abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 maart 2014 @ 19:09:32 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137853355
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:23 schreef She-Wolf het volgende:
Gefeliciteerd Buuf en Spuug!
Mijn jongste wordt morgen al weer 3, de tijd vliegt!

Wij sparen ook elke maand een vast bedrag voor de meiden, volgens mij zijn het gewone spaarrekeningen van de ABN-Amro. Het geld staat dus niet vast. Ze mogen zelf weten waar ze het tzt voor gebruiken, maar ik hoop idd op een beetje gezond verstand. Bij elkaar hebben ze meer spaargeld dan wij hebben in ieder geval. :')
:D Hier ook idd. :+
pi_137854697
Buuf en Spuug, van harte gefeliciteerd met de kinders!!

Kan wagenziekte ineens opkomen? M. is met Amber onderweg en ineens werd ze heel wit en misselijk. Ze heeft het 1x eerder gehad...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 maart 2014 @ 19:47:22 #103
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137855404
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:35 schreef Vicky het volgende:

Kan wagenziekte ineens opkomen? M. is met Amber onderweg en ineens werd ze heel wit en misselijk. Ze heeft het 1x eerder gehad...
was ze toevallig bezig met lezen of iets anders waarbij ze niet naar buiten kan kijken?? van http://www.reisziekte.com/faq

quote:
Waarom worden mensen misselijk als ze een boek lezen of computeren in de auto?
Door concentratie op 1 punt (het boek) registreren je ogen stilstand, terwijl de auto wel in beweging is. Je evenwichtsorgaan en je spieren ‘voelen' de beweging. Hierdoor raken je hersenen in de war met als gevolg dat er door het evenwichtsorgaan een prikkel aan het braakcentrum wordt gegeven, waardoor misselijkheid optreedt.
Jan heeft er heel lang last van gehad, die kon ook niet op een schommel zitten ofzo. Nu gaat het stukken beter nu zijn evenwicht ook beter in orde is.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 17 maart 2014 @ 19:50:51 #104
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_137855596
Ik kan nog steeds niet lezen in een auto, bus of trein oid zonder misselijk te worden. Vooral met kaartlezen is dat best lastig...
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_137856060
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:47 schreef DJMO het volgende:

[..]

was ze toevallig bezig met lezen of iets anders waarbij ze niet naar buiten kan kijken?? van http://www.reisziekte.com/faq

[..]

Jan heeft er heel lang last van gehad, die kon ook niet op een schommel zitten ofzo. Nu gaat het stukken beter nu zijn evenwicht ook beter in orde is.
geen idee.. maar van de week zat ze ook te lezen in de auto en toen had ze nergens last van.
en we hebben de afgelopen jaren best wat kilometers gemaakt waarbij ze nergens last van had (Italië, Frankrijk, Duitsland, België).

Ik was vroeger zelf ook wagenziek..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 maart 2014 @ 19:59:17 #106
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137856068
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:50 schreef She-Wolf het volgende:
Ik kan nog steeds niet lezen in een auto, bus of trein oid zonder misselijk te worden. Vooral met kaartlezen is dat best lastig...
zo kan ik niet tegen achteruit rijden in een bus of tram. een trein gaat nog wel, maar ook niet van harte.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 17 maart 2014 @ 20:06:39 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137856471
Vlgs mij kan een verstopte gehoorgang er ook van op invloed zijn, dus een keertje verkouden of water in haar oor van zwemles en dan ben je er net iets sneller vatbaar voor.
pi_137856646
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:06 schreef Brighteyes het volgende:
Vlgs mij kan een verstopte gehoorgang er ook van op invloed zijn, dus een keertje verkouden of water in haar oor van zwemles en dan ben je er net iets sneller vatbaar voor.
zal zo eens kijken of ze verkouden is. Het ging nu iig wel weer... Ze heeft afgelopen weken niet gezwommen.. dus dat kan het niet zijn.

ik ga voor de zekerheid wel Primatour halen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_137856730
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:35 schreef Vicky het volgende:

Bij onze dames komt het ook af en toe ineens opzetten, is niet echt een pijl op te trekken.
M. had het van het weekend ineens tijdens een langere autorit, maar als ik dan van BE lees over verstopte gehoorgang... ze is wel strontverkouden dus dat kan een verband zijn natuurlijk... We waren er bijna en bij aankomst hebben we haar even lekker frisse lucht laten snuffelen en ging het weer gauw beter!
I. soms ook ineens, maar die voelt het heel goed aankomen. We hebben over het algemeen ook wel een plastic zak achterin de voorstoelen zitten of ergens voor het grijpen in elk geval en die pakt ze dan.
Ik laat ze niet lezen in de auto ofzo, daar werd ik zelf vroeger wel behoorlijk beroerd van. Niet tot kotsens aan toe, maar wel misselijk/naar. Nu kan ik op rechte stukken wel wat lezen, maar bij bochten dan moet ik dat niet doen.

Haarspeldbochten doen het ook niet zo goed :r
Fake it till you make it...
pi_137872206
Buuf en Spuuglokje gefeliciteerd. *G* *O* *G*

Hier geen wagenziekte. Hoe houden jullie je kindjes dan bezig tijdens lange autoritten?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 18 maart 2014 @ 07:15:58 #111
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_137872223
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:12 schreef Tinuviel het volgende:

Hier geen wagenziekte. Hoe houden jullie je kindjes dan bezig tijdens lange autoritten?
Hou ouder, hoe moeilijker is mijn ervaring. Toen ze klein waren, sliepen ze een groot deel van de tijd. Nu is 2 uur in de auto al een drama. Wij hebben lange autoritten gewoon maar afgeschaft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 07:24:54 #112
386633 Adnap
I love Life !
pi_137872277
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:15 schreef livelink het volgende:

[..]

Hou ouder, hoe moeilijker is mijn ervaring. Toen ze klein waren, sliepen ze een groot deel van de tijd. Nu is 2 uur in de auto al een drama. Wij hebben lange autoritten gewoon maar afgeschaft.
De ene leest (moet je wel kunnen) de ander ds-st, vermaakt zich met zijn mobiel of zo. T gebeurd overigens meer dan eens dat beide heren knockout liggen
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 18 maart 2014 @ 08:50:23 #113
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_137873065
Iedereen hartstikke bedankt voor de felicitaties! :*
  † In Memoriam † dinsdag 18 maart 2014 @ 09:37:59 #114
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137873960
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:50 schreef Spuuglokje het volgende:
Iedereen hartstikke bedankt voor de felicitaties! :*
foto van de taart? >:)
pi_137875695
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:12 schreef Tinuviel het volgende:

Dingen buiten bekijken, liedjes zingen, cd opzetten.
Anderhalf a twee uur wil nog wel. Nu moet ik zeggen dat we eigenlijk ook niet veel verder rijden.
Vakantie op een half uurtje, heerlijk dichtbij ;).
We hebben het wel eens over zo'n dvd-speler voor in de auto, maar tot nu toe laten we het nog maar.
Ik weet dat wij vroeger wel kleurboekjes e.d. meehadden in de auto. En iets van een walkman vaak. Nu zetten we vaak een cd op.
pi_137875966
ow ja, goed om over na te denken, wij gaan met hemelvaart met de trein naar berlijn met alle kids.
Dat is 5,5 uur enkele reis dus tijdig wat vermaak verzinnen/ her en der in huis verzamelen.

De oudste vermaakt zich met naar buiten kijken of zijn mp3 speler, die van 14 en pepijn krijgen een nieuwe donaldduck pocket en zijn dan gelukkig. kunnen ze mooi wisselen als hij uit is.
Die van 13 vermaakt zich met wat autootjes een boekje en naar buiten kijken.
Alleen Joris van 2,5 :X Maar die is offtopic hier.
pi_137876217
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:59 schreef Vicky het volgende:

[..]

geen idee.. maar van de week zat ze ook te lezen in de auto en toen had ze nergens last van.
en we hebben de afgelopen jaren best wat kilometers gemaakt waarbij ze nergens last van had (Italië, Frankrijk, Duitsland, België).

Ik was vroeger zelf ook wagenziek..
ik kan ineens heel misselijk worden als we een een kant oprijden terwijl ik had verwacht dat we de andere kant op zouden gaan. Of als ik achterom kijk ofzo.
pi_137876879
Vicky, misschien een te volle of te lege maag? Daar kan ik me in de auto of bus behoorlijk beroerd van voelen.
pi_137877306
Wat wij in de auto, trein en bus doen:
- Dingen tellen, zoals hoeveel tractors, rode auto's er voorbij komen.
- Wie het eerst een paarse auto ziet.
- Ik zie ik zie, wat jij niet ziet.
- Denkspelletjes zoals: iets in gedachte nemen wat in huis, in de supermarkt of in de speelgoedwinkel staat en dat moet de ander dan raden d.m.v. vragen stellen.
- Raadsels verzinnen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:10:53 #120
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_137880613
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:09 schreef Vicky het volgende:

[..]

zal zo eens kijken of ze verkouden is. Het ging nu iig wel weer... Ze heeft afgelopen weken niet gezwommen.. dus dat kan het niet zijn.

ik ga voor de zekerheid wel Primatour halen..
ik kreeg als kind zijnde een watje in mijn oor in mijn rechteroor. als je linkshandig ben dan rechts en andersom
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_137882389
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:55 schreef p_iglet het volgende:
ow ja, goed om over na te denken, wij gaan met hemelvaart met de trein naar berlijn met alle kids.
Dat is 5,5 uur enkele reis dus tijdig wat vermaak verzinnen/ her en der in huis verzamelen.

De oudste vermaakt zich met naar buiten kijken of zijn mp3 speler, die van 14 en pepijn krijgen een nieuwe donaldduck pocket en zijn dan gelukkig. kunnen ze mooi wisselen als hij uit is.
Ik ben expert in deze treinreis, dus indien je tips wilt, staat mn PMbox open ;)
Lotte!
Noah!
pi_137885547
Mijn kinderen hebben ook zo nu en dan last van wagenziekte. Waar het precies aan ligt is me nog niet duidelijk. Het komt ook niet vaak voor maar heel soms dus wel (ook korte stukjes).

[ Bericht 57% gewijzigd door lily op 18-03-2014 16:12:39 ]
  † In Memoriam † dinsdag 18 maart 2014 @ 15:16:36 #123
37843 lady-wrb
kortaf
  Moderator dinsdag 18 maart 2014 @ 15:20:22 #124
5428 crew  miss_sly
pi_137885839
Lily O+ wat een leukerds!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137886296
leuk lily!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:41:54 #126
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_137886602
Leuke foto's! En dat shirt van je oudste! _O_
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:31:45 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137888752
wow, ik zie nu pas de (zestien!)jarige zonen! Indrukwekkend... Heel hartelijk gefeliciteerd beiden!
in de haak.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 17:08:52 #128
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137890202
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:31 schreef trui het volgende:
wow, ik zie nu pas de (zestien!)jarige zonen! Indrukwekkend... Heel hartelijk gefeliciteerd beiden!
De mijne is (slechts) 10 geworden hoor. ;) maar evengoed bedankt!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 17:16:23 #129
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137890517
oooh. haha ik dacht allebei de oudsten! maar 10 is ook niet mis!
in de haak.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 17:18:17 #130
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137890589
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:16 schreef trui het volgende:
oooh. haha ik dacht allebei de oudsten! maar 10 is ook niet mis!
zeker niet! Dat is een hele leeftijd. En mijn oudste moet eerst nog 15 worden joh! Dat duurt nog een half jaar. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 17:18:49 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137890609
pfew. ik vond 't allemaal al zo bizar. :D
in de haak.
pi_137892551
Lily, ik had de foto nog gezien. Wat een mooie kinders! Echt leuk zo samen.
pi_137897337
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:55 schreef p_iglet het volgende:

Ben ook expert in deze treinreis maar heb hem altijd zonder kinderen gedaan. Laatste treinreis naar Zuid Duitsland gedaan met lees/ kleurboeken, opdrachtboekjes voor de grote, puzzels en auto's. De mijne zijn iets jonger dan jouw Pepijn en Joris.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_137915464
De schoolarts is op school geweest en nu kregen we een briefje dat de grove motoriek niet voldoende was en ze over 3 tot 6 maanden terug moest komen. (de test was hinkelen en op 1 been staan)
Iemand ervaring hiermee? Op zich wist ik wel dat dr grove motoriek niet heel geweldig was..maar dat het zo slecht is dat we op hercontrole moeten :S

ze heeft er verder nog nooit problemen aan ondervonden ofzo, ze fiets, doet aan paardrijden, zwemmen en spelen gaat prima, valt niet veel ofzo, alleen op 1 been staan gaat dr niet zo goed af
pi_137915637
Chris is de controle bij de schoolarts wel langsgekomen. Maar de vakleerkracht gym nu in groep 3 signaleerde toch wel een achterstand. Sommige dingen op nivo van 2 jaar jongen. Ook dat hinkelen, evenwicht en coordinatie(koprol).
Chris gaat nu 2 keer per week naar MRT (motorisch remidial teaching). Dat betekend voor hem na schooltijd 2x45 minuten gymmen met kinderen die net zo bewegen als hem. En de leerkracht begeleid ieder op zijn eigen nivo met de oefeningen.
Ook stukje zelfvertrouwen/lichaamsbewustzijn komt daar aan bod.
Hij loopt echt te balen als hij eens niet kan.
Zoiets zou misschien op een optie kunnen zijn als ze die achterstand niet inhaalt.

Edit: los fietsen kon hij voor zijn 4e verjaardag al, en met spelen gaat het ook goed.
Je merkt alleen buiten dat hij net niet zo hoog durft te klimmen als zijn vrienden. En hij kiest er liever voor om beestjes te zoeken, dan heb je ook geen last van al dat grof motorisch gedoe ;)
pi_137915935
Ja dat hoog klimmen en van rekken afspringen was hier tot voor kort ook iets wat ze niet graag deed, maar sinds een paar weken is ze ineens veel meer gaan durven.

Ik zal het maandag eens met de leraar bespreken bij het 10 minuten gesprek. Eens kijken of hij haar ook vooruit vind gaan of dat we er wel echt iets mee moeten.

dat MRT had ik nog niet van gehoord, maar dat zal ik eens in gedachten houden en eensk ijken of dat hier ook ergens is :)
pi_137916526
selene's juf viel vorig jaar op dat ze zo vreemd liep, dus toen (in overleg met ons) aangemeld bij de sportcoach alhier. die ging dan oefeningen doen enzo tijdens een extra uurtje gym op school. tegelijkertijd ben ik met haar naar de (kinder)fysio geweest die haar hele motoriek doorgelicht heeft. ze bleek behoorlijk hypermobiel, maar liep toen (en nu) niet achter in haar motorische ontwikkeling. ze zit op gym en zwemmen en kan fietsen. laatst was ze bij de schoolarts geweest en behalve haar duimen viel er niks op.

waarom ik dit vertel? om te melden dat het soms wel iets is, wat helemaal niks erg is ;) en kinderfysio is gratis en zonder doorverwijzing. dus als het je niet lekker zit, kan je altijd nog daarlangs :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_137916684
Die mrt is hier ook gratis, en Chris vindt het leuk. Dus als het zo luchtig kan, vind ik het prima.
Verder is er niet echt iets aan de hand. Hij heeft zijn genen ook niet mee :P
Dus een arts hebben we er ook niet voor gezien.
pi_137917006
Thnx simmu, alle ervaringen zijn welkom ;)

Ik maak me eigenlijk niet heel druk hierover, maar ik heb het ook altijd gegooid op "ze durft gewoon niet zoveel, net zoals dr moeder"
Dus had eigenlijk ook niet verwacht dat dit echt als een punt aangekaart zou worden door de schoolarts.

Maar als het op een luchtige manier wat verbeterd kan worden (als dat niet al automatisch gebeurd) is dat natuurlijk wel fijn voor haar, ongeacht of het gewoon komt van het niet durven of echt motorische achterstand.
De kinderfysio kant altijd nog als ze bij de nacontrole echt vinden dat er een probleem is.
pi_137925233
MRT was hier ook een succes, ze deden hier de gymles van de week erop voorbereiden in een klein groepje...
pi_138110682
Mijn 7-jarige wil absoluut niet buiten spelen. Hij heeft hier in de buurt geen vriendjes maar ook met klasgenootjes die komen spelen wil hij niet echt.
Hij wil alleen naar buiten als ik meega en zodra ik naar binnen ga komt hij (huilend) achter me aan.
Ik ben dat eeuwige binnenzitten van hem zat want hij verveelt zich regelmatig en buiten spelen is gezond. Wat kan ik hier aan doen..?
  maandag 24 maart 2014 @ 13:03:52 #142
11682 Moonah
Jolie femme
pi_138111065
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:50 schreef appelsap het volgende:
Mijn 7-jarige wil absoluut niet buiten spelen. Hij heeft hier in de buurt geen vriendjes maar ook met klasgenootjes die komen spelen wil hij niet echt.
Hij wil alleen naar buiten als ik meega en zodra ik naar binnen ga komt hij (huilend) achter me aan.
Ik ben dat eeuwige binnenzitten van hem zat want hij verveelt zich regelmatig en buiten spelen is gezond. Wat kan ik hier aan doen..?
Wat zit er achter Appelsap? Is hij bang voor het contact met andere/vreemde kinderen? Is hij ook in andere situaties bang zonder jou?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_138111355
Appelsap, kun je met hem misschien afspraken maken zoal: mama gaat een tijdje mee buiten spelen en dat hij daarna even alleen buiten blijft spelen (bijv. 15 minuten mee en daarna dan 5 minuten alleen buiten). Dan het erbij blijven afbouwen en alleen met andere kindjes buiten spelen opbouwen? Hebben jullie een terras, balcon of tuin? Zo zou jij dichtbij binnen zijn en hij toch aan de frisse lucht. Geeft hij een reden waarom jij erbij moet zijn?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_138111545
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:03 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat zit er achter Appelsap? Is hij bang voor het contact met andere/vreemde kinderen? Is hij ook in andere situaties bang zonder jou?
Hij is heel erg zelfbewust en houdt niet van ruzie. Dus in onbekende situaties lijkt het een soort van faalangst? Wat als ik gepest word of ruzie krijg? Wat als kindjes mij niet leuk vinden?
Best apart aangezien hij wél een positief zelfbeeld heeft. Op en rondom school is het bijvoorbeeld geen probleem. Hij kan daar prima voor zichzelf opkomen en is erg sociaal. Bij de BSO (zit vast aan school) speelt hij wel zelfstandig buiten.
Ik weet echt niet hoe ik het moet aanpakken. Als ik hem buiten zet, of hier in de buurt alleen laat raakt hij half in paniek. Dan breekt mijn hart.
Hij geeft ook aan dat hij de kinderen hier in de buurt anders vindt. Ze spelen vaak wat ruw en gillen en schreeuwen veel.
  maandag 24 maart 2014 @ 13:25:35 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_138111712
Ik ben het even kwijt, zijn jullie verhuisd?
Het lijkt zoals ik het nu lees alsof hij in onbekende situaties angstig is. Wellicht een idee om een buurtkind eens thuis te vragen? Zodat hij in een vertrouwde omgeving een vreemd kind wat beter kan leren kennen?
Ik zou hem niet zo maar op straat zetten, omdat je vindt dat hij het maar zou moeten leren. dat vergt wel begeleiding lijkt me.
pi_138111755
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:19 schreef appelsap het volgende:

Hij geeft ook aan dat hij de kinderen hier in de buurt anders vindt. Ze spelen vaak wat ruw en gillen en schreeuwen veel.
Dat is het probleem hier ook. Met de kinderen op school kan hij prima spelen. Maar de kinderen hier spelen echt anders. Ruwer, ander taalgebruik, gemene geintjes. En ook zijn beste vriendje waar hij op school prima mee speelt, gaat drukker doen op de speeltuin.

Chris kiest dan vaak om zelf ergens wat te gaan stoepkrijten, of van het klimrek de kudde te bekijken.

Of 1-2 kindje van die groep trekken toch naar hem toe en gaan ze samen beestjes zoeken. Maar het heeft wel even geduurd voordat Chris door had wat hij moest doen in die "sociaal lastige" situaties..

Het scheelt wel dat ik met Daan en Chris toch vaak op de speeltuin hang met andere moeders. Zolang die groep niet leuk kan samenspelen blijf ik er vaak toch wel bij. Hoogstens even 10-15 minuutjes alleen al vooruit of blijven hangen. Vorig zomer heb ik hem dus vaak kunnen vertellen hoe hij dingen kan oplossen. Hem ook de "veilige" kinderen uit de groep genoemd (die ik vertrouw dat ze wel rekening met hem houden). En het gaat steeds beter. Eerst kwam hij ook steeds terug naar me. Nu redt hij zichzelf wel.
pi_138112146
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:25 schreef Moonah het volgende:
Ik ben het even kwijt, zijn jullie verhuisd?
Het lijkt zoals ik het nu lees alsof hij in onbekende situaties angstig is. Wellicht een idee om een buurtkind eens thuis te vragen? Zodat hij in een vertrouwde omgeving een vreemd kind wat beter kan leren kennen?
Ik zou hem niet zo maar op straat zetten, omdat je vindt dat hij het maar zou moeten leren. dat vergt wel begeleiding lijkt me.
Nee, wij zijn niet verhuisd maar we wonen aan de andere kant van de stad ten opzichte van zijn school.
Vorige zomer was dit ook al een probleem en toen moest ik dus steeds mee. (Toen zat hij ook niet zo lekker in zijn vel dus heb ik er niet zoveel mee gedaan.) Als ik erbij ben wil hij niet met andere kinderen spelen. Ook niet als ik er een ander kindje bij betrek. Dan onttrekt hij zich van het spel bijvoorbeeld.
Buurkindjes kennen we dus eigenlijk alleen van zien.
  maandag 24 maart 2014 @ 13:42:50 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_138112268
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:39 schreef appelsap het volgende:

Buurkindjes kennen we dus eigenlijk alleen van zien.
Wat let je om eens een kind te vragen te komen spelen bij jullie? En een volgende keer een ander kind? Zodat hij één op één de kinderen een beetje kan leren kennen. Je kunt het ook via hun ouders spelen. Uitleggen wat en hoe. Ik zou het niet vreemd vinden als ik op die manier zou worden benaderd.
pi_138113842
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:42 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat let je om eens een kind te vragen te komen spelen bij jullie? En een volgende keer een ander kind? Zodat hij één op één de kinderen een beetje kan leren kennen. Je kunt het ook via hun ouders spelen. Uitleggen wat en hoe. Ik zou het niet vreemd vinden als ik op die manier zou worden benaderd.
Haha, goede vraag. ;) Dat ga ik eens proberen want dat zou voor hem zeker een optie zijn.
En daarnaast ga ik ook de andere opties die hier genoemd zijn proberen. Bedankt. :)
  maandag 24 maart 2014 @ 15:16:42 #150
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_138115773
Moeilijk wel, Appelsap. Vooral dat hij dan ook echt alleen maar met jou wil spelen. Ik zat er ook wel tot lang bij, maar dan speelde mijn kinderen wel met anderen en zat ik er alleen maar om af en toe wat te begeleiden en bij te sturen.
Ik hoop dat de tips hier wat kunnen helpen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')