Het lijkt me niet dat een carpool het ter beschikking stellen van vervoer is door de werkgever. Bovendien is een reiskostenvergoeding overeengekomen, en maakt de mogelijkheid om tegen vergoeding met eigen vervoer te komen dus deel uit van de overeenkomst.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar als het bedrijf ander vervoer ter beschikking stelt hoeft zij de werknemer niet meer de vergoeding te betalen voor het gebruik van eigen vervoer.
Als de baas dus een carpool regelt hoeft de baas TS niet meer de 0,19 p/km te betalen.
Weet uit ervaring dat als de baas een carpool ter beschikking/regelt dat je absoluut kunt fluiten naar een km vergoeding. Jarenlang ver weg gezeten en met alle mogelijke dingen geconfronteerd destijds.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat een carpool het ter beschikking stellen van vervoer is door de werkgever. Bovendien is een reiskostenvergoeding overeengekomen, en maakt de mogelijkheid om tegen vergoeding met eigen vervoer te komen dus deel uit van de overeenkomst.
Welke auto heb je eigenlijk en voor welke maandprijsquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:55 schreef jordyscott87 het volgende:
[..]
Waarom?!
Omdat ik graag op zo'n woon-werksafstand in een vertrouwde auto en bijna altijd en op tijd met zekerheid op mijn werk wil aankomen. En weer terug naar huis of elders. En dat alle onderhoudskosten voor de lease-maatschappij in rekening wordt gebracht.
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar, het zal voor dat bedrag een niet al te grote zijn gok ik. Is een beetje schipperen tussen comfort en snelheid met dat bedrag.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:35 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welke auto heb je eigenlijk en voor welke maandprijs
Waarschijnlijk had hij niet genoeg cash voor een auto...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:32 schreef danos het volgende:
En waarom doe je in godsnaam private lease
Niets mis meequote:
Klopt...naast mijn reiskosten vergoeding betaal ik 200 eu per maand aan benzine voor woon werk privequote:
Dit dus. Als je dan toch boven je stand wil leven, doe het dan goed... maar geen Peugeotquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:50 schreef Revolution-NL het volgende:
Man man... wat maken mensen het zichzelf toch moeilijk door met private lease constructies boven je stand te leven.
Koop een degelijke jap van 10 jaar oud van 2000 euro als je niet zoveel geld hebt. Afschrijving heb je niet en stuk gaan ze ook niet .
Goedkoper kan je niet rijden.
Ja, maar zij is blond, heeft dikke tieten en ze pijpt elke vrijdagmiddag de baas.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:53 schreef jordyscott87 het volgende:
Ik wil graag ook mededelen dat een andere collega ook een prive auto leased en die krijg ook reiskosten... vergoeding.
Helaas had ik geen contant geld daarvoor...bovendien ging ik ervan uit dat ik gewoon netjes mijn reiskosten krijg en 200 aan brandstof per maand kan ik makkelijk missen...maar niet nog eens 360 er boven opquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:50 schreef Revolution-NL het volgende:
Man man... wat maken mensen het zichzelf toch moeilijk door met private lease constructies boven je stand te leven.
Koop een degelijke jap van 10 jaar oud van 2000 euro als je niet zoveel geld hebt. Afschrijving heb je niet en stuk gaan ze ook niet .
Goedkoper kan je niet rijden.
Wat betaal je nu jaarlijks aan je auto? Volgens mij gaat dat richting minimaal de 7000 euro als ik dat zo hoor
Het is een mannelijke gingerquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, maar zij is blond, heeft dikke tieten en ze pijpt elke vrijdagmiddag de baas.
Je spaart niet?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:57 schreef jordyscott87 het volgende:
[..]
Helaas had ik geen contant geld daarvoor...bovendien ging ik ervan uit dat ik gewoon netjes mijn reiskosten krijg en 200 aan brandstof per maand kan ik makkelijk missen...maar niet nog eens 360 er boven op
Dan neem je even een persoonlijke lening van 1500 euro en koop je bijv. een Swift 1.0 eco.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:57 schreef jordyscott87 het volgende:
[..]
Helaas had ik geen contant geld daarvoor...bovendien ging ik ervan uit dat ik gewoon netjes mijn reiskosten krijg en 200 aan brandstof per maand kan ik makkelijk missen...maar niet nog eens 360 er boven op
Als één van de carpoolers een dag vrij neemt dan gaat de ander natuurlijk gewoon op eigen gelegenheid naar de zaak en moet daarvoor de normale reiskostenvergoeding worden uitbetaald. Idem wanneer werktijden niet overeenkomen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:53 schreef jordyscott87 het volgende:
Even een aanvulling op mijn topic. Andere collega's zitten echt niet te wachten of ik met hun kan gaan carpoolen of hun met mij. Niemand heeft een goede relatie met elkaar op de werkvloer of niemand wilt van elkaar afhankelijk zijn. Zoals een dag vrij nemen of eerder naar huis. Je verplicht dan aan elkaar om ook vrij te nemen terwijl de ander dat niet wil. Maar ach wie boeit dat? Ik wil graag ook mededelen dat een andere collega ook een prive auto leased en die krijg ook reiskosten... vergoeding.
Nogal dom om voor lange tijd een verplichting aan te gaan op het moment dat je nog niet eens een vast contract had. Als je contract niet was verlengd, dan had je sowieso hetzelfde probleem gehad als wat je nu hebt: namelijk dat je je blauw moet betalen aan een auto zonder dat daar wat tegenover staat.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:57 schreef jordyscott87 het volgende:
[..]
Als ik boven mijn stand wil gaan leven had ik wel een clio of rio of een ds3 geleased met deze peugeot 208 kom ik gewoon makkelijk rond en kan zelfs sparen...als mijn werkgever geen reiskosten wil gaan betalen kom ik maandelijks net wat te kortquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit dus. Als je dan toch boven je stand wil leven, doe het dan goed... maar geen Peugeot
Dan kun je beter voor dit scenario gaan idd.
Waarom niet gewoon een goedkope Suzuki of Toyota uit 2001 ofzo gekocht?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:07 schreef jordyscott87 het volgende:
[..]
Als ik boven mijn stand wil gaan leven had ik wel een clio of rio of een ds3 geleased met deze peugeot 208 kwam ik gewoon makkelijk rond en kon zelfs sparen...
Als ik geen reiskosten meer krijg betaal ik me blauw idd en kan niet sparenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:07 schreef Halcon het volgende:
Plus dat je geen kapitaal opbouwt. Je spaart kennelijk niet en je betaalt je blauw aan de afschrijving van andermans auto...
Deze auto is nog steeds boven je stand natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:07 schreef jordyscott87 het volgende:
[..]
Als ik boven mijn stand wil gaan leven had ik wel een clio of rio of een ds3 geleased met deze peugeot 208 kom ik gewoon makkelijk rond en kan zelfs sparen...als mijn werkgever geen reiskosten wil gaan betalen kom ik maandelijks net wat te kort
Je betaalt je nu al blauw, dooie.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:11 schreef jordyscott87 het volgende:
[..]
Als ik geen reiskosten meer krijg betaal ik me blauw idd en kan niet sparen
Dan leef je dus boven je stand... en nogmaals: je betaalt je blauw aan de afschrijving van andermans auto.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:11 schreef jordyscott87 het volgende:
[..]
Als ik geen reiskosten meer krijg betaal ik me blauw idd en kan niet sparen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |