Een extra zwemles of yoga kan natuurlijk nooit kwaad, als ze dat leuk vindt. Maar ik zou even afwachten met me er zorgen over maken tot de verhuizing een goede twee maanden achter de rug is, en kijken hoe ze dan is voor je conclusies trekt. Eigenlijk klink jij ook een beetje onrustigquote:Op vrijdag 11 april 2014 20:22 schreef miss_sly het volgende:
Het is een beetje een combinatie, denk ik. Veel energie, maar ze is ook onrustig.
Hoewel ik nu toch wel hoor dat het voorlezen (zij leest eerst B voor, daarna omgedraaid) heel goed gaat vandaag.
Misschien heb je wel heel erg gelijk met je eerste stukje. Even dit schooljaar maar zo af laten lopen, zonder nog extra activiteit tenzij ze daarom vraagt. We kunnen natuurlijk wel eens zelf met haar gaan zwemmen, wat vaker een rondje fietsen, en verder maar eens aankijken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 20:59 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Een extra zwemles of yoga kan natuurlijk nooit kwaad, als ze dat leuk vindt. Maar ik zou even afwachten met me er zorgen over maken tot de verhuizing een goede twee maanden achter de rug is, en kijken hoe ze dan is voor je conclusies trekt. Eigenlijk klink jij ook een beetje onrustig
En wat nog bij het ongeorganiseerd spelen hoort: ik geloof heilig in de kracht van vervelenHeul niet prettig voor ouders, in het begin, maar echt heel gezond voor kindjes op de lange duur. Van zo af en toe vervelen leren ze (de meesten althans) juist goed spelen
ze vindt het prachtig!quote:
S ook, ze leest echt alles, geweldig is datquote:
O leuk! Een abonnement en eigen post!quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
S ook, ze leest echt alles, geweldig is dat
Overal borden, etiketten, de Donald Duck gaat steeds beter. Ik heb voor haar een abo op Donald Duck Junior aangevraagd, krijgt ze in het nieuwe huis eigen post
Ze is ook alweer een tijdje 12..., dus ze is ook wel toe aan een nieuwe stap.quote:Op zaterdag 12 april 2014 14:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn livelink!
En wat een grote meid heb je dan alweer..
Miss, Chris zwemt sinds kort 2 keer in de week. Op dinsdagavond in het ondiepe en op woensdag in het diepe. Normaal is het maar 1 keer, maar ze willen de kinderen vlot aan hun A diploma helpen (iets met wisseling van 1x45 naar 2x30 minuten les, dus Chris heeft gratis dubbel les). Ik zie nu dat Chris wel snel vooruit gaat. Maar het helpt ook dat ze in het ondiepe goed de techniek kunnen oefenen, met juf in het water. En in het diepe lekker baantjes trekken voor het uithoudingsvermogen, met de techniek die de dag ervoor nog geoefend is. Dus dat is weer iets anders dan twee keer gewoon les.
Het gaat hier met 2 keer gym en 2 keer zwemmen eigenlijk heel goed. Ik had verwacht dat Chris wel moe zou zijn, maar hij lijkt eerder meer energie te hebben. En hij heeft echt plezier bij alle 4 keer sporten. En juf op school merkt er ook niks van. Dus we gaan mooi zo door tot de zomervakantie..
He, fijnquote:Op zaterdag 12 april 2014 13:00 schreef livelink het volgende:
Wij kregen net de brief binnen dat onze oudste geplaatst is op de middelbare school van haar keuze. Was op zich geen verrassing, want ze hadden al gezegd dat iedereen die zich aan had gemeld zeker geplaatst zou worden, maar er viel toch een last van haar af![]()
Het gaat nu allemaal wel heel echt worden.
Fijn lijkt me dat, dat je het zeker weet, ook al was dat eigenlijk al zo. Zwart op wit is toch fijner!quote:Op zaterdag 12 april 2014 13:00 schreef livelink het volgende:
Wij kregen net de brief binnen dat onze oudste geplaatst is op de middelbare school van haar keuze. Was op zich geen verrassing, want ze hadden al gezegd dat iedereen die zich aan had gemeld zeker geplaatst zou worden, maar er viel toch een last van haar af![]()
Het gaat nu allemaal wel heel echt worden.
blaasontsteking ??quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:04 schreef -Spring het volgende:
Hebben jullie kleuterdames ook wel eens last van een prikplasser? L zo af en toe, dan wordt ze 's nachts wakker van steken. Niets te zien verder, niet rood, ze wast zonder zeep, dat soort dingen.
Nu ook. Huilen van de pijn.
En ik kan me herinneren dat ik als kind precies hetzelfde had. :p
Houdt ze 's nachts in haar slaap niet onbewust haar plas te lang op? Dat kan ook behoorlijk pijnlijk zijn en steken en krampen geven.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:18 schreef -Spring het volgende:
Verder geen symptomen van. Daarvoor komt het ook te random voor. Ze is er pas nog op getest trouwens.
ik denk het niet. Ze gaat er meestal één keer uit om te plassen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:23 schreef appelsap het volgende:
[..]
Houdt ze 's nachts in haar slaap niet onbewust haar plas te lang op? Dat kan ook behoorlijk pijnlijk zijn en steken en krampen geven.
ik herken het bij selene, maar niet tot huilens toe. ik zie bij haar wel een direkte link tussen te weinig drinken en dat plassen pijn doet. bovendien heeft ze de neiging om (zeker rond bedtijd) veel kleine plasjes te doen ivp gewoon opsparen tot een grote.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:04 schreef -Spring het volgende:
Hebben jullie kleuterdames ook wel eens last van een prikplasser? L zo af en toe, dan wordt ze 's nachts wakker van steken. Niets te zien verder, niet rood, ze wast zonder zeep, veegt van voor naar achter, dat soort dingen.
En ik kan me herinneren dat ik als kind precies hetzelfde had.
bekend, ook al eens besproken bij huisarts. Is een normaal verschijnsel bij meisjes... Ik deed meestal even koelen met nat washandje en daarna wat zinkzalf erop.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:04 schreef -Spring het volgende:
Hebben jullie kleuterdames ook wel eens last van een prikplasser? L zo af en toe, dan wordt ze 's nachts wakker van steken. Niets te zien verder, niet rood, ze wast zonder zeep, veegt van voor naar achter, dat soort dingen.
yep...quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:04 schreef -Spring het volgende:
Herkenbaar. Die van mij zegt tegenwoordig heel stoer: Ik ga zelf wel naar bed hoor, ik weet hoe het werkt. Om dan vervolgens te roepen of ik nog even kom knuffelen en een kus kom brengen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:46 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris werkte me zonet de kamer uit. Hij mocht lezen tot de grote wijzer op de 11 stond. En als ik bleef staan praten/kusjes geven/knuffelen ging dat alleen maar van de tijd af. Dus ophoepelen![]()
Mijn oudste zei laatst dat ze dat zo fijn had gevonden van haar duikkamp: ze wist precies wanneer ze waar verwacht was en ze was actief, maar tegelijk was het ook vakantie. Vakantie bij mijn schoonzusje is ook ongeveer hetzelfde: 's morgens vroeg op, naar de paarden, aan het werk, rijden, lunchen, vrij, diner en naar bed. Dat vinden ze ook allebei fijn, hoewel we vorig jaar wel een dagje rust in moesten lassen, want het is ook best hard werk, tussen het vakantievieren doorquote:Op zondag 11 mei 2014 17:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris is juist na een weekje school weer aardig op de rit. Tijdens de vakantie is hij echt al zijn houvast kwijt en weet echt niet wat hij moet/mag. Dan wordt het echt geklier en gedrein.. Als ik een soort schema maak, dan gaat het beter, maar dat werkt niet altijd.
Jup. Hier ook een bekend verschijnsel.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:04 schreef -Spring het volgende:
ach die N toch. misschien moet hij z'n draai nog een beetje vinden op school. het klinkt alsof dat hem nu nog erg veel energie kost. maar als 't lang zo blijft zou ik 't zeker eens aankaarten bij juf/meester hoor. misschien kunnen ze 'm daar nog net een beetje meer helpen om zich op z'n gemak te voelen zonder zich zo op te draaien.quote:Op zondag 11 mei 2014 10:00 schreef Twinkly het volgende:
Hoe reageren jullie kleuters op vakantie? N is nu weer helemaal zichzelf: rustig, heel lief, leergierig (hij vertelde dat hij wil leren lezen, schrijven en rekenen school) en voor rede vatbaar. Voor de vakantie was hij regelmatig onbereikbaar, vertoonde vreemd gedrag (neplachen) en raakte heel snel gefrustreerd, maar echt vermoeid was hij niet.
Ik heb geen zin in volgende weekdan moet hij weer naar school.
Wat een herkenning. Zalf of zo helpt hier niet, koud washandje wel iets.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Jup. Hier ook een bekend verschijnsel.
Even koelen met een koude washand en dan een dot bepanthen erop. Volgende dag is er dan niets meer aan de hand.
Dat zou best kunnen inderdaad, in de klas is natuurlijk ook altijd drukte. N is ook iemand die uren alleen kan spelen en echt rust opzoekt.quote:Twink, hier ook bekend helaas. Op schooldagen is ze kapot, maar ook niet moe. Ik denk dat het vooral komt omdat ze op school dr rust niet kan en wil (want ze wil ook weer niets missen) opzoeken. En dat heeft ze best nodig. Thuis kan ze zich zo een uur heel stilletjes alleen vermaken. Doet ze rollenspellen met dr barbies bijvoorbeeld.
Wat Twink zegt herken ik in mijn kind niet echt. Hopelijk is het een kwestie van meer gewend zijn en gaat het over.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:37 schreef -Spring het volgende:
[..]
Twink, hier ook bekend helaas. Op schooldagen is ze kapot, maar ook niet moe. Ik denk dat het vooral komt omdat ze op school dr rust niet kan en wil (want ze wil ook weer niets missen) opzoeken. En dat heeft ze best nodig. Thuis kan ze zich zo een uur heel stilletjes alleen vermaken. Doet ze rollenspellen met dr barbies bijvoorbeeld.
Ze is de afgelopen twee weken helemaal bijgetrokken, is veel relaxter en 'liever'.
Gisteren waren we samen een vriendenboekje aan het invullen waarin gevraagd werd waar ze een hekel aan heeft. 'School', was dr antwoord. En zwemles.
Toch lijkt ze zich in de klas prima te vermaken. Vanmorgen was ze direct zo druk aan het spelen dat ze niet eens meer tijd had voor een kus. Ze heeft gelukkig ook een paar lieve vaste vriendinnen waarmee ze altijd speelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |