten van Oekraïners op forums:quote:Ballots in Sevastopol. Seemingly all a resounding DA for Russia. Mother proudly declares her two small children voted
Ideologen die tegenwoordig welkom zijn in het Kremlin en veel te zien zijn op de staatstelevisie:quote:Everyone who has local registration, can vote. No matter what passport you have, you can vote if you have registration. This is absurd. Why people from other countries choosing future of my country and my land?
quote:“Confrontation with the West is welcomed by all too many here, to cleanse the elite, to organize the nation.”
https://twitter.com/maxseddon/status/445162312769761280quote:Though a number of high-ranking officials around Mr. Putin have argued strenuously against this ideological shift, Mr. Dugin said that their influence had been waning steadily, and that the Crimean crisis left them no option but to “be quiet, or gather up their suitcases and leave Russia.”
quote:Mother Russia calls on you to vote in the referendum against Nazis
Kim Jong Un vond zelfs dat het een tandje minder mochtquote:Op zondag 16 maart 2014 13:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dit referendum, zelfs Brezhnev zou er om lachen.
De schrijver van dat artikel, Martin Nunn, woont sinds 1993 in Kiev, waar hij een PR-company en -school heeft. Zes jaar geleden schreef hij:quote:
http://www.ipra.org/itl/08/2008/ukraine-not-for-the-faint-heartedquote:If you read what is written about Ukraine in the international media you would get the impression that this, the second largest nation in Europe is in a bit of a mess. Well you would be mistaken, it’s not in a mess… it is a political disaster zone that could soon become one of the major economic problem areas of Europe.
Iets wat je kado hebt gedaan later terug moeten kopen is moeilijk te verteren.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:21 schreef theunderdog het volgende:
Rusland moet de Krim kopen van Oekraïne. Rusland heeft nog wel wat olie- en gasroebels op overschot en Oekraïne kan het geld goed gebruiken. Over de prijs kan in alle openheid onderhandeld worden, waarbij de som o.m. afhangt van de economische hulpbronnen en activiteiten die voor Oekraïne dreigen verloren te gaan.
Rusland heeft enige ervaring met zulke onderhandelingen: het verkocht zelf Alaska in 1867 aan de prijs van 7 miljoen Amerikaanse dollar.
Kijk dat affiche...beïnvloeding van het onderbewustzijn...hetzelfde V-tje als op de "invulinstructie" op de formulieren...quote:Op zondag 16 maart 2014 13:14 schreef Nintex het volgende:
Ai, ik lees hier en daar dat zelfs kinderen stemmen:
https://twitter.com/maxseddon/status/445129334056308736
[..]
Ook wat paniekberichten van Oekraïners op forums:
[..]
Ideologen die tegenwoordig welkom zijn in het Kremlin en veel te zien zijn op de staatstelevisie:
http://www.nytimes.com/2014/03/16/world/europe/foes-of-america-in-russia-crave-rupture-in-ties.html
[..]
[..]
https://twitter.com/maxseddon/status/445162312769761280
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Precies.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:21 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Kim Jong Un vond zelfs dat het een tandje minder mocht
De Krim werd niet in 1878 door Rusland geannexeerd, maar in 1783, tussen 1774 en 1783 was het een vassalstaat van Rusland.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:51 schreef NaturalScience het volgende:
Zullen we deze inmiddels maar in de OP gooien in plaats van dat verouderde plaatje?
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 16 maart 2014 11:59 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Tsja, dat betekend niet dat je niet ooit de wapens zult moeten oppakken. Afhankelijk van hoelang de oorlog duurt kan er natuurlijk een moment komen dat ze gewoon bij jou of je familie voor de deur staan.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:59 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Gelukkig woon ik in het buitenland, anders zou ik weigeren voor Nederland te vechten.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, dat betekend niet dat je niet ooit de wapens zult moeten oppakken. Afhankelijk van hoelang de oorlog duurt kan er natuurlijk een moment komen dat ze gewoon bij jou of je familie voor de deur staan.
Daarnaast is het Russische belastingtarief is stukken lager, ik zie het probleem van een bezetting niet zo.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:52 schreef Voorschrift het volgende:
Russen voor de deur?
Kom nou zeg, wat een lachwekkend belachelijk idee. Ja wellicht als budget loodgieter, maar dat is 't dan ook wel.
twitter:obk twitterde op zondag 16-03-2014 om 13:50:57#BREAK De Russische en de Oekrainse minister van defensie kondigen een wapenstilstand af. Tot de 21e. Zegt Reuters. reageer retweet
Waar kunnen we ons inschrijven als collaborateurs?quote:Op zondag 16 maart 2014 13:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daarnaast is het Russische belastingtarief is stukken lager, ik zie het probleem van een bezetting niet zo.
Er is in feite toch nooit gevochten?quote:Op zondag 16 maart 2014 13:54 schreef DeJori het volgende:
twitter:obk twitterde op zondag 16-03-2014 om 13:50:57#BREAK De Russische en de Oekrainse minister van defensie kondigen een wapenstilstand af. Tot de 21e. Zegt Reuters. reageer retweet
Zeker dat je helemaal objectief bent?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:50 schreef SureD1 het volgende:
Het stemmen komt op gang...onopgevouwen biljetten in doorzichtige bussen
https://mobile.twitter.co(...)027233038336/photo/1
http://www.cphelect.com/transparent-ballot-boxquote:Copenhagen Election A/S produces the Transparent Ballot Box of highly approved quality. The design is Danish, easy to carry and handle.
In order to minimize transportation costs, they are stackable for shipping and for storage, which is useful while waiting at a counting centre.
A Transparent Ballot Box increases the trust of voters, candidates, observers and the media, in the proper conduct of the election at polling station level and beyond. The ballot box and opening in the lid, can easily be sealed with 7 uniquely serialised Security Seals, either in order to facilitate a safe pause in polling, or the transportation of ballot papers or other sensitive materials contained within.
The Transparent Ballot Box comes in 3 sizes: 45 Litre, 60 Litre and 80 Litre.
We have supplied numerous National Election Commissions all over the world, sponsored by international organizations such as the United Nations and the International Foundation for Election Systems (IFES). Our Transparent Ballot Boxes has often been the symbol of transition to democracy.
http://www.newzimbabwe.com/pages/electoral165.17810.htmlquote:ZIMBABWE will use cardboard ballot boxes in key elections next month as a result of a critical shortage of translucent boxes, the country’s electoral commission said this week.
http://www.newzimbabwe.com/pages/electoral166.17836.htmlquote:The revelations raised fears that President Robert Mugabe could use the cardboard ballot boxes to rig his way back into power.
Daarom is het ook zo'n apart berichtquote:
Moet je tegen Catherine Ashton zeggen, de EU Foreign Policy Chief was vroeger treasurer van de Campaign for Nuclear Disarmament (CND). Die organisatie kreeg financiele steun van anonieme donoren, maw Moskou.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Precies.
Nu is er nog nooit een russische verkiezing normaal verlopen, dus het was te verwachten![]()
Overigens lekker dat een paar weken voor de nucleaire top Rusland bewijst dat je nooit al je kernwapens moet opgeven.
Ik ben medisch ongeschikt.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:12 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Nou wees trots.... kun je vanaf je zolderkamertje met een zak chips toekijken hoe families uit elkaar worden gescheurd....
ALosf dat iets met het geopolitieke argument te maken heeft.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:09 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Moet je tegen Catherine Ashton zeggen, de EU Foreign Policy Chief was vroeger treasurer van de Campaign for Nuclear Disarmament (CND). Die organisatie kreeg financiele steun van anonieme donoren, maw Moskou.
Weet ik...ik hou iedereen aan (mijn interpretatie van ) een ideale standaard. Dit referendum haalt die standaard niet, dat zou ik ook vinden als om andere landen gingquote:Op zondag 16 maart 2014 14:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Zeker dat je helemaal objectief bent?![]()
Doorzichtige ballot boxes zijn geen uitvinding van de Russen:
[..]
http://www.cphelect.com/transparent-ballot-box
In Bangladesh in december vorig jaar werden 40 duizend boxen teruggezonden omdat ze niet transparant waren.
In Zimbabwe:
[..]
http://www.newzimbabwe.com/pages/electoral165.17810.html
Daar werd later van afgezien, omdat:
[..]
http://www.newzimbabwe.com/pages/electoral166.17836.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |