abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138775588
oh; dat had ik hier nog niet eens verteld :o nav jullie tips oa had ik bij de bieb avi start (of 1, weetikveel) boekjes geleend en ze leest *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator vrijdag 11 april 2014 @ 20:57:15 #202
5428 crew  miss_sly
pi_138776616
Goed van Selene! Vindt ze het leuk?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 11 april 2014 @ 20:59:37 #203
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_138776719
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 20:22 schreef miss_sly het volgende:
Het is een beetje een combinatie, denk ik. Veel energie, maar ze is ook onrustig.
Hoewel ik nu toch wel hoor dat het voorlezen (zij leest eerst B voor, daarna omgedraaid) heel goed gaat vandaag.
Een extra zwemles of yoga kan natuurlijk nooit kwaad, als ze dat leuk vindt. Maar ik zou even afwachten met me er zorgen over maken tot de verhuizing een goede twee maanden achter de rug is, en kijken hoe ze dan is voor je conclusies trekt. Eigenlijk klink jij ook een beetje onrustig ;)

En wat nog bij het ongeorganiseerd spelen hoort: ik geloof heilig in de kracht van vervelen :P Heul niet prettig voor ouders, in het begin, maar echt heel gezond voor kindjes op de lange duur. Van zo af en toe vervelen leren ze (de meesten althans) juist goed spelen :)
  Moderator vrijdag 11 april 2014 @ 21:04:50 #204
5428 crew  miss_sly
pi_138776931
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 20:59 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Een extra zwemles of yoga kan natuurlijk nooit kwaad, als ze dat leuk vindt. Maar ik zou even afwachten met me er zorgen over maken tot de verhuizing een goede twee maanden achter de rug is, en kijken hoe ze dan is voor je conclusies trekt. Eigenlijk klink jij ook een beetje onrustig ;)

En wat nog bij het ongeorganiseerd spelen hoort: ik geloof heilig in de kracht van vervelen :P Heul niet prettig voor ouders, in het begin, maar echt heel gezond voor kindjes op de lange duur. Van zo af en toe vervelen leren ze (de meesten althans) juist goed spelen :)
Misschien heb je wel heel erg gelijk met je eerste stukje. Even dit schooljaar maar zo af laten lopen, zonder nog extra activiteit tenzij ze daarom vraagt. We kunnen natuurlijk wel eens zelf met haar gaan zwemmen, wat vaker een rondje fietsen, en verder maar eens aankijken.
En ja, ik ben onrustig. Beetje projectie misschien en wat overdracht? :@

Met dat tweede stukje ben ik het volledig eens, trouwens.
pi_138777391
Miss_sly, 2 keer in de week zwemles is bij de zwemschool waar wij heen gingen en straks weer gaan, standaard, in elk geval voor A. Ik heb geen idee of het helpt voor het tempo waarmee ze vooruit gaat. M. heeft voor A en B 2 keer in de week les gehad. En C 1 keer in de week. Maar ze ging voor C net zo snel als buurmeisje die wel 2 keer per week zwom. Maar goed dat is dan wel "al" C. Ik weet niet of er een meerwaarde is, ik durf dat niet zo te zeggen.

Zou die "onrust" ook een soort fase (leeftijd) kunnen zijn? Ik herken er wel wat van bij I. Die energie. Ze wil elke dag wel spelen met iemand en dan het liefst de hele middag en dan eigenlijk als ik haar kom halen nog steeds niet uitgespeeld zijn. Rennen, fietsen en doen (ook veel vallen, struikelen, botsen trouwens). Maar I. gaat niet naar opvang oid. Ze doet wel kinderyoga op het moment en dat vind ze leuk en fijn om te doen.

Als S. wel iets anders qua sport oid erbij zou kunnen doen, zou je ook kunnen kijken of ze bij een aantal dingen een keer kan meedoen, krijgt ze een beetje een idee.

Maar het zou ook wel met de op handen zijnde verhuizing te maken kunnen hebben natuurlijk. Ik denk geen gek idee om het nog even aan te zien...
Fake it till you make it...
  Moderator vrijdag 11 april 2014 @ 21:28:18 #206
5428 crew  miss_sly
pi_138777836
Zou best kunnen dat het een fase is. De ontdekking ook van al hun eigen kunnen, de groter wordende wereld. Zoveel nieuwe dingen die ze leren. Dat hoofdje maakt overuren, natuurlijk.

We hebben het over andere dingen gehad, maar ze werd niet enthousiast. Turnen lijkt haar niet leuk. (Tuimel)judo: leren vallen? Ik wil helemaal niet vallen, dus ik wil niet op judo. Ballet, hmm, misschien een beetje leuk. Zwemmen vindt z echt, echt leuk. Ze is telkens blij als het woensdag is en ze weer mag zwemmen. Dus wat dat betreft, als ze het leuk vindt en daardoor sneller zou gaan, zouden het twee vliegen in een klap zijn.

Maar inderdaad, en pas op de plaats, verhuizen, nieuwe plek leren kennen en dan eens verder kijken.
pi_138778722
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 20:57 schreef miss_sly het volgende:
Goed van Selene! Vindt ze het leuk?
ze vindt het prachtig!
  Moderator zaterdag 12 april 2014 @ 11:29:02 #208
5428 crew  miss_sly
pi_138791934
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:47 schreef simmu het volgende:

[..]

ze vindt het prachtig!
S ook, ze leest echt alles, geweldig is dat :D
Overal borden, etiketten, de Donald Duck gaat steeds beter. Ik heb voor haar een abo op Donald Duck Junior aangevraagd, krijgt ze in het nieuwe huis eigen post O+
pi_138792205
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 11:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

S ook, ze leest echt alles, geweldig is dat :D
Overal borden, etiketten, de Donald Duck gaat steeds beter. Ik heb voor haar een abo op Donald Duck Junior aangevraagd, krijgt ze in het nieuwe huis eigen post O+
O leuk! Een abonnement en eigen post!
Bieb is hier een wekelijks uitstapje.
Is scouting iets voor S?
Met een meidenkwartet
  Moderator zaterdag 12 april 2014 @ 12:18:22 #210
5428 crew  miss_sly
pi_138792879
Scouting heb ik nog niet over nagedacht, Eens kijken of ze dat hier in de buurt hebben en of het iets is.
  zaterdag 12 april 2014 @ 13:00:47 #211
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138793663
Wij kregen net de brief binnen dat onze oudste geplaatst is op de middelbare school van haar keuze. Was op zich geen verrassing, want ze hadden al gezegd dat iedereen die zich aan had gemeld zeker geplaatst zou worden, maar er viel toch een last van haar af ;)
Het gaat nu allemaal wel heel echt worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_138794765
Dat is fijn Livelink :D. Op naar de volgende stap. Lijkt me best spannend...
pi_138794931
Fijn livelink!
En wat een grote meid heb je dan alweer..

Miss, Chris zwemt sinds kort 2 keer in de week. Op dinsdagavond in het ondiepe en op woensdag in het diepe. Normaal is het maar 1 keer, maar ze willen de kinderen vlot aan hun A diploma helpen (iets met wisseling van 1x45 naar 2x30 minuten les, dus Chris heeft gratis dubbel les). Ik zie nu dat Chris wel snel vooruit gaat. Maar het helpt ook dat ze in het ondiepe goed de techniek kunnen oefenen, met juf in het water. En in het diepe lekker baantjes trekken voor het uithoudingsvermogen, met de techniek die de dag ervoor nog geoefend is. Dus dat is weer iets anders dan twee keer gewoon les.

Het gaat hier met 2 keer gym en 2 keer zwemmen eigenlijk heel goed. Ik had verwacht dat Chris wel moe zou zijn, maar hij lijkt eerder meer energie te hebben. En hij heeft echt plezier bij alle 4 keer sporten. En juf op school merkt er ook niks van. Dus we gaan mooi zo door tot de zomervakantie..
  zaterdag 12 april 2014 @ 14:09:13 #214
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138794987
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 14:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn livelink!
En wat een grote meid heb je dan alweer..

Miss, Chris zwemt sinds kort 2 keer in de week. Op dinsdagavond in het ondiepe en op woensdag in het diepe. Normaal is het maar 1 keer, maar ze willen de kinderen vlot aan hun A diploma helpen (iets met wisseling van 1x45 naar 2x30 minuten les, dus Chris heeft gratis dubbel les). Ik zie nu dat Chris wel snel vooruit gaat. Maar het helpt ook dat ze in het ondiepe goed de techniek kunnen oefenen, met juf in het water. En in het diepe lekker baantjes trekken voor het uithoudingsvermogen, met de techniek die de dag ervoor nog geoefend is. Dus dat is weer iets anders dan twee keer gewoon les.

Het gaat hier met 2 keer gym en 2 keer zwemmen eigenlijk heel goed. Ik had verwacht dat Chris wel moe zou zijn, maar hij lijkt eerder meer energie te hebben. En hij heeft echt plezier bij alle 4 keer sporten. En juf op school merkt er ook niks van. Dus we gaan mooi zo door tot de zomervakantie..
Ze is ook alweer een tijdje 12..., dus ze is ook wel toe aan een nieuwe stap.

Fijn dat het zo lekker gaat met Chris.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 12 april 2014 @ 16:33:09 #215
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_138797588
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:00 schreef livelink het volgende:
Wij kregen net de brief binnen dat onze oudste geplaatst is op de middelbare school van haar keuze. Was op zich geen verrassing, want ze hadden al gezegd dat iedereen die zich aan had gemeld zeker geplaatst zou worden, maar er viel toch een last van haar af ;)
He, fijn :) Ik kan me voorstellen dat het toch wel lekker is om het zwart-op-wit te hebben. En ik vond/vind het best een stap hoor. Bij ons is het dus een jaar eerder, maar het had van mij best mogen wachten.
  Moderator zaterdag 12 april 2014 @ 18:07:14 #216
5428 crew  miss_sly
pi_138799704
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 13:00 schreef livelink het volgende:
Fijn lijkt me dat, dat je het zeker weet, ook al was dat eigenlijk al zo. Zwart op wit is toch fijner!
Middelbare school al, joh, je grote dochter!
pi_139030362
Hebben jullie kleuterdames ook wel eens last van een prikplasser? L zo af en toe, dan wordt ze 's nachts wakker van steken. Niets te zien verder, niet rood, ze wast zonder zeep, veegt van voor naar achter, dat soort dingen.

Nu ook. Huilen van de pijn.

En ik kan me herinneren dat ik als kind precies hetzelfde had. :o

[ Bericht 8% gewijzigd door -Spring op 18-04-2014 23:20:00 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 18 april 2014 @ 23:11:00 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139030647
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:04 schreef -Spring het volgende:
Hebben jullie kleuterdames ook wel eens last van een prikplasser? L zo af en toe, dan wordt ze 's nachts wakker van steken. Niets te zien verder, niet rood, ze wast zonder zeep, dat soort dingen.

En ik kan me herinneren dat ik als kind precies hetzelfde had. :p
blaasontsteking ??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_139031025
Verder geen symptomen van. Daarvoor komt het ook te random voor. Ze is er pas nog op getest trouwens.
pi_139031215
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:18 schreef -Spring het volgende:
Verder geen symptomen van. Daarvoor komt het ook te random voor. Ze is er pas nog op getest trouwens.
Houdt ze 's nachts in haar slaap niet onbewust haar plas te lang op? Dat kan ook behoorlijk pijnlijk zijn en steken en krampen geven.
pi_139031259
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:23 schreef appelsap het volgende:

[..]

Houdt ze 's nachts in haar slaap niet onbewust haar plas te lang op? Dat kan ook behoorlijk pijnlijk zijn en steken en krampen geven.
ik denk het niet. Ze gaat er meestal één keer uit om te plassen.
pi_139037025
quote:
Hebben jullie kleuterdames ook wel eens last van een prikplasser? L zo af en toe, dan wordt ze 's nachts wakker van steken. Niets te zien verder, niet rood, ze wast zonder zeep, veegt van voor naar achter, dat soort dingen.

ik herken het bij selene, maar niet tot huilens toe. ik zie bij haar wel een direkte link tussen te weinig drinken en dat plassen pijn doet. bovendien heeft ze de neiging om (zeker rond bedtijd) veel kleine plasjes te doen ivp gewoon opsparen tot een grote.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 19 april 2014 @ 11:49:26 #223
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_139039676
quote:

bekend, ook al eens besproken bij huisarts. Is een normaal verschijnsel bij meisjes... Ik deed meestal even koelen met nat washandje en daarna wat zinkzalf erop.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:03:34 #224
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_139039953
Ik herken het van mezelf als kind. Mijn moeder deed er meestal wat talkpoeder op
pi_139212541
Ik kom hier even juichen. Mijn zoon heeft inmiddels een paar keer alleen buiten gespeeld en zelfs met een jongetje uit de straat gevoetbald! :) Het is vaak nog maar voor 10 minuutjes maar dat wordt vanzelf wel meer.
  Moderator donderdag 24 april 2014 @ 13:43:42 #226
5428 crew  miss_sly
pi_139212894
Wat fijn, appelsap, vooruitgang!
pi_139213319
quote:

yep...

ik doe er meestal een beetje sudo op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 24 april 2014 @ 16:02:12 #228
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_139217476
last van haar plasser, dat ken in hier ook, maar ook echt alleen savonds in bed. Snap niet hoe en wat.....?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 24 april 2014 @ 19:43:00 #229
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_139224451
Hier ook maar alleen bij de oudste. Soms echt tot huilens aan toe en wat het is? Vaak werkt insmeren met sudo voldoende en soms douchen we met dr en dan is het ook over om een onverklaarbare wijze.

Nu met bijna acht heb ik wel het idee dat de periodes ertussen wat minder worden.
If you can dream it, you can do it...
pi_139227801
Appelsap, wat fijn *O*
  donderdag 24 april 2014 @ 20:58:10 #231
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139227940
Fijn Appelsap!
Ook kleine stapjes zijn een stap :Y (en veel kleine stapjes is al bijna een heuse aanloop)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139788676
Hoe gaat het hier met de kleuters en grotere kinderen?

Chris werkte me zonet de kamer uit. Hij mocht lezen tot de grote wijzer op de 11 stond. En als ik bleef staan praten/kusjes geven/knuffelen ging dat alleen maar van de tijd af. Dus ophoepelen O+

[trotsmodus aan]Hier gaat het verder ook goed. Volgens juf komt hij sociaal steeds meer los, neemt meer initiatief. Zijn taal en rekenen gaan allebei als een tierelier (jufs woorden). Hij had gisteren een moeilijker werkje gedaan (fichesspel montessori), maar dat had hij ook direct door. Hij kon het ons ook heel goed uitleggen 's avonds. Dus hier stomen we lekker door naar de zomervakantie :)
[trotsmodus blijft lekker aan] :P
pi_139789909
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:46 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris werkte me zonet de kamer uit. Hij mocht lezen tot de grote wijzer op de 11 stond. En als ik bleef staan praten/kusjes geven/knuffelen ging dat alleen maar van de tijd af. Dus ophoepelen O+
Herkenbaar. Die van mij zegt tegenwoordig heel stoer: Ik ga zelf wel naar bed hoor, ik weet hoe het werkt. Om dan vervolgens te roepen of ik nog even kom knuffelen en een kus kom brengen. O+

Zo te lezen gaat het heel goed met Chris dus lekker trots zijn! ;)
pi_139795885
Deepfreeze, dat lezen is hartstikke herkenbaar. Hier ben je ook niet meer in beeld als ze aan het lezen is, en kusjes of praten moet je maar niet proberen, want je wordt gewoon de kamer uit gebonjourd ;).
Heerlijk dat het zo goed gaat!

Appelsap, ook al een stoere vent!

Hier gaat het eigenlijk ook wel zn gangetje. M. is voor het eerst op schoolreis geweest, ze had het leuk gehad :D. Volgens mij op school ook wel zoals het moet, althans, ik heb niets meer gehoord van juf. Maar ik ben maandag weer even in de klas aan het helpen dus dan zal ik eens vragen hoe het gaat .

Jongste is erg van de: ik mag het zelf weten, ik bepaal dat zelf enzovoort... Gaat die peuterpubertijd zo over in de kleuterpubertijd? En hoeveel pubertijden komen er dan nog voor de "echte"? ;).
pi_139796627
Grappig dat dat het zo herkenbaar is. Toch meer boekenwurmpjes..

Gaat het verder goed bij jullie appelsap?

Nijna, fijn dat het schoolreisje leuk was.
Puberteitsjaren hebben we hier niet echt last van. Wel dwarse fases, maar dat hangt vaak wel samen met een verjaardag/feestdag/vakantie(structuurloos) of als er een ontwikkelingsding doorkomt.. Maar dat is bij Chris toch nooit zo heftig.
Is die jongste van jou niet gewoon lekker eigenwijs? Hier de jongste wel ;)

Hij was ook echt toe aan groep 3. Veel vriendjes hadden/hebben toch moeite met de overgang van 2 naar 3, maar Chris bloeit alleen maar meer op..
pi_139818885
DF terecht trotsemoedermodus. Wat fijn om te horen, dat hij zich zo goed ontwikkelt.

Appelsap ook al een stoere grote knul, dij (bijna) zonder hulp naar bed gaat.

Nijna fijn, dat de schoolreis zo goed ging.

Hier is zelf naar bed gaan toch echt nog niet aan de orde. Mama/ papa moeten nog een boekje voorlezen en vaak ook zijn deken goed over hem heen leggen (dat laatste kan hij ook zelf).
Vanochtend heerlijk een cadeautje en gedichtje gehad.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_139819531
Hoe reageren jullie kleuters op vakantie? N is nu weer helemaal zichzelf: rustig, heel lief, leergierig (hij vertelde dat hij wil leren lezen, schrijven en rekenen school) en voor rede vatbaar. Voor de vakantie was hij regelmatig onbereikbaar, vertoonde vreemd gedrag (neplachen) en raakte heel snel gefrustreerd, maar echt vermoeid was hij niet.
Ik heb geen zin in volgende week ;) dan moet hij weer naar school.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Moderator zondag 11 mei 2014 @ 11:04:43 #238
5428 crew  miss_sly
pi_139820374
S vindt het wel fijn, vakantie, maar volgens mij mist ze ook wel een beetje de klas en de klasgenootjes. Het weer was natuurlijk zeker de tweede week niet al te best, dus lekker buiten spelen zat er niet in. De mindere structuur vindt se ook wel fijn, maar ze zal waarschijnlijk weer redelijk moeiteloos in de gebruikelijke structuur terugvallen. Alleen niet wat betreft bedtijd, dat zal wel weer lastig worden om in het regime te brengen.

Verder speelt ze lekker en doet ze werkjes uit de Donald Duck Junior en leest ze heel veel. Tegenwoordig leest ze ons voor voor het slapen gaan O+
pi_139827347
DF. de jongste is absoluut eigenwijs hoor. Maar ook wel op het vervelende af soms... ;).
Maar ik denk dat we wat dat betreft verwend zijn met de eerste die tot nu toe weinig van dat soort fratsen had... ;)
  zondag 11 mei 2014 @ 17:47:46 #240
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_139833062
Nijna, ik verwacht hier bij nr2 ook wel meer "werk"..
Die is nu ook eigenwijzer, wil meer dingen zelf doen, en ontdekt de wereld in vlot tempo..

Chris is juist na een weekje school weer aardig op de rit. Tijdens de vakantie is hij echt al zijn houvast kwijt en weet echt niet wat hij moet/mag. Dan wordt het echt geklier en gedrein.. Als ik een soort schema maak, dan gaat het beter, maar dat werkt niet altijd.
Gelukkig konden we nu 2 dagen bij mij ouders slapen. Lekker spelen op de boerderij, helpen met kalfjes eten geven en lekker buiten rondrennen in de schuur (dus geen last van regen)..
  zondag 11 mei 2014 @ 17:58:13 #241
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_139833475
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris is juist na een weekje school weer aardig op de rit. Tijdens de vakantie is hij echt al zijn houvast kwijt en weet echt niet wat hij moet/mag. Dan wordt het echt geklier en gedrein.. Als ik een soort schema maak, dan gaat het beter, maar dat werkt niet altijd.
Mijn oudste zei laatst dat ze dat zo fijn had gevonden van haar duikkamp: ze wist precies wanneer ze waar verwacht was en ze was actief, maar tegelijk was het ook vakantie. Vakantie bij mijn schoonzusje is ook ongeveer hetzelfde: 's morgens vroeg op, naar de paarden, aan het werk, rijden, lunchen, vrij, diner en naar bed. Dat vinden ze ook allebei fijn, hoewel we vorig jaar wel een dagje rust in moesten lassen, want het is ook best hard werk, tussen het vakantievieren door ;)
  zondag 11 mei 2014 @ 19:34:20 #242
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_139836947
Maar misschien dat voor de kleuters school nog wel veel energie vraagt. Dat ze juist even kunnen bijkomen van al het moeten..
Al heeft Chris dat nooit gehad..

Man en Chris hebben vanavond nog even een nieuwe fiets via marktplaats opgehaald. Nu een 24", omdat hij bij zijn 20" toch wel last van zijn knieën had, en ver voorover moest buigen naar het stuur. Nu kan hij maar met 1 voorvoet tegelijk bij de grond, maar hij fiets er zo op weg.. :P
  zondag 11 mei 2014 @ 20:43:18 #243
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_139840186
quote:

Jup. Hier ook een bekend verschijnsel.
Even koelen met een koude washand en dan een dot bepanthen erop. Volgende dag is er dan niets meer aan de hand.
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 11 mei 2014 @ 20:52:46 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_139840786
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 10:00 schreef Twinkly het volgende:
Hoe reageren jullie kleuters op vakantie? N is nu weer helemaal zichzelf: rustig, heel lief, leergierig (hij vertelde dat hij wil leren lezen, schrijven en rekenen school) en voor rede vatbaar. Voor de vakantie was hij regelmatig onbereikbaar, vertoonde vreemd gedrag (neplachen) en raakte heel snel gefrustreerd, maar echt vermoeid was hij niet.
Ik heb geen zin in volgende week ;) dan moet hij weer naar school.
ach die N toch. misschien moet hij z'n draai nog een beetje vinden op school. het klinkt alsof dat hem nu nog erg veel energie kost. maar als 't lang zo blijft zou ik 't zeker eens aankaarten bij juf/meester hoor. misschien kunnen ze 'm daar nog net een beetje meer helpen om zich op z'n gemak te voelen zonder zich zo op te draaien.
in de haak.
  zondag 11 mei 2014 @ 21:11:32 #245
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_139841877
Oi Twinks. ;( ik hoop dat je snel een oplossing vind. Ik herken het wel in ieder geval. Heel erg zelfs.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_139865514
Ik hoor het wel vaker twinkly, hele dag in t gareel op school en dan thuis van t padje....

Hier alles goed. Meike heeft het goed naar haar zin op school en doet t erg goed. Erg leergierig en serieus typje. Ze heeft het ook druk met turnen en dansen en afspreken met vriendinnen.
Lars gaat ook prima, houdt zich staande tussen zijn soms vervelende klasgenoten. Ikzelf kan niet wachten tot het jaar om is, ik vind de klas niks (of iig een deel ervan....pestkoppen) en de juf vind ik ook niks... lars is gelukkig een relaxt menneke en maakt zich niet zo druk. Heeft het nog niet zo druk met spelen met vriendjes.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_139866573
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 20:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Jup. Hier ook een bekend verschijnsel.
Even koelen met een koude washand en dan een dot bepanthen erop. Volgende dag is er dan niets meer aan de hand.
Wat een herkenning. Zalf of zo helpt hier niet, koud washandje wel iets.

Twink, hier ook bekend helaas. Op schooldagen is ze kapot, maar ook niet moe. Ik denk dat het vooral komt omdat ze op school dr rust niet kan en wil (want ze wil ook weer niets missen) opzoeken. En dat heeft ze best nodig. Thuis kan ze zich zo een uur heel stilletjes alleen vermaken. Doet ze rollenspellen met dr barbies bijvoorbeeld.

Ze is de afgelopen twee weken helemaal bijgetrokken, is veel relaxter en 'liever'.

Gisteren waren we samen een vriendenboekje aan het invullen waarin gevraagd werd waar ze een hekel aan heeft. 'School', was dr antwoord. En zwemles.

Toch lijkt ze zich in de klas prima te vermaken. Vanmorgen was ze direct zo druk aan het spelen dat ze niet eens meer tijd had voor een kus. Ze heeft gelukkig ook een paar lieve vaste vriendinnen waarmee ze altijd speelt.

Ik vermoed dat ze zich volgend jaar meer op dr gemak voelt. Dan zit ze in de in groep twee samen met eerstejaars. Nu is ze één van de jongsten (combinatieklas).
pi_139878436
quote:
Twink, hier ook bekend helaas. Op schooldagen is ze kapot, maar ook niet moe. Ik denk dat het vooral komt omdat ze op school dr rust niet kan en wil (want ze wil ook weer niets missen) opzoeken. En dat heeft ze best nodig. Thuis kan ze zich zo een uur heel stilletjes alleen vermaken. Doet ze rollenspellen met dr barbies bijvoorbeeld.
Dat zou best kunnen inderdaad, in de klas is natuurlijk ook altijd drukte. N is ook iemand die uren alleen kan spelen en echt rust opzoekt.

Hij kwam uit school en direct weer de hele middag huilbuien uit frustratie ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 12-05-2014 22:24:59 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 12 mei 2014 @ 20:52:44 #249
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_139880580
Chris begon in groep 2 echt bewuster werkjes te kiezen. Was het rustig inde klas, pakte hij een moeilijk werkje. Maar was het druk in de klas, pakte hij een makkelijk werkje. Die ruimte kreeg hij ook van de juf, en dat werd in groep 3 beter toen er geen stuiterkleuters meer waren ;)
pi_139886522
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:37 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ze is de afgelopen twee weken helemaal bijgetrokken, is veel relaxter en 'liever'.

Gisteren waren we samen een vriendenboekje aan het invullen waarin gevraagd werd waar ze een hekel aan heeft. 'School', was dr antwoord. En zwemles.

Toch lijkt ze zich in de klas prima te vermaken. Vanmorgen was ze direct zo druk aan het spelen dat ze niet eens meer tijd had voor een kus. Ze heeft gelukkig ook een paar lieve vaste vriendinnen waarmee ze altijd speelt.

Wat Twink zegt herken ik in mijn kind niet echt. Hopelijk is het een kwestie van meer gewend zijn en gaat het over.

Wat Spring zegt herken ik des te meer. Hier ook uutspraken als ik wil niet naar school/ school is stom. Maar als we daar zijn is het meestal wel prima. dan gaat hij met de andere jongens rennen als de bel gaat (hij wil de eerste zijn) en speelt hij in de klas met zijn vrienden of doet gek met ze. Hebben meer ouders dat met hun kind?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')