abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 maart 2014 @ 10:51:15 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137833806
foto's sorteren :? Dat doet iPhoto voor me.
  maandag 17 maart 2014 @ 10:55:48 #52
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_137833947
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:
foto's sorteren :? Dat doet iPhoto voor me.
Windows, bitch.

Nu trek ik overal foto's en plaatjes vandaan die ik wil bewaren en kan ik die sowieso sorteren, maar per app zou al een hoop schelen.

Als ik in mijn telefoon intuitiever plaatjes kon verplaatsen dan nu het geval is zou dat prettig zijn.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 maart 2014 @ 10:56:43 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137833978
Waarmee ik maar wil aantonen dat "notoir beroerd fotobeheer" in the eye of the beholder is.
  Redactie Games maandag 17 maart 2014 @ 11:06:05 #54
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_137834256
iPhoto onder iOS kan dat toch ook? En als ik me niet vergis heeft iedereen die gratis gekregen bij aanschaf van een iPhone 5(S) of Mac(book) van een half jaar geleden.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 17 maart 2014 @ 12:09:17 #55
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137836405
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 08:32 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Stond al uit, in Telegram ook.
Dan is er dus niks aan de hand.
Ten percent faster with a sturdier frame
  Redactie Frontpage maandag 17 maart 2014 @ 13:10:37 #56
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_137838959
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:09 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dan is er dus niks aan de hand.
:') Goed joh.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_137840192
Wij (twee iPhone 4S toestellen) hebben last van dat Standby en Usage tijden gelijk oplopen.
Dit is sinds de upgrade van 7.0.4 > 7.0.6 en helaas heeft de upgrade naar 7.1 (OTA) dit niet verholpen.
De accuduur is dramatisch geworden. De iPhone haalt het eind van de dag nu veelal niet waar ik voorheen nog makkelijk 40/50% over had voor het slapen gaan moet ik nu vaak om 18/19.00uur opladen i.v.m. 5/10% nog resterende accu.

Daarnaast ook al veel opties geprobeerd zoals ik eerder in de topic heb beschreven.
Eerder genoemde zaken als onderstaand helpen helaas niet:
- netwerk: handmatig op KPN NL gezet
- tijdzone handmatig gezet
- tijdelijk 3G aan / WIFI uit
- e-mail accounts verwijderen en herstart en opnieuw toevoegen
- terug naar fabrieksinstelling zonder gebruik van backup via iTunes heeft het probleem ook niet opgelost
- volledig accu leeg laten lopen en vervolgens 10min wachten en dan volledig tot 100% opladen
- veel besparende zaken aangezet sinds 7.0.6 (e-mail handmatig ophalen, geen apps verversen op achtergrond, beperkt aantal apps met gps functie aan Apple Maps bijv, brightness 50% of lager), maar zelfs dat helpt niet

Ik heb ook het idee dat hij veel langer over het opladen doet of het nu via computer of direct via netstroom is. Tips zijn welkom. Helaas buiten garantie tijd dus ook geen optie om naar Apple te stappen. Ook al diverse topics op het officiële Apple forum doorgespit, maar niks bruikbaars gevonden wat in ons geval help.

[ Bericht 2% gewijzigd door funrider op 17-03-2014 13:54:01 ]
  maandag 17 maart 2014 @ 13:36:36 #58
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137840236
Ik vind het fotomanagement van iOS ook waardeloos hoor. Alles wordt in 1 map gegooid. Ik zou graag de mogelijkheid zien om te filteren op (zelfgemaakte) foto's, screenshots en opgeslagen afbeeldingen.
2000 light years from home
pi_137840518
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:35 schreef funrider het volgende:
Ik heb ook het idee dat hij veel langer over het opladen doet of het nu via computer of direct via netstroom is. Tips zijn welkom. Helaas buiten garantie tijd dus ook geen optie om naar Apple te stappen. Ook al diverse topics op het officiële Apple forum doorgespit, maar niks bruikbaars gevonden wat in ons geval help.
Buiten garantietijd? Ouder dan 2 jaar dus? Klinkt alsof je wel een nieuwe accu kunt gebruiken. Zoals op de vorige pagina van dit topic ook een aantal keer genoemd is. Kost nog geen twee tientjes en ik durf te wedden dat die het dan weer perfect doet!
Accu's hebben niet het eeuwige leven, en gaan na verloop van tijd gewoon achteruit in beschikbare capaciteit, geen software update die dat teniet kan doen!
pi_137840861
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Buiten garantietijd? Ouder dan 2 jaar dus? Klinkt alsof je wel een nieuwe accu kunt gebruiken. Zoals op de vorige pagina van dit topic ook een aantal keer genoemd is. Kost nog geen twee tientjes en ik durf te wedden dat die het dan weer perfect doet!
Accu's hebben niet het eeuwige leven, en gaan na verloop van tijd gewoon achteruit in beschikbare capaciteit, geen software update die dat teniet kan doen!
Het is wel toevallig dat de beide toestellen tegelijk sinds de 7.0.6 software update extreem veel sneller leeglopen. Er lijkt iets voor te zorgen dat gebruik duur gelijk is aan stand-by duur waardoor ie de accu volledig leegzuigt. Maar wat?

Ik wil best een nieuwe accu gaan halen, maar ik vraag me zeer af of dat de oplossing is. Is snap best dat een accu na verloop van tijd minder lang meegaat, maar het verschil is op beide toestellen zo extreem dat ik me afvraag of dit met een nieuwe accu opgelost is. Ik las ook dit bericht dat het opgelost was door het oplaad poort te vervangen in de telefoon.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 17 maart 2014 @ 13:53:43 #61
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_137840905
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:52 schreef funrider het volgende:

[..]

Het is wel toevallig dat de beide toestellen tegelijk sinds de 7.0.6 software update extreem veel sneller leeglopen. Er lijkt iets voor te zorgen dat gebruik duur gelijk is aan stand-by duur waardoor ie de accu volledig leegzuigt. Maar wat?

Ik wil best een nieuwe accu gaan halen, maar ik vraag me zeer af of dat de oplossing is. Is snap best dat een accu na verloop van tijd minder lang meegaat, maar het verschil is op beide toestellen zo extreem dat ik me afvraag of dit met een nieuwe accu opgelost is. Ik las ook dit bericht dat het opgelost was door het oplaad poort te vervangen in de telefoon.
Heb je een windows computer?
Anders kun je in iTunes bekijken adhv een diagnostisch rapport of de batterij kapot is.
en heb je al getest of t misschien aan je backup ligt?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 17 maart 2014 @ 14:01:50 #62
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_137841210
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:35 schreef funrider het volgende:
Wij (twee iPhone 4S toestellen) hebben last van dat Standby en Usage tijden gelijk oplopen.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen en alles handmatig opnieuw instellen, dus geen reservekopie terugzetten. Uiteraard wel even al je data backuppen met iCloud, iPhoto en evt. Whatsapp backup ofzo, zodat je die wel terug kan zetten. Als dat niet werkt, nieuwe accu erin zetten.
pi_137841460
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

Heb je een windows computer?
Anders kun je in iTunes bekijken adhv een diagnostisch rapport of de batterij kapot is.
en heb je al getest of t misschien aan je backup ligt?
Ja ik heb een Windows computer.
Ik zal zeker eens even kijken of ik een diagnostisch rapport kan draaien van de accu. Weet je toevallig hoe je dat doet op een windows computer?
Ik heb juist geen backup gemaakt toen ik deze de laatste keer aan iTunes heb gehangen (vorige week) heb ik m volledig terug laten zetten naar fabrieksinstellingen en handmatig alles weer ingesteld en apps erop gezet.
pi_137841529
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:01 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Terugzetten naar fabrieksinstellingen en alles handmatig opnieuw instellen, dus geen reservekopie terugzetten. Uiteraard wel even al je data backuppen met iCloud, iPhoto en evt. Whatsapp backup ofzo, zodat je die wel terug kan zetten. Als dat niet werkt, nieuwe accu erin zetten.
Dat had ik al benoemd dat we dat hebben geprobeerd, maar dit hielp niet. Geen reserver kopie overige teruggezet volledig terug naar fabrieksinstelling gedaan. Nieuwe accu of oplaad poort zijn voorlopig nog de enige opties over. Ik ben wel benieuwd naar de status van de accu en of die nu echt allebei sinds 7.0.6. op zijn. Erg vreemd.
  maandag 17 maart 2014 @ 14:28:16 #65
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_137842310
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:10 schreef funrider het volgende:

[..]

Dat had ik al benoemd dat we dat hebben geprobeerd, maar dit hielp niet. Geen reserver kopie overige teruggezet volledig terug naar fabrieksinstelling gedaan. Nieuwe accu of oplaad poort zijn voorlopig nog de enige opties over. Ik ben wel benieuwd naar de status van de accu en of die nu echt allebei sinds 7.0.6. op zijn. Erg vreemd.
Dan lijkt een accu mij de enige optie nog. Download even een gratis trial van iBackupBot voor Windows. De iPhone aansluiten en onder "more information" kan je dan zien wat de capaciteit nog is. Indien <70% is een nieuwe aan te raden.
pi_137872119
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:35 schreef funrider het volgende:
Wij (twee iPhone 4S toestellen) hebben last van dat Standby en Usage tijden gelijk oplopen.
Dit is sinds de upgrade van 7.0.4 > 7.0.6 en helaas heeft de upgrade naar 7.1 (OTA) dit niet verholpen.
De accuduur is dramatisch geworden. De iPhone haalt het eind van de dag nu veelal niet waar ik voorheen nog makkelijk 40/50% over had voor het slapen gaan moet ik nu vaak om 18/19.00uur opladen i.v.m. 5/10% nog resterende accu.

Daarnaast ook al veel opties geprobeerd zoals ik eerder in de topic heb beschreven.
Eerder genoemde zaken als onderstaand helpen helaas niet:
- netwerk: handmatig op KPN NL gezet
- tijdzone handmatig gezet
- tijdelijk 3G aan / WIFI uit
- e-mail accounts verwijderen en herstart en opnieuw toevoegen
- terug naar fabrieksinstelling zonder gebruik van backup via iTunes heeft het probleem ook niet opgelost
- volledig accu leeg laten lopen en vervolgens 10min wachten en dan volledig tot 100% opladen
- veel besparende zaken aangezet sinds 7.0.6 (e-mail handmatig ophalen, geen apps verversen op achtergrond, beperkt aantal apps met gps functie aan Apple Maps bijv, brightness 50% of lager), maar zelfs dat helpt niet

Ik heb ook het idee dat hij veel langer over het opladen doet of het nu via computer of direct via netstroom is. Tips zijn welkom. Helaas buiten garantie tijd dus ook geen optie om naar Apple te stappen. Ook al diverse topics op het officiële Apple forum doorgespit, maar niks bruikbaars gevonden wat in ons geval help.
Ik heb hetzelfde gehad met m'n 5. Enige dat helpt is handmatige herinstallatie. Geen back-up terugzetten
  dinsdag 18 maart 2014 @ 07:27:23 #67
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_137872295
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 06:38 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde gehad met m'n 5. Enige dat helpt is handmatige herinstallatie. Geen back-up terugzetten
Staat ertussen, werkt niet.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 18 maart 2014 @ 07:40:24 #68
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_137872385
Wow, dan laat ik die update maar zitten.
pi_137874080
Ik heb door een tip op een ander forum topic op Tweakers de oplossing gevonden! Het blijkt dat de 'Scoupy' korting app constant GPS blijft verbruiken ook al gebruik je de app niet en staat GPS voor de app uit én bij ververs apps op achtergrond staat dit uit voor al onze apps. We hebben beiden de app verwijderd et voila de gebruikstijd/stand-by tijd is weer verschillend en als vanouds! Nog veel belangrijker de accu gaat al veel langer mee (wat ik gistermiddag/avond heb gemerkt).

Achteraf gezien was terug naar fabrieksinstelling dus niet nodig geweest voor mijn iPhone aangezien de telefoon van mij vriendin nu ook weer normaal werkt (en die was niet terug naar fabrieksinstellingen gezet).
De accuduur is nu weer 'normaal' niet langer 1% kwijt per paar minuten. In ons geval was de telefoon na gemiddeld gebruik (zonder bluetooth/3G gebruik, maar wel 90% van dag WIFI) na zo'n 14 uur leeg. Nu gaan we vandaag weer meemaken hoelang de accu nu weer meegaat, maar ik denk zeker 24uur als het niet meer is (zoals het was).

Ik vraag me nu wel af waardoor dit specifiek sinds iOS7.0.6/7.1 zich voordoet met de Scoupy app? Het lijkt me dus ook dat dit probleem zich voor kan doen met andere apps en in zulke gevallen is het wel een speld in een hooiberg. Gelukkig heeft Dennischo die speld gevonden! Held!

Scoupy heeft al toegezegd dat ze het opgelost hebben en een update van de app verstuurd is naar Apple ter goedkeuring. Ik ga de app voorlopig niet gebruiken in ieder geval. De site voldoet ook prima.

[ Bericht 2% gewijzigd door funrider op 18-03-2014 09:51:25 ]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:49:13 #70
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_137874226
Lekkere bug. Goed dat het opgelost is. :)
pi_137874428
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:43 schreef funrider het volgende:
Ik heb door een tip op een ander forum topic op Tweakers de oplossing gevonden! Het blijkt dat de 'Scoupy' korting app constant GPS blijft verbruiken ook al gebruik je de app niet en staat GPS voor de app uit én bij ververs apps op achtergrond staat dit uit voor al onze apps. We hebben beiden de app verwijderd et voila de gebruikstijd/stand-by tijd is weer verschillend en als vanouds! Nog veel belangrijker de accu gaat al veel langer mee (wat ik gistermiddag/avond heb gemerkt).

Achteraf gezien was terug naar fabrieksinstelling dus niet nodig geweest voor mijn iPhone aangezien de telefoon van mij vriendin nu ook weer normaal werkt (en die was niet terug naar fabrieksinstellingen gezet).
De accuduur is nu weer 'normaal' niet langer 1% kwijt per paar minuten. In ons geval was de telefoon na gemiddeld gebruik (zonder bluetooth/3G gebruik, maar wel 90% van dag WIFI) na zo'n 14 uur leeg. Nu gaan we vandaag weer meemaken hoelang de accu nu weer meegaat, maar ik denk zeker 24uur als het niet meer is (zoals het was).

Ik vraag me nu wel af waardoor dit specifiek sinds iOS7.0.6/7.1 zich voordoet met de Scoupy app? Het lijkt me dus ook dat dit probleem zich voor kan doen met andere apps en in zulke gevallen is het wel een speld in een hooiberg. Gelukkig heeft Dennischo die speld gevonden! Held!

Scoupy heeft al toegezegd dat ze het opgelost hebben en een update van de app verstuurd is naar Apple ter goedkeuring. Ik ga de app voorlopig niet gebruiken in ieder geval. De site voldoet ook prima.
Die app heb ik niet, maar mijn batterijduur is wel verminderd.
pi_137875053
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:58 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Die app heb ik niet, maar mijn batterijduur is wel verminderd.
Het is ook maar een oplossing voor sommige mensen.

Wat versta jij onder verminderde batterijduur? Is er uren +/- 10 uur verschil (vermindering) t.o.v. iOS7.0.4 zoals bij ons het geval was?

Is je gebruik/stand-by tijd gelijk zoals bij ons het geval was? Wat heb je al geprobeerd?
Hoe staan je instellingen o.a. omtrent 'GPS' gebruik door apps en 'ververs app op achtergrond' of bijv. e-mail settings push/fetch en aantal keren automatisch/handmatig verversen?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:38:51 #73
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_137875550
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarmee ik maar wil aantonen dat "notoir beroerd fotobeheer" in the eye of the beholder is.
Het enige wat je aantoont is dat je er externe software voor nodig blijkt te hebben, waarmee het fotobeheer van iOS nog even goed/slecht is.

"in the eye of the beholder", come on... :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 maart 2014 @ 10:42:29 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137875633
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:38 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Het enige wat je aantoont is dat je er externe software voor nodig blijkt te hebben, waarmee het fotobeheer van iOS nog even goed/slecht is.

"in the eye of the beholder", come on... :')
Eh ja, je stelde dat je op windows aan het sorteren was WIndows != iOS en sowieso extern. Dat kan, ik hoef op OSX niet te sorteren, dat die iPhoto voor me. Net als iPhote op iOS.

Dat jij wat te kort komt betekent niet per definitie dat het een tekortkoming is.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:56:35 #75
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_137876010
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh ja, je stelde dat je op windows aan het sorteren was WIndows != iOS en sowieso extern. Dat kan, ik hoef op OSX niet te sorteren, dat die iPhoto voor me. Net als iPhote op iOS.

Dat jij wat te kort komt betekent niet per definitie dat het een tekortkoming is.
Nogmaals: dat kan ook makkelijk binnen iOS, wat de oorsprong van de discussie was.
-iOS flikkert alles op 1 hoop tenzij app een aparte map aanmaakt (wat niet lang ondersteund is)
-iOS heeft een contra-intuitieve manier van foto's kopieren (niet eens verplaatsen) binnen de foto-app

Dat je dan die punten van tafel veegt omdat je een mac hebt staan getuigt vooral van beroerd en selectief lezen. Ik ben beter van je gewend.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 maart 2014 @ 11:00:11 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137876107
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:56 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Nogmaals: dat kan ook makkelijk binnen iOS, wat de oorsprong van de discussie was.
-iOS flikkert alles op 1 hoop tenzij app een aparte map aanmaakt (wat niet lang ondersteund is)
-iOS heeft een contra-intuitieve manier van foto's kopieren (niet eens verplaatsen) binnen de foto-app

Dat je dan die punten van tafel veegt omdat je een mac hebt staan getuigt vooral van beroerd en selectief lezen. Ik ben beter van je gewend.
Je veegt helemaal niks van tafel :D

Je stelt dat fotobeheer in iOS kut is omdat APPS geen gebruik maken van de mogelijkheid en omdat JIJ je foto's niet kan sorteren.

Beide zijn voor MIJ en miljoenen anderen geen probleem. Want foto's sorteren wordt voor die mensen pas belangrijk BUITEN hun telefoon. En in mijn geval regelt OSX dat perfect. Het hele windows like geneuzel van mapjes en jaartallen en structuren zelf maken heb ik al jaren geleden losgelaten. Wil ik me niet mee bezig houden. Ik kan in iPhoto op basis van gezichtherkenning foto's zoeken met bepaalde personen erop, ik kan zoeken op namen, locaties, jaartallen, etc

Waarom zou ik godsnaam zelf gaan lopen kutten met structuur als ik alles kan vinden wat ik nodig heb??
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:07:59 #77
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_137876329
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je veegt helemaal niks van tafel :D
Is volgens mij ook niet mijn bedoeling?
quote:
Je stelt dat fotobeheer in iOS kut is omdat APPS geen gebruik maken van de mogelijkheid en omdat JIJ je foto's niet kan sorteren.
Klopt. Dit zou veel makkelijker moeten kunnen dan extra apps te moeten hebben of de juiste computer. Sorteren binnen iOS werkt nu niet hendig dus doe ik dat in batches van een maand. Peanuts.
quote:
Beide zijn voor MIJ en miljoenen anderen geen probleem. Want foto's sorteren wordt voor die mensen pas belangrijk BUITEN hun telefoon. En in mijn geval regelt OSX dat perfect. Het hele windows like geneuzel van mapjes en jaartallen en structuren zelf maken heb ik al jaren geleden losgelaten. Wil ik me niet mee bezig houden. Ik kan in iPhoto op basis van gezichtherkenning foto's zoeken met bepaalde personen erop, ik kan zoeken op namen, locaties, jaartallen, etc

Waarom zou ik godsnaam zelf gaan lopen kutten met structuur als ik alles kan vinden wat ik nodig heb??
En ik vind het prettiger om wel per soort te kunnen selecteren ipv alles op een hoop te donderen, te moeten taggen (al dan niet geautomatiseerd) en zou het logisch vinden om niet mapjes van 1000 plaatjes te hebben maar per app een mapje met een simpel transfersysteem in-OS. Noem het voorkeur.

Zo moeilijk is het niet.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 maart 2014 @ 11:09:05 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137876358
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:07 schreef Skull-splitter het volgende:

En ik vind het prettiger om wel per soort te kunnen selecteren ipv alles op een hoop te donderen, te moeten taggen (al dan niet geautomatiseerd) en zou het logisch vinden om niet mapjes van 1000 plaatjes te hebben maar per app een mapje met een simpel transfersysteem in-OS. Noem het voorkeur.

Zo moeilijk is het niet.
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarmee ik maar wil aantonen dat "notoir beroerd fotobeheer" in the eye of the beholder is.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:11:28 #79
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_137876435
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Blijft toch echt in het OS zitten, niet in mij.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:22:48 #80
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_137876813
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:11 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Blijft toch echt in het OS zitten, niet in mij.
Dan vind ik Android ook een designflaw hebben dat het alles in losse mapjes kiepert, en niet werkt zoals iOS + iPhoto. Zo betrekkelijk dit. Is gewoon persoonlijke voorkeur.

Hoe vaak ik Android users niet een foto zie opzoeken "Fuck, niet in dit mapje, niet in dat mapje. Oh wacht, die kwam via Whatsapp. Oh nee, toch niet. Huh, waar is ie?!", terwijl ik gewoon denk "Mwua, ongeveer 3 weken geleden gemaakt/ontvangen, dus even stukje scrollen. En daar is ie".
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:25:30 #81
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_137876907
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:22 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dan vind ik Android ook een designflaw hebben dat het alles in losse mapjes kiepert, en niet werkt zoals iOS + iPhoto. Zo betrekkelijk dit. Is gewoon persoonlijke voorkeur.
Geef gebruikers dan enige keus ;)
quote:
Hoe vaak ik Android users niet een foto zie opzoeken "Fuck, niet in dit mapje, niet in dat mapje. Oh wacht, die kwam via Whatsapp. Oh nee, toch niet. Huh, waar is ie?!", terwijl ik gewoon denk "Mwua, ongeveer 3 weken geleden gemaakt/ontvangen, dus even stukje scrollen. En daar is ie".
Dan nog zoekt het niet fijn en kan ik vaak wel zoeken op mapjes maar niet in massa's...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 maart 2014 @ 11:32:17 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137877137
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:25 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Geef gebruikers dan enige keus ;)

Dan begrijp je nog steeds de filosofie van apple niet. Die stellen dat het gros van de gebruikers helemaal geen structuren WIL maken of onthouden, maar dat je gewoon op een simpele manier je meuk terug kan vinden.

Het is vaak de door windows ingesleten houding van "Oe, dit moet ik snel terug kunnen vinden, en de zoekfunctie is jarenlang volledig kut geweest in windows, dus laat ik het in een gestructureerde mappen hierarchie bewaren. Jaar bij jaar, maand bij maand"

Als een zoekfunctie goed werkt heb je dat niet meer nodig. Ik heb op OSX werkelijk geen idee waar al mijn meuk staat in de structuur op HDD. Dat is ook niet nodig, want alles is vindbaar via spotlight, de zoekfunctionaliteit binnen OSX.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:39:05 #83
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_137877371
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan begrijp je nog steeds de filosofie van apple niet.
Die kan me ook niet boeien. iig niet als beperkende in iets triviaals als mapstructuren/toewijzing per app. iPhoto kan immers ook gewoon alle mapjes tegelijk overzetten indien nodig en deze sorteren op jouw wijze bij wijze van.
quote:
Die stellen dat het gros van de gebruikers helemaal geen structuren WIL maken of onthouden, maar dat je gewoon op een simpele manier je meuk terug kan vinden.
Ik vind in mijn mappen snel mijn dingen terug anders. Bij iets als foto's en archiefjes vol referentiemateriaal is enige structuur wenselijk. Nu kan dat anno nu al jaren met tags maar daar ben ik te lui voor en wil ik vooral mijn eigen ding gaan doen.
quote:
Het is vaak de door windows ingesleten houding van "Oe, dit moet ik snel terug kunnen vinden, en de zoekfunctie is jarenlang volledig kut geweest in windows, dus laat ik het in een gestructureerde mappen hierarchie bewaren. Jaar bij jaar, maand bij maand"
Virtuele kaartenbakken betekenen nog niet dat iets inefficient is per definitie. Alles op een hoop flikkeren werkt voor mij iig domweg niet, al is het alleen maar omdat bij high-res materiaal alles vastloopt.
quote:
Als een zoekfunctie goed werkt heb je dat niet meer nodig. Ik heb op OSX werkelijk geen idee waar al mijn meuk staat in de structuur op HDD. Dat is ook niet nodig, want alles is vindbaar via spotlight, de zoekfunctionaliteit binnen OSX.
Moet er wel iets te zoeken zijn. Als ik plaatjes opsla is weinig meer over van brongegevens iig, dus enige waar ik op af kan gaan is visuele data en datum van opslaan.

Magoed, ik preek hier weer eens voor de verkeerde kerk merk ik al. 1984 Doesn't have to be 1984 and all. :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 maart 2014 @ 11:42:34 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137877483
Tegenwoordig wordt al snel, datum en locatie opgeslagen. Als je daarnaast nog eens visuele aspecten automatisch tagt dmv gezichtherkenning wordt het toch wel rete makkelijk om iets terug te vinden.

En als dit echt zo'n major punt voor je is denk ik dat je android moet gaan overwegen. Apple zal niet snel met mappenstructuren gaan werken.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:53:52 #85
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_137877926
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:39 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Magoed, ik preek hier weer eens voor de verkeerde kerk merk ik al. 1984 Doesn't have to be 1984 and all. :')
Het is gewoon een kwestie van voorkeur. Als jij graag mapjes en handmatige ordening etc. wil, dan moet je lekker voor Android kiezen. Niks mis mee, ik vind de iOS-filosofie fijner, jij Android. Het is niet dat je geen keuze hebt. ;)

Het enige waar ik nog echt handmatig heel netjes in order met mappenstructuren is Dropbox, omdat ik die ook graag benader via ergens anders dan m'n Macbook en dus niet altijd makkelijk kan zoeken in een hooiberg van documenten en afbeeldingen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:06:38 #86
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_137878330
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:00 schreef o.us2.0 het volgende:


Sommigen zijn verneukt door 7.1
Ja de batterij vreten veel sinds 7.1 }:| Iemand last van dat je je facebook na een updatet niet kan openen op je iPhone. Bij mij krijg ik hem niet open wel op iPad. :X
pi_137878816
quote:
18s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:06 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ja de batterij vreten veel sinds 7.1 }:| Iemand last van dat je je facebook na een updatet niet kan openen op je iPhone. Bij mij krijg ik hem niet open wel op iPad. :X
Sinds verwijderen van Scoupy app gisteren is onze accuduur weer top (gelijk aan 7.0.4.). Na 4 uur stand-by en 30 minuten gebruik op slechts 2% accu verlies.
Geen last van Facebook na update van gisteravond op mijn iPhone 4S.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:37:31 #88
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_137879364
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Het is gewoon een kwestie van voorkeur. Als jij graag mapjes en handmatige ordening etc. wil, dan moet je lekker voor Android kiezen. Niks mis mee, ik vind de iOS-filosofie fijner, jij Android. Het is niet dat je geen keuze hebt. ;)
Neuh, android is me niks voor mijn telefoon. Maar het is zo'n elementair principe om die dingen netjes te regelen of iig makkelijk te maken zonder dat je een PC/Mac nodig hebt
quote:
Het enige waar ik nog echt handmatig heel netjes in order met mappenstructuren is Dropbox, omdat ik die ook graag benader via ergens anders dan m'n Macbook en dus niet altijd makkelijk kan zoeken in een hooiberg van documenten en afbeeldingen.
Heerlijk toch, zo'n hooiberg zonder mapjes?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 maart 2014 @ 12:40:00 #89
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137879464
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:37 schreef Skull-splitter het volgende:

Heerlijk toch, zo'n hooiberg zonder mapjes?
:')
Moet je WEL een alternatief hebben zoals een goede geindexeerde zoekfunctie. Aangezien dat op dropbox niet aanwezig is, wordt je tot windows 3.1 structuren terug geworpen
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:50:28 #90
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_137879831
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:20 schreef funrider het volgende:

Sinds verwijderen van Scoupy app gisteren is onze accuduur weer top (gelijk aan 7.0.4.). Na 4 uur stand-by en 30 minuten gebruik op slechts 2% accu verlies.
Geen last van Facebook na update van gisteravond op mijn iPhone 4S.
Ik wel op iPhone 4S :X Wat is Scoupy?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:58:24 #91
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_137880110
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:')
Moet je WEL een alternatief hebben zoals een goede geindexeerde zoekfunctie. Aangezien dat op dropbox niet aanwezig is, wordt je tot windows 3.1 structuren terug geworpen
Niet overdrijven, Windows 3.1 had geen document drag-and-drop browser functionaliteit zoals Dropbox nu gebruikt in browsers. :P

Maar inderdaad, zonder goed zoeksysteem ben je natuurlijk overgeleverd aan je eigen ordening.
pi_137880450
quote:
8s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:50 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ik wel op iPhone 4S :X Wat is Scoupy?
digitale kortingsbonnen app/site.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:21:51 #93
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_137881093
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:07 schreef funrider het volgende:


digitale kortingsbonnen app/site.
Die had ik niet volgens mij.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:33:19 #94
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_137881590
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:')
Moet je WEL een alternatief hebben zoals een goede geindexeerde zoekfunctie. Aangezien dat op dropbox niet aanwezig is, wordt je tot windows 3.1 structuren terug geworpen
Leuk, maar die autistische insteek dat enkel Apple het juist heeft sluit gewoon niet de gaten af zoals blijkt.

Kijk, ik kom er wel uit hoor, maar het zou leuk zijn als ik dat ook standaard binnen iOS mocht doen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 maart 2014 @ 13:37:09 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137881783
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:33 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Leuk, maar die autistische insteek dat enkel Apple het juist heeft sluit gewoon niet de gaten af zoals blijkt.

Kijk, ik kom er wel uit hoor, maar het zou leuk zijn als ik dat ook standaard binnen iOS mocht doen.
Dus omdat andere apps een kut serach hebben moet apple ook een kutsysteem inplementeren? Ja dat is vooruitgang
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:47:46 #96
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_137882289
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus omdat andere apps een kut serach hebben moet apple ook een kutsysteem inplementeren? Ja dat is vooruitgang
Anders =/= beter.
Ik vind de iPhone nog heerlijk werken maar ik zie echt wel ruimte tot verbetering/versoepeling zonder dat ik meteen een androidfanaat hoef te zijn.

Nogmaals, standaard per app scheiden maar wel tegelijk te exporteren, makkelijker verplaatsen van foto's binnen een mappenstructuur die itt de huidige wijze wel intuitief is kán makkelijk en zit de filosofie niet eens in de weg.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 maart 2014 @ 13:52:08 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137882500
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:47 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Anders =/= beter.
Ik vind de iPhone nog heerlijk werken maar ik zie echt wel ruimte tot verbetering/versoepeling zonder dat ik meteen een androidfanaat hoef te zijn.

Nogmaals, standaard per app scheiden maar wel tegelijk te exporteren, makkelijker verplaatsen van foto's binnen een mappenstructuur die itt de huidige wijze wel intuitief is kán makkelijk en zit de filosofie niet eens in de weg.
Nogmaals... vind jij Ik mis helemaal niets aan fotobeheer in ios. Ik vind mappen niet intuitief, maar gezeik. Ik zie liever meer mogelijkheden tot inter-app datasharing.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:54:51 #98
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137882618
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nogmaals... vind jij Ik mis helemaal niets aan fotobeheer in ios. Ik vind mappen niet intuitief, maar gezeik. Ik zie liever meer mogelijkheden tot inter-app datasharing.
Ik hoef ook geen mappen, maar ik zou wel wat meer filtermogelijkheden willen. Ik zou graag willen filteren op:
- (zelfgenomen) foto's
- opgeslagen afbeeldingen
- screenshots
2000 light years from home
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 maart 2014 @ 13:59:01 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137882784
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:54 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik hoef ook geen mappen, maar ik zou wel wat meer filtermogelijkheden willen. Ik zou graag willen filteren op:
- (zelfgenomen) foto's
- opgeslagen afbeeldingen
- screenshots
Dat is wel weer handig als er simpelweg automatische tags komen op afbeeldingen die bv uit apps komen.
pi_137882879
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:33 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Leuk, maar die autistische insteek dat enkel Apple het juist heeft sluit gewoon niet de gaten af zoals blijkt.

Kijk, ik kom er wel uit hoor, maar het zou leuk zijn als ik dat ook standaard binnen iOS mocht doen.
De enige oplossing voor je dusver is helaas jailbreaken en iFile installeren..

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 18-03-2014 14:01:48 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')